46% vælger selvsalg fremfor en ejendomsmægler!

De seneste 10 års digitalisering af verden har skabt store muligheder indenfor den digitale markedsføring

Ikke angivet Ikke angivet,

25/01/2014

De seneste 10 års digitalisering af verden har skabt store muligheder indenfor den digitale markedsføring. Det har aldrig været nemmere at nå ud til en masse mennesker på utrolig kort tid med sit budskab - de sociale medier er et godt eksempel på, hvordan ting kan gå viralt. Virksomheder gør i højere grad brug af de sociale medier end nogensinde før, da man her kan ramme sin målgruppe helt specifikt. Men hvad har det med boligsalg at gøre, tænker du måske?

Flere og flere forsøger at sælge selv

Engang kunne man slet ikke forestille sig, at man skulle ud og sælge sit hus selv. Der skulle en ejendomsmægler på, og så var det ellers bare at håbe, at mægleren gjorde sit arbejde godt nok. I dag ser mange noget anderledes på det - man kan i langt højere grad markedsføre sin bolig selv, og det gør, at behovet for en ejendomsmægler bliver noget lavere. Der er mange penge at spare, hvis man "springer" ejendomsmægleren over, og sælger sin bolig selv, og i forbindelse med en undersøgelse lavet på Infobolig.dk, viser det sig, at 46% ud af de (indtil videre) 106 adspurgte ville sælge sin bolig selv, frem for at gøre brug af en mægler. 

Det er %'er, og måske en lille indikation om, hvor branchen er på vej hen - RobinHus er eksempelvis allerede på nuværende tidspunkt ude og tilbyde en "Selvsalgs-pakke", som hjælper gør-det-selv sælgeren godt igen. 

Hvad siger du? Forestil dig, at du står og skal have solgt din bolig lige nu. Ville du så gøre brug af en ejendomsmægler, eller ville du prøve at sælge huset selv? Lad os få skabt en debat!

Du kan se og være med til undersøgelsen her: http://infobolig.dk/vil-du-saelge-dit-hus-via-selvsag-eller-via-en-ejendomsmaegler/

Kilde: