Danmarks Radios Facebook-fadæse
Udgivet for 46 dage siden i Erhverv og finans
Tilføjet 01/02 09:22 til Boblere af Ole Birk Olesen
Kilde: hvidberg.blogs.berlingske.dk
Berlingske-blogger Lars Hvidberg skriver: "Egentlig havde jeg troet, at jeg her på bloggen skulle skrive om fængslede egyptiske bloggere eller kinesisk cyberkrig, men faktisk er der et vaskeægte dansk net-oprør på vej. Danmarks Radio har nemlig dummet sig ved at få lukket en licenskritisk Facebook-gruppe, og det er både rigtig dårlig stil og har givet fortjent bagslag."
|
Frihed:„ Jeg er nu ikke anarko-kapitalist, men forstår godt hvad du siger. Er selv...”Linket virker ikke. Her er det rigtige: http://hvidberg.blogs.berlingske.dk/2010/02/01/danmarks-radios-facebook-fadæse/
Det er en udmærket artikel, men det stikker dog i øjnene, at artiklen og mange af de efterfølgende kommentarer plæderer for, at DR forsat skal være statsejet, og at driften bare skal finansieres over skatten, og det er da en tåbelig løsning.
Det er meget udemokratisk, at staten ejer og driver to store TV-stationer, som har sat sig tungt på en stor del af sendefladen for TV og radio, og det er noget som man ellers kun ser i lande med diktatur, og derfor skal DR og TV2 opsplittes i 5-15 mindre enheder, som hver især skal privatiseres.
Og for at sikre public service og dansk kultur i de elektroniske medier, så kan der laves en public service fond, hvorfra alle TV-selskaber kan søge tilskud og bevilnger til udsendelser, som falder ind under public service begrebet.
/Odin
Det er meget udemokratisk, at staten ejer og driver to store TV-stationer, som har sat sig tungt på en stor del af sendefladen for TV og radio, og det er noget som man ellers kun ser i lande med diktatur, og derfor skal DR og TV2 opsplittes i 5-15 mindre enheder, som hver især skal privatiseres.
Og for at sikre public service og dansk kultur i de elektroniske medier, så kan der laves en public service fond, hvorfra alle TV-selskaber kan søge tilskud og bevilnger til udsendelser, som falder ind under public service begrebet.
/Odin
Eller endnu bedre, en sådan fond kunne oprettes i privat regi og folk kunne betale til den efter egen lyst, vilje og evne. Så ville man også kunne måle hvor vigtig danskere egentligt synes dansk kultur er, hvis de selv skal betale...
Så ville man også kunne måle hvor vigtig danskere egentligt synes dansk kultur er, hvis de selv skal betale...
Som du kan læse i mine indlæg, så er jeg ikke særligt begejstret for, at hverken det offentlige eller for den sags skyld private skal have "snablen" nede i min pengepung.
Men min realitetssans siger mig dog, at den danske kultur ret hurtigt vil blive forarmet i de elektroniske medier, hvis ikke vi sikrer den med årligt minimums beløb, for Danmark er et så lille marked, at det altid vil være meget billigere, at købe nogle udenlandske film og sætte danske undertekster på dem, end det er at lave en dansk produktion.
Og der vil også være behov for undervisningsprogrammer, nyheder på tegnsprog, oplysende programmer, o.s.v.. og dens slags udsendelser vil de private TV-selskaber næppe producere for deres blå øjnes skyld.
Så hvis vi med en public service fond, og for et beløb på ca. 50 kroner om året pr. dansker kan sikre noget dansk kultur i de elektroniske medier, så er det ok for mig, og da alle TV-stationer skal kunne søge om tilskud til produktion af public service udsendelser, så vil vi helt sikkert få meget mere for færre penge, end vi i dag får med DR.
/Odin
Hvis man ser på afstemningen i dag
Hvis det var frivilligt at betale licens, og hvis man kun kunne benytte Danmarks Radios produkter, hvis man havde betalt for dem,ville du så give de cirka 2.000 kroner om året for dem, som de koster idag?
Ja
16.45% / 38 stemmer
Nej 83.55% / 193 stemmer
Har D(D)R ikke megen beretigelse, godt nok er der ikke så mange stemmer endnu, men ofte bliver resultatet efter et stykke tid det samme (undtaget hvis D(D)R sender en intern mail rundt med opfordring til at stemme), det kunne jeg sagtens tiltro dem. Hvis 180grader logger IP-numre kan det jo senere afsløres.
Hvis det var frivilligt at betale licens, og hvis man kun kunne benytte Danmarks Radios produkter, hvis man havde betalt for dem,ville du så give de cirka 2.000 kroner om året for dem, som de koster idag?
Ja
16.45% / 38 stemmer
Nej 83.55% / 193 stemmer
Har D(D)R ikke megen beretigelse, godt nok er der ikke så mange stemmer endnu, men ofte bliver resultatet efter et stykke tid det samme (undtaget hvis D(D)R sender en intern mail rundt med opfordring til at stemme), det kunne jeg sagtens tiltro dem. Hvis 180grader logger IP-numre kan det jo senere afsløres.
Bare rolig, DR kontakter straks venstrefløjens opinionsbureau Capacent-Epinion og stiller en række ledende og holdningsmasserende spørgsmål, hvorefter de går ud og konkluderer, at danskerne elsker DR.
Filmen knækker desværre, da Lars Hvidberg argumenterer for at DR skal finansieres over skatten. Hvorfor skal man tvinges til at finansiere DR, hvadenten det er via licens eller skat? Frivillig finansiering er den eneste moralsk forsvarlige løsning, så privatisér skidtet!
Bare lige en afklaring: Jeg argumenterer ikke for, at DR skal finansieres over skatten. Jeg skriver:
"Hvis folketingets medlemmer absolut synes, at Danmarks Radios bidrag til det danske mediebillede er livsvigtigt, så bør de fjerne licensen og finansiere mediegiganten direkte over skatten. Det ville spare både licensbetalerne og Danmarks Radio for mange besværligheder."
Om DR skal privatiseres er en anden diskussion, her handler det om licenssystemet.
"Hvis folketingets medlemmer absolut synes, at Danmarks Radios bidrag til det danske mediebillede er livsvigtigt, så bør de fjerne licensen og finansiere mediegiganten direkte over skatten. Det ville spare både licensbetalerne og Danmarks Radio for mange besværligheder."
Om DR skal privatiseres er en anden diskussion, her handler det om licenssystemet.
Whiteberg, er du blevet så meget en del af parnasset, at du nu ikke engang i samme åndedræt kan sige, at vi i et såkaldt frit land naturligvis ikke skal have stats-medier/nyhedsmedier, uanset om finansieringen er tvangslicens/kopskat eller via indkomstskat?
Frygter du for karrieren og fremtidsmulighederne?
Frygter du for karrieren og fremtidsmulighederne?
Hold nu op med altid at beskylde folk for at tænke i karriereplaner. Det er da en helt utrolig uvane, du og dine holdningsfæller har udviklet i jeres debatter om islam, og som nu for dit vedkommende også bliver brugt mod Lars Hvidberg, blot fordi han ikke lige har udtrykt sig, som du gerne ville. Det er altså ikke god debatstil.
Måske ikke god debatstil, men der tegner sig visse mønstre. Beklager at jeg siger hvad jeg mener og hvordan jeg ser tingene. Nej ved du hvad, det vil jeg egentlig ikke beklage, jeg vil dog gerne beklage overfor Lars Hvidberg hvis jeg fordømmer ham urimeligt.
Jeg er bestemt ikke svær at overbevise hvis er tilfældet at mine instinkter tager fejl. Jeg er bare pivhamrende træt af, at folk bliver så berøringsangste og politisk korrekte i forbindelse med noget der ligner hårdt arbejde for at blive en del af det pæne selskab. Det skulle undre mig meget, at Lars Hvidberg var oprigtig tilhænger af et tvangslicens/skattefinansieret mediekonglomerat. Men hvorfor så ikke sige det når det var så oplagt at gøre det? Der virker det betænkeligt bekvemt ikke at sige det højt.
Inden du svinger dig selv for højt op vil jeg minde om din egen sløje debatstil, hvor du udråber folk som er kritiske overfor islam til "muslimhadere" eller sågar noget der minder om tilhængere af "lynchninger" og deslige.
Jeg synes efterhånden at kunne se hvem der 'fra det borgerlige' får muligheder på DR. Og de karrieremuligheder kunne hurtigt forpurres med små "fejltrin" i den offentlige debat.
Jeg er bestemt ikke svær at overbevise hvis er tilfældet at mine instinkter tager fejl. Jeg er bare pivhamrende træt af, at folk bliver så berøringsangste og politisk korrekte i forbindelse med noget der ligner hårdt arbejde for at blive en del af det pæne selskab. Det skulle undre mig meget, at Lars Hvidberg var oprigtig tilhænger af et tvangslicens/skattefinansieret mediekonglomerat. Men hvorfor så ikke sige det når det var så oplagt at gøre det? Der virker det betænkeligt bekvemt ikke at sige det højt.
Inden du svinger dig selv for højt op vil jeg minde om din egen sløje debatstil, hvor du udråber folk som er kritiske overfor islam til "muslimhadere" eller sågar noget der minder om tilhængere af "lynchninger" og deslige.
Jeg synes efterhånden at kunne se hvem der 'fra det borgerlige' får muligheder på DR. Og de karrieremuligheder kunne hurtigt forpurres med små "fejltrin" i den offentlige debat.
Frihed, du har ingen som helst adkomst til at belære andre om "berøringsangst", så længe du end ikke vil berøre dine skriverier med dit eget navn. Jeg ser en meget klar sammenhæng i debatten på nettet, hvor de, der er allermest krasbørstige i deres krav om, hvad andre skal gøre og ikke gøre, samtidig er dem, der ikke tør kæmpe for deres egne holdninger med åben pande.
Jeg har fuld forståelse for, at man måske kan have et job eller en jobambition, som gør, at det ikke er så heldigt, at man bliver identificeret med kraftige politiske synspunkter. Men jeg har absolut ingen forståelse for, at man så samtidig mener, at man er i stand til at give andre i debatten karakterer for deres mod. Ingen forståelse.
Jeg har fuld forståelse for, at man måske kan have et job eller en jobambition, som gør, at det ikke er så heldigt, at man bliver identificeret med kraftige politiske synspunkter. Men jeg har absolut ingen forståelse for, at man så samtidig mener, at man er i stand til at give andre i debatten karakterer for deres mod. Ingen forståelse.
Ole, det er en fair pointe. Hvad jeg har adkomst til eller ej skal jeg dog nok selv afgøre.
Der kan godt være en tendens til det du skriver angående krasbørstigheder, men helt enig er jeg alligevel ikke. Jeg kan da da se flere her som står frem med navn som er noget mere krasbørstige end jeg er (og mere krasbørstige end jeg har lyst til at være).
Jeg skriver tingene som jeg ser dem. Det jeg skriver kan man jo så være enig eller uenig i. Jeg foretrækker ærlighed fremfor forlorenhed. Jeg står ved når jeg ser noget der kunne ligne leflen for systemet når nogen gerne vil være en del af systemet. Men det svækker da rigtignok mit argument en smule, at jeg ikke står frem med navn og billede pt., men grundlæggende må argumentet stå højere end hvem afsenderen er.
Et helt uafhængigt tilfælde er denne fantastiske video, hvor en svensk politiker interviewes officielt - og samme dag med skjult kamera. Utroligt lærerigt:
http://www.youtube.com/watch?v=SN18vKSsbEg
Der kan godt være en tendens til det du skriver angående krasbørstigheder, men helt enig er jeg alligevel ikke. Jeg kan da da se flere her som står frem med navn som er noget mere krasbørstige end jeg er (og mere krasbørstige end jeg har lyst til at være).
Jeg skriver tingene som jeg ser dem. Det jeg skriver kan man jo så være enig eller uenig i. Jeg foretrækker ærlighed fremfor forlorenhed. Jeg står ved når jeg ser noget der kunne ligne leflen for systemet når nogen gerne vil være en del af systemet. Men det svækker da rigtignok mit argument en smule, at jeg ikke står frem med navn og billede pt., men grundlæggende må argumentet stå højere end hvem afsenderen er.
Et helt uafhængigt tilfælde er denne fantastiske video, hvor en svensk politiker interviewes officielt - og samme dag med skjult kamera. Utroligt lærerigt:
http://www.youtube.com/watch?v=SN18vKSsbEg
Jeg må give OBO helt ret her, det er dybt hyklerisk af Frihed at anklage andre for ikke at ville stå frem med deres sande holdninger, når han så selv gemmer sig bag et pseudonym.
Jeg forstår godt dem der skriver under pseudonym, det er jo blevet standarden, at arbejdsgivere Googler jobansøgere, og tjekker deres aktiviteter på Internettet, det er også derfor, at jeg selv nøjes med at bruge mit fornavn, da man efter min mening ikke skal være forpligtet til i al tid og evighed, at stå til regnskab for det man en gang skrev i en on-line debat.
/Odin
/Odin
"Det skulle undre mig meget, at Lars Hvidberg var oprigtig tilhænger af et tvangslicens/skattefinansieret mediekonglomerat. Men hvorfor så ikke sige det når det var så oplagt at gøre det? Der virker det betænkeligt bekvemt ikke at sige det højt."
Tja, tjo, det kan da godt være. Der er så mange ting, jeg ikke er tilhænger af, selvom jeg ikke skriver det hele tiden og alle steder. Er det så mærkeligt? Det kan være, at jeg en anden gang skriver om, hvorfor der er gode argumenter for at privatisere DR. Det kan også være, at jeg ikke gør. Så vidt jeg ved, handler Lars Kragh Andersens kampagne ikke om at afskaffe DR, men om at slippe for licensen, når han ikke har tv-signal på sit tv. Gør det ham så til en sell-out, hvis han "i virkeligheden" mener, at DR skal afskaffes? Og er der mon ikke andre områder, hvor han ikke har noget imod beskatning? Forsvar, eksempelvis? Eller politiet?
Mon ikke, vi kan finde nogle politik-områder, hvor du ikke er anarko-kapitalist, hvis det skal være målestokken? Er du så en sell-out? En del af parnasset? Og kan man være en sell-out, når man ikke engang tør stå ved sit navn?
Tja, tjo, det kan da godt være. Der er så mange ting, jeg ikke er tilhænger af, selvom jeg ikke skriver det hele tiden og alle steder. Er det så mærkeligt? Det kan være, at jeg en anden gang skriver om, hvorfor der er gode argumenter for at privatisere DR. Det kan også være, at jeg ikke gør. Så vidt jeg ved, handler Lars Kragh Andersens kampagne ikke om at afskaffe DR, men om at slippe for licensen, når han ikke har tv-signal på sit tv. Gør det ham så til en sell-out, hvis han "i virkeligheden" mener, at DR skal afskaffes? Og er der mon ikke andre områder, hvor han ikke har noget imod beskatning? Forsvar, eksempelvis? Eller politiet?
Mon ikke, vi kan finde nogle politik-områder, hvor du ikke er anarko-kapitalist, hvis det skal være målestokken? Er du så en sell-out? En del af parnasset? Og kan man være en sell-out, når man ikke engang tør stå ved sit navn?
Jeg er nu ikke anarko-kapitalist, men forstår godt hvad du siger. Er selv blevet hejlet igennem her på siderne pga. jeg bildte mig ind at kalde mig Frihed når jeg tilsyneladende ikke gik 100% ind for hvad jeg opfatter som et anarko-kapitalistisk utopisk samfund.
Du specificerede, at du ikke havde ment, at DR skulle skattefinansieres. Jeg synes det var nærliggende at du så havde givet dit besyv med om hvordan DR så skulle finansieres eller ikke finansieres. Det blev jeg lidt provokeret af - og skrev så den provokerende kommentar, bl.a. fordi jeg synes at kunne se en tendens til, at folk bliver så ulideligt pæne og politisk korrekte og system-bevarende når de vil frem indenfor holdnings/formidlings-branchen.
Du specificerede, at du ikke havde ment, at DR skulle skattefinansieres. Jeg synes det var nærliggende at du så havde givet dit besyv med om hvordan DR så skulle finansieres eller ikke finansieres. Det blev jeg lidt provokeret af - og skrev så den provokerende kommentar, bl.a. fordi jeg synes at kunne se en tendens til, at folk bliver så ulideligt pæne og politisk korrekte og system-bevarende når de vil frem indenfor holdnings/formidlings-branchen.
Hvidberg har faktisk en pointe ved at sige at DR bør ind under skatten i stedet for at have sin egen licens.
Ideelt set ville en privatisering være en god ting, pragmatisk eller som folk ynder at sige nu om dage "på den korte bane", tror jeg det vil være en fordel at DR blev en skattepost.
Licens er ligesom kirkeskat et udtryk for at der er nogen dele af statens budgetter som har en særstatus i forhold til andet. Derfor kunne jeg se en fordel i at DR blev en post på statsbudgettet.
Når først at DR står på linje med sundhedsvæsenet, uddannelse m.v. så bliver det sværere for dem at argumentere for at de har en speciel ret til at blive finansieret af samfundet - hvis en børnefamilie skal vælge mellem at få renoveret toiletterne på den lokale skole eller at pengene i stedet skal gå til et talentshow fredag aften, så tror jeg der var flere der ville sætte spørgsmålstegn ved det rimelige i prioriteringen. Som det er nu, har vi ingen mulighed for at føre den argumentation fordi der altid kan henvises til at det er forskellige kasser der er tale om.
Ideelt set ville en privatisering være en god ting, pragmatisk eller som folk ynder at sige nu om dage "på den korte bane", tror jeg det vil være en fordel at DR blev en skattepost.
Licens er ligesom kirkeskat et udtryk for at der er nogen dele af statens budgetter som har en særstatus i forhold til andet. Derfor kunne jeg se en fordel i at DR blev en post på statsbudgettet.
Når først at DR står på linje med sundhedsvæsenet, uddannelse m.v. så bliver det sværere for dem at argumentere for at de har en speciel ret til at blive finansieret af samfundet - hvis en børnefamilie skal vælge mellem at få renoveret toiletterne på den lokale skole eller at pengene i stedet skal gå til et talentshow fredag aften, så tror jeg der var flere der ville sætte spørgsmålstegn ved det rimelige i prioriteringen. Som det er nu, har vi ingen mulighed for at føre den argumentation fordi der altid kan henvises til at det er forskellige kasser der er tale om.
Du skal være logget ind for at kommentere artikler. Du kan logge ind her!
Flere artikler fra Erhverv og finans
Dansk Erhverv: Det offentlige stjæler de kloge hoveder til værdiløse jobs
Udgivet for 4 timer og 15 minutter siden i Erhverv og finans
Tilføjet 19/03 08:47 til Boblere af Afskaf skatten
Kilde: berlingske.dk
Lykken stortrives bag kasseapparatet
Udgivet for 4 timer og 16 minutter siden i Erhverv og finans
Tilføjet 19/03 08:54 til Boblere af Ole Birk Olesen
Kilde: avisen.dk
Boligadvokater klar til at hive staten i retten
Udgivet for 4 timer og 42 minutter siden i Erhverv og finans
Tilføjet 19/03 08:41 til Boblere af Ole Birk Olesen
Kilde: borsen.dk
Danfoss vil have svenske Saab kampfly - Svenskerne tilbyder tilbagekøb på 180 procent af prisen
Udgivet for 12 timer og 22 minutter siden i Erhverv og finans
Tilføjet 18/03 21:34 til Boblere af V Rasmussen
Kilde: epn.dk
Fagforeningers forbrug til rejser og vin holdes hemmeligt
Udgivet for 1 dag, 5 timer og 5 minutter siden i Erhverv og finans
Tilføjet 18/03 08:10 til Boblere af Ole Birk Olesen
Kilde: dr.dk
Offentligt ansatte spurter afsted i lønkapløb
Udgivet for 23 timer og 2 minutter siden i Erhverv og finans
Tilføjet 18/03 14:09 til Boblere af hagdrup
Kilde: borsen.dk
Tillid og kontrol er som øst og vest - hvad er bedst?
Udgivet for 1 dag og 44 minutter siden i Erhverv og finans
Tilføjet 18/03 12:19 til Boblere af Lars Helleskov Engelbrektsen
Omstridt CEPOS-rapport var betalt af kul- og olielobby
Udgivet for 5 timer og 27 minutter siden i Erhverv og finans
Tilføjet 18/03 16:02 til Boblere af pedermoeller
Kilde: ing.dk
Kommunaldirektør fyret - har modtaget billetter til rockkoncerter af it-leverandøren KMD
Udgivet for 1 dag, 20 timer og 57 minutter siden i Erhverv og finans
Tilføjet 17/03 16:19 til Boblere af V Rasmussen
Kilde: berlingske.dk
Nationalbanken forventer flere ledige - tager toppen af den spirende optimisime
Udgivet for 1 dag, 22 timer og 1 minut siden i Erhverv og finans
Tilføjet 17/03 15:32 til Boblere af V Rasmussen
Kilde: dr.dk
Flertal vil lægge loft over bankløn
Udgivet for 2 dage siden i Erhverv og finans
Tilføjet 17/03 08:16 til Boblere af Liberale
Kilde: politiken.dk
Skælskør Bank bliver statsbank
Udgivet for 2 dage siden i Erhverv og finans
Tilføjet 17/03 09:07 til Boblere af Ole Birk Olesen
Kilde: borsen.dk
Lønchok truer fabriksansatte - De ansatte skal 25 procent ned i løn.
Udgivet for 2 dage siden i Erhverv og finans
Tilføjet 16/03 20:25 til Boblere af V Rasmussen
Kilde: epn.dk
Økonomer spår nu fremgang for det danske arbejdsmarked - Ledigheden begynder at falde
Udgivet for 2 dage siden i Erhverv og finans
Tilføjet 16/03 23:17 til Boblere af V Rasmussen
Kilde: berlingske.dk
SAS får millionbøde for industrispionage
Udgivet for 2 dage siden i Erhverv og finans
Tilføjet 16/03 18:06 til Boblere af Steen Randeris
Kilde: ekstrabladet.dk
Afgifter gør prisbelønnet bilsæde usælgeligt
Udgivet for 4 dage siden i Erhverv og finans
Tilføjet 15/03 11:19 til Boblere af Jimmi Meilstrup
Kilde: dr.dk
Hver fjerde virksomhed er ikke kreditværdig - Det frarådes at låne dem penge
Udgivet for 3 dage siden i Erhverv og finans
Tilføjet 15/03 19:01 til Boblere af V Rasmussen
Kilde: dr.dk
Mærsk: Statsstøtte redder konkurrenter
Udgivet for 4 dage siden i Erhverv og finans
Tilføjet 15/03 09:29 til Boblere af Afskaf skatten
Kilde: business.dk
Ældre rammes hårdt af ledighed
Udgivet for 3 dage siden i Erhverv og finans
Tilføjet 15/03 16:46 til Boblere af V Rasmussen
Kilde: business.dk
DONG-boss får 13.197 kr - om dagen
Udgivet for 3 dage siden i Erhverv og finans
Tilføjet 15/03 15:22 til Boblere af Allan
Kilde: ekstrabladet.dk
|
Om Ole Birk Olesen Redaktør på 180Grader.dk. Født og opvokset på en gård ved Agerskov i Sønderjylland i 1972. Uddannet journalist fra Danmarks... Se Ole Birk Olesens profil eller Følg Ole Birk Olesen |
Afstemning
|
Klummer
|
|
Venstres og SFs fælles idealstat: SVERIGE! Tilføjet 18/03 18:18 af Anders Samuelsen |
|
|
Tillid og kontrol er som øst og vest - hvad er bedst? Tilføjet 18/03 12:19 af Lars Helleskov Engelbrektsen |
|
|
Familien i velfærdssamfundet Tilføjet 17/03 12:59 af Larz Thielemann |
|
|
Homoseksuel sejr uden indhold Tilføjet 17/03 00:28 af Kjeld Flarup |
|
|
Euro moral hazard Tilføjet 16/03 10:53 af Torben Mark Pedersen |
| Flere klummer | |
|
|
Retsforbundet
90 år gammelt parti der altid har haft gode løsninger på tunge samfundsudfordringer. Partiets politik bygger på fire hovedpunkter: Medlemmer: 6 Opdateret: 18/03 18:41 |
|
|
Konservativ Ungdom
Gruppen er for KU'ere på 180grader.dk Konservativ Ungdom er Danmarks ældste politiske ungdomsorganisation. Medlemmer: 40 Opdateret: 17/03 12:59 |
|
Liberal Alliances Ungdom Nordsjælland
Medlemmer: 5 Opdateret: 15/03 21:03 |
|
Liberal Alliance
Artikler relevante for eller omhandlende partiet Liberal Alliance Medlemmer: 91 Opdateret: 15/03 09:13 |
|
|
Medlemmer af VU på 180grader
Gruppen for alle de medlemmer af Venstres Ungdom, som regelmæssigt læser 180grader. Medlemmer: 266 Opdateret: 11/03 18:31 |

Bookmarklet

