Licensmidler går til at supportere Facebook

Når jeg dagligt på arbejde hører P4 i radioen, undrer det mig såre, at Fjolsbog stort set er blandet ind i alle indslag

Jacob Lund,

29/05/2014

Når jeg dagligt på arbejde hører P4 i radioen, undrer det mig såre, at Fjolsbog stort set er blandet ind i alle indslag.

Hvis du har en mening om dit og dat, så gå ind og skriv på vores facebookside, lyder det et utal af gange hver dag.

I fjernsynet er tendensen den samme på begge de licensfinansierede kanaler, så det er åbenbart et fænomen, der er konsensus omkring.

På flere avisers hjemmesider kan man kun logge på debatfora via fjolsbog.

I min verden kan private virksomheder gøre, hvad de vil, her stemmer jeg med pengepungen, men at mine licenspenge på det skammeligste går til at understøtte dumhedens alter, pikerer mig i den grad, hvilket andet privatkapitalistisk foretagende nyder en sådan goodwill?

Både radio og tv har deres egne hjemmesider, hvor debatter kan føres, så hvorfor denne forkærlighed for et foretagende, som under dække af at være et socialt medie søger og sælger personlige oplysninger til bla. a. reklameformål?

Og det er bemærkelsesværdigt, at når jeg krydser grænsen eller ser tysk tv, så hører man aldrig firmaet nævnt, og det giver unægteligt stof til eftertanke om, hvad grunden til denne forskel kan være. Hvordan det forholder sig i de andre nordiske lande, ved jeg ikke, men her kan I jo sikkert være mig behjælpelig.

Kilde: