Drop Google Analytics og tjen flere penge
Udgivet for 194 dage siden i IT
Tilføjet 11/11 02:12 til Boblere af Kasper Bergholt
Kilde: mediebevaegelsen.dk
Telefonen ringer, en person præsenterer sig og spørger: “Hvad koster jeres kundekartotek og deres købshistorik egentlig”?. Et spørgsmål af den art vil få alarmklokker til at ringe hos de fleste virksomhedsejere og -repræsentanter. I et indlæg i Linkedingruppen Danish Web Analytics Circle stillede Ulrik Sandholdt det spørgsmål for lidt tid siden. Pointen er, at Google dagligt køber fortidig, nuværende og fremtidig kundekartoteker, inkl. en fuld købs- og konverteringsstatistik. Valutaen hedder gratis brug af Google Analytics.
Selvfølgelig - samme foretningsmodel som facebook mm. Er det overraskende? Men hvordan tjener det mig flere penge ikke at bruge google analytics?
@blatherskites --
Jeg tror, det er overraskede for mange virksomheder, at deres data bruges til at optimere konkurrenternes søge- og display ads-kampagner (behavioural targeting).
Jeg forstår godt dit spørgsmål, og jeg medgiver, at overskriften er ret så spidsvinklet.
Ville du sælge en oversigt over alle, der havde været interesseret i X-produkt, havde lagt det i kurven, men ikke gennemført handlen til dine konkurrenter? Næppe.
Det er i praksis det, du gør, hvis du bruger Google Analytics og har opsat købsflows / konverteringsfunnels.
Bruger du et andet webanalyseprodukt deler du ikke disse -- og mange andre dejlige data, der kan bruges til behavioural targeting -- med verdens måske største reklamebureau.
Alt godt,
Kasper
Så potentialet ligger i at du -- og kun du -- kender dine besøgendes adfærd og kan handle ud fra det, fx ved at sende en e-mail til dem, der har afbrudt et køb. Eller re-targete dem med Googles ad-netværk eller et andet ad-netværk.
Når så godt som alle brugere GA, så er vi ude i en nulsumssituation, men det kan forskyde sig, hvis de store aktører vælger andre webanalyseprodukter, fx Omnitures.
Om det kan betale sig at skifte afhænger selvfølgleig af en konkret return on investment-vurdering, både i kroner og ører og tab af lækre funktionaliteter.
Ja. 500.000 er mange penge. Og det siger jo lidt om, hvad de data danske virksomheder dagligt betaler for at bruge Google Analytics gratis er værd på det frie marked. Har lige tjekket, og det er faktisk 150.000 dollars per år.
Hvad angår de lækre funktionaliteter -- mente jeg ikke i ved Google Analytics Premium vs. den gratis version, men i forhold til alternative webanalyseprodukter som CoreMetrics, Webtrends og SiteCatalyst fx.
Der er en masse spændende nye funktionaliteter på vej til begge versioner af Google Analytics, personligt glæder jeg mig mest til Flow Visualization.
Hidtil har GA været skidt til at analysere forskellige navigationsstier før og under et mål, fx et køb. Det bli'r der rettet op på nu.
I forhold til forholdet til sammenhængen mellem en sides loadtid og konverteringsraten, noget der interesserer mig er der fornyligt kommet SiteSpeed, så du kan se, hvor langt tid det ta'r dine brugere at loade en side, og hvordan de påvirker brugeroplevelsen og bouncerate, abandonrate og konverteringsraten.
Hvis dit spørgsmål gik på Google Analytics Premium, så får man adgang til live data, og man fulde data for nogle områder, hvor den gratis version laver samples / projektioner, som jeg forstår det.
Man får derudover en Service Level Agreement, der garanterer processerings af op til 1 milliard hits per måned, mod gratisversionens 10 millioner.
Derudover 99,9% processerings opppetid, altså hvor GA kværner data, 99% reporting uptime og 98% på data-friskhed.
Kasper
1) Du har 100% ret i din kritik af Google. Det er et af de allerstørste samfundsproblemer i digitaliseringsprocessen.
2) Du har IKKE en teknisk løsning ved bare at flytte problemet til en anden, herunder ikke med cloud strukturer og slet ikke til Amazon som har en stærk interesse i kommerciel profilering.
Det er mere komplekst at løse dise problemstillinger.
3) Det er lidt beskæmmende med så åbenlys selvpromoverende reklame på andres bekostning.
@1 - tjek!
@2 - Helt enig!
Hvad angår det juridiske aspekt, kan jeg se at EU-kommissionen er i gang med at kigge på alt fra SalesForce over Facebook til Google Analytics, så er det ikke nok ikke nogen tilfældighed, at -- til manges undren -- Google Analytics fornyligt blev lanceret i en premium udgave, hvor du selv afvikler trackingscripts og selv hoster dine datasæt. 500.000 koster det vist per år at bruge. Men så får man selvfølgelig også nogle flere sidevisninger med i købet per måned ;)
Men det er jo muligt at komme i gang med selv-hostede Enterprise-webanalyse-værktøjer til et par tusinde og opefter. Man kan også gå logfil-vejen. Dér ligger i hvert fald en god indtjeningsmulighed ved at lancere en 2011-version af Webalizer & Modlogan med de
funktionssæt, vi kender fra Google Analytics et. al.
@3 -- Jeg forstår desværre ikke, hvad du mener. Hvem foretager selv-promoverende reklame på andres bekostning? Mig? Hvordan?
Vi er forbløffende enige i problemanalysen.
@3 -- Jeg forstår desværre ikke, hvad du mener. Hvem foretager selv-promoverende reklame på andres bekostning? Mig? Hvordan?
Hvori mener du at Mediabevægelsen adskiller sig fra de problemer, du beskriver.
Du taler om cloud, social media, mindshare etc. Det samme kunne Google skrive.
Hvor er løsningerne? Alle disse repræsenterer 3. parts opsamling af profiler.
Min pointe er at du skyder velfortjent på Google, mens synes at sælge noget som ligger tæt på. Eller er der noget, jeg har misforstået?
Kære VurderSelv!
Beklager den lange svartid, men jeg har været i tænkeboks. Du har ret i en del af din kritik. Altså at jeg på Mediebevægelsen pt. anvender Google Analytics og dermed selv er en del af problemet i stedet for løsningen.
Hvad angår cloud, så har jeg dog valgt en dansk cloud-løsning, så jeg ikke er underlagt andre landes juridiske rammer, herunder den amerikanske The Patriot Act.
Hvad angår re-marketing / behavioural targeting er jeg stadig i tænkeboks. Ved Googles løsning er man automatisk tilmeldt, hvis man har en Google-profil.
Det tangerer i mine øjne spam, og jeg har så sent som i dag anbefalet to virksomheder _ikke_ at gøre bruge af Re-Marketing-funktionen. Men markedet er imod mig, kan man sige.
Hvad angår webanalyse har jeg i samarbejde med et par cool gutter fået øjnene op for Piwik, som er open source og ret stærkt. Selvfølgelig kan det ikke det, som Google Analaytics kan, men det er et værdigt alternativ. Og når jeg tænker tilbage på de tidligere udgaver af Wordpress, så er jeg svært forhåbningsfuld.
Så jo. Der er løsninger: Væk fra amerikanske cloudløsninger, indtil The Patriot Act / Safe Harbor-aftalerne er helt på plads. Personligt t hoster jeg i DK under dansk lovgivning.
Og væk med Google Analytics, så vi ikke stiller adfærdssegmenter til salg på Adwords-børsen, som er nogenlunde hvid) og de sorte børser (via re-marketnglister) rundt omkring på iværksætterfora og lukkede SEM-grupper.
Men de næste år bli'r nok lidt cowboyland...
Kasper
OK, skridt i den rigtige retning, selvom det på ingen måde løser problemerne. Hverken for så vidt angår online services forretningsmodeller i lyset af de markedsforvridende Google-strukturerer baseret på misbrug af persondata eller for så vidt angår den manglende cloud-sikkerhed.
Problemet med cloud er ikke løst ved at undgå Patriot Act - det er latent i teknologiens fordel som ikke kan sikre data og dermed kræver at man kun bruger data som kan tåle at ligge online. Det KAN ikke løses, men kræver at man tænker it anderledes, så data ikke kan henføres til noget uden for det virtualiserede rum,
Disse problemer kan og vil blive løst - det starter med erkendelsen af at virksomheder som leverer reelle produkter/services og adfærdsbaserede profileringsmaskiner har stærkt modsat rettede interesser. Samt at samfundsøkonomien skades af samme. Virksomhederne vil reagere mod at blive commoditiserede og hele samfundet vil gøre op med det stærkt markedsforvridende misbrug af person- og andre data - f.eks. Facebook og Google er først på vej ind i uvejret.
Bemærk revisionen af EUs Data Direktiv pgf. 20 som skærper kravene væsentligt. Cookieloven var kun en opvarmning.
Problemet er at vi slås i stedet for at udvikle og eksportere løsninger.
Jeg kan vitterligt ikke se problemerne, medmindre at Google ville begynde at sælge data om konkurrenter til trediepart, mednindre man generelt gerne vil forbyde virksomheder at opsamle data på grundlag af Cookie teknologi. Det vil dog efter min mening være synd for både forbrugere og virksomheder.
@Claus C. Møller -- Øh, det er jo netop det de gør igennem Adwords og deres Display-netværk i forhold til salg af segmenter og behavioural targeting. Brug af cookies til optimering af hjemmesider, optimering af købs og salgsprocesser, re-targeting og så videre er slet ikke det, der er problemet.
Problemet er netop, at Google sælger dine data til tredjepart, som du skriver.
Forestil dig, du er en større virksomhed der sælger mobiltelefoner, Mobime, kan vi kalde det. Du bruger Google Analytics til at køre kampagner via betale søgeannoncer, og du kører søgemaskineoptimering for at ramme organiske søgninger. Du har samvittighedsfuldt oprettet konverterings-funnels for køb, så du kan se, hvilke kanaler der performer bedst og gi'r flest konverteringer. Måske har du også oprettet re-targeting-lister, hvor dem, der har lagt en Nokia i kurven, men ikke gennemført købet. Du har også associeret din Adwords-konto med Google Analytics, så du kan aflæse konverteringerne direkte i Adwords-interfacet, og sætte budene til at være defineret af tidligere annoncervarianter, der konverterer godt.
Via Googles display-netværk køber din konkurrent, lad os kalde dem Mobiyou specifikke segmenter, der er baseret på dine datasæt, selvom de har været igennem en aggregeringsmaskine og ikke indeholder navne, personnumre, kreditkortnumre og den slags.
Google er ikke interesseret i at sælge dig de bedste kunder. De er interesseret i den højeste klikpris og den højeste click-through-rate -- og den højeste konverteringsrate. Det opnår de på eminent facon ved at analyse hver enkel webbrugers adfærd. De læser dine gmails, for at se, hvad du læser og skriver om. De kender din søgehistorik. Og de har adgang til dine tidligere konverteringsvaner.
Derudover kan man spørge sig selv, hvordan Google har været formået at være så sindssygt foran alt og alle på organisk søgning, selvom Microsoft fx har kastet mange, mange, mange penge efter udvikling af Bing.
Selvfølgelig skal virksomheder have lov at opsamle oplysninger om brugeradfærd. Og jeg synes re-targeting er en fin måde at servere de mest relevante reklamer for de mest relevante mennesker på det mest relevante tidspunkt.
Men jeg tror de flekste ønsker at høste frugterne af alle de timer, der ligger i analyse og optimering af indhold, landingpages, osv. for at øge deres egen indtjening. Ikke Googles.
mednindre man generelt gerne vil forbyde virksomheder at opsamle data på grundlag af Cookie teknologi. Det vil dog efter min mening være synd for både forbrugere og virksomheder.
Forbud løser intet, fordi de alligevel ikke overholdes. At gøre det umuligt er den eneste vej frem.
Forbrugere og kunder skal selv have og tilbyde deres data i den form som gavner dem - den nuværende model er det rene spyware.
At pive over gældende vilkår for en gratis tjeneste er imo noget naivt. Hvis "i" hader alt fra Den Store Onde Google, så lad være med at bruge lortet.
Internettet bliver primært "drevet" af firmaer, firmaer skal tjene penge... det er jo ikke just raket videnskab...
There is no such thing as a free lunch!
Jeg synes, du misser pointen. Ingen piver over, at Google tjener penge. Jeg pointerer, at Google tjener penge på at sælge dine data til konkurrenterne. Kan du se forskellen?
Iøvrigt - så hvidt jeg læser indlægget mener jeg der kan være nogle misforståelser, i hvert fald hvis man følger kommentarsporet.
- Google søge og display netværket er naturligvis ikke det samme som retargeting.
- Retargeting kan i dag kun laves på displaynetværket og ikke søgenetværket.
- Du kan kun blive udsat for retargeting, hvis du har været på den pågældendes virksomheds hjemmeside.
Så hvidt jeg læser artiklen, så påstår den, at man kan blive udsat for retargeting, hvis man som bruger har været på besøg hos virksomhed A), og så kan opleve at blive disponeret for retargeting for virksomhed B), fordi Google skulle vide, at virksomhed A) og B) er konkurrenter. Det er så hvidt jeg er orienteret IKKE korrekt - og det er naturligvis klart, at dette ville være helt og aldeles uholdbart, såfremt det forholdt sig sådan.
@Claus C. Møller
Pind 1 & 2 er ritige. Pind 3 er forkert. Der foregår en livlig handel med re-targeting lister. Det seneste eksempel, jeg har set var en større dansk virksomhed, der sælger mobiltelefoner. De købte re-targeting lister (via Adwords-remarketing-javascript-løsningen) på en populær portal for anmeldelser af mobiltelefoner.
Altså: Du besøger site1 og får retargeting-annoncer for site 2, der er spot on i forhold til dit top of mind-behov i form af afdækning af, hvilke mobiltelefoner der får gode anmeldelser.
På det amerikanske marked bruger mange Facebook-pages til at oprette re-targeting-lister (via et javascript i en iframa). Det kan gøres på forskellige måder. Og det kan sagtens gøres -- og bli'r gjort -- via Google Adwords-løsningen.
Hér er Google bare mellemmand, kan man sige. Men de tjener penge på klik-kommissionen på Display-netværket.
Så -- ehver hjemmeside, der kan afvikle Javascript, kan bruges og bli'r brugt til at opsamle cookieids.
Disse cookieids blir sammenholdt med aggregerede datasæt -- fx fra folks toolbars, fra gmail-mailkorrespondancer, fra youtube, måske fra Google+-likes, fra klik på like-knapper.
Målet er selvfølgelig at ramme den højeste ctr med den højeste klikpris (via konkurrencen mellem de forskellige virksomheder, der kæmper om de samme kunder).
Og så til den anden halvdel af dit spørgsmål. Jeg er helt enig med dig i, at retargeting og bevahioural targeting er to vidt forskellige ting.
Og det er behavioural targeting, jeg skriver, der kan være problemet med, at du deler dine datasæt indeholdende informationer om søgetermer, klikpris, bouncerate, abandonrate, konverteringsmål (nyhedsbrevsignups, køb) visninger af produktsider (hvor produktnavn ofte fremgår i title tag'et, i metadescription eller meta tags, overskrifter, osv for det er jo godt for søgemaskinernes evne til at finde dit indhold.
I forhold til hvilke oplysninger du sælger via Google til dine konkurrenter er forskellen dog ikke den store i praksis.
Lige et par kommentarer mere ang. retargeting vs. behavioural targeting. Wikipedia har retargeting med som synonym for behavioural targeting:
--
Behavioral retargeting (also known as behavioral remarketing, or simply, retargeting) is a form of online targeted advertising by which online advertising is targetted to consumers based on their previous Internet actions, in situations where these actions did not result in a sale or conversion.
--
Du skriver:
"Hvis man som bruger har været på besøg hos virksomhed A), og så kan opleve at blive disponeret for retargeting for virksomhed B), fordi Google skulle vide, at virksomhed A) og B) er konkurrenter."
Annoncerne vises ikke, fordi A & B er konkurrenter. Men fordi onlineadfærden indikerer, at personen, X, der først besøger A's site er i markedet for at købe produktet Y.
Hvor den besøgende ender med at lægge sit køb, afhænger fx af, hvem der vinder en Adwords-auktion, det kan lige så godt være A selv. B. Eller D, E, F, G. Jo flere virksomheder inden for markedsområdet, jo højere konkurrence.
Jo højere konkurrence, jo højere klikpriser. Og jo mere tuner virksomhederne landingpagesne, hvilket øger de besøgendes købsrate.
Alle vinder. Mens mest Google, ikke?
Du har dog ret i, at som situationen er nu, så er det et nulsums-game, fordi stort set alle bruger Google Analytics, hvis de kan få lov af deres juridiske afdeling.
Mange af de helst store onlinesælgere bruger dog Omniture, dér kan en masse fixe ting med autobud ud (på Adwords eller andre CPC-programmer) fra konverteringsrater, udsving i købsvillighed afhængigt af tidspunkt på dagen,
Dér hvor det kan blive rigtigt uoverskueligt -- og dyrt! -- er, hvis affiliate-sites også blander sig i budkampen.
Så ender din virksomhed A måske med at have betalt for både genereringen af opmærksomheden for et produkt via bannerannoncer, cpc-netværk og andet+ for at holde virksomhed B ude af budkampen, men det sidste (og dermed ofte kommissionsudløsende klik) falder fra affiliatens cookie, som også lige har været inde og opbygge nogle retargetting lister på samme produktkategori via egne eller andres sit, eller via gratis produkter, hvis man udfylder et spørgeskema. Der er mange veje til gode segmenter / re-targeting-lister.
Hvis der, som Wikipedia-artiklen nævner er 7 kontaktpunkter fra indledende search (mobiltelefon android 2011) over tjek af anmeldelser (X-telefon typiske problemer / anbefalinger) til besøg på prissammenligningssite, så kan man hurtigt miste overblikket over, hvilken kanal der performer bedst.
Det er klart, at den annoncerings-value chain, der ligger mellem punkt 1 og 7 er interessant at få så mange penge ud af som muligt for en virksomheder, der genererer størstedelen af sin . Men den besøgende skal også have den bedste brugeroplevelse, det er derfor der er blevet strammet gevaldigt op på Adwords' quality score.
Og dér siger jeg så, at du via udlevering af hele dit kunde- og deres købskartotek nu og i fremtiden er en _meget_ høj pris at betale for et stykke gratis software. Eller i hvert fald kan være det.
Der er selvfølgelig masser af sites, hvor det gi'r fin mening at bruge Google Analytics.
@Bergholt
Indledningsvist må jeg indrømme, at jeg ikke er superopdateret - og kan derfor tage fejl. Og tak for din indholdsrige kommentarer.
Her mine kommentarer:
Vedr. Displpaynetværket. Det er klart, at Google prøver at optimere CTR, og dermed sin forretning. Så når en virksomhed lægger sig ud på display netværket, som jo er enormt, så vil de også via en eller anden algoritme - sandsynligvis ved at samenholde data fravvirksomhedens Anaytics med erfaringsdatabasen fra netværket som helhed, vilket giver en bedre CTR end, hvis man skulle starte forfra hver gang. På den måde har du naturligvis ret. Men det er trods alt min erfaring, at det kræver en kæmpe oprydning i displaynetværket for at få displaynetværket til at give værdi. Jeg anser imidlertid ikke dette som et problem. Det er i hvetfald historien om positive netværk - at jo flere der er i netværket jo flere får en fælles fordel - og ja google mest. But it is a free country.
Jeg går udfra, at vi er enige om, at Google ikke sælger oplysninger om andre virksomheders data til andre virksomheder i ovennævnte beskrivelse?
Om der er tredieparts aktører indeover, som på en eller anden smart måde udnytter det her via salg ved jeg intet om. Det lyder det til?
Angående retargeting hos Google. Vi er vel enige om, at det er virksomheder selv der initierer remarketingkampagner? Disse kampagner kan kun aktiveres, når tilpas mange har været inde på dit site inden for en periode. Jeg mener det er omkring 350 visits. Så jeg har derved svært ved at tro på, at Google på nogen måde er involveret i SALG af data til andre virksomheder i den forbindelse. Igen kan det være, at trediepart på en eller anden måde opsamler disse informationer, og sælger dem videre.Men Google gør ikke.
Det er dog klart, at Google igen - akkurat som i displaynetværket - sandsynligvis ydnytter sin viden om, hvor retargeting kamapgner for tilsvarende brancher og segmenter har virket - altså i praksis omsætter sin gigantiske database til information som i sidste ende giver en større CTR for dem - og en større værdi for brugerne. Igen er det naturligvis den første og de første som betaler lærerpengene for de andre, men efter en tid lukrerer alle. Det har jeg heller ikke noget problem med.
Der hvor jeg ville få problmet er fortsat, hvis jeg kunne gå til Google og købe data om mine konkurrenter. Og det kan jeg gudskelov ikke. Så ville jeg helt sikkert vide det.
"Igen kan det være, at trediepart på en eller anden måde opsamler disse informationer, og sælger dem videre. Men Google gør ikke"
Enig. Salget sker via re-marketinglisterne, som opsættes via Adwords. Jeg blev opmærksom på problemet, da en dansk iværktsætter på Amino spurgte, hvor meget man kunne forlange for sådan et segment af data.
Der var tale om et af landets store mediebureauer, der ville opkøbe adfærdsdata fra et mobilpristjeksite.
Men du har ret. Google er bare platformen. De laver skyderen. Du hænger på lovligheden.
Gutten på Amino var lidt nervøs ved forslag, fordi han tidligere havde måtte betale 15.000 i bøde for et ulovligt casinolink.
Alt godt,
Kasper
Flere artikler fra IT
Mac-brugere afskåret fra NemID
Udgivet for 1 dag, 7 timer og 58 minutter siden i IT
Tilføjet 22/05 10:04 til Boblere af Jens Kristiansen
Kilde: epn.dk
Fed business case: Giv alle dine medarbejdere iPhones
Udgivet for 2 dage siden i IT
Tilføjet 21/05 10:58 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: version2.dk
Dansk IT: Brug NemID i stedet for CPR til at bekræfte folks identitet | Version2
Udgivet for 4 dage siden i IT
Tilføjet 18/05 17:21 til Boblere af Censete libere
Kilde: version2.dk
Prisen på det digitale Rejsekort eksploderer - Computerworld
Udgivet for 5 dage siden i IT
Tilføjet 18/05 12:15 til Boblere af Censete libere
Kilde: computerworld.dk
En bombe under analyseindustrien: Collusion kan nu blokere for trackere som Google Analytics | Mediebevægelsen
Udgivet for 6 dage siden i IT
Tilføjet 17/05 12:25 til Boblere af Kasper Bergholt
Kilde: mediebevaegelsen.dk
Skjul bruger funktion
Udgivet for 9 dage siden i IT
Tilbage til stenalderen
Udgivet for 12 dage siden i IT
Tilføjet 11/05 16:12 til Boblere af Jesper Haaber Gylling
Hvem overvåger dem, der overvåger vores netadfærd?
Udgivet for 12 dage siden i IT
Tilføjet 10/05 20:09 til Boblere af Kasper Bergholt
Kilde: mediebevaegelsen.dk
Ny dansk piratlov klar inden sommerferien
Udgivet for 14 dage siden i IT
Tilføjet 09/05 09:27 til Boblere af Liberal Pirate
Kilde: version2.dk
Forsvarsministeren om cyberkrig: Danskerne hjælpeløse uden dankort
Udgivet for 19 dage siden i IT
Tilføjet 04/05 08:10 til Boblere af Lars Øwre Brandt
Kilde: b.dk
SKI's nye analyseteam: Kan vores arbejde overhovedet betale sig? | Version2
Udgivet for 20 dage siden i IT
Tilføjet 03/05 10:12 til Boblere af Steen Christensen
Kilde: version2.dk
Undgå flere links der handler om samme historie
Udgivet for 22 dage siden i IT
Tilføjet 01/05 12:52 til Boblere af Badger (Meles meles)
Helle T's 1. maj-tale lækket!
Udgivet for 22 dage siden i IT
Tilføjet 01/05 00:49 til Boblere af Birger Høst
ACTA er død – liberale blokerer i EU | Version2
Udgivet for 27 dage siden i IT
Tilføjet 26/04 09:44 til Boblere af Kjeld Flarup
Kilde: version2.dk
Google Drive: Så mange rettigheder skal du afgive til Google - ComON
Udgivet for 27 dage siden i IT
Tilføjet 25/04 21:35 til Boblere af Censete libere
Kilde: comon.dk
Email-koks: Forsikringsselskab fyrer alle ved en fejl - ComON
Udgivet for 28 dage siden i IT
Tilføjet 24/04 10:27 til Boblere af Stephan W
Kilde: comon.dk
Lad os bruge it til at smadre taberfabrikken - Computerworld
Udgivet for 30 dage siden i IT
Tilføjet 23/04 12:29 til Boblere af Klaus Riisberg
Kilde: computerworld.dk
Lyngby-Taarbæk dropper Windows-servere: 8 gange bedre performance med Linux
Udgivet for 30 dage siden i IT
Tilføjet 23/04 03:47 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: version2.dk
Fiktiv person får penge tilbage i skat - Politiken.dk
Udgivet for 29 dage siden i IT
Tilføjet 23/04 14:09 til Boblere af LordNacho
Kilde: politiken.dk
Eksperter: Google Drive giver dig sikkerheds-bøvl - Computerworld
Udgivet for 32 dage siden i IT
Tilføjet 20/04 13:28 til Boblere af Censete libere
Kilde: computerworld.dk
|
Om Kasper Bergholt Interesser: Sociale medier & cloud-teknologi. Se Kasper Bergholts profil eller Følg Kasper Bergholt |
Peter Kurrild-Klitgaard: 1984 i 2012 23/05 12:45 - 181 klik
Ny karaktér-skala: Alle får 12 23/05 09:10 - 125 klik
Søren Espersen: Folketingets Ramadan-Middag - en frækhed uden lige… 23/05 07:53 - 118 klik
Unge rygere dulmer nerverne med smøger 23/05 05:47 - 104 klik
20 sorte dræber-sjakaler i aktion i det multikulturelle England 23/05 15:09 - 97 klik
EB: Samuelsens gavebod: Vil brænde 15 mia. af 22/05 18:26 - 629 klik
Folkeskolen suger løs 22/05 22:47 - 534 klik
LA-beslutningsforslag: Afskaf registreringsafgiften på biler 22/05 21:43 - 526 klik
Søren Espersen: Folketingets Ramadan-Middag - en frækhed uden lige… 23/05 07:53 - 472 klik
|
|
LA har (mere end) et imageproblem med udlændingepolitikken Tilføjet 18/05 15:09 af Torben Mark Pedersen |
|
|
Ældrebyrdens komme varsler et varigt farvel til folkepensionen Tilføjet 09/05 18:31 af Sasha Renate Bermann |
|
|
Socialismens besnærende konformitet Tilføjet 06/05 10:21 af Rasmus Brygger |
|
|
Opsparing i fysisk guld og sølv – en guide for menigmand Tilføjet 06/05 05:11 af Niklas Nikolajsen |
|
|
Proletarernes pjækkedag Tilføjet 01/05 09:53 af Rune Kristensen |
| Flere klummer | |
|
|
LA-beslutningsforslag: Afskaf registreringsafgiften på biler Tilføjet 22/05 21:43 af Ole Birk Olesen |
| Flere videoer | |

Bookmarklet

