Kvinde fik 10 dages fængsel for at sige "bombe" i Københavns Lufthavn
Udgivet for 110 dage siden i Krimi
Tilføjet 28/11 16:02 til Boblere af Klaus K
Anti-terror hysteriet har nået nye absurde højder i Københavns Lufthavn, efter at en dansk 58-årig kvinde har fået 10 dages betinget fængsel for at lave sjov med personalet i Københavns lufthavns indenrigs security check-ind. Det skriver metroXpress.
Københavns Byret lægger vægt på, at kvinden gentog ordet "bombe" flere gange under sit check-ind, også efter at hun var blevet gjort opmærksom på, at sikkerhedspersonalet ikke opfattede hendes ord som en spøg.
Kvinden var på vej til en fødselsdag i Aalborg i februar sidste år, da hun i sjov sagde: "Jeg lægger lige min bombe her," mens hun lagde sin mobiltelefon i kurven til gennemlysning. Det synes sikkerhedspersonalet ikke var sjovt, og da hun fik at vide, at det ikke er velset at bruge ordet "bombe" i lufthavnen, gentog hun det flere gange.
Hun sagde også, at det var en spøg, men ikke lige med det samme. Ifølge sikkerhedspersonalet blev kvinden mere og mere irriteret. Hun kom også med bemærkninger som: "Min mand siger også, at jeg er en bombe i mig selv", "der er ingen, der skal bestemme, hvad jeg må sige", og bagefter episoden: "jeg ville bare lave lidt sjov med ungdommen i lufthavnen".
Ifølge metroXpress traf retten sin afgørelse, selv om kvinden ikke selv var til stede og kunne forklare sin version af sagen. Hun var repræsenteret af en beskikket forsvarer, der forgæves krævede hende frifundet med henvisning til, at hun ikke vidste, hun havde sagt noget, der kunne skabe frygt.
|
Klaus K:„Hæ-hæ ... ja, kan I så opføre jer ordentligt ! ;-)”Absurd er et meget godt ordvalg for den terrorfascisme, vi i større og større grad skal bukke under for, i vores såkaldte samfund.
Jeg tager hatten af for kvinden og er helt OK med, hvis de overfører Brian Mikkelsens løn til hende for december måned, hun har gjort langt mere for borgeres ret end han har.
Jeg tager hatten af for kvinden og er helt OK med, hvis de overfører Brian Mikkelsens løn til hende for december måned, hun har gjort langt mere for borgeres ret end han har.
"Anti-terror hysteriet har nået nye absurde højder i Københavns Lufthavn"...?
Ja, for hvis gamle har lyst til at skabe sig som små børnehavebørn og gøre grin med sikkerhedspersonalets arbejde ved hysterisk at skrige om bomber, så må personalet bare bukke og neje i dybeste respekt for alderdommen...... Er det det, du mener?
"Ifølge metroXpress traf retten sin afgørelse, selv om kvinden ikke selv var til stede................"
Er jeg den eneste, der tænker at denne kvinde er blottet for respekt for autoriteter, og til hver en tid vil nægte at følge nogensomhelst instrukser, sålænge hun tror det ikke får seriøse konsekvenser for hende selv??
Forestiller du dig, at nogen havde stillet sig op udenfor retten og forhindrede kvinden i at komme ind??
Hun gad jo bare ikke troppe op, kan du ikke regne det ud?
IMHO skulle kvinden idømmes at betale samtlige omkostninger i forbindelse med denne sag, så tror jeg nok hun skulle holde kaje næste gang hun forsøger at passere en check-in.
Ja, for hvis gamle har lyst til at skabe sig som små børnehavebørn og gøre grin med sikkerhedspersonalets arbejde ved hysterisk at skrige om bomber, så må personalet bare bukke og neje i dybeste respekt for alderdommen...... Er det det, du mener?
"Ifølge metroXpress traf retten sin afgørelse, selv om kvinden ikke selv var til stede................"
Er jeg den eneste, der tænker at denne kvinde er blottet for respekt for autoriteter, og til hver en tid vil nægte at følge nogensomhelst instrukser, sålænge hun tror det ikke får seriøse konsekvenser for hende selv??
Forestiller du dig, at nogen havde stillet sig op udenfor retten og forhindrede kvinden i at komme ind??
Hun gad jo bare ikke troppe op, kan du ikke regne det ud?
IMHO skulle kvinden idømmes at betale samtlige omkostninger i forbindelse med denne sag, så tror jeg nok hun skulle holde kaje næste gang hun forsøger at passere en check-in.
Uanset hvad motiviationen er, så er hendes opførsel totalt grænseoverskridende. 10 dage er ikke for meget, gerne kombineret med en gigantisk bøde samt forbud mod at benytte lufthavnen igen.
Med til historien hører at kvinden blev ved med at gentage sin 'spøg' efter personalet flere gange havde gjort opmærksom at de ikke syntes det var sjovt. Det er langt ude at idømme kvinden 10 dages betinget fængsel. Mon ikke en alvorlig snak på et kontor, under 4 øjne havde været tilstrækkeligt? Sikkerhedshysteriet i lufthavne opleves i øvrigt totalt åndssvagt - man må ikke engang tage en lille flaske postevand med gennem sikkerhedskontrollen.
Det er jo det oldgamle spørgsmål: Må man råbe "brand!" i et fyldt teater? Hvorvidt det så er staten, der skal håndhæve forbudet eller ejeren af teateret, der skal lægge sag an, er en teknikalitet.
OMG. Enten mangler der noget uddybning, eller også er det bare helt ude i hampen. Hvis man skaber offentlig uro, som en bevist handling, er det efter min mening ok at blive straffet for det. Men for lidt narrestreger, er det ikke ok.
Det vigtige må vel være, om kvinden udgør en sikkerhedsrisiko. Det er der ikke tale om her. Det talte ord kan aldrig blive en terrorhandling i sig selv.
Kvinden har ytringsfrihed, hun har lavet sjov, og det må man altså stadig godt herhjemme, selv om nogen af debattørerne her antyder, at de synes, det burde være forbudt og straffes hårdt.
Jeg er ikke enig. Security-medarbejderne i Kastrup Lufthavn tager sig selv og deres arbejde meget alvorligt. Det er OK, så længe det gælder sikkerheden - men ikke OK, når de tror, de også skal opdrage på folk.
Det virker på kommentarerne som om der er nogen, der tror, at security-cirkuset i lufthaven forhindrer terror. Det mener I ikke seriøst, vel?
Kvinden har ytringsfrihed, hun har lavet sjov, og det må man altså stadig godt herhjemme, selv om nogen af debattørerne her antyder, at de synes, det burde være forbudt og straffes hårdt.
Jeg er ikke enig. Security-medarbejderne i Kastrup Lufthavn tager sig selv og deres arbejde meget alvorligt. Det er OK, så længe det gælder sikkerheden - men ikke OK, når de tror, de også skal opdrage på folk.
Det virker på kommentarerne som om der er nogen, der tror, at security-cirkuset i lufthaven forhindrer terror. Det mener I ikke seriøst, vel?
"Det talte ord kan aldrig blive en terrorhandling i sig selv"... Nej, Klaus, og man får heller ikke 10 dages betinget for en terrorhandling i sig selv.
At du mener der ingen sikkerhedsrisiko er i at afbryde sikkerhedsvagternes arbejde i lufthavnen, det må altså stå for egen regning.
Kvinden synes hun har lavet sjov, og det må vi andre bare finde os i...? Jeg har også oplevet, hvordan en passager syntes det var sjovt at holde mig for øjnene mens jeg kørte taxa på motorvejen. Den misforståelse blev korrekset med metoder du sikkert ville kaste mig i fængsel for.
Security-medarbejderne i Kastrup Lufthavn har nogle retningslinier de skal følge, uanset hvor tåbelige de må forekomme folk som os. Retningslinierne er nemlig udarbejdet i den politiske korrektheds hellige navn, som forpligter personalet til at skyde med spredhagl uanset de udemærket ved at vi almindelige danskere bare ikke ER terrorister. Hvis man tror at en 25-årig mandtlig araber er farligere end en 58-årig hysterisk dansk kvinde, så er man jo racist, og DET skaber terror i den helt store stil.
Hvis man mener "Security-cirkuset" i lufthavnen er meningsløst, så må man arbejde for at få ændret de internationale luftfartsregler, ikke opføre sig som et forkælet pattebarn overfor personalet.
Mossad har til dato forhindret alle kapringer af Israelsk ejede fly ved at forhindre terroristerne i at komme ombord. Det KAN lade sig gøre, når man ikke bekymrer sig for meget om politisk korrekthed o. lign.
At du mener der ingen sikkerhedsrisiko er i at afbryde sikkerhedsvagternes arbejde i lufthavnen, det må altså stå for egen regning.
Kvinden synes hun har lavet sjov, og det må vi andre bare finde os i...? Jeg har også oplevet, hvordan en passager syntes det var sjovt at holde mig for øjnene mens jeg kørte taxa på motorvejen. Den misforståelse blev korrekset med metoder du sikkert ville kaste mig i fængsel for.
Security-medarbejderne i Kastrup Lufthavn har nogle retningslinier de skal følge, uanset hvor tåbelige de må forekomme folk som os. Retningslinierne er nemlig udarbejdet i den politiske korrektheds hellige navn, som forpligter personalet til at skyde med spredhagl uanset de udemærket ved at vi almindelige danskere bare ikke ER terrorister. Hvis man tror at en 25-årig mandtlig araber er farligere end en 58-årig hysterisk dansk kvinde, så er man jo racist, og DET skaber terror i den helt store stil.
Hvis man mener "Security-cirkuset" i lufthavnen er meningsløst, så må man arbejde for at få ændret de internationale luftfartsregler, ikke opføre sig som et forkælet pattebarn overfor personalet.
Mossad har til dato forhindret alle kapringer af Israelsk ejede fly ved at forhindre terroristerne i at komme ombord. Det KAN lade sig gøre, når man ikke bekymrer sig for meget om politisk korrekthed o. lign.
Hmm. Den der med ytringsfriheden er jeg lidt på kant med. Ganske vist er der ytringsfrihed, men hvis jeg smutter ind på en politistation og foretager en falsk anmeldelse, så vil jeg næppe kunne dække mig bag ytringsfriheden. Problemet i lufthavnen minder lidt om den situation, dog med den krølle at sikkerhedspersonalet havde luret at kvinden forsøgte at være morsom. Så hun var ikke nogen troværdig sikkerhedsrisiko.
Klaus, må man råbe brand i et fyldt teater? Hun har ytringsfrihed, ja, men en lufthavn skal da have lov til at lave regler om, hvad de vil finde sig i. Det kan så godt være det er staten, der i dette tilfælde laver reglerne, men i princippet kunne lufthavnen jo godt bede folk om at skrive under på en kontrakt om, at de ikke må sige "bombe" eller andet, og hvis folk så bryder denne kontrakt, kan man sagsøge dem.
http://en.wikipedia.org/wiki/Italian_Hall_disaster
http://en.wikipedia.org/wiki/Italian_Hall_disaster
@ag1: Der skete ikke noget fordi kvinden i lufthavnen spøgte om bomber. Analogien til teaterulykken holder overhovedet ikke.
Alle de mere eller mindre absurde regler som skal opfyldes i flysikkerhedens tjeneste er ikke resultatet af fri marked kontrakter.
Alle de mere eller mindre absurde regler som skal opfyldes i flysikkerhedens tjeneste er ikke resultatet af fri marked kontrakter.
Og hvis jeg skyder med et maskingevær på rådhuspladsen, men ikke rammer nogen, så er det også ok.
Jeg er da enig i at lufthavnssikkerheden er totalt hysterisk, men rent principielt kan jeg ikke se noget problem i en indskrænkning af ytringsfriheden fx i en privatejet lufthavn.
Jeg er da enig i at lufthavnssikkerheden er totalt hysterisk, men rent principielt kan jeg ikke se noget problem i en indskrænkning af ytringsfriheden fx i en privatejet lufthavn.
Hvis du skyder med maskingevær på rådhuspladsen er det kun OK, hvis du også har bind for øjnene. j/k.
Såvidt jeg ved er vi alle udsat for en vis frihedsindskrænkning hver gang vi forsøger os med offentlig transport. Du har IKKE lov til at stille en kuffert fra dig på Nørreport station og gå fra den. Du har måske nok lov at sige "bombe" til en togkontrollør, men giver du begrundet mistanke om at dit udsagn skal forstås som en bombetrussel, så kan du absolut stilles til ansvar efterfølgende.
Såvidt jeg ved er vi alle udsat for en vis frihedsindskrænkning hver gang vi forsøger os med offentlig transport. Du har IKKE lov til at stille en kuffert fra dig på Nørreport station og gå fra den. Du har måske nok lov at sige "bombe" til en togkontrollør, men giver du begrundet mistanke om at dit udsagn skal forstås som en bombetrussel, så kan du absolut stilles til ansvar efterfølgende.
Jeg synes at du med den bemærkning demonstrerer at du ikke kan se forskel på at sige 'bombe' i spøg og at skyde med maskingevær. Det er vist ikke helt det samme. Kan du ikke prøve at arbejde lidt med at forbedre din dømmekraft?
Det er en illusion at tro, at security, overvågning osv stopper terror og kriminalitet - det gør den ikke, det flytter den bare andre steder hen. Det er vist i adskillige undersøgelser. Hvis nogen vil noget kraftigt nok, så får de det.
Damen i lufthavnen lavede sjov, right? Hun var ikke en sikkerhedsrisiko. Tror I personalet ville have sagt til hende, at ordet "bombe" ikke var "velset", hvis de mente hun udgjorde en sikkerhedsrisiko?
Overdreven og nidkær security, som i lufthavnen, skaber et hysterisk, præmenstruelt samfund (specielt, når medarbejderne også vil opdrage på folk), hvilket både denne sag og jeres kommentarer viser. I har et lidenskabeligt forhold til securityforholdene i Københavns Lufthavn - tillykke med det. Men har de gjort jer trygge? Sådan virker det ikke rigtig, vel? Det er faktisk det modsatte, I viser.
Damen i lufthavnen lavede sjov, right? Hun var ikke en sikkerhedsrisiko. Tror I personalet ville have sagt til hende, at ordet "bombe" ikke var "velset", hvis de mente hun udgjorde en sikkerhedsrisiko?
Overdreven og nidkær security, som i lufthavnen, skaber et hysterisk, præmenstruelt samfund (specielt, når medarbejderne også vil opdrage på folk), hvilket både denne sag og jeres kommentarer viser. I har et lidenskabeligt forhold til securityforholdene i Københavns Lufthavn - tillykke med det. Men har de gjort jer trygge? Sådan virker det ikke rigtig, vel? Det er faktisk det modsatte, I viser.
Som bosat i udlandet igennem en årrække, og derfor ikke kender til ord man må og ikke må sige i DK, var jeg for noget tid siden igennem den samme mølle som damen, efter at have sagt "bo..." uhaa der kan man ikke sige politi manglede resourcer, jeg blev interviewet af ikke mindre end 8 personer, i forbindelse med min brøde.. Jeg må dog sige jeg ikke sagde ordet "bo..." mere end en gang. Og som bosat undenfor DK har man det privilegie ikke at få bøde eller hæfte, som jeg nu heller ikke ville have betalt. Sikkerhedssystemet er jo ikke beregnet på at fange terrorister, men at gøre flyselskabernes kunder trygge, så branchen ikke mister omsætning.
Enig med Kasper M. Det er heller ikke tilladt at sige "røveri" i en bank, selv om man siger det for sjov og med et stort smil. Folk skal opføre sig ordentligt, og 9/11 og Lockerbie var ikke vittigheder.
Hæ-hæ ... ja, kan I så opføre jer ordentligt ! ;-)
Du skal være logget ind for at kommentere artikler. Du kan logge ind her!
Flere artikler fra Krimi
Mand skal 14 måneder i fængsel for at have rusten pistol i æske
Udgivet for 7 timer og 38 minutter siden i Krimi
Tilføjet 18/03 12:58 til Boblere af Jimmi Meilstrup
Kilde: berlingske.dk
DR kalder terrororganisationer for bevægelser
Udgivet for 2 dage siden i Krimi
Tilføjet 15/03 22:10 til Boblere af Afskaftopskattennu
Kilde: dr.dk
Ny sag for Zenia (Står-i) Stampe.
Udgivet for 4 dage siden i Krimi
Tilføjet 13/03 21:50 til Boblere af Claus Dellgren
Serviceeftersyn på Christiania: 884 joints til politiet
Udgivet for 7 dage siden i Krimi
Tilføjet 10/03 22:44 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: bt.dk
Godt vi har Politiet der kan passe på mordere og andre kriminelle ...
Udgivet for 8 dage siden i Krimi
Tilføjet 10/03 16:45 til Boblere af Afskaf skatten
Kilde: politiken.dk
Psykisk syge flygter på stribe -
Udgivet for 8 dage siden i Krimi
Tilføjet 10/03 19:22 til Boblere af V Rasmussen
Kilde: nyhederne.tv2.dk
Dræbt mens han spillede billard
Udgivet for 8 dage siden i Krimi
Tilføjet 10/03 11:13 til Boblere af Bertel Vagn Christensen
Kilde: bt.dk
USA: 35 år for besiddelse af pot
Udgivet for 8 dage siden i Krimi
Tilføjet 09/03 23:35 til Boblere af Lars Pilegård
Kilde: tylerpaper.com
Politiet hængte skudoffer ud som White Pride-medlem
Udgivet for 8 dage siden i Krimi
Tilføjet 09/03 18:44 til Boblere af Lars Pilegård
Kilde: politiken.dk
Et land dominerer totalt gruppen af turist-kriminelle i Danmark
Udgivet for 10 dage siden i Krimi
Tilføjet 08/03 19:49 til Boblere af V Rasmussen
Kilde: politiken.dk
AGF-fans angrebet og skudt i lejlighed i Farum
Udgivet for 11 dage siden i Krimi
Tilføjet 07/03 08:55 til Boblere af Bertel Vagn Christensen
Kilde: ekstrabladet.dk
Politiken kalder danskerne for narkomaner - Ingen politianmeldelse fra Zenia Stampe (Det radikale Venstre)
Udgivet for 11 dage siden i Krimi
Tilføjet 06/03 23:24 til Boblere af Afskaftopskattennu
Kilde: politiken.dk
Drabschef - "Rumænerne er skrupelløse. De slår ihjel for et par hundrede kroner. Det er en helt anden kultur"
Udgivet for 12 dage siden i Krimi
Tilføjet 06/03 11:46 til Boblere af Afskaftopskattennu
Kilde: dr.dk
Amerikanske stater underkender britisk injurielovgivning
Udgivet for 12 dage siden i Krimi
Tilføjet 06/03 14:22 til Boblere af Afskaftopskattennu
Kilde: nytimes.com
Mohamedadvokat har elendig sag ved domstole - selv i England
Udgivet for 12 dage siden i Krimi
Tilføjet 06/03 13:32 til Boblere af Afskaftopskattennu
Kilde: kristeligt-dagblad.dk
Kbhs Politi: Siden Rumæniens indtræden i EU er 10 % af fremstillingerne i dommervagten fra Rumænien
Udgivet for 12 dage siden i Krimi
Tilføjet 05/03 20:42 til Boblere af V Rasmussen
Kilde: tv2lorry.dk
Anti homoseksuel politiker anholdt efter besøg på bøssebar
Udgivet for 13 dage siden i Krimi
Tilføjet 05/03 19:29 til Boblere af LasseAndersen
Kilde: huffingtonpost.com
Boligens ukrænkelighed under pres
Udgivet for 13 dage siden i Krimi
Tilføjet 05/03 07:24 til Boblere af Jimmi Meilstrup
Asylcenter husede serbisk tyvebande
Udgivet for 14 dage siden i Krimi
Tilføjet 04/03 08:05 til Boblere af Ole Birk Olesen
Kilde: sn.dk
Grænseløs skattejagt på sociale bedragere
Udgivet for 14 dage siden i Krimi
Tilføjet 04/03 07:59 til Boblere af Ole Birk Olesen
Kilde: borsen.dk
|
Om Klaus K Journalist og sangskriver, Danser med Drenge Se Klaus Ks profil eller Følg Klaus K |
Afstemning
|
Klummer
|
|
Venstres og SFs fælles idealstat: SVERIGE! Tilføjet 18/03 18:18 af Anders Samuelsen |
|
|
Tillid og kontrol er som øst og vest - hvad er bedst? Tilføjet 18/03 12:19 af Lars Helleskov Engelbrektsen |
|
|
Familien i velfærdssamfundet Tilføjet 17/03 12:59 af Larz Thielemann |
|
|
Homoseksuel sejr uden indhold Tilføjet 17/03 00:28 af Kjeld Flarup |
|
|
Euro moral hazard Tilføjet 16/03 10:53 af Torben Mark Pedersen |
| Flere klummer | |
|
|
Retsforbundet
90 år gammelt parti der altid har haft gode løsninger på tunge samfundsudfordringer. Partiets politik bygger på fire hovedpunkter: Medlemmer: 6 Opdateret: 18/03 18:41 |
|
|
Konservativ Ungdom
Gruppen er for KU'ere på 180grader.dk Konservativ Ungdom er Danmarks ældste politiske ungdomsorganisation. Medlemmer: 40 Opdateret: 17/03 12:59 |
|
Liberal Alliances Ungdom Nordsjælland
Medlemmer: 5 Opdateret: 15/03 21:03 |
|
Liberal Alliance
Artikler relevante for eller omhandlende partiet Liberal Alliance Medlemmer: 90 Opdateret: 15/03 09:13 |
|
|
Medlemmer af VU på 180grader
Gruppen for alle de medlemmer af Venstres Ungdom, som regelmæssigt læser 180grader. Medlemmer: 266 Opdateret: 11/03 18:31 |

Bookmarklet

