Skrigeskinken vil brandbeskatte selvstændige virksomhedsejere!
Udgivet for 162 dage siden i Krimi
Tilføjet 14/12 09:06 til Boblere af abel
Hun vil "gøre noget" for at "hjælpe" selvstændige virksomhedsejere, så derfor skal vi alle tvinges til at betale til Skinken.
Pengene skal gå til barselsorlov til selvstændige erhvervsdrivende.
Lad dem som for helvede lægge penge til side til det selv, eller gør det let for dem at antage en au-pair, som kan passe ungen noget af dagen.
Vi ved jo godt, at når vi skal betale et gebyr på 862 kr, så koster det 470 kr at opkræve oveni.
TV2News nu kl. 9 - 9.10 onsdag 14/12-2011
+1
Lige præcis. Hvor mange barsler betaler selvstændige erhvervsdrivende allerede til over skatten? Det er et fuldstændig forrykt forslag, som kun en ægte skrigeskinke kan finde på at stille.
Sindsyg ide.
det er da bare for at forfordele kvinderne, så kan de få barselspenge ovenpå indtjeningen fra virksomheden---dermed tilbyde lavere priser, og udkonkurrere de virksomheder hvor det er mænd der styrer den.
Ordet forfordelt er negativt. Den der bliver forfordelt, får mindre end dem der ikke bliver forfordelt. På moderne dansk kan der er forplumret af alverdens venstreorienteret idioti, kan ordet selvfølgelig betyde, præcis hvad man har lyst til, men den oprindelige betydning er negativ, som nævnt ovenfor.
Kan vi ikke prøve at holde fast i de originale betydninger? :-).
PS: Det er ikke for at være ordkløver og det er ikke et angreb på dit argument, som jeg ellers er enig i.
Nu om dage betyder ordet "forofrdele" faktisk begge dele! Fra Dansk Sprognævns hjemmeside:
Nogle ord har to betydninger som er meget forskellige, en traditionel der findes hos ældre sprogbrugere, og en ny som findes hos yngre. Den nye betydning af ordet er ofte nærmest modsat den traditionelle. Det er dette der gør sig gældende ved ordet forfordele, der hos de ældre betyder 'behandle ugunstigere end andre', 'give nogen for lille en del i forhold til andre', 'forurette', 'snyde', mens det hos de yngre betyder 'foretrække', 'begunstige', 'favorisere', 'give nogen for stor en del i forhold til andre'.
Den pragmatiske løsning vil være at få faset ordet ud af det danske sprog ASAP.
Jeg vil nu foretrække, at forældrene gjorde sig umage med at lære deres børn vores modersmål ordentligt, så de ikke behøver at gætte sig frem til betydningen, når de støder på det ude i verden, og så begynder at bruge det forkert.
Sproget ændrer sig - vi skriver heller ikke navneord med stort eller Idee med 2 e'er ;-)
Når et ord er så dobbeltydigt som "forfordelt" (eller "bjørnetjeneste"), så vil der pr. Murphy's love opstå fejl.
Ingen af de 2 ord har en dobbeltbetydning.
Det er noget hippierne inde i Dansk Sprognævn har besluttet fordi folk er for dumme til at sætte sig ind i ords betydning.
Det er også dem der har besluttet at mayonnaise kan staves på 117 måder! Det næste bliver vel at spaghetti er for svært og spagæddi blev accepteret.
Glimrende argumentation: "Dansk Sprognævns definition duer ikke da de er nogle hippier, og fordi folk er for dumme."
Selvom jeg også er indædt modstander af norskificeringen af det danske sprog, så må man jo bare indse at sproget er en dynamisk størrelse.
Mens man bringe sine forventninger i overenstemmelse med virkeligheden, kan man jo spørge sig selv om en barselsfond forfordeler selvstændigt erhvervsdrivende kvinder, og/eller i virkeligheden gør dem en bjørnetjeneste ;-)
+1 til Jesper Gylling.
Danskerne er utrolig sløset med deres sprog. Hvis de overhovedet kan stave, så aner de intet om ordenes betydning. Og det bliver værre og værre.
Man skulle ellers tro at Anders Matthesen havde gjort sit for at forklare betydningen i "Sorte Kugler".
Det kan taenkes, men det er stadig en grad vaere i det danske sprog. Det har en helt saelig for alle andre lande uforstaaelig smag.
Sikke da noget sludder. Bare fordi folk ikke aner hvad et ord betyder og dermed begynder at bruge det forkert, så skal det da ikke udfases.
Forfordele er et fantastisk ord og hvis nu ellers at forældre samt skolerne gjorde sig umage for at lære ordets korrekte betydning videre, så var der jo ikke noget problem.
At lade det have 2 betydninger, som endda er direkte modstridende er at gøre folk en bjørnetjeneste.
-"At lade det have 2 betydninger, som endda er direkte modstridende er at gøre folk en bjørnetjeneste."
Nej, hold nu op, hvordan kan dette være en fordel for folk?
Muahahahaha. Jeg er aldeles enig!
flueknepper---du ved udmærket godt hvad jeg mener- det er vel ikke en side for retskrivning og dansk stil????
Ja. Jeg forstår godt hvad du mener og min kommentar, skal ikke tolkes som et angreb på dit udmærkede argument. Men jeg er bare lidt træt af at sproget flyde fordi Hippierne i Dansk Sprognævn er nogle fjolser og fordi folk generelt er for dovne.
Det er et frit land (well, not really), så du skriver bare præcis som du lyster. Min kommentar var en velment og venligtsindet henstilling.
Jeg er selvstændig. Jeg har ikke behov for hjælp fra staten mht. barsel (eller noget som helst andet for den sags skyld). Skrigeskinken, skal holde sine beskidte naller langt væk fra mig og min virksomhed. Jeg skal ikke betale til nogen fond og jeg skal ikke have noget særligt tilskud fra staten.
Mette Frederiksen, du skal lukke røven og skride... NU!
Det var en mild formulering...
Imens har jeg svært ved at forestille mig den unge Lars Larsen ansøge om barselsorlov idet han er ved at starte butik nr. 3...
Jeg er også selvstændig, og jeg har heller ikke behov for hjælp fra staten mht. barsel. Ved den næste familieforøgelse bliver jeg oldemor.
I øvrigt er det rigeligt, at jeg skal betale afgift for noget affald, som jeg ikke har.
Det forsøgte de også her, men jeg nægtede. Så skrev de jeg skulle udfylde et nyt skema, de havde lavet. Det har jeg imidlertid ikke gjort - ikke nægtet, blot ikke gjort det.
Så ser vi hvad der sker. Det ender jo med at blive en artikel.
Nej, Jan, du går bestemt ikke fri, fordi du bor i Kbh. Du har nok bare en af de branchekoder, der er fritaget.
Uha, Klaus. Du bliver pålagt bøder og sat på hjul og stejle. Jeg har også fået afslag, men har søgt igen. Derudover har jeg inviteret forvaltningen på kaffe - sort. De skal se min lille virksomhed og se, om de kan finde noget affald.
På overfladen et sympatisk forslag - hvis det virkelig kan få flere kvinder til at blive (reelle) iværksættere, så er det da dejligt.
Men går man ned i substansen virker det blot som et forsøg på at institutionalisere de selvstændige erhvervsdrivende. Lønmodtagerner er underlagt fagbevægelsens kontrol, mens storindustrien og de store virksomheder er få nok til at staten selv kan "håndtere" dem. Kun de selvstændige erhvervsdrivende har man ikke absolut magt over - og det går ikke i en socialdemokratisk velfærdsstat.
Hvad er problemet?
Når en selvstændig kvinde ønsker at føde børn og tage barselsorlov, tager hun et funktionærjob i det offentlige. Når så hun er færdig med at udruge, vender hun tilbage til det selvstændige erhvervsliv, hvis og når hun ønsker det.
Den beskrevne fremgangsmåde er set anvendt ganske mange gange i det virkelige erhvervsliv.
Der er følgeligt ingen grund til at forringe de selvstændige erhvervsdrivendes konkurrenceevne ved at pålægge dem en ekstra skat, for at løse et problem der allerede findes denne løsning på.
Selvom det er fristende at omtale Mette Frederiksen som Skrigeskinken, så er det ikke pænt. Indholdet i forslaget er vanvittigt nok til, at det kan diskuteres uden at benævne hende som Skrigeskinken. Det tager fokus fra indholdet.
Både Mette Frederiksen og Ulla Tørnæs har slet ikke fattet hvad det handler om. For at gøre vilkårene og mulighederne lige for ALLE kvinder og mænd, så bør man i stedet lade folk betale deres barsel selv.
Det vil sige at hvis man vil have børn, så sparer man op og såfremt det koster 12 måneder derhjemme efter fødslen, så betaler man selv og det gør man uanset om man er ansat hos DSB, hos Mærsk eller driver sin egen lille virksomhed.
Hvis man så kan lave en særlig aftale med sin arbejdsgiver, så gør man det, men det kan ALDRIG blive statens opgave at financiere barsel og selvtændige skal da slet IKKE som de eneste til at betale selv for deres barsel.
Det er jo forrykt!
Jeg har Aps. Så er reglerne for barsel de samme som hvis man var alm. ansat. Min lille virksomhed har længe betalt til barselsfonden... Det er dog småpenge. Noget med 1200 kr. om året.
En barselsfond finansieret på den ene eller den anden er ikke kernen i problemet, der før har været oppe på 180grader. Hvis vi koger det ind, er forslaget bare endnu en ekstra socialdemokratisk skat på selvstændig virksomhed, hvilket i øvrigt også VK-regeringen, til dens evige skam, excellerede i. Men lad det nu ligge en stund.
Det egentlige problem er at mindre virksomheder som regel ikke kan tåle at undvære en betroet medarbejder ret længe. Der er det særlige ved barsel at virksomheden til erstatning i barselperioden ofte ikke kan ansætte en stabil, midlertidig arbejdskraft, der samtidigt er kvalificeret. Dette problem kan man ikke betale sig fra med alverdens fonde. Konsekvensen er at især mindre firmaer i voksende omfang vil undlade at ansætte kvinder i den fødedygtige alder.
Resultatet ser vi allerede: Arbejdsløshed blandt i øvrigt veluddannede og kvalificerede kvinder. Lad gå at den unge Mette Frederiksen uden erhvervserfaring og indsigt ikke kan få øje på dette problem; meget værre er det at embedsapparatet med en angiveligt kvalificeret departementchef i spidsen, ikke har vejledt ministeren. Det er jo når en mister enten er for ubegavet eller uvidende, at embedsapparatet især skal træde i karakter. Er vi der henne hvor vi skal begynde at plædere for at få kvalificerede embedsmænd?
Jeg er i øvrigt enig med Otto Kjærgaard i at der ingen grund er til at bruge ukvemsord. Det burde være muligt for enhver velbegavet blogger at udtrykke kritik på en urban måde.
Er du nu så sikker på, Ulrik, at embedsapparatet ikke har advaret ministeren. Jeg er bange for, at de unge, uprøvede studenterministre er ligesom meget af ungdommen altid har været. De kan selv, vil selv og gider ikke høre på de gamle.
Staten skal bare holde dine lange fingre langt væk fra min virksomhed, uanset dens formål.
Som selvstædig kan man i dag få dagpengesats i barselsperioden. Der er mange ansatte uden overenskomst der har samme vilkår. Jeg er selv en af dem, min arbejdsgiver har dog så valgt at give mig op til ca. 26.000 kr. de første 3,5 mdr. Det er det beløb som han kan få refunderet via barselsfonden. Men selv om ens arbejdsgiver er tvunget til at indbetale til denne her fond, er det altså frivilligt om de vil bruge den. Det er så ca. 35.000 mere totalt, end hvis jeg kun fik dagpengesatsen i hele perioden, men stadig en del mindre en min løn. Men så må man indrette sin økonomi derefter.
Hvis ordningen for selvstændige skal ligne ovenstående, tror jeg altså ikke at det får flere kvinder til at være selvstændige. Tvært imod vil man på pålægge alle selvstændige ikke bare at betale endnu en ”skat/gebyr”, men alt det administrative bøvl det medfølger.
Da jeg fik mit første barn, var jeg selvstændig. For mig var problemet, at jeg ikke bare kunne stoppe helt med at arbejde. Det var en lille virksomhed og selv om du få hjælp ind, er der stadig nogle beslutninger og ting du bliver nødt til stadig selv at udføre. Og som reglerne er i dag, må du ikke arbejde i din virksomhed, hvis du modtager dagpengesatsen på barsel. Vi valgte derfor, at jeg kun gik på barsel et par mdr., og resten af tiden, arbejdede jeg om aftenen når min mand kom hjem.
Man skulle måske se på en mere fleksibel løsning, så man som selvstændig ikke nødvendigvis skal vælge mellem at lukke sin virksomhed eller arbejde lidt mens man holder barsel. Og så er dagpengesatsen måske et udmærket udgangspunkt, og så var der stadig nogle arbejdsopgaver man måtte varetager eller man skulle måske overveje i stedet at give tilskud til ansættelse af en vikar.
Måske fordi jeg har prøvet at være selvstændig og på ”barsel” er min nuværende situation også helt fint med mig. Det er da ikke så dårligt at gå hjemme og stadig få penge for det. Ja - det er da et spring fra dagpengesats og til min løn, og de er da heller ikke år at vi sætte ekstra ind på pensionen eller tager på den helt store sommerferie. Men det er jo mit valg at jeg vil have børn. Vi er altså bare alt for forkælet her i Danmark.
Jeg vil da håbe at selvstændige bliver selvstændig fordi det er det de vil og brænder for, og ikke afhængig af om de kan få løn under barsel. og måske er problemet ikke de dårlige barsels forhold for selvstændige, men de alt for gode barselsforhold mange har via deres overenskomst, og som gør at det kan være svært for kvinder i den fødedygtige alder at finde arbejde, fordi de kan koste dyrt for arbejdsgiveren.
Hvis man får dagpenge når man er på barsel som selvstændig, så må man rigtigt nok ikke passe sin egen virksomhed og man må ikke fakturere. Det er sådan set ok, problemet er bare at det jo ikke kan lade sig gøre.
Hvis man driver en lille en mands/kvindes virksomhed, så kan man jo ikke bare ignorere kunderne i flere måneder - det er jo logik. Hvis man så vælger alligevel og forsøge at drive sin virksomhed, så kan man jo vente med at fakturere til efter endt barsel.
Det nemmeste ville være hvis det at få børn var en privatsag og staten IKKE skulle blandes ind i det. Så ville vi hver især kunne planlægge hvordan vi ønsker den første tid med ens barn. Hvorlænge vil man være på barsel - tja det bestemmer man så selv 100%.
Desuden kunne vi jo nu hvor vi er ved diskussionen om det med børn, sætte fokus på det med barns første sygedag! Egentligt er det jo dybt asocialt, da det kun tjener dem med børn. Dem som har valgt et liv UDEN børn har jo ikke den mulighed. Jo så kan man pjække.
Hvis man ønsker at have børn, så har det nogle konsekvenser og det er blandt andet at de er syge engang imellem og det kan KUN være forældrenes problem - aldrig arbejdsgivers.
PS. Jeg har selv et barn og er selvstændig, så jo jeg havde IKKE barsel og jo jeg må holde fri for at passe mit barn ved sygdom - ALLE DAGENE. Og jeg gør det gerne!
Det er da nemt - fjern den sindsyge lov om at folk skal have barselsorlov.
@Ingrid. Kanhænde at du har ret og at jeg har gjort nogen uret; måske har en velmenende sjæl virkelig forsøgt at råbe ministeren op. Tilbage står dog at ingen synes at gide at beskæftige sig med min påstand om at "barselsgoderne" befordrer arbejdsløsheden blandt yngre kvinder. Jeg taler jo faktisk de kvinders sag, der gerne vil have et job, men ikke kan få noget.
Kan det vikelig være sådan at danske kvinder generelt går og håber på at de kan få den bedste af alle verdener, alltså både ret til at kriminalisere den potentielle arbejdsgiver, der gerne vil høre om deres eventuelle barselplaner ved en ansættesessamtale, og at gå på barsel så ofte de har lyst, samtidigt med at de vil have frit valg på alle hylder til ikke bare velbetalte jobs, men også fortrinsstillinger ved stillingsbesættelser, herunder bestyrelsesposter?
Jeg kunne godt tænke mig at høre (mange) kvinder ytre sig i offentlighed og med fuld diskant om dette emne, som hidtil synes kraftigt tabuiseret. Det må kunne lade sig gøre at diskutere det sagligt uden at geråde ud i en kampagne om, hvem der kan finde på de meste nedrige og vulgære skældsord, som desværre hærger debatkulturen i øjeblikket (mit udfald bestemt ikke møntet på dig).
@Ulrik. Det er et meget komplekst emne, for på den ene side, skal samfundet selvfølgelig gøre, hvad det kan for barselskvinderne, men på den anden side hvis et lille firma ansætter en ung kvinde, der kort tid efter bliver gravid og går på barselsorlov, så kan det gå op til 3 år, før firmaet ser kvinden igen, hvis hun vælger at få 2 børn ret hurtigt efter hinanden. Det kan være en stor belastning for et firma, både økonomisk og pga. at man måske ikke har råd til at ansætte en vikar. Man må ikke fyre en gravid kvinde - ikke engang, hvis man er nødt til at skære kraftigt ned i antallet af ansatte pga afmatning i firmaet. Der var et lille firma i Jylland, der gjorde det. Den bod, de fik, forårsagede at firmaet gik konkurs.
Jeg har hørt fra et af mine børnebørn, at man råder de unge til at få børn mens de studerer. Så vil det være meget lettere at få job efter studierne.
Til sidst vil du så gerne have at kvinder ytrer sig. Ok! Da jeg fik børn - 2 stk. ret hurtigt efter hinanden - var jeg selvstændig. Dengang var man ca. en uge på sygehus eller klinik efter fødslen, men når man så kom hjem, gik man igang med det samme. Jeg har aldrig haft orlov af nogen slags.
Var på job til 3 timer før jeg fødte og startede en uge efter. Jeg havde virksomheden, hvor jeg boede, så der var ikke brug for institution.
Hvis du sammenligner den situation med det vi har i dag, så er der jo en ret så stor forskel, men hvis man kunne finde en mellemting. Er barselsorloven for lang? Skal så meget hænge på arbejdsgiveren? Lad os få en debat.
@Ingrid og andre interesserede. Jeg synes ikke at barselsorloven er for lang. Men man kunne til en begyndelse fjerne forbuddet mod at en potentiel arbejdsgiver spørger en kvindelig ansøger om hendes barselsplaner for de nærmeste år. Ved ikke at kunne spørge, er man som arbejdsgiver nødt til at gætte, og hvis man gætter at kvinden vil have børn, vælger man hende nemt fra uden andet end en bulshit-begrundelse a la en henvisning til de mange kvalificerede ansøgere og bla. bla. osv.
Derpå kunne man arbejde på at have nogle samarbejdskulturer, der virkede fx. vha. Skype, hvor man som måske bekendt ikke behøver at være i samme hus for at kunne tale sammen. Det kunne virke ved mange kontorjobs, men næppe i såkaldte konfrontationsstillinger (lærer, læge, fabriksarbejderske, ekspedient, kassedame, postbud etc), hvor man måske kunne udtænke nogle andre kreative løsniger. I mange tilfælde kunne man ansætte en elev, der i daglig kontakt med kvinden på barsel kunne udføre en stor del af hennes arbejde. "Barselskvinden" kunne på denne måde bevare kontakten med sit team og vedligeholde det kollegiale samvær, så at hendes barselsperiode ikke kun handlede om barnegråd og bleskift. Desuden ville hun nemmere kunne undgå følelsen af at firmaet måske kunne klare sig glimrende uden hende. Og eleven kunne få en uddannelse. Kort sagt, en win-win, som jeg har afprøvet med succes.
Jeg antager her at de fleste kvínder gerne vil arbejde loyalt for firmaet og ikke bare er ude på at blive forsørget uden at yde noget til gengæld. Om min antagelse holder i dag, ved jeg ikke. Tidligere gjorde den ...
Nu er jeg bange for, at du får fagforeningerne på halsen, Ulrik. Når man er på barsel, må man skam ikke beskæftige sig med sin arbejdsplads. Husk, i dag er det et 24-timers job at have nyfødte.
Bare en tanke: Er der ikke et par ting flere i denne debat har glemt at tage i overvejelse?
1. det er nu engang en naturlov, at kvinderne føder børnene.
2. børnefødsler er en nødvendighed for et samfunds fortsatte beståen.
3. der findes næppe ret mange familier der kan nøjes med en indtægt.
4 .mon det kun er kvinderne i en familie der ønsker børn.
5. I dag er det vedtaget ved lov, at barselsorloven deles mellem manden og kvinden.
6 Børn er vel ikke alene kvindens ansvar.
Bortset fra disse tanker mener jeg det er et dårligt forslag, bl. mange andre, Mette Frederiksen fremkommer med.
Hej Vera,
Jeg er helt uenig med dig. Dyr og mennesker forplanter sig helt uden hensynstagen til samfundets beståen. De mest befolkede områder i verden er enormt fattige. Det er hverken svært eller dyrt at føde børn og holde dem i live, det lykkes selv for folk med under $1 om dagen.
Det som er kernen er at jeg er ærligt talt fuldstændig ligeglad med tilfældige menneskers børn, især de enlige mødre som bare lige sådan vælger at få et par børn med Denny fra tanken.
Hvis jeg vil have nogen børn, og det vil jeg ikke afvise, skal det være med en kvinde med gode gener og som vil blive en god mor. En sådan kvinde dumper bogstavelig talt ikke ned i skøddet, der skal arbejdes og kæmpes for sagen. En af måderne at gøre mig selv attraktiv er at have tilstrækkelig økonomisk formåen og hvis jeg som selvstændig skal betale for andre menneskers børn hæmmes min mulighed for forplantning altså.
Så du forstår, rent biologisk er jeg slet ikke interesseret i at andre skal opnå en unfair fordel i reproduktions spillet :-)
En anden ting er at jo nemmere det bliver for kvinder at forsørge deres børn, desto færre krav stiller de til valg af far til partneren som bare bliver sæddonor. Det vil skade populations bestanden på længere sigt og skabe endnu flere dovne og uproduktive individer.
Hvis man alligevel selv skal betale... hvad er så formålet med en fond? At tilføje yderligere adminstration og flere store offentlige milliard-fonde som politikerne kan bruge efter forgodtbefindende?
Taber-ide!
Så skal vi andre selvstændige som vælger ikke at få børn sku da have kompensation, hvorfor helvede skal vi betale for det her sheit hvis vi ikke vil have børn - i forvejen betaler vi jo sindsyge beløb i skat til børnebidrag?
Som en anden skrev, så er det da nok vi skal betale affaldsgebyr for ikke eksisterende affald.
Sygt! Man forstår fuldt ud at der ikke er nogen der vil drive virksomhed i Danmark med den form for tvangssocialisme!
En ny skat på erhverv. Som der så rigtigt blev sagt her i debatten under hele valgkampen : Det eneste man kan forvente af er rød regering er skatter og afgifter.
Blev du også underholdt af den røde skatteministers manglende svar på tiltale mht. NOX afgifter, grænsehandel o.lign.? GOSH... Det er skræmmende lytning...
Under alle omstændigheder er det ingen menneskeret at få børn, og da i hvert fald ikke noget andre folk skal betale for.
Og desuden har selvstændige i forhold til lønmodtagere mulighed for at tilrettelægge deres arbejdsdag og ofte mulighed for at arbejde hjemmefra.
Lige som man tror de ikke kan blive mere idoiotiske.
"Kun 1 ud 3 selvstændige er kvinder..." -- Og hvad så!??
Flere artikler fra Krimi
Kulturminister Søren Elbæk: Forfærdelige billeder fra Ukraine, men hvad med forholdene i Danmark?
Udgivet for 1 minut siden i Krimi
Tilføjet 24/05 11:46 til Boblere af Jesper Ørsted
Endnu et enkeltstående tilfælde: Umotiveret overfald af arabisk udseende voldsmænd på ung mand og hans kæreste
Udgivet for 15 timer og 29 minutter siden i Krimi
Tilføjet 23/05 20:18 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: lokalavisen.dk
Maersk-vagter afværger pirat-angreb
Udgivet for 18 timer og 40 minutter siden i Krimi
Tilføjet 23/05 17:07 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: business.dk
Afghansk mand fra Hadsund fængslet for æresvold
Udgivet for 1 dag, 2 timer og 40 minutter siden i Krimi
Tilføjet 23/05 07:11 til Boblere af Klor
Kilde: nordjyske.dk
Arbejde kan ikke betale sig for 151.000 danskere - dr.dk/Nyheder/Penge
Udgivet for 19 timer og 49 minutter siden i Krimi
Tilføjet 23/05 07:23 til Boblere af Frihed
Kilde: dr.dk
Iraner på tålt ophold kan vælte særlov mod terror
Udgivet for 1 dag og 39 minutter siden i Krimi
Tilføjet 23/05 11:09 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: politiken.dk
En beretning om politiets effektivitet
Udgivet for 1 dag, 21 timer og 53 minutter siden i Krimi
Tilføjet 22/05 13:24 til Boblere af Larebil
Kilde: dailyrush.dk
Importør får fire år for snyd med bilmoms, Kriminal
Udgivet for 1 dag, 18 timer og 15 minutter siden i Krimi
Tilføjet 22/05 13:58 til Boblere af Stephan W
Kilde: mja.dk
Dømt for drabsforsøg: Rykker op i HA-hierarkiet
Udgivet for 1 dag, 23 timer og 39 minutter siden i Krimi
Tilføjet 22/05 12:08 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: bt.dk
Levakovic-familien: Kendte sigøjner-tyve afsløret af vidne
Udgivet for 2 dage siden i Krimi
Tilføjet 21/05 18:30 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: ekstrabladet.dk
“Kampen skal føres på alle planer, også med vold om nødvendigt”
Udgivet for 3 dage siden i Krimi
Tilføjet 21/05 08:11 til Boblere af Svend Andersen
Kilde: uriasposten.net
TV 2 TALER OG SKRIVER i TO TUNGER - og vi er end ikke nået til Pinse endnu
Udgivet for 3 dage siden i Krimi
Betjent fik dagbøder for at skyde kollega
Udgivet for 2 dage siden i Krimi
Tilføjet 21/05 14:34 til Boblere af Per T
Kilde: jp.dk
ANTAL TRICKTYVERIER ER STEGET 58% PÅ TRE ÅR - forklaringen skal demaskeres
Udgivet for 3 dage siden i Krimi
Departementschef hemmeligholdt fusk for minister og Folketing | Den Korte Avis
Udgivet for 3 dage siden i Krimi
Tilføjet 20/05 12:38 til Boblere af Capitalist
Kilde: denkorteavis.dk
Politiet uddeler bøder til folk, der råber
Udgivet for 4 dage siden i Krimi
Tilføjet 19/05 19:09 til Boblere af Jens Kristiansen
Kilde: nyhederne.tv2.dk
Endnu et enkeltstående tilfælde: 16-årig forsøgt voldtaget under astma-anfald af mørklødet mand
Udgivet for 5 dage siden i Krimi
Tilføjet 19/05 11:40 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: lokalavisen.dk
Endnu et enkeltstående tilfælde: flygter fra fars voldtægt - 13-årig brækker ryggen
Udgivet for 5 dage siden i Krimi
Tilføjet 19/05 00:06 til Boblere af Svend Andersen
Kilde: ekstrabladet.dk
Endnu et enkeltstående tilfælde: Somaliere begik gaderøveri mod ung mand
Udgivet for 5 dage siden i Krimi
Tilføjet 18/05 17:19 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: gentofte.lokalavisen.dk
Tænk at livet koster livet! 23/05 22:39 - 114 klik
HILSEN FRA KANTEN AF DEPRESSIONEN 23/05 17:04 - 73 klik
Europarådet: afskaf frihedsrettigheder og indfør multikulturalisme 23/05 21:23 - 60 klik
Søren Espersen: Folketingets Ramadan-Middag - en frækhed uden lige… 23/05 07:53 - 53 klik
Søren Espersen: Folketingets Ramadan-Middag - en frækhed uden lige… 23/05 07:53 - 638 klik
Peter Kurrild-Klitgaard: 1984 i 2012 23/05 12:45 - 533 klik
Ny karaktér-skala: Alle får 12 23/05 09:10 - 423 klik
Unge rygere dulmer nerverne med smøger 23/05 05:47 - 347 klik
|
|
Tænk at livet koster livet! Tilføjet 23/05 22:39 af Thyra Frank |
|
|
HILSEN FRA KANTEN AF DEPRESSIONEN Tilføjet 23/05 17:04 af Niels Peder Ravn |
|
|
LA har (mere end) et imageproblem med udlændingepolitikken Tilføjet 18/05 15:09 af Torben Mark Pedersen |
|
|
Ældrebyrdens komme varsler et varigt farvel til folkepensionen Tilføjet 09/05 18:31 af Sasha Renate Bermann |
|
|
Socialismens besnærende konformitet Tilføjet 06/05 10:21 af Rasmus Brygger |
| Flere klummer | |

Bookmarklet

