Smed kvinde ud fra 3. sal - belønnet med job hos Claus Meyer
Udgivet for 93 dage siden i Krimi
Tilføjet 20/02 17:05 til Boblere af Juul
Kilde: politiken.dk
Marlene Duus var i gang med en karriere i modebranchen og havde et godt liv. Indtil hendes franske eks-kæreste besluttede sig for at mishandle hende halvt ihjel:
Han slår løs på mig med jernrøret. Sammenkrøbet på gulvet prøver jeg desperat at forsvare mig. Billeder, der har printet sig fast hos mig for altid. Alting sker uden ophold og meget voldsomt, og det sortner konstant for mine øjne. Mit ansigt er smadret, mine tænder ligger rundt omkring på gulvet, og min krop er livløs.
Men her stopper han ikke.
Han trækker mig langs gulvet gennem soveværelset og hen til vinduet. Det sidste jeg husker, er, at han står hævet over mig, mens jeg med overkroppen hænger ud af vinduet. Jeg har ingen kræfter. Jeg hører stemmer fra gaden. De råber. Og så giver han slip. Jeg falder 11 meter ned på asfalten.
Efter tre år og mange operationer er den stakkels kvinde 50 % invalid, kan ikke kende sig selv i spejlet, har mareridt hver eneste nat og er afhængig af morfin for sine smerter.
Men så opdager hun, at voldsmanden - han er fri. Og har fået job hos Claus Meyer, der endda bruger ham som case i sin sleske kampagne - Meyer er nemlig en af De Gode Mennesker, der "resocialiserer tidligere kriminelle".
I mens Claus Meyer svælger sig i sin egen godhed, og hendes voldsmand lever la vida loca med smarte job i overhalingsbanen inden for gastronomi, sidder Marlene i sin lejlighed og prøver at få et liv til at hænge nogenlunde sammen.
Man spørger sig:
Hvor ulækkert er det, at Meyer i sin jagt på god omtale belønner så afstumpede mennesker?
Hvorfor kommer den mand nogensinde ud af fængsel?
Husk: Det stærkeste våben mod dette er at dele historien, evt. på Facebook, så flest muligt får øjnene op for Meyers klamme praksis og det danske retssystems forfærdelige hensyntagen til forbryderne.
Endelig: Meyer har fjernet sin video af manden. Nogen, der har videoen stadig?
I køkkenet hos Meyer
er alting, som det plejer,
med ild og skarpe knive,
her skal man ikke pive.
En finke røg af panden,
og hvad så, ja hvad fanden,
blev én invalideret?
Se nu at få serveret.
Vi har det sjovt hos Meyer,
vi koger, braser, steger,
vi blender bær med fløde
til levende og døde.
Og går det, som vi drømte,
så er vi snart berømte
for madkunst eller drab -
hvem kender forskel? Gab!
+ 3 til redacteur Knockel
I Danmark er det lykkedes socialisterne og de social-liberale at overbevise store dele af befolkningen om, at den dybere mening bag fængsel er resocialisering. Mage til vås.
De groveste kriminelle dømmes typisk efter straffelovens bestemmelser. Straffelovens navn signalerer på en enkel måde, hvad det først og fremmest handler om, nemlig straf. Det skal gøre ondt at komme i fængsel, der skal være alvorlige afsavn, og det har stor værdi for samfundet og ikke mindst offrene, at gerningsmænd til alvorlige forbrydelser ikke kan færdes frit i samfundet.
Vi burde i langt højere grad afskære forhærdede forbrydere fra udgang fra fængsel og nedsættelse af afsoningsperioden. Vi burde have et system, hvor der ved gentagen alvorlig kriminalitet fastlægges en tillægsstraf uden mulighed for nedsættelse af afsoningsperioden på 5 år per gentagelsestilfælde. Dvs. anden gang, forbryder begår alvorlig kriminalitet: Normal straf + 5 år og fuld afsoning af hele perioden. Tredje gang: Normal straf + 2 gange 5 år og fuld afsoning af hele perioden. Osv.
Det vil ikke gøre forhærdede forbrydere til bedre mennesker, men det vil spare samfundet for, at de kan færdes frit blandt lovlydige borgere og afskære dem fra at begå ny kriminalitet.
Uriaposten har også blogget om sagen.
Der er tale om en fransk statsborger, Frank David Saksik. Hvorfor er han ikke oven på en dom på 6 års fængsel for drabsforsøg blevet udvist?
Svar:
I så fald skulle muhammendanere med en tilsvarende dom også udvises, hvilket ville være ubærligt for socialdemokrater, EL, SF, radigale-venstre, bedsteforældre for flere mord og voldtægter på etniske danskere, Dansk Flygtning Hjælp m.m.fl.
Korrektion (men ellers enig): Han hedder Frank Saksik - og kan findes på Facebook - så er I advaret.
Se også:
http://www.facebook.com/clausmeyerdk/posts/214990001925520
Video og blog er blevet fjernet. Kommentarsporet er interessant.
Ja. Lige indtil folk opdager at der faktisk er et offer bag forbrydelsen, så synes de alle det er skæppe skønt at vedkommende har fået et job.
Hvis han bare havde snydt i moms, eller kørt en tysk registreret bil, eller fusket med selvangivelsen (hvilket genialt ord, forresten), så havde han fået en straf der passede. Altså, passede til mordforsøg.
Hør her hvad er problemet? Manden er blevet idømt en straf, og afsoner den iht loven. At Meyer ansætter vedkommende er helt og holdent hans eget valg - jeg synes kun det er dejligt at han giver den mulighed.
Man kan være uenig at han ikke er udvist ja. Man kan også være uenig i straffens varighed. Men forstår ikke hvorfor man vender vreden mod Claus Meyer.
Det synes jeg også er besynderligt. Meyer kan kun arbejde i de rammer samfundet stiller. Jeg får også fornemmelsen at han ikke ville blive hængt ud hvis han bare var en tilfældig grillbarejer.
Nu forventer vi jo heller ikke andet af personalet på diverse muslimske grillbarer og pozzariaer, end at det er tidligere straffede som står bag disken. Jeg forventer ikke det samme på en anderkendt restaurent!
Når nu vores nosse og -konsekvensløse retssystem ikke gør hvad det burde, kunne Meyer jo medvirke til at fryse manden ud så han tog hjem til Frankrig.
Desforuden, hvilket er typisk for det godheds segment, som Meyer og Samarbejds-Politiken er en del af; så bruges sådan en historie til markedsføring og branding af egen Godhed.
I Øvrigt er det stærkt forundrende, at Samarbejds-Politiken overhovedet bringer den kronik og på skammelig vis falder en af de allierede (Meyer) i ryggen. - En uvidende praktikant må have anbragt kronikken ved et uheld.
Fordi Claus Meyer profiterer af sin åh-så-fine godhed. Fordi Frank Saksik fik et fedt job af at knuse Marlene Duus' kranie med en jernstang. Han var aldrig blevet ansat hos Meyer, hvis han ikke havde taget beslutningen om at smide den blødende, bevidstløse kvinde ud af et vindue på 3.sal.
Derfor skal vi holde fast i, at Claus Meyers markedsføring er noget af det mest bestialske i denne sag.
Jep.
Projektet starter i Vridsløselille, og han opfordrer folk til at finde tidl. kriminelle til en-dags-praktik, der så kan blive til job.
Det kan han så dele med verden på sin Facebook-side (indlægget er slettet), på sin blog (indlægget er slettet), så man kan se, hvor god og barmhjertig og - ikke mindst - socialt ansvarlig en biks, han driver.
Jeg brækker mig. Særligt over dem, der mener, Claus Meyer er uden skyld her.
Hmm, nogle kriminelle handlinger er værre end andre. Hvis jeg var Meyer havde jeg ikke gået efter de mest voldelige folk.
Skattesnydere, de burde da vide hvordan god mad skal smage!
@ Larebil
Meyer kan da godt ansætte ham, hvis han vil. Det vil utvivlsomt skaffe lidt ekstraomsætning fra de peterlundiner, som altid tiltrækkes af voldsmænd.
Selv håber jeg, at jeg aldrig har spist brød, der er bagt af Frank David Saksik. Jeg tror ikke, jeg har - og det er i hvertfald helt sikkert, at jeg aldrig kommer til det. Jeg synes, han virker som en helt igennem usympatisk fyr - han tiltog sig en ret til at tage livet af nogens søster og datter, fordi han kun så et kønsvæsen i hende, der ikke længere ville stå til rådighed for ham.
Det var en helt igennem uren handling, da han slog hende i stykker for livstid med et jernrør, og det placerer ham i en kategori af mennesker, der kun har sig selv i tankerne, og ingen respekt for andre. Af videoen fremgår det udelukkende, at Frank oplever fængslet som et sted, hvor man keder sig og ikke kan tage sig sammen, ikke som et sted, hvor man angrer eller når til selvindsigt.
Frank David burde forlade åstedet for sin afskyelige handling og starte forfra på beskeden vis. Tage til Frankrig, f. eks. Det kunne der være mere en smule mere andagt og eftertænksomhed i.
Kan du og Claus Meyer af et ærligt hjerte sige, at I håber, at en lige så behjertet sjæl vil tage sig af den voldsmand, der slår jeres egen datter til livsvarigt invalid ? Hvis I kan, vil det naturligvis styrke jeres synspunkt. Men der er ikke megen belæring til den selvoptagne Frank David i det.
Og hvorfor er det vigtigt, at arbejdsgivere selv skal kunne vælge deres ansatte, hvis det ikke er vigtigt i forhold til de mennesker, virksomheden skal betjene. Hvis du tror, vi skal "blande os udenom" - så skal du bare se noget helt andet. Der er ingen måde, du kan tvinge mig til at spise noget, der stammer fra Claus Meyers produktion på!
Hvis du lader meget beskidte kriminelle besudle din mad, så bliver der nogen, der fravælger den, simpelthen fordi de mister appetitten. Og det her er i mange, mange menneskers øjne en meget beskidt kriminel.
- - -
Min kæreste arbejder i en stor virksomhed med ca 700 medarbejdere i Kbh og chefen har her til morgen - ifølge Frk. Kbh - lige afbestilt et arrangement til cirka 70 mennesker fra Meyer i raseri.
Avs.
Nu er det jo ikke Meyer man skal skælde ud. Man skal end ikke skælde voldsmanden ud, for han har taget den dom samfundet har givet ham og har efterfølgende fundet et job, hvilket jo absolut er ønskværdigt.
Tilgengæld er det jo komplet tosset at han allerede er ude, og endnu mere idiotisk er at man ikke helt per automatik sparker sådan en tosse ud efter afsoning, men åbenbart VIL vi samle på voldsforbrydere i Danmark.
Og endnu værre er det at hun er fanget i systemet af nogle skrankepaver og stive regler. End ikke erstatningen har hun fået endnu.
Så er Samarbejds-Politiken på banen med en kontra historie: Brev til Malen fra Claus Meyer.
Absolut værd at læse, hvis man vil have indblik i psyken hos hyklere og medlemmer af Godhedstossesegmentet.
Læg mærke til om Politiken:
Kronikken var slet IKKE i netavisen oprindeligt.
Først da gutmensch Claus Meyer skrev sit svarbrev røg historien på forsiden. Med Meyers brev som HOVEDhistoriennaturligvis, kronikken var blot en reference.
EB.DK bragte historien ærligt i aftes, men journalistisk venstreparti har naturligvis fået banket eb's aftenvagt på plads her til morgen, og forsiden er nu præget af Eva Schmidts afvisning af voldsofferets kvaler.
Hvis du tror medierne holder med de svage, så tro om igen. Journalistisk Venstreparti slår igen.
Det er da kun godt at han får et arbejde. Arbejdet er sgu da ikke en belønning for at han har begået vold, det er et forsøg på at få ham til at lade være med at begå kriminalitet i fremtiden!
Ellers kan vi jo bare indføre en slags Sharialov, hvor gerningsmanden skal udsættes for de samme pinsler som offeret. Dvs. i dette tilfælde skal han altså tæves med et jernrør!
Og som Claus Meyer skriver er det bl.a. High:five der står bag ordningen hvor virksomheder kan få kriminelle i praktik.
Og med en hurtig Google søgning popper deres hjemmeside på:
Partierne i folketinget er den 15. nov. 2011 blevet enige om en satspuljeaftale på beskæftigelsesområdet, og heraf fremgår det:
Der er afsat 11,0 mio. kr. i 2012 og 3,0 mio. kr. i 2013 til projektet High:five
Ikke noget "high five" fra mig.
kun én finger får Claus Meyer herfra.
fandeme om ikke multimillionæren Claus Meyer suger skattepenge til sit private glorie-pudse projekt.
Arghhhh
Jeg er sgu' ikke bleg for at sige det: Jeg har rigtig godt og grundigt ondt i røven over den historie.
Fuldstændigt vanvittigt at den mand er ude allerede efter 3 års afsonning, og endnu mere vanvittigt at han ikke er udvist efter have afsonnet denne alt for milde dom.
Claus Meyer vil da skide på offeret, kan han få 10 godheds-point så er han da glad. Man siger at kriminalitet ikke kan betale sig, men den den person der opfandt det udtryk er tydeligvis død nu!
I guder, man bliver da helt flov over hvad der kan optage den danske befolkning. Det er en ny historie hver uge man skal tage stilling til og vægle side (altså på nær når det ikke lige er oprør i mellem østen, terrorister i Norge eller et barn der bliver væk i en plantage). Faktum er at CM giver en voldsmand en chance fordi han har muligheden - hvad han vinder af goodwill, refusioner mv. er jeg da f****** ligeglad med. Kernen er at han ikke bare er lige glad - han tager stilling. At et offer så disker op med en tragisk historie som appelerer til folks bløde side og får dem til at fare i flint og true med bål, boycot og brand syntes jeg udstiller den gennemsnitlige danskers tankeevne og virksomhed. Og det er sku skræmmende.
Du har tilsyneladende ikke fattet det:
Claus Meyer bruger ofret til, at tjene penge til sig selv (han kan vel bruge dem til at betale for sine 3 døtres privatskole, de skal vel nødig kulturberiges) og til at score Økologiske GodhedsPoint hos tosser som dig.
Her er de forretninger man bør undgå for, at vise en smule solidaritet med ofret:
http://clausmeyer.dk/da/meyers_virksomheder.html
Forretninger der ikke heder noget med Meyer og mad:
noma Gourmetrestaurant noma Strandgade 93
Chokolade Compagniet Engrossalg af kaffe, the og kolonialvarer (ingen butik)
Chokolade Compagniet A/S Dronning Olgas Vej 30 2000 Frederiksberg
Norra & Västra Mosshult Claus Meyers ødegård i Sverige. Til privat rekreation, firma-forkælelsesture, ødemarksteambuilding og gastronomisk teambuilding
Estate Coffee Kaffe- og Chokoladebar Kaffe og chokolade i caféen eller som take away
Estate Coffee Kaffe og chokoladebar Gl. Kongevej 1
Frugt fra Lilleø Frugt og produkter fra Lilleø
Hmm. Du mener vel gerningsmanden? Bare så jeg fatter det. Medmindre du i en hurtig vending har vendt fortegn på de 2 implicerede - jeg mener, ofret (den invaliderede) har vel ikke bidraget væsentligt til indtjeningen i biksen?
Havde der ikke været noget offer, havde der ikke været nogen sag Claus Meyer kunne profitere på. At det så oven i viser sig at Meyer får en tilsyneladende velkvalificeret arbejdskraft, til lavpris, og offentligt tilskud, siger, jf hans reklame kampagne, alt om mandens totale mangel på moral. Lad os bare forhøje med anstændighed.
Offeret er en forudsætning for gerningsmanden.
Claus Meyer får (overkvalificeret) arbejdskraft stort set gratis OG han scorer PR-point på virksomhedens generelle image OG han indynder sig hos sine gernekunder i Caffe Latte segmentet.
Så ja. Fat det. Claus Meyer laver business på offerets lidelser.
@ 27kungodt
Det er ikke en "tragisk historie", men virkeligheden, og den er central.
Jeg synes tværtimod, der er noget principielt i det her. Og det er også vigtigt i karaktervurderingen af en person, der meget ofte fremstår som belærer og moralist i forhold til befolkningen.
Det er tydeligt, at det er tvivlsomt, om man kan sige, at han resocialiserer en allerede uddannet og erfaren tugthusfange ... Han sætter snarere en professionel på lærlingeløn. Og det kunne ligne en win-win-situation ud fra en ganske bestemt betragtning. Men det virker ret stødende.
For han giver i den forbindelse fanden i, at der er tale om en ualmindeligt beskidt kriminel, der i sin selvdyrkelse har forsøgt at tage livet af nogens elskede søster og datter, og har formået at gøre hende til invalid, bare fordi han ikke kunne få lov til at bruge hende til hans bestemte formål. Og det tilmed uden, at det har ødelagt hans gode humør, som vi tydeligt kan se på videoen. En gave omtaler Claus Meyer ham sågar som.
Jeg kan ikke rigtigt se, hvorfor det ikke skulle være vigtigt at forholde sig til. Det involverer synet på kriminelle, på ofre, på mennesketyper, på bestemte handlinger, på motiver generelt, og på, hvad vi, der stundom kunne finde på at spise Claus Meyers mad vil tage af forholdsregler, hvis vi føler, at vores mad bliver besudlet. Det er bare ikke ligegyldigt, hvem der har lavet ens mad. Hvis jeg ved, at hænder, der har rørt min mad, også har begået virkeligt afskyelige og hensynsløse forbrydelser mod andre mennesker, der har efterladt dem i elendighed - måske tilmed uden reel anger - så mister jeg simpelthen lysten til at spise den. Jeg får kvalme ved tanken.
- - -
En kommentator på Uriasposten har yderligere til oplysning af Claus Meyers griske karakter:
"Hvad de fleste ikke er opmærksomme på, er at Claus Meyer udtaler at “han var den mest kvalificerede”. Årsagen til dette er at gerningsmanden er uddannet kok og inden han begik sin forbrydelse havde kørt en catering virksomhed i mere end 2 år. Det er forholdsvis simpelt at google “chefathome.dk” Uden at skyde Hr Meyer noget i skoene, så er det et pudsigt sammenfald, at han ansætter en uddannet kok som bager elev med tilskud fra satspuljen, og så oveni kører en mindre kampagne for den “store success” det har været at føre en “udannet kriminel” til success som bager. Personligt efterlader det en ikke helt behagelig smag i munden."
Helt igennem klam historie.
Man kan blive rasende over sådan en straf-afkortning, når det handler om grov vold og drabsforsøg.
Hørte juraprofessor Eva Smith udtale sig om sagen i dag og blev faktisk rystet over hendes udtalelser. Selvfølgelig var det da synd for pigen, men hun må se at affinde sig med situationen - herunder også, at hendes voldsmand nu kommer tilbage til samfundet - og i et godt job.
De pladderhumanistiske Centrum-Venstre-folk har større omsorg for forbryderne end ofrene.
@ RSO
Der var for tiår siden en kronik i Politiken, skrevet af et af disse centrum-venstremennesker, som var svinget rundt. Det interessante var, at det beroede på, at han selv var blevet overfaldet. Og selv slået og fornedret voldsomt. Og selv havde oplevet det som stærkt provokerende, at voldsmanden blev båret i guldstol, mens han selv måtte kæmpe med svære eftervirkninger. Pludselig gennemlevede han akkurat de følelser, som han altid havde foragtet som underlødige og dyriske, når han så dem hos almuen. Tilmed spirende forestillinger om selvtægt.
Det skrev han altså en spændende kronik om. Den var ikke spændende på den måde, at det var en ny indsigt. Det var det ikke. Den effekt er det ikke svært at tænke sig til. Det var bare spændende at få bekræftet, hvad vi godt ved om disse hykleriske mennesker. Deres formaninger til andre om at bøje nakken gælder ikke dem selv.
Det jeg siger højt, og som vi alle ved, er, at den dag, det overgår Eva Smith, er den dag, hun svinger om. Med mindre hendes situation er så priviligeret, at hun ikke deler skæbne med den gemene hob i slige sager. Og derfor stadig har råd til at være arrogant.
- - -
Eva Schmidt udstiller på EB.DK ikke sin uvidenhed, men derimod sin viden og dermed sit ulækre, gennemkolde, menneskesyn.
Læs artiklen. Læs hvordan hun beskriver hjælpen til henholdsvis offer og gerningsmand.
http://ekstrabladet.dk/112/article1712124.ece
Alright. Spottede du forskellen ? Se nedenfor ...
...
...
OK:
Gerningsmand: Resultatorienteret. Hjælpen er baseret på kriminalforsorgens ordninger, hvor Eva Schmidt ser på om gerningsmanden så er blevet det, man kalder resocialiseret. Hun mener det er ok, at han får rollemodel status i medierne og at staten vedvarende af skatteydernes penge betaler størstedelen af den løn, som han som overkvalificeret medarbejder modtager fra en kæmpe succesvirksomhed med store årlige overskud. Det er ikke en krone for meget for Eva Schmidt.
Offer: Ydelsesorienteret. Når offeret har fået hvad offeret skal have, er nok så nok. ES siger det så smukt, nærmest en tilståelsessag: "Hun er blevet lappet sammen og har sikkert også fået psykologhjælp". Velbekomme.
Det er en prima indsigt i hjernekrogene hos Danmarks gutmenschen og det viser hvor langt ude vi er.
Fin analyse. Har ikke kunnet se ES-indslaget, for er ærlig talt bekymret for mit blodtryk, som ellers er lidt for lavt.
Det er en ren, ja, tilståelsessag om hvordan ellers velrenommerede mennesker i kredsen omkring KRIM og lignede organisationer tænker.
Det er også interessant med den oprindelige kronik ift. Malenes anklager imod Kriminalforsorgen ift løsladelse og lovpligtig offerorientering.
Jeg har arbejdet ved Danmarks Domstole og ved for a fact, at Kriminalforsorgen som institution (ikke den enkelt funktionær men systemet) 100% allerede fra straffesagens begyndelse hos politiet over domsforhandling og helt til domfældelse har fuldt fokus på gerningsmandens person med henblik på faktisk at hjælpe ham gennem retssagen. Deres medarbejdere - socialrådgivere og psykologer - har i visse sager karakter af deciderede bisiddere og i langt over halvdelen af de straffesager jeg har set, udfærdiger de til en evt. strafudmålinger omfangsrige rapporter, der argumenterer for hvorfor en tiltalt(måske snart domfældt) skal have betingede straffe og samfundstjeneste snarere end fængsel.
For læsere der ikke er så kvikke som dig: Det betyder kort fortalt, at den organisation som har 100% ansvar for dømte kriminelle ser ham som det virkelige offer og hans strafperiode som et nødvendigt onde, der skal vendes til hjælp og støtte.
Eva Smits yndlings kollegaer er Hanne Petersen, professor i staveplade marxistisk retlærer (retsfilosofi, meeeeget fint: jurisprudens), samt professor i balvignisme* Jørn Vestergaard, utvivlsomt også marxsist
* Balvignisme: Troen på, at straf ikke nytter, da gerningsmanden alligevel lukkes ud på et tidspunkt, og vil genoptage den kriminelle løbebane på et niveau proportionalt med straffens "råhed" og længde.
Det er helt væk.
Jeg er sgu også jurist, men man behøver ikke at være noget som helst for at indse, at en mand der banker sin kæreste næsten ihjel i affekt ikke skal "resocialiseres" efter 2 år i fængsel, medregnet udgange og andet bullshit.
Selv Flemming Baldvig vidste i øvrigt, at hovedformålet med straf ikke er gerningsmandens tarv men hensynet til den almene retsfølelse og hensynet til offeret (læs at offerets nære og almensamfundet ikke griber til selvtægt for at slukke refærdens harme).
Det skriger til himlen, at mediedækningen under 1 døgn efter kronikken er skruet HELT over i gerningsmandens favør. Og med mediedækningen mener jeg det bevidste redaktionelle valg, som redaktører og journalister vælger at spinne historien på.
Det værste er at voldsmanden øjensynligt ikke angrer sin sindsyge forbrydelse.
Hmm, I vil straffe manden hårdere end domstolene har vurderet. Og det er I i fuld stand til at vurdere, med al jeres indsigt i sagens indhold...
Og I klandrer Claus Meyer at han gennemfører et projekt, hvor han arbejder med resocialisering af straffede....
I vil måske hellere have at franskmanden skal have klippet en finger af? Eller to?
Og Claus Meyer skal.... ja, han skal I HVERT FALD IKKE KOMME HER OG TRO HAN ER NOGET!!
I er dælme ulidelige at høre på! Og I har krystalklart glemt alt om, hvad det vil sige at være liberal.
Det er ikke domstolene der har løsladt ham tidligere end halvejs gennem hans straf. Det er kriminalforsorgen.
Det er ikke domstolene, der har givet Meyes Deli kæden SKATTEYDERNES PENGE til at betale hans løn med. Det er også et initiativ mig bekendt forankret i kriminalforsorgen.
Gerningsmanden udviser ingen anger, så hvad præcis går din "resocialisering" ud på ?
Hvad med "resocialisering" af offeret ?
Du har i hvert fald ikke det fjerneste indblik i straffesystemet, i afsoningssystemet, i tilskudssystemet og da slet ikke i det at være LIBERAL - du ved. det der med ansvar for egne handlinger .
Vor herre bevares.
Mon du ikke skulle sætte dig ind i grundlæggende samfundsmekanismer, før du kalder aldre ulidelige.
Claus Wobbe:
Kort sagt så krænker han det, vi liberale anser som vigtigst: Marlenes ejendomsret og ret til egen krop og liv.
Det bliver ikke værre end at forsøge at tage livet fra nogen, og som liberal mener man, at gerningsmanden er ansvarlig for sine handlinger. Der er aldrig formildende omstændigheder, når det kommer til overlagt mord eller mordforsøg (hvilket sådan set er det samme - det er i Marlenes tilfælde fysikkens og biologiens love sammen med en del held - og ikke Frank Saksik - der afgør, at Marlene lever i dag).
Derfor kan Frank Saksik ikke straffes hårdt nok inden for de etiske rammer der tilsiger, at vi fx ikke afliver folk i statens navn. Livstid uden prøveløsladelse ville dog være passende.
Selvforsvar er i øvrigt noget helt andet. Havde Marlene mirakuløst formået at fravriste ham jernrøret og havde hun ramt han, så han døde, burde hun være en fri kvinde (gid det dog var gået sådan).
Men du lytter nok ikke. For du bruger liberal som våben mod de liberale, og dér begår du den samme fejl som så mange herinde: De fleste af os er temmeligt godt begavede, og falder derfor ikke for den slags manipulation.
Manden er dømt på baggrund af domstolenes behandling af hans sag. I mener hans burde have en hårdere dom. På hvilket grundlag mener i det?
Han gives mulighed for at jobbe hos Meyer som led i en resocialiseringsordning. Hvad er der galt i det? Det er sund fornuft at resocialisere folk, der har udstået en straf.
At Meyer udnytter disse muligheder kan jeg ikke se noget galt i. Han benytter sig af en ordning som du også kunne benytte dig af. Hvad er problemet?
Sund fornuft?
Han begår en affekt-forbrydelse, som Kbh rigtigt påpeger. Hvilken socialisering forhindrer dette?
Det er muligt, du ikke kan se noget galt. Der er vi så forskellige. Jeg har bl.a. et hjerte for dem, hvis ret til at bestemme over eget liv er blevet taget fra dem.
Galt?
1. Manden forsøger at dræbe et menneske. Står på hendes gade under tre år efter. Det er galt.
2. Claus Meyer har i sin markedsføring af sit brand besluttet sig for at få satspuljemidler gennem high:five, der placerer kriminelle i jobs. Det gav bagslag, må man sige.
3. Hele debatten drejer sig om, hvor synd det er ... for Frank Saksik. Hvordan han fortjener en chance til. Jeg synes ikke, han fortjener en chance til - for han prøvede jo netop at tage chancen fra Marlene og har haft held med det i alle henseender end én. Mon ikke, hun har ret mange dage, hvor hun ønskede, han var lykkedes med sit forhavende?
Livstid. Uden prøveløsladelse. Bye-bye, Frank.
1. Du blander tingene sammen. Diskussionen om, hvorvidt franskmandens straf er rimelig, er en anden end diskussionen om, hvorvidt det er fornuftigt og rimeligt at resocialisere manden. Det er to forskellige ting. Det er meget muligt han burde have haft en hårdere straf, men det er en ánden snak.
2. CM finansierer kreativt sine virksomheder. Hvis staten tildeler ham midler, skal du brokke dig til staten og ikke til CM.
3. Ingen siger det er synd for Frank. Jeg gør i hvert fald ikke. Og SELVFØLGELIG "fortjener" han en second chance. Manden skal jo ikke stigmatiseres pga. en forbrydelse, hvortil han har udstået sin straf, vel?
1: Forstå nu een ting: Ved enkeltstående affektforbrydelser er det intet resocialiseringshensyn at tage.
Men jeg vil da gerne skære problemstilling ud i pap for dig - der burde ikke være ordninger som resocialiserer gerningsmænd men først og fremmest ofre. Og nu der er det, burde virksomheder ikke høste billig arbejdskraft og CSR PR på selvsamme ordning.
2: Det gør Juul sådan set også. Men Meyer er en del af det samlede system, og så må han finde sig i kritik. Når man praler med CSR og giver den som det gode menneske er man ikke hævet over kritik.
3: Han har ikke udstået sin straf. Kriminalforsorgen har løsladt ham til udgang, officielt formentlig grundet god opførsel (ellers bliver man ikke tilladt udgang til arbejde) - og uofficielt fordi KF er Danmarks største socialkontor på godt og ondt - og at KF i øvrigt som alle andre steder mangler financiering til de mange afsonere.
De seks år burde have været 8 år, mindst. Det bør mindst være prisen for det, han har begået. Det var et tilfælde, at hun ikke døde. Det var forsøg på mandrab.
Og denne dom burde i øvrigt have været suppleret med et permanent tilhold om, at han kun må bosætte sig udenfor den by, som offeret bor i. (Også hvis hun flytter, så må det bare varsles i ret god tid). Dvs.gerningsmanden burde få et tilhold på, at han ikke måtte bosætte sig, arbejde eller befinde sig i København - af hensyn til Marlene, hendes angst og sådan så hun kan færdes frit uden at møde ham. Hvis offeret og offerets forsvarer begærer det og det virker rimeligt i en sag som denne (hvor jeg synes det gør det), så burde man kunne beskytte offeret og dømme sådan - i enten en årrække eller permanent.
Det er på tide, vi tænker mere på offeret i vores lovgivning.
Desuden burde gerninsgmanden have været dømt til at betale Marlene min. ca. 3000 - 5000 kr hver eneste måned. Evt. mere. (Svarende til det man kaldte hustrubidrag i gamle dage). Det er, hvad hun mister ved resten af sit liv at være ca. 50 % invalid. (Og dette kunne vi i det hele taget indføre ved alvorlige tilfælde af vold med alvorlig og permanent legemsbeskadigelse og kroniske smerter)
Selve den erstatning, som hun er blevet tilkendt, og som hun vist ikke har fået udbetalt endnu (mærkeligt nok i øvrigt) - er der nogen, der kan fortælle, hvorfor i alverden disse penge skal belaste os skatteydere? Hvorfor opkræves de ikke hos gerningsmanden?
Jeg giver pokker i, at han dermed må betale et afdrag hver måned i rigtig, rigtig mange år.
Man bør selvfølgelig ikke opkræve mere, end at han lige præcis trods alt kan leve nogenlunde (men den beskyttelse gives jo altid i følge vores retsregler), Imidllertid burde gerningsmanden selv betale både et direkte beløb hver måned til Marlene, der aldrig vil kunne arbejde på fuld kraft mere, og så bør han også hænge på selve erstatningen. Det bør ikke være staten (os alle) der hænger på denne udgift.
Jeg er fuldstændig enig med Larebil, når han skriver:
"Hør her hvad er problemet? Manden er blevet idømt en straf, og afsoner den iht loven. At Meyer ansætter vedkommende er helt og holdent hans eget valg - jeg synes kun det er dejligt at han giver den mulighed.
Man kan være uenig at han ikke er udvist ja. Man kan også være uenig i straffens varighed. Men forstår ikke hvorfor man vender vreden mod Claus Meyer".
Det er jo loven og domstolene, der har dømt. Man kan være uenig i dommen(e), men hvad har det med Claus Meyer at gøre.
Man kan vel ikke være uenig i, at det er et gode at gøre mennesker klogere, at resocialisere fanger, hvis det er muligt. Det er jo det, Meyer forsøger, ikke andet.
Hvis man ikke kan lide Claus Meyer, så find nogle andre argumenter. At bruge fængselsprojectet er det samme som det, manden der sparker hunden bruger, når han bliver sat under tøflen af konen.
Flere artikler fra Krimi
Kulturminister Søren Elbæk: Forfærdelige billeder fra Ukraine, men hvad med forholdene i Danmark?
Udgivet for 5 minutter siden i Krimi
Tilføjet 24/05 11:46 til Boblere af Jesper Ørsted
Endnu et enkeltstående tilfælde: Umotiveret overfald af arabisk udseende voldsmænd på ung mand og hans kæreste
Udgivet for 15 timer og 33 minutter siden i Krimi
Tilføjet 23/05 20:18 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: lokalavisen.dk
Maersk-vagter afværger pirat-angreb
Udgivet for 18 timer og 44 minutter siden i Krimi
Tilføjet 23/05 17:07 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: business.dk
Afghansk mand fra Hadsund fængslet for æresvold
Udgivet for 1 dag, 2 timer og 43 minutter siden i Krimi
Tilføjet 23/05 07:11 til Boblere af Klor
Kilde: nordjyske.dk
Arbejde kan ikke betale sig for 151.000 danskere - dr.dk/Nyheder/Penge
Udgivet for 19 timer og 53 minutter siden i Krimi
Tilføjet 23/05 07:23 til Boblere af Frihed
Kilde: dr.dk
Iraner på tålt ophold kan vælte særlov mod terror
Udgivet for 1 dag og 43 minutter siden i Krimi
Tilføjet 23/05 11:09 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: politiken.dk
En beretning om politiets effektivitet
Udgivet for 1 dag, 21 timer og 57 minutter siden i Krimi
Tilføjet 22/05 13:24 til Boblere af Larebil
Kilde: dailyrush.dk
Importør får fire år for snyd med bilmoms, Kriminal
Udgivet for 1 dag, 18 timer og 19 minutter siden i Krimi
Tilføjet 22/05 13:58 til Boblere af Stephan W
Kilde: mja.dk
Dømt for drabsforsøg: Rykker op i HA-hierarkiet
Udgivet for 1 dag, 23 timer og 43 minutter siden i Krimi
Tilføjet 22/05 12:08 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: bt.dk
Levakovic-familien: Kendte sigøjner-tyve afsløret af vidne
Udgivet for 2 dage siden i Krimi
Tilføjet 21/05 18:30 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: ekstrabladet.dk
“Kampen skal føres på alle planer, også med vold om nødvendigt”
Udgivet for 3 dage siden i Krimi
Tilføjet 21/05 08:11 til Boblere af Svend Andersen
Kilde: uriasposten.net
TV 2 TALER OG SKRIVER i TO TUNGER - og vi er end ikke nået til Pinse endnu
Udgivet for 3 dage siden i Krimi
Betjent fik dagbøder for at skyde kollega
Udgivet for 2 dage siden i Krimi
Tilføjet 21/05 14:34 til Boblere af Per T
Kilde: jp.dk
ANTAL TRICKTYVERIER ER STEGET 58% PÅ TRE ÅR - forklaringen skal demaskeres
Udgivet for 3 dage siden i Krimi
Departementschef hemmeligholdt fusk for minister og Folketing | Den Korte Avis
Udgivet for 3 dage siden i Krimi
Tilføjet 20/05 12:38 til Boblere af Capitalist
Kilde: denkorteavis.dk
Politiet uddeler bøder til folk, der råber
Udgivet for 4 dage siden i Krimi
Tilføjet 19/05 19:09 til Boblere af Jens Kristiansen
Kilde: nyhederne.tv2.dk
Endnu et enkeltstående tilfælde: 16-årig forsøgt voldtaget under astma-anfald af mørklødet mand
Udgivet for 5 dage siden i Krimi
Tilføjet 19/05 11:40 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: lokalavisen.dk
Endnu et enkeltstående tilfælde: flygter fra fars voldtægt - 13-årig brækker ryggen
Udgivet for 5 dage siden i Krimi
Tilføjet 19/05 00:06 til Boblere af Svend Andersen
Kilde: ekstrabladet.dk
Endnu et enkeltstående tilfælde: Somaliere begik gaderøveri mod ung mand
Udgivet for 5 dage siden i Krimi
Tilføjet 18/05 17:19 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: gentofte.lokalavisen.dk
|
|
John Stossel interviewet til Uncommon Knowledge Tilføjet 23/05 21:46 af Capitalist |
| Flere videoer | |
Tænk at livet koster livet! 23/05 22:39 - 114 klik
HILSEN FRA KANTEN AF DEPRESSIONEN 23/05 17:04 - 73 klik
Europarådet: afskaf frihedsrettigheder og indfør multikulturalisme 23/05 21:23 - 60 klik
Søren Espersen: Folketingets Ramadan-Middag - en frækhed uden lige… 23/05 07:53 - 53 klik
Søren Espersen: Folketingets Ramadan-Middag - en frækhed uden lige… 23/05 07:53 - 638 klik
Peter Kurrild-Klitgaard: 1984 i 2012 23/05 12:45 - 533 klik
Ny karaktér-skala: Alle får 12 23/05 09:10 - 423 klik
Unge rygere dulmer nerverne med smøger 23/05 05:47 - 347 klik
|
|
Tænk at livet koster livet! Tilføjet 23/05 22:39 af Thyra Frank |
|
|
HILSEN FRA KANTEN AF DEPRESSIONEN Tilføjet 23/05 17:04 af Niels Peder Ravn |
|
|
LA har (mere end) et imageproblem med udlændingepolitikken Tilføjet 18/05 15:09 af Torben Mark Pedersen |
|
|
Ældrebyrdens komme varsler et varigt farvel til folkepensionen Tilføjet 09/05 18:31 af Sasha Renate Bermann |
|
|
Socialismens besnærende konformitet Tilføjet 06/05 10:21 af Rasmus Brygger |
| Flere klummer | |
|
|
John Stossel interviewet til Uncommon Knowledge Tilføjet 23/05 21:46 af Capitalist |
| Flere videoer | |

Bookmarklet

