Vold imod ytringsfriheden
Udgivet for 37 dage siden i Krimi
Tilføjet 07/02 09:43 til Boblere af Filip Berghamar
Kilde: hvidberg.blogs.berlingske.dk
Berlingske-blogger Lars Hvidberg skriver: "Indehaveren af Danmarks mest kendte blog - Uriasposten - blev her til eftermiddag slået ned, da han filmede en venstreorienteret demonstration i Århus (vendt imod White Pride). Når man stiller sig udenfor mainstream – på en selvvalgt uriaspost – så skal man naturligvis kunne tage nogle tæv i overført betydning – men at konfrontationerne er ved at blive så fysiske er en urovækkende optrapning. Og det er desværre endnu et eksempel på, at den såkaldte ”anti-facistiske” venstrefløj ikke selv er bange for at tage fascistoide metoder i brug."
|
Skovgaard:„ Der findes forskellige fraktioner af muslimer (Suni og Shia f.eks) som...”Der er da ikke noget nyt i at venstreorienterede er tilhængere af vold. Gennem hele historien har de jo hyldet blodtørstige diktatorer og voldsregimer. Det er vel ikke særlig uretfærdigt, hvis man generelt knytter ordet voldsforherligende til betegnelsen venstreorienteret. Når pøblen tyer til vold i gaderne fx, i København, står de venstreorienterede på tæerne af hinanden for at applaudere vold og hærværk samt fordømme politiet, der forsøger at gøre sit job.
Venstreorienterede medier som Information, Ritzau, Politiken, DR og TV2 er nogenlunde monotont applauderende over for venstreorienteret vold. Man kalder volden for aktivisme, som er et plusord, der signalere en slags berettiget nødværge. Samme udgangspunkt har de fleste politikere fra Enhedslisten, Socialistisk Folkeparti og Det Radikale Venstre. Da en "aktivist" for en del år siden hældte maling over statsministeren, var der straks en venstreorienteret politiker, der følte sig kaldet til at udtale at hun "et langt stykke af vejen godt kunne forstå reaktionen", selvom det fortabte sig lidt hvad det var, voldsmanden reagerede imod. De pakker det lidt ind, men de mener grundlæggende at vold er OK, så længe den fremmer det venstreorienterede projekt,
Hvilken slags "aktivisme", Socialdemokraterne er for eller imod, er gerne taktisk bestemt, så deres stillingtagen afhænger af, hvem der sidder i regering. Hvis en bestemt type vold er vendt mod regeringen, vil Socialdemokraterne applaudere eller i det mindste undskylde volden.
Man kender sine lus på travet, men adfærden er temmelig forudsigelig og dermed triviel.
Venstreorienterede medier som Information, Ritzau, Politiken, DR og TV2 er nogenlunde monotont applauderende over for venstreorienteret vold. Man kalder volden for aktivisme, som er et plusord, der signalere en slags berettiget nødværge. Samme udgangspunkt har de fleste politikere fra Enhedslisten, Socialistisk Folkeparti og Det Radikale Venstre. Da en "aktivist" for en del år siden hældte maling over statsministeren, var der straks en venstreorienteret politiker, der følte sig kaldet til at udtale at hun "et langt stykke af vejen godt kunne forstå reaktionen", selvom det fortabte sig lidt hvad det var, voldsmanden reagerede imod. De pakker det lidt ind, men de mener grundlæggende at vold er OK, så længe den fremmer det venstreorienterede projekt,
Hvilken slags "aktivisme", Socialdemokraterne er for eller imod, er gerne taktisk bestemt, så deres stillingtagen afhænger af, hvem der sidder i regering. Hvis en bestemt type vold er vendt mod regeringen, vil Socialdemokraterne applaudere eller i det mindste undskylde volden.
Man kender sine lus på travet, men adfærden er temmelig forudsigelig og dermed triviel.
Læs dog dagens aviser: Højreorienterede anholt for overfald i Århus. Men det trænger vel ikke så hurtigt ind i højreradikale hjerner, som desværre florerer i overflod på sitet.
Det ved jeg da godt, og derfor omtaler jeg dem nazister.
Det er blot vigtigt at vi tager lige så stor afstand fra nazistisk vold, som vi gør til socialistisk vold.
Det er blot vigtigt at vi tager lige så stor afstand fra nazistisk vold, som vi gør til socialistisk vold.
Øøh, nej. Det er vigtigt at tage mest afstand fra det som er mest truende.
Du relativerede overfaldet på Kim Møller i en kommentar til lederen ved at sammenligne det med de "pæne venstreorienterede", der bruger demokrati og mellemmænd til deres overgreb, og det lå lissom i luften, at de "simple kriminelle autonome" dog havde formatet til at at gøre det beskidte arbejde selv.
Jeg håber ikke denne indstilling er repræsentativ for Liberal Alliance.
Du relativerede overfaldet på Kim Møller i en kommentar til lederen ved at sammenligne det med de "pæne venstreorienterede", der bruger demokrati og mellemmænd til deres overgreb, og det lå lissom i luften, at de "simple kriminelle autonome" dog havde formatet til at at gøre det beskidte arbejde selv.
Jeg håber ikke denne indstilling er repræsentativ for Liberal Alliance.
At der findes både højre- og venstreekstremister gør vel ikke overfaldet på Kim Møller hverken mere eller mindre acceptabelt?
Vi så det senest på Nørrebro og vi har set det over hele København. De venstreorienterede mener de har lov til at brænde biler og affaldscontainere af og ødelægge store dele af København fordi det de tror på er mere rigtigt end det alle andre tror på. At de også mener de har lov til at gå til angreb i grupper på en enkel sagesløs, der har tilladt sig at skrive det han mener på sin blog, det er skandaløst.
Nu er jeg ikke helt med mere. En 17-årig dreng og en 26-årig mand blev i aftes overfaldet af en gruppe fra det højreorienterede miljø her i Århus. En blev endvidere sigtet for narkobesiddelse og en for at have svinet politiet til.
Er det hvad I opfatter som de gode repræsentanter for AVISEN 180GRADER?
Så bliver der skrevet, at Kim Møller fra UriasPosten blev angrebet. Så vidt jeg har forstået, så tager han billeder af demonstranter for at hænge dem ud på Uriaspostens side, hvor de bliver anklaget for de mest besynderlige ting.
Jeg er absolut ikke tilhænger af politisk vold, og det er velkendt, at det højrenationale miljø i Århus og specielt White Pride overfalder tilfældige mennesker i byen, bl. a. i forbindelse med fodboldkampe, hvor de har løbet hærgende gennem byerne bl.a. i Ålborg.
Åbenbart er avisen 180GRADER blevet White Prides medie, selvom deres hærgen går ud over os ganske almindelige mennesker i Århus City. Jeg er ikke venstreorienteret, men stemte på Venstre i 2001 og er stadig liberal, men de kommentarer, der kommer frem her er jo ikke liberale synspunkter, men en direkte støtte til en ekstremt voldelig og racistisk gruppering på den absolut yderste højrefløj. En fløj, der ovenikøbet tæller en vis nazist, der pt. er i Dronningens klæder og som deltog i et møde med VU her i Århus.
VU her i Århus har på det kraftigste taget afstand fra denne gruppering og så skal man opleve herinde, at Kim Møller fra UriasPosten og adskillige debattører herinde udråbe denne voldelige gruppe til helte i vores by.
Hvad fanden bilder I jer ind?
Er det hvad I opfatter som de gode repræsentanter for AVISEN 180GRADER?
Så bliver der skrevet, at Kim Møller fra UriasPosten blev angrebet. Så vidt jeg har forstået, så tager han billeder af demonstranter for at hænge dem ud på Uriaspostens side, hvor de bliver anklaget for de mest besynderlige ting.
Jeg er absolut ikke tilhænger af politisk vold, og det er velkendt, at det højrenationale miljø i Århus og specielt White Pride overfalder tilfældige mennesker i byen, bl. a. i forbindelse med fodboldkampe, hvor de har løbet hærgende gennem byerne bl.a. i Ålborg.
Åbenbart er avisen 180GRADER blevet White Prides medie, selvom deres hærgen går ud over os ganske almindelige mennesker i Århus City. Jeg er ikke venstreorienteret, men stemte på Venstre i 2001 og er stadig liberal, men de kommentarer, der kommer frem her er jo ikke liberale synspunkter, men en direkte støtte til en ekstremt voldelig og racistisk gruppering på den absolut yderste højrefløj. En fløj, der ovenikøbet tæller en vis nazist, der pt. er i Dronningens klæder og som deltog i et møde med VU her i Århus.
VU her i Århus har på det kraftigste taget afstand fra denne gruppering og så skal man opleve herinde, at Kim Møller fra UriasPosten og adskillige debattører herinde udråbe denne voldelige gruppe til helte i vores by.
Hvad fanden bilder I jer ind?
Du læser lige præcist det du har lyst til at læse.
Kim Møller dækker demonstrationen som kritisk journalist. At han udstiller antidemokratiske venstrefascister på sin hjemmeside er helt i overstemmelse med loven. Hvis han overtæder injurielovgivningen, kan de autonome jo lægge sag an.
Det er det som almindelige mennesker gør i et demokrati. Lige meget hvordan du vender og drejer situationen, har de overfaldet en sagesløs journalist/blogger som sådan set bare gør sit arbejde.
"Åbenbart er avisen 180GRADER blevet White Prides medie"
Det er et vrøvlepostulat grebet ud af luften. Dette er ikke nogen hjemmeside for nazister eller hooligans. Dokumenter det?
Der er ikke nogen herinde som udråber white pride til "helte", hvor i alverden har du det fra?
"...en de kommentarer, der kommer frem herer jo ikke liberale synspunkter, men en direkte støtte til en ekstremtvoldelig og racistisk gruppering på den absolut yderste højrefløj. "
Du har tydeligt demonstreret at du ikke evner at ræsonnere logisk. Hvem er det som støtter white pride herinde. At fordømme autonomes vold overfor Kim Møller, er ikke det samme som at støtte nazister.
Uddyb venligst dine absurde påstande?
Er det ikke nærmere dig som har travlt med at retfærdiggøre angrebet på Kimm Møller, under henvisning til at han anklager venstreekstremister for de mest "besynderlige ting"?
Kim Møller dækker demonstrationen som kritisk journalist. At han udstiller antidemokratiske venstrefascister på sin hjemmeside er helt i overstemmelse med loven. Hvis han overtæder injurielovgivningen, kan de autonome jo lægge sag an.
Det er det som almindelige mennesker gør i et demokrati. Lige meget hvordan du vender og drejer situationen, har de overfaldet en sagesløs journalist/blogger som sådan set bare gør sit arbejde.
"Åbenbart er avisen 180GRADER blevet White Prides medie"
Det er et vrøvlepostulat grebet ud af luften. Dette er ikke nogen hjemmeside for nazister eller hooligans. Dokumenter det?
Der er ikke nogen herinde som udråber white pride til "helte", hvor i alverden har du det fra?
"...en de kommentarer, der kommer frem herer jo ikke liberale synspunkter, men en direkte støtte til en ekstremtvoldelig og racistisk gruppering på den absolut yderste højrefløj. "
Du har tydeligt demonstreret at du ikke evner at ræsonnere logisk. Hvem er det som støtter white pride herinde. At fordømme autonomes vold overfor Kim Møller, er ikke det samme som at støtte nazister.
Uddyb venligst dine absurde påstande?
Er det ikke nærmere dig som har travlt med at retfærdiggøre angrebet på Kimm Møller, under henvisning til at han anklager venstreekstremister for de mest "besynderlige ting"?
Du må da godt nok være forstyrret og blind af had.
Er du selv medlem af Rote Arme Fraktion, hvis vi skal fortsætte i dit umodne niveau??
Er du selv medlem af Rote Arme Fraktion, hvis vi skal fortsætte i dit umodne niveau??
Isabella Balkert sidder ovenikøbet og skriver om autonome på Nørrebro. Hallo, det her er ikke Nørrebro, men Århus, og inden demionstrationen startede havde politiet præventivt anholdt de tilrejsende fra København.
Jeg vil fandme ikke finde mig i, at Isabella Balkert sidder og sviner min by til, fordi I ovre i København ikke kan finde ud af at opføre jer odentligt. Er du fuldstændig hjernedød pga dit højrenationalistiske svineri Isabella? Prøv dog at bruge indersiden af hovedet fremfor at sidde og hylde voldspsykopater, bare fordi du deler synspunkter med dem.
Jeg vil fandme ikke finde mig i, at Isabella Balkert sidder og sviner min by til, fordi I ovre i København ikke kan finde ud af at opføre jer odentligt. Er du fuldstændig hjernedød pga dit højrenationalistiske svineri Isabella? Prøv dog at bruge indersiden af hovedet fremfor at sidde og hylde voldspsykopater, bare fordi du deler synspunkter med dem.
Magter du et argument for hvorfor National SOCIALISTER skulle høre til på højrefløjen? Det er jo bare noget venstrefløjen har fundet p, fordi de havde bruge for en modvægt til Lenin, Stalin, Mao, Ernesto Guevara, Castro, etc., etc.
Hvilke højreorienterede dyder er det lige at Nazisterne hyllede?
Joeseph Goebbels var jo glødende socialist til det sidste og en stor fan af Stalin.
Hvilke højreorienterede dyder er det lige at Nazisterne hyllede?
Joeseph Goebbels var jo glødende socialist til det sidste og en stor fan af Stalin.
Hvad er det for en måde at fare frem på S. Nielsen, tror du du får respekt for det?
Jeg har skrevet: Vi så det senest på Nørrebro og vihar set det over hele København. De venstreorienterede mener de har lovtil at brænde biler og affaldscontainere af og ødelægge store dele afKøbenhavn fordi det de tror på er mere rigtigt end det alle andre trorpå. At de også mener de har lov til at gå til angreb i grupper på enenkel sagesløs, der har tilladt sig at skrive det han mener på sinblog, det er skandaløst.
Det er ikke en urimelig kommentar til overfaldet på Kim Møller i Århus, der filmede en venstreorienteret demonstration - At gøre opmærksom på at de venstreorienterede også går over gevind i København. At Radikale bloggere har været efter Kim Møller i årevis, uden man kan tale om en værdifuld debat på nogen som helst måde, hvilket du også er et gllimrende eksempel og bevis på.
Jeg har skrevet: Vi så det senest på Nørrebro og vihar set det over hele København. De venstreorienterede mener de har lovtil at brænde biler og affaldscontainere af og ødelægge store dele afKøbenhavn fordi det de tror på er mere rigtigt end det alle andre trorpå. At de også mener de har lov til at gå til angreb i grupper på enenkel sagesløs, der har tilladt sig at skrive det han mener på sinblog, det er skandaløst.
Det er ikke en urimelig kommentar til overfaldet på Kim Møller i Århus, der filmede en venstreorienteret demonstration - At gøre opmærksom på at de venstreorienterede også går over gevind i København. At Radikale bloggere har været efter Kim Møller i årevis, uden man kan tale om en værdifuld debat på nogen som helst måde, hvilket du også er et gllimrende eksempel og bevis på.
Steffen, du har gennemskuet os allesammen. 180grader.dk er i virkeligheden en nynazistisk konspiration og OBO himself er vores führer!
Jannik Thorsen
Jeg har ALDRIG deltaget i de demonstrationer og har ALDRIG været anholdt eller begået noget, der kunne medføre en anholdelse, men jeg er også blevet hængt ud af Kim Møller, fordi jeg tilfældigvis blev fotograferet sammen med en, som Kim Møller ville svine til på sin netavis.
Jeg synes, at du skal prøve om du kan få fjernet et billede fra internetsiderne, som en eller anden ulovligt misbruger. Du kommer ingen vegne om du så kontakter justitsministeren.
Vi her i Århus føler os absolut ikke trygge ved at have denne voldspsykopatiske narkobefængte gruppe her i byen, da det er fuldstændig tilfældigt hvem de overfalder, og skulle det ikke være tilfældigt, så legaliserer det stadig ikke, at folk bliver slået ned ene og elene fordi de ikke deler holdning med Kim Møller.
Den 17-årige dreng kender jeg ikke, men han kunne sagtens være en af min søns klassekammerater. Hvor er jeres fordømmelse af disse overfald, som har stået på i årevis?
Vores borgmester Nicolaj Wammen er blevet direkte truet af denne gruppering, og så kalder i det vold mod ytringsfriheden, at Kim Møller, der netop om nogen hidser White Pride op har fået par dask, men selv kan hoppe ind i ambulancen.
Den 17-årige har brækket kæben og har blødninger i hjernen. Der er risiko for, at han kan have pådraget sig hjerneskader, der ødelægger hele hans karriere og at hans skal på offentlig forsørgelse resten af livet.
Jakob
Det noget pis at skrive, at jeg betragter Ole Birk Olesen som Führer, men han bidrager med sin måde at fremlægge tingene på her til, at White Pride får opbakning til deres psykopatiske overfasld på almindelige mennesker og især unge
Jeg har ALDRIG deltaget i de demonstrationer og har ALDRIG været anholdt eller begået noget, der kunne medføre en anholdelse, men jeg er også blevet hængt ud af Kim Møller, fordi jeg tilfældigvis blev fotograferet sammen med en, som Kim Møller ville svine til på sin netavis.
Jeg synes, at du skal prøve om du kan få fjernet et billede fra internetsiderne, som en eller anden ulovligt misbruger. Du kommer ingen vegne om du så kontakter justitsministeren.
Vi her i Århus føler os absolut ikke trygge ved at have denne voldspsykopatiske narkobefængte gruppe her i byen, da det er fuldstændig tilfældigt hvem de overfalder, og skulle det ikke være tilfældigt, så legaliserer det stadig ikke, at folk bliver slået ned ene og elene fordi de ikke deler holdning med Kim Møller.
Den 17-årige dreng kender jeg ikke, men han kunne sagtens være en af min søns klassekammerater. Hvor er jeres fordømmelse af disse overfald, som har stået på i årevis?
Vores borgmester Nicolaj Wammen er blevet direkte truet af denne gruppering, og så kalder i det vold mod ytringsfriheden, at Kim Møller, der netop om nogen hidser White Pride op har fået par dask, men selv kan hoppe ind i ambulancen.
Den 17-årige har brækket kæben og har blødninger i hjernen. Der er risiko for, at han kan have pådraget sig hjerneskader, der ødelægger hele hans karriere og at hans skal på offentlig forsørgelse resten af livet.
Jakob
Det noget pis at skrive, at jeg betragter Ole Birk Olesen som Führer, men han bidrager med sin måde at fremlægge tingene på her til, at White Pride får opbakning til deres psykopatiske overfasld på almindelige mennesker og især unge
Det er da beklageligt at Kim Møller uforvarende er kommet til at hænge en ud som ikke er associeret med antidemokratiske venstreekstremister. Jeg syntes du skulle tage kontakt til Kim Møller og oplyse ham om sagens rette sammenhæng.
Men om du syntes at Kim Møller er en idiot fordi han hænger folk ud på sin hjemmeside, retfærdiggør ikke på nogen måde at han bliver slået ned. Det er ikke demokratisk.
Jeg ved ikke hvordan at jeg skal skære det ud i pap for dig. Jeg er ikke tilhænger af white pride eller deres voldsmetoder, og jeg fordømmer naturligvis at en 17 årig er blevet slået til lirekassemand.
Men det betyder altså ikke at jeg på nogen måde mener at det er iorden at Kim Møller bliver slået ned, lige meget hvem han offentliggør billeder af. Han er heller ikke ansvarlig for hvad white pride bedriver. At Monika Hansen godter sig over han er blevet slået ned, vidner om at hun er et ganske småt skårent og hadefuldt menneske som er tilhænger af voldsfascistiske metoder. Hun er om nogen en radikal hykler.
White pride er selv ansvarlige for deres handlinger. Og så vidt jeg ved, opfordrer KM ikke til vold på sin hjemmeside.
Vores borgmester Nicolaj Wammen erblevet direkte truet af denne gruppering, og så kalder i det vold modytringsfriheden, at Kim Møller, der netop om nogen hidser White Prideop har fået par dask, men selv kan hoppe ind i ambulancen.
Det er da også klokkeklar vold mod ytringsfriheden. Det er ganske utroligt at du ikke vil acceptere det.
Det lader til at white pride skaber en del problemer i Århus. I København kan jeg tilgengæld godt forsikre dig om at de voldelige og talstærke fraktioner er indvandrebander og autonome som smadrer byen på jævnlig basis.
Men om du syntes at Kim Møller er en idiot fordi han hænger folk ud på sin hjemmeside, retfærdiggør ikke på nogen måde at han bliver slået ned. Det er ikke demokratisk.
Jeg ved ikke hvordan at jeg skal skære det ud i pap for dig. Jeg er ikke tilhænger af white pride eller deres voldsmetoder, og jeg fordømmer naturligvis at en 17 årig er blevet slået til lirekassemand.
Men det betyder altså ikke at jeg på nogen måde mener at det er iorden at Kim Møller bliver slået ned, lige meget hvem han offentliggør billeder af. Han er heller ikke ansvarlig for hvad white pride bedriver. At Monika Hansen godter sig over han er blevet slået ned, vidner om at hun er et ganske småt skårent og hadefuldt menneske som er tilhænger af voldsfascistiske metoder. Hun er om nogen en radikal hykler.
White pride er selv ansvarlige for deres handlinger. Og så vidt jeg ved, opfordrer KM ikke til vold på sin hjemmeside.
Vores borgmester Nicolaj Wammen erblevet direkte truet af denne gruppering, og så kalder i det vold modytringsfriheden, at Kim Møller, der netop om nogen hidser White Prideop har fået par dask, men selv kan hoppe ind i ambulancen.
Det er da også klokkeklar vold mod ytringsfriheden. Det er ganske utroligt at du ikke vil acceptere det.
Det lader til at white pride skaber en del problemer i Århus. I København kan jeg tilgengæld godt forsikre dig om at de voldelige og talstærke fraktioner er indvandrebander og autonome som smadrer byen på jævnlig basis.
@ Steffen
Det er også noget pis at skrive, at 180grader.dk er White Pride's medie. Der er sgu da ingen nynazister herinde, ellers skjuler de det virkelig godt.
Men jeg er ked af at du føler dig hængt ud af Kim Møller, og med udgangspunkt i det du fortæller, kan jeg godt forstå din frustration over det, men måske kunne du overveje om ikke din indfaldsvinkel er farvet af netop det? Alene det, at du nævner, at du er blevet hængt ud af ham, tjener jo ikke som argument for andet end retfærdiggørelse af overfaldet.
Det der gør overfaldet på Kim Møller så ubehageligt og skaber så meget harme, er for mig at se, primært to ting:
1) Kim Møller er en semi-offentlig personlighed. Angrebet var målrettet mod ham grundet hans politiske ståsted. Andet er naivt at tro, hvilket de endda også mener på anarcho.dk.
2) Mediernes og politiets reaktion er vag og præget af ligegyldighed. "Hej hov, en eller anden fotograf er vist blevet ramt af en flaske, det var nok nazisterne der gjorde det." Generelt gælder det at nazistiske voldspsykopater betegnes som højreekstremister og kriminelle, mens autonome voldspsykopater betegnes som venstreaktivister og "utilpassede unge".
I øvrigt, som Jannik, synes jeg da du skal skrive til Kim Møller og forklare omstændighederne vedrørende fotoet af dig. Hvis han har taget fejl, er han sikkert interesseret i at rette det.
Og sidst men ikke mindst, når jeg hører om en 17-årig der risikerer at få ødelagt sit liv efter et overfald, berører det mig dybt rent personligt, ligesom når en 19-årig bliver arret og blind af et syreangreb eller en ældre kvinde tortureres i sit eget hjem, men jeg tillægger det ikke samme politiske relevans som Kim Møllers overfald, grundet de to ovenstående årsager.
Det er også noget pis at skrive, at 180grader.dk er White Pride's medie. Der er sgu da ingen nynazister herinde, ellers skjuler de det virkelig godt.
Men jeg er ked af at du føler dig hængt ud af Kim Møller, og med udgangspunkt i det du fortæller, kan jeg godt forstå din frustration over det, men måske kunne du overveje om ikke din indfaldsvinkel er farvet af netop det? Alene det, at du nævner, at du er blevet hængt ud af ham, tjener jo ikke som argument for andet end retfærdiggørelse af overfaldet.
Det der gør overfaldet på Kim Møller så ubehageligt og skaber så meget harme, er for mig at se, primært to ting:
1) Kim Møller er en semi-offentlig personlighed. Angrebet var målrettet mod ham grundet hans politiske ståsted. Andet er naivt at tro, hvilket de endda også mener på anarcho.dk.
2) Mediernes og politiets reaktion er vag og præget af ligegyldighed. "Hej hov, en eller anden fotograf er vist blevet ramt af en flaske, det var nok nazisterne der gjorde det." Generelt gælder det at nazistiske voldspsykopater betegnes som højreekstremister og kriminelle, mens autonome voldspsykopater betegnes som venstreaktivister og "utilpassede unge".
I øvrigt, som Jannik, synes jeg da du skal skrive til Kim Møller og forklare omstændighederne vedrørende fotoet af dig. Hvis han har taget fejl, er han sikkert interesseret i at rette det.
Og sidst men ikke mindst, når jeg hører om en 17-årig der risikerer at få ødelagt sit liv efter et overfald, berører det mig dybt rent personligt, ligesom når en 19-årig bliver arret og blind af et syreangreb eller en ældre kvinde tortureres i sit eget hjem, men jeg tillægger det ikke samme politiske relevans som Kim Møllers overfald, grundet de to ovenstående årsager.
Jan Daniel Andersen
Åbenbart har du ikke hørt efter i historietimerne og du gør dig mere dum, end jeg tror du er. Blot fordi Nazisme er en forkortelse af nationalsocialisme, så ved du udmærket godt, at det har intet med socialisme at gøre.
Hitler udråbte jøderne som kommunister og opfordrede til krig mod bolsjevikkerne. Enhver idiot, der er i stand til at læse en historierbog kan få det bekræftet. Det næste bliver vel, at du vil påstå, at holocaust aldrig har fundet sted.
Åbenbart har du ikke hørt efter i historietimerne og du gør dig mere dum, end jeg tror du er. Blot fordi Nazisme er en forkortelse af nationalsocialisme, så ved du udmærket godt, at det har intet med socialisme at gøre.
Hitler udråbte jøderne som kommunister og opfordrede til krig mod bolsjevikkerne. Enhver idiot, der er i stand til at læse en historierbog kan få det bekræftet. Det næste bliver vel, at du vil påstå, at holocaust aldrig har fundet sted.
Magter du argumentet som jeg forespørger eller ej? Jeg kunne godt lokkes til at satse en betragtelig del af min formue på det sidste.
Og jo, nazisterne VAR socialister. Det mente de jo selv, ikke sandt. Mao mente jo også at stalin ikke var rigtig socialist og smadrede derefter sit eget land på en helt ny måde. Jeg vil dog medgive at Hitler selv var mere forblændet af at opnå magt end at være socialist. Men hvordan kan det dog blive til at han var højreorienteret?
Det handler jo om hvorvidt man kan sige at der overvejende er klassiske borgerlige dyder (højrefløjen) eller overvejende venstrefløjs dyder. Hvad er dit svar?
Og jo, nazisterne VAR socialister. Det mente de jo selv, ikke sandt. Mao mente jo også at stalin ikke var rigtig socialist og smadrede derefter sit eget land på en helt ny måde. Jeg vil dog medgive at Hitler selv var mere forblændet af at opnå magt end at være socialist. Men hvordan kan det dog blive til at han var højreorienteret?
Det handler jo om hvorvidt man kan sige at der overvejende er klassiske borgerlige dyder (højrefløjen) eller overvejende venstrefløjs dyder. Hvad er dit svar?
Der findes forskellige fraktioner af muslimer (Suni og Shia f.eks) som bekæmper hinanden, men de er stadig begge muslimer. Så at nogle bekænper nogle andre betyder ikke at de er særligt forskellige af den grund.
@ S. Nielsen
Du har altså ikke eneret på at repræsentere Århus. Vi andre almindelige århusianere er fuldt ud lige så trætte af White Pride og deres trosfæller - men det betyder sgu ikke, at vi er mindre trætte af venstreekstremisterne. Begge grupper er voldspsykopater.
Og Hitler angreb naturligvis kommunismen af den rationelle årsag, at han ville udrydde konkurrencen. Socialisme og nationalsocialisme er to sider af samme sag mht. det sociale, blot er den ene internationalt orienteret og den anden nationalt orienteret.
Du har altså ikke eneret på at repræsentere Århus. Vi andre almindelige århusianere er fuldt ud lige så trætte af White Pride og deres trosfæller - men det betyder sgu ikke, at vi er mindre trætte af venstreekstremisterne. Begge grupper er voldspsykopater.
Og Hitler angreb naturligvis kommunismen af den rationelle årsag, at han ville udrydde konkurrencen. Socialisme og nationalsocialisme er to sider af samme sag mht. det sociale, blot er den ene internationalt orienteret og den anden nationalt orienteret.
Helt enig mht. Hitler. Karl Marx var jo også antisemitisk, på trods af at han selv var jøde (deraf måske det selvhadende i socialismen?). Han mente at kapitalismen var en (til dels) jødisk "opfindelse".
Jannik
Ja det er sgu beklageligt, at Kim Møller hænger alverdens mennesker ud på sin hjemmeside, og hvis jeg ikke var så fredeligt et menneske, så kunne jeg have lyst til at stoppe hans PC langt ned i halsen på ham.
Hvad fanden har jeg gjort ham?
Michael Andersen og Jan Daniel Andersen
Der er ikke noget at sige til, at unge nu om dage er begyndt at tvivle på holocaust, når I kan komme med noget så gedigent revisionistisk vrøvl. Kommunismen var et kæmpe fejlskud, der betød at millioner blev myrdet i Gulag, men at sidestille nazisme med kommunisme er, bortset fra deres myrderier, en lige så grov forbrydelse som at fornægte holocaust.
Det er imidlertid tankevækkende, at Kim Møller på sin hjemmeside er så dybt involveret i at fremstille ALLE, der ikke lige deler hans nationalkonservative holdninger her i Århus, som venstreorienterede voldspsykopater.
Jeg har endnu ikke læst om et eneste overfald på en komplet uskyldig borgerlig her i Århus begået af disse venstrefløjsaktivister, men til gengæld er listen lang hvad angår White Prides overfald på tilfældige mennesker her i byen, unge erklærede venstreorienterede, deres cafeer og bogbutikker eller hvad de nu har her i byen.
Vores politimester har direkte givet udtryk for, at det største problem i Århus er lige præcis denne højrerabiate bevægelse, men har Kim Møller på noget tidspunkt beskæftiget sig med det?
En anden ting er, at det er jo tankevækkende, at de mange, der skriver kommentarer på hans hjemmeside er lige præcis de samme mennesker, der begår volden her i Århus. En af dem har direkte indrømmet sit nære forhold til disse kredse.
Så bliver der spurgt til hvordan jeg kan sidestille DF med White Pride i min profil. For det første så har jeg ikke sidestillet dem med hinanden, men sammenlignet dem med islamisme og talebanterroristerne.
Den ene er en ideologi om at man skal være klædt efter nogle forskrifter, der hedder enten med eller uden tørklæde, og den den anden gruppe er at sammenligne med talebanernes terrorisme, for White Pride er ikke andet end en modbydelig gruppe terrorister, der snarere hører hjemme på et sindsygehospital.
Endvidere ved vi, at der er direkte linie mellem DF og de tidligere Dansk Front og White Pride. Det er veldokumenteret, at DF har haft medlemmer fra Dansk Front og at de skolede dem på deres skatteyderbetalte kurser og at disse personer blev ledere i Dansk Front og flere af dem går igen nu i White Pride. En smule reserch, og så vil man kunne finde dokumentation for det.
Dernæst er det jo tankevækkende, at Kim Møllers anti-MUSLIMSKE synspunkter er i nøje overensstemmelse med White Prides.
Til sidst vil jeg lige gøre opmærksom på, at de samme anti-muslimske holdninger også går igen hos DNSB, hvilket jo skulle tale imod de påståede kærlige følelser, der skulle være mellem nazister og muslimer.
Lad mig lige gøre opmærksom på, at hvis man skulle pege på nogle religiøse allierede til nazismen, så er det jo uomtvisteligt, at dels var Luther antisemit idet han ovenikøbet har beskrevet jøderne som løgnere og dels havde de katolske præster en yderst tæt forbindelse til nazismen, hvilket man kan finde adskillige beviser for på nettet.
"Djævlens største trick, var da han bildte folk ind, at han ikke eksisterede", hvilket nøjagtigt er hvad I forsøger
Ja det er sgu beklageligt, at Kim Møller hænger alverdens mennesker ud på sin hjemmeside, og hvis jeg ikke var så fredeligt et menneske, så kunne jeg have lyst til at stoppe hans PC langt ned i halsen på ham.
Hvad fanden har jeg gjort ham?
Michael Andersen og Jan Daniel Andersen
Der er ikke noget at sige til, at unge nu om dage er begyndt at tvivle på holocaust, når I kan komme med noget så gedigent revisionistisk vrøvl. Kommunismen var et kæmpe fejlskud, der betød at millioner blev myrdet i Gulag, men at sidestille nazisme med kommunisme er, bortset fra deres myrderier, en lige så grov forbrydelse som at fornægte holocaust.
Det er imidlertid tankevækkende, at Kim Møller på sin hjemmeside er så dybt involveret i at fremstille ALLE, der ikke lige deler hans nationalkonservative holdninger her i Århus, som venstreorienterede voldspsykopater.
Jeg har endnu ikke læst om et eneste overfald på en komplet uskyldig borgerlig her i Århus begået af disse venstrefløjsaktivister, men til gengæld er listen lang hvad angår White Prides overfald på tilfældige mennesker her i byen, unge erklærede venstreorienterede, deres cafeer og bogbutikker eller hvad de nu har her i byen.
Vores politimester har direkte givet udtryk for, at det største problem i Århus er lige præcis denne højrerabiate bevægelse, men har Kim Møller på noget tidspunkt beskæftiget sig med det?
En anden ting er, at det er jo tankevækkende, at de mange, der skriver kommentarer på hans hjemmeside er lige præcis de samme mennesker, der begår volden her i Århus. En af dem har direkte indrømmet sit nære forhold til disse kredse.
Så bliver der spurgt til hvordan jeg kan sidestille DF med White Pride i min profil. For det første så har jeg ikke sidestillet dem med hinanden, men sammenlignet dem med islamisme og talebanterroristerne.
Den ene er en ideologi om at man skal være klædt efter nogle forskrifter, der hedder enten med eller uden tørklæde, og den den anden gruppe er at sammenligne med talebanernes terrorisme, for White Pride er ikke andet end en modbydelig gruppe terrorister, der snarere hører hjemme på et sindsygehospital.
Endvidere ved vi, at der er direkte linie mellem DF og de tidligere Dansk Front og White Pride. Det er veldokumenteret, at DF har haft medlemmer fra Dansk Front og at de skolede dem på deres skatteyderbetalte kurser og at disse personer blev ledere i Dansk Front og flere af dem går igen nu i White Pride. En smule reserch, og så vil man kunne finde dokumentation for det.
Dernæst er det jo tankevækkende, at Kim Møllers anti-MUSLIMSKE synspunkter er i nøje overensstemmelse med White Prides.
Til sidst vil jeg lige gøre opmærksom på, at de samme anti-muslimske holdninger også går igen hos DNSB, hvilket jo skulle tale imod de påståede kærlige følelser, der skulle være mellem nazister og muslimer.
Lad mig lige gøre opmærksom på, at hvis man skulle pege på nogle religiøse allierede til nazismen, så er det jo uomtvisteligt, at dels var Luther antisemit idet han ovenikøbet har beskrevet jøderne som løgnere og dels havde de katolske præster en yderst tæt forbindelse til nazismen, hvilket man kan finde adskillige beviser for på nettet.
"Djævlens største trick, var da han bildte folk ind, at han ikke eksisterede", hvilket nøjagtigt er hvad I forsøger
Selvfølgelig er nazismen og kommunismen 2 sider af samme stykke - udover forskellige metoder til at skille sig med sine modstandere, var der vist ikke den store forskel. Hitler gassede jøderne mens Stalin brugte dem som jernbane-sveller i tundraen. Og da jeg ikke fornægter holocost vil jeg være taknemmelig, hvis du kunne fortælle mig forskellen på Stalin og Hitler og deres rædselsregimer. For jeg bryder mig da ikke om at begå såkaldte forbrydelser.
Det er ligesom med DF - de er også af dig og dine blevet gjort til et højreparti. Intet er mere forkert! Men på en eller anden måde tror jeg også vi er uenige her - så udover indvandringspolitiken, må du gerne påpege de store forskelle på netop DF og Soc/SF. Og nej - jeg er ikke selv DF - jeg stemmer lidt mere til højre/borgerligt. Men at sidestille DF med talibanterrorisme og nazisme er for langt ude. Endnu har jeg hverken set Pia K eller Thulesen Dahl plante eller opfordrer nogen til at plante en vejsidebombe eller gasse nogen jøde.
Og efter 7 år på nørrebro, kan jeg fortælle om utallige overgreb på almindelige borgere. Altså overgreb begået af den såkaldte venstrerfløj - du ved dem der som regel altid er maskerede og som aldrig kan demonstrerer uden at begå hærværk eller vold.
Den eneste forskel der er på nazisme og kommunisme er farven på deres skjorte - sort/rød.
Det er ligesom med DF - de er også af dig og dine blevet gjort til et højreparti. Intet er mere forkert! Men på en eller anden måde tror jeg også vi er uenige her - så udover indvandringspolitiken, må du gerne påpege de store forskelle på netop DF og Soc/SF. Og nej - jeg er ikke selv DF - jeg stemmer lidt mere til højre/borgerligt. Men at sidestille DF med talibanterrorisme og nazisme er for langt ude. Endnu har jeg hverken set Pia K eller Thulesen Dahl plante eller opfordrer nogen til at plante en vejsidebombe eller gasse nogen jøde.
Og efter 7 år på nørrebro, kan jeg fortælle om utallige overgreb på almindelige borgere. Altså overgreb begået af den såkaldte venstrerfløj - du ved dem der som regel altid er maskerede og som aldrig kan demonstrerer uden at begå hærværk eller vold.
Den eneste forskel der er på nazisme og kommunisme er farven på deres skjorte - sort/rød.
Jeg spørger igen: Magter du argumentet som jeg forespørger eller ej?
Her er lidt fakta:
- Joeseph Goebbels, som skulle være Hitlers efterfølger var glødende socialist og stor fan af Stalin.
- Flere af de tidlige ledende figurer i Nazi bevægelsen, snakkede om at begrave stridsøksen med de andre socialister og samarbejde imod den fælles fjende: kapitalismen.
- Nazibevægelsen udråbte sigselv som værende socialister og deres navn giver jo også stærke relationer til netop venstrefløjen (Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei, eller Deutsche Arbeiterpartei).
Der er altså stærke associationer til arbejderbevægelsen, som vist må siges at tilhøre venstrefløjen. Det er derfor jeg udbeder mig nogle fakta, som kan underbygge din ublu påstand om at der var tilhørsforhold til højrefløjen. Jeg har spurgt og spurgt og du formår tilsyneladende ikke at svare, endsige argumentere. Du bliver bare lidt tøsefornærmet og slynger flere ublu beskyldninger efter mig.
Kom nu ind i kampen. Argumenter dog!
Her er lidt fakta:
- Joeseph Goebbels, som skulle være Hitlers efterfølger var glødende socialist og stor fan af Stalin.
- Flere af de tidlige ledende figurer i Nazi bevægelsen, snakkede om at begrave stridsøksen med de andre socialister og samarbejde imod den fælles fjende: kapitalismen.
- Nazibevægelsen udråbte sigselv som værende socialister og deres navn giver jo også stærke relationer til netop venstrefløjen (Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei, eller Deutsche Arbeiterpartei).
Der er altså stærke associationer til arbejderbevægelsen, som vist må siges at tilhøre venstrefløjen. Det er derfor jeg udbeder mig nogle fakta, som kan underbygge din ublu påstand om at der var tilhørsforhold til højrefløjen. Jeg har spurgt og spurgt og du formår tilsyneladende ikke at svare, endsige argumentere. Du bliver bare lidt tøsefornærmet og slynger flere ublu beskyldninger efter mig.
Kom nu ind i kampen. Argumenter dog!
Isabella
Så er det jeg har lyst til citere DF: Skriv på dansk, så alle kan forstå dig, ellers får du en eftersidning
Så er det jeg har lyst til citere DF: Skriv på dansk, så alle kan forstå dig, ellers får du en eftersidning
Det er for ældregruppen mærkeligt at betragte nutidens ansvarlige udtale sig om demokrati og dets modpoler.Deltog af al styrke i demonstrationer under 2. verdenskrig og husker særligt den 29. august 1943 og den 19. september 1944 der varede i flere dage - både med og uden Politiets deltagelse.Det er stof til eftertanke at sammenligne med sympatien nu. Mon man klarer pynten!!
Du skal være logget ind for at kommentere artikler. Du kan logge ind her!
Flere artikler fra Krimi
DR kalder terrororganisationer for bevægelser
Udgivet for 22 timer og 58 minutter siden i Krimi
Tilføjet 15/03 22:10 til Boblere af Afskaftopskattennu
Kilde: dr.dk
Ny sag for Zenia (Står-i) Stampe.
Udgivet for 2 dage siden i Krimi
Tilføjet 13/03 21:50 til Boblere af Claus Dellgren
Serviceeftersyn på Christiania: 884 joints til politiet
Udgivet for 6 dage siden i Krimi
Tilføjet 10/03 22:44 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: bt.dk
Godt vi har Politiet der kan passe på mordere og andre kriminelle ...
Udgivet for 6 dage siden i Krimi
Tilføjet 10/03 16:45 til Boblere af Afskaf skatten
Kilde: politiken.dk
Psykisk syge flygter på stribe -
Udgivet for 6 dage siden i Krimi
Tilføjet 10/03 19:22 til Boblere af V Rasmussen
Kilde: nyhederne.tv2.dk
Dræbt mens han spillede billard
Udgivet for 6 dage siden i Krimi
Tilføjet 10/03 11:13 til Boblere af Bertel Vagn Christensen
Kilde: bt.dk
USA: 35 år for besiddelse af pot
Udgivet for 6 dage siden i Krimi
Tilføjet 09/03 23:35 til Boblere af Lars Pilegård
Kilde: tylerpaper.com
Politiet hængte skudoffer ud som White Pride-medlem
Udgivet for 7 dage siden i Krimi
Tilføjet 09/03 18:44 til Boblere af Lars Pilegård
Kilde: politiken.dk
Et land dominerer totalt gruppen af turist-kriminelle i Danmark
Udgivet for 8 dage siden i Krimi
Tilføjet 08/03 19:49 til Boblere af V Rasmussen
Kilde: politiken.dk
AGF-fans angrebet og skudt i lejlighed i Farum
Udgivet for 9 dage siden i Krimi
Tilføjet 07/03 08:55 til Boblere af Bertel Vagn Christensen
Kilde: ekstrabladet.dk
Politiken kalder danskerne for narkomaner - Ingen politianmeldelse fra Zenia Stampe (Det radikale Venstre)
Udgivet for 10 dage siden i Krimi
Tilføjet 06/03 23:24 til Boblere af Afskaftopskattennu
Kilde: politiken.dk
Drabschef - "Rumænerne er skrupelløse. De slår ihjel for et par hundrede kroner. Det er en helt anden kultur"
Udgivet for 10 dage siden i Krimi
Tilføjet 06/03 11:46 til Boblere af Afskaftopskattennu
Kilde: dr.dk
Amerikanske stater underkender britisk injurielovgivning
Udgivet for 10 dage siden i Krimi
Tilføjet 06/03 14:22 til Boblere af Afskaftopskattennu
Kilde: nytimes.com
Mohamedadvokat har elendig sag ved domstole - selv i England
Udgivet for 10 dage siden i Krimi
Tilføjet 06/03 13:32 til Boblere af Afskaftopskattennu
Kilde: kristeligt-dagblad.dk
Kbhs Politi: Siden Rumæniens indtræden i EU er 10 % af fremstillingerne i dommervagten fra Rumænien
Udgivet for 11 dage siden i Krimi
Tilføjet 05/03 20:42 til Boblere af V Rasmussen
Kilde: tv2lorry.dk
Anti homoseksuel politiker anholdt efter besøg på bøssebar
Udgivet for 11 dage siden i Krimi
Tilføjet 05/03 19:29 til Boblere af LasseAndersen
Kilde: huffingtonpost.com
Boligens ukrænkelighed under pres
Udgivet for 11 dage siden i Krimi
Tilføjet 05/03 07:24 til Boblere af Jimmi Meilstrup
Asylcenter husede serbisk tyvebande
Udgivet for 12 dage siden i Krimi
Tilføjet 04/03 08:05 til Boblere af Ole Birk Olesen
Kilde: sn.dk
Grænseløs skattejagt på sociale bedragere
Udgivet for 12 dage siden i Krimi
Tilføjet 04/03 07:59 til Boblere af Ole Birk Olesen
Kilde: borsen.dk
Voldtægt på Fredericia Banegård var frivillig sex
Udgivet for 12 dage siden i Krimi
Tilføjet 03/03 23:03 til Boblere af Camilla Paaske Hjort
|
Om Filip Berghamar Var EU-kandidat til EU-parlamentet for Liberal Alliance i 2009, men har forladt de politiske aktiviter pga. tidsmangel. Kalder sig... Se Filip Berghamars profil eller Følg Filip Berghamar |
Afstemning
|
Klummer
|
|
Euro moral hazard Tilføjet 16/03 10:53 af Torben Mark Pedersen |
|
|
Den store lodtrækning Tilføjet 15/03 21:48 af Martin Rytter |
|
|
Hvor går grænsen for liv? Tilføjet 15/03 13:27 af Larz Thielemann |
|
|
Er ambitioner et kvalitetsstempel? Tilføjet 13/03 16:17 af Lea Stentoft |
|
|
En overvægtig regering og en selvfed opposition! Hvor er politimester Bastian? Tilføjet 14/03 11:42 af Anders Samuelsen |
| Flere klummer | |
|
Liberal Alliances Ungdom Nordsjælland
Medlemmer: 5 Opdateret: 15/03 21:03 |
|
Liberal Alliance
Artikler relevante for eller omhandlende partiet Liberal Alliance Medlemmer: 90 Opdateret: 15/03 09:13 |
|
|
Retsforbundet
90 år gammelt parti der altid har haft gode løsninger på tunge samfundsudfordringer. Partiets politik bygger på fire hovedpunkter: Medlemmer: 6 Opdateret: 14/03 21:32 |
|
|
Medlemmer af VU på 180grader
Gruppen for alle de medlemmer af Venstres Ungdom, som regelmæssigt læser 180grader. Medlemmer: 266 Opdateret: 11/03 18:31 |
|
|
Seriøse islamofober
En forening af høviske kritikere af islams tilstedeværelse i Vesten. I lyset af den seneste debat om islamkritikkens form og indhold har jeg fundet det nyttigt at oprette denne gruppe, der kan ses som en slags "islamkritik uden promiller". Her optages altså kun pinligt ædruelige og seriøse kritikere af islams tilstedeværelse i den vestlige sfære. Medlemmer: 20 Opdateret: 10/03 23:52 |

Bookmarklet

