3F-formand: En kriminel gruppe hætteklædte mennesker skal ikke bestemme over os
Udgivet for 306 dage siden i Politik
Tilføjet 23/07 10:49 til Boblere af merlyn55
Den selvretfærdige mafiosolignende tyran og gennemrøde fagforeningsbølle Poul Erik Skov Christensen udtaler i et interview:
»Og hvem er det lige, der betaler de der hackere for at lave de angreb? Det er jo ikke noget, man bare sætter sig til at gøre. Nogen finansierer det her. Jeg beskylder dem ikke for noget, men jeg konstaterer bare, at Saxo Bank allerede har skudt penge i det her«.
»Det er besynderligt, at man klistrer de etiketter på os. Vi kører en fuldstændig ren konflikt, der er helt efter bogen. Så er det en mafiametode at følge den danske model? Dem, der siger det, har ikke meget forstand«, siger han.
Læs hele artiklen via dette link:
http://politiken.dk/erhverv/ECE1696701/3f-formand-en-kriminel-gruppe-haetteklaedte-mennesker-skal-ikke-bestemme-over-os/
3F er uden nogen som helst form for troværdighed. Hvis man lavede en kampagne i form af annoncer, som stiller 3F's udtalelser i Vejlegården-sagen op over for facts (eller 3F's udtalelser før - og senere) ville der sikkert være nok til en hel avis. Så er problemet bare at få den trykt ;-)
Hehe. Hvor er det morsomt at se PESC misforstå hackere. Det er naturligvis Saxo Bank der har finansieret dem, hvem ellers!?
Interessant hvordan denne mands verdensbillede hænger sammen. Tror han overhovedet på, at der findes folkelig modstand imod 3F, eller er han ude over dét punkt på selvbedrags-skalaen?
The Don, Poul Erik Skov Christensen, spiller "guilty by association -kortet" fordi direktøren i Saxo Bank betaler (med egne penge) for 250 middage på Resturant Vejlegården. WTF?? Det er squ underlødigt og desperat gjort
Hackerne eller hvad vi skal kalde dem - Anonymous - og lignende løst organiserede internet grupper er ret ofte anarkister eller libertarians. Det er helt skudt ved siden af at tro at de er tilhængere af stat og monopol tvært imod. De er overhovedet ikke anti-kapitalistiske med modstandere af begrænsning af ytringsfrihed og information.
Helt enig.
Anonymous angriber oftest store multinationale selskaber som de ikke sympatiserer med (F.eks Sony) ... Ikke meget ulig de autonome som jo fysisk angriber de samme typer virksomheder som de ikke sympatiserer med (F.eks Banker og McDonalds)..
Men nu hvor disse internet-autonome går arbejdsgivernes ærinde og forsøger at undergrave den danske model så er de pludsligt helte, hvor de før da de angreb stor-finanserne var terrorister.
Pusseløjerligt at det åbenbart er ok at terrorisere dem man ikke kan lide men ikke at terrorisere dem man sympatiserer med..Ens "fjender" skal åbenbart ikke have samme demokratiske muligheder som en selv.
Demokrati er det ihvertfald ikke...
Anonymous angriber elementer af tvang.
Sony anvender tvang for at beskytte intellektuel ejensomsret.
3F anvender tvang for at beskytte en eksklusivret til at tegne overenskomster.
Først og fremst så er Anonymous ikke en organistion på nogen måde. Jeg tvivler meget på at der er en egentlig ledelse eller medlemskab. Der er mere tale om et interessefælleskab omkring cyber-anarkisme og tekniske færdigheder. Derudover er der så en masse 'wanna-be's' som udgiver sig for at være anonymous.
Hvem Anonymous retter skytset mod er næppe orkestreret men opstår på ad-hoc basis.
Hvis Anonymous har en rolle og et budskab, så er det ved netop ikke at være politisk, men at gøre opmærksom på det de opfatter som overgreb.
Glæder mig til at høre, hvad Saxo Bank har at sige til den beskyldning. PESC er godt nok helt væk.
En stævning havde været passende.
Når man anklager andre for at være kriminelle, må man vist hellere føre sandhedsbevis.
Den holdning forstår Poul Erik Skov Christensen ikke, da det ifølge den danske model er lovligt at blokere en virksomhed, selv om et andet forbund har overenskomst - så længe det blokerende forbund er landsdækkende.
Kom igang alle frie fagforeninger.. Blokér alle de virksomheder 3F har overenskomster med. Alléz! Det er kampen om markedsandele for fagforeningerne, som med "den danske model" lovligt må udkæmpes med mafiametoder.
Jeg synes da at Krifa lovligt skal blokere alle 3f kontorer indtil de tegner overenskomst.
;)
Jeg er også på det hold, der mener at alle vinder mest ved at lade 3F udspille og udstille sig selv.
Forvent os :-)
Jeg syntes også det lugter lidt af en injuriesag. Noget af en påstand!
Og hvem er det lige, der betaler de der hackere for at lave de angreb? Det er jo ikke noget, man bare sætter sig til at gøre. Nogen finansierer det her. Jeg beskylder dem ikke for noget, men jeg konstaterer bare, at Saxo Bank allerede har skudt penge i det her
Der er noget som Poul Erik Skov Christensen ikke har forstået her. Disse aktivister er idealister i modstæning til hans egen blokadevagter der jo får kompensation af 3F
Og jo det er noget man bare sætter sig til at gøre, hvis man er inde i den verden og har et botnet til rådighed. Så er et hackerangreb blot en tanke væk.
Jeg ville i hvertfald ikke lægge mig ud med de fyre.
Men de laver jo blot et DDoS. De har hverken hacket eller cracket 3F eller andres hjemmeside.
De har så bygget et botnet af uvidende folks computere, men det er noget helt andet.
Hvad er et DDoS angreb ?
Et DDoS (Distributed Denial of Service) angreb er et ondsindet forsøg på at lukke et websted eller web-server ned ved at belaste dennes båndbredde. Hackere kan arrangere et angreb via fjernadgang ved at instruere en gruppe af inficerede computere kendt som botnets til gentagne gange at kontakte en webside eller server. Hackere kan bruge malware og trojanske vira til at bringe pc'er i et botnet. Denne pludselige vækst i web-trafikken kan forårsage at en hjemmeside arbejder langsommere eller lukker helt ned. Mange mennesker har ingen idé om, at deres computer er blevet saboteret eller inficeret på denne måde, selv om de kan fornemme at computeren ikke kører optimalt.
https://www.speednames.dk/hvad-er-et-dos-angreb
Et DoS-angreb (Denial of Service) er - basalt set - et angreb, hvor der til en server sendes en så stor mængde forespørgsler af forskellig art, at den er ude af stand til at fungere efter hensigten. Eksempelvis kan man DoS'e en PBS-server for at ødelægge betalingsnettet. Et botnet er et netværk af computere, som er blevet inficeret med et bestemt program og derfor kan bruges af den, som har infiltreret dem med software - eksempelvis til at udføre et distributed Denial of Service (DDoS) angreb, hvilket basalt set er et DoS-angreb udført af mange computere.
I det nævnte tilfælde bruges et botnet til at sende så mange forespørgsler til 3Fs hjemmeside, at den er ude af stand til at behandle forespørgsler fra almindelige web-brugere.
(Jeg ved godt, at der er en masse andre måde at DDoS'e gennem botnets, fx. teardrop, men det blev lige ved det basale).
Eller sagt på en anden måde. Hvis Veljegården blev overstrømmet med 3F'er der bare ville inden for og sidde, og der var kø af 3F'ere hele vejen ud på gaden, så betalende kunder ikke kunne komme ind. Det ville være et DDoS-angreb af 3F'ere.
Så forskellen er ikke så stor på det der foregår....
Det ville så vist kun være et DoS angreb.
Havde de derimod hybnotiseret en masse andre mennesker til at gøre det samme, så ville det være et DDoS angreb.
I øvrigt synes jeg så, at det er ret ironisk at det netop er et denial-of-service angreb, ;-)
I øvrigt synes jeg så, at det er ret ironisk at det netop er et denial-of-service angreb, ;-)
Ja, og endda Distributed Denial of Service. (Post, affald, annoncer etc.)
:-D
Det er ulovligt at inficere andres computere med denne type malware, men hvis du (lovligt) ejer alle de computere der bruges i DDoS-angrebet så ved jeg ikke?
Og hvornår er det et "angreb"? 3f.dk's største problem er at den ikke er gearet til masser af trafik, måske bare almindelig trafik med spidsbelastning. Man hører de har fået 800.000 hits på 5 dage - er det meget? Umiddelbart ikke, imho, og ikke noget der indikerer et stort verdensomspændende DDoS-angreb. Og hvor mange af de 800.000 er mon helt almindelige danskere der besøger siden af nysgerrighed, pga omtalen? 10, 15%??
Der er ikke sket "hacking", der er bedrevet noget chikane som kun har kunne lade sig gøre fordi 3f.dk ikke magter trafikken, eller ikke magter at blokere for den. Det sker hele tiden at sider går ned pga megen interresse, selv skat,dk, billetnet, københavns kommune da man skulle koge drikkevandet osv. Det er slet ikke usædvanligt.
Jeg mener chikanen er mindre alvorlig end tuslen om at lukke en avis. 3F har næppe tabt penge, de driver jo ikke forretning på nettet. Derimod har vejleavisen mistet 300.000 kr i annonceindtægter.
800.000 hits på 5 dage er jo ikke mere end ~111 hits pr. minut.
Det bør da absolut ikke være et problem!
Problemet kommer kun, hvis de f.eks. sender 100.000 i løbet af 5 min.
Netop. Jeg vil anslå man fra en almindelig bærbar som den jeg sidder ved nu, med en almindelig forbindelse, kunne generere 8-9.000 succesfulde hits i timen, enten som ping, delvise eller fulde "normale" loads eller mere skadelige loads uden cache, kun load af headers mv med curl.
Så enten er 3f.dk mere end ualmindelig sårbar for spidsbelastninger, eller også er det rent "spin" at de lægger siden ned, selv. Det rimer slet ikke med et verdensomspændende DDoS-angreb med "zombier".
Er der ikke 2000ms timeouts på dem, og ligeledes pauser imellem?
Det vil sige, at du sender 1800 ICMP pakker i timen. Der kan din mac komme hurtigere ud over stepperne med dadk's kodeeksempel fra forleden, og det burde virke fint på OS X, så vidt jeg ved.
Men jeg er ved at hælde til, at det er et hoax de laver.
De har nok haft et DoS angreb, men har søgt den sympati de tror (og jeg troede j.f.r. tidligere indlæg), at de ville få ved at medlemmerne blev rasende (på angriberne), og på den måde fik vendt folkestemningen.
Angriberne meldte selv ud, at de ville holde et vindue åbent for "civilbefolkningen" så de kunne rapportere dagpenge, og det skete så pludselig ikke alligevel?
Det lugter.
Så du poul erik i dette interview. Bare det sidste minuts tid, og hans personlige trusler (som vi ikke ha rhørt er politianmeldt)
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-52041228:skov-nu-g%C3%A5r-de-efter-mig.html
Fra hukommelsen (det er lidt siden, og jeg har ikke flere brækposer, så jeg kan ikke se det igen):
- Hvor ved du fra at de vil gå efter dig personligt.
- Det har jeg ikke tænkt mig at sige, for de ser også nyhedsudsendelser (hemlig-hemlig)
For de der truer ved jo helt sikkert ikke hvem de selv er, og venter kun på at han taler over sig til TV. Løgn, Løgn og løgn... Der kommer en god løsning i morgen...
Jeg så det live. og virkelig så det, ikke bare hørte det, fordi jeg spiste mad. Så det live i sin fulde længde. Jeg har benyttet mig af flere af hans kommentarer i diverse tråde efterfølgende.
Du har helt ret og slår ned på det rigtige, men hvad vil du have man skal gøre, der ikke alllerede er sat i gang? Jeg er 100% overbevist om at han og Kim Simonsen kan dømmes for injurier, på sigt, det hjælper os bare ikke nu.
Jeg ved det ikke. Min erfaring er, at journalister ikke kan regne, ikke kan forstå det mindste teknik, men autoimatisk lukker af for det. Det de nemt kunne regne ud med Briotogbaner, lukker hjernen helt for, hvis det er rigtige skinner og sveller - uuuhhh, det ved jeg ikke noget om </øreinput></hjernefunktion>
Men det begynder at skrige til himmelen. 800K hits? PDF kan snildt downloades. Alle links på deres "midlertidige side" virker fint. Jeg er ret sikker på at domænet er det samme, men kun stien er ændret (det kan selvf. redirectes internt, men hvis serveren ligger ned?). Har dog ikke checket om den er lagt hos Amazon (Vi kømper for danske arbejdspladser! Med mindre vi kan drage fordel af andet! Men ikke som de onde kapitalister, de gør det fordi de er onde! ÅÅÅNNNNEEE! :-D
Men det begynder at skrige til himmelen. 800K hits? PDF kan snildt downloades. Alle links på deres "midlertidige side" virker fint
Lige netop
Jeg er ret sikker på at domænet er det samme, men kun stien er ændret (det kan selvf. redirectes internt, men hvis serveren ligger ned?).
Netop. Og man kan ikke pludselig tage et navn ud af en domæne-rækkefølge og så beslutte at nu skal den være fri for f.eks et "angreb". Når 3F lancerer en "midlertidig side", på samme domæne, så er det i sig selv et bevis på at de lyver.
TTL på *.3f.dk er sat til 2160, ved du om der findes stedet man kan slå cashed DNS op? Jeg kan ikke forestille mig en sådan nicheservice, men hey :-)
3f.dk peger nu på en adresse hos Amazon Web Services E2 (50.112.126.248).
3F støtter åbenbart outsourcing, hvis det hjælper deres virksomhed. Tænk på alle de stakkels danske systemadministratorer! :)
Indtil den 21. juli pegede 3f.dk på 212.97.129.119 (som stod hos firmaet Cohaesio - der er overtaget af "Surftown Enterprise").
EDIT:
Hvis man tilgår 212.97.129.119 via HTTP redirectes der i øvrigt til forsiden.3f.dk som ligger på 195.225.9.80. Den server står hos Basefarm, og hoster deres løsning på en SAXO Tech (ikke banken!) CMS platform. Hvilket forklarer hvorfor de ikke ligger deres website online: SAXO Techs CMS kan næppe "bare lige" flyttes til en AWS løsning.
EDIT 2:
For god ordens skyld, så vil jeg lige nævne at disse data er frit tilgængelige. Jeg ville være et ret elendigt medlem af Anonymous, mit profilnavn taget i betragtning :D
Tak for dine yderligere informationer.
Jeg gik lidt død i efterforskningen efter "princessens" indlæg, det sjove gik ligesom af ballonen.
Meget informativt. Så mu kender man forflyttelserne. Saxo Tech er virkelig et inferiørt system, men et staten og proselytter er blevet enige om at elske. Jeg arbejder også for staten, men på en helt anden måde. 192.38 112.80/
Den ligger her nu
50.112.126.248
ec2-50-112-126-248.us-west-2.compute.amazonaws.com
Så de er flyttet. Hvorfor starter de den så ikke bare op?
Eller er det først når alle medlemmer er blevet ulejliget ud af fjerene, og blevet sure?
De bliver ved med at kalde det hackere, men det er jo bare blokadevagter, og nu ER de flyttet over til nogen med større muskler.
Hvorfor lægger de så ikke siden online?
Det kan jo IKKE være af frytgt for at fjenden kan komme bag, for det ligger ude i byen (ligesom før), og det var vel også sikkert før?
Og hvis det er frygt for at de kan hacke sig ind i 3F's system, skal de så ikke bare have ros for at 3F ikke længere spiller hazard med folks penge og data, ved ikke at lave et sikkert system?
Win - Win!
Edit:
Der er en forklaring, som Anders ovenfor kommer med, på hvorfor de ikke bare kan gå online i en ny serverpark
+100 og mange gange flere. Men jeg tror nu ikke Anders forklaring holder helt 100. Hvis man nu tog et af dine webhoteller kunne man sikkert lave samme karrusel (som du ser kan du selv finde lidt andre tal, det er nok ret tilfældigt hvor man på et givent tidspunkt kan finde en inferiør side som 3f.dk hostet, deres udbyder udbyder det jo helt sikkert til andre, der udbyder det videre osv) [EDIT, tænker på "skyen"], for hvor hostes dit webhotel egentlig osv. Dog, dette saxo tech er totalt skod, så forstår jeg bedre det har været så nemt at lægge dem ned, og de er 100% sikkert ikke dækket af danske overenskomster.
Det burde nogen gå til aviserne eller TV2 News med! Gå ikke til DR, så prøver de bare at lægge 180grader.dk ned :-)
Der er også er juridisk aspekt. Man kan ikke bare flytte dagpenge registreringen over på amazon da den jo ligger under amerikansk lovgivning og der er personfølsomme oplysninger indblandet.
Det ser ud til, at 3F her i ferietiden selv har sat ildebrand i "den danske model". Branden ser ud til at have udviklet sig så hurtigt, at den ikke kan slukkes. Det ser også ud til, at 3F nu handler i panik ved at flytte rundt på følsomme oplysninger til servere, som er placerede uden for Danmark og dansk beskyttelse, for at få lidt ro på panikken.
Hvis "den gamle danske model" renoveres af politikerne, risikerer 3F at gøre sig selv overflødig samtidig med at der vil rasle en hel masse skumle aftaler ud af skabene.
Dette er prisen for, at 3F er gået i frontalangreb mod de gule fagforeninger, der har gjort det muligt for arbejdstagerne frit at vælge, hvilket forbund, de vil være medlem af. Det er helt forkert, at de gamle fagforbund kræver monopol på arbejdstagernes muligheder for organisering. Man bør frit kunne vælge blandt de udbud, der er på området.
Måske er der slet ikke brug for fagforeninger mere. Der kan nemt lovgives om de basale arbejdstagerbehov og indgås detailaftaler ude i virksomhederne.
2s timeout jo - det kan sættes ned med
sudo ping -c 100000 -i 0.001 www.<hjemmeside>.dk
Men ping belaster selvfølgelig ikke siden særligt meget. Man skal nok have fat i wget og downloade alle interne links rekursivt > /dev/null.
Men det gjorde du jo ikke :-)
Tak for update
Så vidt jeg kan se, vil dadk's script stadig være hurtigere, men det er en rent teknisk og nørdet diskussion, jeg ikke er kvalificeret til at tage, og jeg har ikke tid til at teste.
Helt sikker, lad os lukke den her.
Som det tydeligt fremgår kvalificerer jeg mere til titlen script baby end hacker ;-)
Njøh, det burde sagtens kunne ordnes med LOIC og nogle få computere. Det burde man godt kunne klare uden et botnet.
Nej, det er ikke lovligt fordi formålet er at nedlægge siden.
Rent teknisk er der ikke den store forskel på et (d)dos angreb og så et website der går ned pga. for stor interesse, i begge tilfælde bliver netforbindelse og webservere overbelastet og må give op. Forskellene ligger i nogle tekniske ting om hvordan man laver trafikken og hvad trafikken består af.
Jeg vil tro, uden at vide det, at forskellen juridisk ligger i intentionen. Man kan næppe få en dom for at have lavet et script hvor man sikrer sig en adgang til billetnet, for at få en bestemt billet, først. Der er jo al den anden trafik også. Det må være op til en domstale at bevise, at lige præcis den trafik man generede lagde siden ned, og at det skete med fuldt overlæg og ond vilje. Hvor meget EKSTRA trafik mon 3f-dk ikke har haft pga den massive omtale?
3F siger jo selv, at det er 30.000 dagpengemodtagere, der skulle ind og udfylde dagpengekort. Det genererer jo i sig selv en del trafik. Specielt hvis de ikke kunne komme ind i første omgang.
Men det er også pissesmart af dem at agere ofre, og lade det gå ud over disse 30.000, for at generere sympati og forståelse, om ikke andet vrede eller ærgrelse. Jeg tror de har luret at der ikke er den store forståelse for konflikten i folkedybet. Og hvad virker bedre end at ramme folk på pengepungen?
HVIS der står en stor anonym verdensomspændende hackergruppe bag, hvad jeg ikke finder specielt godt sandsynliggjort, så har de absolut ikke min forståelse. Jeg mener ikke anonymous er et hak bedre end dem de bekæmper, og de er jo historisk set kommet med den ene tåbelige udmelding om at ville lukke facebook, lukke internet osv efter den anden - en flok fjolser. Men 3F er ikke bedre, de skyer ingen midler, hvis de kan inddrage dagpengemodtagere i konflikten også, så tror jeg de gladeligt gør dette, hvis de samtidig kan hænge nogle "spøgelser" ud som ansvarlige. Ret smart eller strategisk godt tænkt.
Jeg vil umiddelbart tro, at botnet er et netværk for 3F-botnakker, der selv har nedlagt deres hjemmeside med trojanske heste - RIP.
Ja, den bed jeg også mærke i. Der er næppe nogen form for økonomi i det for dem.
Men jeg kan godt se at hvis man skal betale sine blokadevagter (hørte rygter om 180 kr/t) for at være idealister så tror man sikkert også det samme om andre ;)
Præcis den samme type mennesker, der skabte og kørte systemerne i østlandene f.eks. DDR. Disse socialistiske afskum findes i alle samfund parat til at sige og gøre hvadsomhelst fordi de mener de har retten til magten, da deres guddommelige ideologi siger det ... og så må det jo være sandt!
CHR IV brugte også "Den danske model", når han førte krige rundt omkring. Det handlede om at samle nogle stærke bøller og slagsbrødre sammen, udstyre dem med spader og grebe, give dem noget godt at spise og drikke for så at banke løs på fjenden. Hvis 3F tror på, at en lignende model er brugbar i dagens Danmark, så har de selv bedt om at få lagt deres hjemmeside ned.
3F's model er såmænd ikke den eneste gamle danske model, der er helt irret til, og efterhånden som den slags bliver taget i anvendelse for at vise magt, får hackerne nye mål at gå efter. Det er et nyt problem for uduelige og magtsyge brugere af elektroniske kommunikationsmidler, at der findes nogle kyndige hackere, der kan lukke kæften på dem, før de aner det.
"CHR IV brugte også "Den danske model", når han førte krige rundt omkring. Det handlede om at samle nogle stærke bøller og slagsbrødre sammen, udstyre dem med spader og grebe, give dem noget godt at spise og drikke for så at banke løs på fjenden.
Ikke for at sammenligne, men årsagen for at Hitler fik så hurtigt en stor opbakning var grundet stor arbejdsløshed. Han gav folk arbejde, penge og så spader og grebe oveni til at banke de mistænksomme tyskere på plads.
Samt en begrundelse for at de var arbejdsløse, det skulle være pga jøderne :)
Hitler var jo socialist
hvis den 'danske model' tillader det 3f har igang... ja så må den danske model laves om
hvis den 'danske model' tillader det 3f har igang... ja så må den danske model laves om
hvis den 'danske model' tillader det 3f har igang... ja så må den danske model laves om
3 x JA, politikernes danske modeller er langt bagud til brug i det moderne Danmark. De ved det godt, og de følger også med i, hvad der sker, men det er vigtigere for dem at holde ferie nu end at komme på højde med situationen og få gjort noget ved situationen. - Ved deres passivitet signalerer de, at det skal nok gå altsammen - LOL.
Poul Erik Skov Christensen,
Gør da sig selv fuldstændig til grin her.
Mange af os har jo set / hørt hvad den mand er årsag til.
Etiketter han har fået er da så selvforskyldt som noget kan være.
Hvis hans og 3F metoderne "skulle" være gældende, kan vi desværre, snart vinke farvel til alt initiativ i Danmark ....
Skal vi gætte på at de skyldige "hackere" også kan findes her på siden!
Sjovt ordet skyldig bruges om folk der sender en masse elektroniske svaranmodninger til en hjemmeside, men ikke om folk der med fysisk magt forsøger at konkurse en virksomhed og sætte arbejderes levebrød i fare.
Nej, de tror jeg ikke de er. Der er altså tale om nogle nørder som holder sig langt væk fra noget så offentligt som 180grader. Den der lever skjult lever godt.
Han mangler lidt situationsfornemmelse den gode Poul-Erik.
Han skal måske hyre Noah Redington til at hjælpe sig med at kommunikere fagforeningens fantastiske sag for sig?
Synes saxo-bank skal køre lav profil. Det som giver historien styrke er at det bare er alm. mennesker som støtter vejlegaarden, altså mennesker som 3f ellers hævder at beskytte. Når store organiastioner går ind i det forsvinder den alm. borger fra billedet og det gavner kun 3f
Det er omsonst at forsøge at forklare til mængderne. For dem er direktør i Saxo Bank lig med selve Saxo Bank. Kun de færreste forstår at adskille person fra geschæft. Især hvis man er kritisk overfor Saxo Bank. Se fx hvordan PESC fostrer konspirationsteorier bare fordi han hører ordet "Saxo".
Ham burde holde lav profil ellers kører 3f bare opmærksomheden over på ham. Det bedste var da det bare var almindelige folk som støttede op om restauranten for det gav 3f lidt af et dilemma
Det er helt fantastisk at 3F udstiller deres manglende viden på så mange forskellige områder. Lige før jeg tror de har ansat Amalie for Paradise som PR chef
Jeg har mistænkt Harald Børsting for at være Brian Nielsen - "superbrians" - hemmelige far. De taler i hvert fald lige snøvlet og usammenhængende ;-)
Det er jo et smart move fra Pouls side af. Han er nødt til at male et fjende billede ellers mister han sine medlemmer fuldstændig. Det kunne han ikke da det bare var alm. folk som støttede vejlegaarden det kan han nemmere nu når direktører og jeg ved ikke hvad går ind i konflikten
Ja, tænk hvis - gisp - det var helt almindelige mennesker, med helt almindeligt arbejde og lønindkomst. Utænkeligt, ikke sandt? Det MÅ bare være nogen "hætteklædte hackere", nogen der tilmed "sidder i en kælder", en ond og dum borgerlig politiker og en bank-milliardær der står bag. Andet er utænkeligt.
Hvis man ser på reklameværdien af hændelsen, så må man nok erkende, at Vejlegården har vundet mest, SAXO-Bank vinder sympati for at hjælpe, og 3F står tilbage med et stort forklaringsproblem til offentligheden - godt jeg ikke er medlem af 3F - det må være flovt for dem, der er.
De kommer bare længere ud længere ud i injurier, mistænkeliggørelse og misforståelser. Skov Kristensen påstår nu også på TV2 News, at de "hætteklædte" nu er "ude efter mig personligt". Hvordan vil han ikke uddybe, hvor han ved det fra kan han heller ikke svare på.
Forklaringsordbog for røde sinkers univers:
Forstår ikke den danske model (, om folk der ikke) - når man ikke er enig I alt hvad fagbevægelsen gør og siger. Se også under 'sætter danskernes velfærd i fare'.
...
Alle der ikke er enige med bette Poul "forstår" ikke. Velfærd, modellen, det hele. Eller noget som helst. Alle der ikke gør som Poul siger, er ondsindede. De skal bekæmpes med lovlige midler. Som er alle midler. Fordi Poul siger det. Hvis man er uenig, har man jo ikke "forstået", ikke sandt ?
Det er en stolt tradition fra rød side. Manglende enighed kan udelukkende skyldes manglende forståelse.
Problemet er kortslutningen mellem viden og tro, mellem erkendelse og antagelse.
Hvis nogen føler sig fristet til at sammenligne denne slags opførsel med religiøs-dogmatisk overbevisning har jeg ingen indsigelser.
... eller manglende dannelse.
Eller manglende vilje.
Eller sygelighed.
Eller karakterbrist.
Med andre ord, alle de bortforklaringer der kørte rundt i rød blok efter tid foregående 3 tabte valg på stribe.
Når man taber sager såvel som valg, er det vælgerne der er noget i vejen med. Ikke politikken.
De tror, de er usårlige ligesom diktatorer eller har en fast karakterrolle i en film, men når det går op for dem, at virkeligheden er rendt fra dem, så græder de. PIV PIV
Bare se Johannes interview af Das in en anden tråd.
Hun går helt bananas, når man fastholder kritiske spørgsmål.
Dette er vistnok sommerens værste sag i Danmark. Poul Erik Skov Christensen får en injuriesag på nakken af Saxo Bank allerede i morgen. Der er aftalt møde i Arbejdretten mellem de stridende så sent som 18 AUG. Pollitikerbosserne er taget med badetøjet på på deres ferier, så de må bede deres uforberedte ferievagter om at sige noget til TV, og de siger naturligvis ikke noget, der kan bringe dem i fedtefadet.
Den "gode historie" kan nu foregå for fulde gardiner i pressen i første omgang, indtil Arbejdsretten slutter sommerferien. Trusler er allerede begyndt at fyge blandt deltagerne, Poul Erik vil ikke udtale sig, internationale hackinggrupper fortsætter deres Robin Hood angreb på The Bad Guys, dagpengemodtagerne må bruge den gamle papirmetode og møde frem på arbejdsløshedskasserne for at få penge. Der er på meget kort tid gået så meget ged i "den danske model", at der bliver masser at skrive og snakke om den kommende uge, og der er ingen tvivl om, at næste uge bliver endnu værre.
Denne sag kunne have været taget i opløbet, hvis......?? Nu er den imidlertid slået så stort et hul i "den 103 år gamle danske model", at den umuligt kan lappes sammen igen. Det er nok heller ikke for tidligt at få andre boller på suppen og få opløst den gamle loge, der står bag.
Nok det nærmeste vi kommer:
http://politiken.dk/erhverv/ECE1697413/saxo-bank-direktoer-pudser-advokat-paa-3f-formand/
Tak, jeg var gået i gang med de forskellige, men havde ikke fundet noget endu. Spændende.
Iøvrig, se lige hvad de ellers skriver (og har i en hel separat artikkel, men samme formulering i overskriften:
Amin Skov Badrbeigi har ifølge Vejle Amts Folkeblad modtaget flere trusler. Blandt andet har han med posten fået en skarp patron
Så er det nok løs ammunition. De kanter, hvor hylsteret er klemt sammen, i mangel af et projektil, kan godt være skarpe. Skarp ammunition, er derimod behagelig at røre ved, og har ikke skarpe kanter, da projektilet sidder på sin plads. :-)
Desværre er der tale om skarp ammunition, der er behageligt at røre ved - men ubehageligt at blive ramt af (med forbehold for at billedet er autentisk osv):
http://www.bt.dk/danmark/doedstrusler-mod-vejle-restauratoer
:-(
Undskyld, jeg er for indforstået. Jeg er helt klar over hvad de mener, jeg laver gas med deres manglende forståelse af sproget og viden om hvad de skriver om.
Der er ingen grund til at tro at den ikke er autentisk, det er lige så let at få fat i skarp som løs (faktisk ikke - jeg prøver at være flink her, det er langt lettere at få skarp).
Jeg ved ikke engang om min lokale patron-pusher (jagt, og helt lovligt), HAR løse skud?
Din humor er lidt for abstrakt til min smag, hvis du mener at VAF's omtale er forkert. I mit sprogbrug er der skarp og løs ammunition[*], og umiddelbart vil jeg antage at den del af danskerne, der har været i en situation, hvor man kan og skal skelne, vil bruge samme ordvalg.
* Og så er der de blå, men det er nok at gå for vidt.
I mit sprogbrug er der skarp og løs ammunition[*]
Også i mit. Men hvis du læser det igen, så vil du se at det var en skarp patron de skrev om, og det er også den formulering de har i overskriften på et andet indlæg (nedenfor). Det var det sjove i en trist sag, og dit indlæg bygger på fejllæsning.
http://politiken.dk/erhverv/ECE1697333/rystet-vejle-restauratoer-fik-skarp-patron-med-posten/
Om det er ammunition eller en enkelt patron, er godt nok ikke en distinktion jeg kan hidse mig op til at grine af. Jeg forstår hvad du mener, men som sagt, så er du på et plan jeg ikke kan følge med på.
Og det er da helt i orden, jeg ville også synes at en løs patron var sjov, specielt hvis det var et maskingevær med løse patroner. Sikken en redelighed at simulere krig, en patron af gangen. :-)
Men du SKAL jo ikke kommentere på alt hvad du synes er uinteressant, så det er dig frit for at passere hvad jeg synes er spas, på det plan du lyster, i ro og mag. Det var trods alt dig butt'ede ind med en fejllæsning af hvad jeg skrev.
Så må jeg komme med en korrektion:
Der er ikke tale om en fejllæsning, men derimod en afstandtagen fra din opfattelse af hvad der er sjovt.
Det er således taget Ad notam.
Vi behøver ikke yderligere forsøg på fælles fodslag, vi har vist være der før, og det er jo bare sjov.
God aften.
Ordet er frit. Fagforeninger og A-kasser har nu pisset på os så længe, at det må ophøre nu. Folk uden arbejde er blevet kørt så meget rundt i manegen, at de efterhånden er blevet helt rundtossede. Udbudet af arbejdskraft skal øges for at holde lønnen nede. Er det det, der er den nye Danmarks-model?
Hold nu op P.E. Skov Christensen!!!
Det er snart utåleligt at høre på at "det er en lovlig og helt korrekt konflikt/blokade" 3F kører!!
Der blev lavet en aftale mellem 3F & Amin Skov. A. Skov vælger så at opsige aftalen og indgår en ny aftale, SOM åbenbart ikke stiller de ansatte ringere, ellers ville de nu nok protestere!!
A. Skov, betaler som jeg forstår mere i timen end branchen foreskriver... Ergo er der INTET problem.
Men da 3 F mangler medlemmer, er det selvfølgelig nu PESC kommer på banen og kører lidt "Godfather-stil", rystet over at nogen vil forlade "La Famiglia".
Jeg ville ønske en forretning ville sælge PESC ex-vis en opvaske-maskine. Selvom han fortryder FØR han forlader forretningen, og end ikke har betalt, ville jeg godt se den forretning som ikke bare sagde okay, og slettede købet.
Men ikke 3F. Her regerer enevoldskongerne endnu. Vi alene vide - og så kan en aftale naturligvis ALDRIG ændres, eller ophæves...
Og så undrer PESC, Onkel Harald og 3F sig over at arbejdsgiverne er ved at gå i selvsving over fagbevægelsen... ak ja ak ja.
Det er snart utåleligt at høre på at "det er en lovlig og helt korrekt konflikt/blokade" 3F kører!!
Netop. At noget er ulovligt, eller lovligt, er ikke det samme som det er rigtigt eller forkert. Jeg glemmer sent Per Stig Møller fra folketingets talerstol, da Danmark gik ulovligt i krig mod Serbien - han sagde, "hvis det er i strid med Folkeretten, så er det Folkeretten der skal laves om".
Sådan er det også med de danske arbejdsmarkedsregler.
Død over pampervældet!
Almindelige lønmodtagere og arbejdsløse raser over strukturen og adfærden i 3F's top, som i den grad ødelægger arbejdslivet for dem, der gerne vil gøre en indsats i virksomhederne for at bevare deres arbejde eller for at få et arbejde under bedre betingelser, end dem der hersker i dag.
Det er som om arbejdstagerne og de arbejdsløse kun er brikker i et spil blandt de de store, hvor der bliver indgået aftaler, som medlemmerne intet kender til, og som støtter den siddende regering. Der synes at eksistere en lukket loge, hvor der indgås hemmelige aftaler, som man mener, at organisationsmedlemmerne vil æde uden det store besvær.
Sådan er det foregået lang tid, men nu er nok blevet nok både for arbejdstagerne og dem, der står til rådighed for arbejdsmarkedet. De arbejdsløse kontrolleres ustandseligt og plages af krav om aktiviteter, som intet fører til. Der er simpelthen tale om tidsfordriv og beskæftigelseterapi. Jobkonsulenterne lever simpelthen af et arbejde, som har meget ringe effekt. De får blot deres penge for at holde styr på flokken af folk, som har svært ved at få et job.
Arbejdstagerne gider ikke længere og gå og være nervøse for at miste deres jobs, og de arbejdsløse gider heller ikke længere blot at køre rundt i den samme karussel. Der må ske noget nyt nu, som gør, at lønmodtagerne og de ledige ikke mister deres værdighed, bliver stressede, eller med tiden bliver uarbejdsdygtige.
Dem i toppen skal nu til at interessere sig for medlemmernes tarv og ikke blot gå og opføre sig som hysteriske kransekagefigurer, som ikke kan tåle lugten i bageriet.
Poul Pot
Flere artikler fra Politik
Ekspert: Gadeuro ryster svenskernes selvbillede - Svenskeres opfattelsen af at være tolerante og multikulturelle rystes
Udgivet for 5 timer og 38 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 16:45 til Boblere af mlp
Kilde: politiken.dk
Censor: Når jeg retter skoleelevernes stile, bliver jeg bekymret og mistrøstig
Udgivet for 7 timer og 53 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 14:30 til Boblere af mlp
Kilde: politiken.dk
Zubair Butt ;Vi må prøve at forstå de skændige drabsmænd
Udgivet for 7 timer og 49 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 14:33 til Boblere af mlp
Kilde: politiken.dk
Den politiske behovspyramide | Damefrokosten
Udgivet for 11 timer og 44 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 10:39 til Boblere af Damefrokosten.com
Kilde: damefrokosten.com
Professor beskylder Martin Krasnik for groft citatfusk - Det stod ifølge Martin Krasnik »sort på hvidt«.
Udgivet for 11 timer og 21 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 11:01 til Boblere af mlp
Kilde: politiken.dk
Rejsekortet er på kant med loven - Tvinger kunder til at rejse op mod 100 kilometer for at komme ud af aftalen.
Udgivet for 13 timer og 2 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:21 til Boblere af mlp
Kilde: politiken.dk
Being Morten Bødskov — Kastrups verden
Udgivet for 2 timer og 20 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 16:44 til Boblere af GWT
Kilde: kastrup.blogs.berlingske.dk
Vigtig meddelse !!!
Udgivet for 4 timer siden i Politik
Tilføjet 25/05 13:16 til Boblere af John Christiansen
Nu skal ledige samle hundelort op - Kontanthjælpsmodtagere i nyttejob, der inkluderer »oprydning i hundeindhegninger«.
Udgivet for 12 timer og 39 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:44 til Boblere af mlp
Kilde: bt.dk
Danmark har nu 1 mio. folkepensionister - Presset vokser på sundhedssektoren og velfærdsstaten i hele taget.
Udgivet for 11 timer og 27 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 10:56 til Boblere af mlp
Kilde: epn.dk
Radikale kovendinger i "mørklægningsloven"
Udgivet for 15 timer og 44 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 01:04 til Boblere af John Locke
Kilde: b.dk
Vedr. Dominique Venners selvmord i Notre Dame
Udgivet for 1 dag, 1 time og 7 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 18:39 til Boblere af Lone Nørgaard
Sjusk i Skat: Krævede 2,8 mio. i restskat - undersøgte sagen bagefter
Udgivet for 1 dag, 9 timer og 18 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 13:04 til Boblere af mlp
Kilde: bt.dk
Kinnocks skat - Dagens avisleder - JP
Udgivet for 1 dag, 14 timer og 26 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 07:39 til Boblere af Poul Højlund
Kilde: jyllands-posten.dk
Når man ikke ved noget om Churchill så falder man for EU's falske Propaganda
Udgivet for 11 timer og 45 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:09 til Boblere af Isabella Balkert
Mælketandspolitikeren Astrid Kragh stikker igen næsen frem
Udgivet for 1 dag, 11 timer og 55 minutter siden i Politik
Holger K. afviser DF: Skattedirektør bliver ikke fritstillet
Udgivet for 1 dag, 12 timer siden i Politik
Tilføjet 24/05 10:23 til Boblere af mlp
Kilde: bt.dk
Claus Hjort om Venstres slingrekurs ; Regeringen begår løftebrud - vi modnes
Udgivet for 1 dag, 8 timer og 56 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 13:27 til Boblere af mlp
Kilde: politiken.dk
Professor giver 12 for udspil om karakterer til tiårige
Udgivet for 1 dag, 10 timer og 38 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 11:45 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: b.dk
Forældre holder ferie - mens børnene ryger i institution - Både ressourcesvage og stærke forældre ikke holder ferie med
Udgivet for 1 dag, 11 timer og 48 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 10:35 til Boblere af mlp
Kilde: bt.dk
|
|
Nyt ucensureret interview med Woolwhich halshuggeren Tilføjet 24/05 16:03 af ianarki |
| Flere videoer | |
|
Om merlyn55 Kun en tåbe frygter ikke socialisme og i.s.l.a.m.i.s.m.e. Email. merlynmail@inbox.com Se merlyn55s profil eller Følg merlyn55 |
Oprøret i Sverige: Det handler om MAGT! 25/05 12:52 - 329 klik
Den svenske løgn - Dagens avisleder - JP 25/05 07:43 - 190 klik
Zubair Butt ;Vi må prøve at forstå de skændige drabsmænd 25/05 14:33 - 163 klik
Den svenske løgn - Dagens avisleder - JP 25/05 07:43 - 1780 klik
Oprøret i Sverige: Det handler om MAGT! 25/05 12:52 - 992 klik
Asmaa lærer politiet ny metode at fange forbrydere på... 24/05 17:14 - 653 klik
|
|
Selvejerskab, John Locke og fængslingen af Lars Kragh Andersen Tilføjet 17/05 12:20 af Torben Mark Pedersen |
|
|
EU som minimalstat Tilføjet 29/04 11:11 af Laura Lindahl |
|
|
Tossede faggrænser koster rigtig mange penge Tilføjet 28/04 23:14 af Ove Høeg Christensen |
|
|
”This is what we believe!” Tilføjet 24/04 15:29 af Torben Mark Pedersen |
|
|
EU-Kommissionens økonomiske uansvarlighed vil koste Danmark 3,3 mia. kr. Tilføjet 23/04 08:14 af Laura Lindahl |
| Flere klummer | |
Bookmarklet

