BREAKING NEWS: Endnu en kynisk milliardær flygter - Dannevangsmuren måske snart en realitet
Udgivet for 206 dage siden i Politik
Tilføjet 31/07 12:52 til Boblere af Kim Fournais
Af Statsavisen Sandheden
Dannevangsmuren bliver nok en realitet snart.
Det er Danmarks kommende nye regering, som overvejer, om den kan gøre Dannevangsmuren til en realitet, og om den således skal påbegynde bygningen Nordeuropas største bygningsværk i menneskehedens historie.
Dette sker i forlængelse af, at endnu en milliardær - denne gang ”enzymkongen fra Lystrup” - er flygtet ud af landet med sin formue for at bosætte sig i Schweiz.
Villy Søvndal udtaler: ”At driftige folk på den måde flygter fra deres pligter må stoppes omgående. Den almindelige dansker har brug for folk med kapital og virketrang, og derfor må vi sikre, at disse selviske mennesker bliver boende i Danmark så de kan bidrage til samfundet og ikke mindst samfundets svageste”.
"Et sådant nyt flot bygningsværk, vil ikke kun sikre, at vi kan styrke fællesskabet og forhindre usolidariske kapitalister i først at nyde og udnytte den unikke danske velfærdsplatform for dernæst at løbe fra ansvaret og regningen, når de så skal til at betale tilbage”.
”Dannevangsmuren vil også give et historisk skub til væksten og beskæftigelsen med flere hundrede tusinder arbejdspladser i de næste 10-15 år. Det er i uhørt grad et projekt, der vil sikre Danmark vækst og arbejdspladser, og ikke mindst vise omverden, at vi i Danmark har flot design og gode dygtige og arbejdsomme håndværkere”.
”Vækst, arbejdspladser og lighed, er noget vi i den nye regering vil kæmpe meget hårdt for", udtaler Danmarks formodentlig kommende udenrigsminister.
UAFHÆNGIGE EKSPERTER BEGEJSTREDE FOR DANNEVANGSMUR
S og SFs planer om opførelse af Dannevangsmuren støttes af flere uafhængige eksperter.
Jens Peter Pølsesnak fra tænketanken ESD ("Et Solidarisk Danmark") mener, at forslaget er skræddersyet til at møde Danmarks udfordringer.
"Det vil både skabe mange arbejdspladser og være endnu mere effektivt i kombination med den foreslåede tredobling af boligskatten, da en sådan samlet løsning vil fastholde beskatningsgrundlaget både for materielle værdier og mere immaterielle værdier som innovation og virkekraft," siger han.
Hanne Sophie Vedbedst, ekspert i Berlinmuren, er begejstret ved tanken om, at S og SF for een gangs skyld har de nødvendige kompetencer i deres midte.
"Der er ingen tvivl om at Ole Sohns indgående kendskab til sådanne konstruktioner fra hans mange besøg i DDR vil komme danskerne til stor gavn," udtaler hun:
"Selvom der var en vis modstand mod Berlinmuren i sin tid, har den folkelige bevidsthed og solidaritet udviklet sig meget siden da. Der vil givetvis være bagstræberiske elementer, der vil stille sig på bagbenene, men der er jo altid nogle, der tænker mere på sig selv end på de mange velfærdsmodtagere, der vil få gavn af dette visionære projekt."
ADVARDEL OM ULIGHED I MULIGHED FOR AT FLYGTE
Der er dog også enkelte kritiske røster.
"Dannevangsmuren vil være nemmere at omgå for de rige, da de i langt højere grad vil kunne skaffe sig adgang til teknologiske hjælpemidler som helikoptere og gravkøer (til at smadre sig igennem muren, red.) end de fattige," mener professor i ensretning Johnny Makret Ellers:
"Man må håbe at dette kan minimeres ved at indføre meget strenge straffe for at forsøge at forlade landet uden tilladelse. SKAT har allerede udviklet gode metoder til forebyggende praksis, som givetvis kan overføres til dette spændende projekt."
Rød Bloks statsministerkandidat, Helle Thorning-Schmidt, maner dog til besindelse:
"Et projekt af denne størrelse kræver nøje planlægning, men vi er glade for, at danskerne bakker op om ideen. Vores fokusgrupper peger entydigt på, at kun danskere med selvstændig indtægt er betænkelige ved forslaget, og det er jo heldigvis et klart mindretal i dagens Danmark.”
Thorning-Schmidt tilføjer: ”Man kunne dog frygte, at rige danskere flytter væk før Dannevangsmurens opførelse, og vi vil derfor fra første dag i regering vende den nye grænsekontrol om, således at den fokuserer på udrejse snarere end indrejse. Her har den borgerlige regering allerede skabt et udmærket værktøj, der blot benyttes helt forkert i dag. På det personlige plan skal jeg naturligvis også sikre, at min mand ikke er hjemme den weekend, hvor Dannevangsmuren opføres. Han er jo desværre tvunget til at betale skat i Schweiz."
Den ultra-ekstreme borgerlige tænketank CEPOS har beregnet, at forslaget vil koste 680.000 arbejdspladser og føre til et fald på 72 % i Danmarks BNP i løbet en femårig periode.
Det får dog ikke den solidariske tænketank CEVEA til at ryste på hånden.
"Man kan altid forsøge at skræmme folk med tal og fakta. Men det er en lav pris at betale for at sikre velfærden på langt sigt. Man kan ikke lave omelet uden at slå nogle æg i stykker, som en klog mand engang har sagt (Fomand Mao, red.)," udtaler den tænksomme tænketank i en pressemeddelelse.
*****
Statsavisen Sandheden følger udviklingen i historien tæt. Husk at vi nu udkommer hele tre gange om ugen og har udvidet til 16 sider med mottoet "Sandheden er ikke derude. Den finder du kun her!"
*****
Skulle enkelte læsere stadig være i tvivl, så er ovenstående en opdigtet historie, og citaterne er ligeledes opdigtede.
Desværre er det måske en joke, der ligger tæt på den virkelighed, der kunne blive en realitet om kort tid, såfremt man i Danmark fortsætter med at straffe det, vi har brug for, nemlig driftige mennesker og virksomheder, og samtidig belønner det, vi skal have mindre af, nemlig et samfund der primært omfordeler og skaber en større og større offentlig sektor, og som ikke bidrager til den langsigtede velstand i Danmark.
Hæ hæ.
Hvis dette meget enkle slogan udtrykte DF's politik, skulle DF have lussinger.
Mit personlige bud lyder:
Ingen ind, der kommer for at lukrere på den danske skatteyder.
Alle ud, der selv vil. Selvfølgelig. Fri udrejseret for dem, der vil søge lykken andre steder.
Det handler om at skabe et samfund, der er så frit og stærkt, at selvforsørgende mennesker gerne vil være her. Er vi på samme spor, fr. Leila M?
Hvorfor skal det være Danmark? Hvorfor ikke bare glemme Danmark?
Det er faktisk helt lovligt, at flytte til udlandet. F. eks Schweiz. Altså, hvis man ikke vil bo i et af de socialistiske EU lande.
Villy Søvndal udtaler: ”At driftige folk på den måde flygter fra deres pligter må stoppes omgående". Som jeg kan se det, sigter Socilistisk folkeparti mod at få nordkoreanske tilstande i Danmark, selvfølgelig med Willy som kærlig leder.
Skulle enkelte læsere stadig være i tvivl, så er ovenstående en opdigtet historie, og citaterne er ligeledes opdigtede.
Det er ikke bare en "opdigtet historie", det er en vaskeægte "liberal dommedagsprofeti".
Humor har I røde apparater sgu' aldrig haft. Nå, men nu du bringer Lars' tale til Trykkefrihedsselskabet på bane. Lars Seier sagde videre:
Så vi er nødt til at ændre retning gennem at sikre en begrænsning af flertallets magt:
Der må naturligvis eksistere nogle grundlæggende principper for en statsdannelse – privat ejendomsret, grundlæggende retsstatsforhold, negative personlige rettigheder, og et passende sikkerhedsniveau imod vold og overgreb, både interne og eksterne.
Men der må også være ting, mange ting, flertallet ikke kan bestemme overfor individer.
Der må være personlig frihed, så man ikke kan tvinges til at gøre ting mod sin vilje, hverken ideologisk, religiøst eller økonomisk.
Og det er selvfølgelig noget vrøvl, ikke også Polyb?
Humor har I røde apparater sgu' aldrig haft.
Selvfølgelig har jeg/vi det - det er da også derfor jeg gør grin med Lars Seier (og åbenbart også Kim Fournais) i mit blogindlæg. Det er svært at tage manden seriøst når han udtaler sig så grinagtigt.
Gaab et uinterresant personangreb - du har intet.
Jeg har svaret på spørgsmålet indirekte - det er latterligt, som Lars Seier, at påstå at disse plusord skulle være i fare fra den den danske venstrefløj.
Personangeb? Du refererer selv indledningsvis til et personangreb på Lars Seier. Endda et jammerligt et af slagsen, hvor konklusionen bygges op om et udsagn taget ud af sammenhæng. Og så himler du op om personangreb nu, da jeg sætter dit personangreb på Lars Seier ind i sammenhæng. Det er sgu' da om noget både tragisk og komisk.
Men tak for svaret. Rart at I på rød fløj står ved at borgerrettigheder ikke er af betydning for jer.
Du refererer selv indledningsvis til et personangreb på Lars Seier.
Nej, jeg refererer til et indlæg hvor jeg gør grin med mandens holdninger.
Endda et jammerligt et af slagsen...
Fordi?
Rart at I på rød fløj står ved at borgerrettigheder ikke er af betydning for jer.
Stråmand - jeg sagde præcist det modsatte. Ligesom Lars Seier vil du åbenbart hellere opdigte venstreorienterede holdninger end at forholde dig til virkeligheden.
Forekommer håbløst men jeg giver det dog et forsøg yderligere at lære død kat at spinde:
Du tager et citat fra Seier ud af sammenhængen det er sagt i og spinder en historie (dog uden substans, logik eller pointe) over det. Det er et angreb på personen Lars på samme måde som du hævder at det er et personangreb på dig når jeg påpeger hvor jammerligt dit skribleri er.
Som jeg opfatter dig, støtter du en rød fløj der er baseret på en ideologi der ikke kerer sig synderligt om borgerrettigheder. Du gør grin med en tale der er et forsvar for basale borgerrettigheder. Og alligevel vil du bilde mig ind at du skam støtter almene borgerrettigheder. Jeg gentager: Tragikomisk.
Du tager et citat fra Seier ud af sammenhængen det er sagt i og spinder en historie (dog uden substans, logik eller pointe) over det.
Jeg tager det ikke ud af nogen sammenhæng - Seier skriver direkte: "Jeg mener oprigtigt, at..." Altså er det ikke noget jeg overfortolker. Han udtaler at han oprigtigt mener at Danmark om 25-30år vil være et benhårdt socialistisk diktatur hvor han selv og ligesindede muligvis vil være slået ihjel.
Dine angreb er direkte grinagtige når du ikke bakker dem op. Selvfølgelig er der substans i indlægget, pointen giver sig selv. Hvad er det du finder ulogisk i det da?
Som jeg opfatter dig, støtter du en rød fløj der er baseret på en ideologi der ikke kerer sig synderligt om borgerrettigheder. Du gør grin med en tale der er et forsvar for basale borgerrettigheder. Og alligevel vil du bilde mig ind at du skam støtter almene borgerrettigheder. Jeg gentager: Tragikomisk.
Mere ligegyldigt tilsvining baseret på "hvad du tror". How fucking interesting... Er der noget reelt i din kritik bortset fra at du er irriteret over at jeg tillader mig at kritisere disse liberale dommedagsprofetier og i øvrigt er venstreorienteret?
Jamen jeg siger ikke at du ikke citerer Lars korrekt. Blot at du belejligt glemmer sammenhængen borgerret. Det er der din blog bliver substansløs.
Jeg er godt klar over at der blandt socialister og andre amoralske mennesker er streetcredit i at kritisere folk som Saxo Bank's stiftere. Fair nok. Men prøv for pokker at gøre det med bare en smule vederhæftighed.
Dog enig i sidste sætning: Det er utidig tilsvining at stigmatisere et andet menneske som socialist alene på en formodning. Naturligvis med mindre der er noget om snakken. Men jeg forstår altså ikke at du bliver sur, når jeg blot påpeger det faktum at borgerrettigheder ikke lige er det der står i højeste kurs i den socialistiske ideologi. Tillad at jeg anbefaler dig at læse lidt op på f.eks. din Marx som godnatlæsning.
Er grækenland, portugal, irland, italien og spanien ikke ganske gode eksempler på, hvad der sker når man *vil* for meget fra statens side, uden at skelne til om det kan lade sig gøre i virkeligheden? ... hvorfor skulle det ikke kunne ske her? Se dog på USA. Obama har alle de bedste intentioner - men det ser ikke helt ud til at virke på gælden, gør det?
+3
Way to go Kim!
HAHA...nice one.
Har tilføjet lidt (med kursiv):
"....... som givetvis kan overføres til dette spændende projekt."
Murersvend og faglig sekretær i 3F Mattias Tesfaye kritiserer, at projektet går for langsomt. Han påpeger, at der jo er en del mennesker, som har haft indtægter langt over de nødvendige 40.000,- kroner om måneden. Og der vil han gerne, hvis den nye regering kan nå at stille dem til regnskab, inden de kan nå at flygte. Han siger: ”Det er bare så urimeligt, at man først kan bo her i landet og udnytte alt og alle, og så kan man bare smutte, når ansvaret melder sig”. Videre påpeger Tesfaye, at byggeprocessen sagtens kan fremskyndes, hvis man i højere grad satser på strøm fra havvindmøller, da de jo allerede står lige ved siden af der, hvor muren skal bygges.
Rød Bloks statsministerkandidat, Helle Thorning-Schmidt, maner dog til besindelse:
”Danmark er allerede et foregangsland på økonomisk omfordeling, og et projekt af denne størrelse kræver nøje planlægning. Men vi er altid åbne for, hvordan vi kan få råd til at forbedre velfærden, så vi er glade for, at danskerne bakker op ..............."
Skæg måde at føre 'debat' på, tihi, skal jeg så opdigte en historie hvor de borgerlige indfører masser af tungt bureaukrati og spilder mine penge? Nånej, det var jo det der skete.
Korrekt. Ægte liberal politik starter med at gøre tingene på en enkel måde. Man skal bare starte et sted. Der er ingen der forlanger, at alt skal gøres på en dag. V og K er dog et kæmpe problem. De vil simpelthen ikke. Derfor fortjener de heller ikke, at blive sidende. Ingen af disse to partier vil nogensinde få min stemme. Heller ikke K som jeg tidligere har stemt på.
V og K er nogle storbureaukratiske socialister og bondefangere. Det burde enhver faktisk kunne se.
Nå 180grader.dk er da ellers ikke specifikt et organ for LA, fik jeg for nylig at vide i en post herinde? - Som der står her, er det et site for borgerlige ideer og artikler.
Men det er jo sådan set ligemeget :) Som sagt synes jeg det er en spøjs måde at føre en 'debat' på, at man skriver en fiktiv historie, så alle kan sidde og huje og råbe hvor enige de er. Var det ikke noget at diskutere den virkelige verden istedet, med virkelige facts og virkelige personer?
Jeg er ikke på venstrefløjen, bare for at komme folk i forkøbet, men jeg gider ikke den der mudderkastningstone.
-"Som der står her, er det et site for borgerlige ideer og artikler."
Jeps. Men det har jo heller ikke noget med VKO's frte politik at gøre. Så du skyder forbi, som det blev nævnt tidligere.
-"Som sagt synes jeg det er en spøjs måde at føre en 'debat' på"
Det kan du så synes alt det du vil. Men du kunne jo også prøve med argumentation og forklare hvor denne fiktive fortælling ikke holder.
så V og K er ikke borgerlige? Nej du behøver ikke svare, jeg kan høre LA-papegøjen er i aktion, LA er selvfølgelig det eneste borgerlige parti.
Mht. at pille den fiktive fortælling fra hinanden: jamen det gider jeg da ikke bruge min tid på når den virkelige verden er smækfyldt med ting der rent faktisk er sket :) Skal vi diskutere Orla Frøsnapper som det næste?? Skønlitteratur, digte?
Kom nu ind i kampen, ikke?
Lad os jage alle rige svin ud af Danmark. Lad os derefter importere millioner af fattige fra udlandet. Dermed skaber vi verdens rigeste (ligeste) samfund. Det er meget billigere end at bygge en mur.
Billigere? Muren vil da være selvfinansierende. Tænk på alle de håndværkere der ikke længere skal sidde på overførselsindkomst.. Og de skal også betale skat af deres løn..!
Sig mig, forstår du hverken nickonomics eller sohnske udledninger?
Jo jo, men, de rige er jo en kæmpe udgift for samfundet. Derfor er det bare med at komme af med dem i en fart. Monumenter bygger vi senere.
$
I andre nyheder, erhversminister Özlem Cekic lukker to pølsevogne og en Kebab resturant per dekret. Cekic udtaler: "Jeg er meget træt af børnebørnenes evindelige plageri om pøller i vøb, og kan ærlig talt ikke forstå hvad de siger nede på Konya Kebab".
Forsvarsminister Mattias Tesfaye udtaler at de 12 arbejdsløse fra resturantlukningerne, allerede er udskrevet til social værnepligt og vi derfor stadigvæk har 0 % arbejdsløshed.
Lad os bare bruge løs. Vi kan altid låne nogle penge af kineserne, schweizerne og de andre...
Godt vi slap af med ham. Og tak Villy, endnu engang siger du noget fornuftigt, folk skal ikke have lov til at rejse til udlandet i skattely med deres formue, men skal betale til landet.
Man kunne også lave det sådan at alle der vil rejse ud af landet med en formue skal betale 90% af formuen til staten. Det ville være fornuftigt og en god forretning for landet, hvis f.eks. sådan en milliardær har en formue på 3 milliarder også 90% af det i statskassen, så bliver vi rige.
Godt vi slap af med ham, han kan tage den anden milliardær i hånden, 2 nassere mindre i Danmark.
Næ, lad os få en rød regering S SF og EL. Helle er den beste leder til Danmark. Når venstrefløjen har siddet 15-20 år vil vi være rige nok til at vi kan tabe valget og smølferne kan komme til.
FRIT DANMARK!!!!!!!!!!!!! RØD BLOK!!!!!!!!!!!!!!!
Det skræmmende er at man kan sagtens forestille sig dette. Det ligger fint i tråd med tankegangen på venstrefløjen. Måske blot et par år ude i fremtiden.
Tja. Det er da allerede foreslået at kandidatuddannede fra danske universiteter skal betale strafgebyr hvis de vil flytte til udlandet efter endt uddannelse.
Er det svært at fortsætte længere ud ad den sti, og forestille sig at det skal gælde alle der har modtaget ydelser fra staten, eller at det skal være totalt forbudt at flytte hvis man samlet set over sit liv har været en netto-omkostning for staten? (Betal hvad du skylder fællesskabet hvis du ikke har tænkt dig at bidrage fremover.)
Muren er nok sat på spidsen. Den bliver ikke til noget så længe Danmark er medlem af EU, og det har rød blok vist ikke travlt med at få os ud af.. Det ændrer ikke på, at det første skridt mod netop den politik der er beskrevet i klummen allerede er foreslået af venstrefløjen.
Sådan leger vi ikke.
Det er ikke op til mig at forklare hvorfor Villy og co. ikke vil overgå Berlinmuren.
Det er den der slynger den ekstreme og grinagtige påstand ud, der skal bevise den. Det er ikke omvendt.
Så nu du siger "brugbart at byde ind med" - så skyd efter den rette ;-)
Er det en argumentationsform vi kan forvente at du vil fortsætte med hvis/når du engang stiller op for Liberal Alliance Henrik?
Jeg synes det er sjovere at sige de frække ord uden at pakke dem ind i økologisk bacon, fartbegrænsninger og rødkål. Til tider bliver man dog nød til at give fakta et extra pust af opmærksomhedsskabende makeup - og den hopper du på hver gang.
ps. Er du sikker på at du ikke er Mette Frederiksen som Jan og jeg fik hapset med fletningerne nede i privatskolen?
-"Lige nu er der en masse ævl om bacon og rødkål..."
Altså lidt ligesom dit storslåede princip om at bankerne gerne vil tage imod indlån, men ikke udlån?
-"Sådan leger vi ikke."
Hvorfor vil du ikke komme med reel kritik, til artiklen? Jeg beder jo ikke om en perfekt dementi, men du kunne da bare give et par eksempler på, hvad der er galt, ikke?
-"Det er ikke op til mig at forklare hvorfor Villy og co. ikke vil overgå Berlinmuren."
Det er der vist heller ingen der beder dig om. Men vi kan vel godt blive enige om at SSF er kommet med flere forslag, der giver associationer til netop berlinmuren, ikke? Man vil jo f.eks. gerne forhindre studerende i at rejse udenlands med deres danske uddannelse i hånden, ikke sandt?
-"Det er den der slynger den ekstreme og grinagtige påstand ud, der skal bevise den"
Så kunne du måske forklare hvori det ekstreme og grinagtige består?
-"Så nu du siger "brugbart at byde ind med" - så skyd efter den rette"
Det gør jeg egentlig også. Jeg finder din kommentar ovenfor komplet ligegyldig og dum. Du bibringer intet, andet end mudder og det er der vist ingen der bliver klogere af.
Men skal jeg så tolke det derhen, at du ikke gider debat, men kun mudderkastning?
Hvis du ikke kan se, at det er ekstremt det Fournais fremstiller, og mener at det er fra min side og ikke fra hans, at mudderkastningen foregår, så kan jeg ikke forestille mig at vi kan have en debat.
Jeg synes egentlig ikke at det er en ligegyldigt konstatering, at der åbenbart er mange liberale der seriøst tror på det nonsens.
Jeg siger ikke at det ikke er overdrevet. Det er det da i den grad. Men der er ingen af de ting der nævnes, der ikke i nogen grad er blevet foreslået af oppositionen. Romanen "1984" var også både fiktion og til dels overdrevet, men den blev da taget ganske seriøst og der var da også mange steder man endte med et system der lignede det forudsete.
Hvis det er så ekstremt og latterligt, så burde det da være en smal sag for en kapacitet som dig, at skyde det hele ned. Men fair nok, hvis du ikke gider/magter at argumentere.
Måske u så kunne redegøre for hvorfor du mener at mange liberale "tror på det nonsens"? Eller er vi netop bare ude i at du udelukkende vil kaste med mudder?
Som udgangspunkt så burde dine guffi-socialistiske venner i det nye DDR have lært af historien og tænkt: WOW her er landet med (fri hash, billig sprut, lækre bøffer, øl osv.) økologiske gulerødder, letminiskummet mælk, forbud-mod-bomber-i-svømmebassin og 45 min. tralulalej træning for sure 40-60 år gamle narrøve mænd...
Det kan dette land af 40% tvangsindskevne kvinder suge extra enormt mange til at virke i via extra enormt høje skatter og afgifter.
Hvorfor ikke bare gøre Danmark til et lækkert sted via fair lavere skatter og afgifter? Via færre sindsyge påbud og forbud?
Mit bud er max 25% i skat og max 15% i MOMS - bare så vi nogenlunde kunne hamle op med de steder hvor der er vækst.
Hehe - nice one :)
Vi kan altid trykke nogle flere penge (der bliver mindre og mindre værd).
Det morsomste og mest træfsikre jeg har læst i lang tid. Til lykke.
Glimrende og skræmmende. Vil også gøre opmærksom på denne 1½ år gamle køreplan:
(overvej selv hvor langt vi er i planen....)
Scenen er: Kæmpe velfærdssamfund, højt skattetryk, mangel på arbejdskraft, voksendeældrebefolkning, flertal på off. forsørgelse.
-> Finansieringsproblemer da udgifter til velfærd, sundhedssystem og administration eksploderer.
-> Flertallet (på off. forsørgelse) beslutter at mindretallet skal beskattes hårdere for at bevare privilegierne.
-> Mindretallet (der betaler gildet) bliver mindre, da de overgår til off. forsørgelse eller flytter til udlandet.
-> Der indføres regler der sanktionerer dem der udvandrer - først tabte velfærdsrettigheder, men med tiden decideret udvandingsforbud - det er jo associalt at udvandre.
-> Mindretallet bliver nu i landet, men dem der ikke bliver off. forsørgede arbejder mindre, da de alligevel ikke har det store tilbage efter skatten som nu er 75%.
-> Der indføres faste offentligt betalte 'Arbejdsvejledere' på alle private arbejdspladser over 20 ansatte, som skal hjælpe mindretallet med deres motivationsmæssige udfordringer.
-> Produktivitet og dermed indbetalingerne til de tomme offentlige kasser falder forsat. Der indføres fængselsstraf for ikke at møde på arbejde og bidrage til fællesskabet.
-> Politiske partier der er imod udviklingen defineres som samfundsomstyrtende hvorfor de naturligvis ikke kan tillades. For at "stå skulder ved skulder i indsatsen overfor nationens problemer" fusionerer der resterende partier til ét parti.
-> Udviklingen fører til lavere produktivitet generelt i samfundet og voksende finansieringsproblemer. Flertallet indser at man hellere må nationalisere alle større virksomheder for bedre at kunne styre udbud, efterspørgsel, økonomi. Skatten afløses at Borgerløn til alle uanset indsats.
Man kan stresse systemet på mange måder. JEG tror, at udvandring er det der virker bedst i det lange løb.
Det er ikke klogt, at fodre det offentlige monster i Danmark mere end nødvendigt.
"Sandheden er ikke derude. Den finder du kun her!"
Det er et kanon udtryk :-) Den passer på voldsomt mange af dem der ønsker flere regler og forbud.
Jeg tager hatten af for at du tør være så skarp offentligt når du sidder i en kendt stilling. Stor stor respekt fra min side.
He he - tak Kim :o)
We do not negotiate with terrorists...
Kim Fournais overser jo helt at enzymkongen fra Lystrup kun betalte 100 millioner i skat om året. En ny regering vil sagtens kunne trykke 100 millioner på en formiddag, så der er intet problem. Millionærskatten skal pt. kun skaffe ½ mia totalt, men planen i Fair Forandring er naturligvis, at alle skal være millionærer, så alle skal betale 70% i indkomstskat. Dette giver en kæmpe indtægt som kan bruges på fælles velfærd.
Fournais skriver også, at ekstremisterne i CEPOS skulle have beregnet et fald på 72% i BNP, men det er jo blot fordi Fournais normalt regner Schwiezerfranc. I danske kroner vil BNP jo stige til det dobbelte!
Så det går faktisk forrygende godt.
Mærkeligt nok har socialisterne intet lært af 100 års politisk fiasko. Tvang, trusler og censur ligger latent, lige under overfladen. Dertil en forståelse for økonomi på børnehaveniveau. Vi har en enorm opgave for os.
Godt skrevet.
Men med folk som Ole Sohn, Henrik Sass Larsen, Nick Hækkerup og mange andre på den røde fløj lægger det alt for tæt på et muligt udfald for fremtiden.
Kombinerer vi det med et land hvor over halvdelen af befolkningen lever af omfordeling fra en stærkt faldende arbejdende andel af befolkningen bliver scenariet ikke længere bare et perifært sandsynligt fremtidigt udfald men istedet et højsandsynligt fremtidsscenarie.
Det er muligt at vi ikke kommer til at tale om en fysisk mur i første omgang - men en skattemur kombineret med en udrejseafgift (et forslag der jo allerede er blevet rejst).
Vi ser jo allerede nu en intens klapjagt fra skat på folk der forsøger at bringe deres formue i sikkerhed i f.eks. Schweiz.
Nåh, men hvis vi ikke kan flygte kan vi jo altid strejke. Jeg er gået ned på 3 dage/ugen fra efter ferien.
Det er ok, skattefar betaler 2/3 af de penge jeg ikke tjener. 59% i skat og 25% moms af de resterende 41% = 67%. Så når jeg bliver hjemme taber staten 2 kroner for hver gang jeg taber 1. Det er ok. :o)
Hæ hæ...
Dertil kommer, at du nu bruger mange flere penge syd for grænsen og i udenlandske netbutikker. Selvfølgelig skal ferie altid holdes i udlandet. Man kan stresse systemet på mange måder...
Hvis du allerede er nede på 3 dage om ugen, hører du så ikke til i den gruppe som ligesågodt kunne sige jobbet op og leve af overførselsindkomst uden at mærke forskel? ;)
Jeg er virkelig overrasket over, at dette indlæg får så mange rosende ord med på vejen. Jeg har godt lagt mærke til, at den politiske debat igennem de sidste ti år er blevet mere og mere dæmoniserende, og at parterne generelt stejler mere. Men jeg vidste ikke, at det ligefrem var flertallet der deltog i denne bevægelse.
Jeg er ikke vild med S-SF, men seriøst, selvfølgelig er de ikke kommunister, der vil begrænse hvem der flytter ud af landet, eller som er på nippet til at bygge en art berlinmur. Det nærmer sig æreskrænkelse. Det eneste, der bare kan ligne et argument for det, er forslaget om, at SU'en skal betales tilbage hvis man flytter ud af landet X antal år efter uddannelsen. Og det er altså nærmere en købmandslogik, end såkaldt socialistisk "solidaritet", der ligger bag det. SU er en investering, og den vil de have noget ud af (ikke, at jeg er enig i, at det er godt forslag).
Og så synes jeg, at det er sigende, at forfatteren i den grad ser sig som et offer i kraft af sine politiske holdninger. CEPOS er ubetinget den tænketank, der får mest taletid i medierne, af dem han nævner. Der er ingen heksejagt. Jeg kan ikke udholde offermentaliteten. Den har højrefløjen traditionelt været fri for, men det fik Ayn Rand sat en stopper for.
-"Det nærmer sig æreskrænkelse"
Det kræver vist at der er noget ære at krænke. Jeg synes de to partier fører en totalt svins og populistisk politik og jeg har intet tilovers for dem. Deres retorik er fra mit synspunkt perfekt analogt med nazijohnny's.
Hvad er det igrunden du fedter rundt med at mene? For mig at se ligner det en fristil forfattet af DSU.
Jeg tror du misser forfatterens bekymring. Bekymringen er ikke at SF sidder og tænker: "Hvordan kan vi få danskerne med på at vi spærer dem inde med en stor mur". Jeg tror hans pointe er at det samfund SF vil, kun kan hænge sammen, hvis man forhindre folk i at flytte ud. Så hvis man om 30 år har fået SF's vision gennemført, vil de stå med vaglet om de skal "bygge muren" eller erkende at de var gået ned af en gal sti. Men til den tid vil der være postet så meget politisk kapital i projektet, og så mange borgere (og interesesseorganisationer) vil være afhængige af projektet, at muren bliver mere realistisk.
Og muren skal måske heller ikke ses så bogstaveligt, men kunne blive en stor udvandreafgift eller lignende.
Artiklen er en kort udgave af Hayek's The Road to Serfdom, som jeg ser det.
Anyways, er jeg helt enig i at kandidatpant mere handler om købmandslogik end socialisme.
Flere artikler fra Politik
Dømt for mord i 2008 - laver røveri i 2012
Udgivet for 11 timer og 3 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 22:32 til Boblere af Kim Ursin
Kilde: ekstrabladet.dk
16 børn = 17 ansatte
Udgivet for 12 timer og 33 minutter siden i Politik
Pia Kjærsgaard frifundet i injurie-sag - Samarbejds-Politiken.dk
Udgivet for 14 timer og 13 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 18:12 til Boblere af Hans Und
Kilde: politiken.dk
Den røde blok har en hovedpine
Udgivet for 10 timer og 3 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 21:59 til Boblere af Henrik Lundquist
Nej-partier kræver folkeafstemning om finanspagt - dr.dk/Nyheder/Indland
Udgivet for 14 timer og 38 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 18:45 til Boblere af Censete libere
Kilde: dr.dk
Bambi i Prins Jørgens Gaard
Udgivet for 1 dag og 23 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 09:12 til Boblere af Ole Birk Olesen
Kilde: jarlcordua.dk
LA: Hvad er der nu galt med at lease sin bil, Søvndal?
Udgivet for 22 timer og 48 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 10:47 til Boblere af Ole Birk Olesen
Kilde: liberalalliance.dk
Højreradikale Michael Ellegaard fængslet en uge for skud mod betjent
Udgivet for 9 timer og 24 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 23:39 til Boblere af Polyb
Kilde: fyens.dk
Jeg sagde jo, at Christiansborg-pressen var sammenspist
Udgivet for 12 timer og 53 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 19:27 til Boblere af Carsten Jensen
Finanspagten udløser ikke folkeafstemning
Udgivet for 17 timer og 32 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 15:54 til Boblere af Einer T. Ludvigsen
Kilde: politiken.dk
Ingen folkeafstemning om EUs finanspagt - Politiko | www.b.dk
Udgivet for 16 timer og 45 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 16:32 til Boblere af Jan jacobsen
Kilde: b.dk
Regeringen har set sig sur på leje af bil
Udgivet for 23 timer og 38 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 09:57 til Boblere af Ole Birk Olesen
Kilde: dr.dk
Hvad sagde vi
Udgivet for 23 timer og 56 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 09:39 til Boblere af Carl Andersen
Finanspagten udløser ikke behov for folkeafstemning efter grundloven
Udgivet for 17 timer og 32 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 15:57 til Boblere af Censete libere
Leasing skat. Er det overhovedet realistisk?
Udgivet for 21 timer og 41 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 11:15 til Boblere af Bo Bennekov
Takstnedsættelser for 500 millioner kroner til tog og busser over hele landet er helt virkningsløs
Udgivet for 1 dag og 3 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 07:19 til Boblere af Ola Hansen
Den miljøfjendske regering slår til igen
Udgivet for 20 timer og 16 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 12:10 til Boblere af Carsten Jensen
Søvndals newspeak: Jeg synes faktisk, det er en ret stor sejr
Udgivet for 1 dag, 1 time og 11 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 08:24 til Boblere af Helle
Kilde: politiken.dk
Ung og syg – gammel og frisk » Den Korte Avis - Klar – Skarp – Seriøs
Udgivet for 20 timer siden i Politik
Tilføjet 22/02 12:19 til Boblere af Lordsasa
Kilde: denkorteavis.dk
Det ser sort ud for dyrene i Danmark
Udgivet for 14 timer og 30 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 14:50 til Boblere af LAndersson
|
Om Kim Fournais Adm. direktør i Saxo Bank A/S Se Kim Fournais' profil eller Følg Kim Fournais |
Dømt for mord i 2008 - laver røveri i 2012 22/02 22:32 - 81 klik
Den gode nyhed: 1 milliard mere i skat 22/02 21:14 - 80 klik
Niels Erik Hansen, Dansk Racisme Center, er ligeglad med jøderne. 22/02 18:20 - 61 klik
LA: Hvad er der nu galt med at lease sin bil, Søvndal? 22/02 10:47 - 766 klik
Bambi i Prins Jørgens Gaard 22/02 09:12 - 742 klik
Tysk forfatnings-domstol omstøder rygeforbud i Hamburg 22/02 12:58 - 635 klik
Fru Kinnock undgår - igen - beskatning, hvor er hun dog heldig. 22/02 08:15 - 547 klik
Hans børn er hverken drenge eller piger 22/02 16:04 - 474 klik
|
|
Komiske Ali grøn af misundelse Tilføjet 19/02 16:43 af Villum Christensen |
|
|
Borgerligt redepisseri eller konservativt harakiri? Tilføjet 19/02 22:26 af Jeppe Toft |
|
|
Følelsen af forår i februar- med en kulturdelegation i Moskva for 25 år siden Tilføjet 16/02 17:04 af Thomas Petersen |
|
|
Når kvinder hader Tilføjet 16/02 22:22 af suzanne bjerrehuus |
|
|
Brænd en bil, så får du integration Tilføjet 14/02 08:56 af Heidi Wang |
| Flere klummer | |

Bookmarklet

