DIN MENING: Hvordan opfatter du DR?
Udgivet for 618 dage siden i Politik
Tilføjet 14/09 19:09 til Boblere af Kasper Petersen
Kilde: dr.dk
DR har været så naive at åbne en tråd, hvor folk kan skrive deres mening om DR. Det er ganske underholdende at se de hundredevis af kommentarer fra vrede danskere, der afskyer licens! Hop ind og giv dem en sviner med på vejen, de har fortjent den, det ved I. Afsted! :)
Mit indlæg:
Det er simpelthen så komisk at få "trusselsbreve" fra DR, hvor man bliver truet med ildspåsættelse og metafysisk stampe, hvis man ikke smider sine SU-penge efter dem. Jeg prøvede sågar at komme hjem fra ferie til et brev, hvor de påstod at jeg havde indrømmet overfor licensinspektøren, at jeg var licenspligtig. Det tog måneder før de accepterede, at mine flybiletter var bevis nok for, at jeg ikke var i landet den pågældende dag, og at deres licensinspektør derfor var en fed løgner. Licens er et misfoster fra det forrige århundrede. Forhåbentlig får de nye teknologier indenfor tv med apps, Android og Apple TV at vise, hvor ligegyldigt og overpriced DR er. Hvis man absolut insisterer på at have public service, kan det klares for en brøkdel af prisen ved at outsource produktionen gennem udbudsrunder, så efficiente pricate producenter kan byde ind (fx Nordisk film). Møs til DR, som vist har overvurderet deres egen popularitet ved at åbne den her tråd.
"(D)DR har alle dage været så røde så man bliver rystet i sin grundvold.
At betale licens til dem er at sammenligne med landsforræderi!
Få det nu éen gang for alle af vejen:
http://www.dr.dk/OmDR/Licens/Privat/Afmelding.htm
Stop undergravelsen af det danske demokrati!"
Et tv udbud uden DR, BBC, ARD etc. vil være et tv udbud bestående af "Paradise Hotel", "De Unge Mødre", amerikanske TV-serier, fodbold, "Verdens vildeste biljagter", fodbold, "COPS", tv-shop og fodbold.
Thank god for DR...
Du har vel ikke mulighed for selv at betale? Jeg er ikke fan af DR og er helst fri for at betale for dit forbrug.
I øvrigt er jeg nok langt fra den eneste. Det er tværtimod en minoritet der er enormt utilfredse og en minoritet der ser DR som specielt venstreorienteret.
Der er da også masser af andre services vi allesammen betaler til uden at vi allesammen ønsker at benytte dem.
På sin vis er det da næsten værre med de private stationer. De fleste af disse er (i Danmark vel alle bortset fra TV2's hovedkanal) finansieret igennem både et abonnement og igennem reklamer. Betaler jeg ikke abonnement, så kan jeg ikke se kanalen - selvom jeg stadig er med til at finansiere den igennem mit daglige forbrug.
Nej, det er tværtimod den med påstanden der har bevisbyrden. Altså er det jer, der skal bevise at det ikke kun er et mindretal af højreorienterede der betragter DR som venstreorienteret.
Og derudover er det ikke for meget for langt, at kræve at en medieinstitution, der afkræver 2000 kr. årligt, på eget initiativ redegør troværdigt for sin neutralitet - nu er det jo efterhånden etableret at der var noget om snakken om de røde lejesvende.
Til din oplysning - jorden er ikke flad. Det kan alle se med det blotte øje... jo længere væk fra Ørestaden man befinder sig kan man se DR synke mere og mere i grus.
Det er ikke nogen service at blive tvunget til at betale til ultra venstreorienteret bavl. Man betaler da heller ikke skat til at køre på pigtråd.
"If it aint broken - don't fix it." Samme mentalitet får folk til ikke at gå specielt meget op i ting de er tilfredse med.
Hvis der findes nogle forbrugere som er meget tilfredse, så er det Apples forbrugere. De roser Apple her og der og alle vegne. Også når det ikke engang er berettiget. De står gladeligt frem og roser iPad, iPhones og Mac'er.
DR er der åbenbart ikke mange der er glade for og koret af den lykkelige licensbetaler nærmer sig en duo.
Det er jo sjovt at hvis der vitterlig er så mange som simpelthen ikke kan undvære DR, hvorfor slår de sig så ikke sammen og betaler hele gildet? Så kan jeg slippe for at være med. Jeg har ikke brug deres programmer og indoktrinering.
DR er noget forfærdeligt socialist pis og licens er noget som var smart i 60'erne og ikke i moderne samfund.
Aktuelt (avisen) var jo heller ikke til at undvære. Uha der var mange der pev da den kæmpede med iltapparat og blodtransfusioner, men stod de røde lejesvende sammen og sørgede for dens overlevelse. Nej! Sådan er det med så meget venstreorienterede skrammel. Det er på vej ud og DR kæmper lige nu en forgæves kamp.
Når arvtagerne (de unge mellem 18 - 30) skal til at betale medielicens, så dør DR!! Unge mennesker er vant til at dens slags er gratis og de gider sgu ikke betale.....
Privatiser DR og lad os se om de kan overleve.
http://www.netreach.net/~kaufman/Jerry.Mander.html
Men når det er sagt er jeg stor modstander af licensen. Efterhånden som det blev mere og mere udbredt at kunne modtage kanaler på TV og Radio som ikke fik del af licenspengene (de helt kommercielle kanaler) blev det mere og mere urimeligt at man skulle betale licens blot fordi man teknisk set kunne modtage programmerne, men ikke nødvendigvis så dem. Helt absurd blev det da medielicensen kom og licens skal betales blot man køber en mobiltelefon med internet. Andre virksomheder kan finde ud af at lave sites hvor man skal logge ind for at bruge deres online-tjenester, så det kan DR også. Jeg ser det ikke rimeligt at I andre skal betale for mit forbrug.
Det irriterer mig dog grænseløst at den eneste intelligente
radiostation vi har, nemlig P1, er ræve rød. Det samme gælder efter min mening for DR2 tv kanalen og for DR´s nyheder.
Jeg ville foretrække at man meldte klart ud, således at man kunne have en borgerlig og en
rød kanal, som kunne konkurrerer om lytterne og seerne.
Jeg bryder mig ikke om en organisation som DR som hævder at være objektiv
og så under dække af at rapporterer balanceret, i virkeligheden fordrejer virkeligheden
mod venstre. Det er uacceptabelt, og alligevel har vi levet med det altid !! Jeg er så vred.
Det er vel ikke så mærkeligt at 60 % af befolkningen er socialdemokrater når virkeligheden
bliver fordrejet og formet som det har været tilfældet i hele DR´s historie.
Således var der blandt de 25 spørgsmål, som DR bad alle kandidater tage stilling til, var der altså ikke ét eneste spørgsmål, som spurgte kandidaten om hans eller hendes mening om de kommunale skatter, gebyr etc. (dvs. dette for rød blok ubetydelige spørgsmål omkring hvordan alle deres gaver til befolkningen skal finansieres), ej heller om effektivisering og styring af de kommunale ansatte.
Til gengæld kunne man svare på om man mente at "økologisk mad" skulle være "gratis" i skolerne eller der skulle "flere cyckelstier i kommunen".
Det er for mig som aktiv i politik meget tydeligt, omend ikke entydigt at DR er rødt.
Alternativt er jo, at DRs journalister bare er meget dårlige til at lave deres arbejde.
Præcis!!! Det er det som er så frustrerende ved P1. P1 er en god ide og har ingen konkurrence. Derfor hører jeg P1 nogle gange til/fra arbejde i bilen. Men ofte er det sådan noget socialt crap de sender og det gider man jo ikke at høre på. Faktisk er det næsten altid deprimerende det der sendes på P1. Aldrig noget om driftige iværksættere eller lignende. Altid noget om hvor staten kunne bruge nogle flere penge. Eller de endeløse coaching udsendelser de sendte en overgang.
At det politisk er konstrueret sådan, at de kan høste kroner på licensen, har kun haft de forudsigelig konsekvenser, som den slags "rent seeking" nu ellers foreskriver i økonomisk teori. Naturligvis vil en virksomhed løbe efter pengene, når profitpotentialet først er skabt. DR er hverken bedre eller værre end andre økonomiske agenter på det punkt.
Det sagt så føler jeg kraftigt for at give Kim Bildsøe Lassen en røffel for det indslag han lavede om "Stop Islamization of America". Det var da det værste journalistiske makværk, hvor journalistens helt personlige holdninger i den grad kom frem på mest ubehagelige vis. Så danske Anders Gravers havde en finger med i spillet. Hold da op hvor den døde krikke blev skamredet. Ikke bare fik de Gravers danske organisation til at lyde som "det muslimske broderskab" og antydede at finansieringen af organisation kunne give anledning til "undersøgelser". Men sure var de også over ikke at få et interview med Pamela Gellers. Så spørger Kim B. L. Anders Gravers, der faktisk holdt en tale til New York mødet, og han fortæller at politiet havde bedt Gellers om at droppe alle interviews og komme væk.
Hvortil Kim Bildsøe Lassen aggresivt udbryder: "HVORDAN VED DU DET?"
Mener bare ... Geller og Gravers er nærmest venner, KBL hudfletter ham for samme, Gravers var der lissom ... ja hvordan i alverden skulle han da vide noget som helst. Gah!
Tjek LAU- Røddings video om emnet: http://www.youtube.com/watch?v=NWdjAiMU0W0
Tværtimod er det da en afgift der rammer enormt skævt socialt. Det er en langt større byrde for lavindkomst grupper end for mellem- og højindkomst grupper.
Jamen det gør de fleste socialistiske ideer jo også. Mindsteløn og overførselsindkomster er da glimrende eksempler.
Er om en ting rammer socialt skævt (skævt ift. hvilken standard...?), kriteriet for om noget er socialistisk eller ej?
Uanset, mener jeg ikke at licensen er socialistisk. Den er nærmere autoritær, da den tvinger folk til at betale til et medie de ikke nødvendigvis bruge eller synes om.
Ikke direkte, men det er en bedre indikator end tvang eller ikke tvang.
Jeg er enig i at autoritær er et bedre ord for licensen, men autoritarisme er ikke et specielt venstreorienteret fænomen.
>Jeg er enig i at autoritær er et bedre ord for licensen, men autoritarisme er ikke et specielt venstreorienteret fænomen.
Det er jeg skam enig i. Iøvrigt er socialisme (statssocialisme eller autoritær socialisme, dog - den Tuckerske definition af socialisme er en anarko-socialisme som kraftigt vender sig imod disse fænomener) ikke defineret udfra tvang, men udfra om statsmagten søger at overtage produktionsapparatet og i velfærdssocialismens tilfælde, at overtage folks arbejdsprodukt.
Der er afgjort elementer af tvang, når Fællesskabet vægtes højere end individet. Der må individet bøje sig for Fællesskabets vilje, uden mulighed for at undvige, uden drastiske konsekvenser. Det er tvang.
Det er ligeledes tvang, når man gennemtvinger at alle skal være ens/lige i resultatet. Der vil man nødvendigvis være nødt til at stjæle fra nogen og give til nogle andre.
Der er altså anarko-socialister, som ønsker frivillige solidariske fællesskaber, som ikke bruger nogen stat, men derimdo mere frivillige og åbne organer til at nå deres mål.
At alle skal *være* lige er iøvrigt mere hen i komunisme (resultatlighed og klasseløse samfund) end socialisme (der typisk ønsker lige vilkår).
I et liberalt samfund, er det jo på ingen måde forbudt at gå sammen i fællesskaber og lave alt det fælleseje, men kunne ønske sig.
Det kan godt være at kommunisme er mere egalitaritsik, men socialismen er vist også godt med. Det ses vel blandt andet i det franske motto: "Frihed lighed og broderskab".
Det er der, men den er kulturel.
"Det jeg prøvede at sige før er at hvis det socialistiske fællesskab skal give nogen mening overhovedet, må det nødvendigvis håndhæve at den private ejendomsret ignoreres og at alle landet skal acceptere dette, om de vil det eller ej."
Pointen er anvendelsen af tvang, og vi er enige.
"I et liberalt samfund, er det jo på ingen måde forbudt at gå sammen i fællesskaber og lave alt det fælleseje, men kunne ønske sig."
Præcis. Og derfor er liberalisme venligere overfor (ikke-stats-)socialisme end de fleste socialister forestiller sig.
"Det kan godt være at kommunisme er mere egalitaritsik, men socialismen er vist også godt med. Det ses vel blandt andet i det franske motto: "Frihed lighed og broderskab"."
Ikke destomindre er der store forskelle mellem de to begreber omend de typisk placeres tæt op ad hinanden på samme "fløj", men det illustrere nu mere problemet med fløjbegrebet.
Flere artikler fra Politik
Minister vil lægge skat på vennetjenester
Udgivet for 6 timer og 42 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 10:23 til Boblere af hoffmann
Kilde: dr.dk
Når moderinstinktet regerer
Udgivet for 7 timer og 34 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:35 til Boblere af Lennart Kiil
Kilde: manfo.dk
Skattereformen er socialt SKÆV!
Udgivet for 7 timer og 6 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:32 til Boblere af Jesper Lindgren Hejlesen
Kommentatorer: Hele skattereformen kan ryge i skraldespanden
Udgivet for 1 time og 12 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:57 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: politiken.dk
Skats lange pokerarm klar til at hive internetudbydere i fogedretten
Udgivet for 1 time og 21 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:47 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: version2.dk
Bent Jensen: Bureaukratisk-politisk censur af forskning
Udgivet for 17 timer og 15 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:14 til Boblere af Ola Hansen
Kilde: b.dk
Fagforeningsmafia: KRIFA medlem forsøgt presset ind i LO
Udgivet for 17 timer og 38 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:30 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: tv2nord.dk
HTS: Dine pensionspenge tilhører regeringen nu
Udgivet for 1 dag, 1 time og 57 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 14:19 til Boblere af Claus Due
Kilde: ekstrabladet.dk
Boligejere kan få smæk i skattereform
Udgivet for 16 timer og 23 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 22:24 til Boblere af Kenneth Eskegaard Nielsen
Kilde: b.dk
Sass Larsen, godt han er tilbage saa S helt kan forsvinde
Udgivet for 19 timer og 35 minutter siden i Politik
Manu Sareen løber fra løfte om kvindekvote-brev - Politiko | www.b.dk
Udgivet for 19 timer og 8 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 21:05 til Boblere af GWT
Kilde: b.dk
Eksperter: Lempelser åbner for flere dårligt uddannede indvandrere
Udgivet for 1 dag, 6 timer og 50 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 10:18 til Boblere af Ola Hansen
Kilde: kristeligt-dagblad.dk
Så meget rejser Helle for
Udgivet for 1 dag, 1 time og 34 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 14:18 til Boblere af Ulrich
Kilde: ekstrabladet.dk
LO: Vi vil gerne arbejde mere - når helvede fryser til
Udgivet for 1 dag, 5 timer og 33 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 09:59 til Boblere af Gold Standard
Kilde: b.dk
Kommunen underkender sin egen byggetilladelse
Udgivet for 1 dag, 8 timer og 12 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 08:56 til Boblere af Rikki Tholstrup Jørgensen
Kilde: rikki.nu
George Lakoff: Socialister ved intet om fornuft - en hjernefejl
Udgivet for 1 dag, 5 timer og 33 minutter siden i Politik
Hvor er appelsinen fra?
Udgivet for 1 dag, 3 timer og 12 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 12:13 til Boblere af Ulrich
Kilde: jp.dk
Tænk at livet koster livet!
Udgivet for 1 dag, 18 timer og 10 minutter siden i Politik
Tilføjet 23/05 22:39 til Boblere af Thyra Frank
Snaphanen - Læs kapitel II i Uhrskovs nye bog kvit&frit
Udgivet for 5 timer og 25 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 13:47 til Boblere af Hans Und
Kilde: snaphanen.dk
Pas på, en jagthund!
Udgivet for 17 timer og 57 minutter siden i Politik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 256 klik
Sådan begyndte det. Global opvarmnings bedraget! 25/05 12:52 - 145 klik
855.000 kr. skattekroner lige ned i lommen på 21-årig musiker 24/05 23:13 - 101 klik
Leder: Rejsekortet er mit, dit og ingens ansvar | Ingeniøren 25/05 11:36 - 89 klik
855.000 kr. skattekroner lige ned i lommen på 21-årig musiker 24/05 23:13 - 622 klik
HTS: Dine pensionspenge tilhører regeringen nu 24/05 14:19 - 584 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 555 klik
Restauratør: 3F chikanerer mig hver dag 24/05 11:56 - 503 klik
|
|
Tænk at livet koster livet! Tilføjet 23/05 22:39 af Thyra Frank |
|
|
HILSEN FRA KANTEN AF DEPRESSIONEN Tilføjet 23/05 17:04 af Niels Peder Ravn |
|
|
LA har (mere end) et imageproblem med udlændingepolitikken Tilføjet 18/05 15:09 af Torben Mark Pedersen |
|
|
Ældrebyrdens komme varsler et varigt farvel til folkepensionen Tilføjet 09/05 18:31 af Sasha Renate Bermann |
|
|
Socialismens besnærende konformitet Tilføjet 06/05 10:21 af Rasmus Brygger |
| Flere klummer | |

Bookmarklet

