Farvel 180Grader og farvel Hr. Ole Birk Olesen
Udgivet for 651 dage siden i Politik
Tilføjet 12/08 17:29 til Boblere af Bon Vivant
180Graders koncept er meget spændende og fornyende for et debatforum. Det fortjener ros og støtte også til annoncørerne, som ofte har gode tilbud. Det er jo dem som betaler ”gildet”.
Jeg har selv skrevet nogle klummer på 180Grader, og jeg har sat en ære i at følge den diskussion, som jeg selv havde startet, til dørs. I forskellige kommentarer har jeg påpeget hvorledes Islam-kritiske indlæg konsekvent stemmes ned, og som følge af 180Graders princip anonymt.
Det kunne man måske leve med; men så rejste nogle få - ikke anonyme - indlæg spørgsmålet om der var for meget meget Islam på 180Grader. Og det var Ole Birk Olesen åbenbart enig i, for han skrev et indlæg, som opfordrede folk, som syntes at Islam fyldte for meget, til at stemme indlæggene ned.
Indlæg, som direkte talte imod statslige institutioner, demokratiske beslutningsprincipper og det der var værre, slap igennem redaktørens korrektioner. Det var for mig ret tankevækkende, og gav mig associationer til skrækeksempler fra USA.
I Ole Birk Olesens fraværd i sin egen debat forsvarede nogle OBO’s indlæg med at han nok ikke mente det. Men flere lejligheder efterspurgte jeg alligevel OBO’s mening eller i det mindste hans kommentar. F.eks.: http://www.180grader.dk/Politik/er-vi-muslimhadende-bussemaend-eller-bekymrede-realister
Over 1.300 læsninger, næsten 100 stemmer i alt og over 130 kommentarer; men ingen fra OBO, selv om flere fortolkede OBO’s udtalelser på hans vegne. Jeg kan selvfølgelig ikke forvente særbehandling, og min ringe person er heller ikke så vigtig; men når rigtig mange deltager i debatten, så havde jeg nok regnet med lidt mere engagement fra Ole Birk Olesens side.
Er han blevet (LA) Politisk Korrekt? Jeg har tænkt en del over hvorfor Ole Birk Olesen har en sådan berøringsangst overfor de oplagte problemer med muslimske indvandring til Danmark. Både kulturelt, økonomisk og samfundets generelle sammenhængskraft.
Ikke kun jeg; men flere indlæg har set forbindelsen til Liberal Alliance, som årsagen til den manglende lyst til at diskutere et af Danmark allerstørste problemer. For hvis Liberal Alliance vil have fat i de Liberale Radikale stemmer, så tør man nok ikke rejse en nok så reel debat om omkostningerne ved indvandringen fra overvejende muslimske lande.
I mine indlæg har jeg bestræbt mig på at skrive i et høvisk sprog, og at researche så meget som muligt. Ofte har indlæg taget meget lang tid at undersøge, ligesom jeg har korrigeret faktuelle fejl i andres indlæg.
Min konklusion er derfor blevet, at mine kræfter og økonomiske støtte bedre kan bruges i andre fora, hvor man åbent kan diskutere problemerne med indvandrere, som hverken kan eller vil integreres.
For jeg mener, at jeg som indvandrer måske har særligt gode muligheder for både at se problemerne ved den manglende integration, og hvordan integration er relativt enkel når man selv vil, og når man ikke udvandrer længere væk fra sin egen kultur, end at man selv kan bygge bro og holde af sit nye hjemland.
Så derfor: Farvel 180Grader og farvel Hr. Ole Birk Olesen
Tak for dine pæne ord; men jeg stopper altså her på 180Grader, for debatmiljøet er simpelthen meget påvirket af mange, som ikke ønsker at høre om problemerne med den muslimske indvandring til evig forsørgelse.
Som jeg beskrev ovenfor, så stemmes islamkritiske indlæg konsekvent ned. P.t. har artiklen karakteren 1; men 7 har stemt for. 6 læsere har således vurderet at de reelle problemer med Islam i Danmark ikke skal beskrives her på 180Grader.
Derfor har jeg valgt at jeg vil støtte andre fora, både økonomisk, praktisk og ved indlæg.
Men jeg vil altså ikke ende som Don Quichotte, for jeg har lagt rigtig meget energi i alle mine indlæg og kommentarer. Og synonymet Bon Vivant indikerer jo også at jeg går ind for det gode liv.
mange, som ikke ønsker at høre om problemerne med den muslimske indvandring til evig forsørgelse.Måske fordi vi ser den evige forsørgelse som problemet, i stedet for indvandringen.
Det faktum, at du vælger at problematisere en delmængde af modtagerne af offentlig forsørgelse, muslimer, er frastødende for mange af os. Det er uforligneligt med et menneskesyn som sætter individet over kollektivet.
Og så spørger jeg om nogen kan nævne blot et land hvor den muslimske indvandring IKKE har givet ufred og problemer?
Ja kan du nævne blot et muslimske land, som lever i fred, frihed og fremgang?
Ifølge UNHCR så kommer langt de fleste af verdens flygtning fra de muslimske borgerkrige: Tyrkiet/Kurderne, Libanon/Hizbollah(Iran), Palæstina/Fatah/Hamas(Iran); Sudan/Arabere/Afrikanere; Nigeria/Sharia-Regionerne/Kristne; Iraq/Suni/Shia(Hvilken fætter til Mohammed tror du på)/Kurdene; Afghanistan+Pakistan/Taleban.
Bør man ikke snart bede OIC (Den Muslimske Verdensorganisation) om at tage sig af sine egne problemer.
Og så spørger jeg om nogen kan nævne blot et land hvor den muslimske indvandring IKKE har givet ufred og problemer?Jeg har tidligere nævnt bl.a. USA, men eftersom "ufred" og "problemer" er så vage termer, sniger du dig udenom. At påstå at USA er et land med ufred og problemer pga. muslimsk indvandring er simpelthen latterligt, men det gør du alligevel.
Ja kan du nævne blot et muslimske land, som lever i fred, frihed og fremgang?Jeg kan nævne adskillige, men igen, du vil jo bare sige at det ikke omfatter din egen definition af "frihed" eller "fred". Fint nok, selv Danmark følger ikke min definition af "frihed", så måske jeg burde skrive spalte op og ned om det "kristne" problem?
Hvorvidt OBO er med som deltager i dine tråde er for mig at se ligegyldigt.
Artiklen er nu - 13-8-2010 07:45 - vægtet "0"; men med 9 plusstemmer. Der er altså 9, som ikke finder emnet relevant, eller hvad jeg mere tror: ønsker at dette emne ikke skal drøftes.
Det er så glædeligt at 133 har læst klummen.
Og de anarkistisk indlæg bekymrer mig fortsat.
Ellers er jeg meget enig med Afskaftopskattennu.
Når man ikke kan argumentere for sine synspunkter; men gemmer sig under anonymitet, når man undtrykker anderledes tænkende, så kan mine ressourcer bruges mere rationelt andre steder.
Jeg følger denne her dialog til dørs, og stopper så
Men hvordan kan man ændre tingenes tilstand når man ikke engang kan/vil erkende problemet?
Den som ikke er en del af løsningen er en del af problemet.
Og så mener jeg objektivt - vil meget gerne modbevises - at den muslimske massindvandring er kostbar for det danske samfund. Både kulturelt og økonomisk.
Tak for din støtte.
Da jeg både har tiden, som pensionist, og midlerne til at støtte andre fora end 180Grader, så skal jeg nok fortsætte min kamp for at hjælpe indvandrere, som kan og vil integrere sig selv, til at blive integreret.
Jeg taler selv det mit nye sprog, for eller kunne jeg hverken forstå eller deltage i den lokale kultur. Teater,musik og andre kulturelle aktiviteter nyder jeg i fulde drag. Og jeg er blevet opfordret til at blive formand for den lokale grundejerforening.
At jeg betaler alle mine skatter, fra ejendomsskat til formueskat betyder også at jeg ikke ligger mit nye land til last.
Jeg holder virkelig meget af mit nye land, og kunne aldrig bare drømme om at nedgøre det. Det ville også være sindsygt, for jeg har jo selv valgt mit nye land.
OBO er en censurliderlig tante, der skadeligt for samfundet udgiver sig for at være liberal, hvilket han jo slet ikke er.
Først prøvede han at shame mig ud med perfide personangreb, hvilket i sig selv er ganske usædvanligt for en "redaktør", og da det ikke virkede, gik han over til at slette mine indlæg. Jeg HAR altså sagt farvel til de almindelige debatter (de fakto smidt ud), men kan godt finde på at komme ind og understøtte protesterne i metadebatten.
Det er nok naivt af OBO og Liberal Alliance at tror, at de før eller siden må erkende at de repræsentere de liberalt indstillede radikale med alt hvad det tilhører.
Jeg vil i fremtiden arbejde på at beskrive denne problemstilling. Blot andre steder end her, hvor jeg også tror på bedre gennemslagskraft.
Tak for din støtte.
Tænk hvis nogen i Jehovas Vidner's navn eller Mormonerne's navn eller Scientology's navn gjorde bare et titusindedel af det muslimer gør i deres religions navn. Så var der INGEN nåde og bortforklaringer fra venstreorienterede, journalister og slatne borgerlige. De fik med grovfilen over en kam, som vi ofte ser. Man ville kræve selvjustis, man ville kræve indgreb, man ville kræve undersøgelser, man ville kræve forbud. Men massivt større overtrædelser af enhver art fra ... en muslim ... blåstemples og kritikere strafforfølges. Hvem sagde at Stasi-samfundet ikke findes i Danmark?
$166b-mentaliteten er en gift, som breder sig.
"De selvudpegede "anstændige" har besluttet at kaste deres kærligehd og beskyttertrang på en fasicstisk ideologi, guderne må vide hvorfor. Også OBO."
Historien gentager sig. Man så det samme fænomen for 70-75 år siden. De er bange.
Du har også en dejlig "spids pen", som præcist fremfører dine argumenter.
180 Grader var et godt og forfriskende koncept. Det er det ikke længere. Det har udviklet sig til et sted hvor meningerne 'homogeniseres' efter nærmere fastsatte standarder. Den Kære Leders standarder. Ikke et sted hvor de brydes.
180 Grader er i dag en 'Konsensus-Blog' hvor OBO som kultleder styrer debatten og beslutter hvilke holdninger der skal fremmes og hvilke der skal undertrykkes ved hjælp af slet skjult censur og moderation af indhold. Det er blevet til et 'lukket rum'. Og det begynder at bliver latterligt. Liberalisme i principiel forstand er det i hvert fald ikke.
Men okay, det er jo privat ejendom og indehaverne har lov til at drive deres site som de lyster. Hvor hykleriske de så end fremstår.
Jeg har ALDRIG stemt et indlæg ned! For jeg mener - i modsætning til 180Grader / OBO, at og indlæg, som jeg er uenig i, bør fremmes også. Dels kunne jeg måske overbevises v.hj.a. gode argumenter, og så bliver debatten og mere mangesidig.
Jeg ved godt at Voltaire kom på den ide før mig.
Redaktøren har selvfølgelig ret til sin mening, som alle andre, men hvis redaktøren censurerer er avisen ikke længere brugerstyret og dermed ikke konsistent med konceptet.
Heldigvis har jeg fundet andre fora, som jeg kan støtte både praktisk og økonomisk.
Tak for din støtte.
Så OBO allierer sig med sin ideologis fjende. Islam er liberalismens fjende. Selv er jeg mere til en blanding af nationalkonservatisme med et stort tilsæt af liberalisme, men det er en anden sag.
OBO har allieret sig med liberalismens fjende, nemlig islam. Det er dybt underligt og ulogisk. Han er åbenbart ikke klogere end de venstreorienterede, der i Iran allierede sig med islam. Men da han nægter at læse om islam/islamismen og i sit hoved vist er ret fastlåst, er løbet tilsyneladende kørt. Han er dog presset, fordi han position og hans argumenter konstant modsiges markant, da det han siger, jo ikke er konsistent - bl.a. har du udfordret ham dygtigt og sagligt. Men det har mange andre, og det vil de blive ved med.
Du har ret i din kritik - OBO har for travlt med at ramme budbringerne, islamkritikerne pga. hans konfliktskyhed og han åndelige dovenskab, hvor han nægter at sætte sig ind i islam/islamismen som civilisation, kultur og ideologi, som vil vælte hans teorier om frihed og liberalisme. Han er tolerant og vil også give frihed og adgang til Danmark for alle dem, der straks, hvis de får magt, vil afskaffe frihed og liberalisme. Han er tolerant overfor de intolerante. Det bør man ikke være.
Det er som at forsvare friheden og rettighederne for en bøddel. Det er pænt overfor bødlen, men ikke overfor offeret. Offeret er her vores frihed og demokrati, som er under angreb fra islamismens side. men sig det ikke til LA, OBO, Uffe Ellemann og mange andre, for så bliver de så vrede. Man må ikke vælte folks sandslotte, som de troede ville vare evigt, og hvor de troede at tiden og tidevandet ikke ville komme, så der derfor ikke var brug for diger.
MVH
Bolette
(Pyt være med stemmer, det har jeg nu aldrig forstået at du talte så meget om)
"Så OBO allierer sig med sin ideologis fjende. Islam er liberalismens fjende."
Ja det er facinerende at se hvordan disse liberalismens forsvarere fremmer en ideologi der vil lægge dem selv i graven. Det er et af de mest absurde selvmordsforsøg jeg har set i mit liv. Og jeg synes ellers jeg har set en del.
Jeg tror desværre først de opdager deres fadæser når de ligger på skafottet og øksen hæves til lyden af de skrigende horder....'Allahu Ackbar'.
"Pyt være med stemmer, det har jeg nu aldrig forstået at du talte så meget om"
Jeg forstår nu godt Bon's indvendinger. Systemet er designet så det kan bruges til at censurere/moderere indholdet på forsiden. Men lad det ligge. Der er ikke noget at gøre ved det alligevel.
Og så er jeg åbenbart den eneste indvandrer, som yttrer mig om hvordan man selv kan / skal integrere sig.
Min beslutning om at stoppe på 180Grader er også begrundet i mine gamle marketingerfaringer. 180Grader, som medie, er simpelthen ved at blive for sekterisk.
Det vil OBO forstå når han mangler responce på bannerreklamerne. Banken og partiet kan i længden ikke financiere driften.
Og hvorfor så ikke finde andre kanaler for mit forsøg på at råbe rimeligt mentalt åbne beslutningstagere op.
Jeg har allerede opdaget at velgemmenarbejdede indlæg og forslag får en meget positiv modtagelse.
Så hvorfor skrive til en lille sekt, når du med det damme arbejde kan får de virkelige beslutningstagere i tale.
Har du lagt mærke til, at moskeerne i Danmark må kalde til bøn fra højttalere 5 gange i døgnet. Det har miljøstyrelsen godkendt.
Så hvor kirkerne venter til klokken 8 om morgenen, så komme nogle af de muslimske bønner meget tidligere.
Se islam.dk, så kan du se tabellen.
Alle de ressourcer, som jeg har brugt, både økonomisk og tidsmæssigt, har jeg bare set, at jeg kan bruge bedre andre steder.
Det med stemmerne og antallet af læsninger har været vigtige for min beslutning om at stoppe på 180Grader. Jeg kan simpelthen se, at jeg kan få større gennemslagskraft andre steder.
180Grader bliver en klub for de indforståede, som man alligevel ikke kan flytte. Dertil er de for snæversynede.
Det var iøvrigt tankevækkende, at det store muslimske samfund i Odense / Volsmose slet ikke var til koncerten. Og Leonard Cohen sang ellers om fred og harmoni er en spændende mellemøstlig fusion.
Som indvandrer må jeg gang på gan undre mig over, at det danske samfund simpelthen ikke kræver at indvandrerene integrerer sig selv, eller rejser til et land hvor de kan.
Hvordan skal indvandrere, som skal tvinnges og lokkes til at integrere sig i en kultur, som de inderligt foragter nogensinde komme til at bidrage positivt til det danske samfund?
Flere artikler fra Politik
Minister vil lægge skat på vennetjenester
Udgivet for 9 timer og 43 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 10:23 til Boblere af hoffmann
Kilde: dr.dk
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien
Udgivet for 47 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 19:23 til Boblere af Klaus K
Kilde: metroxpress.dk
Når moderinstinktet regerer
Udgivet for 10 timer og 35 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:35 til Boblere af Lennart Kiil
Kilde: manfo.dk
Skats lange pokerarm klar til at hive internetudbydere i fogedretten
Udgivet for 4 timer og 22 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:47 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: version2.dk
Kommentatorer: Hele skattereformen kan ryge i skraldespanden
Udgivet for 4 timer og 13 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:57 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: politiken.dk
Skattereformen er socialt SKÆV!
Udgivet for 10 timer og 7 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:32 til Boblere af Jesper Lindgren Hejlesen
Lufthavnsansatte til kamp mod fagforeninger
Udgivet for 1 time og 30 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 18:39 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: business.dk
Bent Jensen: Bureaukratisk-politisk censur af forskning
Udgivet for 20 timer og 16 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:14 til Boblere af Ola Hansen
Kilde: b.dk
Kvinde, sælg din krop! | Damefrokosten
Udgivet for 2 timer og 26 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 14:33 til Boblere af Camilla-Dorthea
Kilde: damefrokosten.com
Fagforeningsmafia: KRIFA medlem forsøgt presset ind i LO
Udgivet for 20 timer og 39 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:30 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: tv2nord.dk
Thorning vil give virksomheder strøre fradrag for investeringer
Udgivet for 2 timer og 41 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:52 til Boblere af NickRohde
Kilde: politiken.dk
HTS: Dine pensionspenge tilhører regeringen nu
Udgivet for 1 dag, 4 timer og 58 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 14:19 til Boblere af Claus Due
Kilde: ekstrabladet.dk
Boligejere kan få smæk i skattereform
Udgivet for 19 timer og 24 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 22:24 til Boblere af Kenneth Eskegaard Nielsen
Kilde: b.dk
Sass Larsen, godt han er tilbage saa S helt kan forsvinde
Udgivet for 22 timer og 36 minutter siden i Politik
Manu Sareen løber fra løfte om kvindekvote-brev - Politiko | www.b.dk
Udgivet for 22 timer og 9 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 21:05 til Boblere af GWT
Kilde: b.dk
Eksperter: Lempelser åbner for flere dårligt uddannede indvandrere
Udgivet for 1 dag, 9 timer og 51 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 10:18 til Boblere af Ola Hansen
Kilde: kristeligt-dagblad.dk
Så meget rejser Helle for
Udgivet for 1 dag, 4 timer og 35 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 14:18 til Boblere af Ulrich
Kilde: ekstrabladet.dk
LO: Vi vil gerne arbejde mere - når helvede fryser til
Udgivet for 1 dag, 8 timer og 34 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 09:59 til Boblere af Gold Standard
Kilde: b.dk
Kommunen underkender sin egen byggetilladelse
Udgivet for 1 dag, 11 timer og 13 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 08:56 til Boblere af Rikki Tholstrup Jørgensen
Kilde: rikki.nu
George Lakoff: Socialister ved intet om fornuft - en hjernefejl
Udgivet for 1 dag, 8 timer og 34 minutter siden i Politik
|
Om Bon Vivant Jeg er bekymret for sammenhængskraften i det danske samfund, når store grupper af indvandrere slet ikke respekterer den danske kultur og de... Se Bon Vivants profil eller Følg Bon Vivant |
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 159 klik
Når moderinstinktet regerer 25/05 09:35 - 70 klik
Sådan begyndte det. Global opvarmnings bedraget! 25/05 12:52 - 61 klik
855.000 kr. skattekroner lige ned i lommen på 21-årig musiker 24/05 23:13 - 57 klik
"Høyresiden har hatt rett" -Aftenposten 25/05 13:50 - 52 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 714 klik
855.000 kr. skattekroner lige ned i lommen på 21-årig musiker 24/05 23:13 - 679 klik
HTS: Dine pensionspenge tilhører regeringen nu 24/05 14:19 - 483 klik
|
|
Tænk at livet koster livet! Tilføjet 23/05 22:39 af Thyra Frank |
|
|
HILSEN FRA KANTEN AF DEPRESSIONEN Tilføjet 23/05 17:04 af Niels Peder Ravn |
|
|
LA har (mere end) et imageproblem med udlændingepolitikken Tilføjet 18/05 15:09 af Torben Mark Pedersen |
|
|
Ældrebyrdens komme varsler et varigt farvel til folkepensionen Tilføjet 09/05 18:31 af Sasha Renate Bermann |
|
|
Socialismens besnærende konformitet Tilføjet 06/05 10:21 af Rasmus Brygger |
| Flere klummer | |

Bookmarklet

