Fri os for den slags mennesker
Udgivet for 555 dage siden i Politik
Tilføjet 16/11 22:56 til Boblere af Kjeld Flarup
Som et led i den fortsatte kamp for at beskytte velfærdsstaten sættes der nu ind for at beskytte os imod mennesker uden en uddannelse der bare vil komme og nasse på os. Den slags er jo intet værd for et elitært system som det danske.
Lad mig derfor bringe en lille liste af personer, som vi bør beskytte det hårdt prøvede danske velfærdssystem imod. En del af disse uduelige mennesker er dog døde, men derfor bør der stadigt advares imod deres lige.
- Mary Kay Ash
- Richard Branson
- Coco Chanel
- Simon Cowell
- Michael Dell
- Barry Diller
- Walt Disney
- Debbi Fields
- Henry Ford
- Bill Gates
- Milton Hershey
- Steve Jobs
- Rachael Ray
- Ty Warner
- Frank Lloyd Wright
- Dean Kamen
- Paul Allen
- Ralph Lauren
- Larry Ellison
- Kirk Kerkorian
- Abraham Lincoln
- Isaac Newton
- Ludwig van Beethoven
- Thomas Edison
- Michael Jordon
- Winston Churchill
- Steven Spielberg
Blot som en lille slutbemærkning. På trods af disse personers manglende evne til at tage en uddannelse, så tror jeg ikke, at de, som stadig er i live, ville være så dumme at flytte til Danmark.
Et par kilder:
http://www.college-startup.com/college/15-successful-entrepreneurs-who-didnt-need-college/
http://www.twincommas.com/billionaire-college-dropouts
http://avinashgamerboy.artician.com/blog/2009/09/famous-people-who-failed-but-succeeded
Fremragende argument. Det må alle da kunne se. Jeg foreslår, at du med udgangspunkt i denne tese går til politikerne, og beder dem indse det logiske i dette, og herefter åbne grænserne.
Har du gjort dig den ulejlighed at undersøge, hvor mange af personerne på listen, der fik adgang til et nyt land, og blev berømte og rige i det nye land?
Eller hvor stor en procentel af folk uden uddannelse, der forlader et land for at slå sig ned i et andet land, der ender med at blive ligeså rige og berømte som nævnte personer?
Dette vil helt sikkert også finde stort gehør hos skole trætte unge.
Winston Churchill? Nu var Churchill for det første ikke indvandrer, for det andet tog han - efter at have gået på nogle af de bedste skoler i England - en officersuddannelse (noget tilsvarende kunne indvendes mod flere andre eksempler, som optræder på din liste, men lad nu det ligge...).
Hvad er din pointe? At vi med horrible krav for at opnå opholdstilladelse eller familiesammenføring her i landet afskærer os fra at blive beriget med driftige og ”innovative” mennesker eller ligefrem genier? Og hvis der var fri indvandring, hvor mange modtagere af overførselsindkomst (som du og alle andre skatteydere her i landet skulle forsørge) tror du så, der ville komme, for hvert geni? Er det sund økonomisk tankegang?
Hvis du mener, det er en moralsk forpligtelse at åbne grænserne for alverdens indvandrere, er jeg lige så uenig. Ud fra et kristent synspunkt giver det mening, at man opgiver sig selv fuldt og helt for sin næste. Men det er et personligt offer. Hvis du overfører det til den politiske sfære, giver det ikke længere mening, for da er det ikke længere dig selv, som skal yde offeret, men på god farisæisk vis andre – dvs. det er dine børn, andres børn eller generelt dine landsmænd, der skal bøde for, at du får tilfredsstillet din retfærdighedssans.
Fri os for selvretfærdighed!
Problemet er at I dømmer mennesker på forhånd, fremfor den simple løsning der hedder luk for sociale ydelser til indvandrere.
Men systemet er jo efterhånden så rigidt at den ovennævnte liste af mennesker, med det de har opnået idag stadigt ikke ville kunne samle point nok.
Og så viser det også den planøkonomiske tilgang at faktiske resultater tæller mindre en teori.
Selv med lukkede kasser ønsker jeg ikke horder af middelalderlige muslimer ind i landet.
Hvor mange af dem på din liste er fra mellemøsten? Efter min mening burde vi være hudløst ærlige og simpelt hen lukke for indvandring fra mellemøsten. Så kan vi for min skyld lukke 100% op for europæere og andre som vi er kulturelt kompatible med.
Der er vist noget med at de uddannede muslimer er værst.
Men de lukkede kasser vil nærmest pr. definition stoppe "horderne". Min vurdering (for 10 år siden) er at havde man holdt kasserne lukket, så ville der være 300.000 personer som ikke ville opholde sig i Danmark.
Til gengæld vil der sikkert være 300.000 andre, og mellemøsten vil næppe være topscorer der. Så at lukke for indvandring fra mellemøsten vil næsten være en gratis omgang.
Jeg synes du overser kriminelle. Hvis man nu engang har sat sig for at leve af at stjæle (tro det eller lad være, men det er faktisk ikke så ualmindligt i f.eks. den russiske kultur), så er man forholdsvis ligeglad med om der er åbne eller lukkede kasser, så længe der bare er folk nok at stjæle fra. Hvordan vil du håndtere dette problem?
Øøøhhh... Men hvis man bare kun tager folk med en lang uddannelse, der gifter sig efter de er 24 år, så sikrer man sig mod kriminelle???
Ingen indvandringspolitik er perfekt. Kriminalitet skal naturligvis undersøges og bekæmpes - ligegyldigt hvordan indvandrerpolitiken skrues sammen vil det være et problem, der skal tages hånd om. Til at starte med skal man naturligvis se på straffeattesten inden folk får opholdstilladelse. Og en regel om en lang uddannelse er altså bare meget langt fra pointen.
Jeg er en lukkede grænser, lukkede kasser mand. Jeg mener hele debatten er forskruet. Måden man skal have mulighed for at komme ind i Danmark er ved at en dansker kautionerer for ens handlinger eller at man tegner en forsikring der dækker for den skade man eventuelt forvolder.
Perfekt eller ej, jeg mener den er langt, langt bedre end de forslag der p.t. er på bordet.
> Jeg er en lukkede grænser, lukkede kasser mand.
Det udsagn er da vidst ret meningsløst :) Hvis du har lukket grænserne er der vel ingen grund til at lukke kasserne - så er der jo ingen udlændinge der kan stikke hånden derned...
Opfylder man ikke landets love skal man da hældes ud igen. Så er det da ligegyldigt om man har overtalt/betalt een eller anden dansk fulderik til at "kautionere" for een.Sådan er det også i USA. Du har ikke nogen fremtid som immigrant i USA hvis du ikke opfylder lovene - din ansøgning om opholdstilladelse/statsborgerskab vil ryge ud ligeså hurtigt som den kom ind.
Men ja - debatten er forskruet. Det aktuelle forslag har ikke ret meget med prisen på kartofler at gøre - man vil komme til at afvise folk som vi egentligt godt vil have - som Flarup påpeger.
Hvad mener du med meningsløst? Bare fordi der er udlændinge der ikke kan tage mine penge betyder det ikke jeg vil lade folk af samme nationalitet tage mine penge.
Hvor har jeg sagt at jeg vil lade folk blive i landet hvis de overtræder landets love? Hvis man overtræder landets love bliver man smidt ud og man mister kautionen. Det er vel også et spørgsmål om at sætte kautionen på et niveau hvor det ikke kan betale sig at komme, bare for at stjæle.
Ah ok - jeg tror jeg kan se din pointe.
Erfaringsmæssigt tror jeg ikke mange lande har haft problemer med, at folk der kommer med et arbejdsvisa eller lignende gode grunde ligepludseligt bevæger sig ud i kriminalitet. Endvidere - for de store universiteter og virksomheder ihvertfald - så føler de også et vidst ansvar for de folk de byder til landet - så jeg tvivler på at det er nødvendigt at indføre en "kautionsordning". Det ser jo ikke godt ud på papirerne for en virksomhed som eksempelvis Maersk hvis halvdelen af deres gæstefolk bevæger sig ud i kriminalitet. Organisationer der inviterer folk fra udlandet opbygger jo også en hvis "historik" hos de ministerier der udsteder visa - har man historisk erfaring for at bestemte virksomheder huser mange kriminelle bliver det svært for dem at få udstedt visa'er senere.
Det er ihvertfald den erfaring jeg har fra USA. Men bliver det et problem må man jo se på om det er for let at få opholdstilladelse. Filosofien bør være (og er i USA) at man skal kunne dokumentere at man har en pointe med at komme til landet, at man kan tage vare på sig selv, og er forsikret i tilfælde af ulykker. Og har man hverken job, studieplads (med stipendie) eller nogetsomhelst - så får man ganske enkelt ikke visum.
Schengen-samarbejdet skaber bestemt en del udfordringer (sagt mildt)... Det er bestemt noget man skal sikre sig at andre lande tager tilstrækkeligt alvorligt... Helt enig... Ellers må man vel overveje at lave noget selvstændigt i DK...
Jeg er enig i at folk der kommer til Danmark for at arbejde formentligt vil begå meget få kriminelle handlinger, men i så fald er det jo ikke nogen stor udgift at kautionere for dem (kunne f.eks. være via egenkapital for et firma) eller at tegne en forsikring. På den måde vil man gøre det svært for kriminelle bander at oprette skuffeselskaber eller lign. der potentiel kunne bruges til at få kriminelle til landet.
Jeg er åben for debat omkring hvordan reglerne skal udformes, men jeg mener stadig, at der er et stort behov for at tænke anderledes end der bliver gjort lige nu. Det gælder også for Schengen-samarbejdet der i disse år bliver åbent for flere og flere grupper af mennesker der har en meget anderledes kulturel baggrund og et meget anderledes syn på hvad der er acceptabel opførsel, end den gennemsnitlige dansker.
Nej jeg overser ikke de kriminelle. Kriminelle vil som udgangs punkt ikke søge om opholdstilladelse, de kan udemærket klare sig med et turistvisum.
Men som en politichecf for et af de baltiske lande sagde omkring 1990 for de blev optaget i EU. "Nu glæder den almindelige balter sig til at rejse til vesten. De kriminelle er jo for længst rejst"
Det er altså kun lovlydige mennesker du ramme med den slags begrænsninger. Nøjagtigt på samme måde som at våbenforbud kun afvæbner lovlydige mennesker.
Jeg forstår ikke hvorfor man vil lade tourister komme til landet når man ikke er sikker på om de er kriminelle eller ej, når man samtidig ikke har andre sanktioner end at sende dem hjem.
Hvis den politichef havde ret, er det ganske underligt at finnerne først nu oplever en enorm bølge af kriminelle der kommer ind via Schengen-samarbejdet fra Baltikum. Så nej, det er ikke kun lovlydige mennesker man rammer.
En forsikringsbaseret ordning ville netop ramme kriminelle i stedet for lovlydige borgere. For kriminelle ville forsikringen bleve meget dyr eller endog umulig at anskaffe, hvor det for den lovlydige borger med en ren straffeattest vil være meget billigt at forsikre sig.
Schengen samarbejdet giver ikke adgang til opholdstilladelse, kun turisbesøg. Og specielt Finland har mig bekendt altid været åben østpå.
Og forsikringsordningen, jamen hvorfor overhovedet lukke kriminelle ind? Hvis man ikke har en ren straffe attest, så glem det.
Så får vi kun de kriminelle der har en ren straffe attest - eller kan skaffe en sådan. Tror ikke det hjælper så meget.
Det er vel underordnet om folk kommer med opholdstilladelse eller som tourister, hvis de ikke overholder landets love?
Hvordan vil du sikre dig at kriminelle ikke bliver lukket ind? Som det er nu kan de vade over grænsen uden problemer. Hvis man arbejder efter en åbne grænser, lukkede kasser model kan de stadig vade over grænsen uden problmer, så vidt jeg forstår. Du snakker om ren straffeattest, men det er jo også en hel anden boldgade en de den der bliver spillet ud i lige nu og et udemærket initiativ. Jeg tror bare ikke det er nok. Stoler du f.eks. på en straffeattest fra Bulgarien? Pakistan? Somalia?
Nu tilføjede jeg "eller kan skaffe en sådan". Kriminelle kan sikkert også godt skaffe sig en universitetsuddannelse hvis det skulle være.
Sagen er den at du kun kan holde kriminelle ude ved totalt at lukke grænsen for ALLE.
Men så skal danskerne til at arbejde noget mere!
Pointen er god, men der er da flere fra listen der har taget en uddannelse?
Jeg har luget ud, men der kan da være smuttere. En del er college drop outs, d.v.s. at de rent faktisk ikke har en uddannelse derfra, men de kan selvfølgelig have haft en lavere uddannelse.
Jeg har fjernet ham. Men http://avinashgamerboy.artician.com/blog/2009/09/famous-people-who-failed-but-succeeded og wikien viser dog at han havde det svært med uddannelser.
1) Det nye pointsystem er et nyt bureukratisk helvede
2) Det strider mod grundlæggende frihedsrettigheder og årsagen er et sygt og ukonkurrencedygtigt velfærdssystem. Hvad med at kigge på systemet i stedet for at skulle bruge ressourcer på at beskytte et system som alligevel er døende?
3) En del af de point vi foreløbigt har hørt om er helt sikkert kun politisk betonede, men er direkte skadelige for den danske velstandsudvikling.
Det der betyder noget er:
Har et job på hånden eller
Kan forsørge sig selv eller blive forsørget af sin ægtefælde.
hvem i USA er ikke indvandre?
"Den slags er jo intet værd for et elitært system som det danske." Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med det. Men eliten har brug for svage mennesker og en underklasse. Det eliten ikke har brug for er en stor og stærk mellemklasse, da det er individer her som har tendens til at være innovative og konkurrence drivende osv. hvilket er en trussel mod eliten.
Udover underklassen kan bruges til at styre mellemklassen når tingene bliver grimme, så tjener underklassen også staten og dermed eliten store summer penge da den imidlertid giver staten eksistensgrundlag. Folk vil have at staten af en eller anden grund skal formidle penge til folk som ikke har, derfor er der brug for stadig flere fattige set med statens grådige øjne, da det betyder endnu større grundlag for at tage fra dem som har, tage til sig selv, og så give videre. Staten er nødt til at tage en bid af kagen, når den deler ud - og desuden opkræver - for den skal aflønne dem som gør det.
derfor er der brug for stadig flere fattige set med statens grådige øjne
Her kører du af sporet. Hvor har du det fra? (Udover fra konspirationstanker her på 180G.)
Det er simpel matematik. Tjener du flere penge, som formidler af penge til en kategori af mennesker vi kalder svage, hvis den vokser?
mange akedemikere ser ned på folk uden uddannelse, hvilket må stå for deres egen regning
Flere artikler fra Politik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien
Udgivet for 3 timer og 49 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 19:23 til Boblere af Klaus K
Kilde: metroxpress.dk
Minister vil lægge skat på vennetjenester
Udgivet for 12 timer og 46 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 10:23 til Boblere af hoffmann
Kilde: dr.dk
Danske ministre stiger 31% i løn
Udgivet for 2 timer og 29 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:05 til Boblere af Claus Tjørndal
Kilde: dr.dk
Når moderinstinktet regerer
Udgivet for 13 timer og 37 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:35 til Boblere af Lennart Kiil
Kilde: manfo.dk
Lufthavnsansatte til kamp mod fagforeninger
Udgivet for 4 timer og 32 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 18:39 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: business.dk
Skats lange pokerarm klar til at hive internetudbydere i fogedretten
Udgivet for 7 timer og 25 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:47 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: version2.dk
Kommentatorer: Hele skattereformen kan ryge i skraldespanden
Udgivet for 7 timer og 15 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:57 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: politiken.dk
Skattereformen er socialt SKÆV!
Udgivet for 13 timer og 9 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:32 til Boblere af Jesper Lindgren Hejlesen
Skandale: Venstre vil indfører en millionærskat
Udgivet for 2 timer og 15 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:57 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: b.dk
Bent Jensen: Bureaukratisk-politisk censur af forskning
Udgivet for 23 timer og 19 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:14 til Boblere af Ola Hansen
Kilde: b.dk
Kvinde, sælg din krop! | Damefrokosten
Udgivet for 5 timer og 28 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 14:33 til Boblere af Camilla-Dorthea
Kilde: damefrokosten.com
Fagforeningsmafia: KRIFA medlem forsøgt presset ind i LO
Udgivet for 23 timer og 42 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:30 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: tv2nord.dk
Thorning vil give virksomheder strøre fradrag for investeringer
Udgivet for 5 timer og 43 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:52 til Boblere af NickRohde
Kilde: politiken.dk
HTS: Dine pensionspenge tilhører regeringen nu
Udgivet for 1 dag, 8 timer siden i Politik
Tilføjet 24/05 14:19 til Boblere af Claus Due
Kilde: ekstrabladet.dk
Boligejere kan få smæk i skattereform
Udgivet for 22 timer og 26 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 22:24 til Boblere af Kenneth Eskegaard Nielsen
Kilde: b.dk
Sass Larsen, godt han er tilbage saa S helt kan forsvinde
Udgivet for 1 dag, 1 time og 38 minutter siden i Politik
Manu Sareen løber fra løfte om kvindekvote-brev - Politiko | www.b.dk
Udgivet for 1 dag, 1 time og 12 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 21:05 til Boblere af GWT
Kilde: b.dk
Eksperter: Lempelser åbner for flere dårligt uddannede indvandrere
Udgivet for 1 dag, 12 timer og 53 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 10:18 til Boblere af Ola Hansen
Kilde: kristeligt-dagblad.dk
Så meget rejser Helle for
Udgivet for 1 dag, 7 timer og 37 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 14:18 til Boblere af Ulrich
Kilde: ekstrabladet.dk
LO: Vi vil gerne arbejde mere - når helvede fryser til
Udgivet for 1 dag, 11 timer og 36 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 09:59 til Boblere af Gold Standard
Kilde: b.dk
|
Om Kjeld Flarup Leverandør af IP telefoni Var for mange herrens år siden landsformand for FPU, der den gang var det bedste bud på en liberal politik. Se Kjeld Flarups profil eller Følg Kjeld Flarup |
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 149 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 131 klik
Techcrunch om iværksætterskatten! 25/05 16:26 - 77 klik
"Høyresiden har hatt rett" -Aftenposten 25/05 13:50 - 60 klik
Skats lange pokerarm klar til at hive internetudbydere i fogedretten 25/05 15:47 - 59 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 845 klik
855.000 kr. skattekroner lige ned i lommen på 21-årig musiker 24/05 23:13 - 726 klik
Når moderinstinktet regerer 25/05 09:35 - 447 klik
|
|
Tænk at livet koster livet! Tilføjet 23/05 22:39 af Thyra Frank |
|
|
HILSEN FRA KANTEN AF DEPRESSIONEN Tilføjet 23/05 17:04 af Niels Peder Ravn |
|
|
LA har (mere end) et imageproblem med udlændingepolitikken Tilføjet 18/05 15:09 af Torben Mark Pedersen |
|
|
Ældrebyrdens komme varsler et varigt farvel til folkepensionen Tilføjet 09/05 18:31 af Sasha Renate Bermann |
|
|
Socialismens besnærende konformitet Tilføjet 06/05 10:21 af Rasmus Brygger |
| Flere klummer | |

Bookmarklet

