Frihed gennem aktivisme
Udgivet for 169 dage siden i Politik
Tilføjet 08/12 21:11 til Boblere af Hans Jonas Hansen
Af Hans Jonas Hansen, 180Grader.dk
Lars Kragh Andersen synes, at liberale skal få øjnene op for aktivisme som et værktøj til at skabe et mere frit samfund.
Han har selv lavet flere aktivisme-kampagner i kampen for mere frihed. Det hele startede med, at han nægtede at betale licens via Facebook-siden ”Støt Lars' kamp mod DR Licens”. Her hjælper han stadig folk med at afmelde licens, klage over DR osv.
Hans seneste aktivisme-kampagne er rettet mod hash-forbuddet. Fra sin lejlighed sælger han joints for 20 kr. stykket. Det eneste krav for at købe en joint af ham er, at han tager et billede af handlen, som han lægger op på Facebook. Han håber, at denne form for civil ulydighed kan sætte fokus på det urimelige i narkotika forbuddet.
I dette interview med 180Grader fortæller Lars Kragh Andersen, hvorfor aktivisme-kampanger og civil ulydighed er vigtigt.
”Vi skal kæmpe for frihed”
Hvorfor synes du, at aktivisme-kampagner er vigtige for friheden?
”Det er vigtigt at kæmpe for negative frihedsrettigheder. Man bør kunne eje et TV uden at skulle betale licens, eller sælge tørrede planter uden at staten skal blande sig. Temaet i alle mine kampagner er det samme – friheden til at leve, som man gerne vil leve, så længe man ikke skader andre,” siger han til 180Grader.
Lars Kragh Andersen er generelt træt af, at det kun er venstrefløjen, der bruger aktivisme i Danmark, da venstrefløjen ofte bruger aktivisme som et middel til at indføre flere forbud og mere tvang.
”Det er ærgerligt, at aktivisme kun forbindes med venstrefløjen, for der er virkelig mange ting, som libertarianere kan gribe fat i. F.eks. hash-forbuddet.”
Kampen for legalisering af hash forbuddet har fået Lars Kragh Andersen til at melde sig selv til politiet, og han frygter ikke konsekvenserne af sin kamp for mere frihed.
”Jeg håber helt sikkert, at jeg får en dom. Det vil skabe opmærksomhed om forholdene vedrørende hashsalg. Det er vigtigt, at man tør trodse myndighederne, når myndighederne står for love, som man næsten må opfatte som totalitære. Man skal stå ved sin holdning og ikke lade myndighederne kue én. Det er opskriften på god civil ulydighed i min verden.”
Lars Kragh Andersens kampagner er altid centreret om Facebook, da det er en let måde at komme ud til folk på. Kampagnen mod hash-forbuddet er også lagt ud på diverse politikeres hjemmesider, men der har ikke været andre reaktioner på politikernes Facebook-sider, end at de har slettet hans statusopdatering om, at de kunne komme forbi og købe hash.
”Tom Behnke har slettet mig. Lars Barfoed har slettet mig. Venstres retsordfører Kim Andersen, som er den mest uliberale selverklæret liberale, vi har herhjemme, har også slettet mig,” siger han.
Det politiske system virker ikke
Den manglende reaktion fra politikernes side, er også grunden til, at Lars Kragh Andersen ikke har meget tiltro til det politiske system i kampen for mere frihed.
”Man kan grundlægende ikke forvente, at man kan ændre særlig meget i gennem det parlamentariske system. Hvis folk i hele verden kun kæmpede for frihed igennem deres parlamentariske systemer, så ville vi have en mere ufri verden. Man kan sagtens forsøge at arbejde indenfor det parlamentariske system, men det er mere værdifuldt at lave civil ulydighed,” mener han.
Hvorfor synes du, at det virker bedre at kæmpe mod hash-forbuddet gennem civil ulydighed end gennem politisk arbejde?
”Jeg tror grundlæggende, at den slags ændringer kommer nedefra. Det kommer fra græsrodsbevægelser og befolkningen generelt. Mit indtryk er, at politikere bare efterplaprer den gældende folkestemning. Derfor er det mere værdifuldt at starte nedefra end oppefra. Desuden kan du starte i morgen med civil ulydighed. Hvis du vil bruge systemet, skal du først vælges til Folketinget. Du kan kæmpe for mere frihed som aktivist allerede i dag.”
Befolkningen ønsker mere frihed
Ifølge Lars Kragh Andersen er det især overfor befolkningen, at civil ulydighed virker, som et middel til at få mere frihed.
”Når jeg spørger folk, om de vil sparke min dør ned og anholde mig, fordi jeg sælger hash til voksne, så siger de altid nej. Når systemet kommer i mellem mennesker, så bliver sådan nogle ting pludselig i orden, selvom det rent moralsk er det samme. Mit indtryk er, at når du forklarer dem sammenhængen, og de selv får lov at ræsonnere over det, så er folk liberalt tænkende.”
Men kan man ændre folks holdning til hash-forbuddet?
”Jeg har talt med rigtig mange almindelige mennesker, og de har ændret holdning. De havde ikke tidligere tænkt på, at hash-forbuddet har store skadevirkninger på samfundet. Der er mange, der er groet fast i en holdning om, at narkotika selvfølgelig skal være ulovligt. Jeg er overbevidst om, at man kan ændre folkestemningen med gode argumenter og ved at vise, at man ikke er bange for at risikere noget for en sag, som man tror på.”
Hvordan tror du, at din kampagne mod hash-forbuddet ender?
”Jeg tror ikke, at narkotika-forbuddet bliver afskaffet foreløbig. Men jeg håber, at det sparker folkestemningen i den rigtige retning, og at flere begynder at tænke over, at det er tosset, at vi forbyder voksne mennesker at leve deres liv, som de gerne vil.”
Denne artikel er kommet i stand takket være penge fra 180Graders superbrugere, der har tegnet et abonnement til 39 kr. om måneden. Du kan blive superbruger ved at klikke her.
Jeg er da enig i, at aktivisme er et kraftfuldt værktøj.
Det er dog svært at samle kritisk masse på højrefløjen, fordi folk er på arbejde..
Stor respekt til den enlige ulv!
Lige præcis. Aktivisme i form a demonstrationer og andet som resulterer i tabt arbejdsfortjeneste er dyrt. Men der er andre måder at lave aktioner på.
Ja, uha, tænk hvis ens politiske opfattelse skulle ende med at koste én noget; den går ikke. Rødvinen skal sikres først; så kan man evt. stå op for sine holdninger bagefter.....
Ugg Boots Discount
ugg boots australia
ugg
ugg
UGG Kids Boots Chestnut [10130] - $109.98 :
- Home
- Women's UGG Boots
- Men's Ugg Boot
- Kids' Ugg Boot
- UGG Hot Products
- ALL Products
- US DollarCNYEuroGB PoundCanadian DollarAustralian Dollar
Save: 45% off Please Choose: Kids Size US 12 UK11 EUR 26US 12.5 UK11.5 EUR 27US 13 UK12 EUR 28US 13.5 UK12.5 EUR 29US 1 UK13 EUR 30US 1.5 UK13.5 EUR 31US 2.5 UK1.5 EUR 32US 3 UK 2 EUR 33US 3.5 UK2.5 EUR 34US 4 UK3 EUR 35
Add to Cart:
* Keeping feet dry and comfortable.
* Sheepskin fleece is naturally thermostatic, meaning it maintains body temperature no matter what the outside temperature.
* Stitch-out construction increases durability.
* Short height fits great over or under pants.
* Lightweight rubber/EVA outsoles provide cushioning and traction.
* The wool lined sock naturally wicks moisture away and helps keep your child's feet dry.
Wholesale | Contact Us | Shipping Info | Payment Methods | Privacy | FAQ | Conditions of Use | Coupons
Det er mig der er på billedet.
or not.
”Tom Behnke har slettet mig. Lars Barfoed har slettet mig. Venstres retsordfører Kim Andersen, som er den mest uliberale selverklæret liberale, vi har herhjemme, har også slettet mig,” siger han.
De er jo bange for ikke at kunne blive godkendt af stasi som ministeremne hvis de har sådanne ""venner""
Nu ryger jeg ikke selv, men gad vide, om Lars Andersens produkter kan bruges som julegaver :-).
Bravo!
Respekt for det, men håber for ham, at han er forberedt på at komme ind og sidde noget tid...
Jeg er helt enig i, at vi liberale er nødt til at gøre noget selv, uden om politikerne. Er det ikke også det vi bryster os af - at markedet altid sørger for en løsning? Men enhver løsning kræver privat initiativ - ligesom at starte en virksomhed.
Jeg har i dag skrevet om en anden form for aktivisme vi liberale kan bruge, som ikke kræver at vi skal tage fri fra arbejde, men blot justere vores forbrugsmønstre.
Stor respekt for Lars' kampagne.
Det interessante for mig er hvordan myndighederne vil reagere, hvis der blev tale om en masse-lovovertrædelse. Altså at Lars fik samlet en stor gruppe mennesker som overtrådte den samme lov og alle meldte sig til politiet.
Selvfølgelig vil de kunne sætte Lars i fængsel, men hvad hvis det drejede sig om 3.000 mennesker der gjorde som Lars?
Men som skrevet ovenfor, højrefløjs-aktivisme er i høj grad begrænset af at vi har et arbejde vi skal passe. Vi har ikke tid/råd til at sidde 14 dage bag træmmer, eller gå på gaden i demonstrationer.
Vil jeg støtte Lars? I teorien: Hell Yeah!! I praksis: nok næppe.
Selvmodsigende og dobbeltmoralsk - i know.
Stor respekt til ham herfra!
Et sted i Danmark sad en halvskaldet licensfuskende hashsaelger i en graa t-shirt og demonstrerede mod statsmagten. De samfundsomstyrtende aktioner ville ingen ende tage.
Nu var der ikke lang tid igen foer revolutionen kom.
Ja, det aktiverede til og med dig til en kommentar. Pointen er jo god nok. LKA's "aktivisme" er smart fordi den ofte får udstillet relevansen i kritikken. Det er jo helt uhyrligt at DR aktivt får Facebook til at lukke en side med 50.000 tilhængere, eller hvor meget det var. Fordi den handlede om licens.
Så har aktivismen da sejret, om ikke andet moralsk. Så er det helt åbenbart at DR er et indoktrinerende "sandheds-monopol" der helt forstenet ikke kan snuppe ARBEJDSGIVERENS kritik, altså den del af befolkningen der betaler licens. I stedet for at lave en debat om licens, ja, en lille ussel temalørdag på DR2, tage handsken op - titusinder er interesserede i debatten - så lukker man den magtfuldkomment ned.
1-0 til LKA
Indledningsvis vil jeg starte med at fastslå, at jeg bestemt er tilhænger af friheden til at vælge, hvad man bruger sin krop til og dermed udsætter den for!
Jeg er bare lidt af den opfattelse, at folk glemmer hvorfor hash er ulovligt.
Hash er ulovligt fordi,at det er farligt! Når man bruger hash øges risikoen for få en lang række psykiske lidelse.
Så kan man jo være kyniske og bruge argumentet, at så længe brugerne af hash er bekendte med risikoen, så er det deres eget valg og ansvar. Man kan ligeledes bruge argumentet, at det er brugernes eget ansvar at orientere sig om evt. bivirkninger, hvis man vælger at bruge det.
Men nu er det bare sådan, at det ikke kun er brugerne, der skal betale for deres helbredelse!!! Nej det skal jeg også være med til at betale med min surt betalte skat! Ligesom jeg skal være med til at forsørge dem resten af deres liv, såfremt de for bestandigt midster even til være en del af arbejdsmarkedet.
Desuden viser alle statistikker, at brugere af hash har øgede tendenser til at stoppe med at bidrage til samfundet for at isolere sig og dermed lader sig forsørge af samfundet / alle os der betaler skat.
Ovennævnte mener jeg er gode argumenter, for at hash forbliver ulovligt.
Jeg mener desuden, at Lars' lille "hash-happening" i højere grad minder om et barnligt og desperat forsøg på at få opmærksomhed, end et egentligt forsøg på at "sparke folkestemningen i den rigtige retning".
Såfremt 180grader ønsker at blive taget seriøst som medie, så vil jeg opfordre artiklens skribent til at overveje sin tilgang til emnerne. Journalisten i denne artikel repræsentere vel indbegrebet af, hvad man kalder for en "mikrofonholder".
Det er da noget pjat.
Fordi du betaler, har de ikke ret til sundhedsvæsnet? Du skal da også betale for rygere, alkoholikere, fede mennesker, for tynde mennesker osv. Sådan er systemet nu engang indrettet. Jeg kan desuden også afsløre for dig, at du stadig skal betale for hash misbrugere i dag.
Når det så er sagt, er der masser af mennesker, der sagtens kan ryge hash og ellers leve et ganske almindeligt liv. På samme måde som folk godt kan drikke sig fuld fredag og lørdag og tage på job om mandagen.
Overordnet set skal det være lovligt, fordi narkotika-forbuddet er forkert. Det gavner ikke vores samfund, at vi bruger alt for mange ressourcer på at smide narkotika sælgere i fængsel. Staten skal ikke lege gud og bestemme, hvad mennesker fylder i deres krop.
Jeg tror desuden, at du blander mikrofonholder sammen med, at du ikke er enig. De to ting er ikke det samme.
Såfremt 180grader ønsker at blive taget seriøst som medie, så vil jeg opfordre artiklens skribent til at overveje sin tilgang til emnerne. Journalisten i denne artikel repræsentere vel indbegrebet af, hvad man kalder for en "mikrofonholder".
Du har jo intet forstået. Hvis LKA og Hans Jonas skulle gøre som du beder om, ville der slet ikke være aktivisme. Man kan jo netop ikke råbe hverken politikere eller "systemet" op ved bare at agere indenfor loven. Hvor meget har "fredsvagterne" fået ud af at stå foran Christiansborg i sol og blæst, vind og vejr, gennem snart 10 år? Jeg tror helt ærligt de har glemt hvad de selv "kæmper" for, nu er det bare blevet en slags turisme. Du kan gå hen og spørge. Man er nødt til at råbe, man er nødt til at "aktivere" magthaverne. Jeg synes så det er lige lovlig friskt at LKA går i fængsel for sit ideal, men hver sin lyst.
Hans Jonas Hansen: Jeg bruger udtrykket "Mikrofonholder", fordi journalisten slet ikke forholder sig kritisk til budskabet. Jeg mener journalister har en etisk pligt til at behandle informationer objektivt men kritisk. Såfremt dette ikke sker, så er produktets informativ værdi end kilden personlige opfattelse.
Læs nu hvad jeg skriver. Jeg mener også at hashbrugere skal have lov til at benytte sundhedsvæsnet!
Hash kan bare ikke samlignes med cigaretter, alkohol og fedme. Hash er lagt farligere og har langt mere komplekse bivirkninger.
Du har helt sikker ret i, at mange hashbrugere fungere i et almindeligt arbejde. Det anfægter jeg heller ikke i mit indlæg. Jeg skriver at : Brugere af hash har ØGEDE tendenser til at stoppe med at bidrage til samfundet og dermed lade sig forsørge af skatteydernes penge.
Mine skattekroner er med til at forsørge en rigligt stor gruppe af personer, der magelige årsager
I den perfekte verden ( jf. mit verdensbillede) må alle fylde sig med, hvad der passer dem, når det passer dem. Men tilgengæld skal de også selv være ansvarlige for udbedrelse af evt. bivirkninger. Sådan er det ikke i Danmark. Derfor er jeg imod at legalisere hash.
Jeg er journalisten. Hvis man laver en artikel, der handler om, hvordan man kan lave aktivisme for at skabe en mere liberal verden, som er det, som han gerne vil, så behøver man ikke være kritisk over for selve idéen. En mikrofonholder artikel vil være, hvis man laver et interview, som ikke har nogen central historie, men man bare lader interviewpersonen snakke om løst og fast. Det vil jeg ikke mene, at jeg har gjort. Jeg har lavet en struktur for interviewet, og den har jeg fulgt. Alle artikler skal ikke være bygget op på samme måde. Det er en generel misforståelse, som mange har om journalisme.
Du snakker som om, at hvis man ryger hash, så skal man ryge det hele tiden .Det er altså blot en fordom, som du åbenbart har om hash. Det svarer til, hvis jeg skriver, at alle alkoholikere er misbrugere. Det er ikke et helt billede af sagen. F.eks. har alkoholikere også en øgede tendenser til ikke at bidrage til samfundet. Af gode grunde fordi de er misbrugere.
Men artiklen handler egentlig mere om aktivisme, end at den handler om hash. Hash er blot den kampagne, som interviewpersonen pt. har gang i, så det giver god mening at bruge den til at sige noget generelt om aktivisme.
Så er du jo også bare en ukritisk budbringer af hans budskab på lige fod med et hvert andet medie, der sælger annoncer eller spalteplads!
Det var da flot og rart for læsevenligheden at du har struktureret interviewet, men det har jo ikke noget med sagen at gøre.
Jeg har kendskab til tilfælde, hvor hashbrugere har fået en psykose af at bruge hash en eneste gang. Dette har medført årelange sygmeldinger og længere behandlinger. Alt sammen betalt af skattekroner! Jeg har ikke kendskab til lignende med cigaretter, alkohol etc.
Alle alkoholikere er misbrugere! Begrebet alkoholiker beskriver fænomenet, når en person er afhængig af alkohol og har midstet kontrollen over bruget.
Alkoholbrugere er noget andet!
Så længe hash er ulovligt, er det nok ikke realistisk at få et fuldstændigt billede brugernes vaner, idet der i tilgængelige statistikker vil være forbundet med mange mørketal.
Og med din tilgang / vinkel i artiklen så belyses emnet jo meget ringe.
Kunne det være interessant at vide om LKJ har overvejet konsekvenserne ved aktivisme uden om de demokratiske kanaler? Hvordan tror han verden ville se ud, hvis alle fremmede deres idealer ved aktivisme? Synes LKR så også de er ok, hvis nogen vælger at kæmpe mod hans idealer med aktiviseme? etc.
Og nu omtaler du dig selv som "journalisten", ud fra artiklen kan jeg fastslå, at du ikke er mere journalist end Inger Støjberg ;)
Ja, og jeg har kendskab til mange tilfælde, hvor folk ikke har fået en psykose, og jeg har mødt mennesker, der har ødelagt deres liv med alkohol. Hvad er pointen?
Hvis ti mennesker kan nyde hash, så skal det være lovligt, også selvom en får en psykose. Desuden får disse personer stadig psykoser på vores nuværende ufrie marked.
Journalist er ikke en beskyttet titel, så hvis du skriver noget, som du får penge for, er du journalist. Men jeg er ikke uddannet journalist.
Jo, man kunne sagtens stille de ekstra spørgsmål, de vil dog fjerne meget af fokusset fra hans hash-kampagne. Dog synes jeg faktisk, at du finder svar på nogle af tingene i artiklen samtidig med, at der er fokus på den nuværende kampagne.
”Jeg håber helt sikkert, at jeg får en dom. Det vil skabe opmærksomhed om forholdene vedrørende hashsalg." Jeg tror, at de fleste læser det som om, at han er klar over konskevenserne og åbenbart er ligeglad med, om han får en dom.
Jeg fik også svar på hans syn om aktivisme, men jeg cuttede det ud, fordi det ville give en uklar og mudret artikel.
Du er velkommen til at mene, at jeg er en ukritisk budbringer, fordi jeg mener noget om hash. Ole Birk Olesen skabte 180grader, fordi han netop anklagede journalister for at tænke og skrive rødt i de andre aviser. Dvs. sådan set samme anklage som du bringer frem. Jeg tror, at virkeligheden er mere nuanceret end det. Men Ole Birk Olesen er nok glad for, at du er enig med ham :D
Så nej, jeg ville ikke skrive en artikel med 100 pct. fokus på hash-kampagnen eller 100 pct. fokus på alt med aktivisme. Men en artikel om hans syn på aktivisme ud fra hash-kampagnen.
Men tak for kritikken.
Flere artikler fra Politik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien
Udgivet for 3 timer og 54 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 19:23 til Boblere af Klaus K
Kilde: metroxpress.dk
Minister vil lægge skat på vennetjenester
Udgivet for 12 timer og 50 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 10:23 til Boblere af hoffmann
Kilde: dr.dk
Danske ministre stiger 31% i løn
Udgivet for 2 timer og 34 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:05 til Boblere af Claus Tjørndal
Kilde: dr.dk
Når moderinstinktet regerer
Udgivet for 13 timer og 42 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:35 til Boblere af Lennart Kiil
Kilde: manfo.dk
Lufthavnsansatte til kamp mod fagforeninger
Udgivet for 4 timer og 37 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 18:39 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: business.dk
Skats lange pokerarm klar til at hive internetudbydere i fogedretten
Udgivet for 7 timer og 29 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:47 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: version2.dk
Kommentatorer: Hele skattereformen kan ryge i skraldespanden
Udgivet for 7 timer og 20 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:57 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: politiken.dk
Skattereformen er socialt SKÆV!
Udgivet for 13 timer og 14 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:32 til Boblere af Jesper Lindgren Hejlesen
Skandale: Venstre vil indfører en millionærskat
Udgivet for 2 timer og 20 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:57 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: b.dk
Bent Jensen: Bureaukratisk-politisk censur af forskning
Udgivet for 23 timer og 24 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:14 til Boblere af Ola Hansen
Kilde: b.dk
Kvinde, sælg din krop! | Damefrokosten
Udgivet for 5 timer og 33 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 14:33 til Boblere af Camilla-Dorthea
Kilde: damefrokosten.com
Fagforeningsmafia: KRIFA medlem forsøgt presset ind i LO
Udgivet for 23 timer og 46 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:30 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: tv2nord.dk
Thorning vil give virksomheder strøre fradrag for investeringer
Udgivet for 5 timer og 48 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:52 til Boblere af NickRohde
Kilde: politiken.dk
HTS: Dine pensionspenge tilhører regeringen nu
Udgivet for 1 dag, 8 timer og 5 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 14:19 til Boblere af Claus Due
Kilde: ekstrabladet.dk
Boligejere kan få smæk i skattereform
Udgivet for 22 timer og 31 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 22:24 til Boblere af Kenneth Eskegaard Nielsen
Kilde: b.dk
Sass Larsen, godt han er tilbage saa S helt kan forsvinde
Udgivet for 1 dag, 1 time og 43 minutter siden i Politik
Manu Sareen løber fra løfte om kvindekvote-brev - Politiko | www.b.dk
Udgivet for 1 dag, 1 time og 16 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 21:05 til Boblere af GWT
Kilde: b.dk
Eksperter: Lempelser åbner for flere dårligt uddannede indvandrere
Udgivet for 1 dag, 12 timer og 58 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 10:18 til Boblere af Ola Hansen
Kilde: kristeligt-dagblad.dk
Så meget rejser Helle for
Udgivet for 1 dag, 7 timer og 42 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 14:18 til Boblere af Ulrich
Kilde: ekstrabladet.dk
LO: Vi vil gerne arbejde mere - når helvede fryser til
Udgivet for 1 dag, 11 timer og 41 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 09:59 til Boblere af Gold Standard
Kilde: b.dk
|
Om Hans Jonas Hansen Ejer firmaet Words Matter. Jeg har en BA i Medievidenskab med tilvalg i økonomi. Desuden er jeg ansvarshavende redaktør på Liberator.dk og... Se Hans Jonas Hansens profil eller Følg Hans Jonas Hansen |
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 149 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 131 klik
Techcrunch om iværksætterskatten! 25/05 16:26 - 77 klik
"Høyresiden har hatt rett" -Aftenposten 25/05 13:50 - 60 klik
Skats lange pokerarm klar til at hive internetudbydere i fogedretten 25/05 15:47 - 59 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 845 klik
855.000 kr. skattekroner lige ned i lommen på 21-årig musiker 24/05 23:13 - 726 klik
Når moderinstinktet regerer 25/05 09:35 - 447 klik
|
|
Tænk at livet koster livet! Tilføjet 23/05 22:39 af Thyra Frank |
|
|
HILSEN FRA KANTEN AF DEPRESSIONEN Tilføjet 23/05 17:04 af Niels Peder Ravn |
|
|
LA har (mere end) et imageproblem med udlændingepolitikken Tilføjet 18/05 15:09 af Torben Mark Pedersen |
|
|
Ældrebyrdens komme varsler et varigt farvel til folkepensionen Tilføjet 09/05 18:31 af Sasha Renate Bermann |
|
|
Socialismens besnærende konformitet Tilføjet 06/05 10:21 af Rasmus Brygger |
| Flere klummer | |

Bookmarklet

