Gallup - Venstre stormer frem i ny måling - Stort set dødt løb mellem blokkene
Udgivet for 288 dage siden i Politik
Tilføjet 11/08 17:56 til Boblere af Afskaftopskattennu
Kilde: b.dk
Spændingen er tilbage i dansk politik. I en helt ny Gallup-måling stormer Venstre frem, så det nu er mere end hver fjerde dansker, der ville sætte kryds ud for det store regeringsparti, hvis der var valg i dag. Samtidig kan statsminister Lars Løkke Rasmussen (V) glæde sig over, at der næsten er dødt løb mellem blokkene - rød blok står til 50,6 procent af stemmerne mod 49,2 procent til blå blok
Når noget lyder for godt til at være sandt, er det som regel fordi, det er netop det. Desuden ville det være himmelråbende uretfærdigt over for Helle og Villy. Med så klar og stringent en økonomisk politik, så mange spring fra tue til tue for at tækkes vælgerne og ikke mindst så megen kryben i skjul for medier og vælgere har de simpelthen fortjent at vinde det valg kæmpestort.
Uden sammenligning iøvrigt er Venstres fremgang måske et udtryk for at i urolige tider sker der en vis opbakning bag landets statsminister ligesom det skete for Nyrup efter 11/9.
For mine 20 cent skal der opstå en "better the devils we know" stemning blandt vælgerne hvis blå blok skal vinde og den kommer lettest hvis der er stor usikkerhed i verden og det er måske den tendens man kan ane her.
Håber at rød blok vil tage målingen som et wakeup call og påmindelse om at intet er givet.
Når først Helle's skatterapport bliver lækket så vinder blå blok nemt for rød blok kan ikke nå at finde en anden kandidat og Helle kan ikke fortsætte.
Henrik Madsen
Nu skal du altså være sød, Henrik. - Stakkels Helle vidste jo ikke, hvad det var, hun var rodet ind i i den skattesag. - Og hun HAR jo fået en ni sider lang undskyldning fra SKAT, der af "hensyn til landets sikkerhed" ikke kan offentliggøres. - Det er altså synd for Helle og hendes mand, at de sådan skal hænges ud "helt uden skyld".
Måske nok i sidste ende men i ugerne lige efter kom der målinger der viste fremgang til Nyrup hvilket han så reagerede forkert på for de var netop af forbigående karakter.
Det kan være lidt af det samme vi ser her men det kan også være meget andet.
Måske spiller det en rolle at EL,SF og R har været total usynlige over sommeren.
I så fald, så er flyverskjul-strategien ikke det bedste træk for Helle lige nu?
Måske skulle der være flere skandaler på højrefløjen før Helle skulle krybe i skjul :-)
Tjah, mon ikke man både i S og V stiller sig selv spørgsmålet om dette er en slags "statsmands"effekt som måske er væk om et par uger eller om der er lidt mere generelle bevægelser i vælgerkorpset på vej og at Helle måske derfor skal skifte strategi.
Det kunne også skyldes, at vælgerne er begyndt at vågne op og erkender, at "Kejserinden og hendes hof" jo ingen klæder har på.
Det forstår jeg ikke noget af. Det må da bero på en fejl af en art? SIdste meningsmåling viste jo nærmest 60/40. Og det er da ikke fordi rød blok har haft nogen katastrofer på det seneste, eller blå blok nogen sejre.
det er da ikke fordi rød blok har haft nogen katastrofer på det seneste
De har da fremlagt deres planer, og næsten dagligt luftet deres vanvittige planer for dette og hint. Og måske er danskerne ved at være trætte af populismen, når vi alle kan se, at der ikke findes nogle blide quick fixes som ikke rammer andre end de rige bankdirektører.
Ja, men det er jo det samme de har gjort de sidste mange mange måneder. Vi er enige om at der er sket et gigantisk spring i meningsmålingerne - men der er ingen årsag at pege på.
Jeg tror desværre at den næste meningsmåling viser et helt andet billede. YouGovs måling fra i går viste 96 mandater til rød blok læste jeg på eb.dk ..
Lærer journalister, kommentatorer, politikere og amatørdebattører da aldrig noget?
http://www.b.dk/kommentarer/politiske-maalinger-til-taelling-0
Jeg stoler ikke på meningsmålinger. Men såfremt, at denne måling skulle være reel, så betyder det vel:
1. Usikkerheden på de 2 procent. Det kunne betyde at blå blok har overhalet rød blok. Det kunne også betyde, at rød blok stadig fører med ca 3 procent.
2. Dertil skal siges, at DF altid får flere stemmer end meningsmålingerne siger.
Jeg har hele tiden haft på fornemmelsen, at blå blok i sidste ende vinder valget.
OT: hvis blå blok vinder valget, hvad tror i så konsekvensen bliver for Helle og Villy?
I følge de venstre-rabiate bloggere på avisen.dk kan Vilde Søvndal ikke holde til sådan et nederlag. Han har spændt buen så hårdt - især over for sin egen venstrefløj -, at et nederlag vil medføre en udfasning af den folkelige vælgermagnet, som så alligevel ikke kunne bane vejen for revolutionen.
Helle tager vel en tur mere i EU, eller vender tilbage til Bilka.
Bilka dur ikke, der skal man både være synlig og kunne regne. EU derimod, det er lige noget for sådan én som Helle T.
Er der da slet ingen, der tænker på stakkel Nicolai Wammen fra Århus, som har sagt sit job op som borgmester, fordi han gerne vil være minister i HTS's regering?
Nicolai Wammen gør ikke noget, der kan skade ham selv - han kalkulerer. Han er i en win/win-situation.
Vinder rød blok, bliver han en af de tunge ministre, hvor han kan fortsætte med at klippe indvielsesbånd over og træde op på tv, når der er noget positivt, og bruge Helle-T-S-flyverskjul-taktikken, når der er noget negativt. Den har han også øvet sig meget på i Århus.
Vinder blå blok, bliver han den næste formand for socialdemokraterne. Med mindst én periode garanteret til oprydningen efter Helle T-S.
Han kan ikke tabe.
Og han ved, hvad han skal sige. Op til sidste kommunalvalg sagde han bl.a. tre ting:
1. Jeg bliver i Århus
2. Århus har ingen økonomiske problemer
3. Jeg indvier herved .....
Ad 1.
Nu hedder den kommunale del af byen selvfølgelig Aarhus, så rent teknisk forlader han ikke Århus. ;-)
Ad 2.
Århus har skullet spare hundredevis af millioner kroner efter kommunalvalget. I en enkelt magistrat lykkedes det endda at gennemføre en meget stor sparerunde. For så tre-fire måneder at finde ud af, at arbejdet ikke var gjort færdigt i første omgang med yderligere mange-millioner-besparelser til følge. Men ellers er der ingen økonomiske problemer i Århus.
Ad 3
Dér er han til gengæld en af de bedste, Danmark har.
---
En af hans første opgaver som folketingsmedlem! (han bliver nemlig ikke minister) bliver at finde nogle gode ben, for han er jo nu nødt til at forlade bestyrelsesposterne i Århus Havn, Danske Havne, Kommunernes Landsforening, Kommunedata (?) m.v.
Irriterende at aviserne aldrig publicerer tallene online, så man kan nørde med analysen :-(
Enig... ender næsten altid med selv at skulle regne baglæns, for at finde talene.
Kære redaktør, få dem nu bare op i en pæn tabel, vi skal nok stadig læse analysen :)
Overvurdér aldrig de danske vælgere: Ifølge en ny Epinion-måling fører Helle, Villy og de andre økonomiske orakler på venstrefløjen med 97-78 mandater over regeringen. Desværre er det nok tættere på virkeligheden end Gallup-målingen.
Well well. Men hvad villy det så føre til? Rød blok har jo ikke noget flertal uden R. Den anden ting er så hvad hvis ifald osv at rød blok bare tilnærmelsesvis fik nogle af deres mærkesager igennem - og altså ikke tog fat om nældens rod: Det tårnhøje danske skattetryk mv. - men faktisk forværrede det. Hvad sker der så? I min optik fører det til at SSF og Co i rygende hast forladen borgen, denne gang med røde grøntsager fremfor roser flyvende efter sig. Der er ikke skyggen af national økonomisk fidus i SSF's såkaldte planer.
Chancen for at elefanter kan flyve er langt større, end noget af det ævl disse marxistiske papegøjer lirer af, kan føre til noget som helst godt. Vi har en enorm a priori viden om hvad denne sindsyge socialisme fører til af dårligdomme - alene det faktum at VK har ladet tage sig som gidsler i 10 år til at vidreudforske verdens højeste skattetryk taler sit tydelige sprog.
Desværre kommer Helle og Villy til at forlade Borgen med undskyldninger som:
"Den borgerlige regering har efterladt så meget rod, at vi på de 4 år ikke har kunnet rette op på det", og sådan vil den fortsætte......
og tro mig, deres tilhængere vil tro dem
LA får i øvrigt 2.6 % (5 mandater) i målingen.
Uanset hvad så ender det med en politik a la LA. Villyardernes bardutstunts i DDR tomtænketanken SSF får hurtigt en rød økokomisk ende. Tænk over det Villy inden du bestiller minister eltrabant - samfundsborgerne forlanger en ordenlig skrotpris!
Yawn!! Det er så evigt ligegyldigt, og det er frustrerende, at I ikke alle kan se det. Uanset udfaldet af det kommende og fuldstændig ligegyldige valg, så vinder staten, og borgerne taber...
Niklas selvom jeg er enig med dig et langt stykke af vejen, så kan jeg altså ikke bare lægge mig på stofaneseren og vente på at kong Villy kommer trillende i sin æseldrevne ministerblærerrøvsautomobil
Jeg mener bestemt heller ikke, at man passivt skal sidde og vente på dommedag, hvad end den er anført af lyserøde eller mørkerøde ryttere.
Men jeg mener det er vigtigt at du indser, at når en mand vil gøre dig til sin slave, og en anden vil gøre dig til sin slave, og piske dig - så er ingen af dem dine venner, og du bør ikke spilde et sekund af dit liv på at støtte op om førstnævnte.
I stedet bør du se dig om efter en mulighed for, at begge kan få lov til at kysse din blotlagte bagdel!
Blandt borgerlige debattører finder man både nogle af danmarks driftigste, dygtigste og mest ressourcestærke mennesker. Hvis de da blot ville deres bruge tid og kræfter på at arbejde sammen om at afkaste sig statens åg, frem for at spilde krudtet på ligegyldigheder såsom læserbreve, blog-opslag, debat-møder, uddele LA-brochure, stifte parti #26 for individets rettigheder, osv osv...
Tror du nogensinde staten frivilligt vil lade sit skattekvæg gå? Fik USA sin selvstændighed, ved at erobre magten i det Britiske parlament? Vil man have sin frihed, så må man kræve den og tage den - ikke tigge om at få den - for så får man den simpelthen ikke.
Well,- Jeg må indrømme at vi er fucked (eller om ikke andet: jeg føler mig sådan)... (But I still got my guitar.)
Hvis danskerne ikke kan fatte at Nokia og Flextronics lukker og slukker, at DK har verdens højeste skatte og afgifttryk, at DK ligger i bunden af vækst i OECD, at flere danskere står uden for arbejdsmarkedet end indenfor - og danskerne stemmer på SSF med flere skatter og afgifter så kommer Hr. og Fru. Danmark til at ligge i pløre fra Zimbabwe i årevis.
Vi ender i fængsel, for majoriteten vil ikke tillade den grad af frihed.
Den ufrihed samfundet byder i dag er ikke retfærdig, god, hensigtsmæssig el lign., men dog tolererbar.
Via politik/diskussion skal vi forhindre at tilstanden bliver værre end nu.
Du er en god lille bomuldsplukker :-) Men du tager fejl! Hverken staten eller dens talrige skare af klienter har nogen-som-helst reel magt over den gren, de sidder på. Den gren er den producerende borger, og hvis han vil have sin frihed - så kan han på ethvert tidspunkt tage dem.
Friheden ligger lemlæstet og udtørret i sandet foran vore fødder. Alt der kræves er at vi bukker os ned, samler den op, børster stats-støvet af den og giver den et glas vand, før end den blomstrer op.
Du kan snakke fra nu til dommedag, og trygle "massa" om ikke at øge din arbejdstid i marken - eller du kan se i øjnene, at han blot er en svagelig mand med en pisk, der er dybt afhængig af at du frygter ham, og simpelthen bede ham om at skubbe af eller smage sin egen medicin...
Niklas, du har simpelthen 180graders bedste pen. Helt uafhængigt af om man er enig med dig eller ej i din kompromisløse analyse, er det en nydelse at læse dine indlæg - dit sprog er altså fantastisk! Du burde skrive en bog :-)
Det er det pæneste jeg har hørt om mig selv meget længe.
Mine frustrerede skriverier er bestemt ikke er så fin ros værdig, men det er alligevel en dejlig prositiv tilkendegivelse at tage med hjem til weekenden. Tak for det :-)
Dit postulat - ergo dit bevis.
Edit: Nu kommer så smøren om, at vi selv har valgt vores regenter etc. Men - du glemmer som alle andre kollektivister, at systemet ikke er frvilligt. dermed har man heller ikke et reelt valg. Intet valg er reelt, uden at man også har mulighed for fravalg.
Lad mig eksemplificere: "Du må helt selv vælge, hvem der skal bestemme over dig. Du kan vælge mellem mig, min kone eller min bror. Du kan ikke være sikker på at den du vælger bliver din faktiske reagent, for du er kun en af mange vælgere. Du kan også lade være med at vælge nogen af os, men så vil det altså stadig være en af os tre, der bestemmer over dig. Du må ikke bestemme, at du selv vil bestemme over dig selv - uha nej da!!
Vi ønsker alle 3 at du skal arbejde for os, ca. 200 af årets 365 dage (forventes at stige). Vi vil bestemme over hvad du og dine børn lærer, hvordan deres sygdomme behandles, hvilke varer du skal straffes for at købe, hvad du må sige, og ca. 250.000 andre personlige ting. Vi forbeholder os også ret til uden varsel at lave nye regler, der gælder for dig, uanset hvilke ikke-eksisterende rettigheder du føler vi krænker. Hvis du ikke gør som vi siger, tager vi dine penge eller smider dig i et fangehul - og prøver du at gøre modstand, så slår vi dig ihjel.
Jeg syntes du skal have en blå hat på mens du arbejder for mig, min kone syntes at den skal være rød. Min bror er ligeglad om du har hat på eller ej, så længe det ikke er en burka!
Når du har valgt, kan du ikke klage! Hverken over at du skal arbejde som træl for den af os, du har valgt, ej heller, når vi bestemmer over helt personlige dele af dit liv; for du har jo selv været med til at vælge hvem af os, der reagerer over dig, helt frivilligt :-) Smukt, ikke sandt?
Der er forskel på et postulat og et spørgsmål.
Jeg stillede spørgsmålene.
Tillad mig, at gøre dig opmærksom på dit postulat:
"så vinder staten, og borgerne taber"
Staten vinder altid ved et valg og borgerne taber altid.. Sådan har det altid været... Sådan vil det være til den næste borgerkrig.
Så nikolaj har ret.
Feks du stemmer på et parti eller person, men parti toppen kan til enhver tid erstatte dens minstere med dem med "den rette" holdning, således at du ikke har stemt på det du troede du stemte på..
Hvor mange her inde troede da de stemte på V/K at de stemte på social demokratisk politik, med vækst i antallet af offentlige ansatte, flere kreative skatter end selv social demkoratiet formåede?
Der må være noget galt!
I DR1's 21-nyheder brugte man megen tid på at tale om Rød bloks føring i meningsmålingerne med 55,6% vs Blå bloks's 46,4%.
Drømmer de på DR1's nyhedsredaktion?
Næh, det kaldes bare "vægtning af stoffet". Samme vægtning som gav plads til Villy fra SF's sommermøde i går, men ikke en lyd om den mest ambitiøse plan for landets fremtid i forgårs. Hvis blå vinder valget, må man tage hatten af, for de har i så fald ikke alene slået SSF, men også DR.
Så i tv2 news klokken 22.30?
Man havde her en debat med en "ekspert" i meningsmålinger. Han sagde indirekte, at han troede mest til gallups måling.
Han sagde også, at begge målinger som vi har set her til aften er meget korrekte. Dette til trods for en forskel på 5 procent mellem målingerne.
Det lyder som om han er en rigtig ekspert, der kan (bort)forklare hvad som helst . . . - burde han egentlig ikke have været politiker?
Egentlig lød hans forklaring fornuftig. Han uddybede problematikken og sagde, at der var mange faktorer der spillede ind.
Hvis gallup og epinion havde spurgt samme vælgere, så ville en af målingerne naturligvis være forkert.
Jeg skal ikke gøre mig selv til ekspert på området, for det er jeg langt fra. Men vedkommende lød meget objektiv og forklarede problematiiken så alle kunne forstå det.
Man kan faktisk godt blive politiker til trods for man nogen gange siger noget der lyder fornuftigt. :) :) :)
Meningsmålinger fylder alt for meget i mediebilledet ligesom politiske kommentatorer, der tror de kommenterer en sportsbegivenhed.
Flere artikler fra Politik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien
Udgivet for 4 timer og 8 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 19:23 til Boblere af Klaus K
Kilde: metroxpress.dk
Minister vil lægge skat på vennetjenester
Udgivet for 13 timer og 5 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 10:23 til Boblere af hoffmann
Kilde: dr.dk
Danske ministre stiger 31% i løn
Udgivet for 2 timer og 48 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:05 til Boblere af Claus Tjørndal
Kilde: dr.dk
Når moderinstinktet regerer
Udgivet for 13 timer og 56 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:35 til Boblere af Lennart Kiil
Kilde: manfo.dk
Lufthavnsansatte til kamp mod fagforeninger
Udgivet for 4 timer og 52 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 18:39 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: business.dk
Skats lange pokerarm klar til at hive internetudbydere i fogedretten
Udgivet for 7 timer og 44 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:47 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: version2.dk
Skandale: Venstre vil indfører en millionærskat
Udgivet for 2 timer og 34 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:57 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: b.dk
Kommentatorer: Hele skattereformen kan ryge i skraldespanden
Udgivet for 7 timer og 34 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:57 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: politiken.dk
Skattereformen er socialt SKÆV!
Udgivet for 13 timer og 29 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:32 til Boblere af Jesper Lindgren Hejlesen
Bent Jensen: Bureaukratisk-politisk censur af forskning
Udgivet for 23 timer og 38 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:14 til Boblere af Ola Hansen
Kilde: b.dk
Kvinde, sælg din krop! | Damefrokosten
Udgivet for 5 timer og 47 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 14:33 til Boblere af Camilla-Dorthea
Kilde: damefrokosten.com
Fagforeningsmafia: KRIFA medlem forsøgt presset ind i LO
Udgivet for 1 dag og 1 minut siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:30 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: tv2nord.dk
Thorning vil give virksomheder strøre fradrag for investeringer
Udgivet for 6 timer og 3 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:52 til Boblere af NickRohde
Kilde: politiken.dk
HTS: Dine pensionspenge tilhører regeringen nu
Udgivet for 1 dag, 8 timer og 20 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 14:19 til Boblere af Claus Due
Kilde: ekstrabladet.dk
Boligejere kan få smæk i skattereform
Udgivet for 22 timer og 46 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 22:24 til Boblere af Kenneth Eskegaard Nielsen
Kilde: b.dk
Sass Larsen, godt han er tilbage saa S helt kan forsvinde
Udgivet for 1 dag, 1 time og 58 minutter siden i Politik
Manu Sareen løber fra løfte om kvindekvote-brev - Politiko | www.b.dk
Udgivet for 1 dag, 1 time og 31 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 21:05 til Boblere af GWT
Kilde: b.dk
Eksperter: Lempelser åbner for flere dårligt uddannede indvandrere
Udgivet for 1 dag, 13 timer og 12 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 10:18 til Boblere af Ola Hansen
Kilde: kristeligt-dagblad.dk
Så meget rejser Helle for
Udgivet for 1 dag, 7 timer og 57 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 14:18 til Boblere af Ulrich
Kilde: ekstrabladet.dk
LO: Vi vil gerne arbejde mere - når helvede fryser til
Udgivet for 1 dag, 11 timer og 55 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 09:59 til Boblere af Gold Standard
Kilde: b.dk
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 149 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 131 klik
Techcrunch om iværksætterskatten! 25/05 16:26 - 77 klik
"Høyresiden har hatt rett" -Aftenposten 25/05 13:50 - 60 klik
Skats lange pokerarm klar til at hive internetudbydere i fogedretten 25/05 15:47 - 59 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 845 klik
855.000 kr. skattekroner lige ned i lommen på 21-årig musiker 24/05 23:13 - 726 klik
Når moderinstinktet regerer 25/05 09:35 - 447 klik
|
|
Tænk at livet koster livet! Tilføjet 23/05 22:39 af Thyra Frank |
|
|
HILSEN FRA KANTEN AF DEPRESSIONEN Tilføjet 23/05 17:04 af Niels Peder Ravn |
|
|
LA har (mere end) et imageproblem med udlændingepolitikken Tilføjet 18/05 15:09 af Torben Mark Pedersen |
|
|
Ældrebyrdens komme varsler et varigt farvel til folkepensionen Tilføjet 09/05 18:31 af Sasha Renate Bermann |
|
|
Socialismens besnærende konformitet Tilføjet 06/05 10:21 af Rasmus Brygger |
| Flere klummer | |

Bookmarklet

