Karen Hækkerup: Islamisk shariakontrol er danskernes skyld.
Udgivet for 199 dage siden i Politik
Tilføjet 08/11 09:12 til Boblere af Jacques dôBiann
Muslimernes noget nær 100% konsekvente xenofobiske hæven sig over alle og enhver der betragtes som laverestående urene i et islamisk verdensbillede er selvfølgelig i virkeligheden danskernes skyld, det er klart:
http://jp.dk/indland/article2600539.ece
Hvis skyld er det så i alle andre lande på resten af planeten hvor muslimer gør nøjagtigt det samme i samtlige ikke-islamiske samfund de dukker op i? Er det også alle andre end muslimernes skyld på planetær skala? Problemet er nemlig konsekvent.
Kære Karen: Der sker ingen forbedringer før at du indrømmer at dette er problemet:
http://www.180grader.dk/Politik/aabne-spoergsmaal-til-anti-xenofoberne-om-integration-af-muslimer
Men måske Karen Hækkerup kan komme med success eksemplet på det allerede eksisterende multikulturelle samfund hvor en successfuld blanding imellem muslimer og "urene" har fundet sted i stor skala med udtalt islamisk velvilje, hvor harmonien er indtrådt efterfølgende og den helt generelle islamiske accept af opblanding i "urene" er klart konstatérbar i diverse holdningsundersøgelser?
Er det også danskernes og alle andre "urene" folkeslags skyld, når muslimer vil have kønsopdelte skolemøder, svømmehaller osv. også selvom der ikke engang er "urene" til stede ved mange af disse arrangementer? Er det danskernes skyld at muslimske kvinder ikke vil bade med "urene", selvom vandet er tilsat klor der netop renser vores helt særlige vantro klamhed ud af vandet, så "de rene"; du ved, "herrefolket fra ørkenen", ikke lider unødig "raceuhygieinisk" overlast?
Karen Hækkerup sætter på klassisk socialistisk vis kikkerten for det blinde øje når virkeligheden skal beskues, fordi at den eneste rigtige årsag bare ikke må være rigtig, no matter what. Det er både nemmere og billigere at dreje sig rundt 180 grader og pisse på sine egne og derfor kan problemet aldrig addresseres; endsige løses af en venstreorienteret, da dette vil kræve massive indrømmelser til højre. Al konstateret virkelighed der ikke kan skohormes ned i en pre-defineret socialistisk virkeligheds- og sammenhængsforståelse afvises konsekvent i døren og den islamiske højreekstremisme vælter frem som pus af en punkteret byld med rød accept som resultat af virkelighedsfornægtelsen - og så endda med "rummelighed" og "tolerance" som undskyldningen!
Kulturmarxismen illustreres igen fallit.
+1 for din utrolige ihærdighed med at sprede dine hadefulde budskaber
Sædvanlig -1 for dit malplacerede kollektivistiske indlæg på en liberal debatside.
Jeg forstår ikke at du kan underkende KH's pointe i:
»Den der dem og os-retorik har haft en negativ indvirkning. Den har skubbet folk derover, hvor de kigger indad mod deres egne værdier,« siger Karen Hækkerup, der føler sig bekræftet i, at den sociale kontrol er endnu stærkere hos efterkommere end hos indvandrere.
når det er nøjagtig det samme du beskylder muslimerne for?!??!
Som jeg ser det, så sidder du og dine overfor ortodokse muslimer i hvert sit glashus og kaster med sten mod hinanden. Det er sgu ret sørgeligt at observere fra sidelinien - men jeg håber da, at glarmesteren i det mindste tjener lidt penge på tosserne...
Det er da lige netop retorikken, som Karen Hækkerup bl.a. peger på i artiklen - og som får Jaques d'B til (fejlagtigt) at udlægge historien som, at Socialministeren skulle gøre 'danskerne' ansvarlige.
Graa:
Man skal da være komplet idiot for ikke at fatte hvor hun placerer skylden. Læs nu for helvede hvad gimpen skriver:
"Og så er det vigtigt med et opgør med de seneste 10 års udlændingedebat, mener ministeren.
Det er altså et problem, at man konfronterer kulturmarxisterne med det objektivt uafviselige. Virkeligheden må ikke erkendes!
»Den der dem og os-retorik har haft en negativ indvirkning. Den har skubbet folk derover, hvor de kigger indad mod deres egne værdier,« siger Karen Hækkerup, der føler sig bekræftet i, at den sociale kontrol er endnu stærkere hos efterkommere end hos indvandrere."
Det er atså os der udstøder muslimer og ikke muslimer der holder sig adskilt som direkte kommanderet at profeten i koranen.
5.51 I som tror (på Allah), !Tag ikke jøder og kristne til venner! De er hinandens venner. Den af jer, som slutter venskab med dem bliver en af dem.
3.28 De troende (muslimer) skal ikke tage sig de vantro til venner. Den der gør det hører slet ikke Allah til...
Meget mere "dem og os" guf her:
http://www.islaminfo.dk/artikler.asp?PgID=1924
Kan du spotte "os og dem" tankegangen i ovenstående? Er det rocketscience for dig?
Din fejl, Jaques D'b, består i denne som i så mange andre af dine hadske meldinger i, at du forveklser 'danskere' med folk, der mener det samme som dig. De to størrelser er ikke og har aldrig været det samme.
Hvad ministeren derimod med rette påpeger, er, at det er folk som fx dig, der med skinger hulemandsretorik skaber skel mellem folk, der gør, at grupper i vores samfund oplever sig sat udenfor - og at det er på den baggrund, at randfænomener som det i artiklen beskrevne kan opstå.
Så skal man tale om skyld, er det ikke 'danskernes' skyld, men derimod en højreorienteret, forsnævret, intolerant og højtråbende gruppes skyld.
>Så skal man tale om skyld, er det ikke 'danskernes' skyld, men derimod en >højreorienteret, forsnævret, intolerant og højtråbende gruppes skyld.
Næ, nej. We are the 99 %..
Så inden den borgerlige regering trådte til i starten af dette årtusinde var der ingen problemer med indvandrere eller hur?
Det er netop de rødes retorik der skaber skel. Ydelser til indvandrere forhøjes samt ingen konsekvens.
Se på et land som USA hvor folk må klare sig selv fra dag et. Der er større respekt mellem forskellige kulturer.
Graa:
Så har vi igen fat i den pat-agtige automatpilot af ureflekteret børnehavelogik jeg påpeger overfor Frode længere nede:
Påpeger man at Islam er racistisk, siger dhimmioterne at man er racist
Påpeger man at Islam er xenofobisk, siger dhimmioterne at man er xenofob
Påpeger man at Islam er politisk totalitær, siger dhimmioterne at man er politisk totalitær.
Påpeger man at Islam fordrer apartheid, siger dhimmioterne at man vil apartheid
Påpeger man at Islam insisterer på "dem og os", siger dhimmioterne at man vil "dem og os".
Påpeger man at Islam graver grøfter, siger dhimmioterne at man graver grøfter.
Jeg kunne så passende nu tilføje:
Påpeger man at Islam spreder had, siger dhimmioterne at man spreder had.
Spørgsmål: Er man så også fascist, hvis man siger, at fascisme udbreder det totalitære? Hvis børnehavelogikken skal være konsistent, så må svaret hertil være et rungende "Ja!".
Randfænomener siger du? HA! Er de 72% af alle østrigske tyrkere der klart melder ud, at de sætter koranen over østrigsk lov og ret i en ny holdningsundersøgelse så også "et randfænomen"???
Hus forbi!
Det er den børnehaveretorik der har skabt problemerne med indvandrerne.
Det er da klart de ikke respekterer vores samfund når det ogen og igen er børnehavepædagogikken der vinder.
Hold da kæft, jeg forstår sgu godt de griner af os.
Dumme danskere
Juristen:
Det er netop den evige tilstand diskussion som børnehavelogikken fører til som skaber den resultatløse ubeslutsomhedstilstand i hvis skygge den islamiske sindssyge uantastet kan vokse sig større og større imens kævleriet foregår.
Bastiat har svaret på det med glarmesteren - og jeg er bange for at det også gælder for ødelæggelsen af kulturel kapital.
Problemet er at Jacques har ret i problemet. Det er uomtvisteligt at indvandring fra den 3. verden medfører kulturelle sammenstød. Og fundementalistisk islam kan ikke sameksistere med andre. Til gengæld mener jeg han overdriver problemets omfang. Det er ret lille, men det bliver ikke mindre af at man ignorerer det.
Vi bliver nødt til at sige fra, HVER gang stat og politikere prøver at gradbøje vores fælles regler i en misforstået tolerance.
Til gengæld er der en tendens fra Jacques og hans meningsfæller, at råbe ulven kommer hele tiden. Det er ikke alt der involverer mennesker fra muslimske lande der har rod i islam, eller i sig selv er et problem.
Men problemet med social kontrol ER et faktum halalhippierne ikke kan tale sig ud af, ligegyldig hvor mange undskyldende ledere Politiken skriver om emnet.
Jeg har selv været kæreste med en muslim, og mener vi som samfund (og jeg mener samfund, ikke staten!) skal gøre alt hvad vi kan for at hjælpe de muslimske piger og drenge, mænd og kvinder, med at slippe væk fra formørkelsens skygge.
Lasse Grosbøl:
Der er nu 30+ uofficielle shariazoner i DK, jøderne flygter over hals og hoved fra europæiske storbyer, 3/4 af alle "østrigske" tyrkere sætter gudslov over menneskelov i en ny østrigsk undersøgelse, norske jenter massevoldtages i Oslo så fættersæden sprøjter om ørerne og islamiske no-go zones for "urene" vælter frem i England, Frankrig og Holland som bumser på et teenage-fjæs, men jeg råber ulven kommer?
Eksisterer de? Og hvordan fungerer de i givet fald?
Desuden var det ikke det eneste eksempel, se f.eks. "... norske jenter massevoldtages i Oslo så fættersæden sprøjter om ørerne ..."
Det kan jeg ikke tage alvorligt.
Jamen, problemet er der jo næsten ikke.
http://www.document.no/2011/10/test-2/
Vi er ikke så langt som Sverige, men vi er godt på vej.
Det kunne hjælpe meget hvis fremtrædende imamer og andre muslimske personligheder der optræder i debatten tager afstand - men det sker jo aldrig!
Forrykt
Fråde Frode, det er en borgerlig netavis. Ikke en liberalistisk netavis.
I øvrigt er kampen mod islam og denne ideologis tilhængere det 21.århundredes største frihedskamp.
Frode:
Som sædvanlig et klokkeklart idiotindspark fra din side. Læs andet link og fat, din spasser!
Det er ikke os der lægger ud med "os og dem" retorikken og deraf efterfølgende apartheidindretning, muslimerne har over bred kam kørt "os og dem" overfor alt og alle i 1400+ år og nægter at stoppe, grundet den udpræget herrefolksliderlige og narcissistisk psykotiske renhedsopfattelse der lægges for dagen i mødet med alt ikke-islamisk. Reagerer man tilbage på det og påpeger de konkrete eksempler der viser hvem der starter og hvem der så egentlig er problemet, så får man guddødemig at vide af dhimmioter som dig, at man er skyldig i "os og dem" tankegangen. Du er jo komplet idiot!
Og har det krydset dit ufatteligt simple, politisk korrekt neddummede tåbesind, at jeg netop angriber den islamiske herrefolks- og apartheidtænkning for sin skelskabende tvangskollektivisme... idiot?
Jeg ved godt at det er svært for dig at bryde ud af dit selvopfyldende profetiske univers. Ligesom din lange, lange, lange række af hadske indlæg indikerer, at din person er defineret ud fra en klar dem-mod-os livsanskuelse. Men prøv lige at læse det jeg skriver én gang til.
Der er i samfundet i dag en lille gruppe individder, der fører en særdeles hadsk og ekskluderende diskurs, som har gravet en dyb grav i mellem 2 grupperinger der tyrer sten efter hinandens små glashuse, mens en MEGET stor mængde individder, der grundlæggende er uenige og ligeglade med jeres diskussion bliver taget som gidsler i jeres idiotiske kamp.
Bemærk! Jeg tillægger ikke specielt dig og dine skylden for denne situation. Jeg anklager alle, der ud fra kuklturkollektivistiske betragtninger forfladiger og reducerer individuelle eksistenser til typificeringer, der passer som Hans i Grete ind i jeres konstruktivistike kulturkamp.
Personligt synes jeg, at du har en begrædelig livsanskuelse, hvor du deler verden op i en ren sort-hvid, og vælger at betragte alle problemstillinger ud fra denne forsimplede dikotomi. Især er jeg ked af, at disse forsimplede betragtninger puster til en unødvendig ild, der er ødelæggende for en lang række individders muligheder for livsudfoldelse, som de selv ser bedst.
Hvis ikke man bringer alle sider af sagen op på bordet i tide, således at offentlighed og politikere kan rette kursen ind i overensstemmelse med de faktiske forhold, vil der før eller siden opstå en eksplosion, d.v.s. netop den konfrontation, som helst skulle undgås. Sker dette, vil mange blive ægte racister og fremmedhadere, fordi de vil føle, at det er den eneste måde, på hvilken de kan forsvare sig imod urimelig indtrængen. De virkelige racismemagere og gødere af fremmedhad er dem, der vil undertrykke kendsgerningerne om indvandringen, og som derved bidrager til, at den løber løbsk!
Frode:
Selvopfyldende profetiske univers? Ha, ja, det bliver det jo hurtigt til for folk som dig, når virkeligheden igen og igen understreger hvad jeg siger uden at jeg behøver at gøre andet end at pege på den når den stikker fjæset frem. Og det er i virkeligheden det, du harcelerer over - at nogen vover at bryde det tabu som den kontinentale kulturmarxistiske medieklasse og deres politiske allierede insisterer på skal opretholdes, uanset hvor meget vores samfund bliver smadret af det og virkeligheden snapper dem selv i haserne (Charlie Hebdo).
En meget lille gruppe, Frode? Er det den famøse "promille af ekstremistiske muslimer" som eksempelvis sætter koranen over østrigsk lov og ret som og som tilfældigvis udgør 72% af alle adspurgte i den omtale østrigske undersøgelse? Er det, det lille grøftegravende mindretal iblandt muslimerne? Hvad fik du i matematik i folkeskolen, siden at 72% er et absolut mindretal?
Det er ikke mig der deler verden op i sort og hvid, det er den koran som den klare størstedel af muslimerne fra den omtale undersøgelse overhovedet ikke kan konstateres til at have en betryggende moderat distance til og som størstedelen er totalt hjernevasket efter i en grad, hvor individdet nærmest er udslettet!
Størstedelen af muslimerne er totalt adfærdsregulerede efter koranens bokstavelige forlangender og det skaber netop en voldkollektivistisk tilstand af ekstrem social kontrol hvor alle i flokken/sekten stort set har den samme livsanskuelse og det samme menneskesyn og her er den islamiske variant særligt gennemgribende sindssyg.
Du forsøger at problematisere dem, der påpeger vanviddet i islam og omfanget af problemet.
påpeger man at islam er racistisk, siger dhimmioterne at man er racist
påpeger man at islam er xenofobisk, siger dhimmioterne at man er xenofob
påpeger man at islam er politisk totalitær, siger dhimmioterne at man er politisk totalitær.
påpeger man at islam fordrer apartheid, siger dhimmioterne at man vil apartheid
påpeger man at islam insisterer på "dem og os", siger dhimmioterne at man vil "dem og os".
påpeger man at islam graver grøfter", siger dhimmioterne at man graver grøfter.
Jeg kan heldigvis konstatere at denne børnehave-agtige "det man siger er man selv"- logik efterhånden kun er gangbar iblandt venstreekstreme pædagogmedhjælpere der selv har fanget den fra den børneflok de åbenbart ikke selv kan finde ud af at hæve sig mentalt over.
Kun en masochistisk selvudslettende tåbe graver ikke en rationalitetens grøft til islam!
Tak for svaret.
Jeg tror godt jeg forstår hvad din holdning er. Jeg tillader mig bare at pointere, at jeg ikke er enig.
Størstedelen af muslimerne er totalt adfærdsregulerede efter koranens bokstavelige forlangender og det skaber netop en voldkollektivistisk tilstand af ekstrem social kontrol hvor alle i flokken/sekten stort set har den samme livsanskuelse og det samme menneskesyn og her er den islamiske variant særligt gennemgribende sindssyg.
Pointen her er, at de er adfærdsregulerede. Spørgsmålet er hvad det er der regulerer dem?Jeg er af den opfattelse at KH har ret i, at en i forvejen marginaliseret gruppe skubbes yderligere ud i kraft af eksklusion.
Men hvor de ender vedkommer ikke mig. Jeg kan ikke, og vil ikke hidse mig op over, hvad et bestemt udvalg af individder aftaler af interne regler og forordninger SÅ LÆNGE DET ER BASERET PÅ FRIVILLIGHED. Det er aldeles uacceptabelt at nogen skal underlægges andres kulturopfattelse eller moral via tvang.
Bemærk, at jeg på intet tidspunkt har udtrykt støtte for den ufrivillige sociale kontrol som helt indiskutabelt udøves blandt forskellige grupperinger i samfundet. Alt tvang og underlæggelse af andre er forkastelig. Jeg vil derfor ikke tilskrives en holdning, at jeg mener at "danskerne" fortjent skal lide af vestens indoktrinerede arvesynd. Langt fra. På den vis er jeg bestemt ikke en "masochistisk selvudslettende tåbe" som du så malerisk beskriver mig.
Prøv engang at se hvad der sker i nedenstående citat, hvis jeg vender vinklen 180 grader:
Du forsøger at problematisere dem, der påpeger vanviddet i islamnationalismen og omfanget af problemet.
påpeger man at islamnationalisme er racistisk, siger dhimmioternekulturkollektivisterne at man er racist
påpeger man at islamnationalisme er xenofobisk, siger dhimmioternekulturkollektivisterne at man er xenofob
påpeger man at islamnationalisme er politisk totalitær, siger dhimmioternekulturkollektivisterne at man er politisk totalitær.
påpeger man at islamnationalisme fordrer apartheid, siger dhimmioternekulturkollektivisterne at man vil apartheid
påpeger man at islam nationalisme insisterer på "dem og os", siger dhimmioternekulturkollektivisterne at man vil "dem og os".
påpeger man at islamnationalisme graver grøfter", siger dhimmioternekulturkollektivisterne at man graver grøfter.
Det er selvfølgelig et fortænkt eksempel, men det understreger til en vis grad min pointe om, at BEGGE sider i det her "opgør" sidder og bebrejder den anden side for at benytte nøjagtig de samme metoder som en selv.
Jeg kan heldigvis konstatere at denne børnehave-agtige "det man siger er man selv"- logik efterhånden kun er gangbar iblandt venstreekstreme pædagogmedhjælpere der selv har fanget den fra den børneflok de åbenbart ikke selv kan finde ud af at hæve sig mentalt over.
Det er sjovt nok præcist den samme logik som du benytter til at angribe mine synspunkter...
Pointen her er, at de er adfærdsregulerede. Spørgsmålet er hvad det er der regulerer dem?Jeg er af den opfattelse at KH har ret i, at en i forvejen marginaliseret gruppe skubbes yderligere ud i kraft af eksklusion.
Mystisk som muslimer altid bliver marginaliseret, overalt på denne klode, hvor de kolonisere og bosætter sig, bliver staklerne marginaliseret og misforstået. Ingen bryder sig om deres ideologi, sharialov, kulturelle adfærdsmønster, sociale kontrol af kvinder, etc., etc...hulk, hulk os ægte liberale må hjælpe disse marginaliserede mennesker.
Det her er "hønen eller ægget". Den som påpeger den anden part først, kan altid udråbes til synder.
Men... der er over en milliard muslimer, og kun 5 mil. danskere. Det kan altså ikke være os som har forårsaget deres interne sociale kontrol, kan det?
Har danskere internt en meget streng social kontrol? Har svenskerne? Har nordmændende? Hvordan kan det så være vores skyld, at indvandrere har det? Og hvorfor får de endnu stærkere social kontrol af, at vi påpeger at det er forkert?
Muslimerne havde dem og os mentaliteten længe før danmarks riges opstod så det kan ikke være danskernes skyld. (indsæt nordmænd tyskere franskmænd, etc)
Frode:
Hvad der sker? Ja, det skal jeg fortælle dig: Dine eksempler rammer totalt ved siden af, for de er på ingen måde principielt repræsentative for islamiseringsmodstandernes argumenter overordnede debatstrategi eller underliggende rationale forhold til deres modstandere. Jeg rammer i det mindste skiven.
1) Nationalisme er ikke nødvendigvis racistisk og heller ikke tvangskollektivistisk. Du snubler i dine egne fordomme - du ved, det som debattører der ikke er enige med dig selv, ikke må have... hykler!
2) Nationalisme er heller ikke "xenofobisk" bare fordi en langt mere veloplyst originalbefolkning ikke vil have sin møjsommeligt opbyggede nationalstat sneet til i obskurantistisk og islamisk-supremacistisk tilvandret lort.
3) Nationalisme er heller ikke nødvendigvis totalitært. Tværtimod så har nationalstaterne i lang tid været garanten for vores frihed og sikkerhed som folk. Du kan bl.a takke den nationalliberale bevægelse for nedlæggelsen af enevælden ved revolutionær handling. Det er først når nogen krænker national suverænitet at der bliver ballade og friheden går tabt. EU er det seneste eksempel.
4) Nationalisme fordrer ikke apartheid, det etablerer blot en normbaseret og juridisk standard på et afgrænset territorie hvorunder man ikke ønsker at gå, hvis målet er at vedligeholde et tåleligt civilisationsmæssigt minimum i egen stue og (blå) nationalister drister sig som oftest blot til at påpege det uønskede faktum, at noget indvandring er mere landsskadeligt og personfarligt end andet. Derfor: Skik følge eller land fly.
5) Frihedsorienterede (blå) nationalister - nationalliberale og nationalkonservative - gør sig heller ikke bare lige i "dem og os" tankegang. De gider som oftest bare ikke at skulle brydes med tilbagestående grænseoverløbende tabere og diverse åndsprimater der nægter at leve op til reglerne i 4) ovenover. Integrationsvillige og højoplyste værdiskabende indvandrere fra andre højoplyste videnssamfund har de færreste blånationale problemer med.
Du kan ikke argumentere imod mig med udgangspunkt i din egen komplet utilstrækkelige, overkarikerede og komplet forfejlede forståelse af, hvad det vil sige at være nationalt sindet.
Ingen selvfrelst taber skal komme anstigende og bebrejde mig min konsekvente afvisning af den "kulturberigelse" der uværgeligt følger med en islamisk psykopattsunami hvis atomer oftest overhovedet ikke har et betryggende moderat forhold til deres teokratfascistiske yndlingsperversion af en tvangskollektivstisk og sindelagstotalitær skodideologi i hvis hovedværk jeg forlængst har spottet min egen dødsstraf til udførsel med gudssanktionerede menneskehænder når tiden er inde.
Den af Islam og vesten der først sænker paraderne, taber og socialisternes forsøg på netop at få de europæiske originalbefolkninger til at sænke paraderne først ved hjælp af forskellige former for virkelighedsmanipulerende skyldstrategier, så den nyudsprungne rød-islamiske alliance kan få nådestødet ind, afvises lodret konsekvent.
- og det gælder også dig.
Ingen taber skal komme anstigende og bebrejde mig den konsekvente afvisning af den "kulturberigelse" der uværgeligt følger med en islamisk psykopattsunami hvis atomer oftest overhovedet ikke har et betryggende moderat forhold til deres teokratfascistiske yndlingsperversion af en tvangskollektivstisk sindelagstotalitær skodideologi i hvis hovedværk jeg forlængst har spottet min egen dødsstraf til udførsel med gudssanktionerede menneskehænder når tiden er inde.
Chok for en (imponerende) lang sætning.. enig tror jeg.
Shariakontrol danskernes skyld - en fucking joke.
Nu havde muslimer dem og os mentaliteten før Gorm den Gamle tid (dem man må røve og dem man ikke må røve ) så det nye er at en socialpamper opdager dette :)
Den der Dem og os retorik opstod vel da Dem begyndte at indhylde deres kvinder i muslimske gevandter. Hvis ikke mor Karen har forstået så meget, så er hun på fejl plads. Muslimerne er ikke som vi, og det ønsker de jo netop at understrege, ved at skille sig ud i bla. klædedragt.
Frode du er det der kaldes en eftersnakker
EFTERSNAKKERENE
Mange gider ikke tænke sig om og undersøge tingene nærmere, men vil hellere køre frihjul ved at hægte sig på "de rigtige meninger".
De ønsker bare at være en del af "det gode selskab".
De søger at undgå alt, hvad der kan blive til besvær og ulejlighed for dem, eller som kan sætte deres egen behagelighed i farezonen.
De prøver derfor at fremstille sig som "humanister", "anti-racister", o.s.v. ved at deltage hetzen mod dem, der ønsker en mere ansvarlig politik.
De bruger kort sagt ikke hovedet, men eftersnakker ukritisk Godhedsindustrien og de professionelle manipulatører.
- Verdens overbefolkningsproblem kan ikke løses ved at lade alverdens folk slå sig ned her hos os.
- Erfaringerne fra f.eks. Libanon og Jugoslavien taler ikke for, at vore efterkommere vil blive lykkeligere i et "multietnisk" Danmark.
- Den kostbare asyl- og indvandringspolitik er ikke på sin plads i en verden, hvor 50.000 mennesker hver dag dør af sult - endsige i et land, hvor vanskeligt stillede medborgere lades i stikken.
Integration er ikke mulig, og integrationsprojektet bør afsluttes da det nedværdiger begge parter.
Et optjeningsprincip derimod giver alle nationaliteter deres selvfølelse og respekt tilbage.
Integrations-projektet er skam også afskaffet.
Nu om dage er der indført noget nyt, der kaldes "inklusions-projektet".
Det går i al sin enkelthed ud på, at alle os "gammel-danskere" pænt skal bøje os forover og så ellers bare tage imod - slutteligt skal vi så naturligvis alle huske at sige "tak" bagefter.
Som jeg læser det erkender Karen Hækkerup problemet med social kontrol blandt indvandrere. Jeg synes ikke hendes ord kan tages som beskyldning for, at vi danskere har skabt den sociale kontrol. Blot at hun mener, at den kraftige kritik (det hun lidt naivt kalder "os-og-dem retori") ikke har gjort det bedre.
Men hvad gør vi så, hvis vi ikke må kritisere social kontrol? Krydser fingre, og håber det går væk af sig selv?
-Er efterhånden dødtræt af muslimernes evige "spillen ofre.....",-det er på tide at DE GRIBER I EGEN BARM! Jeg kender lidt til det, da jeg bor iblandt (alt for...) mange af dem....! En familie hvor der er 3 skønne piger, som ALLE er tvangsgifte; den ene af disse piger er brudt ud af sit tvangsægteskab, med store konsekvenser til følge..., de to andre har slået hånden af hende, da hun nægtede at blive i det voldelige forhold, mens de to andre STADIGVÆK finder sig i tæsk, jævnligt!?! Altså, det er disse piger/kvinder, vi skal støtte op om..:-)
puha nej, for så laver du jo en os/dem-skelnen ved at påpege det urimelige i, at muslimsk kultur ikke ligestiller mænd og kvinder...
PS: Apropos kontrol-delen, er den MEGASTOR, her hvor jeg bor...... De unge kan ikke træde bare den mindste smule ved siden af, uden at hele området ved det og dømmer dem som ludere og tøjter, hvis de går for 'vestligt klædt', og flere end nogensinde er begyndt at bære tørklæder.....!! Jeg har boet her i 25 år og det grotesk at se på.... Små piger på 6-7 år går med tørklæder, det var utænkeligt for bare 10 år siden.... Det er sgu' da et tilbageskridt, eller??? :-(
Jeps, det er tragisk.
Jeg har et par venner der er muslimer(dog super godt integrerede og mener de er ligeså danske som mig snakker perfekt dansk, tager uddannelse osv.)
De bliver chikaneret af andre indvandrere fordi de snakker perfekt dansk! De bliver set som forrædere fordi de er kanon intregrerede. Det er virkelig grotesk!
Det er så langt ude at når de er sammen med andre muslimer så slår de over i "perkerdansk" som de kalder det.
Langt ude.
Jeg bliver sgu lidt trist til mode når jeg hører folk der mener at danskerne bare skal holde deres kæft for ellers vil det gå dem skidt.
Hvis skyld er det så i alle andre lande i hele verden hvor muslimer gør nøjagtigt det samme? Er det så alle andre end muslimernes skyld overalt?
Det er vel også danskernes skyld?
Findes "Frode" virkelig? Eller er det en eller anden der tages gas på borgermusikken? Undskyld!
Den liberale musik.
Karen Hækkerup burde måske kigge lidt over sundet til Sverige, hvor man med alle midler har bekæmpet "dem og os"-retorikken, men hvor de samme problemer med social kontrol og parallelsamfund vist ikke er meget mindre end herhjemme.
Vh Karsten
Hvis det er danskernes ansvar, er det også os, der kan gøre noget ved det. F.eks. ved at hælde alle shariafortalere ud af landet, hvis de har et andet pas end Danmarks.
I går fortalte en ven af mig, som er er gift med en philippinsk pige i Holbæk, at de forleden var ude for at spise, da en åben bil med perkere passerede dem og en råbte: "How much?"
Han sagde, at hvis han havde haft noget tungt for hånden at smide i baghovedet på vedkommende, så havde han gjort det. Og jeg forstår ham så altfor godt!
Joda, alt er danskernes skyld - altså de røde godhedsapostler blandt dem...
Den "oplyste" socialpamper kan ikke forstå dem og os mentaliteten men det er jo egentligt meget enkelt. Da den selvudnævnte profet muhammed for over 1400 år siden løb tør for konens penge stod han i en ubehagelig situation, han får så en åbenbaring, sektmedlemmer har pligt til at røve alle der ikke er medlemmer. Efter nogle forgæves røverriforsøg får han en åbenbaring bandemedlemmer må ikke nyde spiritus (berusede røvere er ikke effektive) så lykkedes det første røverri og bandemedlemmer strømmer til den succesfyldte bande, Som i alle andre bander er der dødsstraf for at forlade denne og meget strenge regler for indebyrdes opførsel og omgang med ikke medlemmer.
Dem og os mentaliteten er af meget gammel dato, men tilsyneladende et faktum der ikke må vides.
Arabisk ordsprog: "Me against my brother; my brother and me against my cousin; Me, my brother, and my cousin against the stranger."
Algerisk talemåde:
En jøde er jøde, selv efter fyrretyve slægsled.
Marokkansk talemåde:
Sov i de kristnes senge, men rør ikke deres mad; spis jødernes mad, men sov ikke i deres senge.
Talemåde fra Yemen:
Hellere en slange i huset end en fremmed.
KILDE:
Alverdens ordsprog - Politikens forlag 1964
Karen Hækkerup er desværre godt igang med at skrue tiden tilbage til de dybt naive 1990'ere.
Flere artikler fra Politik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien
Udgivet for 6 timer og 38 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 19:23 til Boblere af Klaus K
Kilde: metroxpress.dk
Danske ministre stiger 31% i løn
Udgivet for 5 timer og 18 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:05 til Boblere af Claus Tjørndal
Kilde: dr.dk
Minister vil lægge skat på vennetjenester
Udgivet for 15 timer og 35 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 10:23 til Boblere af hoffmann
Kilde: dr.dk
Lufthavnsansatte til kamp mod fagforeninger
Udgivet for 7 timer og 22 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 18:39 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: business.dk
Når moderinstinktet regerer
Udgivet for 16 timer og 26 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:35 til Boblere af Lennart Kiil
Kilde: manfo.dk
Skandale: Venstre vil indfører en millionærskat
Udgivet for 5 timer og 4 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:57 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: b.dk
JP opgiver at leje sig ind i højhusprojekt på havnen i Århus. Tvunget væk?
Udgivet for 1 time og 43 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 00:07 til Boblere af leif
Kilde: jp.dk
Peter Kurrild-Klitgaard: Danske mediers største USA-hemmelighed
Udgivet for 1 time og 43 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 23:27 til Boblere af Ola Hansen
Skats lange pokerarm klar til at hive internetudbydere i fogedretten
Udgivet for 10 timer og 14 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:47 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: version2.dk
Nu begynder den arabiske vinter
Udgivet for 1 time og 43 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 21:19 til Boblere af Henrik Johansen
Kilde: blogs.jp.dk
Kommentatorer: Hele skattereformen kan ryge i skraldespanden
Udgivet for 10 timer og 4 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:57 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: politiken.dk
Skattereformen er socialt SKÆV!
Udgivet for 15 timer og 58 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:32 til Boblere af Jesper Lindgren Hejlesen
Når påbudt politisk korrekthed ikke virker nok --> slå autoritær despoti til
Udgivet for 1 time og 43 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 21:37 til Boblere af liberfreak
Bent Jensen: Bureaukratisk-politisk censur af forskning
Udgivet for 1 dag, 2 timer og 8 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:14 til Boblere af Ola Hansen
Kilde: b.dk
Fagforeningsmafia: KRIFA medlem forsøgt presset ind i LO
Udgivet for 1 dag, 2 timer og 31 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:30 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: tv2nord.dk
Thorning vil give virksomheder strøre fradrag for investeringer
Udgivet for 8 timer og 33 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:52 til Boblere af NickRohde
Kilde: politiken.dk
Kvinde, sælg din krop! | Damefrokosten
Udgivet for 8 timer og 17 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 14:33 til Boblere af Camilla-Dorthea
Kilde: damefrokosten.com
HTS: Dine pensionspenge tilhører regeringen nu
Udgivet for 1 dag, 10 timer og 49 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 14:19 til Boblere af Claus Due
Kilde: ekstrabladet.dk
Boligejere kan få smæk i skattereform
Udgivet for 1 dag, 1 time og 16 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 22:24 til Boblere af Kenneth Eskegaard Nielsen
Kilde: b.dk
Sass Larsen, godt han er tilbage saa S helt kan forsvinde
Udgivet for 1 dag, 4 timer og 28 minutter siden i Politik
|
Om Jacques dôBiann Et nationalliberalt manifest: 1. Vi er trætte af politisk feminiserede matriarkstater der under trusler om vold og indespærring, tvinger os til... Se Jacques dôBianns profil eller Følg Jacques dôBiann |
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 150 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 106 klik
Danske ministre stiger 31% i løn 25/05 20:05 - 104 klik
Skandale: Venstre vil indfører en millionærskat 25/05 20:57 - 38 klik
Lufthavnsansatte til kamp mod fagforeninger 25/05 18:39 - 35 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 951 klik
855.000 kr. skattekroner lige ned i lommen på 21-årig musiker 24/05 23:13 - 727 klik
Når moderinstinktet regerer 25/05 09:35 - 473 klik
|
|
Tænk at livet koster livet! Tilføjet 23/05 22:39 af Thyra Frank |
|
|
HILSEN FRA KANTEN AF DEPRESSIONEN Tilføjet 23/05 17:04 af Niels Peder Ravn |
|
|
LA har (mere end) et imageproblem med udlændingepolitikken Tilføjet 18/05 15:09 af Torben Mark Pedersen |
|
|
Ældrebyrdens komme varsler et varigt farvel til folkepensionen Tilføjet 09/05 18:31 af Sasha Renate Bermann |
|
|
Socialismens besnærende konformitet Tilføjet 06/05 10:21 af Rasmus Brygger |
| Flere klummer | |

Bookmarklet

