Konservatives flirt med de Radikale kostede (formentlig) blå blok sejren
Udgivet for 251 dage siden i Politik
Tilføjet 17/09 19:28 til Boblere af Torben Mark Pedersen
Rød blok fik 1.779.365 stemmer svarende til 50,19 pct. af de gyldige stemmer, og blå blok eksklusive Kristendemokraternes spildte stemmer fik 1.736.079.
Kristendemokraterne fik 28.070 stemmer, svarende til 0,79 pct. af de gyldige stemmer. Det er ikke til at vide, hvordan KD’s vælgere ellers ville have stemt, hvis KD ikke var stillet op, så lad os se bort fra dem.
Der var altså kun 43.286 stemmer, der adskilte blå blok og rød blok. Det vil sige, at der kun skulle flyttes 21.643 stemmer hen over midten, for at blå blok havde vundet valget.
Før valget blev udskrevet, lå Konservative til omkring 6,5 pct. af stemmerne ifølge Gallup, der ramte mest præcist i sin meningsmåling op til valget, ville have givet 55.406 stemmer mere, end Konservative endte med at få.
Konservatives katastrofevalg er blevet kommenteret af mange. Den helt igennem uforståelige alliance med Radikale Venstre i begyndelsen af valgkampen har givetvis været en at flere årsager til, at Konservative mistede så mange stemmer i løbet af valgkampen, og den kan have kostet blå blok sejren. Alliancen med de radikale kan have skræmt vælger væk til alle sider: Nationalkonservative, der er imod Radikales udlændingepolitik, til DF, liberale vælgere, der alligevel synes, at LA’s økonomiske plan er mere troværdig, til LA, borgerlige vælgere, der for alt ikke ville opgive VK-samarbejdet er blevet skræmt væk til Venstre – og endelig er der hele Connie-Hedegaard segmentet af konservative vælgere, der fik legitimeret, at borgerlige vælgere lige så godt kunne stemme på de Radikale, der tilmed har markeret sig stærkere på reformområdet, end Konservative.
Efterfølgende vælgeranalyser vil givetvis vise, at en del vælgere har bevæget sig fra Konservative til Radikale. Om det har været over 21.643 kan vi ikke vide på nuværende tidspunkt, men det er ikke helt usandsynligt, at en emget stor andel af Konservatives vælgertab er gået til de Radikale, og i det tilfælde må Konservative tage på deres kappe, at de ikke alene leverede et katastrofevalg for sig selv, hvad de kun har fortjent, men at de formentlig også kostede blå blok valgsejren.
Den sidste konservative forsvandt fra partiet med den senere TDC direktør ellers har det været hel eller halv radiklale der har ført radikal politik for de "konservative" :)
Valget var faktisk tættere end som så. 400 stemmer mere til Folkeflokken på Færøerne, 900 stemmer fra de Radikale til de Konsrvative og ca. 4000 flere stemmer på KD i Vestjylland havde været nok.
Det er imponerende, så tæt som valget blev, at TV2 alligevel formåede at vise 92-87 til rød blok stort set hele aftenen igennem, og deklarerede sejren allerede ved 21-tiden.
Det er ren Pia Kjærsgaard-logik. Og det er ikke ros.
Ks flirt med RV kan have skræmt konservative vælgere i alle andre blå retninger, men næppe i retning af RV. Mere sandsynligt er det, at konservative, der ellers ville have stemt RV, besluttede at give K en sidste chance.
At der så var flere, der flygtede til V, LA og DF, end der blev vundet fra RV, er en anden sag.
"Nok-er-nok"-segmentet endte med at finde sammen om RV. Blå bloks eftergivenhed overfor DFs ekstremisme endte med at koste blå blok flertallet. Mere kompliceret er det ikke.
Jeg er ofte meget uenig med DF, men jeg spilder ikke energi på "had". Det er trods alt kun politik. Had overlader jeg til islamofoberne. Det er de meget bedre til.
Tag det roligt man er kun islamofob hvis man er bange for eksploderende muslimer og eksploderende muslimer er ikke noget man ser hver dag kun ret ofte :)
Enig. Hvis du kunne tilføje at de konservatives politik paa justitsministerposten og klimaconnie fik alle til at holde sig for næsen, saa er den analyse ikke længere.
Idiotpolitik som nedsaettelse af den kriminelle lavalder til 14 aar, burkaforbud, knivlov, terrorlov, logningslov, fjernelse af aktindsigt, borgermalkningsmaskiner, CSR regnskaber, mia til forfremmelser i politiledelsen, alt sammen som tjenester til djøfstandens bureaukrati og papirnusseri.
Pudsig som ingen offentligt kommenterer den politik de konservative rent faktisk har ført. Heller ikke Torben Mark.
Det har helt sikkert en stor del af ansvaret for V og K's nedtur, det tror jeg ikke mange vil betvivle. De Konservative havde jo allerede tabt mange vælgere ved valgkampens begyndelse, men det lader til at de tabte flere i løbet af valgkampen, og her er teorien at en ikke uvæsentlig gruppe af V og K vælgere gik til R, pga den meget omtalt K-R "alliance".
Det bliver i øvrigt sjovt at se om R's håndslag på at K skal være med til finanslov mm, stadig gælder nu hvor der ikke er et K-R-S-SF flertal.
De konservative blev overflødige da de ville føre radikal værdipolitik så der ikke var nogen forskel til de radikale :)
Den konservative nedtur kunne måske også hænge sammen at mange konservative i sidste øjeblik har tænkt taktisk og at de ikke vil medvirke til et flertal mellem SF/S/R og C på midten og har stemt på måske navnlig V.
Det kan være en af forklaringen på Venstres løft lige til sidst.
Selvfølgelig lå der en vis legitimering af politiken under en S regering ved Cs omfavnelse af R men udover effekten med en vandring fra C til R kan V også have profiteret af den.
Jeg tror dog at C har tænkt at der vil være borgerlige vælgere der ville stemme på R når nu de havde fået en sikkerhed for økonomien med tilbagetrækningsaftalen og det havde de gjort uanset alliancen med R eller ej.
Med den strategi som Barfoed tydeligvis havde lagt er det underligt at vi ikke så meget ( intet faktisk ! ) til Connie Hedegaard og meget lidt til Per Stig.
Jeg er helt enig i, at C's "alliance" med RV, udmeldt bag om ryggen på V, var afgørende for blå bloks nederlag. Det bragte blå blok i defensiven fra valgkampens start og fjernede fokus fra rød bloks mange svagheder (ikke mindst "paradokset" med RV's støtte til SSF på trods af de store forskelle i den økonomiske politik), der burde have været lette at udstille med en koordineret indsats.
Barfoed har i den grad demonstreret, at han er en udygtig politiker uden strategisk sans og burde træde tilbage.
Der er mange fortilfælde, hvor åbenlys uenighed på en fløj samlet koster denne stemmer.
Det skulle f.eks. vist have haft stor betydning for den svenske højrefløjs skæbne ved rigsdagsvalg.
Alle de blå partier har formentlig blødt i en eller anden udstrækning, LA undtaget. DF har tabt et par mandater til S-SF-Ø pga. tilbagetrækningsreformen. De Radikale har hentet vælgere hos VK, og det kan VK kun bebrejde sig selv. Man har legitimeret DRV og givet dem fuldstændig friløb gennem valgkampen.
V og LA gik frem - og for LA's vedkommende stærkt - i forhold til 2007-valget.
Når blå blok tabte regeringsmagten, skyldes det, at DF og især Konservative ikke formåede at holde på deres vælgere, og under valgkampen gjorde især Konservative det dårligt med deres håbløse flirt med de Radikale.
Ks flirt med RV har givet jaget konservative stemmer til de andre blå, men hvordan det skulle jage konservative til rød blok, beats me.
Jeg kender f.eks. en der er vandret fra V til RV, delvist pga legitimiseringen af RV som det blå parti i rød blok. Det har givet en del vælgere, der ønsker et folketing uden indflydelse til O, men en reform-orienteret økonomisk politik, det sidste skub over til RV. Når K går ud og antyder at de vil deltage i S-ledet regerings økonomiske politik, så legimiterer det RV - havde de nu sagt "Vi vil gerne de brede forlig - det har vi altid villet - men en stemmer på RV er en stemme på Thorning, og en uansvarlig økonomisk politik".
K's "alliance" med RV var endnu en legitimisering - de borgerlige burde være gået benhårdt til R's udspil - som jo har masser af planøkonomi i sig - og slet ikke er så blåt som mange går og tror. De burde have spillet på RV's ønske om højere boligskatter. Osv.
Derudover havde K slet ikke medietække til at få symmetri ind i alliancen. Det blev en "K nærmer sig R" sag mere end "R nærmer sig K" sag. Med det kærligsforhold de danske medier har til R burde K's ledere have vidst dette.
Peder.
Handler politik for dig kun om medietække eller kunne man tænke sig at de folk der sprang fra K rent faktisk kan tænke selv og ikke brød sig om Lene Espersens og Barfods politik og slingrekurs ?
Helt sikkert. Det tror jeg mange gjorde. K var jo også langt nede i meningsmålinger før valget. Men jeg tror den her smarte alliance-manøvre, som jo var rent spin, skadede langt mere end det gavnede.
Det tror jeg er forkert! DF har mistet mange vælgere pga. efterlønsforringelserne (det kan jeg godt forstå!) til rød blok. Mange konservative har skiftet til DF (inkl. mig selv)
K tabte vælgere til andre borgerlige partier. Havde K holdt på sine vælgere have LA ikke haft en valgsucces. Simpelt.
Det var jo en ret tydelig plan, som også er antydet af Morten Østergård, at den kommende regering skulle balancere mellem enhedslisten og de konservative, evt skulle de med, så regeringen ville blive en flertalsregering, og ja en Mike Legarth ville passe fint sammen med Ole Sohn, der er ikke den store forskel på deres holdninger.... Og den megen fokus og PR til Per Ørum kostede dyrt helt præcis: 0,8% fordi man ville ignorere Liberal Alliance
Hvis de radikale indgår i regeringen siver de 'gamle' konservative vælgere tilbage. Typisk Jelved vil hun i regering - koste hvad det vil - og det koster. Sidst kostede det rigtig mange vælgere og medlemmer (Simon Emil, Anders S, Kharder, Morten Helveg blev mobbet ud og så alle os andre menige medlemmer og tidligere folketingskandidater).
Vandbærene i de radikale har ikke opfattet det men siden Brandes har de radikale arbejdet på ødelæggelse af det danske samfund hvad er fuldt lovligt :)
Hvis K og V ikke havde bejlet til R gennem valgkampen havde det set meget værre ud. Det er den enste grund til at det ikke gik så skidt som gennemsnittet af meningsmålingerne viste.
Mange ville bare gerne af med DF, men de ville også gerne reformer hen over midten.
Men det forklarer jo ikke at K gik tilbage gennem hele valgkampen - også efter deres bejleri. Hvorfor skulle V gå frem på at K bejlede til R, med mindre der er tale om konservative vælgere, der ikke brød sig om melding (hvilket nok er en del af forklaring, men ikke hele forklaringen)?
Analysen er sikkert meget korrekt, men den kan naturligvis ikke direkte underbygge postulatet om, at K's flirt med B var årsagen til valgnederlaget (læs: stemmer fra K til B).
Helt fra toppen af hovedet, så ville jeg mene, at en signifikant del af denne vælgerforskydning ville være sket uagtet Barfods overraskende udmelding, idet meningsmålingerne med meget stor sandsynlighed fik mange tvivlere i Blå Bloks midtersegment, hvor K er solidt placeret, til at stemme på B for at trække politikken mod højre på grund af den forventede sejr til "Rød Blok".
Det er ganske uvidenskabeligt, men jeg kender flere i min omgangskreds, der udelukkende stemte på B af netop denne årsag!
For at underbygge TMPs påstand kræves (vel?), at der laves et signifikant kontrolleret forsøg, hvor Bs vælgere direkte spørges om, hvorvidt De Konservatives udmelding havde nogen indflydelse på deres valg. Det må dog medgives, at meget taler for at analysen formentlig er korrekt, netop fordi udmeldingen cementerede K's solide placering som det mest midtersøgende parti i Blå Blok. De Konservative var med andre ord mere sårbare end V,I og O og skulle derfor have holdt deres kæft.
I det hele taget er brugen af meningsmålinger (især i den sidste uge op til et valg) særdeles problematisk. De bruges i et latterligt mediecirkus, hvor tallene kolporteres af komplet ignorante journalister uden den mindste skelen til statistisk usikkerhed, og så er jeg desuden - qua ovennævnte - ret overbevist om, at de kan være medvirkende til afgørende at påvirke vælgernes beslutning, hvilket er aldels uheldigt, da det bør være den politiske substans og ikke tal, der er behæftet med stor usikkerhed, der bør ligge til grund for den demokratiske stemmeafgivning.
Man kan så (måske?) mene, at dette er irrelevant, fordi denne effekt "går begge veje", men det forudsætter vel en eller anden form for "symmetrisk" pressedækning.
Jeg er ikke kompetent til at udtale mig kategorisk om dette, men jeg er intuitivt overbevist om, at man burde forbyde meningsmålinger i en defineret periode op til et folketingsvalg, da de med meget stor sandsynlighed obstruerer for en fair demokratisk proces!
Jeg er meget enig. Min påstand om, at Konservatives flirt med de Radikale formentlig er årsagen til valgnederlaget, er helt klart sat på spidsen.
Jeg er dog ikke i tvivl om, at det er en del af forklaringen, men er nok skeptisk over for, om der rent faktisk skulle være flyttet så mange stemmer netto fra K til R i løbet af valgkampen.
Hvorom alting er, så er det klart, at K og i lidt mindre grad DF er de to partier i blå blok, der ikke har formået at holde på deres vælgere, men selvfølgelig rejser det spørgsmålet om, hvordan man i denne her sammenhæng definerer "skyld" i valgnederlaget. Hvis Venstre eksempelvis har tabt netto flest stemmer til rød blok men er gået frem, fordi de har vundet stemmer netto fra K og DF, er det så V, der er skyld i valgnederlaget? Det kunne man selvfølgelig godt hævde.
Altså, altså, altså: Der er ingen tvivl om, at folk vil have en borgerlig økonomisk politik. Men jeg kender rigtig mange borgerlige - mig selv inklusive - som simpelt hen ikke orkede fire år mere i lommen på Dansk Folkeparti. De sidste 10 år har været en skændsel for det borgerlige Danmark. Venstre har bare villet magten, og de Konservative har glemt, at det at være konservativ handler om meget andet end bare skattelettelser.
Ud fra den logik kan jeg ikke rigtig se hvordan der skal kunne dannes et borgerlig flertal i fremtiden
Man hører tit det argument du nævner... men kunne du ikke være lidt konkret? Hvad er det der piner dig mest ved DF's indflydelse?
Der er mange grunde til at blå blok tabte. Man kan selvfølgelig bebrejde de Konservative; havde de valgt Connie Hedegaard eller Mads Lebech som spydspids havde de bedre kunne holde og tiltrække nye vælgere over midten. Og selv Lene Espersen kunne have leveret et noget bedre resultat, om end hun ikke på samme måde som de 2 nævnte appellerer til midtervælgerne. Men hun har gjort det kanongodt som udenrigsminister, men blev jo smidt af pinden af sine egne, og derfor ligge de Konservative som de har redt. Problemet med Lars Barfoed er, at han ligner en dårlig og federe udgave af Lars Løkke. Lars Løkke og Lene Espersen var derimod et perfekt match.
- Mange blå vælgere har på forhånd givet fortabt og stemt på de Radikale for at holde ny socialistisk regering i ave (denne udvikling kunne delvist være undgået om VKO havde indgået deres aftaler med LA i stedet for at "blå"stemple de Radikale)..
- Mange blå vælgere har fået nok af DF, og udlændingepolitikken spillede en mindre rolle ved dette valg..
- Enhedslistens frontfigur har personligt trukket sofavælgere til rød blok..
- En del har nok tænkt det var tid til forandring..
- Dynamiske og selvbevidste vælgere har i højere grad stemt de Radikale end fx LA.. primært pga. Anders Samuelsen "defensive" måde at optræde på. Han skal hele tiden forsvare den ellers helt åbenlyse bedste økonomiske plan blandt partierne, og har ikke håndteret "sager" overbevisende. Nu har han forhåbentligt fået den tillid og ballast der gør, at "sagerne" kan håndteres med mere ro og overskud. Han bør nøje analysere den måde Vestager takler enhver situation på. I ophøjet ro og med stor selvtillid.
Men jeg havde faktisk forudset en lille blå valgsejr. Som sagt kunne omkring 5-6000 stemmer have givet blåt flertal, og at det blev så begrænset et nederlag skyldes at Lars Løkke trådte i karakter under valgkampen (især de sidste dage.)
HTS scorer helt sikkert en statsministergevinst nu, men vi må håbe at den bliver på bekostning af de 3 andre røde partier. Jeg forudsiger at SF bliver halveret, og det kan jo i sig selv give problemer. Heller ikke Enhedslisten kan bevare deres vælgerniveau. Og selv de Radikale må nok afgive stemmer til HTS, men alt afhængig af succes for den nye regering også til blå blok.
Bottom-line så sikrede Pia Kjærsgaard de sidste 3 blå valgsejre, men kostede os sejren i 2011. Primært pga. en taktisk brøler med at "blå"stemple de Radikale fremfor LA ved aftalerne om tilbagetrækningsalderen osv.
Heldigvis kan aftalen mellem Vestager og Barfoed ikke anvendes, så derfor vil vi nok se rød blok politik. Og det bliver dyrt for dem.
Men de Konservative havde den absolut dårligste reklamekampgane. Den var alt for indvinklet, grim og virkelighedsfjern. De skulle have holdt det simpelt.
- nej til betalingsring,
- nej til højere boligskatter (modsat de Radikale),
- nej til nye afgifter,
- nej til nye byrder for erhvervslivet,
- ja til økonomisk ansvarlighed,
og i den dur.
Man kan lave den ene analyse efter den anden. Den største gerningsmand er nu engang medierne. Medierne burde have forholdt sig mere kritisk til rød fløj og gennemboret deres såkaldte "plan".
Men medierne elsker skandaler, og de har luret en kommende skandaleramt regering. medierne skal sælge aviser, og de sælger flere aviser med flere skandaler.
Barfods flirt med Vestager og undsigelse af både VK og VKO samarbejdet, kostede helt sikkert regeringsmagten. Hvis de havde bevaret deres mandater, havde Løkket stadig været Statsminister. De Konservative bør udskifte Barfod nu!!!!!!!!!!!!!!!
Barfod er total uprofessionel, han har ingen strategi for de Konservative,og han slingrede rundt med sine politiske budskaber som en fuld allike under hele valgkampen. Man troede ikke at det kunne blive værre end Lene, men det kunne det altså. Barfod har ikke karisma, han har intet projekt, og de Konservative vælgere vil aldrig stole på ham, efter dette valg.
Mit personlige gæt er at det ikke vil være produktivt at ikke-medlemmer af det Konservative Folkeparti kræver den politiske leders afgang. Det krav bør stilles af medlemmerne af partiet, hvis af nogen. Uanset om vi anser Lars Barfoed som kompentent eller ej.
De beslutninger vi skal tage er mere i stil med
"Ønsker vi at samarbejde med K under den nuværende ledelse?"
"Hvis K skifter ledelsen ud og problemerne forsvinder?"
"Hvis K skifter ledelsen ud og problemerne består?"
Jeg har ikke nemme svar på de spørgsmål. Men jeg tænker at både V, LA og DF tænker grundigt over det.
Her er det værd at minde om at politik i høj grad er et gentaget spil, og man skal ikke regne med at man i morgen nemt kan samarbejde med dem man vælger fra i dag.
Historien om de konservative lover så afgjort ikke at evt. problemer forsvinder i forbindelse med en udskiftning af ledelsen. Det er vel snarere omvendt. Hvor mange ledelser er K ikke gået igennem/henover de sidste 20 år uden at det reelt har forbedret partiets stilling.
Skal bare lige forstå dig korrekt: Du mener i ramme alvor, at Barfoed i valgkampen skulle have løjet over for vælgerne ved ikke at sige, at han havde tænkt sig at samarbejde med en evt. rød regering for om muligt at minimere enhedslistens indflydelse?
Eller skulle han bare have undladt at oplyse vælgerne om dette faktum?
Han skulle slet ikke have fået tanken om dette samarbejde. - Og hvis han absolut ikke kunne slå den ud af hovedet, kunne han i det mindste have drøftet/koordineret idéen med sin samarbejdspartner, Lars Løkke Rasmussen.
Det eneste, han opnåede, var at støde resten af Blå Blok fra sig og legitimere, at mange potentielle Blå Blok vælgere fulgte hans idé og stemte på Margrete Vestager.
Ser i deadline at V har tabt 3% til de røde og DF 1.5 % K 0.5%. Det sætter jo tingene lidt i perspektiv og TMPs tese endnu mere. Tilbage til tegnebrætten for ny forklaring.
De 3%, som venstre tabte kan meget vek have været tidligere S-vælgere, der valgte at gå tilbage. Men til gengæld gik Venstre samlet frem og vandt et mandat, så de må altså have vundet mere end de 3% de måtte levere tilbage til S.
Efter åbningsdebatten i Folketinget i går, kunne jeg godt forestille mig, at mange af førnævnte 3% vælgere fortryder, at de lod sig lokke af Helle Thornings nu mange brudte løfter.
Man skal ikke lade fakta ødelægge en god historie... lol
Altinget bekræfter hovedbudskabet i min klumme:
http://www.altinget.dk/artikel/k-leverede-flest-blaa-stemmer-over-midten#.TqgwPIlDjew.facebook
Nej de gør ikke Torben - og du af alle burde være intelligent nok til at forstå det!
Altinget ser på, hvor vælgerne har bevæget sig SIDEN SIDSTE VALG - ikke siden valgkanmpoens start eller siden K og RV alliancen blev annonceret.
K var på det tidspunkt allerede decimenet siden sidste valg, og der er intet belæg for at sige, at hele vandringen fra RV til K ikke allerede var sket på det tidspunkt.
faktisk er det lige så sandsynligt (som det du sioger), at K-RV alliancen flyttede en masse vælgere fra RV tilbage til K (men endnu flere fra K til LA/DF/V (således at K netto tabte på at indgå alliancen). I så fald trak alliancen netto stemmer over midten (men netto ikke til K) - hvilket faktisk flugter perfekt med at blå blok gik frem under valgkampen!!!
Hvis man godtager din tese (K-RV alliancen sendte vælgere fra K til RV og dermed fra blå til rød blok) får man samtidig svært ved at forklare, hvorfor blå blok samlet gik frem i valgkampen! var det RV stemmer, som pga. K-RV alliancen gik til DF? Var det S-vælgere, som pga. K-RV alliancen stmete LA? Det giver ingen mening.
Jeg siger ikke skråsikkert, at K-RV alliancen netto sandte vælgere fra rød til blå blok. Men jeg siger, at sandsynligheden for at det er tilfældet er meget mere sandsynlig end det modsatte
Flere artikler fra Politik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien
Udgivet for 7 timer og 25 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 19:23 til Boblere af Klaus K
Kilde: metroxpress.dk
Danske ministre stiger 31% i løn
Udgivet for 6 timer og 5 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:05 til Boblere af Claus Tjørndal
Kilde: dr.dk
Minister vil lægge skat på vennetjenester
Udgivet for 16 timer og 22 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 10:23 til Boblere af hoffmann
Kilde: dr.dk
Lufthavnsansatte til kamp mod fagforeninger
Udgivet for 8 timer og 9 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 18:39 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: business.dk
Når moderinstinktet regerer
Udgivet for 17 timer og 13 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:35 til Boblere af Lennart Kiil
Kilde: manfo.dk
Skandale: Venstre vil indfører en millionærskat
Udgivet for 5 timer og 51 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:57 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: b.dk
JP opgiver at leje sig ind i højhusprojekt på havnen i Århus. Tvunget væk?
Udgivet for 2 timer og 30 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 00:07 til Boblere af leif
Kilde: jp.dk
Peter Kurrild-Klitgaard: Danske mediers største USA-hemmelighed
Udgivet for 2 timer og 30 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 23:27 til Boblere af Ola Hansen
Skats lange pokerarm klar til at hive internetudbydere i fogedretten
Udgivet for 11 timer og 1 minut siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:47 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: version2.dk
Nu begynder den arabiske vinter
Udgivet for 2 timer og 30 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 21:19 til Boblere af Henrik Johansen
Kilde: blogs.jp.dk
Kommentatorer: Hele skattereformen kan ryge i skraldespanden
Udgivet for 10 timer og 51 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:57 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: politiken.dk
Skattereformen er socialt SKÆV!
Udgivet for 16 timer og 46 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:32 til Boblere af Jesper Lindgren Hejlesen
Når påbudt politisk korrekthed ikke virker nok --> slå autoritær despoti til
Udgivet for 2 timer og 30 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 21:37 til Boblere af liberfreak
Bent Jensen: Bureaukratisk-politisk censur af forskning
Udgivet for 1 dag, 2 timer og 55 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:14 til Boblere af Ola Hansen
Kilde: b.dk
Fagforeningsmafia: KRIFA medlem forsøgt presset ind i LO
Udgivet for 1 dag, 3 timer og 18 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:30 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: tv2nord.dk
Thorning vil give virksomheder strøre fradrag for investeringer
Udgivet for 9 timer og 20 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:52 til Boblere af NickRohde
Kilde: politiken.dk
Kvinde, sælg din krop! | Damefrokosten
Udgivet for 9 timer og 4 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 14:33 til Boblere af Camilla-Dorthea
Kilde: damefrokosten.com
HTS: Dine pensionspenge tilhører regeringen nu
Udgivet for 1 dag, 11 timer og 37 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 14:19 til Boblere af Claus Due
Kilde: ekstrabladet.dk
Boligejere kan få smæk i skattereform
Udgivet for 1 dag, 2 timer og 3 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 22:24 til Boblere af Kenneth Eskegaard Nielsen
Kilde: b.dk
Sass Larsen, godt han er tilbage saa S helt kan forsvinde
Udgivet for 1 dag, 5 timer og 15 minutter siden i Politik
|
Om Torben Mark Pedersen Torben Mark Pedersen er cand. polit. et exam art (samfundsfag og forvaltning) og Ph.D. i økonomi fra Københavns Universitet. Har studeret... Se Torben Mark Pedersens profil eller Følg Torben Mark Pedersen |
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 150 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 106 klik
Danske ministre stiger 31% i løn 25/05 20:05 - 104 klik
Skandale: Venstre vil indfører en millionærskat 25/05 20:57 - 38 klik
Lufthavnsansatte til kamp mod fagforeninger 25/05 18:39 - 35 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 951 klik
855.000 kr. skattekroner lige ned i lommen på 21-årig musiker 24/05 23:13 - 727 klik
Når moderinstinktet regerer 25/05 09:35 - 473 klik
|
|
Tænk at livet koster livet! Tilføjet 23/05 22:39 af Thyra Frank |
|
|
HILSEN FRA KANTEN AF DEPRESSIONEN Tilføjet 23/05 17:04 af Niels Peder Ravn |
|
|
LA har (mere end) et imageproblem med udlændingepolitikken Tilføjet 18/05 15:09 af Torben Mark Pedersen |
|
|
Ældrebyrdens komme varsler et varigt farvel til folkepensionen Tilføjet 09/05 18:31 af Sasha Renate Bermann |
|
|
Socialismens besnærende konformitet Tilføjet 06/05 10:21 af Rasmus Brygger |
| Flere klummer | |

Bookmarklet

