LA nærmer sig spærregrænsen
Udgivet for 885 dage siden i Politik
Tilføjet 22/12 13:16 til Boblere af Simon Emil Ammitzbøll
Kilde: dr.dk
Liberal Alliance står til 1,6% i ny meningsmåling fra Capacent for DR. Det er den bedste måling i umindelig lang tid. Hvis det kun var mændene, der skulle bestemme ville partiet komme i Folketinget med 3,0 % af stemmerne. De unge giver partiet 4,8 %.
Ja, jeg har bestemt mig. Det kræver mod at gennemføre store forandringer. Dvs.
- mod til at turde sige det "upopulære, men nødvendige". Det gør LA.
- mod til at turde stemme på LA, med risiko for at ens stemme bliver spildt, hvis LA ikke kommer i tinget.
Jeg tager chancen (eller løber risikoen) - LA får min stemme til næste valg!
Jeg tager chancen (eller løber risikoen) - LA får min stemme til næste valg!
Hvis der blev ført liberal politik uden LA, så var der jo ingen grund til at stemme på LA. Vi stemmer vel LA netop på grund af alternativet. Jeg går ikke ud fra at du mener at der bliver ført liberal politik i øjeblikket? Det er et spørgsmål om hastigheden vi nærmer os DDR, hvis vi ser på VKO og S-SF-R.
Der er ingen risiko. 
Men hvis LA alligevel ikke kan få fat i kvinderne under nogen omstændigheder, kunne jeg sagtens lægge dem en strategi, der ville give dem masser af opmærksomhed og langt flere mandlige stemmer ;)
Til gengæld virker de unge ikke længere bange for LA. Måske fordi de er ved at indse hvem der kommer til at betale hvis vi ikke kommer i gang med reformerne.
Kom endelig med eksempler, Camilla.
Hvordan formulerer man principielle budskaber om frihed, som tiltrækker kvinder som vælgere?
Indtil videre ser sådanne principielle ord om frihed ud til at være spildt på kvinder. Femten gange så mange mænd som kvinder har hidtil godtaget Liberal Alliances budskab om mere frihed. Et budskab der endda er ret forsigtigt formuleret, efter min opfattelse.
Du ved intet om mit kvindesyn. Det er FAKTA at kvinder er mere venstreorienterede og baserer deres holdninger på følelser over rationalitet i forhold til mænd. Dit indlæg understreger dette meget godt. Du går meget hurtigt i defensiven (og lidt angreb) uden at forholde dig til substansen. Den onde kvindehadende mand skal bare have en over snuden.
Jeg synes nu også du klarer det med defensiven ret godt. Og jeg vil nu alligevel tillade mig at grine lidt af dit sort/hvide syn på kvinder og mænd.
Vi taler her om, hvor forsvindende få vælgere der reelt ville stemme LA, hvis der var valg i morgen. Og så skal du ikke komme og fortælle mig, at der ikke er en potentiel målgruppe hos de 2,2 millioner kvinder, der lever i DK. Der må da findes bare 40.000 kvinder, der er så heldige, at de tænker lige så rationelt som mændene;) Og dem synes jeg LA skal have fat i.
Som artiklen dokumenterer er målgruppen blandt mænd meget mere interessant (læs: nem at få fat i). I og med at LA har så få pct så er den mandlige målgruppe næsten helt uudnyttet, så hvorfor gå efter de mere "uopnåelige" kvinder?
PS! Jeg ville selv MEGET gerne have flere kvinder der støttede den liberale sag. Rigtig meget gerne. Men at komme over spærregrænsen er i første omgang vigtigst.
Ja, det er jo et strategisk valg man må træffe. Du har ret i, at man gør klogt i at pleje kærnemålgruppen, for at fastholde dem og også gerne øge størrelsen af segmentet.
Men når det så er sagt, så synes jeg, at man i LA bør have halvdelen af landets vælgere in mente, når man tænker politisk retorik. Jeg tror ikke kvinderne er uopnåelige, det handler bare om at få budskaberne ordenligt over disken.
Jeg tror det handler om at trække eksempler fra den politiske scene frem og tydeliggøre den manglende liberale tankegang. Eksemplerne må meget gerne være nogle som kvinder finder interessante, så som den madordning forældre med børn i børnehaverne får trukket ned over hovedet her om to uger, multimedieskatten som gør det sværere at have en fleksibel arbejdsplads og i det hele taget lovgivning der indskrænker friheden - også for kvinder.
Hvis man får de budskaber tydeliggjort i det offentlige rum, så tror jeg også at flere kvinder vil se fornuften i større frihed til at vælge selv. De kvinde-venlige emner var også lidt svære at få øje på i LA's valgkamp til kommunalvalget.
LA har faktisk gjort opmærksom på lige præcis de sager der, men det kræver måske at man ser med på 180 grader eller på LA's hjemmeside.
Hej Camilla, Jeg skrev selv et par bud under artiklen "Hvad betyder LAs manglende popularitet blandt kvinderne". Det kunne være spændende at høre din mening om det kunne være farbar vej.
Problemet er for tiden at alt for mange - også mændene - er så forgabte i den Stærke Mands Retorik, som de to Rasmussen'er har stået får. De minder meget om min datter på 7, der ræssonnerer som følger "Altså, gaver kommer fra julemanden, og jeg får julegaver hvor der står 'fra Julemanden, så han må eksistere".På samme måder fører statsapparatet sig frem med at "kødkvaliteten skal være god, og en kødkontrol giver sådan en kvalitet, så derfor skal vi have en kødkontrol". Vi ved udmærket hvad denne falske tryghed har givet os efter DR Kontants massive - ja systematiske - dækning af svindel med alle mulige ting.
Der må også være en massiv gruppe af kvinder i erhverv, der udøver professionel omsorg, om det er for unge, ældre, børn, patienter eller lignende. Noget burde have rokket ved deres tillid til at alskens statslig kontrol og micro-management kan levere den ønskede omsorg når det forudsigelige er sket: nemlig at de bruger mere tid på at fedte rundt i blanketter end faktisk yde omsorg for kunderne i butikken. Mange af de her målsætninger bliver fremført som om det kun er en mere eller mindre socialistisk tilgangsvinkel, der kan løse dem. Men hvad har alle dem, der er faldet for denne ledelsesfilosofi, egentlig at have deres "kvindelige dyder" i?Godt gået, Simon og co. I skal nok få kravlet op over de 2% til valget som jo næppe kommer meget før tid...
Hmm, måske skulle LA sørge for at være mere synlige på internettet, f.eks. med flere artikler om hvad LA egentlig står for..
Camilla har da aldeles ret. Det virker lidt for loge-agtigt i øjeblikket. ;-) Sådan lidt for meget møde i herreværelset en sen aften....
Hvad mener LA i øvrigt om dansk natur, landskab og den slags? Skal naturen overlades til det private marked?
Jeg håber at LA er klar over, at der er forskel på natur og miljø... altså at mit hus, bil, computer osv. er ligeså meget natur, som en eller anden myretue. Så ja, selvfølgelig skal naturen overlades til det private marked - alt andet vil være fuldstændig totalitært. Dernæst kan man jo mene meget om hvilket miljø der passer mennesket og dens velfærd bedst, så igen håber jeg at LA forstår forskellen imellem at beskytte den generelle velfærd, og at levere velfærden. Borgerlige er sådan nogen der beskytter den generelle velfærd for alle, hvor socialister/kollektivister er sådan nogen der tror de også skal levere selve velfærden.
"som en eller anden myretue". Rasmus J - jeg ved ikke, om du prøver at demonstrere en eller anden pointe her. Men det er ikke meningsfuldt af kalde hverken din computer eller din bil for natur. Den diskussion kan vi godt tage, hvis du har lyst. Men tænk dig om.
Naturligvis kan man sagtens overlade naturen til det private marked. Man kan overlade den til hovedparten af danskerne, som strengt taget er ligeglade med orkidéer og ildfugle, fordi de bor i byerne og ikke aner noget som helst om andet end computere, biler og huse. Måske vil man vælge at gøre netop det, fordi man af al magt vil undgå totalitarismen, koste hvad det vil.
Men jeg vil gerne høre fra pingerne selv - hvad skal vi stille op med naturen? Er der værdier i dette land, som ikke kan overlades til det frie marked?
Det er slet ikke ligegyldigt hvordan vi bruger ordet natur. At give en bestemt form for natur patent på ordet natur svarer til, at man lod McDonalds få patent på ordet mad, hvorefter alt blev dømt ud fra om det lignede et happy meal, og hvis det ikke gjord, så var det ikke mad.
Derudover når du med vilje ikke vil lade naturlige ting som huse, biler, og computere indgå i begrebet natur, så har du reelt også lagt kilen til en dualisme imellem mennesket og det univers han/hun befinder sig i. Det er hele denne tankegang som miljøsocialisterne bygger på - at mennesket er en slags virus eller kræftcelle, som har angrebet "naturen", hvorefter de har ret til at forsvare "naturen" ved at igangsætte trusler/tvang/vold/drab imod det "unaturlige" menneske.
At man har en bestemt form for natur man foretrækker, det gør ikke alle de andre former for natur til unaturlige, det er blot andre former for natur.
Og hvorfor er du så bange for det private markede? Det private markede betyder at det er et markede, som fungere frit... nogle gange får man fornemmelsen af, at du (og andre) reelt er imod et monopol markede, men fordi I ikke har et ord for det, så bruger i det private markede, da I tror monopoler kommer fra den private ejendomsret, selvom et monopol i det omfang I forestiller jer reelt er en social konstruktion, som opretholdes med igangsættelse af trusler/tvang/vold/drab, og ikke som den private ejendomsret der fungere ved forsvaret imod trusler/tvang/vold/drab. Hvis I kunne skelne imellem de typer markeder, så vil I opdage, at nøglen til at løse mange miljø problemer er gemt i det private markede...
Markedet er nemlig blot er andet ord vi bruger for den udveksling som foregår imellem mennesker. Og mennesket har nu en gang altid formet sine omgivelser efter sit rationelle sind. Mennesket er synderen og frelseren - i en og samme person....
Nå, men jeg skal spare dig for mere, så du kan hører hvad kvinder gerne vil have (forresten, held og lykke med at få svar på det - mænd har antageligt spurgt om dette siden mænd begyndte at leve med dem ;-)
Rasmus - jeg har intet, absolut intet mod markedet. Det frie marked kan klare de fleste ting - hvis ikke alle - som har med varer og tjenesteydelser at gøre.
Hvis vi skal bruge naturbegrebet meningsfyldt, er natur normalt det, der kommer af sig selv. Vi påvirker i høj grad naturen, og hovedparten af den danske natur er kulturbetinget. Det har jeg ingen problemer med.
Men dualismesnakken er noget fis. Det er for bekvemt med de der enten-eller statements, som netop ikke giver mening. Der ER forskel på os og anden natur, men der er også masser af vilkår, som vi har til fælles. Døden fx, selv om vi helst ville være fri.
Vi skal ikke bevare naturen for dens egen skyld. Den er da røvligeglad. Men vi skal bevare naturen, fordi den... tja, netop fordi den er noget helt anderledes end os selv. Lidt ligesom Gud, der sagde til Moses, der var lidt i tvivl om, hvem han havde med at gøre: "Jeg er den, jeg ER! (og han kunne have tilføjet "Bare så du ved det, makker!")
Det er lige præcist det, som naturen er. Bysvalen flyver til Mozambique, fordi det er det, den gør. En larve går i opløsning inde i puppehuden, og ud kommer et helt nyt væsen, en sommerfugl. Du kan ikke lave en sommerfugl uden en puppe, og "de mægted ej det mindste blad at sætte på en nælde". Det er magi, det vækker ærefrygt og taknemmelighed. Og det er rigtig sundt for os. Det sætter en masse ting i perspektiv. Det sætter vores liv i relation til resten af verden.
Problemet, Rasmus, det er, at der efterhånden ikke er nogen, der længere kender til den natur, som findes væk fra parcelhuskvarteret eller stenbroen. Men den ligger derude, og jeg synes, vi bør skønne på den og forvalte den med omtanke. Vi er nemlig ikke længere en del af flokken - vi er hyrden, der vogter sin hjord. Selv om jeg er TRÆT af alt det klimafis, var sloganet "Der er ingen planet B" lige på kornet.
Uha, det er hammerlammerinteressant, og der er mange ting, man kunne diskutere i timevis. Lad det nu ligge. Jeg har nogle døde insekter, jeg skal kigge på i luppen ;-)
Kan du udbyde dette? Mener du opstået af ingenting eller ikke rørt af menneskelig hånd?"Hvis vi skal bruge naturbegrebet meningsfyldt, er natur normalt det, der kommer af sig selv."
LA vælter sig nok ikke i medietid, så det gælder jo om at prioritere. Og økonomi og frihed er jo områder som i øjeblikket bevæger sig i den forkerte retning.
Jeg synes i øvrigt at dit spørgsmål er lidt mærkværdigt. "Skal naturen overlades til det private marked". Ser du LA som ultraliberalister? Det udspringer af det radikale venstre, så det kan undre at nogle folk har den opfattelse. Naturen er nok ikke det aller første man vil privatisere uanset hvor ultraliberal man er. Man kunne for eksempel starte med madpakker :)
@Skovgård, enig! Men i jagten på en "kant" kan LA hurtigt komme til at melde for skarpt ud i forhold til emner, som de strengt taget ikke aner et klap om. Hvor mange "naturfolk" (forstået som folk, der reelt set ved noget om natur og naturvidenskab) sidder der i toppen af LA? Svaret er vel det samme som i alle andre partier.
Også enig med Camilla - der må meget gerne være specifikke feminine mærkesager, dog kun sålænge disse fastholder de liberale idealer og ikke lefler for "Big Mother" eller næstekærlig omsorgsindgriben i andre menneskers liv.
Jeg synes at man skal samle de lavthængende frugter først. Og der må være mange flere mandlige frugter på træet. Kvindefrugterne hænger nok lidt højere. Vent med dem.
Hvis LA skal få gaflet nogle flere kvindelige stemmer så er en af mærkesagerne at få fjernet tvangsmadordninger i institutioner.....
Der findes liberale kvinder. Det ved jeg, for vi har med udgangspunkt i Liberal Alliance etableret netværket Liberale Kvinder. Vi har mødtes to gange indtil videre, og der har været stor opbakning til vores møder - både fra medlemmer og ikke-medlemmer. Så jeg er optimistisk i forhold til at få engageret kvinderne i den liberale sag.
Selvfølgelig er der det. Det benægter ingen. Jeg ville bare ønske at der var mange flere.
You are a rare lovely breed....:)
Ikke at der er så forfærdelig mange liberale mænd heller.... :(
Big Mother staten svarer jo for kvinder til at få en ekstra svigermor... :-) Big Mother in Law!
Hvis svigermor ikke fortæller dig at du gør alting helt forkert, skal staten nok tage over, og fortælle dig hvor dårlig en forældr du er, at du ikke kan finde ud af at smøre madpakke til dit barn, og at den måde du og evt. din mand vælger at leve på, er helt forkastelig fordin den ikke lever op til deres normer. Hov, ja, du kan heller ikke finde ud af at spise ordentligt, så vi lægger lige en skat på fedt-holdige varer, tyksak... og sukker er der allerede en skat på. Hvem styrer egentligt dit liv? Dig selv, eller staten? ... og består regeringen ikke af flest mænd? Så kvinde, du lader mænd fortælle dig hvordan du skal leve dit liv?? :-) ... jaja, jeg fisker... men det kan nok godt lade sig gøre at forklare hvilke positive effekter liberalisme har for kvinder også.
Med til fortællingen hører også, at undersøgelsen iflg. denne side omfattede 1008 personer og de 0,2% svarer altså til, at præcis to kvinder har sagt, at de ville stemme på LA (mod 30 mænd). Og med så små tal må usikkerheden være ganske betragtelig.
Takker - at det var nævnt havde jeg ikke selv set :-) Så kan virkeligheden godt være, at flere kvinder end mænd vil stemme på LA.
Jo, det tror jeg bestemt også, og jeg tog her udelukkende udgangspunkt i statistkken. Men hvis årsagen er, at kvinder generelt stemmer mere venstreorienteret, så er der jo ikke så meget at gøre ved det.
Noget andet kan dog også være tilfældet, nemlig at kvinder oftere end mænd ser på kønnet, når det skal stemmes og - hvor muligt - stemmer personligt på kvinder. Og så er det her, LA bør sætte ind - altså at bruge nogle af partiets kvinder til at markere sig. DR-målingen viser også overvægt at kvindestemmer hos B og C, så det kan altså lade sig gøre.Det ville i hvert fald hjælpe hvis LA fik nogle hardcore liberale kvinder på banen. Så dem derude ikke føler sig alene.
Det er bestemt positivt, at LA er ved at få lidt medgang. Jeg er selv hoppet med på vognen, om end det tog noget tid, før offentligt stod ved det.. Det kan lyde åndsvagt, men der skulle faktisk en del "mod" til, før jeg offentlig stod ved det :) Det har længe været mere tabubelagt at støtte LA, frem for DF. Jeg har dog bemærket, at mine kære med-studerende ikke længere er så hånende omkring LA. Argumenter er åbenbart vejen frem. Nu handler det bare om, at få lagt Naser og Ny Alliance bag sig, så skal vi nok komme i tinget.
Der skal altid mod til at turde stille sig op og gå imod strømningerne i tiden. Som jeg også skrev tidligere i dag...
Store forandringer kræver stort mod... både hos LA og vælgerne.
http://www.180grader.dk/Politik/store-forandringer-kraever-stort-mod
Jeg tror på at LA aldrig vil kunne tiltrække kvinder i et land som Danmark. De ser Staten som deres erstatnings-mand. Tanken om at miste ham gør dem bange.
Desværre betyder det at LA også vil forblive et lille parti. For de fleste mænd vil helst, som det synliggøres på diskotekerne i weekenden, være der hvor kvinderne er, for at kunne indynde sig hos dem. Hvordan skal det ellers forklares at mænd i stort tal følger Villy og urtemostrene, hvis det ikke var instinktet om at løbe efter kvinderne.
Jeg er helt enig i din analyse. Socialstaten er blevet som narkotika for en stor del af befolkningen. Særligt kvinderne, som forbinder denne med velstand og kvindefrigørelse. For når overførslerne fra særligt mændene bliver mindre, og yngelplejen stadig skal opretholdes, bliver kvinderne lige pludseligt langt mere afhængige af mændene.
Sikkert ikke en rolle der bekommer dem godt. Det drejer sig jo i sidste ende om magt. Med socialstatens fremvækst har kvinderne fået ufatteligt meget magt. Således at de har indkomster der kan måles mad mændene, men samtidig har retten til børnene og en ret til at være ekstrem kræsen med partnervalg. Det er jo ikke strengt taget nødvendigt at de finder en sådan.
Så jeg er også pessimistisk hvad angår LAs fremtidige muligheder. Generelt fordi folk som flest er risikoaverse, og derfor ikke nødvendigvis kan gennemskue om den usikkerhed ved overgangen til et mere markeds og civilpræget samfund, gør dem til økonomiske tabere eller vindere. Så er det mere trygt at bevare det bestående.
Mange af dem som støtter op om LA, gør det ikke nødvendigvis pga. en abstrakt værdi som "frihed", men fordi at det er ved at gå op for dem at en socialstat som den danske, ikke er bæredygtig i længden, og så bliver regningen selvfølgelig ekstra stor når de smertefulde reformer alligevel skal gennemføres.
Flere artikler fra Politik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien
Udgivet for 8 timer og 11 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 19:23 til Boblere af Klaus K
Kilde: metroxpress.dk
Danske ministre stiger 31% i løn
Udgivet for 6 timer og 51 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:05 til Boblere af Claus Tjørndal
Kilde: dr.dk
Minister vil lægge skat på vennetjenester
Udgivet for 17 timer og 8 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 10:23 til Boblere af hoffmann
Kilde: dr.dk
Lufthavnsansatte til kamp mod fagforeninger
Udgivet for 8 timer og 55 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 18:39 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: business.dk
Når moderinstinktet regerer
Udgivet for 17 timer og 59 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:35 til Boblere af Lennart Kiil
Kilde: manfo.dk
Skandale: Venstre vil indfører en millionærskat
Udgivet for 6 timer og 37 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:57 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: b.dk
JP opgiver at leje sig ind i højhusprojekt på havnen i Århus. Tvunget væk?
Udgivet for 3 timer og 16 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 00:07 til Boblere af leif
Kilde: jp.dk
Peter Kurrild-Klitgaard: Danske mediers største USA-hemmelighed
Udgivet for 3 timer og 16 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 23:27 til Boblere af Ola Hansen
Skats lange pokerarm klar til at hive internetudbydere i fogedretten
Udgivet for 11 timer og 47 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:47 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: version2.dk
Nu begynder den arabiske vinter
Udgivet for 3 timer og 16 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 21:19 til Boblere af Henrik Johansen
Kilde: blogs.jp.dk
Kommentatorer: Hele skattereformen kan ryge i skraldespanden
Udgivet for 11 timer og 37 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:57 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: politiken.dk
Skattereformen er socialt SKÆV!
Udgivet for 17 timer og 31 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:32 til Boblere af Jesper Lindgren Hejlesen
Når påbudt politisk korrekthed ikke virker nok --> slå autoritær despoti til
Udgivet for 3 timer og 16 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 21:37 til Boblere af liberfreak
Bent Jensen: Bureaukratisk-politisk censur af forskning
Udgivet for 1 dag, 3 timer og 41 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:14 til Boblere af Ola Hansen
Kilde: b.dk
Fagforeningsmafia: KRIFA medlem forsøgt presset ind i LO
Udgivet for 1 dag, 4 timer og 4 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:30 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: tv2nord.dk
Thorning vil give virksomheder strøre fradrag for investeringer
Udgivet for 10 timer og 6 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:52 til Boblere af NickRohde
Kilde: politiken.dk
Kvinde, sælg din krop! | Damefrokosten
Udgivet for 9 timer og 50 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 14:33 til Boblere af Camilla-Dorthea
Kilde: damefrokosten.com
HTS: Dine pensionspenge tilhører regeringen nu
Udgivet for 1 dag, 12 timer og 22 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 14:19 til Boblere af Claus Due
Kilde: ekstrabladet.dk
Boligejere kan få smæk i skattereform
Udgivet for 1 dag, 2 timer og 49 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 22:24 til Boblere af Kenneth Eskegaard Nielsen
Kilde: b.dk
Sass Larsen, godt han er tilbage saa S helt kan forsvinde
Udgivet for 1 dag, 6 timer og 1 minut siden i Politik
|
Om Simon Emil Ammitzbøll Kæmper for et mere liberalt Danmark hver eneste dag. Lad os få friheden tilbage! Se Simon Emil Ammitzbølls profil eller Følg Simon Emil Ammitzbøll |
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 137 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 75 klik
Danske ministre stiger 31% i løn 25/05 20:05 - 61 klik
Unge rygere dulmer nerverne med smøger 23/05 05:47 - 41 klik
Skandale: Venstre vil indfører en millionærskat 25/05 20:57 - 35 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 965 klik
855.000 kr. skattekroner lige ned i lommen på 21-årig musiker 24/05 23:13 - 723 klik
Når moderinstinktet regerer 25/05 09:35 - 476 klik
Skattereformen er socialt SKÆV! 25/05 09:32 - 433 klik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 349 klik
|
|
Tænk at livet koster livet! Tilføjet 23/05 22:39 af Thyra Frank |
|
|
HILSEN FRA KANTEN AF DEPRESSIONEN Tilføjet 23/05 17:04 af Niels Peder Ravn |
|
|
LA har (mere end) et imageproblem med udlændingepolitikken Tilføjet 18/05 15:09 af Torben Mark Pedersen |
|
|
Ældrebyrdens komme varsler et varigt farvel til folkepensionen Tilføjet 09/05 18:31 af Sasha Renate Bermann |
|
|
Socialismens besnærende konformitet Tilføjet 06/05 10:21 af Rasmus Brygger |
| Flere klummer | |

Bookmarklet

