LA-ordfører klar til ideologisk skattekamp
Udgivet for 248 dage siden i Politik
Tilføjet 20/09 09:02 til Boblere af Ole Birk Olesen
Kilde: borsen.dk
Jeps, vi skal have noget mere moral ind i skattedebatten!
Er moral ikke et meget farligt udtryk at bruge, specielt når man tænker på det i et liberalt skær. Liberale mennesker påberåber jo friheden til forskellighed, og her er moral så sandelig en ting, der kan dele vandene. Hvad der er god moral for den ene er dårlig moral for andre og i særtilfælde både og for tredje.
Jeg tror, at starte en debat om moral, (hvor positiv den end er ment), hurtig kan udlægges som noget, hvor at der bliver påduttet en moral, som andre (specielt socialister) ikke bryder sig om.
Men jeg grundessensmæssigt er jeg enig med dig. Jeg tror blot at man skal have noget mere objektivitet ind i skattedebatten, fremfor dogmer.
Moral er bestemt ikke et farligt ord at bruge i forbindelse med et andet smukt ord: Liberal. I 60 år har én moral været den gængse, nemlig den klassiske socialdemokratiske. En tanke jeg tror vi er enige om er gået for vidt. Jeg er enig med dig i at vi også bør tale obkjektivt om skat, for da står det klart at vi hverken bør eller kan stramme skatteskruen yderligere. Imidlertid må vi også erkende at emnet har en nærmest religiøs karakter og at mange danskere slet ikke er vant til at tænke over om det mon kunne skrues anderledes sammen.
Hvis man vil have lavere skat, vil det skade sagen at forsøge sig for meget med moral-baserede argumenter i stedet for de forholdsvist letforståelige økonomiske argumenter, der samtidig viser, at det er i folks egen interesse. Det kan være ok at liste et moral-argument ind i debatten en gang imellem, men man skal passe på med at forvirre folk og være opmærksom på, at det er betydeligt lettere at argumentere mod moral end mod fakta, der understøttes med tal, eksperter og forskning.
Hvis man dog vil have et mere grundlæggende opgør med de mere grundlæggende værdier, så de moral-baserede argumenter nødvendige. Dette har dog meget lange udsigter og har samtidig en betydeligt større risiko for at fejle end de økonomiske. Se f.eks. regeringens "værdikamp".
Jeg er ikke enig. Så længe den røde dagsorden hersker, hvor det er gjort moralsk forkert og egoistisk at være borgerlig, og ingen tør sige dem imod på den front, får vi ikke ændret meget. Selvfølgelig skal vi tale fakta, men vi er også nødt til at gøre opmærksom på, at der er en anden vinkel på det moralske i skattespørgsmålet, end den de røde har valgt.
Det kan da ikke være balance på statsregnskabet der skal være afgørende, for så antager man at det er moralsk rigtigt at bruge penge, vel at mærke en moral der er bedre end den moral der er hæftet på beskatning.
Moral er derfor altid et godt argument i skattespørgsmål.
Jeg bifalder i høj grad, at man verbalt jorder enhver socialist i jorden, når vedkommende ser alle sine saglige argumenter blive tilbagevist og reagerer ved manisk at kalde en kynisk, usolidarisk og det, der er værre. Folk skal vide, at det ikke er i orden. Den slags må også meget gerne komme i medierne. Hvorfor er der f.eks. (berettiget) ramaskrig, når en fra DF sviner muslimer til som noget af det værste, mens det er helt i orden, at en idiot fra SF kalder liberale for nogle af de værste mennesker på denne jord.
Udstil idiotens fordomme som det de er, men lad være med at påbegynde en større kampagne om, hvor afskyeligt hans og mange andres egne menneskesyn er. Uanset om du har ret eller ej, så fører det ikke noget godt med sig. Ingen bliver overbevist og du mister fokus på argumenter, som folk rent faktisk ville lytte til.
"Han nævner som eksempel, at søfarten er nødt til at blive skattebegunstiget, for ellers udflager alle blot til lande med lav skat."
Et lille sidespring: Husk venligst altid at næven, at det er rederierne, der er skattebegunstiget og ikke søfolkene. Alt for ofte hører man journalister sige, at danske søfolk ikke betaler skat.
God pointe, som der nok er for få der forstår. Som søfolk tjener vi intet på nettoløns-modellen, men det er svært at forklare når misundelsesretorikken kører for fuld udblæsning.
"Vi skal også sænke skatten af moralske årsager – den sammensatte marginalskat (skatter og afgifter) er på 68 pct., og det er ganske enkelt ikke retfærdigt. Den debat har de borgerlige partier hidtil forsømt," siger Ole Birk Olesen til Børsen.
Der skal ingen skat vaere. Skat er blot et andet ord for roeveri begaaet af staten. Hvis der skal vaere en skat, hvor hoej eller lav skal den saa vaere? Dette kan ingen give et absolut svar paa, for der findes ikke et. En af de store fejl i den klassiske liberalisme er at der ikke er nogen teori om beskatning. Den eneste konsistente liberalist er den anarkistiske liberalist.
Skulle vi ikke splejse og forære den stakkels mand et tastatur med danske bogstaver ?
Det bliver max. ca. 150 DDK
Han kan da bare skifte i keyboardlayoutet, så det svarer til det danske. Det behøver man ikke nødvendigvis et dansk tastatur for. De knapper man trykker på vil så bare ikke matche output, men det er hurtig lært.
Vi kunne ogsaa smide de danske bogstaver ud, fremfor metaforisk set at kræve, at resten af verden skal bruge vores bogstaver :-)
Skulle Tjekkere, Tyskere, Franskmænd, Polakker, Serbere, Tyrkere ..............
så også smide deres særlige bogstaver ud ?
Det er rart med lidt mangfoldighed
Manden skriver på dansk - på et dansk site !
PS. Du er selv lidt inkonsistent: "ogsaa" "kræve"
OK - der var jeg måske lidt "tung" i opfattelsen.
- men hvad ville du vise med det ?
Men i øvrigt : Hvad med det, der står ovenover "PS" 'et ?
Edit Glemte at tilføje, at jeg i øvrigt nyder at læse dine indlæg :)
Ahhh det sidste først: Mange tak.... Jeg kan være lidt af en drillepind.
Jow det er faktisk lidt godt med noget mangfoldighed. Da jeg skrev "metaforisk set" var det en tanke i retning af, at danskerne generelt set har en tiltro til, at samfundet partout skal være indrettet som tilfældet er. "De varme lande er noget lort". Det skal være ihhhh så socialdemokratisk. Men det vil OBO, i lighed med andre gode krafter, sætte fornuftige spørgsmålstegn ved. Hurra!
Nu bliver du lidt for svævende for mig.
(Politisk ligger jeg nu et pænt stykke til højre for RV, hvorfor jeg også holder meget af 180Grader som et frisk pust ifht. MSM.)
Tak for "samtalen"
Indrømmet - lidt sent
Hvordan gør man det i praksis ? (Windows Vista)
Konkret:
skifte SHIFT + 4 = ¤ til SHIFT + 4 = ß ( CHR$(223) ) (det tyske "sz")
Venter spændt på svar
mvh torsva
http://support.microsoft.com/kb/306560#LetMeFixItMyselfAlways
Jeg får dog noget helt tredje ved at skifte til tysk tastatur. Der giver SHIFT + 4 mig $ i stedet. Hvilket lands layout leder du efter?
Mange tak for svar + link
Jeg mente dog ikke et helt tastatur layout, men kun 1 tast. I linket gives nogle muligheder. Dog ikke "ß".
Har i mellemtiden fundet en (ret beværlig) løsning:
I Office Excel (og Word ?) findes "indsæt symbol" med alle ASCII-koderne.
Så kan man vælge og derefter copy/paste til aktuelle text. (Brugt her)
PS. Før nogen brokker sig, må vi jo nok indrømme, at dette ikke har meget med skattemoral at gøre : )
mvh torsva
LA snakker, man skal nok til at kikke på hvad der er på LAs folketingsmedlemmer, der har jo allerede været noget her på 180 grader om Anders Samuelsen, så han burde nok gå med små sko, 180 grader har jo godt nok slettet det, men aldrig kommet med en forklaring hverken Ole eller Samuelsen selv, ikke engang tak for det blev anmeldt, så måske er der noget om snakken, men det er gemt, og kan faktisk smadre partiet. Men Ole og Samuelsen er måske så højrøvet at de ikke kan sige tak for anmeldelsen, ole svarede med at slette venskab på FB. Er det kun ond snak fra et 180 graders medlem kunne de 2 hoveder blot sige tak for anmeldelsen, men ikke et ord.
Moral = Du må ikke stjæle! Og længere er dén sådan set ikke.
Umoral = Røveri er OK, hvis det tjener "det fælles bedste" (hvad dét så end er.)
Så enkelt kan det formuleres. Men det er nok umuligt for de røde at forstå...
Netop.
Skat er tvang. Tvang er altid forkert.
Så kan socialisten jo selv vælge hvilket af disse logiske trin som vedkommende vil anfægte.
Dem begge tror jeg. Folk er jo ikke tvunget til at betale skat. De kan bare flytte ud af landet og finde et sted, hvor skatteinddragelsen ikke er så effektiv som her - f.eks. i Haiti eller Afghanistan.
Desuden anses tvang vel heller ikke altid forkert i liberale kredse? I så fald burde vi jo afskaffe fængselsvæsenet! :D
Det er en meget spændende diskussion. I teorien er fængselsstraf kun til for at afskrække folk fra at begå en kriminel handling (læs udøve tvang mod andre), samt at holde folk som hele tiden "tvinger" væk fra muligheden at gentage noget kriminelt.
Min holdning er vel i teorien at hvis du tvinger nogen til noget, så gør man sig fortjent til en slags bod. Altså at rette op på skaden om muligt - den genoprettelsesbod skal i sig selv også fungere som afskrækkelse for andre til at gentage handlingen. Men hvis det f.eks. er mord, så kan skaden ikke genoprettes, men hvad skal man så tildele i bod?
At tvinge yderligere hævnmotiver ned over den kriminelle er vel bare at fortsætte rækken af "tvang".
Det ender i spilteori - hvis første spiller tvinger nogen noget, hvad er så det optimale svar?
Den med skat ikke er tvang er helt bagvendt. Man kan da ikke komme til folk som "står" (bor) et bestemt sted og så pludselig afkræve dem penge. Hvis de nægter modtager de vold eller for at vide de så må flytte sig.
Det lyder lidt som den børneleg, hvor det ene barn siger "nu slår jeg bare ud i luften den her vej, så må du flytte dig hvis du ikke vil rammes".
Parallellen til fængselsvæsenet holder ikke. Fra et liberalt synspunkt er der intet i vejen med at straffe for ikke at respektere andres ret til at agere frit.
I øvrigt bør du passe på ikke at forveksle anrkisme, anarkokapitalisme og liberalisme med hinanden :-)
Mnah, tvang er vel ikke altid forkert. Det er vel f.eks. ikke forkert at tvinge en forbryder til at afsone sin straf?
Det er en meget spændende diskussion. I teorien er fængselsstraf kun til for at afskrække folk fra at begå en kriminel handling (læs udøve tvang mod andre), samt at holde folk som hele tiden "tvinger" væk fra muligheden at gentage noget kriminelt.
Min holdning er vel i teorien at hvis du tvinger nogen til noget, så gør man sig fortjent til en slags bod. Altså at rette op på skaden om muligt - den genoprettelsesbod skal i sig selv også fungere som afskrækkelse for andre til at gentage handlingen. Men hvis det f.eks. er mord, så kan skaden ikke genoprettes, men hvad skal man så tildele i bod?
At tvinge yderligere hævnmotiver ned over den kriminelle er vel bare at fortsætte rækken af "tvang".
Det ender i spilteori - hvis første spiller tvinger nogen noget, hvad er så det optimale svar?
Moral er ikke et velvalgt udtryk.
Det er noget Mette Frederiksen håndterer anderledes hjemmevandt end en liberal.
Der er ikke noget til hinder for at muslimer, kristne, ateister og agnostikere har en fælles liberal ideoligi, men de vil have forskellige opfattelse af moral.
Der findes mange 'moraler' hvorfor udtrykket forudsætter en konsensus om hvilken moral der lægges til grund.
Ideologi bør være udgangspunktet.
Ideologi bør være udgangspunktet.
Hvad adskiller et "ideologisk" udgangspunkt fra et moralsk?
At det er "objektivt" - eller endda "videnskabeligt" - og dermed et (falsk eller partikulært) moralsk udgangspunkt overlegent? Minder det dig slet ikke om noget? (Clue: Det starter med m-a-r-x...)
PS: Mht. Mette Frederiksen, så bør man nok skelne mellem moral og moralisme - det er ikke helt det samme...
Selvfølgelig har moral en rolle at spille i skattedebatten - og selvfølgelig kan man godt tale skatte-moral uden at gøre det til et helt principielt spørgsmål om skat eller ej.
Man kan f.eks. stille spørgsmål ved det moralske i at have et politisk system, der er bygget op over et princip om at flertallet bestemmer - men samtidig tillade/støtte, at dette flertal indfører en generel skat, som rammer et mindretal? Er det ikke bare ekspropriation? Og er det ikke amoralsk? (selv i de folks selvforståelse, der ikke ser skat som røveri)
Spørgsmålet er om det er en effektiv vinkel at bruge. Vil folk skifte mening hvis man antaster deres moral? Eller finder de bare på en god undskyldning?
Lige i øjeblikket er moralske argumenter noget venstrefløjen er gode til. De har vel allerede vaccineret vælgerne mod det du går og siger.
Men hvordan kom vi derhen? Med økonomiske argumenter? Ja, til mdels - men også med moralske argumenter.
Krigen skal kæmpes på alle fronter - økonomiske såvel som moralske.
med V og K i opposition (og frie til at kritisere) skal LA finde sin niche - også i skattedebatten. At bruge moralske argumenter (noget mere) er ikke nogen dårlig idé. Dermed bliver V og K partierne, der mener skatten skal ned, fordi det vil give vækst (og flere penge i statskassen), mens LA (også) mener det, fordi det er det moralsk rigtige at folk får lov til at beholde (flere af) de penge, de selv har tjent
Vi kan jo starte med os selv. IMO handler høj skat om et par ting, der ikke direkte er økonomi: rimeligheden i at vi tvinger folk til at dele voldsomt meget med andre, og rimeligheden i, at folk ikke kan tjekke om deres penge bliver brugt fornuftigt.
- En VW koster det samme, om man tjener 300K eller 3M om året. Hvorfor koster en skoleplads mere for den rige?
- Er det rimeligt at man giver flere penge til fællesskabet end man beholder selv?
- Er en krone der kom fra en rig mand mindre værd end en der kom fra en fattig?
- Skal statslige funktioner kunne tage så mange penge fra borgerne, som de selv mener de har brug for?
Så enkelt er det jo ikke. Der findes mange rige der tidligere har været arbejdsløse eller lavtlønnede. Der kommer der hele tiden nye rige til. Der bliver hele tiden opfundet nye produkter osv.
Jo, vi har i øjeblikket mange arbejdsløse, men, mange af dem skal nok komme i arbejde igen, og nogle af dem vil bygge nye virksomheder op, og skabe arbejdspladser.
Nej, det er utvivlsomt ikke et enkelt område. Men hvad er sammenhængen med det du skriver? Forstår ikke rigtigt hvor du vil hen med det?
Min pointe er, at nogle bidrager mere end andre i dag, og andre bidrager mere end dem osv. Sådan har det altid været, og sådan vil det også være fremtiden. Jeg taler af personlig erfaring.
Ja, men det er også almen viden at vi ikke alle bidrager lige meget. Spørgsmålet er så hvor stor den ulighed må være. Det må være sådan man drager moralske vinkler ind i debatten.
Lars Larsen og andre har tjent milliarder. Fint. Andre følger efter. Fint.
Moral er ikke en ensporet vej. Man bør ikke se så firkantet på tingene som mange gør. Har jeg et moralsk ansvar overfor samfundet ? Ja, det har vi da alle. Første regel: Bryd ikke loven. Der starter det. Hvis du arbejder sort og hæver dagpenge samtidigt fordi "straffen" for det er en joke, ja så har jeg ingen respekt for dig, og så er der jo noget galt med retssystemet.
Skal vi have skattetrykket ned ? Den er jeg med på. Jeg har prøvet, at beskrive hvordan vi kan gøre det så det også holder i det lange løb. Nej, vi kan ikke gøre alt på en gang. Det er klart, men, vi bør tage et opgør med den måde som skattesystemet er indrettet på, og vi bør tage et opgør med den blødsødne retspolitik samtidigt. Ellers kommer vi ikke langt.
Grundene til den dårlige skattemoral i vores land er jo selve skattesystemet og den blødsødne retspolitik. På den ene side har vi høje trækprocenter og afgifter. På den anden side har vi et hav af skattefradrag, Skattemoralen bliver kun bedre hvis man fjerner alle fradrag og sænker trækprocenterne og afgifterne tilsvarende. På den måde ville man skabe et mere enkelt og retfærdigt skattesystem. Dette er dog ikke nok. Alle former for skattesnyd bør straffes med lange fængselsstraffe. Det er det eneste som folk har respekt for. Skattesnyd er tyveri fra de ærlige skatteborgere. Sort arbejde burde straffes med mindst 10 års fængsel.
Vores samfund bliver ødelagt fordi politikerne ikke vil slå hårdt ned på forbryderne. Dette gælder også på skatteområdet. Hvorfor skal de anstændige være de dumme der skal lide under forbrydernes tyrani ?
De såkaldte borgerlige / liberale partier har fuldstændigt forsømt, at forenkle skattesystemet, og indføre en kontant og konsekvent retspolitik som folk har respekt for. Deres latterlige ministramninger på det retspolitiske område er en hån imod de anstændige i vores land.
Der er ca. 850.000 offentlige ansatte i Danmark. Derudaf er der sølle 11.000 politibetjente. Så brutalt bliver der sparet på den indre sikkerhed i Danmark. Indførelsen af ældrechecken (med det tilhørende bureaukrati), og det vanvittige aktiveringscikus (med det tilhørende bureaukrati) var vigtigere for VKO. Man ville ikke ansætte flere politibetjente, men, man ville godt spilde milliarder på tåbelige aktiveringskurser og den slags. Dette er slet og ret en skandale.
Desuden bør alle former for løntilskud stoppes. Det er meningsløst spild af penge. Der kommer jo ikke nye arbejdspladser ud af det. Også her har VKO fejlet.
Nå, skal vi skabe et bedre Danmark, eller skal alle bare tænke på dem selv, og have lov til, at gøre hvad der passer dem ?
Vrøvl.
Desuden er der en masse erhvervsstøtte der favoriserer bestemte brancher og virksomheder. Man tager fra nogle virksomheder og giver til andre. Man kan undre sig over, at dele af erhvervslivet ikke forlængst har krævet en stopper for dette.
Vrøvl? "Skattesnyd er tyveri fra de ærlige skatteborgere", hævder du. Det forudsætter da at du mener at staten har ret til at tage for sig af borgernes indkomst.
Dog er vi helt enige om at erhvervstøtteordninger er nget fanden har skabt.
Jeg mener bestemt ikke, at staten bare skal "tage for sig", men, skattesnyd er stadigvæk tyveri fra de ærlige skatteborgere.
Vejen til et lavere skattetryk er først og fremmest forenkling af skattesystemet, og konsekvent handling overfor de der stjæler fra de ærlige skatteborgere. Der bør også sættes en stopper for alt det meningsløse spild der er på de offentlige bugetter.
Skattesnyd fører bare til flere afgifter, og det er jo ikke den måde man sænker skattetrykket på, vel ? Og ja. Det er stadigvæk tyveri fra din nabo.
Et udgangspunkt for denne debat er jvf. LA's program max. 40% indkomstskat. Men AK AK AK. selv dette forslag medfører en for hård beskatning af arbejde.
Ved 40% beskatning får man 60% tilbage til een selv som købekraft. Men som bekendt skal man deraf mindst af med reciprokke +25% MOMS = -20%. Ergo smutter 12% i handelsskat, MOMS. Man betaler altså 52% i marginalskat.
Vi bør også fjerne alle skattefradrag. På den måde kan vi bla. fjerne registreringsafgifterne på biler og sænke momsen... Vi bliver nødt til, at starte med, at forenkle skattesystemet.
Skattesnyd fører bare til flere afgifter, og det er jo ikke den måde man sænker skattetrykket på, vel ?
Du glemmer det mest oplagte instrument. Man kunne kigge på udgiftssiden, og spørge sig selv om al den forbandede velfærd er strengt nødvendig, for hele den brede middelklasse.
Og ja. Det er stadigvæk tyveri fra din nabo.
Øøøh...nej. Slet ikke. Hvis jeg fusker for 50.000 kroner i skat, så er det penge min nabo ALDRIG har haft i hænderne, og aldrig har haft et legitimt krav på. Ergo er det ikke tyveri fra min nabo. Det er et tiltag jeg gør, for at beholde mine egne penge...frem for at lade min nabo stjæle dem fra mig via skatte- og omfordelingssystemet.
Pengene var mine fra start. Det er de stadig. Intet tyveri her, kammerat.
Hvius du endelig skal benævne det med et kriminelt 'label', så kald det snyd. Altså hvis du forudsætter, at min nabo forventede at få alle mine penge :)
Har HTS snydt? Eller har hun bare sjusket? Har hun en diskutabel skattemoral?
Hvor længe mener du at hun skal i fængsel?
Claus Bergø
Ja, hun har snydt. Ja, hun har en diskutabel skattemoral, og hun burde jo være et forbillede..., men, nu handler det her jo ikke om HTS. Hende har vi vidst haft nok tråde om.
Der er noget fundamentalt galt med en statsideologi, som ser det som en medfødt naturlig ret, at opkræve størstedelen af værdien af borgerens arbejde i skat.
I et multikulti samfund hvor de forskellige befolkningsgrupper har meget divergerende moralopfattelser, hvor parallelsamfund, socialbedragerri og sort økonomi er kommet for at blive, er vejen frem nok mere liberalisme a la Singapore.
Et demokrati kan godt være liberalt, og en styreform der er bedre end demokrati er endnu ikke opfundet så hvorfor ikke stå vagt om dette?
Singapore er ikke et demokrati. Det er et autokratisk styre. Danmark er på visse områder mere liberalt end Singapore hvor du skal passe meget på med, at ytre dig negativt om magthaverne, og især den rolle som politikerne, og militæret (generalerne og deres familier) spiller i erhvervslivet. Det står dig frit, at flytte dertil.
og en styreform der er bedre end demokrati er endnu ikke opfundet
Forkert. Markedsanarkisme er sandsynligvis langt overlegen.
Kun for et lille mindretal der indfører slaveri for flertallet. Desuden vil de store altid slå mindre konkurrenter ihjel. De vil også slå hinanden ihjel. Nogle vil bruge mere brutale og blodige metoder end andre.
Polske fupfirmaer dyrker markedsanarkisme. Den polske mafia er ved, at få et solidt fodfæste i det naive Danmark hvor politikerne blæser på borgerne.
Behøver jeg, at sige mere ?
Ja, det gør du vist. For hvilken tilstand er det vi har nu? Lever vi under et styre, hvor bevæbnede mænd bortfører og fængsler folk, der ikke vil lade sig røve? Need I say more?
Hvem tvinger dig til, at tjene dine penge i Danmark ? Det er fuldstændigt lovligt, at udvandre. Der er ingen grund til, at bryde loven. Du kan ikke lide det danske demokrati ? Jamen, hvad holder dig her ? Nååh, skatter og afgifter kommer tilbage til markedet...
Hvem har omvendt givet dig ret til at røve dine naboer, fordi de tilfældigvis er født i landet og ikke har tilsinde at blive drevet på porten af mennesker som dig, der tilsyneladende ikke kan kende forskel på dit og mit? :-)
Og nej, du har helt ret i, at jeg ikke bryder mig om det danske "2 ulve og et får" demokrati.
Det er en underlig præmis at opstætte: Hvis man ikke er enig med dig eller nogen andre skal man melde sig ud af en underskudsklub?! Grundlæggende skal hele landet være konkurrencedygtigt og så er det nok ikke så klogt at smide de stærkeste krafter ud, som du der antyder. Skal det ses i det lys som du blinker med der, at SSF flirter med en uddannelsesmur omkring Danmark? Skal det også gælde kunstnere og sportsstjerner?
Hvis folk er så ufatteligt utilfredse med måden det kører på i Danmark, som man kan få fornemmelsen af på denne tråd, er det da ganske naturligt at foreslå folk at flytte til andre lande, hvor de vil have de bedre med sig selv. Under alle omstændigheder er der ikke meget produktivitet i folk der er vrisne og sure.
Der skal være konkurrence! For konkurrence fremmer lavere priser og bedre kvalitet, siger statens konkurrencestyrrelse. Og der skal være profit, så konkurrenterne vil producere. Og der skal være gennemskuelige priser, så kunderne forstår, hvad de køber. Undtagen, hvis FOA gerne vil overtage forretningsområdet. Så skal det være et skattefinansieret monopol. Og så er konkurrence og gennemskuelige priser skadelige for arbejdsklimaet. Og produktion fremmes bedst med højere omkostninger. Og skatter betaler de arbejdende i de konkurrerende erhverv med samme glæde som når de betaler andre former for beskyttelsespenge, så FOA kan finansiere driften af sine forretningsområder uden at vise kunderne, hvad FOA-varen egentlig koster.
Flere artikler fra Politik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien
Udgivet for 8 timer og 12 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 19:23 til Boblere af Klaus K
Kilde: metroxpress.dk
Danske ministre stiger 31% i løn
Udgivet for 6 timer og 52 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:05 til Boblere af Claus Tjørndal
Kilde: dr.dk
Minister vil lægge skat på vennetjenester
Udgivet for 17 timer og 9 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 10:23 til Boblere af hoffmann
Kilde: dr.dk
Lufthavnsansatte til kamp mod fagforeninger
Udgivet for 8 timer og 55 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 18:39 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: business.dk
Når moderinstinktet regerer
Udgivet for 18 timer siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:35 til Boblere af Lennart Kiil
Kilde: manfo.dk
Skandale: Venstre vil indfører en millionærskat
Udgivet for 6 timer og 38 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:57 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: b.dk
JP opgiver at leje sig ind i højhusprojekt på havnen i Århus. Tvunget væk?
Udgivet for 3 timer og 17 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 00:07 til Boblere af leif
Kilde: jp.dk
Peter Kurrild-Klitgaard: Danske mediers største USA-hemmelighed
Udgivet for 3 timer og 17 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 23:27 til Boblere af Ola Hansen
Skats lange pokerarm klar til at hive internetudbydere i fogedretten
Udgivet for 11 timer og 48 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:47 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: version2.dk
Nu begynder den arabiske vinter
Udgivet for 3 timer og 17 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 21:19 til Boblere af Henrik Johansen
Kilde: blogs.jp.dk
Kommentatorer: Hele skattereformen kan ryge i skraldespanden
Udgivet for 11 timer og 38 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:57 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: politiken.dk
Skattereformen er socialt SKÆV!
Udgivet for 17 timer og 32 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:32 til Boblere af Jesper Lindgren Hejlesen
Når påbudt politisk korrekthed ikke virker nok --> slå autoritær despoti til
Udgivet for 3 timer og 17 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 21:37 til Boblere af liberfreak
Bent Jensen: Bureaukratisk-politisk censur af forskning
Udgivet for 1 dag, 3 timer og 42 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:14 til Boblere af Ola Hansen
Kilde: b.dk
Fagforeningsmafia: KRIFA medlem forsøgt presset ind i LO
Udgivet for 1 dag, 4 timer og 5 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:30 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: tv2nord.dk
Thorning vil give virksomheder strøre fradrag for investeringer
Udgivet for 10 timer og 6 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:52 til Boblere af NickRohde
Kilde: politiken.dk
Kvinde, sælg din krop! | Damefrokosten
Udgivet for 9 timer og 51 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 14:33 til Boblere af Camilla-Dorthea
Kilde: damefrokosten.com
HTS: Dine pensionspenge tilhører regeringen nu
Udgivet for 1 dag, 12 timer og 23 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 14:19 til Boblere af Claus Due
Kilde: ekstrabladet.dk
Boligejere kan få smæk i skattereform
Udgivet for 1 dag, 2 timer og 50 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 22:24 til Boblere af Kenneth Eskegaard Nielsen
Kilde: b.dk
Sass Larsen, godt han er tilbage saa S helt kan forsvinde
Udgivet for 1 dag, 6 timer og 1 minut siden i Politik
|
Om Ole Birk Olesen Redaktør og medejer af 180Grader.dk. Medlem af Folketinget for Liberal Alliance. Født i 1972 og opvokset på en gård ved Agerskov i... Se Ole Birk Olesens profil eller Følg Ole Birk Olesen |
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 137 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 75 klik
Danske ministre stiger 31% i løn 25/05 20:05 - 61 klik
Unge rygere dulmer nerverne med smøger 23/05 05:47 - 41 klik
Skandale: Venstre vil indfører en millionærskat 25/05 20:57 - 35 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 965 klik
855.000 kr. skattekroner lige ned i lommen på 21-årig musiker 24/05 23:13 - 723 klik
Når moderinstinktet regerer 25/05 09:35 - 476 klik
Skattereformen er socialt SKÆV! 25/05 09:32 - 433 klik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 349 klik
|
|
Tænk at livet koster livet! Tilføjet 23/05 22:39 af Thyra Frank |
|
|
HILSEN FRA KANTEN AF DEPRESSIONEN Tilføjet 23/05 17:04 af Niels Peder Ravn |
|
|
LA har (mere end) et imageproblem med udlændingepolitikken Tilføjet 18/05 15:09 af Torben Mark Pedersen |
|
|
Ældrebyrdens komme varsler et varigt farvel til folkepensionen Tilføjet 09/05 18:31 af Sasha Renate Bermann |
|
|
Socialismens besnærende konformitet Tilføjet 06/05 10:21 af Rasmus Brygger |
| Flere klummer | |

Bookmarklet

