Lars Hedegaard svarer: Ufarlige forbindelser
Udgivet for 568 dage siden i Politik
Tilføjet 04/11 18:24 til Boblere af Ole Birk Olesen
Kilde: sappho.dk
Trykkefrihedsselskabets formand, Lars Hedegaard, svarer på beskyldninger om, at han omgås en jødisk terrororganisation: "Shansen har gjort det igen: digtet en historie om gys, drama og Lars Hedegaards farlige forbindelser, som læserne af 180grader kan underholde sig med. Her kommer den mindre dramatisk version," indleder han.
En mystisk organisation ved navn P77 – nej, det er ikke en hemmelig fascistisk loge fra Italien, men en venstreekstremistisk efterretningstjeneste fra Danmark...
"Venstreekstremistisk"? Er Monika ikke medlem af De Radikale?
Derudover er Hedegaards artikel da meget sjov, men han siger jo dybest set ingenting og forholder sig ikke til JDL's aktiviteter på andre måde end lige at skubbe dem ud til siden med en hurtig ironisk "de virkede godt nok farlige" bemærkning.
Ja, jeg er sikker på at de mennesker der er omkommet i forbindelse med JDL's aktiviteter flækker af grin allesammen...
Du har aldrig oplevet undertegnede på nogen måde hylde brugen af politisk vold eller være på andre end ofrenes side (uanset deres tilhørsforhold) når det kommer til terrorisme. At du har brug for at putte mig i en anden boks siger mere om dig end om mig. Er du i virkeligheden også Shansen?
Jeg forholder mig bare til, at du tilsyneladende er fuldstændig ligeglad med, at JDL tidligere har været involveret i mord og planlægning af mord og terror.
Gu fanden er jeg da ej ligeglad. Kom med beviser for at det er en terrororganisation og at Hedegaard 'samarbejder' med dem. Og ikke bare al din kogen rundt i Shansens udokumenterede lamme vrøvl. Vorherre bevares!
"The Jewish Defense League unconditionally and unequivocally condemns all forms of terrorism. Terrorism is never a legitimate means to the furtherance of political (or any other) goals.
Contrary to the claims of our detractors, the Jewish Defense League is an above-board, law-abiding organization. Terrorism has no place within this movement. JDL enforces a strict no-tolerance policy against terrorism and other felonious acts; any suggestion of such activity is a violation of this policy. Even when Jews are faced by regimes that violate those core Torah tenets that require the highest levels of Jewish self-sacrifice, terrorism is an unacceptable recourse."
Jeg har ikke forholdt mig til Hedegaards engagement med dem, så lad da være med at bede mig om beviser for, at han samarbejder med dem.
At JDL skriver, som du citerer, på deres hjemmeside, er ikke andet end ord. Samtidig udtrykker de sympati med et medlem, som begik en massakre i Hebron.
Billedet er for mig at se i det mindste mudret.
"Billedet er for mig at se i hvert fald ikke klart."
Det er det vist ikke for nogen. Men tilsyneladende er det nok for dig til at konkludere, at jeg kun har medfølelse med 'visse' ofre for terror. Imponerende.
Søren Gade er mig bekendt ikke terrorist eller medlem af en organisation der har foretaget terroristiske handlinger. Din sammenligning er intetsigende.
Jo, Steen Gade er medlem af Socialistisk Folkeparti, hvis medlemskreds også tæller Ole Sohn og Anne Grete Holmsgaard.
Ole Sohn og Anne Grete Holmsgaard er simpelthen terrorister nu? Nej vel. Og ingen af de to var medlemmer af SF da de foretog sig de ting jeg vil gætte på du nu vil sammenligne med terrorisme.
Desuden er du, og Hedegaard, allerede ude i flere led nu - i Hedegaard-JDL sagen er der tale om et enkelt led.
Jeg bemærker at den såkaldte "terror-organisation" JDL åbenbart på ingen måde er forbudt eller optræder på nogen terrorlister i USA eller Canada.
Omkring de tre medlemmer af Socialistisk Folkeparti, har jeg ikke påstået at de var terrorister i dag, så igen der er du forkert på den. Benægter du at Holmsgaard har forsvaret terrorisme og Ole Sohn har været formand for et parti der var håndlanger for Sovjet og erklæret kommunist.
Må jeg spørge dig, i hvilket ærinde du i øvrigt har i dit forvar for denne Monika S Hansen.
Jeg bemærker at den såkaldte "terror-organisation" JDL åbenbart på ingen måde er forbudt eller optræder på nogen terrorlister i USA eller Canada.
Amerikanerne fører ikke en liste over "domestic terrorist groups".
FBI har flere gange kaldt JDL for en terrorist gruppe :
http://en.wikipedia.org/wiki/Domestic_terrorism_in_the_United_States
Må jeg spørge dig, i hvilket ærinde du i øvrigt har i dit forvar for denne Monika S Hansen.
Jeg forsvarer ikke nogen - jeg kritiserer Trykkefrihedsselskabet og Lars Hedegaard.
FBI har flere gange kaldt JDL for en terrorist gruppe :
http://en.wikipedia.org/wiki/Domestic_terrorism_in_the_United_States
Nå ? Hvad kan man bruge det til?
Er de en terrororganistion eller ej ? Såfremt de var, så gik medlemmerne næppe frit omkring i USA eller Canada.
Jeg spurgte:
Må jeg spørge dig, i hvilket ærinde du i øvrigt har i dit forvar for denne Monika S Hansen.
Du undviger så og skriver.
Jeg forsvarer ikke nogen - jeg kritiserer Trykkefrihedsselskabet og Lars Hedegaard.
Forkert. Hele dit præmis stammer og handler om den historie som denne Monika S Hansen har produceret.
Som jeg bemærker, har Lars Hedegaard talt med Steen Gade, der deler parti med Holmsgaard og Sohn. Jeg tager til efterretning, at du nu erkender at Holmsgaard direkte har støttet terrorister.
"Venstreekstremistisk"? Er Monika ikke medlem af De Radikale?
Jo, men blev så vidt jeg ved presset ud af bestyrelsen for Radikale Vestegnen pga. hendes skriverier.
Forresten bemærker jeg, at de såkaldte 'test'-brugere, som denne Christian Rask oprettede, stadig står noteret som +-stemmer på den oprindelige artikel. Hvis 'Christian' havde ære i livet, ville han logge ind som dem og fjerne den falske promovering. Men sådan gør Danmarks Løver nok ikke...
Jeg må indrømme, at jeg har en vis respekt for de folk, der arbejdede så modigt på at beskytte jøderne mod Sovjetunionen. Desværre tror jeg ikke, at dagens såkaldte 'anti-racister' er af samme kaliber.
Når danskeren mødes af urimeligt politisk idioti, er vores bedste fredelige våben afvæbnende humor, og det klarer LH med bravour.
Venstrefacismen er en stor risiko, iklædt 'solidaritetens' falske gevandter. Bag ved lurer tvangen,
Mødet var organiseret af den farlige højreorienterede organisation Nomos, hvis navn ifølge en ekspert fra Ekstra Bladet skulle betyde "No Muslims", og derfor egentlig burde have været stavet "Nomus".
Hvem kan ikke følge Hedegaards frustrationer over at skulle forsvare sig imod - rent ud sagt - lallende idioti?
Det er simpelthen et nyt højt niveau i danske presse vi er udsat for....
"Det oldgræske begreb nomos dækker udover betydningerne græsgang og distrikt også betydningerne lov og orden og alt tilskrevet, overdraget, fastsat v.h.a. sædvaner, skik og brug. Man kunne sige alle anordninger, der ved tradition og kultur omgiver et fællesskab af mennesker og sammenbinder disse i et kulturelt fællesskab."
Det var måske en kende grovkornet
Hold da op. Denne shansen må være virkelig farlig for dig. Kan du sove om natten?
Eller mere nede på jorden: er der ikke bare tale om en debattør, du er uenig med i udlændingedebatten? Behøver du bruge sådan et sprog? Var det ikke smartere at argumentere mod hendes påstande? Denne svada får i hvert fald ikke udenforstående til at betragte dig som specielt seriøs eller værd at lytte til, hvis du på et tidspunkt skulle finde på at lave en ægte argumentation med belæg og hele svineriet.
Shansen virker ikke rask i sit sind. Hun fabrikerer hadefulde løgne og manipulerer med hvad andre mennesker mener og siger. At Det Radikale Venstre kan rumme en sådan sygeligt perfid person er en gåde.
Hvis Ole Birk Olesen gerne vil associeres med denne personage, så stempler han sig selv.
Hvad er det der er fabrikeret i denne sag?
Har Lars Hedegaard været taler ved et arrangement hos JDL?
Har JDL udført terroristiske aktioner der har kostet menneskeliv?
Det springende punkt er det, som venstreekstremister og jødehadere stædigt nægter at indse:
JDL er ikke nogen terrororganisation, det er en anti-racistisk organisation, der har brugt voldelige midler til at beskytte jøder mod overgreb verden over, specielt i Sovjetunionen.
De fordømmer terror ubetinget, i modsætning til de islamiske organisationer, venstreloonier elsker så højt.
jødehadere
Gaab Henrik - du er simpelthen useriøs. Hvem er jødehader og hvorfor? Begrund dog dit latterlige angreb.
JDL er ikke nogen terrororganisation, det er en anti-racistisk organisation, der har brugt voldelige midler til at beskytte jøder mod overgreb verden over, specielt i Sovjetunionen.
Dokumentation? FBI er uenige med dig - fakta er uenige med dig, JDL har rent faktisk begået terrorhandlinger. Mennesker er døde!
De fordømmer terror ubetinget...
Nej dog, er det rigtigt? Og Sovjetunionen havde verdens mest liberale grundlov - sikke noget.
Kom nu ind i kampen Henrik. Du fortsætter jo bare i dit grinagtige spor.
Dokumentation? FBI er uenige med dig - fakta er uenige med dig, JDL har rent faktisk begået terrorhandlinger. Mennesker er døde!
Dokumentation.
Jeg bemærkede at du ikke havde kommentarer til terrorforbindelsen i SF, samt støtten til fjender af Danmark.
http://www.180grader.dk/Politik/lars-hedegaard-svarer-ufarlige-forbindelser#c109031
Dokumentation.
Det er fremsat flere gange - hvis du har "overset det" kan du kan finde links til FBI rapporter osv. i kildesektionen under Wikipedias artikel om JDL.
Jeg bemærkede at du ikke havde kommentarer til terrorforbindelsen i SF, samt støtten til fjender af Danmark.
Du tager fejl, jeg havde en kommentar :
"Desuden er du, og Hedegaard, allerede ude i flere led nu - i Hedegaard-JDL sagen er der tale om et enkelt led."
Det er fremsat flere gange - hvis du har "overset det" kan du kan finde links til FBI rapporter osv. i kildesektionen under Wikipedias artikel om JDL.
Nej, du har ikke fremlagt "dokumtation" - kun en henvisning til Wiki, så der dumper du igen.
Kom med dokumentation for at JDL er en terrororganisation - enten ved henvisning til amerikanske myndigheders vurdering, samt underlæggende dokumentation.
Du tager fejl, jeg havde en kommentar :
"Desuden er du, og Hedegaard, allerede ude i flere led nu - i Hedegaard-JDL sagen er der tale om et enkelt led."
Nej, der gentager du blot din fejl igen. Holmsgaard og Sohn er fuldgyldige medlemmer af SF på line med Steen Gade.
Nej, du har ikke fremlagt "dokumtation" - kun en henvisning til Wiki, så der dumper du igen.
Det er ikke Wiki der er kilden.
Nej, der gentager du blot din fejl igen. Holmsgaard og Sohn er fuldgyldige medlemmer af SF på line med Steen Gade.
Ja?
@ Polyp
I en artikel fra 1. maj 2003 i Information, som Zølck/DF-nyt linker til ( og som Shansen selv omtaler på P77 ) står der :
"I USA figurerede JDL i midten af 80erne på FBI's liste over terrororganisationer, men det gør den ikke længere. Og i dag vil FBI af princip ikke at forholde sig til, om JDL stadig bør betragtes som en terrororganisation."
Henrik Ræder Clausen
Hvordan er det lige at en "anti"-racistisk, organisation der benytter sig af vold og mord, kan få din respekt..
Skal det forstås på den måde at du går ind for udenom-parlamentariske metoder, til beskyttelkse af mindretal??
Henrik....du er ude på et skråplan... Hvorfor ikke erkende at Hedegaard i den grad er kommet i fedtefadet, ved sit oplæg hos JDL.
Du ignorerer til stadighed at det ikke er JDL's eneste funktion eller de eneste handlinger de har foretaget.
Skal vi forstå det sådan, at terror er i orden, når det er "som forsvar" imod Sovjetunionen, arabere/muslimer og en republikansk politiker af libanesisk afstamning?
Kan vi gå ud fra at du, hvis vi vælger at stemme dig ind i en lovgivende forsamling, fortsat vil kalde dine kritikere for jødehadere, fortsat vil ignorerer argumenter og fortsat vil forsvare terrorisme når bare ofrene er de rigtige?
Du svarer ikke på spørgsmålet: "Skal det forstås på den måde at du går ind for udenom-parlamentriske metoder, til beskyttelse af mindretal" ?
Udenom-parlamentariske metoder som vold og mord, mod "onde" regimer... er det legitimt?
Svar udbedes.
Torben Mark Pedersen, Trykkefrihedsselskabet skrev, og slettede så senere, noget i retning af :
"JDL Canada har vist aldrig været involveret i terrorhandlinger"
Og det har Al-Qaeda Nykøbing Mors heller aldrig.
Well håber at følgende kan lukke munden på ovenstående kommentar
»Jewish Defense League har I mere end et årti være en af de mest aktive terrorgrupper i USA... JDL-operationer har siden 1968 dræbt 7 personer og såret mindst 22. 39% af målene var forbundet til Sovjetunionen; 9% var palestinænsiske; 8% var libanesiske; 6% ægyptiske; 5% franske, iranske og irakiske; 1% polske og tyske; og 23% var ikke forbundet til nogen stater. 62% af alle JDL- aktioner er rettet mod ejendom; 30% mod virksomheder; 4% mod akademikere og akademiske institutioner; og 2% mod religiøse mål.«
(Department of Energy, Terrorism in the United States and the Potential Threat to Nuclear Facilities, R-3351-DOE, January 1986, pp. 11-16) fra Wikipedia
OG JDL terror angrebet på en Moske i Californien
http://www.foxnews.com/story/0,2933,40693,00.html
Desuden kan i også selv se hans udtalesler her:
http://www.youtube.com/watch?v=CYikIeb3oKc
http://www.youtube.com/watch?v=ogwCotIBR80
Interesannt - "Nielsen 75"
Nielsen75
Brugeren har endnu ikke udfyldt information om sig selv.
Tilføj Nielsen75 til folk du følger Artikler fra Nielsen75 Links fra Nielsen75
Bruger statistik Oprettet: 05/11-10 Klummer: 0 Tilføjede links: 0 Kommentarer: 1 Afgivne stemmer: 0 Modtagne stemmer: 0 Følgere: 0 Følger: 0
....
PS: Kunne du ikke komme med noget mere begavet, end en henvisning til et 24 årigt gammelt link ?
Lars Hedegaard er kendt for sine storslåede anti-Islam rethoric og fremmedfjendske scenarier.
Jeg er overbevist om, at denne lille mand, som ikke har nogen folkelig opbakning i Danmark eller i udlandet er mere end glad for at prædike had til racistiske og islamofobiske sammenkomster, hvor han kan.
Folk har indset, hvordan unintelleigent hans udtalelser er, og uanset hvordan han forsøger at dække disse, vil han fortsat være en ægte anti-islam korsfarer.
Bashy Quraishy
Flere artikler fra Politik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien
Udgivet for 8 timer og 36 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 19:23 til Boblere af Klaus K
Kilde: metroxpress.dk
Danske ministre stiger 31% i løn
Udgivet for 7 timer og 16 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:05 til Boblere af Claus Tjørndal
Kilde: dr.dk
Minister vil lægge skat på vennetjenester
Udgivet for 17 timer og 32 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 10:23 til Boblere af hoffmann
Kilde: dr.dk
Lufthavnsansatte til kamp mod fagforeninger
Udgivet for 9 timer og 19 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 18:39 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: business.dk
Når moderinstinktet regerer
Udgivet for 18 timer og 24 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:35 til Boblere af Lennart Kiil
Kilde: manfo.dk
Skandale: Venstre vil indfører en millionærskat
Udgivet for 7 timer og 1 minut siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:57 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: b.dk
JP opgiver at leje sig ind i højhusprojekt på havnen i Århus. Tvunget væk?
Udgivet for 3 timer og 40 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 00:07 til Boblere af leif
Kilde: jp.dk
Peter Kurrild-Klitgaard: Danske mediers største USA-hemmelighed
Udgivet for 3 timer og 40 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 23:27 til Boblere af Ola Hansen
Skats lange pokerarm klar til at hive internetudbydere i fogedretten
Udgivet for 12 timer og 11 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:47 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: version2.dk
Nu begynder den arabiske vinter
Udgivet for 3 timer og 40 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 21:19 til Boblere af Henrik Johansen
Kilde: blogs.jp.dk
Kommentatorer: Hele skattereformen kan ryge i skraldespanden
Udgivet for 12 timer og 2 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:57 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: politiken.dk
Skattereformen er socialt SKÆV!
Udgivet for 17 timer og 56 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:32 til Boblere af Jesper Lindgren Hejlesen
Når påbudt politisk korrekthed ikke virker nok --> slå autoritær despoti til
Udgivet for 3 timer og 40 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 21:37 til Boblere af liberfreak
Bent Jensen: Bureaukratisk-politisk censur af forskning
Udgivet for 1 dag, 4 timer og 5 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:14 til Boblere af Ola Hansen
Kilde: b.dk
Fagforeningsmafia: KRIFA medlem forsøgt presset ind i LO
Udgivet for 1 dag, 4 timer og 28 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:30 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: tv2nord.dk
Thorning vil give virksomheder strøre fradrag for investeringer
Udgivet for 10 timer og 30 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:52 til Boblere af NickRohde
Kilde: politiken.dk
Kvinde, sælg din krop! | Damefrokosten
Udgivet for 10 timer og 15 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 14:33 til Boblere af Camilla-Dorthea
Kilde: damefrokosten.com
HTS: Dine pensionspenge tilhører regeringen nu
Udgivet for 1 dag, 12 timer og 47 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 14:19 til Boblere af Claus Due
Kilde: ekstrabladet.dk
Boligejere kan få smæk i skattereform
Udgivet for 1 dag, 3 timer og 13 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 22:24 til Boblere af Kenneth Eskegaard Nielsen
Kilde: b.dk
Sass Larsen, godt han er tilbage saa S helt kan forsvinde
Udgivet for 1 dag, 6 timer og 25 minutter siden i Politik
|
Om Ole Birk Olesen Redaktør og medejer af 180Grader.dk. Medlem af Folketinget for Liberal Alliance. Født i 1972 og opvokset på en gård ved Agerskov i... Se Ole Birk Olesens profil eller Følg Ole Birk Olesen |
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 137 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 75 klik
Danske ministre stiger 31% i løn 25/05 20:05 - 61 klik
Unge rygere dulmer nerverne med smøger 23/05 05:47 - 41 klik
Skandale: Venstre vil indfører en millionærskat 25/05 20:57 - 35 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 965 klik
855.000 kr. skattekroner lige ned i lommen på 21-årig musiker 24/05 23:13 - 723 klik
Når moderinstinktet regerer 25/05 09:35 - 476 klik
Skattereformen er socialt SKÆV! 25/05 09:32 - 433 klik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 349 klik
|
|
Tænk at livet koster livet! Tilføjet 23/05 22:39 af Thyra Frank |
|
|
HILSEN FRA KANTEN AF DEPRESSIONEN Tilføjet 23/05 17:04 af Niels Peder Ravn |
|
|
LA har (mere end) et imageproblem med udlændingepolitikken Tilføjet 18/05 15:09 af Torben Mark Pedersen |
|
|
Ældrebyrdens komme varsler et varigt farvel til folkepensionen Tilføjet 09/05 18:31 af Sasha Renate Bermann |
|
|
Socialismens besnærende konformitet Tilføjet 06/05 10:21 af Rasmus Brygger |
| Flere klummer | |

Bookmarklet

