LA's repræsentant uden pli
Udgivet for 236 dage siden i Politik
Tilføjet 02/10 02:27 til Boblere af kongkret
LA's nye folketingsmedlem Mette Bock deltog i DR's Debatten fornylig. Det var en pinlig oplevelse.
Jeg tænker slet ikke på indholdet ... men Mette Bock var helt uden pli og anstændighed i sin debatform. Hun masede sig frem med hidsig skærebrænderstemme og tillod ingen at debattere med hende. Hver gang hun havde overfuset en anden debatdeltager og de skulle svare, så mundhugger Mette Bock ind over hvert andet sekund.
Mette Bock er tydeligvis uden respekt for andre og dette skader partiet, som burde kendes på dygtighed, viden og pli, fremfor overfusning, bedrevidenhed og stornudethed. Jeg fik sympati for LA, fordi Anders Samuelsen og Simon Emil Ammitzbøl viser intelligens og pli samtidig med at de er skarpe debattører.
Jeg har stemt på LA og jeg ser gerne en mere anstændig debatform fra Mette Bock.
Hvis det var debatten 29/9-11 var der da ikke noget uciviliseret over Mette Bock.
Det er da et debatprogram, ikke et "Vi-læser-højt-af-partibladet-program". Hun kritiserer VKO-blokken, som kun forsvarer sig med den stramme udlændingepoilitik, og ikke andet.
Det kan et land ikke overleve på. 10 års socialdemokratisk politik, og VKO er stolte over det!
Det er mere mærkeligt, hun ikke skælder dem ud for at have svigftet vælgerne.
"Hvis det var debatten 29/9-11 var der da ikke noget uciviliseret over Mette Bock."
Jeg stemte såmænd også LA ved valget. Men jo, Mette Bock opførte sig ganske enkelt uforskammet i debatten. Hvis hun havde været opstillet som topkandidat i min kreds havde jeg ganske enkelt ikke stemt LA.
Jeg er langt hen af vejen enige med de argumenter Mette Brock fremfører. Men sandt hun mangler nogle retoriske værktøjer, og medietræning generelt. Hun skal lære at lade andre tale færdig, og tale mere roligt, ellers kommer hun nemt til at virke utroværdig, som er en skam, da pointerne er tilstede.
Jeg har genset klippet, og jeg finder stadig Bocks form i orden.
Hun bliver på et tidspunkt spurgt af Støjberg, og hun svarer på spørgsmålet, hvorefter Støjberg fortsætter at tale ind over Bocks svar.
Hvis Støjberg udviser pli, gør Bock det også.
Hvis man mener, Bock er uden pli, er man nok glødende Dansk Folkeparti-tilhænger.
I øvrigt er indholdet i det, Mette Bock siger, da sandt hele vejen igennem.
Bock's form er glimrende, hun er på og velformuleret.
Indholdet halter desværre, de der dybt naive åbne grænser og lukkede kasser! Suk...
Exempel: Mand og kone kommer til Dk, manden er datalog og har job i dank firma.
Parret får to børn, men manden bliver desværre arbejdsløs inden velværdsrettigheder er optjent, idet firmaet han har kontrakt med går konkurs.
Famile med to små børn uden velfærdsrettigheder i Dk!
Vil Bock selv smide den lille familie ud af landet?
Pudsigt at nogen forsvarer og støtter en uforskammet debatform ...
Når man mundhugger kronisk ind over de andre debatører, så gælder kun jungleloven. Mener LA at man vinder en diskussion ved at forhindre de andre i at deltage i debatten og fremsætte deres meninger på en anstændig forståelig form? Det håber jeg ikke selvom peter jensen mener det.
kan sagtens forstå din kritik af debatformen i programmet, en af grundene jeg sjældent ser det debat program. Men det er imo værten Clement Kjersgaard som sætter tempoet.
Det er enerverende med korte kommentarer som konstant afbrydes.
Imo ikke en interesant debatform, men sådan er betingelserne og Bock gjorde det fint nok på de betingelser.
En debatør med pli vil under Clement Kjersgaard's regime komme meget lidt til orde, eller slet ikke.
Sshhh! Det er jo fuldstændig uacceptabelt at kræve, at man forsikrer sig selv imod situationer, hvor man bliver økonomisk sårbar.
Vi vil meget hellere have, at staten tager dét ansvar fra os...
Suk.
Det korte svar er ja. Han har 3 mdr. til at finde et nyt job (uden understøttelse), er det ikke muligt må familien forlader landet.
Står det noget sted? Jeg har ingen erindring om at have set noget om 3 måneder på skrift?
Og selv om der står noget om 3 måneder et sted, er jeg tvivlende over for, om de rent faktisk vil blive smidt ud, hvis de ellers er velintegrerede, tæt på at have været her i 5 år, eller har et sygt barn. Så snart tv-kameraerne ruller og der står en familie med 3 grædende børn, der taler flydende dansk, og måske aldrig har boet i forældrenes hjemland, så...
Han har 3 mdr. til at finde et nyt job (uden understøttelse), er det ikke muligt må familien forlader landet.
Hvis kassen forbliver lukket, hvorfor kan grænsen så ikke forblive åben?
Indholdet i det Mette sagde var i orden. Om det så er pakket ind på den ene eller den anden måde, kan man da diskutere om man bryder sig om, men i bund og grund er det en kællinge-palaver og politisk set irrelevant.
Det er jeg helt uenig i, en anstændig debat-pli er helt essentiel for at et demokrati kan fungere og en stor del af demokratiet er menneskelig respekt.
Mette Bock viser ingen almen menneskelig respekt med det destruktive mundhuggeri hun præsterer. Jeg er forundret over, at nogen vil forsvare en destruktiv debat-FORM. Man vinder ikke en debat ved at tage ordet fra sine modstandere eller ved at mundhugge det til leverpostej. Jeg ønsker LA skal vinde hjerter ved at argumentere, benhårdt argumentmæssigt ... men anstændigt.
Det var ellers venstrefløjens varemærke at filibustertale, mundhugge og afbryde, i særdeleshed de hidsige SSF-kvinder og her tæller jeg Villy Søvndyssende, salige Svend Auken og i særklasse Mogens Lykketoft med. Det er ikke et eksempel til efterfølgelse for den borgerlige side, som så gerne vil være "anstændige". Hvis kun jungleloven gælder i FORMEN af en debat er det stensikre offer sagligheden.
FYI - Så er Svend Auken død - måske skal du lade være med at tælle ham med fremover, nu da du advokerer for bedre debat form.
Vd du ikke hvad ordet "salige" betyder?? Historiske eksempler er da en meget benyttet dokumentationsform i alle debatter.
Så man kan ikke lære noget af det, som Lenin, Stalin, Hitler, Pol Pot, Mao med mange flere gjorde. Fordi de har forladt denne verden og dermed bør trækkes ud af 'ligningen'???
Vi vinder da intet ved at gøre os historieløse.
Og slå så lige 'salig' op i en ordbog (det behøver ikke engang at være en fremmedordbog)
Jeg kan da medgive at noget medietræning mv. kan være relevant for en række folketingsmedlemmer. Den slags er dog mere for at tækkes vælgere end det er for at opnå politiske resultater. Imidlertid fastholder jeg at man som udgangspunkt bør søge at forholde sig til indholdet i det mennesker siger, i stedet for til formen. Desuden at man kan blive nødt til at bruge grovfilen til tider. Igen: Det er en smagssag og intet andet.
Synes faktisk ikke hun var så slem og hvis noget, så mere uerfaren, end uforskammet.....Tilgengæld synes jeg "manden i chokolade skildpaden" virkede heeeelt malplaceret.
OBO var klar i spyttet og havde godt styr på damen fra DF.
Hvor bliver man dog træt af al den fokuseren på formen i stedet for indholdet.
Jeg er meget forbavset over at finde en så kraftig støtte til en destruktiv debatform netop blandt LA's støtter. Man lærer så længe man lever ...
Må jeg forsigtigt påpege, at det at kræve fokus på indhold i stedet for form rationelt set ikke kan anses som en kraftig støtte til formen.
Kære Claus Due. Man bliver så træt. Hvis man synes det er helt fint at nogen bedriver en destruktiv debat, blot fordi man er enig i personens holdning, så er vi jo tæt på gadens parlament. Jeg troede vi skulle overlade den slags destruktive måde at føre sig frem på til venstrefløjen. Jeg er gået helt galt i byen i LA måske? Fred med det så ...
kongkret,
Jeg beklager meget hvis du synes tonen skal være afgørende for, hvem der fortjener ens støtte. Det er synd og skam, hvis man tænker sådan.
Det, som provokerer mig personligt, er to ting:
Du fokuserer 100% på formen og 0% på indholdet, som om dårlig/rå debat-form automatisk diskvalificerer det, der bliver sagt.
Du står heller ikke selv tilbage for at bruge fx øgenavne som Villy Søvndyssende og kalde socialister for tosser (vi er dog her enige) - men altså, du kræver en højere standard af andre, end du selv er villig til at præstere.
Er du gået helt galt i byen med LA? Måske. Hvis formen er det vigtigste tror jeg kun du har én valgmulighed: Kristendemokraterne, som aldrig afbryder andre og altid taler pænt, som elsker alle - men til gengæld reelt ikke har nogle holdninger bortset fra at man altid skal tale pænt og elske andre...
Håber du kan klare lidt kritik?
Ork ja, kritik er ikke fremmed #:o)
Jeg synes bare ikke du følger min oprindelige pointe loyalt. Jeg skriver NETOP at jeg med dette indlæg ikke forholder mig til indhold, kun form, fordi Mette Bock's konkrete optræden bød mig meget imod ... og jeg kan godt i den forbindelse abstrahere fra at jeg er politisk enig med LA i det meste (untagen indvandring). Du kan da ikke klandre mig for præmissen i mit indlæg, det er da at vende tingene på hovedet.
At jeg benytter lidt humor og er karsk i argumenterne har da intet at gøre med kritikken rejst mod Mette Bock - at hun ikke tillader andre at komme ordentligt til orde!!! Er det så svært at forstå og at skelne? Jeg lytter da pænt til dine ord og er glad for at du vil debattere med mig!
Påtale af præmisser en naturlig del af en debat. Præmissen var én af de ting, der provokerede mig. Det er for så vidt helt fint i min bog, når du påtaler formen - men at gøre det på bekostning af indholdet og relevansen synes jeg er mere destruktivt end selve formen, du påtaler. Det er blot min holdning.
T. Larsen rammer faktisk hovedet på sømmet:
i bund og grund er det en kællinge-palaver og politisk set irrelevant.
Med lidt god selvkritik er jeg også pinligt klar over, at mit forrige indlæg er af præcis samme natur som dit oprindelige indlæg. Jeg skammer også mig en smule over det, men syntes alligevel du fortjente et dybere svar. Som desværre kom til at handle kun om formen og dermed blev indholdsløst og irrelevant.
Problemet er jo lige præcis at hvis formen er for uanstændig så mistes fokus på indholdet.
Der kommer jo intet konstruktivt ud af at stå i hver sit hjørne og råbe af hinanden.
Næste skridt bliver jo at man kan slå de andre debatører ned, så de ikke kan modargumenterer.
Udover at MB for det meste afbrød de andrer debatører, så var der jo ingen der rigtigt "gik til
hende" Åbne grænser og lukkede kasser lyder meget godt, men klinger noget hult når man
tager i betragtning, hvordan MB og hendes parti LA forholder sig til EU.
At MB så har en skinger stemme kan hun ikke gøre for - men hun behøver da ikke at tale som
en maskinpistol skyder.
Og når man i samme program kan høre OBO, istedet for at argumenterer imod "Nannystaten"
og dens bivirkninger. Stort set (mis)bruger det meste af sin tid på at "slås" med et DF-medlem
om diffinationen på borgerlighed, ja så aner man at LA på DF-retorikken, ikke har sluppet NA
endnu.
Mette Bock var klart debattens svageste led. Der var træls at se og høre på. Og det var ikke kun formen, det var især også det manglende indhold af det hun sagde. Især Kjær og Støjberg diskuterede meget konkrete tiltag, mens Bock diskuterede fluffy abstrakte feelgoodbegreber. Det er kun en lille stramning at sige, at hendes sidste replik var at indrømme, at VKO havde gjort en række nødvendige ting - de skulle bare ikke have gjort det på sådan en indædt måde. Sådan noget følepjat.
Indimellem så skriger Mette Boch næsten, og hun har en stemme og toneleje, der i sig selv får hende til at lyde skinger. Det er klart, at hun har brug for at lære at beherske sig og kontrollere sin stemmeføring.
"I bund og grund er det en kællinge-palaver og politisk set irrelevant."
Enig, bravo, og hr. Kjersgaard er den kroniske kælling, der slår tonen an.
Hvis der skal måles på indhold, så var damen fra DF, debattens svageste led...Hun ville/kunne kun snakke om indvandrer...resten lod til at være ligegyldigt for hende. Gud (kristendommen) og den almægtige sammenhængskraft, var hendes argument mod OBO´s forslag til borgelig mødesteder.
Hvor er jeg egentlig glad for at have sluppet af med DF.
Debatledelse er et håndværk og Kjersgaard er bestemt ikke af de beste. Dem han kan lide får lov til at løbe dem over ende han ikke kan lide. Han griber til gengæld hårdt ind den modsatte vej. Det er uprofessionelt.
Retten til at tale ud i en debat uden at blive saboteret skal gælde alle! Hvorfor er det så kontroversielt????
Mette Bock er LA's radigale SF'er.
En person med en fortid i Danmarx Radio og som har optrådt for De Radigale og SF vil være en sikker støtte for den kommende regering hvis/når den lemper reglerne for indvandring.
Hvordan er hun blevet opstillet for LA? Man skulle næsten tro at hun var søster til chefen.
Tillykke til LA!
Caligulas hest = Anders Samuelsens søster.
At Mette Bock er tidligere Radikal og SF'er sætter tingene på plads for mig. Som ivrig selvpiner hører jeg meget tit P1 og jeg har i årevis værert overbevist om, at de venstreorienterede har et internt kursus i debat-fordærv.
De ekcellerer i filibuster-tale, afbrydelser, mundhuggeri og destruktiv debatteknik. Mette Bock har måske været instruktør i disse kurser?
LA skal gennem en fase med landsbytosser, aggresive og utilpassede ligesom alle andre nye partier, så det løser sig forhåbentligt hen ad vejen, så LA kan blive et stort regeringsbærende parti.
Lytter også til P1 og ser debatter på D.R2 - ligesom dig. Jeg ved ikke om det er selvpineri, da der jo ikke er nogen andre kanaler som bringer disse programmer. Vi må håbe der kommer nogle ordentlige alernativer, som kan tage konkurencen op.
Lytter også til P1 og ser debatter på D.R2 - ligesom dig. Jeg ved ikke om det er selvpineri, da der jo ikke er nogen andre kanaler som bringer disse programmer. Vi må håbe der kommer nogle ordentlige alernativer, som kan tage konkurencen op.
Flere artikler fra Politik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien
Udgivet for 8 timer og 38 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 19:23 til Boblere af Klaus K
Kilde: metroxpress.dk
Danske ministre stiger 31% i løn
Udgivet for 7 timer og 18 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:05 til Boblere af Claus Tjørndal
Kilde: dr.dk
Minister vil lægge skat på vennetjenester
Udgivet for 17 timer og 35 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 10:23 til Boblere af hoffmann
Kilde: dr.dk
Lufthavnsansatte til kamp mod fagforeninger
Udgivet for 9 timer og 22 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 18:39 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: business.dk
Når moderinstinktet regerer
Udgivet for 18 timer og 26 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:35 til Boblere af Lennart Kiil
Kilde: manfo.dk
Skandale: Venstre vil indfører en millionærskat
Udgivet for 7 timer og 4 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:57 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: b.dk
JP opgiver at leje sig ind i højhusprojekt på havnen i Århus. Tvunget væk?
Udgivet for 3 timer og 43 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 00:07 til Boblere af leif
Kilde: jp.dk
Peter Kurrild-Klitgaard: Danske mediers største USA-hemmelighed
Udgivet for 3 timer og 43 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 23:27 til Boblere af Ola Hansen
Skats lange pokerarm klar til at hive internetudbydere i fogedretten
Udgivet for 12 timer og 14 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:47 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: version2.dk
Nu begynder den arabiske vinter
Udgivet for 3 timer og 43 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 21:19 til Boblere af Henrik Johansen
Kilde: blogs.jp.dk
Kommentatorer: Hele skattereformen kan ryge i skraldespanden
Udgivet for 12 timer og 4 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:57 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: politiken.dk
Skattereformen er socialt SKÆV!
Udgivet for 17 timer og 58 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:32 til Boblere af Jesper Lindgren Hejlesen
Når påbudt politisk korrekthed ikke virker nok --> slå autoritær despoti til
Udgivet for 3 timer og 43 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 21:37 til Boblere af liberfreak
Bent Jensen: Bureaukratisk-politisk censur af forskning
Udgivet for 1 dag, 4 timer og 8 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:14 til Boblere af Ola Hansen
Kilde: b.dk
Fagforeningsmafia: KRIFA medlem forsøgt presset ind i LO
Udgivet for 1 dag, 4 timer og 31 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:30 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: tv2nord.dk
Thorning vil give virksomheder strøre fradrag for investeringer
Udgivet for 10 timer og 33 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:52 til Boblere af NickRohde
Kilde: politiken.dk
Kvinde, sælg din krop! | Damefrokosten
Udgivet for 10 timer og 17 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 14:33 til Boblere af Camilla-Dorthea
Kilde: damefrokosten.com
HTS: Dine pensionspenge tilhører regeringen nu
Udgivet for 1 dag, 12 timer og 49 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 14:19 til Boblere af Claus Due
Kilde: ekstrabladet.dk
Boligejere kan få smæk i skattereform
Udgivet for 1 dag, 3 timer og 16 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 22:24 til Boblere af Kenneth Eskegaard Nielsen
Kilde: b.dk
Sass Larsen, godt han er tilbage saa S helt kan forsvinde
Udgivet for 1 dag, 6 timer og 27 minutter siden i Politik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 137 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 75 klik
Danske ministre stiger 31% i løn 25/05 20:05 - 61 klik
Unge rygere dulmer nerverne med smøger 23/05 05:47 - 41 klik
Skandale: Venstre vil indfører en millionærskat 25/05 20:57 - 35 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 965 klik
855.000 kr. skattekroner lige ned i lommen på 21-årig musiker 24/05 23:13 - 723 klik
Når moderinstinktet regerer 25/05 09:35 - 476 klik
Skattereformen er socialt SKÆV! 25/05 09:32 - 433 klik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 349 klik
|
|
Tænk at livet koster livet! Tilføjet 23/05 22:39 af Thyra Frank |
|
|
HILSEN FRA KANTEN AF DEPRESSIONEN Tilføjet 23/05 17:04 af Niels Peder Ravn |
|
|
LA har (mere end) et imageproblem med udlændingepolitikken Tilføjet 18/05 15:09 af Torben Mark Pedersen |
|
|
Ældrebyrdens komme varsler et varigt farvel til folkepensionen Tilføjet 09/05 18:31 af Sasha Renate Bermann |
|
|
Socialismens besnærende konformitet Tilføjet 06/05 10:21 af Rasmus Brygger |
| Flere klummer | |

Bookmarklet

