Legeland: Somaliere ingen adgang
Udgivet for 195 dage siden i Politik
Tilføjet 12/11 17:56 til Boblere af Steen Randeris
Kilde: jp.dk
Et godt eksempel på, hvorfor Racismeparagraffen burde sløjfes. "Det er et soleklart brud på racismeparagraffen i straffeloven, der siger, at man ikke må diskriminerere på nationalitet eller hudfarve, og det er jo tilfældet her," siger han. Han er dermed enig med jurist Sten Bønsing fra Aalborg Universitet, som også henviser til racismeparagraffen, der vægtes tungere end den lovgivning, som tillader private erhvervsdrivende at sælge på den måde, som de foretrækker.
Og så mangler man bare at en radikal melder sig på banen for at uddele de første undskyldninger og offerroller. Man kender turen alt for godt efterhånden.
Sådan går det, når virkeligheden rammer folk!
Sjældent har jeg set et mere oplagt brud på racismeparagraffen, og samtidig har jeg enorm sympati for den stakkels legelandsejer. (For ikke at tale om de familier, som fik ødelagt deres børnefødselsdage....)
Afskaf den forbandede racismeparagraf, og lad virksomhedsejere selv tage konsekvensen af politisk ukorrekthed.
Der var tidligere på året en lignende længerevarende problematik i Bellahøjbadet i København. Pga. trusler og hærværk, begået af unge indvandrere, indførte man adgang forbudt for under 15 årige. Denne konsekvente holdning faldt dog både radikale og andre fra venstrefløjen for brystet, så forbudet blev ophævet.
Og ja..... racismeparagraffen skal skrottes!
Ligende historie fra en hollandsk juveler: http://www.mrctv.org/sites/default/files/embedcache/103619.html
Tja tjo... Han skal selvsagt have lov til at gøre hvad han vil med sin ejendom/virksomhed.
Når det er sagt er det da ekstrem dårlig forretningsførelse. Jeg nægter at tro på han har problemer med ALLE somaliere. I stedet burde han da have smidt dem ud som skabte problemerne, og have givet dem karantæne. Her udelukker han kunder fra sin biks, som ellers var villige til at komme og skabe omsætning. Det virker forretningsmæssigt helt tosset - og det virker på mig som ren racisme. I min optik er det bare ikke statens opgave at dømme ham for det.
Den domstol han skal dømmes ved er det frie marked. Er folk sure over hvad han har gjort kan de lade være med at komme der. Hvilket jeg personligt ville lade være med hvis jeg var potentiel kunde.
Til gengæld ville jeg nok vælge at komme lige der, hvis jeg boede i Århus-området.
Har du også et problem med diskriminationen af rockere, som ikke må vise sig i mange nattelivsmiljøer udelukkende pga deres tilknytning til en bestemt gruppe?
Læs hvad jeg skriver.
Jeg mener han er i sin fulde ret til at udelukke menneskerfra hans legeland. Jeg vil heller ikke blande mig i at han udelukker hele befolkningsgrupper.
Jeg er i min ret til at synes det et er forkert, men jeg beder IKKE staten dømme ham. Jeg vil selv dømme ham ved enten at støtte ham ved at komme der (som dig) eller ved at lægge mine penge et andet sted.
Sammenligningen mellem rockere og en bestemt race er så bizard at jeg næsten ikke kan tro på du fremfører den.
Rockereksemplet er faktisk relevant, for din argumentation går jo på at man ikke må sanktionere en hel gruppe, hvis de ikke allesammen er et problem.
Lad os så forestille os at ti procent af rockerne bare godt kan lide at køre på motorcykel og drikke bajere. Så skulle det så ifølge din logik være forkert at udelukke dem fra nattelivet.
Jeg mener at nogle gange er man bare nødt til at tage udgangspunkt i det generelle billede. Det virker formentlig også til en overordnet forbedring i gruppens opførsel, da det giver de medlemmer af gruppen der bare gerne vil lege i legelandet et incitament til at sætte de brådne kar på plads.
Jeg mener ikke rockerne er relevante. Det er helt bevidst og vel vidende at HA og Bandidos er kriminelle organisationer, hvor medlemmerne forventes at lave kriminelle ting.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hells_Angels
Måske et mere relevant var en fodboldfanklub. Hvis du tager til fodbold i en FCK eller BIF trøje kan du meget let ende med at være i samme uniform som en ballademager.
Og af samme grund findes der barer (eller jeg kender i hvert fald én), hvor du ikke er velkommen med en fodboldtrøje på.
Det er generaliseringen der irriterer mig. Hvad hvis det var danskere han ville udelukke? Ville Du så sætte de danskere på plads, som lavede ballade? Du taler om somaliere som om de er en stor familie.
Han burde smide de brådne kar ud og give dem karantæne, det ville have samme præventive effekt. Det giver ingen mening at smide en hel befolkningsgruppe ud. Det er der jeg mener det går over at bliver racisme.
Er du dommer over om noget rager mig eller ej?
I så fald vil jeg gerne vide på hvilke punkter du mener jeg kan udtale mig?
Som jeg har forstået det var det bl.a nogle kvinder der gik totalt amok fordi et barn var blevet slået.
Hvordan fanden vil du udelukke en somalisk kvinde og give hende karantæne.
De render allesammen rundt i store gevandter og nogle gange endda niqab .
Skal vi gætte på at indfører manden at somaliere skal vise ID eller tage deres niqab af for identifikation så står venstrefløjen IGEN IGEN og skråler om racisme og forskelsbehandling.
Så jeg spørger dig....Hvordan vil du have han skal give sådan en kvinde karantæne og hvordan skal han have en chance for at håndhæve denne karantæne når hun er helt indhyllet. (Eller blot kan vælge at være det næste gang hun kommer forbi efter hun har fået karantænen)..
Henrik Madsen
daasbjerg, du manglede at tildele offerroller i dit indlæg, hvor du forsvarer opførslen. Du er radikal, så det er vel din pligt at fuldende dit forsvar i stedet for at stille dig i en både og, holdning. Meld dog klart ud, at du mener at det drejer sig om en racist/nazist, som har trådt hele den danske retsbevidsthed over tæerne ved at udvise en sådan form for konsekvens!
Det kunne sikkert have været en spændende debat, som du der hiver ned på børnehave stadiet. Og offerrollen har du tildelt dig selv.
Du er radikal
Jeps, ned i kassen og så ikke mere snak. Amen.
som du der hiver ned på børnehave stadiet
Det er så din ringe påstan. Den slags problematik skal ikke intellektualiseres. Så snart nogen i det her fordømte land bare påteger sig en antydning af konsekvent holdning, så er visse grupperinger i Danmark ved at gå helt i baglås.
Thumbs up til ejeren af den forretning for at han i det hele taget "tør" at gøre den slags ting i Danmark. Han ved jo på forhånd, at han kommer til at blive kanøflet af danske bløddyr.
Kim,
det var dog et latterligt indlæg. Jeg er bestemt ikke radikal (google mig).
Ja jeg mener han er racist, men jeg mener også han er i sin ret til at være det. Det skal jeg og staten ikke blande mig i. Så "danskernes retsfølelse" WHAT? (som NationalLiberal, skulle du nok lige læse indlægget igen)
Jeg nægter at tro
Præcis. Man skal bare lade være med at tro på at problemerne eksisterer, og - hey presto - så går de væk! Eller hvad...
Det har jeg aldrig antydet. Men JEG nægter stadig at tro at 100% af alle besøgende Somaliere har lavet de samme problemer.
Derfor tolker jeg det som racisme. Hvorfor jeg vælger ikke at ville lægge mine penge i hans virksomhed.
Jeg diskuterer ikke loven og statens indflydelse. Jeg mener racismeparagraffen skal afskaffes asap.
Jeg siger blot at der kunne være en anden mulighed. Netop at give karantæne, til de der lavede balladen. Hvis det resulterer i at samtlige somaliere fik karantæne, så må jeg jo trække mine ord i mig igen.
Men så er vi jo tilbage ved at JEG nægter at tro at alle rockere laver ballade på barer og diskoteker men dem har du øjensynligt ikke noget problem med får karantæne. ?
Henrik Madsen
Jeg tror ikke det er dårlig forretningsførelse. Det vil trække rigtig mange danskere til. Og det er de danskere som gider bruge penge på deres børn.
Jeg ville da til enhver tid foretrække en flok pengestærke kunder som vil betale, fremfor en flok ubemidlede kunder som ikke kan betale.
Diskoteker og barer må udelukke rockere alene på den baggrund at de skaber utryghed for de andre gæster selvom den enkelte rocker som de udelukker måske har en ren straffeattest og aldrig har lavet ballade.
Men når det er somaliere som på samme måde skaber utryghed for de andre gæster så er det ikke lovligt at udelukke dem.
Jo jo, det virker logisk.
Henrik Madsen
"Somaliere ingen adgang"
Det skilt burde stå ved grænsen!
Det er ikke diskrimination fordi den konsekvente karantæne angiveligt gælder for en hvilken som helst voldelig gruppe(xxx), der truer det private firmas drift med culpøse handlinger. Masseslagsmål hører bare ikke hjemme i et dansk legeland for børnefamilier. Det er de politikere og de talsmænd som offentligt forherliger vold som har et moralsk problem.
"Masseslagsmål hører bare ikke hjemme i et dansk legeland for børnefamilier"
Enig. Uanset om det er etniske danskere, somalier eller en flok nonner, så skal de bare køres ud på knæ og albuer ved sådan en opførsel.
Halleluja! Godt gået.
Det er uanstændigt at kritisere indehaveren af legelandet, medmindre man samtidigt anviser en alternativ fremgangsmåde indehaveren kan benytte sig af for at sikre sit firma og sine kunders ret til at lege i fred og tryghed.
Som jeg har forstået det, er det et privat legeland og så må ejeren vel selv bestemme hvem der skal have adgang?!??!??????????
Hvad fanden er det her nu for noget. Nogle laver ballade og kan hitte ud af at opføre sig ordentligt og så kan de ikke komme ind! Det er vel meget rimeligt? Manden skal jo leve af sine gæster, som sikkert kun gider være der, når der er en rar og positiv stemning.
Og hvad så når lille Mohammed kommer til legelandet, som en del af lille Jespers børnefødselsdag? Lille Mohammed er tilfældigvis født i Somalia, og så skal han vel pænt stå og vente ude foran legelandet, indtil lille Jesper og hans blege venner er færdige med at lege?
Kors i skuret, hvor har den virksomhedsejer bare ikke fattet det første kapitel i bogen om PR-katastrofer.
Lille Mohammed får sikkert nok lov at komme med ind fordi det alligevel er de færreste der ser alt i sort og hvidt. Men nu skal lille mohammed jo først have lov til at tage med til fødselsdagen.
PR Katastrofe ? Han opretholder den rare og positive stemning så børn har en god dag. Det er salgsvaren i hans forretning.
Men det er lidt spildt på dig, som bor i den modsatte ende af landet, og ikke har børn, ik'? ;)
Manden skal betale løn og husleje til den første. Det ville han have nemmere ved, hvis han havde tænkt sig om to gange FØR han satte skiltet op.
Jeg er herligt børnefri, korrekt :)
Tror du ikke, der er et marked for "garanteret somaliere-der-skider-på-gulvtæpperne-frit legeland"? Så skal det være fordi, det ligger i Brabrandstan, det vil jeg gi' dig.
Men ellers, hm... Hvis jeg fx kunne slippe for, at der bliver begået hærværk i mit fitnesscenter, som desværre ligger lige lovlig tæt på 2200, eller slippe for al den råben og skrigen, når man kommer sent fra arbejde og lige skal løfte lidt jern mellem 21.30 og 22.30, som åbenbart er arabertime bonanza - ja, så gav jeg gerne 100 ekstra om måneden.
EEeeeeej, hvor er det strengt sagt. Ja, men det er sandt.
Ikke alle problemer kan løses ved at kaste flere penge efter dem. Dette er nok et af dem.
Jeg fastholder at ejeren må gøre som han vil. Men det ville klæde ham at bruge hovedet til andet end at holde sine ører adskildt, næste gang han ser sig sur på en gruppe kunder.
I skrivende stund fremstår han som en løgnagtig amatør, som ikke engang har modet/viljen til at udleve sin egen politik. Politiet nægter kendskab til slagsmål. De somaliske foreninger støtter IKKE op om hans aktion. Og de fleste vil måske mene, at afføringen på gulvtæpperne kunne være undgået hvis toiletterne havde virket. Med mindre man mener, at netop somaliere foretrækker at skide på gulvet, naturligvis. Og nu er skiltet taget ned. Der satses nu på dialog og win-win forretning. Det skulle man nok have gjort fra starten, hvis man ville tjene penge i Brabrand, ik'?
Vil lige gentage et tidligere indlæg:
"Somaliere ingen adgang"
Det skilt burde stå ved grænsen!
Se det er sådan noget der fodrer og føder en "Anders Behring Breivik". Det skal vi være meget opmærksomme på!!
Det er da logisk nok..
Hvis man syntes at statistikkerne og virkeligheden taler sit klare sprog om at somaliere er uintegrerbare, vrangvillige og skæve på Khat og man derfor ikke ønsker dem i landet for at ødelægge landets stabilitet så er det jo næsten det samme som at ville iføre sig guerilla udstyr, en masse våben med en million skud og så gå rundt og pløkke disse.
Hvis bare du var venstreorienteret så ville det stå helt klart for dig at verden hænger sådan sammen at siger man "Smid dem som ikke opfører sig ordentligt og som ikke er danske statsborgere ud af landet" så er det, det samme som at sige "Jeg ønsker at pløkke alle de perkersvin personligt"..
Der er da en klar klar sammenhæng,
Henrik Madsen
Henrik, Og så sammenkoblet med legeland-sagen. Så siger du selv her at du vil smide dem ud der ikke er integrerbare og skaber ballade? Mener du det, eller mener du at du vil smide ALLE somaliere ud?
I den første påstand er jeg enig, i den anden er jeg ikke. (kun hvis de to påstande er den samme, og det mener jeg ikke de er)
Inga Hansen, jeg kan heller ikke se sammenhængen til Breivik.
Min holdning er ganske simpel.
1. Vil du ikke integrere dig(*) så er det ud.
2. Vil du lave kriminalitet så er det ud.
3. Vil du intet gøre for at bringe dig i en situation hvor du er selvforsørgende så er det ud. (F.eks lære sproget, tage en uddannelse hvis du har evnerne, være aktivt søgende efter job osv osv...)
(*) Integrere dig = Lære vores sprog, anerkende at grundloven og straffelovene står over en eller anden religiøs bog's love osv..(Integrere sig er ikke noget med at de skal konvertere til kristendom og begynde at spise frikadeller og fejre jul, de må hjertens gerne have deres tro, bare de ikke har en ide om at de er mere værd fordi de har den tro i forhold til os vantro hunde og bare de ikke tror at deres religion giver dem automatisk krav på respekt osv...)
Danmark har ikke brug for invandrere som kun kommer her for at nasse, ikke gider lære sprog osv og i det hele taget kun vil være en økonomisk byrde. Danmark har heller ikke brug for folk som bedriver kriminalitet.
Nå ja og så for lige at du ikke skal være i tvivl, de ovenstående udsagn gør IKKE at jeg kunne finde på at gå amok Breivik style .. Dog kan jeg frygte at andre vil gøre det for som det kører idag hvor ingen må have lov at sætte grænser og staten intet gør for at stoppe disse ting så kan jeg sagtens forestille mig at trykket bliver så stort at nogen kunde finde på at få "taget trykket" med et gevær i hånden.
De fleste der har set filmen "En mand ser rødt" har vel en smule, eller meget sympati for Charles Bronson når han går amok på de kriminelle som slog hans kone ihjel når nu staten ikke magter at rydde.
Med den nye regering vi lige har fået truer de endda med at tillade endnu flere potentielle nassere og kriminelle at komme hertil.
Ja tak til folk som vil integrere sig, arbejde og være lovlydige, nej tak til folk som vil det modsatte...It's as simple as that.
Henrik Madsen
At denne regering åbner en ladeport for indvandring!!!
Interessant sag. Jeg ville gerne spørge indehaveren, hvordan de er kommet frem til, at det at være somalier er et problem. De har vel formentlig også været både muslimer og sorte. Hvordan har han besluttet hvilken kvalitet han ikke kan lide? Man kunne også spørge hvorfor han ikke bare udelukker dem, der var involveret? Jeg skal dog ikke forhindre ham i ikke at handle med den gruppe, som han ikke bryder sig om. Det må være op til ham og hans PR-afdeling.
Et dybere spørgsmål går om diskrimination. Altså, den grundløse slags, ikke den hvor man vælger den bedste kandidat til et job. Det er jo interessant fordi der opstår en konflikt mellem ejendomsretten og diskriminationsloven. Hvis nu ingen vil sælge mad til de blåøjede, så har alle de små købmænd retten til selv at vælge hvem de vil sælge til, men som et samfund sulter de sagesløse blåøjede ihjel. Selv dem der ikke har forbrudt dig på nogen love.
Hvis du vil vide hvordan han er kommet frem til at somalier er et problem kan du evt selv stykke sandheden sammen af disse links
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1656706.ece
http://jp.dk/aarhus/article2605603.ece
http://www.bt.dk/danmark/somaliske-familier-smidt-ud-af-legeland
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/440145:Danmark--Legeland-giver-alle-somaliere-karantaene
Så hans udvælgelse af kunder er sikkert ikke grundløs. Tværtimod. Han har vist masser af grunde.
Du burde måske læse før du skriver. Hvis du byttede "Somalier" ud med "muslimer" eller "sorte" ville artiklerne være ligeså korrekte. Hvorfor fokusere på nationalitet fremfor andre træk?
Du svarer jo slet ikke på spørgsmålet.
Nej, jeg udfordrede dig til selv at finde svaret i de forskellige links.
Kan du ikke kende somalier ? Du kan da ikke bare sige at somalier = muslimer = sorte.
"Jeg ville gerne spørge indehaveren, hvordan de er kommet frem til, at det at være somalier er et problem."
&
"Et dybere spørgsmål går om diskrimination. Altså, den grundløse slags,"
I links er der interview med ejeren om hvorfor somalier er et problem og fortæller dermed at der ikke er tale om grundløs diskrimination.
Hvad er det du ellers ønsker svar på ?
Øh, han synes at folk fra Somalien er et problem. Jeg vil gerne vide hvorfor han bider i lige den kvalitet, og ikke en anden der er lige så logisk. Det er da 100% klart fra læsning af mit indlæg.
Så altså vi kan dermed konstatere..
1. Du vil gerne have svar på nogle spørgsmål.
2. Du gider ikke selv finde svarene selvom nogen endda ligger klikbare links ind, du vil have dem til at servere det hele på et sølvfad.
Henrik Madsen
Jamen det gider du da heller ikke...
Jeg har faktisk læst alle de links, og det var spild af tid. Så ja tak, sølvfad?
Kan du ikke kende somalier ? Du kan da ikke bare sige at somalier = muslimer = sorte.
Og hvad var svaret her ?
Hvad er svaret på et grammatisk ukorrekt spørgsmål? Til den anden del... hvor mange Somaliere der var til den fest var ikke både muslimer og sorte?
Fnidder fnidder
Somalier er en delgruppe af både muslimer og sorte. Han har ikke målrettet karantænen mod sorte eller muslimer. Hvis du mener han ligesågodt kan bruge et af de to udtryk pådutter du ham at være mod muslimer eller sorte. Det er der vist ikke noget belæg for nogen steder i skriverierne.
Det var dog godt nok en gang sludder. Hvorfor er det værre at være imod sorte eller muslimer, end nogen anden tilfældig gruppe? Jeg vil bare vide hvorfor det lige er den kvalitet der er udslagsgivende.
Du synes ikke det er lidt interessant at han ikke forbyder to lige så logiske grupper? Fint. Så lad være med at trolle...
"to lige så logiske grupper?"
Ok, Hvis du mener at sorte eller muslimer er lige så logisk en gruppe som somalier ( her i danmark ), så er du velkommen til det.
Det er ikke min mening, og jeg synes du kører nogle meget brede definitioner med kikkerten for begge blinde øjne. Men det har du selvfølgelig ret til :-/
Hvis man ikke må være diskriminerende overfor grupper hvorfor må diskoteker og barer så gerne udelukke folk med HA rygmærker.
Der findes sikkert en del af den slags som har ren straffeattest og aldrig har lavet ballade på en bar eller værtshus.
Henrik Madsen
Det argument falder så sammen når man læser at HA er en kriminel organisation. Slå det op på Wikipedia. De gutter er altså frivilligt blevet medlem af en gruppe, der bevist går og bryder loven. Det er ikke en strikkeklub.
Og sorte mænd er heller ikke strikkedamer, da de udgør ca 6,5% af den amerikanske befolkning med begår mindst 40% af den voldelige kriminalitet.
Livet er uretfærdig og mennesker er ikke lige.
Brøndbyfan er heller ikke kriminelle, men en stor gruppe af disse, udgjorde dog via en voldsom ballade i Parken, en fare for såvel spillere som andre tilskuere. Her var der også senere tale om karentæne.
Så du mener seriøst at det at være medlem af en "kriminel organisation" selvom man personligt har en ren straffeattest og aldrig har lavet ballade på en bar er grund nok til at udelukke folk som gruppe ?
Ja eller sagt på en let nemmere måde.
Kriminelle har ikke samme grundlovssikrede rettigheder som os andre fordi de er kriminelle men må lide den tort at blive bedømt som en gruppe og ikke som individuelle individer.
Det er jo en ret interessant holdning at have at folk som ikke engang selv behøver at være kriminelle men blot stå i en klub som indeholder en del kriminelle gør en selv til kriminel og man dermed mister nogle af sine borger rettigheder på gruppeniveau.
Hvor mange pct af de palestinensere der er i Danmark var det der havde en plettet straffeatest....Mener det var langt over 50% ... Måske vi skulle få dem defineret som en kriminel gruppering og så fratage dem nogle af deres borgerretigheder også...
Eller ??
Henrik Madsen
Jeg påpeger bare at der ikke forelå et svar. Jeg har faktisk ikke selv forelagt nogen argumentation.
Det drejer sig om at ejeren af stedet ved selvsyn identificerer at størstedelen af ballademagerne, er hvad hvad ejeren af stedet definerer som somaliere. Der er på dette tidspunkt folk af mange forskellige etniciteter på stedet, men dem der er problemer med identificeres som somaliere. SÅDAN VAR KRITERIET. læs for helvede artiklen.
Nu er man jo sjældent i tvivl om hvorvidt der er tale om en somalier. Og læg mærke til, at de somaliske foreninger tilsyneladende "bakker op" om forbuddet.
Mon ikke ejeren vurderer, at det er billigere at betale bøden for diskrimination end det er at betale skaderne efter somaliske skovture?
Spørgsmålet gik på hvorfor det blev kriteriet. Helt ærligt, det er som om nogen er bange for at give et svar. Jeg har ikke nogen mening om at det ene eller det anden kriterie er bedre, jeg er bare nysgerrig. Det kunne jo være at der var en eller anden information der ikke blev nævnt, der var vigtig. Fx at andre muslimer eller sorte var lovlydige, og at han derfor ikke ønskede at ramme dem. Eller at samtlige Somaliere fra kvarteret var ballademagere.
Desuden er jeg mere eller mindre enig Daasbjerg. Det må være op til ham selv at bestemme hvem han vil handle med. Dog synes det usympatisk at ramme folk der ikke har gjort noget galt.
Gud, du er jo helt i væk i den her weekend?
Manden har problemer med SOMALIERE. Hvor er det, filmen knækker? Ved du godt, at Somalia er (en slags) land? Kan du ikke se forskel på fx irakere og somaliere? (Hint: semitter hhv. negroider).
Hvad er det for en pink elephant du tror, vi ikke vil tale om?
DET BLEV SOMALIERE FORDI DER HAR VÆRET MANGE PROBLEMER MED SOMALIERE.
Got it?
Du kan kende en Somalier bl.a. på at han/hun er neger!!! Og at "kvinderne" ligner omvandrende "køkkentelte" på FDF's sommerlejr!!!
At genkende somaliere er ligesom at plukke psilocybin-svampe. Har man først fundet én er man aldrig mere i tvivl :-)
Engang mødte jeg nogle somaliere i regionaltoget. De havde en kæmpe sort sæk med, fuld af khat. Uden pardon, da jeg begyndte at spørge til deres khat (som de var meget stolte af) forærede de mig en hel bærepose fuld. Og så endte det ellers med at jeg fulgtes med dem fra toget, og gik med rundt til forskellige "somalisteder" hvor vi tyggede khat og snakkede om Somalia. Det er dælen dulme et spøjst folkefærd - svære at blive kloge på.
Og tænk så lige på at 900 - ni hundrede !!! - somaliere kollektivt ville fejre ramadan i dette lille legeland!!??Og tilmed har de en "record" fra tidligere år, hvor de også lavede ballade. De er vel på overførselsindkomst, som den notorisk mest arbejdsløshedsramte indvandrergruppe - og hvis halvdelen er voksne og får starthjælp, hvilket er lavt sat - så svarer det til godt 70.000.000 rare skatteyderkroner der formøbles hvert år, på at lade disse somaliere dangdere den, rekruttere til Al-Shabab, samle penge ind til terror eller blot sysle med khat-handel og legepadstumult.
Ja, lad os få nogle flere asylansøgere - gerne en masse fra Afrikas Horn, og lad os da "lukke dem ud i samfundet" til arbejde og bolig - eller mere sandsynligt førtidspension - også inden deres sager er afgjort. For vi stoler. Også på asylansøgere.
De 70 mio. kr. er sjovt nok den besparelse, regeringen venter at opnå ved at afskaffe det gule sundhedskorts dækning i udlandet.
Hvis ejeren havde problemer med dem sidste år og vidste det ville gentage sig så kunne han vel ret beset blot vælge at holde "ferielukket" den ene dag.
Hvis de forventede indtægter ikke oversteg de forventede udgifter til udbedring af de plyndringer og destruktioner som de somaliske kunder laver så er det da en no-brainer at man blot holder lukket.
Mon ikke manden vælger denne løsning næste år....Eller laver en lukket fest kun for inviterede (som så kunne være alle som kommer til stedet og ikke er somaliere)...
Henrik Madsen
Nu er det sådan at dette legeland er placeret lige midt i Gellerup parke - hvilket indikere at han oftest har et overtal af etniske danskere i legelandet. (uden jeg reelt aner det).
Og så vidt jeg ved, så betaler somalierne fuldstændigt samme beløb, for at komme ind, som alle andre.
Altså kan undskyldningen om at "han passer bare sin forretning" ikke rigtigt bruges - det var næppe ALLE somaliere der lavede ballade.
Han kunne i stedet have smidt dem ud, som udgjorde problemet. Han kunne også have undladt at lukke 900 ind, på én gang - men da var pengene gode nok, jo;o)
Anyways, hvad tror han har ændret sig pr. 1-5-2012?
Hvis jeg var somalier, så var jeg da SÅ færdig med at ligge penge i hans butik. Især hvis jeg ikke var én af de få, som have lavet ballade.
Det er jeg også enig i. Generaliseringen er ikke så god en ting, men ejeren har vel bestemt at han intet valg har. Og desuden er det et faktum at folk generalisere mht folkeslag. Hvis man laver noget skidt bliver det associeret med ens gruppe, og det er da meget naturligt, selvom det ikke altid er logisk.
Hvad mener du med det med ekstremerne? Folk er vel en blandet pose?
Lige netop. "Hvad mener du med det med ekstremerne? Folk er vel en blandet pose?"
Ikke altid. Det er en reference til kønsdebatten. Mænd er jo både de klogeste eller dem der er i toppen af samfundet, men også dem der optræder allermest i bunden af samfundet. Jeg kender mange indvandrere, og har boet i én af de største indvandrerkommuner i Danmark i snart 20 år, og har endda boet hos indvandrere. Jeg har et rimelig indtryk af de forskellige pakistanske lokalstater, dvs hvor folk kommer fra, jeg kan øjeblikkeligt se om en person kommer fra Iran, Irak eller Tyrkiet osv. Og til alle de forskellige etniske grupper knytter der sig en rød tråd. Groft forenklet : F.eks er pakistanere rigtig gode til at drive forretning, om det er en kiosk eller tæppehandel er lige meget, sådan er pakistanere. Tyrkere bliver restuarationsejere, men de fleste tyrkere vi "kender" i Danmark er faktisk kurdere. De bliver primært kriminelle eller driver enmandsfirmaer f.eks indenfor rengøring, måske med lidt sort arbejde fra familiemedlemmer. Det samme gælder typer fra Libanon mm. Man kan lave en 100% tommelfingerregel om, at desto rigere de rigeste er, i det samfund en indvandrer kommer fra, desto bedre klarer de sig i det moderne, sekulære danske samfund. Summerer man alt op, eller ned, så er det ikke krig eller ikke-krig der er succeskriteriet for danske indvandrere, som "bagtæppe", heller ikke islam eller ikke-islam, det er, om de oprindeligt kommer fra et kapitalistisk miljø eller ej. Det er jo derfor vi f.eks aldrig hører til kineserne. Mage til kapitalister og grådige plattenslagere skal man lede længe efter.
Jeg bryder mig ikke om generaliseringer, heller ikke dem du nævner. Jeg har selv både rejst i verdenen og kender indvandrer nok til at vide at alle er individer og skal behandles som sådan.
Jeg snakkede med en fyr fra Bulgarien, han mente nok at vide hvad og hvem Danskerne er for nogle..Han havde en lille bar i Sunny Beach. Hans konklutioner var intet andet end fordomsfuldt vrøvl.
Du har selv en pointe som jeg er enig i. Det er klart de dårligst kørende, som ser en mulighed for succes i Danmark. Danmark har stået som et "legeland" - hvor man kan få penge og uddannelse, helt uden at lave noget.
Men man kan vel knapt bebrejde dem noget? Jeg har en vis forståelse for at de fattige analfabeter, gerne vil ændrer på deres situation og DK har stået der som løsningen. Det er jo Danmarks politik gennem de sidste 50 år, der har været noget helt galt med.
Men min livs filosofi dikterer måling af den enkelte, jeg forventer at den enkelte kan tage vare på sig selv og sin nærmeste. Gør de det, er jeg ligeglad med om de er grønne eller blå, eller om de bukker for Muhammed eller Jesus.
Al den generalisering er jeg imod, jeg kan sagtens forestille mig at nogle Somaliere har ødelagt en ellers god fest, men hvorfor skal det gå ud over alle? Den der kollektive afstraffelse er en gang socialist bavl i mine øre.
Paragraf 266 handler om nedværdigelse, forhånelse, had og den slags. At man udelukker visse grupper fra sin forretning - må falde under en anden paragraf. Ejeren af legelandet undskylder da også, at han føler at han er nødt til det.
"Paragraf 266 handler om nedværdigelse, forhånelse, had og den slags" ???
###
§ 266 b. Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år.
Stk. 2. Ved straffens udmåling skal det betragtes som en særligt skærpende omstændighed, at forholdet har karakter af
###
Jeg synes da at somaliere nedværdiges pga etnisk oprindelse, hvis de forbydes at gå ind i et legeland bare fordi de er somaliere. Der er ingen tvivl om, at det er en klokkeklar overtrædelse.
Hvem i alverden er ansvarlig for at have lukket alle disse Somaliere ind i landet?? Kunne vi ikke få en undersøgelseskommison, som kan få placeret et ansvar for denne tåbelige politik.
Sandra Hansen udtaler:
Hvis jeg var somalier, så var jeg da SÅ færdig med at ligge penge i hans butik. Især hvis jeg ikke var én af de få, som have lavet ballade.
Hvad så Sandra: Den dag hvor indehaveren af Legelandet ikke magter mere, er DU så frisk på at overtage virksomheden og vise os alle, hvordan du driver virksomheden til alles fulde tilfredshed?
Fremskridt:
Nu er du jo direkte latterlig - så jeg betragter det som værende overflødigt at svare dig yderligere.
Læs : Dit relevante spørgsmål magter jeg ikke at svare på så jeg latterliggør og bagateliserer det..
Henrik Madsen
Og så er der åbent igen:
http://www.bt.dk/danmark/legeland-er-igen-aabent-for-somaliere
Hvis jeg er latterlig, så har jeg det ikke efter dig, for du har været det hele tiden!
Okay Sandra Hansen.
Nu da vi har konstateret, at vi begge er latterlige, så lad da mig starte med at præcisere, hvad der i mine øjne gør din holdning tåbelig.
Du betegner dig selv som liberal. Hvordan kan du så tillade dig, at gøre dig til talskvinde for at en selvstændig erhvervsdrivende ikke selv må bestemme, hvem han vil handle med.
Som jeg regegjorde for forleden dag, så har politikerne absolut ingen diskriminationssag hængende over deres hoveder på trods af den åbenlyse diskrimination, der begås i politiet mht. til den højdeforskel, der tillades mellem kvindelige og mandlige ansøgere.
Måske trænger graden af din liberalisme til et eftersyn?
Fremskridt, nu skal jeg gøre en undtagelse med dig - nu du, trods alt, erkender din egen latterlighed!
Hvor har jeg skrevet, at en selvstændig ikke selv må bestemme?
Vis mig lige det....
Og luk så med "Måske trænger graden af din liberalisme til et eftersyn" pisset - mangler du argumentation så hold kæft, i stedet for at vende og dreje alting til noget andet, end hvad det reelt er!
Næste gang "en af de få" af landets "kun" 16.000 somaliske bosættere vælger at begå en kriminel handling, kunne man jo håbe på, at du var blandt de skadeslidte.
Værtshus-hærværk for 70.000: Restauratør nægter somaliere adgang
“Jeg dræber dig”, sagde somalieren til sagsbehandleren, der ville aktivere hans kone
Den somaliske øksemand var en indvandrer-succes som teenager – så ville han ha’ hævn.
Grønlændere stenet ud af Gellerup af arabiske og somaliske beboere
Kristne flygtninge flygter fra asylcenter efter vold og trusler fra somaliere: “Dette er jihad”
Somalisk terrororganisation hverver i bazar
Grov kønschikane kan lukke somalisk friskole
Vi tager kun somaliske børn ind
Finanstilsynet undersøger pengeudførsler for 350 mio.
Henrik Johansen, nu talte vi om artiklens emne - og ikke om alle de ugerninger du kan fremkomme med, som er begået af herboende somaliere.
I øvrigt tak for ønsket om at : "
Næste gang "en af de få" af landets "kun" 16.000 somaliske bosættere vælger at begå en kriminel handling, kunne man jo håbe på, at du var blandt de skadeslidte."
Meget charmerende ytring - sikker på du ikke kommer ovre fra K10.dk hvor den slags er dagligdags tanker om andre mennesker?
Henrik Johansen, nu talte vi om artiklens emne..
Ja vist så, og både dig og Daasbjerg har klandret ejerne af legelandet for at generalisere: "en af de få", skriver/konkludere du. Hvor ved du det fra? Som jeg skrev i mit indlæg, bor der ca 16.000 somaliere her i landet, 900 af dem hærgede legelandet sidste år i forbindelse med en religiøs/ideologisk sammenkomst. Sammenholdt med de mange hundrede overskrifter i landets medier, vedrørende grovere kriminalitet som disse relativt "få" somaliere afstedkommer, kan man vist roligt generalisere og konkludere: Somaliere er uhyre primitive og kriminelle individer, der ganske enkelt ikke burde leve blandt civiliserede mennesker!
Henrik, nej - 900 af somalierne hærgede Ikke legelandet.dk, det gjorde 15 kvinder og 3 mænd.
Forhold dig nu til virkeligheden!
Aha, det var altså blot 15 kvinder og 3 mænd der havde masseslagsmål, hvor politiet måtte tilkaldes, og som fjernede spejle og sked på gulvtæpperne, efter at de havde tilstoppet lokummerne!?!?
Måske du skulle forholde dig til virkeligheden, men det er vel næsten umuligt for en rablende gal multikulturalist, der lever efter devisen: Ikke se, ikke høre, ikke forstå.
Aha, det var altså blot 15 kvinder og 3 mænd der havde masseslagsmål, hvor politiet måtte tilkaldes, og som fjernede spejle og sked på gulvtæpperne, efter at de havde tilstoppet lokummerne!?!?
Måske du skulle forholde dig til virkeligheden, men det er vel næsten umuligt for en rablende gal multikulturalist, der lever efter devisen: Ikke se, ikke høre, ikke forstå.
.... det lader vi bare lige stå, ik?....
Henrik, mit sidste svar til dig.
Du er noget nær det mest usaglige jeg til dato er stødt på, her på 180grader!
Læs dog for helvede de artikler der er, inden du begynder at hive den ene stråmand efter den anden op af hatten. Tosse!
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1656864.ece
Politiet kender INTET til denne ballade!
Den totale ekskludering blev vedtaget efter, at der angiveligt var et masseslagsmål søndag den 6. november, hvor omkring 900 gæster fejrede afslutningen på Ramadanen i Legelandet.dk. Østjyllands Politi har dog ingen anmeldelser på adressen sidste søndag.
I øvrigt vil ejeren gerne leje legelandet.dk ud - også til somaliere - så HELT slemt er hærværket næppe!
Men det var en fin historie, du der fik flikket sammen!
I går mødtes Thomas Vestergaard med somalisk forening, og sammen har de fundet en løsning.
- Vi har aftalt, at vi piller sedlerne ned med karantænen for somalierne, så de er velkomne igen. De ved også godt, at de skal behandle vores ting pænt, og så har vi en dialog om, at når de har sådan en fest igen, så lejer de det selv om aftenen, siger han til DR.
Så Henrik, luk nu bare skuffen og find noget du er bedre til - for det her går ikke skide godt for dig!
Hvad med at indføre dress-code; hovedbeklædning/slør ikke tilladt.
Har der været problemer med kristne somaliere i det legeland? De hundredevis af somaliere fejrede som jeg forstår det den muslimske Eid. En højtid er jo også altid en god tid til ballade, slåskamp og uroligheder...
Aner det ikke, men han vil ikke have folk ind fra landet Somalia. Det er hvad der stod på mandens skilt.
@ Sandra Hansen
Hvis jeg var somalier, så var jeg da SÅ færdig med at ligge penge i hans butik
For mig er det da helt naturligt at alle - herunder også somaliere - er i deres fuld gode ret til selv at vælge, hvem de vil handle med, og hvem de ikke vil handle med, så længe at virksomhedsejeren(e) også nyder den samme ret til at bestemme, hvem de vil handle med uden at skulle stå andre til regnskab herfor.
Hvor har jeg skrevet, at en selvstændig ikke selv må bestemme?
Her:
Altså kan undskyldningen om at "han passer bare sin forretning" ikke rigtigt bruges
Og luk så med "Måske trænger graden af din liberalisme til et eftersyn" pisset
Jeg foretog et meget bevidst ordvalg, da jeg brugte ordet måske, hvilket ifølge dig er noget pis.
Tidligere på dagen har du i ét og samme indlæg brugt følgende:
(uden jeg reelt aner det).
Og så vidt jeg ved
ikke rigtigt bruges
det var næppe
Og hvad er ovennævnte så udtryk for?
At du knepper en flue, og benytter dig af billige retoriske midler, for at dække over noget du ikke ønsker debatteret?
Skrevet en Leder om emnet:
http://www.180grader.dk/Politik/politisk-korrekthed-vs-frihed
Ingen bør tvinges til at lave forretning med nogen. Forretningsaftaler bør altid være frivillige.
Den bedste kommentar i denne debat.
Denne debat afslører den afgrundsdybe uenighed der er i Liberal Alliance vedrørende denne type af etiske/moralske sager.
Personligt er jeg på linje med typer som Juul, Frihed og hmadesen. Jeg er selv vokset op med Somaliere, jeg må sige at de ofte er helt væk.
Flere artikler fra Politik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien
Udgivet for 8 timer og 43 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 19:23 til Boblere af Klaus K
Kilde: metroxpress.dk
Danske ministre stiger 31% i løn
Udgivet for 7 timer og 23 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:05 til Boblere af Claus Tjørndal
Kilde: dr.dk
Minister vil lægge skat på vennetjenester
Udgivet for 17 timer og 40 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 10:23 til Boblere af hoffmann
Kilde: dr.dk
Lufthavnsansatte til kamp mod fagforeninger
Udgivet for 9 timer og 26 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 18:39 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: business.dk
Når moderinstinktet regerer
Udgivet for 18 timer og 31 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:35 til Boblere af Lennart Kiil
Kilde: manfo.dk
Skandale: Venstre vil indfører en millionærskat
Udgivet for 7 timer og 9 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:57 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: b.dk
JP opgiver at leje sig ind i højhusprojekt på havnen i Århus. Tvunget væk?
Udgivet for 3 timer og 48 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 00:07 til Boblere af leif
Kilde: jp.dk
Peter Kurrild-Klitgaard: Danske mediers største USA-hemmelighed
Udgivet for 3 timer og 48 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 23:27 til Boblere af Ola Hansen
Skats lange pokerarm klar til at hive internetudbydere i fogedretten
Udgivet for 12 timer og 19 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:47 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: version2.dk
Nu begynder den arabiske vinter
Udgivet for 3 timer og 48 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 21:19 til Boblere af Henrik Johansen
Kilde: blogs.jp.dk
Kommentatorer: Hele skattereformen kan ryge i skraldespanden
Udgivet for 12 timer og 9 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:57 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: politiken.dk
Skattereformen er socialt SKÆV!
Udgivet for 18 timer og 3 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:32 til Boblere af Jesper Lindgren Hejlesen
Når påbudt politisk korrekthed ikke virker nok --> slå autoritær despoti til
Udgivet for 3 timer og 48 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 21:37 til Boblere af liberfreak
Bent Jensen: Bureaukratisk-politisk censur af forskning
Udgivet for 1 dag, 4 timer og 13 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:14 til Boblere af Ola Hansen
Kilde: b.dk
Fagforeningsmafia: KRIFA medlem forsøgt presset ind i LO
Udgivet for 1 dag, 4 timer og 36 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:30 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: tv2nord.dk
Thorning vil give virksomheder strøre fradrag for investeringer
Udgivet for 10 timer og 37 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:52 til Boblere af NickRohde
Kilde: politiken.dk
Kvinde, sælg din krop! | Damefrokosten
Udgivet for 10 timer og 22 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 14:33 til Boblere af Camilla-Dorthea
Kilde: damefrokosten.com
HTS: Dine pensionspenge tilhører regeringen nu
Udgivet for 1 dag, 12 timer og 54 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 14:19 til Boblere af Claus Due
Kilde: ekstrabladet.dk
Boligejere kan få smæk i skattereform
Udgivet for 1 dag, 3 timer og 21 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 22:24 til Boblere af Kenneth Eskegaard Nielsen
Kilde: b.dk
Sass Larsen, godt han er tilbage saa S helt kan forsvinde
Udgivet for 1 dag, 6 timer og 32 minutter siden i Politik
|
Om Steen Randeris Partner i GoMedia ApS www.gomedia.dk Se Steen Randeris' profil eller Følg Steen Randeris |
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 91 klik
Unge rygere dulmer nerverne med smøger 23/05 05:47 - 48 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 44 klik
Danske ministre stiger 31% i løn 25/05 20:05 - 36 klik
Skandale: Venstre vil indfører en millionærskat 25/05 20:57 - 31 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 970 klik
855.000 kr. skattekroner lige ned i lommen på 21-årig musiker 24/05 23:13 - 720 klik
Når moderinstinktet regerer 25/05 09:35 - 478 klik
Skattereformen er socialt SKÆV! 25/05 09:32 - 437 klik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 368 klik
|
|
Tænk at livet koster livet! Tilføjet 23/05 22:39 af Thyra Frank |
|
|
HILSEN FRA KANTEN AF DEPRESSIONEN Tilføjet 23/05 17:04 af Niels Peder Ravn |
|
|
LA har (mere end) et imageproblem med udlændingepolitikken Tilføjet 18/05 15:09 af Torben Mark Pedersen |
|
|
Ældrebyrdens komme varsler et varigt farvel til folkepensionen Tilføjet 09/05 18:31 af Sasha Renate Bermann |
|
|
Socialismens besnærende konformitet Tilføjet 06/05 10:21 af Rasmus Brygger |
| Flere klummer | |

Bookmarklet

