Liberal Alliance i Debatten på DR2
Udgivet for 757 dage siden i Politik
Tilføjet 29/04 23:20 til Boblere af Kasper Petersen
Kilde: dr.dk
Liberal Alliance siger alt det, som Venstre ikke tør, og de Konservative ikke må. Debatten går højt og Anders Samuelsen, Asger Aamund og Simon Emil Ammitzbøl formår at give overordentligt godt modspil til Venstre, VU og oppositionen, som allesammen har svært ved at forsvare deres reformangst.
Guldkorn fra debatten (frit fra hukommelsen):
Ida Auken (SF): "Danske virksomheder kan ikke tiltrække udenlandsk arbejdskraft, fordi de ikke kan få deres børn i internationale skoler"
Mette Frederiksen (S): "Når en skole skal renoveres er det jo ikke en offentlig tømrer, de ringer til, så det er jo også vækst"
Det her bliver den vigtigste og mest beskidte valgkamp - ever. Og den bliver lang - ikke mindst for LA.
Grebet rigtigt an, så bliver det ikke kun tale om rød blok over for lyserød blok. Det kan blive en kamp mellem de 8 røde og det ene blå. Der er mange sprækker, som alle vil kunne give dybe nyrestød. LA kan nå langt langt videre end de her 8 mandater, som er den foreløbige målsætning tør jeg godt spå.
Hvis der var en ting jeg lagde mærke til, så var det at såvel rød ,som lyserød blok var rådvilde. De er simpelthen ikke vant til at debattere med et anderledes udgangspunkt end de er vant til, og det er min hypotese, at de ikke kan andet. Heri ligger muligheden.
Hvis S er "fremmedfjendsk", så ved vi vist godt hvor det her det ender under Samuelsen. Vi ender med svenske tilstande: Vantro kvinder dæk jer til. Samuelsens Danmark bliver en bokstaveligt talt grænseløs voldtægtsfest med jer selv som hovedretten!
Liberal alliance er tydeligvis ikke villige til det, som er helt nødvendigt for at undgå at plante en borgerkrig i skødet på vores efterkommere - nemlig at stoppe al indvandring fra frihedshadende, tilbagestående mørkemandskulturer med fascisme helt ned i familiemønstrene - hvilket især gør sig gældende for islamiske samfund.
Dumpet!
Endu engang understreges det, at det vi skal bruge er en national liberalisme; vi skal bruge en Wiilders, IKKE en Samuelsen!
Det bedste øjeblik var helt klart da Asger Aamund affærdigede Mette Frederiksen menningsløse snak om at unge skal uddannes mere med at det var peanuts det forslag ville give. Mette Frederiksen var uenig, hun var åbenbart af den opfattelse at de 6 milliarder dækkede det strukturelle underskud! Hold kæft hvor bliver hun klogere, magtede næsten ikke at høre på hende!
Asger Aamund var kølig og saglig lige op i ansigtet på statsmatriarkerne og der var nærmest vand i øjekrogene over modstanden. Som sædvanlig føres politik på rød stue med følelseregisteret og ikke med hovedet, så snart politikeren er laktoseproducerende.
Problemet med indvandring er langt større og mere presserende end du aner og mere aktuelt end nogensinde. Se her hvorfor:
http://www.180grader.dk/Politik/anders-samuelsen-hvornaar-kommer-der-hul-igennem-osteklokken
Får vi otte år med en rød regering, så får vi så mange rødt stemmende indvandrere hertil at det aldrig nogensinde i Danmarks historie vil kunne lade sig gøre at samle politisk flertal til en borgerlig regering igen. En taleskriver for Labour lækkede materiale der afslørede denne helt bevidste strategi i England og denne dagsorden er fremherskende hos det røde kabinet i hele EU. Sverige er et andet, tydeligt eksempel på nøjagtigt denne type spekulation i de demografiske proportioner.
Planen er at importere os til permanent politisk mindretal i egne lande for at gøde jorden for en senere flertalsunderstøttet afvikling af vores nationalstater. Man vil med andre ord, via "egnet" menneskeimport, skabe et rødt flertal der ikke føler noget historisk tilhørsforhold til den jord de befinder sig på.
Det hedder "social engineering" og Liberal Alliance sætter blot turbo på denne dagsorden uden at fatte det selv. Eller måske gør de?
http://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/politics/lawandorder/6418456/Labour-wanted-mass-immigration-to-make-UK-more-multicultural-says-former-adviser.html
Liberal alliance er tydeligvis ikke villige til det, som er helt nødvendigt[...]Du havde aldrig stemt på LA i en mia år og hvis det her skal være det mikroskopiske figenblad, du vil gemme dig bag, så go ahead!
Der er ved Gud, Allah, Buddha og tusind andre guder ikke nogen større modstand af religiøs formørkelse end liberale - udbredt religiøs dogmatik er vel nærmest antitesen til liberalisme?!
Og dit forsøg på at lave den lille DRV->LA-associeringsleg kan man sgutte andet end trække på skuldrene af... skal vi endeligt måle vendekåbers utroværdighed, så må det vel være DF-toppens "forvandling" fra fremskridtsfolk til gadekærs-sosser!
Der er ved Gud, Allah, Buddha og tusind andre guder ikke nogen større modstand af religiøs formørkelse end liberale - udbredt religiøs dogmatik er vel nærmest antitesen til liberalisme?!
Liberale er tolerante. De tolererer muslimske formørkelser bedre end konservative DFere gør. Ergo er udsagnets sandhedsværdi ganske tæt på falsk.
Og hvorfor skal alle andre indordne sig under hvad du finder vigtigt?
Det handler i relation til LA om at problemer med islam koster mange milliarder om året uden at denne økonomiske "toppost" nævnes med et ord. Det tyder kraftigt på at I er feje og derfor ikke har skyggen af chance for at løse landets problemer.
Hvad i alverden får dig til at tro at du kan udtale dig om hvad jeg ved? På mig virker du stupid eller decideret løgnagtig. Naturligvis koster de kassen, og naturligvis er det vanskeligt at få tallene klart frem i debatten, bl.a. fordi det ville generere en vælgerbevægelse mod værdipolitisk højre, som de siddende magthavere formentlig frygter ganske voldsomt. Her er et citat fra Information og så kan du ellers gå i gang med søgemaskinerne:
Eller Velfærdskommissionen, som nåede frem til, at indvandrerne fra ikke-vestlige lande er godt tre gange så dyre i forhold til den offentlige sektor i sammenligning med danskerne, og en total opbremsning i indvandringen fra mindre udviklede lande vil spare statsfinanserne for 50 mia. kr. om året i 2040 (refereret i Børsen den 1. december 2005).
Hvordan ville det tal mon se ud med fri indvandring og lukket for kassen? Og tænk, hvis vi også fik lukket for kassen for de mennesker, som allerede bor i Danmark. Både folk med og uden indvandrerbaggrund.
Jeg har aldrig forstået den der med, at man selvfølgelig skal betale til folk, der er født i landet. Det er jo ren magi, at man gør sig fortjent til at blive forsørget af sine medborgere, bare fordi man har dansk statsborgerskab.
Men mener du, at det vil være mere omkostningsfuldt at lukke kasserne og åbne grænserne end at holde kasserne åbne?
Samtidig viser du at du er simpelt nok tænkende til at tro at debat handler om sejre og nederlag. Hvis nu vi var nået til en fælles forståelse eller noget enighed, havde vi begge vundet. Nu står jeg tilbage som taber fordi jeg ikke vandt dig for LA's sag, ligesom du taber ved ikke at have rykket mig en tøddel. Du er en erfaren debattør, men heller ikke det har du lært noget af, trods megen erfaring. Hils på kommunekontoret når du henter mine skattekroner.
Der er mange måder at være liberal på. National liberal er også en måde. Social liberal en anden måde. Libertarianer en tredje måde.
Jeg syntes du skal melde dig ind i partiet og være med til at ændre politikken i den retning du syntes, istedet for at brokke dig over Anders. Det er jo det smukke ved en fri verden....?
Det jeg kan se, er at du ikke indrømmer problemet. Det jeg VED, er at HVIS man søger, SÅ finder man.
Det jeg deraf logisk konkluderer er, at ENTEN har du slet ikke søgt ELLER også lyver du om resultatet.
HVIS du ikke har søgt, er du mildest talt uhæderlig, når du vover at påstå at JEG ved at det ikke er en stor post på regnskabet.
Der er kun 2 muligheder: Du har ikke søgt, eller du lyver om (fortielse er også løgn) resultatet.
At jeg driller dig tilbage ved at angive et andet motiv end uhæderlighed, nemlig angst, vil få normale mennesker laste mig for, når du selv har leveret samme personagreb mod HG ovenfor.
og NU tror jeg simpelthen ikke den ged kan barberes mere. Fatter man det ikke nu, hvor det er gennemtygget for de fattesvage, er man diskvalificeret. Resten fra din side vil formentlig være ren spam, der skal aflede opmærksomheden fra din pinlige opførsel.
Hvis et folk ikke har ret til at forsvare sit territorie pga. politisk korrekthed, så ser det slemt ud for Europa.
Og nej, jeg er ikke specifikt Islam-hader, eller imod hverken den ene eller den anden race. Men enhver religion eller organisation som har regler for, hvordan man skal behandle ikke-medlemmer, burde ganske enkelt ikke være lovlig.
Hvad jeg argumenter for er at vi har langt væsentlige problemer at slås med end indvandring fra muslimske lande. Den indvandring er reduceret kraftigt siden 2001 og er vel et af de få resultater siddende regering har at være stolte af.
Du havde aldrig stemt på LA i en mia år og hvis det her skal være det mikroskopiske figenblad, du vil gemme dig bag, så go ahead!
Nu tror jeg nok, at jeg er den af os to der er bedst informeret om min egen observans. Hold dig til at fable om det du ved noget om, så klarer du dig bedre!
"Der er ved Gud, Allah, Buddha og tusind andre guder ikke nogen større modstand af religiøs formørkelse end liberale"
Så er du også nødt til at indrømme, at det ikke giver nogen rationel, logisk mening at tillade akut frihedshadende islamisk masseindvandring af egne fjender, hvis man ellers vil samfundet og det liberales eget bedste? Som liberal giver det ingen mening at være tilhænger af anti-liberal masseindvandring, islamisk eller ej.
Det kristne Libanon er skrækeksemplet på, hvad der sker, når man tillader islamisk masseindvandring grundet intellektuel dårskab, overdreven ideologisk selvsikkerhed og politikeres historieløshed.
Så er du også nødt til at indrømme, atdet ikke giver nogen rationel, logisk mening at tillade akutfrihedshadende islamisk masseindvandring af egne fjender, hvis manellers vil samfundet og det liberales eget bedste?Nej, det er jeg da ikke nødt til at indrømme.
Jeg er så bare dybt & inderligt uenig i at opnåelsen af "samfundets bedste" kræver forbud mod alt det jeg ikke bryder mig om... nok mest fordi jeg ikke tror på "samfundets bedste".
Desværre har jeg ikke den moralske prokura til at bestemme hvad der er hverken min næstes eller samfundets bedste, men jeg kunne da arbejde for, at der i det mindste også var plads til min egen mening. At folk har pip i låget ændrer ikke alverdens love ved, og sålænge handlinger, der skader andre (vold og mord og sårn) bliver straffet, så er jeg ret tryg.
At man så i mange europæiske lande fuldstændig glemmer at stille nogen som helst krav til de, der indvandrer har intet med "anti-liberal masseindvandring" at gøre - at folk, der flytter til et andet land skal kunne forsørge sig selv virker som en fuldstændig grundlæggende forudsætning for, at man på nogen måde kan opretholde en vis kontinuitet... men hvornår har det nogensinde været liberal politik, at velfærdssamfundet skulle være et tag-selv-bord af sociale ydelser for folk med en fremmed baggrund?
Og alt imens bølgerne gik højt, sad publikum og klappede håndledene løse, hver gang Mette Frederiksen fortalte dem hvad de ville høre. Jo, det bliver en spændende valgkamp eller hvad....??!
De to damer ville slet ikke svare på Asger Åmunds klare spørgsmål om, hvilke planer de har med 3 millioner mennesker, som skal financieres af 1 million arbejdstagere om føje år, og vi fik et gribende eksempel med "en tømrer" fra det det private erhverv - big deal! Og så skulle der uddannelse til iflg. MF - et felt, hvor netop de socialistiske partier og deres åndsfæller indenfor sektoren gør alt for ikke at bibringe eleverne en kompetencegivende uddannelse - med mindre det drejer sig om pædagoger og rundbordsterapeuter.
At det også var en pine at høre Torsten Schack Pedersen fra Venstre stå og i bedste Bendt Bendtsen stil opsummere alle de fantastiske tiltag regeringen har foretaget er en anden sag; tiltag, som den almindelige borger har svært ved at se resultater af.
Anders Samuelsen & Co. skylder os stadigvæk et klart svar på indvandring, og om de i Folketinget vil åbne ladeporten på vid gab i bedste Marianne Jelved stil!
Efter udsendelsen fik jeg en knugende fornemmelse af det politiske og økonomiske rod vi befinder os i. Hverken regering og opposition har nogen visioner og tør træde frem med de forslag, der skal til for at bringe skuden på ret køl og fremtidssikre landet.
Sådan som landet ligger, så har LA min stemme ved næste valg.
For 2 år siden præsenterede Mette Frederiksen sit forsøg på et modstykke til Søren Pind's 10 teser. Det var dog rent ordgejl og lyserøde feel-good fraser, og meget af det var selvmodsigende. Restens af hendes optræden er præget af den tårevædede stil hvor der spilles på moderinstikntet og den bløde omsorg for alle de svage.
Ida Auken har jeg aldrig hørt sige andet end ting gentaget af partibogen og den velkendte taktik med at hive noget ud af dagspressens debat og sige "ih hvor er det også synd for dem her...". Var det ikke for efternavnet ville der nok intet interessant være ved hende overhovedet.
Hvad i alverden er der interessant ved at invitere de to til debat? Er det for at skabe at gabende kontrast til mænd med visioner, viden og mod til at sige det som ingen andre tør? I så fald er planlæggerne hos DR måske ikke så tossede. :)
Se prisen for at DF kan fortsætte deres stramme udlændigepolitik bliver, at de går ind for LA´s relative stramme økonomi politik. Så skal LA nok lade hovedlinjerne i den nuværende udlændigepolitik fortsætte.
Så spørgsmålet er ikke hvorfor LA ikke taler som DF, men hvordan du og andre kan få ledelsen i DF til at forstå dette er muligheden for at komme videre fra det dybt irrationelle socialdemokratiske økonomipolitik, som har sendt den danske stat på vej imod en direkte Statsbankerot, og virksomheder der flygter ud af landet.
Det er fuldstændig ligegyldig hvad LA mener om udlændigepolitik - den fløj er dækket af DF. Se på LA som den manglende brik der kan få en stram økonomipolitik på banen - fuldstændig som da DF kom til magten pga. behovet for en stram udlændigepolitk.
Jeg ser at I er nogle der ser indvandringspolitik som et alt overskyggende emne. Det forstår jeg imidlertid ikke. For med de rationelle briller på, står det da klart at det er den socialdemokratiske maksimalstatstankegang der er den store samfundsnedbryder i disse og de kommende år. En tankegang der desværre praktiseres af både VKO og S,SF,R.
Så længe vi står ufravigeligt fast på vor vesteuropæiske værdier, frygter jeg ikke at vi snigende bliver overtaget af mellemøstlige folkeslag. Problemet er når man giver efter, sådan som det f.eks. sker i England.
Flere artikler fra Politik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien
Udgivet for 8 timer og 55 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 19:23 til Boblere af Klaus K
Kilde: metroxpress.dk
Danske ministre stiger 31% i løn
Udgivet for 7 timer og 35 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:05 til Boblere af Claus Tjørndal
Kilde: dr.dk
Minister vil lægge skat på vennetjenester
Udgivet for 17 timer og 51 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 10:23 til Boblere af hoffmann
Kilde: dr.dk
Lufthavnsansatte til kamp mod fagforeninger
Udgivet for 9 timer og 38 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 18:39 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: business.dk
Når moderinstinktet regerer
Udgivet for 18 timer og 43 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:35 til Boblere af Lennart Kiil
Kilde: manfo.dk
Skandale: Venstre vil indfører en millionærskat
Udgivet for 7 timer og 21 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:57 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: b.dk
JP opgiver at leje sig ind i højhusprojekt på havnen i Århus. Tvunget væk?
Udgivet for 3 timer og 59 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 00:07 til Boblere af leif
Kilde: jp.dk
Peter Kurrild-Klitgaard: Danske mediers største USA-hemmelighed
Udgivet for 3 timer og 59 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 23:27 til Boblere af Ola Hansen
Skats lange pokerarm klar til at hive internetudbydere i fogedretten
Udgivet for 12 timer og 30 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:47 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: version2.dk
Nu begynder den arabiske vinter
Udgivet for 3 timer og 59 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 21:19 til Boblere af Henrik Johansen
Kilde: blogs.jp.dk
Kommentatorer: Hele skattereformen kan ryge i skraldespanden
Udgivet for 12 timer og 21 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:57 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: politiken.dk
Skattereformen er socialt SKÆV!
Udgivet for 18 timer og 15 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:32 til Boblere af Jesper Lindgren Hejlesen
Når påbudt politisk korrekthed ikke virker nok --> slå autoritær despoti til
Udgivet for 3 timer og 59 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 21:37 til Boblere af liberfreak
Bent Jensen: Bureaukratisk-politisk censur af forskning
Udgivet for 1 dag, 4 timer og 24 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:14 til Boblere af Ola Hansen
Kilde: b.dk
Fagforeningsmafia: KRIFA medlem forsøgt presset ind i LO
Udgivet for 1 dag, 4 timer og 47 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:30 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: tv2nord.dk
Thorning vil give virksomheder strøre fradrag for investeringer
Udgivet for 10 timer og 49 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:52 til Boblere af NickRohde
Kilde: politiken.dk
Kvinde, sælg din krop! | Damefrokosten
Udgivet for 10 timer og 34 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 14:33 til Boblere af Camilla-Dorthea
Kilde: damefrokosten.com
HTS: Dine pensionspenge tilhører regeringen nu
Udgivet for 1 dag, 13 timer og 6 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 14:19 til Boblere af Claus Due
Kilde: ekstrabladet.dk
Boligejere kan få smæk i skattereform
Udgivet for 1 dag, 3 timer og 32 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 22:24 til Boblere af Kenneth Eskegaard Nielsen
Kilde: b.dk
Sass Larsen, godt han er tilbage saa S helt kan forsvinde
Udgivet for 1 dag, 6 timer og 44 minutter siden i Politik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 91 klik
Unge rygere dulmer nerverne med smøger 23/05 05:47 - 48 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 44 klik
Danske ministre stiger 31% i løn 25/05 20:05 - 36 klik
Skandale: Venstre vil indfører en millionærskat 25/05 20:57 - 31 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 970 klik
855.000 kr. skattekroner lige ned i lommen på 21-årig musiker 24/05 23:13 - 720 klik
Når moderinstinktet regerer 25/05 09:35 - 478 klik
Skattereformen er socialt SKÆV! 25/05 09:32 - 437 klik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 368 klik
|
|
Tænk at livet koster livet! Tilføjet 23/05 22:39 af Thyra Frank |
|
|
HILSEN FRA KANTEN AF DEPRESSIONEN Tilføjet 23/05 17:04 af Niels Peder Ravn |
|
|
LA har (mere end) et imageproblem med udlændingepolitikken Tilføjet 18/05 15:09 af Torben Mark Pedersen |
|
|
Ældrebyrdens komme varsler et varigt farvel til folkepensionen Tilføjet 09/05 18:31 af Sasha Renate Bermann |
|
|
Socialismens besnærende konformitet Tilføjet 06/05 10:21 af Rasmus Brygger |
| Flere klummer | |

Bookmarklet

