Marlene Wind – for latterlig?
Udgivet for 347 dage siden i Politik
Tilføjet 14/06 00:36 til Boblere af Jesper Gødvad
Jeg kan godt lide Søren Pind. Søren Pind sætter egne, relevante dagsordener og er en person, der normalt oprigtigt ønsker at diskutere politik. Søren Pind er ikke bleg for at fortælle vælgere noget upopulært.
For mig at se er problemet følgende:
Søren Pind er nok ”personligt” lidt enig med Marlene Wind, men nu er han blevet minister. Derfor er hans opgave at undgå en debat, der kan sprænge i luften internationalt og udrydde ethvert håb om en blå sejr. Marlene Wind burde forstå, at Søren Pind ikke deltager i en debat han kun kan tabe, fordi alle ved, at effekten af grænsekontrol er 0 og der derfor ikke findes saglige argumenter.
Søren Pind og Pia Kjærsgaard knalder hende derfor en "fuldstændig færdig" på skrinet. Debat Slut!
Skal eksperter lytte til politikere, eller omvendt?
Der er ikke meget "ekspert" i Marlene Wind's udtalelser, det er mere bare hendes personlige politiske holdninger hun deler ud af.
Se hendes CV: http://polsci.ku.dk/ansatte/vip/beskrivelse/?id=161668&f=2
Der er ikke ét eneste "rigtigt" job, men kun wanking stillinger hele vejen. Hun har gjort café-diskussion til hendes karriere.
Se hendes beskrivelse: http://polsci.ku.dk/ansatte/vip/beskrivelse/?id=161668&f=1
Det er som eskimologi, der er ingen der gider læse det, ingen er interesseret andet end en lille bitte kreds af andre "forskere i EU's institutionelle ændringer, traktater osv."
Hun ved det godt selv, se hvordan hun tager på vej, det er rent Penkowa.
Vismændene er eksperter og har lignende cv, dem lytter vi til. Malene Wind er ekspert, men hun kommer med det forkerte budskab.
Nej, hun politisere og det er ikke en "ekspert" titel værdigt.
Hvis nu en elektriker han skulle lave et stykke arbejde hjemme ved dig, og han så ikke udtalte sig professionelt men i stedet fortalte hvad han "følte" om dit hus og familie, ville du så ikke finde det lidt mærkeligt? De fleste ville jo ikke lade ham udføre arbejdet da en analytisk gennemgang af arbejdet ville være langt at foretrække, i stedet får du nogle følelser serveret.
Vismændene er eksperter og har lignende cv, dem lytter vi til. Malene Wind er ekspert, men hun kommer med det forkerte budskab.
Forkert.
Dels er hendes cv ikke særligt omfattende - dels politiserer de ikke og kalder S og SFs plan for populistisk og en luns til den indre svinehund.
@Steffen og @Afskaftopskatten nu:
Problemet er ikke, at der mangler en juridisk ekspert.
Så er der:
"Det er, som jeg vurderer, det ren og skær valgflæsk. Det handler om, at man kæmper om nogle vælgere, og man appellerer til den laveste fællesnævner og den indre svinehund," har Marlene Wind sagt på TV 2 NEWS.
MW har erkendt hun kunne have formuleret sig anderledes, men ingen kan tilsyneladende forklare hvad grænsekontrollen har af gavnlig effekt. Dermed er det ren symbolpolitik, der ikke hjælper kriminalitetsbekæmpelsen, eller tager jeg fejl?
Søren Pind og Pia Kjærsgaard banker så MW i gulvet for at kvæle kritisk debat, ligesom Henrik Sass Larsen formentlig har tænkt sig, når han med stor sandsynlighed bliver minister efter næste valg.
Der er i forvejen grænsekontrol - både i Danmark og i Sverige i mere eller mindre omfang.
Dem berettigede kritik af hende går på hendes politisering og propaganderen.
En adfærd der naturligvis burde diskvalificere seriøse medier i at gøre brug af hende.
Eksperter skal komme med faglige vurderinger, så skal jeg nok selv afgøre hvad min holdning er. Marlene Wind fortæller mig i stedet hvad min holdning skal være. Hvis du kan finde et sted hvor hun kommer med en reel faglig underbygning af hvad hun har sagt i den her sag, og som er indenfor hendes ekspertområde, så hører jeg gerne om det.
Hvorvidt hun så reelt er ekspert står lidt i vinden. Nu er jeg selv civilingeniør, hvis en person indenfor mit område havde så fattigt et CV som Marlene Wind, så ville den person aldrig blive kaldt en ekspert.
Hvis vismændene politiserede som Marlene Wind så ville jeg ikke lytte til dem.
Til gengæld har hun et ego på størrelse med Mont Blanc og er altid leveringsdygtig i disciplinen at bagtale Danmark over for udenlandske medier. Se f.eks. dette klip fra YouTube.
"..fordi alle ved, at effekten af grænsekontrol er 0"
???
Alle vidste også, at de arabiske flygtninge/indvandrere ville blive en stor positiv kulturberigelse, eller...
@ Jesper
1: Du kalder Marlene Wind "ekspert" i spørgsmålet om hvorvidt forslaget er i strid med EU-retten eller ej. Hvad præcis er hendes merit til at være "ekspert" i EU-ret i et omfang, som enhver 2. års studerende på Jura nu ikke også er ?
2: Hvorfor præcis mener du at Søren Pind per se vil "tabe" den pågældende debat ? Ud fra et juridisk synspunkt er kontrollen ikke i strid med nogle EU retsakter. Den er derimod politisk uacceptabel ud fra det europæiske ideal om grænseløshed.
... og det er jo netop Pinds pointe - hendes vurdering er ikke faglig, når hun taler om EU-ret så lyver hun, og hendes vurdering er en politisk vurdering af politiske forhold.
3: Hvorfor "ved" du at effekten af en kontrol (som endnu ikke er afprøvet) er 0 ? Er det ligesom effekten af udlændingelovgivningen er 0, på trods af at man fik bremset den accellerende strøm af specielt menneskesmuglede ansøgere ?
@ Kbh
1. At kræve Marlene Wind skulle være ekspert i jura er mindre interessant, hun er ekspert i den fri bevægelighed. Hun har kaldt forslaget for valgflæsk. Er 180Grader enige, eller mener nogen det vil have en reel effekt?
2. Jeg mener Søren Pind vil tabe på mangel af saglige argumenter og risikerer kritik internationalt. De juridiske argumenter er ligegyldige, for ser ikke dette som et juridisk spørgsmål. Personligt mener jeg at Danmark kan/bør kunne indføre lovgivningen men hvad er formålet? Jeg tror vi er enige om at spørgsmålet er politisk og ikke juridisk.
3. Det må påhvile tilhængerne at påvise at noget har en effekt. Så vidt jeg ved, så er der bred enighed om at grænsekontrol ikke har nogen effekt. Der vil ikke blive fanget marginalt flere kriminelle ved grænsekontrollen end hvis man lavede stikprøver på Holbækmotorvejen. Er der noget sagkundskab der bakker grænsekontrol op?
Det var dog en besynderlig måde at nærme sig sagen på - ved at tage udgangspunkt i at Søren Pind nok personligt er enig med Marlene Wind. Hvor har du sådan noget sludder fra?
("sludder" må jeg naturligvis æde i mig hvis du kan dokumentere at SP faktisk er enig med MW)
Om politikere skal lytte til eksperter eller omvendt er sådan set ikke interessant i denne sammenhæng for problemer er, at der ikke indgår en ekspert i problemstillingen. Marlene Wing markedsføres ganske vidst som ekspert, men de konkrete udsagn hun er kommet med i denne sag har intet med "ekspertise" at gøre - det er personlige, politiske udsagn som tilmeed er af en relativ lavpandet kvalitet.
Det var dog en besynderlig måde at nærme sig sagen på - ved at tage udgangspunkt i at Søren Pind nok personligt er enig med Marlene Wind. Hvor har du sådan noget sludder fra?
Well. Det kan jeg naturligvis ikke bakke op, men mit indtryk af Søren Pind er at han engang var liberal og at han selv kunne være bannerfører for fri bevægelighed og mod symbollovgivning uden effekt.
Det ville undre mig, hvis Søren Pind støtter forslaget uden han var tvunget af Dansk Folkeparti.
Jeg så et klip med Marlene Wind i TV i en vild monolog med regeringsbashing, danskerbashing og konstatering af, at grænsekontrol er totalt nytteløs og loven om kontrol har skadet vores omdømme internationalt osv.
Det var hverken sagligt eller fagligt underbygget. Det var vrede private følelser og meninger.
Jeg gætter på, at det er det indslag, der er faldet Søren Pind for brystet og med god grund.
Forskere skal ikke være lige så usaglige som Carsten Jensen, når de er i TV.
Det rammer dem selv.
Man kan måske forsvare Wind ud fra et synspunkt:
Netop at EU regerer kontinent ud fra mere eller mindre vilkårlige følelser, meninger og værdier. Dem tager de fra Unionstraktatens formålsbestemmelser. Bestemmelsernenes hensyn er så brede at de dækker ALLE aspekter af menneskets liv og væsen.
Derfor kan Unionen foretage sig ALT med henvisning til at ellers kan den ikke opfylde sit formål.
Fortidens fascisme var herskere, der regerede med snæver legitimitet. Fremtidens fascisme er herskere, som regerer med en altomfavnede legitimitet. De har simpelthen påtaget sig ansvaret for alt og dermed har de legitimitet til at foretage sig, ja, alt.
At liberalister ikke er skræmt fra vid og sans er ganske enkelt uforståeligt.
Nå, men Wind gør jo bare som dem. Det hun i virkeligheden siger, se bare hendes kronikker i Jyllandsposten imod Hjalte Rasmussen, er jo at Unionen har lov til dit og lov til dat, og hvis folk anno 2011 føler sig snydt og føler der frihed krænket, så er det jo bare ærgeligt.
Det er en politisk vurdering fra en EU-fan om EU's politiske fremfærd (i modsætning til juridisk fremfærd). Hun er i den forbindelse blot en bugtalerdukke.
Fokuser ikke på hende. Fokuser på de journalister og redaktionelle ansvarlige, som inviterer hende til at kommentere.
Marlene Wind er en skændsel for KU og en brugen af hende som ekspert en er skændsel for medierne.
Et kolerisk kvindemenneske der ikke bidrager med faglighed eller oplysning, men kun kommer med hendes egne ligegyldige holdninger og præferencer.
MW har med al tydelighed dokumenteret sine manglende evner, uanset om disse skal benævnes kompetencer eller kvalifikationer. Hun evner ikke at skelne mellem egne personlige politiske følelser og en saglig professionel vurdering af en politisk sag. Når man som hende af medierne omtales som professor og "ekspert" og vælger at fremtræde som sådan for offentligheden, er det en katastrofal fadæse at involvere personlige fordomme/synspunkter i en debat.
Problemet er, at Malene Wind er prototypen på DR's og TV2's såkaldte eksperter, der alle har den samme venstresnoede holdning. Hun er det bare det lidt ekstra komisk grotesk, at facaden falder af.
Marlene Wind udtalelser sig gerne og ofte. Det er en del af hendes måde at pudse karriereglorien på. Desværre har vi andre forlængst forstået, at hun forsøger at trække sig selv op ved håret. Hendes manglende evne til at fremstå som en vidende professor, der lidenskabsløst og sagligt kan udtale sig viser desværre kun, at hun - ligesom Penkowa - er en Wind-beutel. At Universitetets rektor også bakker hende op kan vel ikke undre.
Jeg kender ikke Marlene Wind personligt, så jeg kan ikke vurdere ovenstående.
Men er du uenig i substansen? Hjælper grænsekontrol?
Flere artikler fra Politik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien
Udgivet for 9 timer og 55 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 19:23 til Boblere af Klaus K
Kilde: metroxpress.dk
Danske ministre stiger 31% i løn
Udgivet for 8 timer og 35 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:05 til Boblere af Claus Tjørndal
Kilde: dr.dk
Minister vil lægge skat på vennetjenester
Udgivet for 18 timer og 51 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 10:23 til Boblere af hoffmann
Kilde: dr.dk
Lufthavnsansatte til kamp mod fagforeninger
Udgivet for 10 timer og 38 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 18:39 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: business.dk
Når moderinstinktet regerer
Udgivet for 19 timer og 42 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:35 til Boblere af Lennart Kiil
Kilde: manfo.dk
Skandale: Venstre vil indfører en millionærskat
Udgivet for 8 timer og 20 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:57 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: b.dk
JP opgiver at leje sig ind i højhusprojekt på havnen i Århus. Tvunget væk?
Udgivet for 4 timer og 59 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 00:07 til Boblere af leif
Kilde: jp.dk
Peter Kurrild-Klitgaard: Danske mediers største USA-hemmelighed
Udgivet for 4 timer og 59 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 23:27 til Boblere af Ola Hansen
Skats lange pokerarm klar til at hive internetudbydere i fogedretten
Udgivet for 13 timer og 30 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:47 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: version2.dk
Nu begynder den arabiske vinter
Udgivet for 4 timer og 59 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 21:19 til Boblere af Henrik Johansen
Kilde: blogs.jp.dk
Kommentatorer: Hele skattereformen kan ryge i skraldespanden
Udgivet for 13 timer og 21 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:57 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: politiken.dk
Skattereformen er socialt SKÆV!
Udgivet for 19 timer og 15 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:32 til Boblere af Jesper Lindgren Hejlesen
Når påbudt politisk korrekthed ikke virker nok --> slå autoritær despoti til
Udgivet for 4 timer og 59 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 21:37 til Boblere af liberfreak
Bent Jensen: Bureaukratisk-politisk censur af forskning
Udgivet for 1 dag, 5 timer og 24 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:14 til Boblere af Ola Hansen
Kilde: b.dk
Fagforeningsmafia: KRIFA medlem forsøgt presset ind i LO
Udgivet for 1 dag, 5 timer og 47 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:30 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: tv2nord.dk
Thorning vil give virksomheder strøre fradrag for investeringer
Udgivet for 11 timer og 49 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:52 til Boblere af NickRohde
Kilde: politiken.dk
Kvinde, sælg din krop! | Damefrokosten
Udgivet for 11 timer og 33 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 14:33 til Boblere af Camilla-Dorthea
Kilde: damefrokosten.com
HTS: Dine pensionspenge tilhører regeringen nu
Udgivet for 1 dag, 14 timer og 6 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 14:19 til Boblere af Claus Due
Kilde: ekstrabladet.dk
Boligejere kan få smæk i skattereform
Udgivet for 1 dag, 4 timer og 32 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 22:24 til Boblere af Kenneth Eskegaard Nielsen
Kilde: b.dk
Sass Larsen, godt han er tilbage saa S helt kan forsvinde
Udgivet for 1 dag, 7 timer og 44 minutter siden i Politik
|
Om Jesper Gødvad er iværksætter og har en it-virksomhed hvor vi laver en del forskellige projekter sideløbende med egenudvikling af cloud baseret system med... Se Jesper Gødvads profil eller Følg Jesper Gødvad |
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 56 klik
Post Danmark: 160 kroner i gebyr for 7 kroners told 16/02 08:31 - 33 klik
Unge rygere dulmer nerverne med smøger 23/05 05:47 - 28 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 975 klik
855.000 kr. skattekroner lige ned i lommen på 21-årig musiker 24/05 23:13 - 703 klik
Når moderinstinktet regerer 25/05 09:35 - 480 klik
Skattereformen er socialt SKÆV! 25/05 09:32 - 438 klik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 377 klik
|
|
Tænk at livet koster livet! Tilføjet 23/05 22:39 af Thyra Frank |
|
|
HILSEN FRA KANTEN AF DEPRESSIONEN Tilføjet 23/05 17:04 af Niels Peder Ravn |
|
|
LA har (mere end) et imageproblem med udlændingepolitikken Tilføjet 18/05 15:09 af Torben Mark Pedersen |
|
|
Ældrebyrdens komme varsler et varigt farvel til folkepensionen Tilføjet 09/05 18:31 af Sasha Renate Bermann |
|
|
Socialismens besnærende konformitet Tilføjet 06/05 10:21 af Rasmus Brygger |
| Flere klummer | |

Bookmarklet

