Mattias Tesfaye - Danmarks farligste mand
Udgivet for 478 dage siden i Politik
Tilføjet 02/02 15:21 til Boblere af Christian Ulrik Borgermann
Mattias Tesfaye, murersvend, faglig medarbejder hos 3F og medlem af SF, er en bekymrende skinger stemme i den politiske debat. Ikke nok med, at hans verdensbillede males i farverne sort og hvid, så råber han, stort set hver gang har får taletid, til klassekamp mellem forskellige grupper i den danske befolkning.
Det er i sig selv ikke specielt konstruktivt, men desværre mere splittende end samlende.
Mattias Tesfaye er af den overbevisning, at det er de lavtuddannede, borgerne på offentlige overførsler og de ufaglærte, som har bygget vores velfærdssamfund op. Mattias Tesfaye har intet tilovers for advokater, revisorer, læger, direktører, jurister, økonomer og andre højtuddannede, for de har i hans verden blot fungeret som snyltere i vores samfund; de har altid villet modtage uden at yde et bidrag.
For det første er det interessant at høre Mattias Tesfayes udtalelser i den politiske debat, da han ser lige så nuanceret på dansk politik, herunder skattepolitik og socialpolitik, og det danske samfund i almindelighed, som diktatoriske regimer ser på demokratiske reformer. Han ser med andre ord verden i sort og hvid, god og ond, retfærdig eller uretfærdig, og desværre mangler hans verdensbillede de nuancer, som findes i vores samfund. Det er beklageligt.
Når Mattias Tesfaye råber til klassekamp ved at sige, at det er de ufaglærte, som finansierer akademikeres uddannelse, vender han ryggen mod virkeligheden og ignorerer, at danske akademikere, ifølge OECD, betaler verdens højeste skat, og han glemmer samtidig, at Danmark er det land i verden, hvor uddannelse mindst kan betale sig, da nytteværdien af 5-7 år på et dansk universitet er omtrent lige så stor, som 2 år i lære som tømrer set ud fra et samlet liv på arbejdsmarkedet.
Når Tesfaye siger, at en rød regering burde tvinge alle unge mennesker til at arbejde på et plejehjem, står han inde for en politik, som udelukkende har til formål at reducere den personlige frihed samt reducere det enkelte menneskes egne ønsker, behov og prioriteringer.
Ligesom det danske samfund ikke tvinger danske, unge mænd ind i hæren, flyvevåbnet eller søværnet, hvis den enkelte unge hellere er foruden, så skal vi som samfund heller ikke tvinge folk ind i plejehjem, døgninstitutioner eller børnehaver, og vi skal slet ikke tvinge mennesker i et demokrati, og da slet ikke tvinge unge ind i en offentlig sektor, som i forvejen regnes for, rent procentuelt, at være verdens største målt ud fra den samlede danske arbejdsstyrke.
Når Mattias Tesfaye indædt kæmper mod samfundsøkonomiske reformer, som en efterlønsreform, en skattereform og en sundhedsreform, som i helhed styrker vores samfund og kommer både ressourcesvage og ressourcestærke til gavn, så straffer han vores svageste medborgere, som jo ender med at blive taberne i vores samfund, hvis vi ender i bundløs gæld, som en rød regering, og hr. Tesfaye i særdeleshed, står som garanter for.
Et land i økonomisk uføre og lav kreditværdighed skal ikke blot betale højere renter på udenlandsk låntagning, da det internationale, finansielle marked vil tage sig betalt for en højere risiko. Et land i bundløs gæld og røde tal på statens finanser bliver nødt til at sende regningen for en uansvarlig økonomisk politik ud til borgerne, boligejerne og vores svageste medmennesker i form af højere skatter og afgifter, i form af dramatiske nedskæringer og besparelser.
Det er ikke en vej der er værd at gå, fordi det vil skabe en social uretfærdighed uden sammenligning, hvis vi bliver tvunget til at lukke sygehuse, skoler, plejehjem, væresteder og ungdomsboliger for unge kriminelle samt omsorgssvigtede børn blot fordi, vi har en rød regering, som ikke kan styre sine udgifter og forsømmer vores erhvervsliv.
Men når Mattias Tesfaye offentligt udtaler, at danske statsborgere burde forhindres i at tjene mere end 50.000 kr. om måneden, så kommer den unge kommunist ud på alvorlig glat is på en alvorlig dyb sø.
Tanken bag denne grænse for indtjening for danske statsborgere på 50.000,00 kr. ville, såfremt Mattias Tesfayes forslag blev til virkelighed, resultere i, at Lars Rebien Sørensen, Novo Nordisk direktør og indehaver af en gage på 12.000.000,00 mio. kr. årligt, blot skulle få 600.000,00 kr. udbetalt, og de øvrige 11.400.000,00 skulle så ind på diverse offentlige konti.
For det første er det knald uhensigtsmæssigt, at vi straffer folk, nøjagtigt som vi gør i dag, for at yde en indsats på arbejdsmarkedet; en indsats, der finansierer vores velfærd. For det andet, så mangler der alvorligt mange hænder på det danske arbejdsmarkedet, ca. 300.000 personer i 2040, og med en effektiv skatteprocent for Lars Rebien Sørensen på 95 % (11.400.000,00 / 12.000.000,00 * 100), er der så nogen, som alvorligt tror på, at vi kan få danskerne til at yde en ekstra indsats på arbejdsmarkedet?
Man kan jo også spørge hr. Tesfaye, om han tror, at Novo Nordisk vil blive ved med at udbetale en høj gage til stakkels Lars, når kun 5 %, eller 600.000,00, ud af 12.000.000,00 ender i hans lomme. Som arbejdsgiver ville jeg da straks lade Lars gå flere løntrin ned, for da han højest kan få 600.000,00 kr. udbetalt, som Mattias Tesfaye lægger op til med sit indkomstforbud, så kan man lige så godt reducere hr. Rebiens årlige gage fra 12 mio kr. til 1.335.000,00 kr., da han med den nuværende topskat så ville ende på ca. 600.000,00 og dermed ende på Mattias Tesfayes indkomstgrænse.
På den måde sikrer Tesfaye, at vi lader Lars få 5 % af sin oprindelige løn og samtidig fjerner hans incitament for at arbejde og yde en indsats, der gør vores samfund rigere, vi kan gøre Novo Nordisk 10.665.000,00 rigere pga. reducerede lønomkostninger (12 mio. - 1.3 mio), og vi kan samtidig reducere statens skatteprovenu uhyggeligt meget, så staten kun får 734.250,00 kr. ud af 1.335.000,00 kr. (55 % skat ved Tesfayes indkomstgrænse), fordi Lars går ned i løn, da alt over en beskattet indkomst på 1.335.000,00 kr. ender i statskassen, i stedet for 6.600.000,00 kr. af 12.000.000,00 kr. (55 % ved nuværende skattesats, hvor Lars ikke går ned i løn), som Lars betaler idag 2011.
Mattias Tesfaye, dit forslag betyder færre hænder på arbejdsmarkedet, rigere virksomheder (der ikke kan tiltrække kvalificerede medarbejdere), manglende finansiering af velfærd og et markant reduceret skatteprovenu for visse indkomstgrupper, og et reduceret skatteprovenu bare for Lars Rebien Sørensen på 5.865.750,00 kr. (6.600.000,00 - 734.250,00) svarende til en forringelse på ikke mindre end 88,88 % (734.250,00 / 6.600.000,00 - 1 * 100).
Det var vel ikke lige dét, du sigtede efter, går jeg stærkt ud fra.
Ikke nok med, at boligmarkedet ville styrte sammen i Danmark, da en ekstrem høj skat vil fjerne muligheden for at kunne afdrage på sin gæld, så vil den øvrige økonomi, som jo i høj grad er bundet op på vores boligøkonomi, styrte endnu hårdere sammen, da danskernes disponible indkomst fra den ene dag til den anden vil blive eksproprieret og indsat på offentlige konti.
For lige at afslutte eksemplet med Lars Rebien, så kan vi jo spørge os selv, om Lars ville kunne blive boende i sit hjem med sin familie, hvis Tesfayes forslag blev til reel lovgivning. Svaret er højst sandsyneligt et nej.
Ikke nok med at Tesfaye vil sætte tusinder af danskere med familier i højindkomstgruppen på gaden, så vil han også påføre danske pengeinstitutter massive tab, da hr. Rebien og hans ligestillede jo næppe kan afdrage på en milliongæld med en personlig indkomst på blot 600.000,00 kr. årligt.
Dette betyder ganske enkelt et finansielt krak langt større end under i 2008, 2009 og 2010, da det ikke blot er banker, der bukker under, men hele det danske samfund, og dette indkomstforslag vil samtidig med ét fjerne obligations og realkreditmarkedet i Danmark, da boligmarkedet, som omtalt, kollapser.
Men det betyder også, at virksomhederne i Danmark enten går konkurs eller flytter til udlandet, da bankerne i Danmark vil opleve massive tab på denne politik og samtidig ville en bølge af konkurser oversvømme banksektoren i almindelighed og dermed hindre virksomheder i af få fat i livsvigtig driftskapital, og uden private virksomheder, hvem skal så finansiere vores velfærd hr. Tesfaye? Udenlandske banker, som stiller kapital til rådighed med renter på langt over 20 %?
Dette kommer ingen til gavn (og slet ikke LOs og 3Fs medlemmer), tro mig mig hr. Tesfaye.
Såfremt, du stadig støtter din forelagte politik og står ved dine ganske skræmmende udtalelser, så er jeg slet ikke i tvivl om, at du må være Danmarks farligste person, da du ikke bare er en kommunist med visse ekstreme holdninger, men desværre også har muligheden for at gøre politisk karriere i vores samfund og derved tilegne dig politisk indflydelse.
Men jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor du er så vild med SF. Dine meninger er jo helt igennem inspireret af Enhedslistens partiprogram.
Fantastisk god klumme! +1 - mindst
Ja, meget enig. Desværre skæmmer stavefejlen ved "2 år i lærer" klummen gevaldigt. Ellers meget flot.
Danmark bør vide, hvem vi sender i Folketinget, ganske enkelt.
Tak for kritikken, hvor ser du en stavefejl?
Nogle gange går det jo lidt hurtigt!!!
En stavefejl...?Uff!
Ja den gør jo at det er totalt umuligt at forstå artiklen i sin helhed?(eller noget)? ;)
"Novo Nordisks CEO tjener 12.000.000 mio. kr. om året". Det er da et kolosalt beløb!!
Er forfatteren gift med undervisningsmenisteren
+100
Det er dejligt at se at du omtaler skatteopkrævning som en ekspropriation.
***** stjerner.
Hvorfor bruge tid på klovnen - sådanne tosser skal bare ignoreres.
Ja, de mente man sjovt nok både om kommunisterne i Rusland for 100 år siden, og om nazisterne i Tyskland for 80 å siden. Begge dele viste sig at være en temmelig dårlig ide...
SF er selv i krise; ikke vælgerkrise, for de har den højeste vælgeropbakning de har haft i mange år lige nu. De er i en ideologisk krise, fordi de ikke har den fjerneste ide om hvad de vil. De har sajret sig selv ihjel. Der er ikke flere relle problemer at løse, sa nu opdigter de desperat nye af slagsen. Det gøres bedst ved at skårle højere med på velfærdsomkvædet.
Tesfaye er værdifuld for SF, fordi han skråler højt, og tror meget på sin egen sang.
Synlighed og et følelsesladet/arrigt budskab er efterhånden venstrefløjens et og alt.
Nix, for så vil deres tosserier stå uimodsagt.
Men du har ret i at der er en grænse pa hvor meget krudt man bør bruge pa dem.
God klumme!
Tesfail dementerede jo de udtalelser, så det er lidt kedeligt at gennemgå så avancerede beregninger. Hvis Tesfail hoppede ud fra 120. etage i stedet for fra 10. etage, behøver man jo heller ikke beregne ret meget for at forudse den dødelige udgang.
De herskende politikere forstår udemærket godt kapitalismen. De forstår godt, at hvis de sætter skatten op til 95 %, så forsvinder rigdommen, så forsvinder menneskerne, og så forsvinder deres magt. Politikere drives jo kun af deres hunger efter lidt mere magt. Politikerne skal nok sørge for, at vi kommer til at slave mest muligt for dem, og det er totalt ligegyldigt, hvem af dem du stemmer på, så jeg vil foreslå at man stemmer på den person, som man får mindst lyst til at brække sig over.
Asger Jon,
Det bliver jo ikke bedre af, at han har dementeret disse udtalelser, når disse faldt op til SFs landsmøde i 2010, som blev afholdt i 23. - 25. april i Odense, hvor landsmødets deltagere kunne stemme på ham.
At han siger én ting før et landsmøde og altså før et valg, hvor han kan vælges, og bagefter siger, at han slet ikke mente det, han gik til valg på, er mindst lige så forfærdende, som at komme med de omtalte udtalelser i det hele taget.
Og slutteligt; tror du virkelig, at han ikke længere har disse holdninger? Han har været medlem af Rød Ungdom, Enhedslisten og Danmarks Kommunistiske Parti, hvor han endda sad i landsledelsen. Hans udtalelser er dybt foruroligende og ekstremt venstreorienteret; tror du virkelig, at en så markant holdning til aflønning pludselig bare forsvinder?
Nu handler politik jo ikke om holdninger, men om magt og maksimering af skatteindtægter, og der skal nok være nogen lidt mere kyndige politikere, der lige trækker ham til side og forklarer ham, at der kommer færre penge i kassen med hans forslag. Såfremt Tesfail ender i Folketinget og fortsætter med at arbejde for 95 % skattetryk, statsejede vindmøller og hvad han ellers har fundet på, så vil han aldrig få flertal for noget der så betydeligt vil reducere skatteindtægterne.
Læg mærke til følgende artikel:
http://www.dr.dk/P1/Detektor/Udsendelser/2011/02/02110656.htm
Skattekommissionens rapport viser du også, at der kom flere højtlønnede (tjener over 400.000 kr.) til Danmark i perioden 2001-2005, end der vandrede ud. Der er således ikke dokumentation for at frygte det som Brian Mikkelsen forudser, altså at de højestlønnede flytter fra Danmark pga. skattetrykket.
DI spurgte i 2008 1.000 danskere i udlandet, hvorfor de var flyttet. De væsentligste faktorer for udflytningen var lysten til at bo i udlandet og muligheden for at styrke professionelle kompetencer og karrieremuligheder. Den tredje mest betydningsfulde faktor var det danske skatte- og afgiftssystem.
Grunden til at vi har topskat er, at folk finder sig i det. Det er meget enkelt. Derfor er de konservastive også tilfredse med den skatteterror vi har i Danmark.
Du har til en vis grad ret. Venstre og Konservative er pseudo-borgerlige, og med hensyn til skattepolitik, sejler det helt for rød stue. Politik handler i for grad om magt og maksimering af skatteindtægter; dette anerkender jeg.
Men Liberal Alliance har da trods alt kastet en stemme ind i debatten, hvor det helt klart fremgår, at lige præcis dette parti, ikke har tænkt sig at tænke kassetænkning og i kolde kalkuler over skatteindtægter.
At det kun er ganske få borgere, der flytter fra Danmark, betyder ikke, at vi ikke skal frygte, at flere vil gøre det. Som samfund bør vi jo faktisk tilegne os den holdning, at enhver borger, der vælger det danske samfund fra, er et samfundsøkonomisk tab vi skal tage alvorligt. Men når skattetrykket er så højt, hvem kan så bebrejde danskere, der er sultne efter andre forhold?
Jeg hæfter mig også ved den artikel du indbragte i dit indlæg, at såfremt 1 % af Danmarks rigeste befolkning søgte grønnere græsgange, ville det reducere vores velstand med over 8 %. Dette bør vi i alle henseender frygte, men også bruge som en pil og ledestjerne i vores indretning af vores samfund, så vi netop ikke behøver at lade danskerne udvandre, fordi de bebyrdes af høje skatter og afgifter.
Selvfølgelig vil det være beklageligt hvis alle dem de produktive forsvinder ud af vores lille skattefarm som en anden Ayn Rand / George Orwell roman, men grunden til at jeg ikke frygter så meget for fremtiden er simpel: når jeg er færdig uddannet, kommer jeg ALDRIG!!! til at betale mere end ALLERHØJST 30 % i skat. Måske skal jeg så flytte, men så må det være sådan.
Desuden har jeg skrevet at politiker klassen arbejder efter at maksimere skatteindtægterne, men jeg har ikke skrevet at jeg synes de er dygtige til det. Jeg ved sgu ikke hvad der skal til for at folk flytter eller bliver, arbejder eller holder fri, jeg ved ikke hvor Laffer kurven går, og jeg er sikkert klogere end alle politikere til sammen, måske med undtagelse af idealisterne (skrevet med et forsigtigt håb) fra LA.
Men bare rolig hvis Tesfail (7-9-13, 7-9-13, 7-9-13) får magt som han har agt, får vi bare et par bank pakker fra EU, så politikerne skal nok klare det.
Jaja--vist ser han altid meget vred ud den unge Tesfaye,men han kan da, som vel alle, af og til ramme
noget som objektivt set kan være gode ideer.
Der kan naturligvis være noget om at folks prioriteringer ændres, dersom noget som fx militærtjeneste
blivet obligatorisk.
Men der kunne faktisk være mange gode ting ved at lære andres miljø og forhold at kende, især
da for politikere, som sidder og lovgiver--uden at have snuset til andet end skolebøger.
Kineserne havde en ganske sund ting med at studenterne skulle aftjene et par md. hos bønderne.
Det giver indblik,forståelse og taknemmelighed for egne kår--eller bør gøre det. .
At lønne direktører med 30-40 mill om året turde være vanvid--ingen er slige summer værd.
Her erTesfaye lidt for langt ovre hos Einheitzlisten.
Birte Frandsen,
Objektivt set, så er det vil ikke særlig demokratisk, at vi pludselig skal til at indføre lovgivning med det ene formål at tvinge unge mennesker ind i diverse offentlige institutioner. For mig betyder ordet demokrati mangfoldighed, ytringsfrihed, diverse andre friheder og menneskerettigheder; aldrig, aldrig nogensinde tvang.
Hvad er det for et samfund, vi får, hvis vi lader de mange tvinge de få?
Lad mig lige vende din argumentation om, når du siger, at det kunne være gavneligt, at vi som borgere kunne lære hinandens miljø lidt bedre at kende. Du siger, at det kunne være smart for socialgruppe 1 at lære socialgruppe 5 og borgerne i denne gruppes erhverv lidt bedre at kende. Kunne det ikke også være smart at vende den om, så vi kunne oplyse socialgruppe 5 en smule og introducere dem for den virkelige verden?
Og lad mig blot spørge; hvordan kan du sige, at ingen direktør er 40 millioner kr. værd? Hvis en direktør igangsætter en strategi, som vil spare en virksomhed 1 mia. kr., så er han i teorien 1 mia. - 1 kr. værd. Ingen af os to skal blande os i direktionsaflønning; dét bør vi lade virksomheder om.
At lønne direktører med 30-40 mill om året turde være vanvid--ingen er slige summer værd.
Hvis ikke de var pengene værd, ville de ikke få dem tilbudt - det kan du bide dig selv i læben på. At du ikke synes at nogen burde modtage så stor en gage, det er jo en anden sag... men det er ikke det du skriver.
1 up. God artikel. Han er et eksempel på, hvad der foregår under den pæne hygge-onkel-Villy facade i SF. Derfor skal det ikke ignoreres men frem i lyset, så alle kan se hvad det er for socialfascistiske holdninger SF er baseret på.
Fra Tesfayes egen hjemmeside:
"Som 14-årig var jeg aktiv i støttearbejdet for de århusianske skraldemænd, der strejkede for at få genansat deres fyrede tillidsmand. Skraldemændene var kendt over hele landet, for at have udviklet og indført den såkaldte ’skraldemandsmodel’, som middel mod arbejdsløsheden i midten af 90′erne.
I forbindelse med denne konflikt kom jeg i kontakt med en gruppe unge kommunister. Jeg meldte mig herefter ind i Rød Ungdom og sidenhen Enhedslisten og Danmarks Kommunistiske Parti/ML, hvor jeg gennem en årrække sad i landsledelsen."
Det er uhyggeligt at den røde fløj har et så afslappet forhold til kommunismen! til genæld er de altid de første der skal fordømme diktaturer og regimer, hvilket er forståeligt nok, men hvorfor støtter de så kommunismen ved siden af?
Man skulle nærmest lave en oversigt over ALLE politiske stridspunkter, og så forklare den røde fløjs dobbeltmoral ved hvert punkt, jeg tror ikke man kan finde et politisk emne hvor de har
"rent mel i posen" så at sige...
Tesfayes idealisering af de ufaglærte og hans had mod 'intelektuell' har skræmmende meget tilfælles med Pol Pot!
Nu mangler vi bare et forslag fra Mathias T. om at alle folk med briller skal tvinges til fysisk arbejde :-)
Ja han er pænt gak. Men han er også så langt ude at mange nok står af, derfor er han ikke Danmarks farligste mand.
Jeg er blot et barn, så jeg må bede om en forklaring: Hvorfor er kommunisme mere socialt acceptabelt end nazisme er?
Fagbevægelsen kan synge 'Internationale'; tidligere kommunister opnår eller står til at opnå topposter på Christiansborg. Kommunismen har ført til langt flere menneskers død.
Det, der gjorde nazismen til monstrøs var racismen - den systematiske udryddelse af mennesker på baggrund af etnicitet eller politisk ståsted. Sovjetunionen benyttede sig da også af koncentrationslejre. Ville vi vælge en tidligere nazist ind i Folketinget?
Flot artikel, for resten. De 20% mest velhavende betaler for halvdelen af Velfærdsstaten - sikke konsekvenser det ville have at miste dem.
Fordi Hammer & Segl var blandt vinderne i 2. verdenskrig, og Hagekorset var blandt taberne.
Og fordi de angiveligt progressive værdier som kommunister tilskriver sig selv sælger meget bedre end de reaktionære egenskaber nazisme tilskrives. Til helvede med at de to ideologier historisk har været to alen af et stykke; fakta er irrelevante i ekstremisters verden.
Det er jo faktisk en interessant ting, for allerede i 30erne ser vi forskellen ... på kommunisternes side progressiv, modernistisk digtning (Bjerke-Petersen, Broby-Johansen mv.), Freddie i spidsen for kunsten etc. Al respekt for Harald Bergstedt, men han er egentlig også den eneste nazist jeg kan komme på der har lavet noget værdifuldt kunstnerisk arbejde - og dengang han skrev sine børnesange, var han stadig socialdemokrat.
Der var mange kunstnrere der flirtede med fascisme i 20erne og 30erne, f.eks. Kaj Munk. Han blev så klogere. Der findes også kommunister der er blevet klogere, f.eks. Arthur Koestler (Mørke midt på dagen) og Geroge Orwell.
Overordnet set har du nok ret, sådan kvantitativt. Men det er måske forskellige persontyper der drages mod den ene eller anden ikke-demokratiske bevægelse, dvs fascisme/nazisme vs socialisme/kommunisme. Jeg tror den store forskel er at mange af dem der draget mod højre-radikale strømninger i mellemkrigsperioden virkede indenfor erhvervslivet og skabte firmaer o.lign. Når alt kommer til alt skal vi ikke glemme at f.eks. A. P. Møller også i en periode var draget mod anti-demokratiske bevægelser. Der er ikke mange blivende firmaer der er skabt af kommunister.
Taler vi desuden blivende kunst er "Solen er så rød mor" vel væsentligt mere blivende end en roman af Scherfig. En Scherfig roman er sjov på trods af den åbenlyse propaganda der nu får den til at fremstå forældet, tænk hvor god den ville have været uden. Som f.eks. Det forsømte forår, hvor der kun er ganske lidt kommunistis propaganda.
Jeg synes da, at i forbindelse med Matthias Tesfays geniale forslag om at folk kun max må tjene 50.000 mdl, skulle han spørge Harald Børsting om han gad at arbejde som Lo formand for 50.000 om måneden.
Jeg venter spændt på Børstings svar
Det vil nok svare til at spørge ind til S-partitoppens holdning til privathospitaler og privatskoler. Man kan ikke altid forvente en klar sammenhæng mellem idealer og deres egen praksis ;)
God artikel og rart at se en debat herinde. Det samme mangler dog i alvorlig grad inde på Mattias's facebook side hvor han har linket direkte til artiklen. Der bliver overhovedet ikke taget stilling til andet end at det er rigtig godt at hvad han har gjort. Der bliver overhovedet ikke snakket omkring mulige konsekvenser. Det tyder på at man på venstrefløjen er styret af følelser i stedet for fornuft som på højrefløjen. Det kunne også forklarer hvorfor det er utroligt svært at debaterer ved hjælp af tal, logik, fornuft med venstrefløjen for de bruger slet ikke disse ting.
Mener til gengæld, at han er et uvurderligt aktiv for den borgerlige fløj, da hans uigennemtænkte fodskud netop er med at kaste lys over de mest afsindige aspekter af oppositionens politik - alt det, som de i virkeligheden gerne vil, men ikke tør/kan sige offentligt.
:-)
@Christian Ulrik Borgrmann
Jo--jeg mener at man kan tvinge unge i arbejde i forskellige miljøer i 3 mdrTro mig--de vil senere i livet blive taknemmelige for det vue--ja, man kunne da også gerne vende den om--hvis man da ikke vil
hovere overfor mindre stillede folk. I USA , praktiseres disse former for omgang som noget naturligt.
Selv er jeg dybt taknemmelig for at have boet i såvel i hytte som i slot. Det giver bl.a situatios-fornemmelse--og ved Du hvad--der kan godt vokse roser på en mødding.
Og hvad er det for en verden ,man intet ved om den udenfor ens egen dør ? Empati er
en god ting at mærke komme snigende--måske brusende.
NOPE--jeg kan ikke tage det seriøst at der udbetales en årlig løn på kr 40 mill--det er umoralsk
finder jeg---og ved Du hvad- en flot -samt grund til at være glad og stolt --er også en løn !mvh BF
Jo--jeg mener at man kan tvinge unge i arbejde i forskellige miljøer i 3 mdrTro mig--de vil senere i livet blive taknemmelige for det vue [sic]
Den Totalitære Kammerat Moder Stat har talt.
Præcis disse argumenter - præcis, eksakt de samme argumenter - har sendt folk med godsvogn til Sibirien.
Hvis du får magt som du har agt, så vil voldeligt oprør være berettiget.
Jo--jeg mener at man kan tvinge unge i arbejde i forskellige miljøer i 3 mdrTro mig--de vil senere i livet blive taknemmelige for det vue--ja, man kunne da også gerne vende den om--hvis man da ikke vil
Birte Frandsen - Facist
At Mattias Tesfaye er Danmarks farligste mand, kan man kuin se som et kompliment til den politiske debat - og hr. Tesfaye. Han udmærker sig ved at argumentere, frem for at råbe og komme med uargumenterede holdninger. Som i øvrigt denne avis' ophavsmand også udmærker sig ved. Ole Birk O. og Mattias Tesfaye må for min skyld gerne fylde endnu mere i debatten.
PS: Hvis man er på udkig efter det uargumenterede og råbende, behøver man ikke gå meget længere end op på denne side, der er mange eksempler at plukke fra.
PPS: forfatteren spørger til, hvor der er fundet stavefejl i hans artikel; skidt med de slåfejl! Nå ja, 12 mio x 12 mio er mange penge. Men til alle de kommentatorer, der ikke gider at gøre sig den uejlighed at stave Tesfayes navn rigtigt, det er dybest set uhøfligt og respektløst; gør jer nu lidt umage!
Flere artikler fra Politik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien
Udgivet for 10 timer siden i Politik
Tilføjet 25/05 19:23 til Boblere af Klaus K
Kilde: metroxpress.dk
Danske ministre stiger 31% i løn
Udgivet for 8 timer og 40 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:05 til Boblere af Claus Tjørndal
Kilde: dr.dk
Minister vil lægge skat på vennetjenester
Udgivet for 18 timer og 56 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 10:23 til Boblere af hoffmann
Kilde: dr.dk
Lufthavnsansatte til kamp mod fagforeninger
Udgivet for 10 timer og 43 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 18:39 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: business.dk
Når moderinstinktet regerer
Udgivet for 19 timer og 48 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:35 til Boblere af Lennart Kiil
Kilde: manfo.dk
Skandale: Venstre vil indfører en millionærskat
Udgivet for 8 timer og 26 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:57 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: b.dk
JP opgiver at leje sig ind i højhusprojekt på havnen i Århus. Tvunget væk?
Udgivet for 5 timer og 4 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 00:07 til Boblere af leif
Kilde: jp.dk
Peter Kurrild-Klitgaard: Danske mediers største USA-hemmelighed
Udgivet for 5 timer og 4 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 23:27 til Boblere af Ola Hansen
Skats lange pokerarm klar til at hive internetudbydere i fogedretten
Udgivet for 13 timer og 35 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:47 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: version2.dk
Nu begynder den arabiske vinter
Udgivet for 5 timer og 4 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 21:19 til Boblere af Henrik Johansen
Kilde: blogs.jp.dk
Kommentatorer: Hele skattereformen kan ryge i skraldespanden
Udgivet for 13 timer og 26 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:57 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: politiken.dk
Skattereformen er socialt SKÆV!
Udgivet for 19 timer og 20 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:32 til Boblere af Jesper Lindgren Hejlesen
Når påbudt politisk korrekthed ikke virker nok --> slå autoritær despoti til
Udgivet for 5 timer og 4 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 21:37 til Boblere af liberfreak
Bent Jensen: Bureaukratisk-politisk censur af forskning
Udgivet for 1 dag, 5 timer og 29 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:14 til Boblere af Ola Hansen
Kilde: b.dk
Fagforeningsmafia: KRIFA medlem forsøgt presset ind i LO
Udgivet for 1 dag, 5 timer og 52 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:30 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: tv2nord.dk
Thorning vil give virksomheder strøre fradrag for investeringer
Udgivet for 11 timer og 54 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:52 til Boblere af NickRohde
Kilde: politiken.dk
Kvinde, sælg din krop! | Damefrokosten
Udgivet for 11 timer og 39 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 14:33 til Boblere af Camilla-Dorthea
Kilde: damefrokosten.com
HTS: Dine pensionspenge tilhører regeringen nu
Udgivet for 1 dag, 14 timer og 11 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 14:19 til Boblere af Claus Due
Kilde: ekstrabladet.dk
Boligejere kan få smæk i skattereform
Udgivet for 1 dag, 4 timer og 37 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 22:24 til Boblere af Kenneth Eskegaard Nielsen
Kilde: b.dk
Sass Larsen, godt han er tilbage saa S helt kan forsvinde
Udgivet for 1 dag, 7 timer og 49 minutter siden i Politik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 56 klik
Post Danmark: 160 kroner i gebyr for 7 kroners told 16/02 08:31 - 33 klik
Unge rygere dulmer nerverne med smøger 23/05 05:47 - 28 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 975 klik
855.000 kr. skattekroner lige ned i lommen på 21-årig musiker 24/05 23:13 - 703 klik
Når moderinstinktet regerer 25/05 09:35 - 480 klik
Skattereformen er socialt SKÆV! 25/05 09:32 - 438 klik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 377 klik
|
|
Tænk at livet koster livet! Tilføjet 23/05 22:39 af Thyra Frank |
|
|
HILSEN FRA KANTEN AF DEPRESSIONEN Tilføjet 23/05 17:04 af Niels Peder Ravn |
|
|
LA har (mere end) et imageproblem med udlændingepolitikken Tilføjet 18/05 15:09 af Torben Mark Pedersen |
|
|
Ældrebyrdens komme varsler et varigt farvel til folkepensionen Tilføjet 09/05 18:31 af Sasha Renate Bermann |
|
|
Socialismens besnærende konformitet Tilføjet 06/05 10:21 af Rasmus Brygger |
| Flere klummer | |

Bookmarklet

