Messerschmidt til Thorning: Shame on you!
Udgivet for 323 dage siden i Politik
Tilføjet 03/07 10:24 til Boblere af slettet bruger 8391
Kilde: b.dk
DFeren holdt sig ikke tilbage, da han kritiserede det danske EU-formandsskab ved tirsdagens debat.
Der var ingen ros til det danske formandsskab, da Dansk Folkepartis europaparlamentariker Morten Messerschmidt kom med sine kommentarer til den danske statsminister ved tirsdagens debat i parlamentet.
- Ingen har nogensinde før solgt så voldsomt ud af arvesølvet, sagde Messerschmidt blandt andet med henvisning til Danmarks deltagelse i den europæiske finanspagt.
DFeren beskyldte statsministeren for at have talt »EUs ikke-folkevalgte elite efter munden.«
- Alligevel er du blevet buhet ud. Hvad, jeg troede, skulle være en europæisk lovestory, er blevet en soap opera, sagde Messerschmidt henvendt til Helle Thorning-Schmidt (S), der netop havde leveret sin afslutningstale til parlamentet.
- Lad mig sige det meget klart, så klart at selv du kan forstå det: Shame on you! lød bredsiden fra Messerschmidt til statsministeren.
Virkelig, virkelig, virkelig pinlig tale du holder netop nu! Selv de borgerlige
synes, det er »skandaløst.«
Fordi ingen i EU er interesserede i at høre sandheden, tænker jeg. De vil bare beholde deres fede jobs og så ski... være med alt andet.
Ah... hehe. Jeg fik vist skrevet lidt af det samme. men dejligt at blive bekræftet i at jeg ikke tager helt fejl.
Emilies udtalelse bringer mindelser til min barndom. Jeg kan huske de små piger i skolegården da jeg var barn, de sagde også altid:
"XXX du er grim, det synes alle de andre også".
Dybt infantil kommentar, men typisk for en dum småpige som Emilie T. For virkeligheden udgøres nemlig af hvor mange, der mener det samme.... IDIOT!
Du har helt ret i din betragtning.
Der er ingen tvivl i min optik, HTS, har klart set hvilken vej vinden blæser for hende, hendes strategi var helt klar, med en post i EU efter sin ubetinget fiasko både som Statsminister samt
formand for socialdemokratiet.
Efter minister rokaden til september, peger hun på sin efterfølger, og tager så ned til Barrosso og co.
Med mindre der bliver udskrevet valg inden, og alle jubler.
-"SFs europaparlamentariker Emilie Turunen, der også var til stede, skrev til Messerschmidt på Twitter:
- Virkelig, virkelig, virkelig pinlig tale du holder netop nu! Selv de borgerlige synes, det er »skandaløst.«"
Helt klassisk reaktion fra en venstrefløjser. Der er ingen kritik af indholdet, men alene en shaming af personen der udtaler det. På den anden side, så er det nok for meget forlangt at fovente at den dumme lille gås, Emilie Turunen, forstår noget som helst af hvad der foregår.
Mon ikke hun skulle bevæge sig hjem til folkeskoleelevrådet i stedet for at lege business med de store drenge og piger fra gymnasiet ?
Man kan se Messerschmidt folde sig ud her. Nu vil vi uden tvivl - ligesom for seks måneder siden - høre et enstemmigt forargelseskor lige fra SF til Venstre og De Konservative, men jeg er ikke i tvivl om, at de fleste danskere er mere eller mindre enige med ham, og hvis nogen betvivler hans folkelige gennemslagskraft, behøver de bare at kigge på hans personlige stemmetal.
Hvor får man dog lyst til at se alle EU-bureaukraterne og deres overdådige lokaler forsvinde i en altopslugende brand, når man betragter Thorning og vennernes hånlige mimik under Messerschmidts tale.
De er urørlige, og de ved det.
De er ikke helt så urørlige som tidligere, EU skepticisme var tidligere noget, der hørte Danmark og England til Det har bredt sig i EU de seneste år. Jeg vil godt sætte en flaske af det hjemmebrændte på, at de EU kritiske grupper i EU parlamentet bliver væsentlig større efter næste EU valg.
De får ikke flertal, men gruppen bliver så stor, så den ikke kan ignoreres.Det vil ændre den selvtilfredse selvforståelse, som vi er vidne til på videoen.
Så længe vores egne politikeres højeste aspirationer er at komme til EU, er EU per definition urørligt. Ingen, end ikke en snylte-demagog, ønsker at sabotere sin egen fremtid.
EU-politikerne er også truet på en anden og mere direkte måde - man kan vel kalde det en form for nemesis, da det det er resultatet af deres egen politik:
Fra Gates of Vienna: On the Power of Immigrants and the Upcoming Revolts
In Brussels, the capital of the European Union, where more than a third of the population is Muslim and more than half of the pupils in the schools come from eastern countries, Islam is not allowed to be criticized. An Islamic ghetto stands all around the European (EU) District.
It’s interesting that the European parliament is the only one in the world which has to operate a police station, where the delegates and their colleagues can report assaults against them. Of course, they have to go through the ghettos and are more and more frequently robbed.
There are two possibilities: to build walls around the district or to clean it up. Things cannot go on like this for long.
Hånlige nej, pinagtige påtagede smil og grin, som dækker over deres skamfuldhed. Over at blive klædt totalt af for åbne skærme.
Og her er lidt mere ...
http://www.youtube.com/watch?v=VdGShE3Ku7k&feature=player_embedded#!
Det er det samme hver gang Nigel Farage taler.
Uendeligt påtaget og nedladende.
Begge to er levebrødsdemagoger som intet har at byde på til at vedligeholde og forbedre samfundet. Uanset hvilken farve briller man ser med.
Det er en fint, at du hører alle hans taler, Nigel Farages.
Det kan der måske komme noget godt ud af en dag.
De fede pampere griner bare. Ingen tager det seriøst. De er urørlige i EU.
Selvfølgelig kan de røres, men ikke ved brandtaler. Du ville helt sikkert selv reagere sådan hvis du blev angrebet på den måde
hvis du blev angrebet på den måde
"Du" ?
Vågn op. De er politikere på deres plads for at tjene samfundet til samfundets bedste. De har intet gjort, ud over at forværre tingene. Og som MM taler om, så er begge to helt i det for deres egen skyld. Hverken for det Europæiske eller Danske samfund.
Det er en alvorlig sag. Og du taler bare om tonen ?
Det er vidst en løgn at politikere og politik er til for at tjene samfundet, iværtfald må du gerne komme med et eksempel på dette
Du ville helt sikkert selv reagere sådan hvis du blev angrebet på den måde
Nej - og du kender mig tydeligvis ikke.
Heller ikke hvis det i dine øjne virkede respektløs? Anyway, det drejer sig ikke bare om Barosso eller HTS, som MM vidst forsøger at sige. Problemerne er meget mere fundamentale. Hvis det ikke var dem som trådte til og gjorde de her ting så ville det bare være nogle andre:)
Heller ikke hvis det i dine øjne virkede respektløs?
Nej, heller ikke hvis det. Jeg tager alvorlige emner alvorligt. Kan vi stoppe nu?
"Trådte til og gjorde de her ting" ?
Du mener hvis ikke de havde ført en katastrofal finanspolitik der forværrer den kriser de påstår at ville løse, så var nogen andre nødt til at "træde til" og "gøre" krisen værre ?
Hold da kæft.
Lige præcis. Det er ikke ummiddelbart dårlige ting for eliten som bliver indført. Det er klart alle taber på lang sigt, men dem som sidder ved magten nu og her får en masse skuldreklap af eliten ved at give de her særbehandlinger. Og du kan være sikker på så længe institutionerne som EU og den danske stat eksisterer at særbehandlingerne vil fortsætte, og vores økonomiske friheder vil forværres
Hans revse er jo bare en revse, mener han det er statsministerens skyld det der er sket? Det er simpelthen for dumt. Det er begrænset hvad én person kan gøre mod etablementet.
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad han mener statsministeren kunne have gjort anderledes. Uanset hvad så har han været mere i bruxelles end statsministeren, hvorfor har han ikke leveret nogle resultater? Det er ganske enkelt fordi det ikke kan lade sig gøre
Så du kan helt ærligt ikke se, hvad Europa med formanden i spidsen kunne gøre anerledes end:
1) Printe flere penge
2) Udstede flere garantier imod tab, der allerede er realiserede
3) Hive flere skattekroner ud i fonde, der skal bruges til planøkonomi
og
4) Besvare et hvert nyt krisetegn fra en overreguleret økonomi med at inddrage medlemsstaters selvbestemmelse step-by-step ?
Wow. Meget skal man læse på et "liberalt" website ... :-/
De "printer" ikke penge. Det er faktisk noget de hader at gøre for det betyder at de ikke kan kontrollere dem. Kontanter er deres fjende.
Det de i stedet gør er at trykke lidt på computeren så der pludselig findes mere af den fiktive og 100% værdiløse digitale fiat-valuta. Det er nemlig noget narreværk som uvidende mennesker tror på og som kan kontrolleres 100% af systemet.
Sikke en gang flaeben og bortforklarende politikervaas. Dit argument er at manden der fortaeller sandheden, paa sin egen maade ganske vidst, ikke kan kritisere denne korrupte kvinde fordi han ikke selv goer det som han kritiserer hende for? Hvordan kan det have nogen som helst forbindelse? Det er et ualmindeligt barnligt "hun slog foerst" rationale. Tsk. Du afslutter saa med at retfaerdiggoere det hele med at det er lige haabloest uanset om nogen siger tingene som det er fordi alle bliver betalt af EU? Du har passeret hampen og kravernes vendepunkt og er langt laengere ude paa boehlandet end selveste den ukronede danmarksmester, Helle Torn i oejet Skidt.
Berlingskes Morten Crone skriver om Messerschmidt i det, der også kunne have været en kommentar på Socialdemokraternes hjemmeside. Artiklen er i øvrigt dårlig skrevet, fyldt med mærkelige formuleringer og tvivlsomme- eller direkte forkerte påstande, såsom at Messerschmidt er kandidat til Folketinget. Hvornår er han blevet det?
Har lige læst den.
Det er en ren motivanalyse, der åbenlyst har til hensigt at henlede opmærksomheden på den populistiske MM - ikke på den afdankede HTS og hendes venner i EUP.
Til sidstnævnte gruppe henfører jeg Jens Rohde, der er uvisse årsager endnu ikke er ekskluderet af Venstre :-/
Barrosso er den mest usympatiske mand i verden.
Haha, godt set :-) Det var satme sjovt dengang. Jeg tvivler gevaldigt på at jeg vil grine af ham i dag :-)
Vidunderlig tale!
Det er rart at høre Mortens tale om sandheden om dem - fremfor regimets egen evige latterlige selvros om hvor gode, dygtige og folkelige de er....!! Fru Kinnocks tale var som at høre en af de gamle kommunistledere bag jerntæppet holde årstale til nationen !
Morten vil gerne være Danmarks svar på Farage - udmærket vi har brug for flere som ham.
Men et forbillede MM næppe kan nå.
Farage er en dygtigere politiker og en meget dygtigere taler. Desuden har han et parti med nogle mere borgerlige holdninger.
Og så er han en prototype på den charmerende engelske gentleman, der har masser af underspillet selvironi.
Ærede Redaktør Knockel.
En yderst berigende tråd vi her har fundet, hvor en kun kan være enig, jeg er løbet tør for sprit til bålet, men heksen bliver vel brændt aligevel?.
Morten er en sympatisk fyr med mange gode kvaliteter, men hvis man kan være medlem af og repræsentere DF så kan man desværre ikke være liberalist. DF er på ingen måde et liberalistisk parti. Det sympatiske sider ved DF ses efter min mening blot i deres kamp for at beskytte vores suverænitet, nationalitet og bekæmpe indvandringen.
Brilliant retortisk præstatione af Messer. Bedre end den (langt fra ringe) han gav da Skattesvindleren indledte formandskabet.
Bemærk i.ø. den liljehvide dragt hun har på, selvfølgelig uden noget rødt. Velsagtens fordi hun bekender sig som hørende til det liljehvide racistiske segment, datteren måtte jo som bekendt ikke opleve kulturberigelsen i en Dasnk folkeskole.
Sandheden er ilde hørt....
Flot klaret af Messer! Desværre er der få som ham der tør sige sandheden. Det eneste der giver mig håb er hans flotte personlige stemmetal. Over 470 gange flere stemmer end vores skatteminister!
Jeg synes det er PINLIGT hvordan de sidder og griner efter Morten M er færdig med sin tale -
Det siger lidt om hvad de mener om Danmark og Danskerne og andre EU modstandere.
Hvis det var mig der var Helle Thorning. S. så havde jeg været flov (over mig selv)
men den slags kræver jo at man har medmenneskelighed og medfølelse.
Jeg syntes det er genialt hvor han snakker om "verdens længste jobsamtale". Den video skal godt nok gemmes til om 2.5 år når Helle Thorning stiller op til de poster. Han rammer lige på... gad vide om hun formår at lave en Fogh?
Ja naturligvis får hun en international karriere. Sådan er systemet. Først lige nogen år som statsminister hvor man skal overføre mest mulig magt til EU-regimet og være dets håndlanger og rygklapper. Senere belønnes man så med en stor international post.
Min største anke over Fogh. Det er skammeligt.
Det eneste vi i virkeligheden har brug for er Nato og EFTA. Alt andet kan klares bilateralt.
Jeg vil sige at vi har brug for det gamle NATO og ikke det nye NATO, hvor de fører krige i fremmede lande af rent politiske årsager. NATO var oprindeligt en forsvarspagt og ikke en angrebspagt.
Point taken.
Jeg refererede egentlig kun den sidste linie, for at komme diverse Radikale (der måtte tro de er liberale) i forkøbet, når de om lidt kalder os andre nationalister og påstår, at EU har garanteret fred i Europa (bortset fra Balkan, hvor Nato så heldigvis rydder op, naturligvis...).
Det er lidt morsomt: Hans Engell har åbenbart været i audiens hos statsministeren for nylig, og der har hun forklaret ham, at hun ikke er interesseret i nogen toppost i EU-systemet. Skulle hun tabe næste valg, vil hun blive siddende i Folketinget på bageste række á la Uffe Ellemann-Jensen:
Ekstra Bladet, d. 16.06:
THORNINGS FREMTID Tror du, Helle Thorning-Schmidt bliver som S-formand til næste valg? Jeg forestiller mig, at S, når Danmarks EU-formandskab er overstået, finder et godt ( vellønnet) job til hende. EU er jo hendes spidskompetence, så hvis EU har en pigegarde, kunne et job som tamburmajor ligge lige til højrebenet.
Venlig hilsen Poul Svendsen, Vellerup
Kære Poul Svendsen, du tager fejl. Thorning stopper ikke som statsminister, og hun forsvinder heller ikke til EU. Statsministeren bliver på pladsen til næste valg - eller længere. Vinder hun valget, fortsætter hun som S-leder - taber hun, vil hun selv træde tilbage og formentlig fortsætte som MF et stykke tid. Thorning har tidligere været medlem af EU-Parlamentet og vender ikke tilbage, selv om hun måtte miste regeringsmagten.
Engell må være meget sikker i sin sag, for i søndags skrev han følgende i Ekstra Bladet:
Helle Thorning er hverken som politiker eller menneske en, der lyver. Hun er ordentlig, og hun kan også virke meget ' konservativ' og gammeldags. Det kan jeg godt lide.
Jeg ved ikke, hvilken planet Engell har opholdt sig på siden valget (i realiteten siden 2005), men det kan ikke have været her på jorden. I øvrigt fortalte Anders Fogh jo også en politisk kommentator, Thomas Larsen, at han havde skrinlagt planer om en toppost i udlandet og bestemt sig for at blive i dansk politik. Det var som bekendt løgn. Det er jeg 99,99 % sikker på, også er tilfældet denne gang.
Det er latterligt og naivt overhovedet at tro på noget som helst politikerne siger !
Kinnock er bare som alle de andre!
https://politiken.dk/politik/ECE505104/fogh-jeg-er-ikke-kandidat-til-toppost/
Jeg ved ikke, hvilken planet Engell har opholdt sig på siden valget (i realiteten siden 2005)
Planeten hedder Ekstra Bladet og har en ekstremt iltfattig atmosfære.
Se eventuelt tråden "Hvorfor er selv de borgerlige journalister røde?"
Det må man da håbe. Det er trods alt synd for manden, hvis han har solgt sin resterende integritet for billigt. Nok er den slidt og misligholdt, men den har vel stadig en form for sentimental værdi for Engell...
Emilie er en EU fascistisk nar - Og hvad højrefløjens narhoveder og Venstrefolk i EU mener, er mig så bedøvende ligegyldigt. De sidder der kun for deres egen pengepungs skyld.
Morten Messerschmidt er Danmarks svar på Nigel Farage - Godt gået Morten, du er bakket op af alle os der ville have haft en folkeafstemninig om Schengen, Nicetraktaten, Lissabontraktaten og Europagten - Og det flertal der ville stemme EU af helvede til,hvis de fik lov til det.
+ 1000 til Morten.
Det er utroligt, at selv de borgerlige synes at EU er så fantastisk, når EU er en af verdens største socialistiske fiaskoer.
Både Lars Barfoed og Anders Fogh foreslog i ramme alvor, at Danmark skulle med i Euroen, da det så allerværst ud for dette misfoster.
Der er efterhånden mange, der ikke kan forstå, at Liberal Alliance er så glade for EU.
EU suger så mange penge ud af Danmark hvert eneste år. 10 milliarder kroner i underskud.
Forstå det hvem der kan...?
Men - det er jo en dejlig måde, at få en rigtig god pension på!
Der er efterhånden mange, der ikke kan forstå, at Liberal Alliance er så glade for EU
Hvorfor var det nu lige jeg kom bort fra lysten til at stemme på LA ved næste valg?...... Nå, ja.
LA tror åbenbart at den rigtige vej er at prøve at påvirke EU i en positiv retning (hvor naiv kan man være?), når det ENESTE rigtige er at landene melder sig ud én for én!
Hvis vi starter med at melde os ud af dette skævridende svindelforetagende, så skal andre lande nok følge efter. Sverige og England til at starte med...
Læste denne overskrift i et andet indlæg:
25 millioner uden job i EU
Hvordan syns de selv det går dernede.
Er vi imponeret?.
Morten Messerschmidt er sguda for klog til at være medlem af et snæversynet social-nationalistisk flæskestegsparti som DF.
Han er en fremragende skarp og veltalende fyr, men noget hyklerisk af ham at kalde andre for socialister når man ser på DFs egen politik.
Fatter ikke hvad han laver i det parti.
Hvorfor ikke? Det kan være DF's politik på flere væsentlige områder, tilfredsstiller ham mere end nogen af de andre partier.
1. Finansskatten bliver ikke til noget.
2. Der er flere mennesker, der ikke gider at stemme til parlamentsvalgene, end der er personer, der gør det.
3. Eurozonen ligger i ruiner.
4. Sydeuropa har 50 % ungdomsarbejdsløshed.
5. Der er 0 % vækst i økonomierne.
6. Euroen er blevet reddet 20 gange ved topmøder, mens arbejdsløsheden og regningen stiger, og den er den direkte årsag til, at Sydeuropa er i den situationen, som man er i, fordi man ikke kan devaluere.
Er åbne grænser, åben indvandringspolitik og harmonisering af lønninger ikke liberalistisk tankegods?
Hvad de to første angår, så kan man diskutere det, men harmonisering af løninger? Hvad liberalt er der i det!?
Harmonisering af mindstelønninger går for det meste ned, og det er jo liberalt, at mindstelønnen skal afskaffes.
Decentralisering måske? I ekstrem grad ville det være liberalt. At to parter aftaler en pris de kan blive enige om, uden indblanding fra andre. Frit Arbejde™ er det tætteste vi kommer på et liberalt arbejdsmarked.
Ef var et liberalt projekt, der gik på at styrke samhandlen med de store økonomiske fordele der afstedkommer. Men som EU blev større og større blev det også mere magtfuldt, hvilket tog mere og mere magt fra nationalstaterne og deres borgere. Det er bestemt ikke liberalt.
Åbne grænser er kun liberalt, hvis der ikke samtidig er tvungen understøttelse til alle der krydser grænsen. Langt de fleste mennesker kan godt lide at have en dør i deres hjem og kontrollere hvem der har adgang til deres ejendele. Så EUs åbne grænser og indvandringspolitik er ikke liberalt.
Du kan også se at alle liberale (bla. mig) der taler for åbne grænser, i samme åndedrag omtaler om kravet for lukkede kasser. Det bliver vi (med rette) kritiseret for, da den med de lukkede kasser, ikke kan lade sig gøre, bla. pga. EU. Så er der nogen liberale (bla. mig), der har ændret formuleringen til "lukkede kasser, åbne grænser", for at indikere den nødvendige rækkefølge. Men det tillader EU heller ikke, da nationalstaterne har pligt til at stjæle fra deres borgere og give pengene til folk der ikke bestiller noget.
Endvidere har EUs nuværende handelspolitik med de store toldbarrierer ikke ret meget med fri samhandel at gøre, globalt set. Det er sådan set fint nok, ift. liberale tanker, at have sådan en intern handelsklub, men når man samtidig kræver enorme ydelser til de lande, man holder udenfor samhandlen (via toldmure), så er det komplet idiotisk og bestemt ikke liberalt længere.
Liberalismen handler grundlæggende om den ultimative decentralisering: at sætte individet helt fri fra alle bånd. EU er et udtryk for det præcist modsatte.
Hvor er det, at EU forbyder lukkede kasser til ikke-EU-borgere?
For EU-borgere gælder, at de skal behandles som landets egne statsborgere, men der er ikke noget krav om et universalitetsprincip som det danske. Det er faktisk en undtagelse, da de fleste lande har et optjeningsprincip.
Du skriver
Hvordan er dette et udtryk for socialisme?
Der blev svaret
Planøkonomi, centralisering, afdemokratisering etc etc
Du svarer
Er åbne grænser, åben indvandringspolitik og harmonisering af lønninger ikke liberalistisk tankegods?
Er vi tilbage til at vi skal svare "Elefant" og lign. til dine tågesvar og spørgsmål?
Han vil så gerne være Nigel Farage. Det er næsten lidt sødt. Men han gør det nu godt - og det er interessant at bemærke hvordan medierne hele dagen har forsøgt at jorde ham. Jeg hørte sågar Radio247 ringe til Dan Jørgensen og brugte ham som sandhedsvidne "han var jo i salen". Det var så absurd mikrofonholderi, at man skulle tro, at det var DR P1 Orientering.
Hvornår melder Jens Rohde sig ind i Socialdemokratiet. Han er da næsten ligeså spejl blank som statsministerinden.
Han er da næsten ligeså spejl blank som statsministerinden.
Han har ikke været andet hele tiden. Det fjols er lige så stor en eu-slikker som de fleste andre fra de kanter.
Ja, han er en tåkrummende levebrødspolitiker og mega-pamper. Han tog jo kun det job pga. han fejlede i det private erhvervsliv. Ingen tvivl om, at det vigtigste for ham er, at det dejlige EU-system giver ham job som er måske flere gange mere velbetalt end han er værd ude i virkeligheden.
Sikke en gang forvrøvlede kommentarer undervejs her, venstrefløjen skriger ustandseligt på DF så der er intet absolut intet rødt over DF (ikke ret meget ihvertfald) - mener man der er det skal man til lægen. Var DF røde stemte jeg og mange ikke på dem, de er national-konservative, de ægte Konservative kunne man sige som Pia ofte selv siger. Hun ynder at påtale sig det bedste fra de gamle partier de selv har glemt, DF er alt godt fra havet; derfor hader de andre partier succesen.
Skøn tale iøvrigt af MM om hyklerne og skabskommunisterne i det komplette islam-leflende bunker flop EU, og typisk hoverende ikke-svar fra Gucci til TV2; "han ville vel gerne i TV". Kom så hjem MM fra det europæiske cirkus og gør DF endnu større - du ved jo også godt det vil ske!
-"venstrefløjen skriger ustandseligt på DF så der er intetabsolut intet rødt over DF"
Hvad de røde skriger over er næppe bevis for noget som helst. DF's linie har i mange år været modstand imod skattelettelser og modstand imod besparrelser i det offentlige. Ja, de har nogle nationalkonservative ideer, men der er ikke ret megen respekt for personlig og økonomisk frihed, som er klassiske borgerlige adelsmærker.
Når man går ind for at bevare og udbygge en offentlig sektor der fylder over halvdelen af danskernes liv, er man fanme ikke borgerlig.
... de er national-konservative, de ægte Konservative kunne man sige ...
Præcis ... med sund fornuft og social sammenhængskraft som omdrejningspunkter.
Desværre er sammenhængskraften blevet en by i Rusland for de liberalister, som tror at frihed udelukkende baseret på en økonomisk liberal politik løser alle samfundsproblemer.
En stærk sammenhængskraft er en nødvendig betingelse for et liberalt-demokratisk samfund.
-"Desværre er sammenhængskraften blevet en by i Rusland for de liberalister, som tror at frihed udelukkende baseret på en økonomisk liberal politik løser alle samfundsproblemer."
Hvem er disse liberalister? Jeg synes ikke jeg har hørt noget til dem. Er det muligt du misforstår nogle pointer?
-"En stærk sammenhængskraft er en nødvendig betingelse for et liberalt-demokratisk samfund"
Naturligvis. Hvem kan være uenig i dette? Samfund er vel nærmest defineret af den sammenhængskraft der binder menneskene i samfundet sammen. Why state the obvious?
Hvem er disse liberalister?
Alle de liberalister, som er tilhængere af åbne grænser og multikulturalisme, som er tilhængere af globalisering og derfor pro-EU, og som er fløjtende ligeglade med den "kulturberigelse" som masseindvandringen af muslimer bringer med sig.
Alle de liberalister, som ser økonomien som den grundlæggende parameter for samfundsudviklingen, og som derfor ensidigt fokuserer på modsætningen mellem individ og stat, og derfor har meget svært ved at forstå civilsamfundets og kulturens betydning for en sund samfundsudvikling.
Mennesker er ikke kun individer, men også borgere; civilsamfundet er - i modsætning til staten - den samfundsmæssige sfære hvor borgerene bedst kan realisere deres frihed, som medborgere i et uformelt fællesskab baseret på gensidig tillid.
Samfund er vel nærmest defineret af den sammenhængskraft der binder menneskene i samfundet sammen. Why state the obvious?
Der er temmelig forskellige opfattelser af, hvad der udgør et samfunds sammenhængskraft ... eksempler:
1) Socialisterne har kuppet begrebet til at betyde noget med en "retfærdig" omfordeling af materielle goder, altså "solidaritet" baseret på økonomisk udligning - individet er undelagt det kollektive, defineret ved sit klassetilhørsforhold.
2) Radikale socialliberale mener, at sammenhængskraft kun har noget med juridiske principper at gøre, altså at statsgaranterede rettigheder (ligestilling m.m.) er midlet til at løse samfundets konflikter - individet er reduceret til en abstrakt, kulturløs identitet.
3) Liberalister mener at sammenhængskraft findes på det frie market, altså at borgerne vil finde sammen og være produktive ud fra en rationel egeninteresse - individet er blot en aktør på markedet, og er grundlæggende kun ansvarlig for sig selv.
Disse definitioner på sammenhængskraft er yderst begrænsede, og tildels udtryk for en negativ form for sammenhængskraft.
Den positive sammenhængskraft, som det danske samfund er et smukt eksempel på, er meget mere omfattende og bygger grundlæggende på en national identitet og en dansk kultur, præget af en udstrakt grad af tillid mellem borgerne.
Se f.eks Kasper Støvrings kronik: Sammenhæng skabes i civilsamfundet
Iøvrigt kan Støvrings bog "Sammenhængskraft" varmt anbefales.
I lyset af ovenstående kan det første spørgsmål derfor besvares ganske kort.
Hvem er disse liberalister? ...
... alle liberale, bortset fra nationalliberale.
Tak for dine eksempler:
Nu har jeg en helt klar profil på Vestager!
individet er reduceret til en abstrakt, kulturløs identitet.
Den lå lige på tungen, den passer helt til hende.
@LarsJorgensen - først din måde at argumentere på:
intet absolut intet rødt over DF (ikke ret meget ihvertfald)
Really? Har du selv styr på hvad du mener?
mener man der er det skal man til lægen
Klassik taktik: sygeliggørelse af politiske modstandere.
Var DF røde stemte [...] mange ikke på dem
Var DF blå stemte mange ikke på dem... Til det du rent faktisk skriver: at DF ikke er røde.
Den påstand er objektivt forkert.
Efter enhver rimelig målestok og på enhver rimelig skala må DF siges at være mere økonomisk venstreorienterede end højreorienterede. Eksempler:
1) DF: Skattereform er socialt skæv | Berlingske
2) DF vil hæve ældrechecken til 15.000 kroner | DR
3) DF afviser V-udspil om reduceret kontanthjælp for de 25 til 30-årige | DF.dk
4) Pia K. giver Barfoed begmand om topskat | Information
5) Dansk Folkeparti er imod skattelettelser | DF.dk
Find selv på flere og indse, at en stemme på DF er en nationalsocialdemokratisk stemme, ikke en nationalliberal.
Helt forkert. Hvordan i himlens navn kan man være nationalistisk venstrefløj? Det lader sig simpelthen ikke gøre, og at Barfoed er ude af trit med de fleste og ikke har forstand på penge er ikke DFs skyld. Bl.a. derfor tumler hans parti nede ved spærregrænsen - ligesom SF.
DF stemmer normalt for blå politik når de blå har magten, hvorfor tror I de støtter den fløj og ikke de røde. Derfor hader venstrefløjen dem, og ikke mindst (det vigtigste emne) udlændingepolitikken. Var DF røde var de nok i den blok hvilket ej er tilfældet.
De støtter "blå" blok fordi at de kan presse "blå" blok til ikke at være ret blå og fordi at de bedre kan få deres indvandringspolitik igennem hos dem.
Hvorfor kan man ikke være nationalistisk venstrefløj? Det forstår jeg ikke.
nationalistisk venstrefløj? Det lader sig simpelthen ikke gøre
Helt forkert - hvis du er nationalistisk og støtter høje skatter samt statslig indblanding i økonomien - som DF tydeligvis gør - så er du på den nationalistiske venstrefløj.
Din fejl består i at tro at de politiske partier i Danmark kan stilles op på en lige linie fra venstre mod højre.
Måske vil du finde dette link interessant: politicalcompass.org/...
Fantastisk af Messerschmidt!
Direkte ud af posen - og så kommer du endda til i de digitale medier!!!
Fantastisk at høre en politiker sige ALT, det en selv har tænkt helt siden EU-marionetten Helle resolut afskaffet grænsekontrollen og kvittede sig med Dansk Folkeparti og Messerschmidt. Så kom turen til diverse afskaffelse nationale "særegenheder", og som kronen på værket udnævnte hun en skabs-muslim til Kirkeminister, så motorvejen ligger åben for Islam og alle multikultivisioner. Jo hun er Unionens drøm af en nikkedukke - og ikke uventet giver dukkeføreren Barroso Gucci-dukken karakteren UG. Og vist har hun fortjent den: Så vidt jeg ved, var det Tyskland og Frankrig, som dengang stiftede EF, men Danmark kan efter det her formandsskab kalde sig "det 3. vigtigste EU-land".
Og den forhadte Helle, vil blive lidt mindre forhadt, nu som ansøgningstiden som leder af Danmarks formandsskabsperiode er over. Hun kan nu med god samvittighed tage fat på de hjemlige sysler: godkendelsen af det ulovlige, men FRIE Christiania og det ligeså hashafhængige Roskilde.
Nej, lad os nu endelig få beholde NOGET af den pæredanske kultur, der er tilbage, mens Helle om et par år styrer BÅDE Danmark og resten af Europa, som ny EU-præsident eller kommitionsformand.
Valget er HELT SIKKERT dit, Helle!
Ærgerligt at MM er medlem af et nationalistisk venstrefløjsparti, da han virkelig kunne trække stemmer til et EU-kritisk liberalt parti.
Hvis MM er nationalist, som mange andre stadig er det, hvorfor f..... skulle han så starte et EU-kritisk liberalt parti?
Multikulti-fjolser som dig kan ikke bruges i et national-liberalt og EU-kritisk parti, hold du dig til Simon, Ole og LA.
Word må ligesom Engell leve på en anden planet end denne, er der virkelig net-forbindelse helt ud til Mars...? MM bliver dog hvor han er, og trækker næste gang så mange stemmer hjem til DF at man tror det er løgn.
MM bliver dog hvor han er, og trækker næste gang så mange stemmer hjem til DF at man tror det er løgn.
Desværre bliver det jo nok ved det kommende valg til Europaparlamentet, og ikke til Folketinget i tilfælde af et efterårsvalg.
Venstrefløjen (inkl. De Radikale) har eet primært mål i deres politiske ageren; DF som hovedfjende. Derfor ville det ikke undre mig om de netop tager valget da, de ved i det hele taget spillet er ude men samtidig er Gucci & co. så arrogante at de sikkert hellere vil køre løbet ud til maximal skade for nationen.
DF er overvejende et venstrefløjsparti! De er EU-kritisk og har en stram udlændingekurs, men resten er socialdemokratisme.
Se på deres finanspolitik, arbejdsmarkedspolitik og socialpolitik, og du finder ægte røde toner
Nu er der jo indlysende nok stor forskel på socialdemokrater som, på den ene side, H.C. Hansen, på den anden Nyrup/Lykketoft, jf. "Derfor vil Liberal Alliance reducere den offentlige sektor med 40.000 stillinger ved blot at ansætte 930, hver gang 1000 går på pension, så vi ender på det niveau, som Nyrup efterlod." (http://www.ft.dk/Demokrati/Partier/PartiOversigt/Liberal%20Alliance/politik/Oekonomi%20og%20samfund/Den%20offentlige%20sektor.aspx)
Det kan vel dårligt kaldes en ambition for et angiveligt 'liberalt' parti (jeg er ikke i tvivl om, at f.eks. OBO også mener noget andet). Men forskellen begrænser sig ikke kun til omfanget af socialstaten, det gælder i høj grad også mere 'værdipolitiske' spørgsmål!
Når det er sagt, så bryder jeg mig bestemt heller ikke om den retning, Kjærsgaard/Thulesen Dahl-linjen har taget (tilsyneladende i endnu mere udpræget grad siden seneste valg).
Hvorfor stemmer hun så for blå politik. Hold nu op med det S fis, Pia har sagt det der fordi hun kan lide at drille de ækle røde der ved gud selv har drillet hende i årtier. Hun kaprer klygtigt stemmer på det, hun siger f.eks. det samme om De Konservative, et parti der også har solgt ud af sjælen. -Begge de partier er helt til rotterne idag, skulle det ikke være gået op for nogen endnu.
De er så nemme at læse, ligesom statsministeren,
får vi lige nævnt DF men det er for tyndt, tænk hellere på at HTS er socialdemokratiets endeligt.
Fra JP - Læserne: Ok til Messerschmidts angreb
Størstedelen af de jp.dk-læsere, der har deltaget i debatten om Morten Messerschmidts udfald mod den danske statsminister Helle Thorning-Schmidt, er glade for hans udsagn.
Hvorfor er så mange glad for hans udsagn? Fordi han har ret. Lad mig gørdet klart med det samme: Jeg kan ikke døje MM, men netop i denne tale rammer han fuldstændig plet.
Uanset hvor meget man kan lide ham eller ej, fortjener han ros (og respekt) for denne skarp analyse.
Om nogle år er Morten uden tvivl statsminister.Han har det mod og den viden det job kræver.
Flere artikler fra Politik
Brev afslører: Kommune lagde ord i munden på politi for at standse bar
Udgivet for 3 timer siden i Politik
Tilføjet 22/05 09:53 til Boblere af Kaare Thode Jørgensen
Kilde: politiken.dk
EU tager første skridt til historisk skatteaftale - Politik | www.bt.dk
Udgivet for 6 timer og 37 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/05 04:15 til Boblere af GWT
Kilde: bt.dk
Ph.d.-studerende: Liberalt klimasyn er en faktafjendtlig religion - Politiken.dk
Udgivet for 5 timer og 24 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/05 07:39 til Boblere af Kaare Thode Jørgensen
Kilde: politiken.dk
Reformflertallet VIRK | Damefrokosten
Udgivet for 4 timer og 28 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/05 08:57 til Boblere af Morten Flindt
Kilde: damefrokosten.com
Danmark vil sende somaliere hjem - Somalia er nu sikkert nok til at sende dem tilbage til hjemlandet
Udgivet for 17 timer og 27 minutter siden i Politik
Tilføjet 21/05 19:58 til Boblere af mlp
Kilde: amnesty.dk
Bagatelgrænse for folkestyret? LA fortryder krav om folkeafstemning
Udgivet for 13 timer og 22 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/05 00:03 til Boblere af Torben Mark Pedersen
Kilde: jyllands-posten.dk
Messerschmidt: Danmark bør boykotte vinter-OL
Udgivet for 3 timer og 1 minut siden i Politik
Tilføjet 22/05 09:05 til Boblere af mlp
Kilde: bt.dk
Dagpengesagaen - Regeringen var bekymret for at miste den herskende klasse som vælgergruppe
Udgivet for 14 timer og 13 minutter siden i Politik
Tilføjet 21/05 23:12 til Boblere af Podia
Kilde: podia.dk
Nægtede at give kvindelig chef hånd og fik 30.000 i erstatning - Globalt | www.b.dk
Udgivet for 22 timer og 52 minutter siden i Politik
Tilføjet 21/05 14:07 til Boblere af Simon Brix
Kilde: b.dk
Strafskat på mænd er usympatisk kønsfascisme
Udgivet for 18 timer og 5 minutter siden i Politik
Tilføjet 21/05 19:20 til Boblere af mlp
Kilde: politiken.dk
Arbejdsgivere: Trist dagpengeaftale
Udgivet for 13 timer og 7 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/05 00:18 til Boblere af Torben Mark Pedersen
Kilde: borsen.dk
Eksperter: Unge risikerer at skulle betale for ældres pensionsfest
Udgivet for 18 timer og 38 minutter siden i Politik
Tilføjet 21/05 18:47 til Boblere af mlp
Kilde: politiken.dk
Anders Fogh: Var ikke klar over unge statsløses ansøgning om statsborgerskab i strid med to FN-konventioner.
Udgivet for 18 timer og 18 minutter siden i Politik
Tilføjet 21/05 19:07 til Boblere af mlp
Kilde: politiken.dk
Ulrich Beck: Tyskland er igen blevet et imperium | Grænsen.dk
Udgivet for 23 timer og 22 minutter siden i Politik
Tilføjet 21/05 12:39 til Boblere af Rasmus Vangshardt
Kilde: xn--grnsen-qua.dk
Zuckerberg i audiens hos Statminister Thorning
Udgivet for 1 dag, 4 timer og 27 minutter siden i Politik
Tilføjet 21/05 08:58 til Boblere af mlp
Kilde: bt.dk
Handikappede skal betale for dem der ikke gider at arbejde
Udgivet for 22 timer og 42 minutter siden i Politik
Tilføjet 21/05 09:48 til Boblere af Anti Kommunist
Peter Brüchmann: Undskyld danskere, men hvad er det lige, I ser i Venstre?
Udgivet for 1 dag, 3 timer og 18 minutter siden i Politik
Tilføjet 21/05 10:07 til Boblere af mlp
Kilde: bt.dk
Fakta om samfundet
Udgivet for 1 dag, 12 timer og 25 minutter siden i Politik
Tilføjet 21/05 00:21 til Boblere af Frederik Blegvad
Erstat kommunerne med lokale regioner
Udgivet for 9 timer og 8 minutter siden i Politik
Tilføjet 21/05 12:49 til Boblere af Frederik Blegvad
Konsekvenser af forbudspolitikken: Truer og sælger hash nær legeplads - TV 2 Nyhederne
Udgivet for 1 dag, 11 timer og 5 minutter siden i Politik
Tilføjet 20/05 20:37 til Boblere af Kaare Thode Jørgensen
Kilde: nyhederne.tv2.dk
Indvandrerdrenge stenede grise på naturcenter 21/05 23:55 - 721 klik
Sverige: Voldshandlinger vil ske oftere og blive mere blodige 22/05 09:11 - 191 klik
EU tager første skridt til historisk skatteaftale - Politik | www.bt.dk 22/05 04:15 - 183 klik
Brev afslører: Kommune lagde ord i munden på politi for at standse bar 22/05 09:53 - 150 klik
Indvandrerdrenge stenede grise på naturcenter 21/05 23:55 - 1492 klik
10 myter om Mellemøsten, der står i vejen for fred 21/05 09:00 - 822 klik
Voldsomme optøjer i svensk forstad - Venstrefløjen forstår "de unge" 21/05 09:04 - 745 klik
Frihedsaktivisten Lars Andersen anholdt i nat 17/05 09:46 - 3105 klik
DR sur over LA-politiker på Facebook: "Orker ikke den mand" 15/05 12:49 - 2129 klik
Selvejerskab, John Locke og fængslingen af Lars Kragh Andersen 17/05 12:20 - 1932 klik
Zenia Stampe søger »medarbejder« til nul kroner - Berlingske.dk 15/05 14:34 - 1926 klik
|
|
Selvejerskab, John Locke og fængslingen af Lars Kragh Andersen Tilføjet 17/05 12:20 af Torben Mark Pedersen |
|
|
EU som minimalstat Tilføjet 29/04 11:11 af Laura Lindahl |
|
|
Tossede faggrænser koster rigtig mange penge Tilføjet 28/04 23:14 af Ove Høeg Christensen |
|
|
”This is what we believe!” Tilføjet 24/04 15:29 af Torben Mark Pedersen |
|
|
EU-Kommissionens økonomiske uansvarlighed vil koste Danmark 3,3 mia. kr. Tilføjet 23/04 08:14 af Laura Lindahl |
| Flere klummer | |
Bookmarklet

