Når kvinder hader
Udgivet for 99 dage siden i Politik
Tilføjet 16/02 22:22 til Boblere af suzanne bjerrehuus
Mange ganske almindelige, omsorgsfulde, super fædre udsættes for samværschikane fra dag 1, når far og mor går fra hinanden. Skuffet kærlighed gør ofte så ondt, at mødre søger tilflugt i had og bruger barnet som gidsel for at ramme far. ’Forældrefremmedgørelse’ er noget af det ondeste, men ikke desto mindre en yndet sport blandt kvinder. Selvom mor er bopælsforælderen (og dermed den som bestemmer) skal far også frarøves den symbolske faderværdi, der ligger i den fælles forældremyndighed. Koldt og kynisk smides far og eventuelle halvsøskende ud af barnets liv.
Det er dybt emotionelt for en far at opleve, at han ikke er glemt af sit barn, at mærke to arme rundt om sin hals og et lille hoved mod fars brystkasse efter ugers adskillelse. Selv store stærke mænd græder. Det er en enorm lettelse, at barnet nu ved, at far lever, at far er der. Hvis mor så sit tapre lille barn knuge den mand, hun inderst inde ved er en super god og omsorgsfuld far, så tror jeg ikke hun havde hjerte til at gennemføre sin magtkamp. Så tror jeg al hendes had og bitterhed, hele hendes selvretfærdige tro på, at hun gør det rigtige, ville forsvinde. Begge forældre elsker jo deres barn. Og barnet har ret til at elske begge forældre.
Det er et grusomt overgreb mod barnet, at fædre ofte i mange måneder må afvente, at mor på et tidspunkt falder ned. - Hun skal nok finde ud af, at det gør hendes liv meget lettere, når far også er på banen, trøster omgivelserne. Men er det rimeligt, at mor i den periode har ret til at forvolde al den sorg og smerte? Henne i børnehaven sidder en lille treårig dreng, som ikke aner, hvor hans elskede far og bror er blevet af. De forsvandt pludselig ud af hans liv. Når far sender mor en sms og beder om at se sin dreng, får han en uartig sms tilbage: - Luk røven, står der. Far ved det skader hans samkvem, hvis han bare går hen i børnehaven og hugger drengen.
Mødre har i de seneste år indædt bekæmpet den nye forældreansvarslov fra 2007. De er imod den fælles forældremyndighed. Fra loven blev indført steg konfliktniveauet helt vildt. Antallet af voldelige mænd eksploderede (5000 flere henvendelser om året). Ikke fordi den danske mand pludselig blev mere voldelig. Nej, ude på sidelinjen stod der advokater og rådgav: Det er smart lige at nævne, at far er voldelig, for det er den sikreste vej ud af forældreansvarslovens fælles forældremyndighed. Og kvinderne kunne også selv google strategierne: Beskyld ham for incest, vold, druk, stoffer, utroskab, omsorgssvigt. ALT kan bruges til at forhale sagen.
Danske mænd er stadig ofre for stereotype kønsforestillinger i sager om forældremyndighed, mener
ligestillingsminister Manu Sareen. Det kan jeg kun være enig i. Til gengæld må jeg på det kraftigste protestere, når ligestillingsministeren påstår, at det vil hjælpe mændene, hvis de tager barsel. Hvad skulle det ændre, at der bliver indført øremærket barsel til mænd? Det er direkte uanstændigt at bilde fædre ind, at hvis de tager barsel, så får de naturligt en aktiv rolle i hjemmet, som vil gavne samfundets holdning til dem som barnets omsorgsperson. Fædre har allerede i årevis passet mindst ligeså meget barn end moren. Jeg ser dem overalt. Fædre skifter ble, henter og bringer mellem institution og hjem, fædre køber ind, laver mad, gør rent, tager barnet til læge, leger børnelege, snakker med de andre forældre i børnehaven. Alligevel betragtes faren altid som andenrangs omsorgsperson.
Der er INTET, der hjælper fædrene, før politikerne fatter omfanget af den chikane sagesløse fædre udsættes for. Der er så åbenlyst i barnets tarv, at der ikke er pauser, fordi far tvinges væk. Bare det at ses et par timer om ugen i overgangsfasen er bedre end ingenting. Hvis politikerne laver et ’FAST TRACK’ for de mænd, som helt ubegrundet udsættes for ’forældrefremmedgørelse’ er meget vundet. Er moren super skør i bolden, kan far måske lægge ud med at ringe til børnehaven eller fritidsordningen og spørge, om han må komme forbi. Det er det, han skal have hjælp til. Jo hurtigere jo bedre. I stedet for at vente et halvt år på Statsforvaltningen får tid.
Kvinder går normalt under betragtingen at være ungernes beskyttere, men i mange tilfælde er de det stik modsatte!
En noget ensidig fremstilling fra Suzanne Bjerrehuus side her.
Der er desværre nogle fakta og noget helt uafviselig statistik over, hvem der (stadig) mest henter børnene, tager fir for arbejde, når de er syge, passer dem og yder omsorg, som hun vælger at overse. Det er jo stadig overjeende kvinder. Spørg personalet i vuggestuerne og i børnehaverne - og opsøg statistikken.
Det er rigtigt, at der i dag i forhold til tidligere er flere fædre, der giver omsorg (og mødre, der desværre modarbejder samvær med faderen efter skilsmisse, hvilket er dybt kritisanelt -men det modsatte findes også. Og der er sørme også en del mænd, der er efter skilsmisse chikanerer ekskonen voldsomt). Disse "gode" fædre bør naturligvis sikres samvær osv. MEN det er stadig i langt overvejende grad mødrene, der er parate til både i ægteskabet og bagefter at yde ofre for børnenes skyld.
Det kan vi se og det viser tallene.
Bjerrehuus' fremstilling er skæv og ensidig.
Jamen der er da en masse ting her der også bliver overset så. Jeg vil bruge mit eget liv til at eksemplificere ud fra. Jeg tror, der er mange der vil kunne nikke genkendende til det.
Der er desværre nogle fakta og noget helt uafviselig statistik over,
hvem der (stadig) mest henter børnene,
Min kone er ansat indenfor det offentlige, og skal møde tidligt. Derfor afleverer jeg børnene om morgenen og hun henter. Dette gælder dog ikke på hendes fridage, hun har qua hendes weekendvagter. Der både henter og bringer hun. Så ja, hun henter børnene hver gang, mens jeg afleverer de fleste. Til gengæld er jeg så hjemme med børnene, mens hun arbejder i weekenden. Hvilket skaber mest omgang med børnene af de to?
tager fir for arbejde, når de er syge,
Igen, min kone er (offentligt) ansat, som mange kvinder er. Jeg er selvstændig. Ergo er det billigere for os at lade hende tage barn syg end at lade mig gøre det. Simpel mikroøkonomi. Vi deler dog vore indkomster ligeligt, så hendes ofring af sig selv for at jeg kan arbejde, ikke lægger hende til last. Et valg vi begge er glade for og har snakket om inden.
passer dem og yder omsorg,
Man passer ikke sine egne børn, men man yder omsorg. At mænd tjener mest fordi de er mere risikovillige af natur, er også et faktum - opsøg statistikken. Det er også at yde omsorg, at sørge for at der kommer mad på bordet og tag over hovedet og diverse andre ting der er i en husholdning. Forsørger rollen er faktisk den måde mænd, har draget omsorg for deres kære gennem tiderne. Det er blot blevet ugleset nu, og ses grundet feminiseringen af samfundet nu ned på.
Spørg personalet i vuggestuerne og i børnehaverne - og opsøg statistikken.
Som primært består af kvinder og derfor har en feminin tilgang til problemstillingerne. Vi har vores kvaler med dette grundet den ældste skal starte i skole, men iflg. personalet i børnehaven er han ikke klar, pga nogle feminine sociale værdier, som ikke vil kunne ændres på et år. Derudover har vi fået en psykologs vurdering, at de social problemer skyldes manglende intellektuel udfordring, men hvis man giver det, pacer man iflg. den gældende politisk korrekthed sine børn, hvilket igen er en faux pas.
Din fremstilling er skæv og ensidig IMO
Det kan vi se og det viser tallene. (Bolette)
Er hun mon en af dem, der holder sit barn som gidsel, så faren ikke har en chance?
Det handler jo ikke om hvem der har brugt flest timer på at skifte ble da ungen var lille, det handler om omsorg på mange områder, nopget som familien har været sammen om da den var en familie - om det så har krævet at faderen arbejdede røven i laser for at skabe et godt liv for familien.
Det betyder intet ift. faderens evne til at tage sig af sine børn og skabe en god og tryg hverdag.
Hvad fanden er det egentlig du snakker om? Hvad ville du bruge den tid til, som du bruger på at hente og passe børn idag, hvis ikke samfundets mænd fik hevet pengene hjem til velfærdsstaten så du kunne aflevere dem i bl.a daginstitutioner og SFO'er - for du vil vel ikke benægte, at det faktisk er mændene, som er nettobidragsydere, og kvinderne som er FORBRUGERE, vel? Jvf. velfærdsrapporten fra 2005.
Desuden er det et begrænset ansvar at være mor idag. Børn idag opdrages primært af pædagoger og tilsvarende.
Og du ved godt, at pengene hverken vokser på træerne eller ud af røven på socialkontorets kvindelige ansatte, ikke? Det er ikke der, de forhøjede børnetilskud for enlige kommer fra!
Sikke noget vrøvl Bolette. Mænd ofrer sig for børnenes skyld ved at gå ud og tjene penge så børnene kan vokse op i et trygt og sikkert hjem. Senere bliver det faderens opgave at sørge for at børnene bliver selvstændige, hårdtarbejdende og har selvtillid. Al forskning viser at spæd og småbørn har langt mere brug for deres mor end far indtil de bliver ældre og det bliver helt afgørende med deres far. På tværs af alle lande og kulturer er det sådan at børn af enlige mødre er langt mere kriminelle end andre. Når det vurderes at kvinder yder større omsorg er det altså baseret på en fejlagtigt opfattelse af at det eneste der tæller er den nære kontakt til det lille barn og ikke de trygge rammer som mænd skaber. Omsorg er jo netop at arbejde ekstra for at mor kan være sammen med barnet i de små år hvor det er vigtigst.
Generaliseringer kan ikke bruges i disse sammenhænge. Det giver sig selv at der er forskel fra par til par. I den virkelige verden er der eksempler på både fornuftige skilsmisser og skilsmisser hvor det enten er mor eller far (eller begge) der opfører sig som idioter...
+10
+10
+10
En klassiker til at illustrere hvor galt det står til:
http://video.google.com/videoplay?docid=-1491066503772178290
Og nu skal forældreansvarsloven laves om 'fordi mændene ikke kan forstå at fælles forældremyndighed ikke er ensbetydende med, at far og mor skal have barnet i samme antal dage'. Konfliktniveauet er steget, sige de sagkyndige. Mon ikke det skyldes at mor har fået kløerne endnu længere frem da den fælles forældremyndighed i 2007 blev udgangspunktet. Det er ulideligt at se en samling enige kvinder i en debat sidde og bekræfte hinanden i fædres vold og fædres dit og dat af negative sider. Der er for meget søster røræg i de debatter. For meget kvindelig kontrol. i vores samfund. Hån til overs for mænd, som forsørger deres familie og passer børn. Og skulderklap til mor som nu får boligsikring, gratis børnehave, bistandhjælp, børnebidrag. Og foreningen far mangler hår på brystet, hvordan kan de anbefale øremærket barsel til mænd :-( Når man siger som en dørmåtte bliver der tørret fødder af i en. Jeg ved godt at mange par er fornuftige og deles fint om børnene, men det gør ondt i hjertet at se den mishandling af nogle af mindre børn, fordi mor er et magtmennekse, som vil have far ned med nakken. De kvinder er syge i hovedet, de tænker ikke et sekund på det barn, som ikke får lov til at se sin far. De er veltalende, dominerende, uden at blinke lyver de så man tager sig til hovedet, mens de siger alle de rigtige ting til myndighederne. Og far får at vide at han skal holde konflikten nede, ikke vise hvad hun byder ham, for så bliver hun så tosset at hun måske rejser med barnet. Det ER et kæmpe samfundsproblem at børn skal opleve at blive forladt i den alder. En forladthedsfølelse som følger dem resten af livet. Vi skal have råbt nogle politikere op, j
Spot on Suzanne Bjerrehuus. Igennem et langt liv har jeg samlet erfaringer, der svarer til dine. Du er en modig dame.
Hvis mødre taler dårligt om fædrene (eller omvendt) i børnenes påhør, er det noget af det dummeste, man kan gøre. Hvad bilder de sig egentlig ind?? Indirekte taler de jo dårligt om deres egne børn, da de er en del af den anden forælder.
Medmindre ex'en har forsøgt at skyde en, så har man altså bare at opføre sig ordentligt. man har fået et barn med vedkommende på et tidspunkt, så man har vel holdt af den person. Og når man har børn sammen, er man jo forbundet resten af livet - så få dog det bedste ud af det...
Jeg sidder præcis som offer for en gal kvinde i den situation du beskriver og hun benytter løgn og falskhed uden blusel. Jeg har kunnet bevise at hun løj ved to tidligere "slag" og har deleordning ... men tro det eller ej, hun skal nu prøve igen. Ondskab er frygteligt at møde.
Kvinder er meget mere grusomme og stærke end mænd ( dette er ingen nyhed for kvinder, men det er nok en nyhed for mange danske mænd ). Der er en vittighed om hvorfor der ikke sad kvinder i konrolcentret under den kolde krig, hvor de havde afgørelsen for at affyre atomraketterne mod fjenden. Hvis der sad kvinder på begge sider, vil der vil højest gå 20 minutter, så var alle atomraketter sendt afsted.
Argh, det er jeg dybt uenig i. Generalt vil jeg slet ikke mene at kvinder er mere grusomme og stærkere end mænd på nogle punkter.
Hvad bygger du det på?
@ Jacob2605
Den moralske forskel på mænd og kvinder anskueliggøres bedst, når man observerer den kendsgerning, at "dumme svin mangler aldrig kvindeligt selskab". Det er noget, vi mænd alle er helt klar over. Kvinder "tænder" ikke på "en flink fyr". For hver Peter Lundin er der masser af peterlundiner, der tålmodigt eller utålmodigt venter i kø ved "bollerummet". Det er langt at gå, blot for at kunne dyrke sex med, hvad vi normalt opfatter som et dumt svin.
Det virkelig bemærkelsesværdige er, at de fleste mænd ikke kan få sig til at være dumme svin - heller ikke, selvom det ville ændre på deres muligheder for at tiltrække en partner. Efterspørgslen på dumme svin er således større, end udbuddet (jvf. "dumme svin mangler aldrig kvindeligt selskab").
En verden, regeret af "empatiske kvinder" ville ingenlunde være et bedre sted.
Og finder du eksemplet ekstremt - det er det måske, men det demonstrerer en tendens - så betænk blot, at kvinder overvejende interesserer sig for, hvad manden er, før hvem han er. Derfor er det vigtigt for en mand at sikre sig "position", hvis han vil have et fornuftigt partnervalg. Ikke sandt ? Det tror jeg, du genkender.
Det er måske bare sådan, og så er det det. Det virkelige problem er snarere, at de vilkår fornægtes, når man taler om ligestilling. Det er latterligt, når kvinder stiller det absurde og uopfyldelige krav: "Vi vil have lederstillinger - og mænd i lederstillinger". Ikke ? Hvis de vil have mænd i lederstillinger, må de naturligvis give lederstillingerne til mænd, hvis kravet skal stilles til hele samfundet. Eller de må overtage lederstillingerne, og acceptere, at så bliver der relativt færre mænd i lederstillinger, hvorfor de må begynde at spejde efter andre kvaliteter hos mænd, end de hidtil har gjort.
Valgte kvinder efter andre kriterier, ændrede samfundet sig i morgen på harmonisk vis. Bruger vi derimod lovbefalede kvoter, i et primitivt forsøg på at imødekomme begge de modstridende krav, kvinder stiller, skaber vi en akavet situation, som ingen bliver tilfredse med. Det er ikke engang reel ligestilling.
Det skal siges, at de fleste unge kvinder, jeg har nævnt dether over for, er meget enige. Det er et fremskridt, undtagen i De Aggressive Feministers øjne.
- - -
Jeg kan kun gentage, at der er nogle tal, der viser hvem det er der sætter børnene over karrieren og giver børnene den omsorg, de skal have . Også når det er svært.
Hvis mændene er skaffedyr, så er det ofte fordi, de netop ikke så hyppigt som kvinderne gider det med børnene. Det er i hvert til fælde ofte derfor kvinderne vil skilles, fordi mænden ofte ikke tager halvdelen af arbejdet i hjemmet. (Igen det er en statistisk kendsgerning, den slags er undersøgt),
Til Thomas VSG må jeg sige, jeg talte om statistiske opgørelser. Der er jo enkelte "gode" mænd, der ikke løber fra ansvaret, som du tilsyneladende ikke har gjort. I fortjener dag kun ros, det handler ikke om jer. Og gruppen af sriøse fædre er faktisk i svag stigning - det er jo godt, Men de mænd, der simpelthen slet ikke giver slæbet og besværet med børnene - og dem er der stadig flest af - de har det med at brokke sig over, at de skal være skaffedyr. Men konen kan jo altså ikke gøre karriere på fuld drøn, når hun også hænger meget mere på arbejdet i hjemmet og arbejdet med børnene, som hun tager mere alvorligt. Heldigvis kan man sige. (Vi har jo nok børn med ADHD osv).
Alt dette siger jeg, der netop sagde farvel til manden (der var alt for doven i hjemmet synes jeg), Og jeg blev lykkelig selverhvervende med mine børn, som jeg samtidig har fået et givet en rigtig god opvækst. Det har da holdt hårdt (ikke noget med deltid eller alle de offentlige ydelser, som I taler om - bortset fra den børnecheck som alle får). Faderen glemte ofte at hente børnene, men blev dog bedre med årene. Jeg kæmpede for at han skulle se dem, for både han og de trængte til hinanden. Han gik som mange mænd ikke så meget op i dem, som moderen, men havde alligevel meget at give dem, og var og er uhyre vigtig for dem. Med årene blev han dog mere og mere glad for dem. (Jeg ved at dette forløb ikke er helt atypisk).
Det eneste, jeg kan give Suzanne ret i her, er at de kvinder der forhindrer børnene i at se deres far de skal kritiseres sønder og sammen (medmindre han virkelig er voldelig). Men ellers er det mit indtryk, at hun bare gerne vil score nogle billige point her, her hvor det jo kan forudsiges, at alle disse 180 grader mænd vil elske lige det, hun skriver. Det er næsten lidt for let.
Karrieremænd har altid lidt ondt af sig selv (skaffedyr) og indrømmer sjældent, at de ikke rigtigt hjalp nok med børnene og det huslige - hvorfor konen jo ikke fik noget valg, men blev nødt til at påtage sig dette, hvis ikke det skulle blive flydende med utrivelige børn osv.
Der er også masser af kvinder, der omvendt kastrerer mænd ifht deres børn, ved at kritisere og sætte spørgsmål tegn ved alt hvad de gør ved eller med deres børn. Disse kvinder har ikke indset at de er en af de væsentligste grunde til at mændene ikke hjælper til med hus og børn. Når de gentagne gange har fået at vide at de gør de forkert, er det nemmere at lade være.
Mange af dem begår så den fejl, ikke at sige det til deres kvinder, at de gerne vil hjælpe, men at hjælpen så bliver udført på mændenes præmisser. Jeg var ved at falde i den fælde, men da jeg fik forklaret min hustru, at jeg gerne hjælper til med hus og hjem, men at det jeg gør, gør jeg på min måde, så forstod hun det. Hvis mænd kunne være bedre til at sige det og kvinder kunne være bedre tila tindse at det ikke kun er en korrekt måde at gøre tingene på, vil vi få løst mange af de problemer du omtaler.
Kære Bolette
Det var dig, der ikke valgte en huslig mand, som far til dine børn. Du fandt åbenbart ikke, at et husligt gen var værd at avle på. Det er "selektion pr. efterkrav", du her har udøvet, og det har du selv ansvaret for. Så klynk du ikke selv, når du taler om det klynkende skaffedyr, manden.
Vi mænd har en hemmelighed: Vi kender kvinders udvælgelseskriterier. Dine børns far kom så langt i "konkurrencen" af en grund, han godt kender og har medtaget i sine prioriteringer. Læs mit svar til Jacob, og vær sød at dele ansvaret med os mænd, for det er et fælles ansvar at forstå de her ting, og enten tage dem til efterretning (forstå det modsatte køn - accept) eller måske ligefrem lægge sig dem så meget på sinde, at det kan give anledning til en hel nyorientering. Og sluttelig en anerkendelse af begge køns kvaliteter.
- - -
Jeg oplever en ondskab som er frygtindgydende og jeg fatter ikke den larmende tavshed som vedbliver at være om disse overgreb mod børn. Nogle af de mødre er simpelthen så indebrændte og urokkelige i deres tro på , at deres overgreb mod fællesbarnet tjener barnets tarv. De burde have psykologhjælp til de vrangforestillinger. Og deres løgne får ingen konsekvenser. Faderen bliver til gengæld hele tiden rådgivet, at han skal bøje nakken og berolige hende, Praksis har vist, at det er den måde, han hurtigst får sit barn at se. Heldigvis er der folk i systemet som lemper far ind her og der, så han kan bevare kontakten. Det burde politikerne fokusere på, at feks børnehavepædagoger kan få en ekstra bevilling, så de kan supervise sådan en forlist far, så han straks får genetableret kontakten til sit barn. Så svært er det heller ikke at se, når noget er åbenbart urimeligt. Problemet er, at der mangler nogle 'færdselsregler' så børnene straks bliver hjulpet til at se begge deres forældre.
Jeg synes Suzanne gentager sig selv. Mændene er engle og kvinderne er onde i hendes optik.
Til gengæld kommer der jo lidt nyt fra Thomas VSG. Her er jeg simplethen enig med dig. Fuldstændig. Omend jeg dog ikke mener, at hele problemet ligger her. Jeg har haft en del veninder, der kritiserer deres mænd, blot fordi de gør tingene lidt anerledes, hvor mændene faktisk gør en del og bidrager med hjem og børn. Det er uproduktivt og lidt dumt synes jeg. Og det siger jeg også til dem.
Men på den anden side.
Hvis manden ligger på sofaen derhjemmem mens konen laver lækker mad, passer børnene og opvarter farmand, kan det jo også være lidt for let for han at sige : jeg ligger her, for min kone kritiserer mig altid, når jeg laver noget. Kvinder er af og til for hurtige til at kritisere, men hvis manden f.eks. sjusker.
Hvis han f.eks. skifter ble og der stadig er afføring på barnet, fordi han ikke giveder vaske numsen, han kun støvsuger midt på gulvet, klipper hæk og lader affaldet ligge i to måneder, aldrig rydder op osv osv , så nytter det ikke noget, at man siger konen skal holde kæft og bare smile, for hun skal være så ovenud lykkelig for,at han overhovedet af og til gider at lave noget.
Jeg havde en sådan veninde med en meget doven mand (for at sige det mildt), Hun kritiserede ham aldrig, men blev syg og fik eksem over det hele. Efter lang tid smed hun ham ud, eksemen gik væk på en uge, hun kunne sove igen om natten, fik et meget bedre liv, fungerede bedre på sit arbejde og var en dødgod mor for deres ene barn. Som hun naturligvis sørgede for, at han fik meget ofte - han klagede sig over det store arbejde, når han havde barnet - nu var der jo ikke nogen til at rydde op efter ham (og barnet, når det var hos ham).
Så ved I hvad - sandheden ligger ofte midt imellem - den ligger ikke der, hvor Suzanne placerer den (sorry det må jeg sige ligeud) - jeg synes Suzanne tegner et forvrænget og overdrevent meget ensidigt billede, jeg ikke kan genkende fra virkeligheden.
Bolette du virker som en kælling, der enten har været meget uheldig med valg af mand eller også har din dømmekraft været (og er) utrolig elendig. Jeg tror meste på det sidste.
Det ligger formentelig i din opdragelse, dit selvværd/erkendelse.
Nej nej Mads - jeg har været dødheldig. Hvad ved du om det, og hvorfor bliver du personlig?
Jeg har haft nogle pragtfulde kærrester siden. De har været alletiders (det var kun ham, jeg var dum nok til at gifte mig med, der var doven med hus-og børnearbejdet). Men sagen er måske også, at jeg ikke vil gifte mig igen.
Den kærreste jeg har nu i øjeblikket og har haft i ret mange år, er også super - både pragtfuld og yder sin tørn herhjemme.
Gad vide hvorfor du troede noget andet?
Prøv at læse, hvad man skriver, inden, du svarer.
Jeg tror det samme som Mads, men egentlig er det fuldstændigt ligegyldigt, Bolette. Kvindevelfærden er under afvikling og derfor får i langt større problemer på halsen i fremtiden, end at sidde og kæfte op om hvem der henter og bringer ungerne.
Til den tid vil der forhåbentlig slet ikke være penge til f.eks forhøjede børnetilskud for enlige, således, at de BÅDE skal klare deres faderløse unger selv, OG betale for deres opvækst. Forhåbentlig vil det så være synligt hvor godt kvinder egentlig HAVDE det i Danmark.
Når den tid kommer, vil dine små-fesne indsigelser i ligestillingsdebatten forekomme helt latterlige. Ja, selve ordet ligestillings-debat vil formodentlig kun vække afsky blandt begge køn, da vi jo godt ved, at det kun er et synonym for krævementalitet og omfordeling. Og når krybben er tom, bides hestene. Unødigt flæberi vil blive meget upopulært. Se bare hvordan det gik Carina.
Pas på med dit kvindehad.
Jeg har som sagt tidligere (men nogle af jer læser vist ikke så godt?) skrevet, at jeg har forsøget mig selv i øvrigt som selvstændig Og jeg har ikke modtaget nogle af alle de penge, du taler om. Jeg føler mig bestemt ikke beslægtet med Carina, og jeg er modstander af disse overdrevne offentlige ydelser helt som du er.
Og jeg hader ikke mænd.
Undskyld Anette Højrup - jeg troede det kunne gættes (udfra indholdet) at dette var en direkte kommentar til Rene Hansen, men det burde jeg nok have ladet fremgå tydeligt.
For du har helt ret - det handler bestemt ikke om mig! Men han kom jo med et direkte og personligt angreb, som jeg lige måtte svare på. ( I øvrigt skulle der have stået, at jeg har forsørget mig selv og mine børns som selvstændig erhvervsdrivende ).
Undskyld jeg ikke skrev tydeligt, at det var en kommentar til Rene Hansen.
Du kunne også vænne dig til at trykke på knappen "svar". Så ved man hvem og hvad du henvender dig til med det samme.
Det er ok Bolette. Jeg bliver bare så træt at, når nogen føler sig trampet på, når de befinder sig langt fra det, der bliver kritiseret:)
Jeg er også skilt, men har det fantastisk med mine børns far, så jeg føler mig heller ikke ramt her. Til gengæld kender jeg mange kvinder, der burde skamme sig for deres manipulation af børnene og nedgørelse af exmanden....
@Rene Hansen
Bolette skriver; "Pas på med dit kvindehad"
Kender Bolette dig personlig?
Forholder det sig sådan, at du hader samtlige kvinder i verden?
Og @Bolette, er du venlig at definere "kvindehad"
- jeg får det indtryk, at du ikke ønsker kritik af din opfattelse af tingene, og at du har personlig incitament for at tale Susanne ned - og derfor søger at dæmonisere de der ikke tænker som du!
Du hævder at du ikke (aldrig) har modtaget offentlige ydelser - at du skulle afvige fra, stort set enhver anden kvinde i Danmark - enten kan du fremlægge et regnskab, eller også må vi, som det mest naturlige gå ud fra, at du taler usandt.
Som en far kan jeg kun sige, at der er INTET i denne verden, som jeg finder mere afskyvækkende end en falsk incest-anmeldelse. Intet.
Jeg vil hellere beskyldes for et mord, jeg ikke har begået, tortureres i timevis pga dette, og derefter rådne op i et fængsel, end at jeg vil stå på anklagebænken med en incest-anklage hængende over mig.
Jeg tror slet ikke, at disse kvinder aner, hvad det er, som de gør mod en mand, når de kaster falske incest-anklager mod ham. Det er kun ord for dem - men verdens-nedbrydende for manden.
Når kvinder gør det, så har jeg kun et håb: at der - imod alle odds - er et helvede, hvor alverdens pinsler venter dem. Til evighed.
Jeg var slet ikke klar over, du havde så meget had mod kvinder generelt. Jeg er enig i loven er dårlig. Jeg er enig i statsforvaltningen arbejde alt for langsomt, men jeg er ikke enig i at kvinder alene er de onde.
Der findes faktisk kvinder med virkelige problemer ift FAL. Kvinder der havde virkelige problemer før de blev dræbt. Eller deres børn blev dræbt. Tal viser at 30000 kvinder får tæv i Danmark. Nogle af dem har børn med deres voldsmand. Det er meget problematisk at FAL fastholder kvinder og børn i den voldelige relation. Kvinderne kan ikke slippe og det sker de bliver dræbt.
Det er en latterliggørelse af disse kvinder og brænde på foreningens far bål.
Hvis mit drengebarn nogensinde løftede hånden mod en kvinde, ville jeg fare i hovedet på ham og ikke i blækhuset. Det problem må han løse på sin egen måde. Om det så er kravlende på alle fire.
Ikke med mor heppende på sidelinjen.
Når der er vold med i familiesager, er der ikke tale om konflikt, men om en forskubbet magtbalance og mægling giver ikke mening i de sager.
Man kan kun mægle ved konflikt og det er de sagkyndige der beklæder embederne i statsforvaltningerne klar over. Desværre bliver lovordenes krav om samvær ofte en undskyldning for at fagligheden lægges på hylden.
De fleste af os klarer samværssager selv, men i de tilfælde hvor der er vold og incest skal samværet ikke fastsættes for barnets skyld. De tåler ikke overgreb. Heller ikke på mor.
Edit: Forældrefremmedgørelse er ikke engang i USA et anerkendt fænomen. PAS er et andet af de ord det går under. Populært går det ud på man ikke skal tro på barnet. Hvis barnet siger:"Far slå og piller på mig" er opfinderens råd at stikke barnet en lussing og sige det ikke må lyve. Det er noget fjernt fra faglig anerkendt standard. Opfinderen var i øvrigt erklæret pædofil, og måske derfor klinger teorien noget hult.
Flere artikler fra Politik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien
Udgivet for 11 timer og 29 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 19:23 til Boblere af Klaus K
Kilde: metroxpress.dk
Danske ministre stiger 31% i løn
Udgivet for 10 timer og 9 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:05 til Boblere af Claus Tjørndal
Kilde: dr.dk
Minister vil lægge skat på vennetjenester
Udgivet for 20 timer og 25 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 10:23 til Boblere af hoffmann
Kilde: dr.dk
Lufthavnsansatte til kamp mod fagforeninger
Udgivet for 12 timer og 12 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 18:39 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: business.dk
Når moderinstinktet regerer
Udgivet for 21 timer og 17 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:35 til Boblere af Lennart Kiil
Kilde: manfo.dk
Skandale: Venstre vil indfører en millionærskat
Udgivet for 9 timer og 54 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:57 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: b.dk
JP opgiver at leje sig ind i højhusprojekt på havnen i Århus. Tvunget væk?
Udgivet for 6 timer og 33 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 00:07 til Boblere af leif
Kilde: jp.dk
Peter Kurrild-Klitgaard: Danske mediers største USA-hemmelighed
Udgivet for 6 timer og 33 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 23:27 til Boblere af Ola Hansen
Kendt journalist og Stasi-jæger mistænkes for at være storspionen, alle leder efter - Politiken.dk
Udgivet for 50 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 01:07 til Boblere af Jeppe Juhl
Kilde: politiken.dk
Nu begynder den arabiske vinter
Udgivet for 6 timer og 33 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 21:19 til Boblere af Henrik Johansen
Kilde: blogs.jp.dk
Skats lange pokerarm klar til at hive internetudbydere i fogedretten
Udgivet for 15 timer og 4 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:47 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: version2.dk
Kommentatorer: Hele skattereformen kan ryge i skraldespanden
Udgivet for 14 timer og 55 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:57 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: politiken.dk
Skattereformen er socialt SKÆV!
Udgivet for 20 timer og 49 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:32 til Boblere af Jesper Lindgren Hejlesen
Når påbudt politisk korrekthed ikke virker nok --> slå autoritær despoti til
Udgivet for 6 timer og 33 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 21:37 til Boblere af liberfreak
Bent Jensen: Bureaukratisk-politisk censur af forskning
Udgivet for 1 dag, 6 timer og 58 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:14 til Boblere af Ola Hansen
Kilde: b.dk
Fagforeningsmafia: KRIFA medlem forsøgt presset ind i LO
Udgivet for 1 dag, 7 timer og 21 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:30 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: tv2nord.dk
Thorning vil give virksomheder strøre fradrag for investeringer
Udgivet for 13 timer og 23 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:52 til Boblere af NickRohde
Kilde: politiken.dk
Kvinde, sælg din krop! | Damefrokosten
Udgivet for 13 timer og 8 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 14:33 til Boblere af Camilla-Dorthea
Kilde: damefrokosten.com
HTS: Dine pensionspenge tilhører regeringen nu
Udgivet for 1 dag, 15 timer og 40 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 14:19 til Boblere af Claus Due
Kilde: ekstrabladet.dk
Boligejere kan få smæk i skattereform
Udgivet for 1 dag, 6 timer og 6 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 22:24 til Boblere af Kenneth Eskegaard Nielsen
Kilde: b.dk
|
Om suzanne bjerrehuus I marts 2012 har tv2 premiere på 8 nye programmer af Mormors Bordel. Karen Thisted og jeg er i fuld gang med optagelserne. Denne gang handler... Se suzanne bjerrehuus' profil eller Følg suzanne bjerrehuus |
Post Danmark: 160 kroner i gebyr for 7 kroners told 16/02 08:31 - 38 klik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 37 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 982 klik
855.000 kr. skattekroner lige ned i lommen på 21-årig musiker 24/05 23:13 - 695 klik
Når moderinstinktet regerer 25/05 09:35 - 482 klik
Skattereformen er socialt SKÆV! 25/05 09:32 - 441 klik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 386 klik
|
|
Tænk at livet koster livet! Tilføjet 23/05 22:39 af Thyra Frank |
|
|
HILSEN FRA KANTEN AF DEPRESSIONEN Tilføjet 23/05 17:04 af Niels Peder Ravn |
|
|
LA har (mere end) et imageproblem med udlændingepolitikken Tilføjet 18/05 15:09 af Torben Mark Pedersen |
|
|
Ældrebyrdens komme varsler et varigt farvel til folkepensionen Tilføjet 09/05 18:31 af Sasha Renate Bermann |
|
|
Socialismens besnærende konformitet Tilføjet 06/05 10:21 af Rasmus Brygger |
| Flere klummer | |

Bookmarklet

