Ny gps-teknologi overhaler betalingsringen
Udgivet for 155 dage siden i Politik
Tilføjet 22/12 07:27 til Boblere af Ulrik Haagen Nielsen
Kilde: politiken.dk
Regeringen bør smide betalingsringen i skraldespanden og sætte alt ind på et system med gps-baserede kørselsafgifter, såkaldt roadpricing. Det mener eksperter i trafikteknologi.
Det samme bør naturligvis for personer der benytter sig af kollektiv trafik, en ankellås med GPS der indmelder centralt, hvorefter prisen for zonerne regnes ud og pengene automatisk trækkes.
Nej.
FY FOR SØREN.
Stop de socialistiske landevejsrøvere!
Jeg vil have mit privatliv i fred. Der skal ikke sidde en lille overbetalt, underbeskæftiget kommunalarbejder og snage i, hvor jeg har været henne. De kommunale er ikke i stand til at hemmeligholde folks private data, og de rager ikke kommunen. Tværtimod skal samfundstømmerne bygge veje, så de passer til behovet. Københavns kommune skal bygge en vejtunnel fra Østbanegade til motorvejen på Amager. Bemærk venligst, at de byer, der har indført brugerbetaling for at køre ind i bymidten, først har bygget en ringvej rundt om byen, så folk har et valg uden betaling.
Det er der ikke i København.
I stedet har marxisterne på Københavns Rådhus nedlagt i tusindevis af P-pladser og sat kommunalsatanister til at chikanere fredelige bilister, der arbejder i København eller kommer til København fore at købe ind, møde i virksomheder eller med bureaukraterne eller skal på sygehusbesøg.
I Tyskland skal der være mindst 2 parkeringspladser for hver 100 m2 etageareal, i Danmark må der højst være én P-plads for hver 100 m2. Tyskland har dobbelt så mange biler/indbygger, og der er ingen særlige problemer.
Bilisterne betaler over 50Gkr./år i skatter, og kommunerne og staten bruger kun 12 Gkr./år på veje. Før politikerne bruger de 50 Gkr./år på vejene, skal der ikke indføres landevejsrøverier her i landet.
Regeringen bør smide betalingsringen i skraldespanden og sætte alt ind på et system med gps-baserede kørselsafgifter, såkaldt roadpricing.
Helt uenig. De bør skrotte denne nye skatteordning, og i øvrigt vise respekt for arbejderklassen ved at sænke det offentlige forbrug og skatterne markant.
Der er for stor risiko for at folks privatliv bliver invaderet af en GPS ordning... hvis man endelig vil have roadpricing, hvorfor så ikke bare smide lidt ekstra afgifter på diesel og benzin?
Helt enig - for slet ikke at tale om at et offentligt arrangeret GPS system kommer til at koste idiotisk mange milliarder at indføre
Der er jo desværre en stor sansynlighed for at et offentligt styret IT projekt kan komme til at koste rigtig dyrt, men ellers er det meget enkelt:
1. Tag udgangspunkt i hardwaren for en eksisterende mobiltelefon som understøtter en god udviklingsplatform (Android måske)
2. Lad udviklere lave et simpelt system til at logge zoner, tid, hastighed og baseret på variable data som modtaget/sendes over mobiltelefon forbindelsen kan der beregnes en samlet betaling
3. Tilslut denne enhed til bilen I en box som er forsejlet, og check boksen ved normalt bilsyn
4. Store bøder for snyd med dette.
Mit bud er at softwaren kan udvikles som opensource og vil koste < 10 mill at udvikle, herefter at det bare at komme i gang
Det er langt enklere end du beskriver, Jesper:
Fyr halvdelen af Københavns Kommunes ansatte, så er der stadig ligeså mange ansatte/indbygger dér som i landets øvrige kommuner.
Problemet er at mobiltelefoner af kommercielle årsager er designet som overvågningsteknologi og dermed ikke kan bruges til dette formål.
Men når vi alligevel skal løse Road Pricing-problemet, så kan vi samtidig gøre noget ved mobil-kartellet.
De samme udviklere som har udviklet softwaren til IC4?
Derudover kan sådanne bokse hurtigt scrambles så løsningen er ikke helt foolproof :)
Det kan løse noget af det problem, road pricing prøver at løse, nemlig forurening. Det kan ikke gøre noget ved det andet: Med road pricing kan man gøre incitamentet for at flytte transport væk fra myldretiden større (ved at have højere afgifter i myldretiden), så køerne kan blive mindre, det kan man ikke gøre med afgifter på brændstof.
Men ja, risikoen for indskrænkning af privatlivet ved road pricing med GPS er massiv.
Rent praktisk vil der blive tale om en lille boks i bilen, der via gps-systemet sender oplysninger om kørslen til Skat.
For det er lige det vi har brug for. Det hemmelige polti SKAT, der i forvejen har uhindret adgang til vores bank, telefonsamtaler og øvrige elektroniske spor, skal selvfølgelig også vide hvor hver enkelt borger befinder sig på et givent tidspunkt.Når først det er indført med begrundelsen "roadpricing" vil mulighederne for overvågning være uendelige: Hvor er håndværkerens bil om søndagen? Hvorfor parkerer du på en anden adresse end du er tilmeldt? og som altid: "hvis man ikke har noget at skjule..."
På sigt vil det også kunne være behjælpeligt med at identificere usolidariske egoister, der kører for meget til Tyskland og handler, for at sno sig uden om de danske velfærdsafgifter. Der vil også helt automatisk kunne udstedes fartbøder/fradømmes kørekort, hvis det udfra GPS loggen viser sig fysisk umuligt at kunne have tilbagelagt en given tur indenfor den lovlige hastighed. For ikke at tale om at identificere mistænkelige koncentrationer af lidt for mange liberale friheds-fanatikere, der mødes lidt for ofte. Åh jo, det bliver en lys og lykkelig fremtid...
At noget allerede er galt er ikke et argument for at gøre det værre. Og du kan slukke din mobil eller lade den ligge hjemme og selvom man ikke kan få anonyme taletidskort mere, skulle det ikke være den store sag at låne et CPR nummer til registreringen - det er trods alt (endnu) ikke ulovligt at bruge en anden persons telefon.
Tænk hvis vi om 5-10 år må indse, at teorien om den menneskeskabte globale opvarmning (koblingen mellem vor afbrænding af fossile brændsler, atmosfæren indhold af CO2 og kloden temperatur) er fejlagtig, og alt hvad der er lavet af skatteopkrævning, CO2 kvoter osv. bygger på en illusion. Så vil betalingsring oma. være helt til grin.
Hvis det handler om at skaffe flere skatteindtægter, så sig det dog og lad os diskutere mindre kostbare alternativer. Handler det om at begrænse bilkørsel i København, så lav en ordning, som afspejler det, fx. en mærkat med årlig betaling, for turister nogle med en måneds fyldighed eller noget andet, som er billigt at implementere og kontrollere.
Hvorfor er det egt. Folketinget, som skal behandle dette spørgsmål? Og hvorfor skal en evt. betaling tilfalde statskassen?
Havde man så vitterligt brugt alle de trafikrelaterede skatter og afgifter til trafikrelaterede problemstillinger, havde vi haft verdens bedste infrastruktur.
Men nej, pengene er bedre brugt på administration, så det kommer til at koste samfundet 10.000 kr. at en enkelt borger kan få tildelt et par indlægssåler til 279 kr.
Efter et langt liv i IT-branchen står det mig klart, at hvis muligheden for tæt overvågning foreligger, så bliver den osse på et tidspunkt udnyttet.
Jeg er sikker på, at dette osse ville gælde GPS-overvågning.
.....og
Der skal ikke flere skatter på individuel trafik, snarere færre.
Motto: Bredere veje og fri hastighed!
Hørt, Søndergaard!
For så vidt, jeg husker, er det Datatilsynet, som har fortalt, at der sidste år var over 700 sager om ulovlig udlevering af persondata. Det er ca. 2 sager/dag .
OK, lige et par facts som jeg tror at I har glemt. Jeg er selv meget imod betalingsringen, men kan klart se fordelen i en GPS baseret afregning.
Fact 1:
Den GPS baseret enhed kan "se" hvilken zone som bilen kører I og tid/dato. Baseret på denne kombination kan den beregne en sats som skal afregnes og sende denne information til en central server. Det er altså IKKE muligt at se hvor bilen er/har været, men udelukkende at se hvor meget der skal afregnes.
Fact 2:
Det er naturligvis også muligt at hæve prisen på brændstof, men det rammer alle lige hårdt, både dem i København og os ude på landet hvor der IKKE er mulighed for offentlig transport.
Fact 3:
Ved at prissætte Zoner og tid vil det være mulighed for en mere retfærdigt fordeling, og forud for hvert valg kan de politiske partier fremlægge deres visioner for prissætning, og lade vælgerne tage stilling til dette. Jeg har eksempelvis ofte brug for bilen i weekenden når jeg skal til fodboldkampe med det hold som jeg træner, og her ville jeg egentlig gerne have "gratis" adgang til at køre på vejene
Fact 4:
Ja, der er altid en klar risiko for at politikerne sætter prisen op, men den risiko er der jo for alting, fedt, sukker CO2, find selv på flere
Hvis den gpsbaserede enhed kan "se" hvilken zone man kører i, er der jo intet til hinder for at den også kan se hvor bilen er. Ellers kan den jo ikke se om bilen er i zonen eller ej. Spørgsmålet er kun hvor meget af det der bliver tilgængeligt, og der kan man frygte at det bliver mere og mere med tiden
Det er naturligvis et spørgsmål om det software som er i GPS enheden. Der er altid risikoen for at der kommer overvågning, men ved anvendelse af Open Source software vil alle have mulighed for at kigge staten efter i kortene
Det er altså IKKE muligt at se hvor bilen er/har været, men udelukkende at se hvor meget der skal afregnes.
Det er naturligvis et spørgsmål om det software som er i GPS enheden.
Det er det nemlig. Det er FINT muligt.
men ved anvendelse af Open Source software vil alle have mulighed for at kigge staten efter i kortene
Hvornår har du sidst kigget staten efter i kortene? Det giver dig ikke noget at softwaren i boksen er open source, hvis du ikke har adgang til selv at installere softwaren på den. Hvad forhindrer staten i at installere en GPS-logger (til fejlfinding, naturligvis) parallelt med roadpricing-programmet?
Du kunne bruge det samme argument omkring folks PC'er.
Der er heldigvis rigtig mange som nok skal finde ud af dette, bare se hvor hurtigt det blev afsløret da musikselskaberne installerede et rootkit ved afspilling af deres CD'ere, og de var nok mere kompetente til at forsøge at skjule det :-)
Bare sæt Enhendslisten og Liberal Alliance sammen om at kontrolere det, så har vi en vågen vagthund :-)
Nej, jeg kan rent faktisk kontrollere (og fjerne!) hver eneste byte installeret på min computer. Staten har ikke nogen hel eller delvis legitim undskyldning for at have software installeret på min computer.
Jeg stoler mange gange mere på private virksomheder: Sony, Facebook og Google vil (mis)bruge mine data for at tjene penge. Staten vil misbruge dem for at begrænse min frihed.
Re Fact 3: Andre har brug for at bilen til daglig for at komme på arbejde, og her ville de egentlig gerne have "gratis" adgang til at køre på vejene.
Tilsammen kan vi helt droppe roadpricing idet vejene allerede er blevet betalt 3 gange via skatter og afgifter på biler.
Rigtigt, men er ideen om road pricing ikke også at man på sigt vil sænke registreringsafgiften ?
Det er i hvert fald hvad jeg forventer ved overgang til en generel afregning via roadpricing, men jeg kan jo blive overrasket
Det er vel lige lovligt naivt at tro på historien om, at "nu indfører vi en ny afgift for at reducere en anden tilsvarende". Al empiri tilsiger, at når først den nye afgift er indført, bliver der desværre alligevel ikke råd til at reducere den tidligere. Tænk bare på den seneste skatteomlægning, hvor der skulle reduceres i topskatten, mod øgede skatter og afgifter andre steder. De nye afgifter kom prompte, og et halvt år senere måtte man beklageligvis udskyde topskattelettelserne, på grund af "krisen". Og det var under en borgelig regering!
Heeeelt sikkert - jeg tror du bliver skuffet!
Hvornår har du sidst set en afgift blive afskaffet? Ikke engang de "midlertidige" afgifter bliver nogensinde afskaffet
Fact 1.b.
Skulle den i Fact 1 omtalte ideele verden uden politikkere og lign. med anløben moral og manglende respekt for individets rettighedder ikke findes, vil data natruligvis samkøres efter en årrække når det går op for dem hvordan de kan overvåge alle, og komme alting til livs.
Al erfaring viser at salamimetoden og skræmmekampagner - med tilhørende løsning v.h.a. lillle bitte lempelse - til alles bedste, naturligvis, er den fortrukne metode. Terrorloven giver sansynligvis allerede hjemmel til det, hvis man anstrenger sig lidt.
Enkelt at lave en frontend og en backend der kan sammenkøre det, uden om de fine offentligt tilgængelig. Og selv hvis vi naivt antager at den sådan ikke bliver lavet, hvor lang tid tror du så at stasi kan lade GPS oplysninger om enhver borgers færden i et system de selv kontrollerer ligge?
Den eneste grund til at de ikke bare har hentet oplysningerne om folk selv, er at der står en privat virksomhed i vejen, eks. TDC, som ikke mener de har lovhjemmel til det. De viser tydeligt vejen, og at tro at det er farbart for den personlige frihed er tæskenaivt, når al historie viser det modsatte.
Der er altid risiko for misbrug, men ved Open Source og den angivne model vil skat IKKE have nogen GPS data.
Hvis man antager at de bruger alle tekniske muligheder for overvågning, kan det jo ske i dag via folks mobil telefoner, og hvem har ikke en sådan med i bilen?
Man kunne jo også have en model med to muligheder
1. Lav registreringsafgift + GPS roadpricing
2. Høj registreringsafgift og ingen GPS road pricing
Det jeg skrev var i høj grad henvist til mobiltelefoner, og også lokationsinfo:
Den eneste grund til at de ikke bare har hentet oplysningerne om folk selv, er at der står en privat virksomhed i vejen, eks. TDC, som ikke mener de har lovhjemmel til det. De viser tydeligt vejen,
Havde stasi drevet mobilselskaberne, så havde vi aldrig hørt om det, det var bare sket.
Engang, måske 25 år siden, troede jeg på det gode i folk også de der blev betroet en magt. Virkeligheden har indhentet mig, og der er ingen grund overhovedet til at give stasi det redskab, for det VIL blive misbrugt. Måske ikke juridisk, for man tilpasser naturligvis juraen når man finder på nye ting. Og det kan altid retfærdiggøres.
Interview i 2014, 2 år efter indførelsen af open source løsningen. Forslag til at give adgang til registrene i "særlige tilfælde":
Q: Vil denne nye overvågning ikke kunne misbruges, nu i vil til at registrere hvilke biler oplysninger tilhører?
A: De skræmmekampagner har jeg hørt, men det har jo altid været sådan at fortrolige oplysninger kan misbruges af de forkerte, men vi har jo altid givet myndighedderne adgang i eks. forbindelse med efterforskning, så vi kan undgår terrorhandlinger. Dette er ikke anderledes end det altid har været.
Q (urealistisk kompetent journalist): Modstandere siger at registreringen kan bruges til at kortlægge alle danskeres færd, og på den måde udpege mønstre i hvem der mødes, hvor tit de tager til udlandet, om de parkerer hjemme hos dem selv. Hvad siger du til det?
A: Det er jo den skræmmekampagne jeg taler om. Det er jo ikke det vi taler om her. Vi taler om at kunne give myndighedderne nogle af de moderne værktøjer i kampen mod organiseret kriminalitet og terrorisme for at beskytte den almindelige dansker der passer sit arbejde. Vi kan som de ansvarlige ikke bare sidde og lade truslen mod den almindelige dansker vokse, når nu vi har muligheden for at gøre noget.
Q: Tak fordi du kom.
Dit forslag til det alternative system viser igen at du er mere ingeniør end politiker (og al respekt for det! Men nu er det ikke teknologi vi taler om, men politik og kontrol med samfundet)
Det har ingen gang på jord, for registreringsafgiften (vægtafgiften ville være mere realistisk at differentiere på, men pyt) vil blive sat så højt, at ganske få ideealister vil æde den. Og så kan man sige at folk fik valget.
Hvor mange tog kampen op mod partikelfilterskatten, da uvirksomme filtre blev lovkrav? Sæt noget ubrugeligt på til 8K, eller betalt 1000 kr. pr. år! HVordan fik miljøet det bedre af det? Intet andet end statskassen.
Der skal være færre regler, systemer, afgifter, kasser og politisk magt. Ikke mere.
Afsløret, ja Ingeniør af uddannelse og arbejdet med IT i 20 år :-)
Jeg kan dog se problemet med mange biler og for smalle veje, har desværre nogen gange behovet for at køre i bil til København mellem 7-9, og det er IKKE sjovt.
Tager normalt DSB (heller ikke altid sjovt) fordi mit arbejde ligger tæt på Valby st, men kender mange som har behov for at bruge bilen fordi der ikke er noget alternativ
Du giver svaret her:
1. Der er ikke plads på vejene
2. dsb er noget lort
Er løsningen:
a. straffe billister for deres valg, og tvinge dem over i dsb?
b. at gøre vejen større vha. de 38 mia der ikke bliver brugt på vejene
c. at gøre DSB til et interessant alternativ?
Ellen en kombination af ovenstående (hvor vi husker at billisterne allerede betaler 50 mia og får for 12)
Du behøver ikke at svare, det er bare en belysning af problemet. Jeg skal nemlig afsted til en fysisk server der ikke svarer, så jeg skal ud i det der 3D, og det giver mig hovedpine. (HVROFOR ER DEN IKKE VIRTUALISERERET!) :-)
Når nu så mange synes at biler er onde, og vi skal have smalle veje, lukke Nørrebrogade etc. hvad så når vi alle kører el-biler, hvad skal årsagen til at plage os så være?
Nå, jeg må ud af døren, tak for snakken :-)
Skulle man tvivle på ovenstående kan man jo kigge på hvordan stasi i forvejen mener sig ret til mere end politiet, og kræver telefonoplysninger udleveret af teleselskaberne, for at kontrollere folk i skattepsørgsmål. TDC har hidtil nægtet dette, og stasi truer med sanktioner.
Bemærk at der skrives med stort, hvor respekten er stor nok til at fortjene det.
Enig, overvågningen er nået til et latterligt niveau, men jeg mener at det med den angivne GPS model rent faktisk er muligt at lave et system der virker uden overvågning
Ja, og al ære og respekt for det, det er også kun inden for de sidste 7-8 år det er gået op for mig at det hele er skuespil. Bare se NOx afgiften, så vi kan levet 9 minutter længere.
Alt (99%) er en dårlig undskyldning for noget underliggende, og som regel er det bare flere penge vi skal af med.
Meget fin liste. Mht. til faktum 1 vil jeg dog gerne sige: "I call bullshit!" Der er ingen der ved, hvordan en eventuel dansk enhed kommer til at se ud, men jeg formoder at den vil registrere bilens præcise færden, førerens identitet, vægt og fedtprocent og om der bliver røget i bilen. Disse data vil blive sendt til et centralt register, drevet af SKAT, hvor de vil blive opbevaret i al evig fremtid. Enheden vil desuden være udstyret med en højtaler, der med et minuts mellemrum afspiller: "Hil den store leder!".
Mht. faktum 3, har jeg brug for bilen til at køre min datter i vuggestue hver dag og nogen gange til at køre på arbejde, i skole og på indkøb. Her ville jeg gerne have gratis adgang til vejene, gratis brændstof, kørselspenge, kørselsfradrag og en gratis ny bil. Helst en Mercedes.
Det er naturligvis frit for dig at forvente det værste, men jeg arbejder altid ud fra en faglig viden og det er altså min vurdering at det er muligt at lave en fornuftigt system som virker uden nogen nævneværdig riskio for unødvendig overvågning
Jeg siger jo heller ikke, at det ikke er muligt, men at det bare ikke kommer til at ske. Jeg er overbevist om, at staten vil holde alle muligheder for overvågning af borgerne åbne.
Enten er det designet sikkert eller også er det overvågning - INGEN MELLEMVEJE.
Kan man tracke bilen, så er det ikke acceptabelt.
Men jeg er enig - man kan designe det sikkert. At dømme efter den retsnedbrydende forvaltningskultur og udbredte inkompetance i Danmark er det bare tvivlsomt at der bliver taget det mindste hensyn.,
Jesper Fischer.. SÅ VÅGN DOG OP MENNESKE
Hold op med at være så blåøjet og naiv. Har du ikke fulgt med i verden de sidste 10år?
Jeg synes ikke det er "fint" du render rundt i drømmeland og overvejer at tvinge os til at køre med GPS i bilen fordi DU ikke tror det bliver misbrugt.
Utroligt så naive folk er blevet.. Så forstå det dog.. Politikere er ikke anderledes end alle andre. De saver heller ikke grenen over de selv sidder på.
Når staten prissætter en eller anden afgift, sker det ALDRIG ud fra en rimelighedsbetragtning, men alene ud fra en provenubetragtning.
Hvis vi derfor koger det hele sammen til en normal dansk politikerløsning, bliver enden på visen høj registreringsafgift, høje vægtafgifter, høje road pricing satser og høje brændstofudgifter. Hvilket ikke udelukker en høj afgift også ved en betalingsring. Hvad der ikke bliver noget af, er parkeringsterminaler og forbedret offentlig transport.
Alle disse lyksaligheder vil blive indført, uanset hvilke partier, der sidder på magten.
Mere overvågning og kontrol af borgerne. Hvornår kommer den implanterede microchip/gps i alle borgere?
Hvorfor ikke bare bruge rejsekortet istedet? Teknologien er tilstede og produktet er færdigudviklet mere eller mindre.
Udover det så forsætter overvågningen af Danskerne indtil de selv siger stop! Problemet er bare at de fleste danskere ikke synes at være belastet af overvågningen indtil det er for sent.
Først når folk bliver hentet på kreaturvogne midt om natten, så fatter de hvor dumt det var at give køb på deres frihedsrettigheder.
Det er en fin diskussion angående overvågning.
Men hvorfor skal Danmark overhovedet have et dyrt road pricing system.
Man betaler allerede RIGELIGT til infrastrukturen.
De vil have road pricing fordi det giver staten mulighed for at slå to fluer med et smæk.
1)
Det er et godt system til at overvåge alle bilers færden i Danmark så man har 100% kontrol med hvem der har været hvor og hvornår.
2)
Det giver flere penge i statskassen til at financiere det offentlige overforbrug.
Flere artikler fra Politik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien
Udgivet for 11 timer og 36 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 19:23 til Boblere af Klaus K
Kilde: metroxpress.dk
Danske ministre stiger 31% i løn
Udgivet for 10 timer og 16 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:05 til Boblere af Claus Tjørndal
Kilde: dr.dk
Minister vil lægge skat på vennetjenester
Udgivet for 20 timer og 32 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 10:23 til Boblere af hoffmann
Kilde: dr.dk
Lufthavnsansatte til kamp mod fagforeninger
Udgivet for 12 timer og 19 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 18:39 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: business.dk
Når moderinstinktet regerer
Udgivet for 21 timer og 24 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:35 til Boblere af Lennart Kiil
Kilde: manfo.dk
Skandale: Venstre vil indfører en millionærskat
Udgivet for 10 timer og 1 minut siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:57 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: b.dk
JP opgiver at leje sig ind i højhusprojekt på havnen i Århus. Tvunget væk?
Udgivet for 6 timer og 40 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 00:07 til Boblere af leif
Kilde: jp.dk
Peter Kurrild-Klitgaard: Danske mediers største USA-hemmelighed
Udgivet for 6 timer og 40 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 23:27 til Boblere af Ola Hansen
Kendt journalist og Stasi-jæger mistænkes for at være storspionen, alle leder efter - Politiken.dk
Udgivet for 57 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 01:07 til Boblere af Jeppe Juhl
Kilde: politiken.dk
Nu begynder den arabiske vinter
Udgivet for 6 timer og 40 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 21:19 til Boblere af Henrik Johansen
Kilde: blogs.jp.dk
Skats lange pokerarm klar til at hive internetudbydere i fogedretten
Udgivet for 15 timer og 11 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:47 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: version2.dk
Kommentatorer: Hele skattereformen kan ryge i skraldespanden
Udgivet for 15 timer og 2 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:57 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: politiken.dk
Skattereformen er socialt SKÆV!
Udgivet for 20 timer og 56 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:32 til Boblere af Jesper Lindgren Hejlesen
Når påbudt politisk korrekthed ikke virker nok --> slå autoritær despoti til
Udgivet for 6 timer og 40 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 21:37 til Boblere af liberfreak
Bent Jensen: Bureaukratisk-politisk censur af forskning
Udgivet for 1 dag, 7 timer og 5 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:14 til Boblere af Ola Hansen
Kilde: b.dk
Fagforeningsmafia: KRIFA medlem forsøgt presset ind i LO
Udgivet for 1 dag, 7 timer og 28 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:30 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: tv2nord.dk
Thorning vil give virksomheder strøre fradrag for investeringer
Udgivet for 13 timer og 30 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:52 til Boblere af NickRohde
Kilde: politiken.dk
Kvinde, sælg din krop! | Damefrokosten
Udgivet for 13 timer og 15 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 14:33 til Boblere af Camilla-Dorthea
Kilde: damefrokosten.com
HTS: Dine pensionspenge tilhører regeringen nu
Udgivet for 1 dag, 15 timer og 47 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 14:19 til Boblere af Claus Due
Kilde: ekstrabladet.dk
Boligejere kan få smæk i skattereform
Udgivet for 1 dag, 6 timer og 13 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 22:24 til Boblere af Kenneth Eskegaard Nielsen
Kilde: b.dk
|
Om Ulrik Haagen Nielsen Født 1986. Cand.polit. Ph.d.-stipendiat ved Økonomisk Institut, Københavns Universitet. Se Ulrik Haagen Nielsens profil eller Følg Ulrik Haagen Nielsen |
Post Danmark: 160 kroner i gebyr for 7 kroners told 16/02 08:31 - 38 klik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 37 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 982 klik
855.000 kr. skattekroner lige ned i lommen på 21-årig musiker 24/05 23:13 - 695 klik
Når moderinstinktet regerer 25/05 09:35 - 482 klik
Skattereformen er socialt SKÆV! 25/05 09:32 - 441 klik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 386 klik
|
|
Tænk at livet koster livet! Tilføjet 23/05 22:39 af Thyra Frank |
|
|
HILSEN FRA KANTEN AF DEPRESSIONEN Tilføjet 23/05 17:04 af Niels Peder Ravn |
|
|
LA har (mere end) et imageproblem med udlændingepolitikken Tilføjet 18/05 15:09 af Torben Mark Pedersen |
|
|
Ældrebyrdens komme varsler et varigt farvel til folkepensionen Tilføjet 09/05 18:31 af Sasha Renate Bermann |
|
|
Socialismens besnærende konformitet Tilføjet 06/05 10:21 af Rasmus Brygger |
| Flere klummer | |

Bookmarklet

