Ole Birk Olesen vs. Thomas Jensen(retarderet(s))
Udgivet for 139 dage siden i Politik
Tilføjet 08/01 00:21 til Boblere af Lasse Westy Bech
Kilde: youtube.com
Først vil jeg undskylde over for de rigtig retaderede, at Thomas Jensen sammenlignes med dem, men jeg er sikker på at de også kan se det sjove i det - Modsat en suicidalakrobat.
Ham crazy-eyes er godt nok dum.
Hvor er det demokratiske i, at virksomheder sælger varer til dem, der ikke er sunde for dem? (spørger socialdemokraten i fuld alvor). Jeg kan godt forstå Ole Birk Olesens ryster på hovedet. Den socialdemokratiske opfattelse af frit valg og personligt ansvar er ikke-eksisterende. Det er absurd teater for åbent tæppe!
Det kommer vel an på hvad Thomas Larsen mener det er rimeligt at staten blander sig i. Hvis han mener at staten skal bestemme hvad du kommer i indkøbskurven - helt ned i mindste detalje - altså om du skal købe minimælk eller sødmælk, vin eller øl, rullepølse eller skinke - så har han jo ret... salg og køb af varer til forbrugerne er i dag IKKE en demokratisk proces... MEN DET SKAL DEN DÆLME HELLER IKKE VÆRE!!!
Farvel fri vilje... Når først du er rød er skaden sket...
Øhh - så vidt jeg kan forstå, så mener socialdemokraten, at det er udemokratisk hvis et reklamebureau reklamere for Colgate™, og dermed tvinger noget ned i halsen på en stakkels uskyldig forbruger?!?!?!?
Til gengæld er det meget demokratisk, når F-A-RV-EL-regimet bestemmer, hvilke type tandpasta, folk skal børste bisserne i.
Jesus Christ - manden er jo bimlende idiot og tankegangen er 100 pct. socialistisk.
HVAD SKER DER????
Hvordan kan der sidde mennesker i folketinget med så forskruet et virkelighedsbillede?! Det er jo rystende.
Enig. Dybt rystende.
Han siger jo indirekte at ingen mennesker kan tænke selv og tage ansvar. Politikerne skal opdrage befolkningen.
Hold da kæft et fjols
Det demokratiske aspekt !!!!!!
Frit valg eller tvang ?????????? nej nej nej. Hvor dum kan man være.
Socialisterne lever for meget i fortiden hvor direktøren på direktionsgangen var den almægtige gud der ikke kunne siges imod.
Jo flere klip fra Folketingets debatter, jeg ser, jo mere deprimeret bliver jeg. Mener Thomas Jensen virkelig de ting, han giver udtryk for, eller agerer blot han nyttig idiot i regering vs opposition-sandkassedrillerierne, som de folkevalgte åbenbart fylder tiden ud med? Jeg checkede for øvrigt lille-Churchills CV, og der er banko på alle rækker: Ikke-afsluttet statskundskabsstudie, DSU-hovedbestyrelsesfortid, udelukkende job i fagbevægelsen og Socialdemokratiet. Thomas Jensen er prototypen på en moderne politiker, som intet begreb har om forholdene i den værdiskabende virkelighed. Der er noget helt galt med et politisk system, der er funderet på Thomas Jensen'er.
Vi mangler virkelig den der opstilling der viser ( alle ) folketingsmedlemmers cv listet op ved siden af hinanden. Alder på den ene akse og navn på den anden akse. Så kan man se hvem der har hængt fast i ingenting og hvem der har været aktive på den produktive måde.
ps. Alder skal være efter personnummer - ikke barnlig opførsel !
Sådan Ole, fryd at se dig folde dig ud i Folketinget!
Virkeligt en nydelse at se en socialist blive sat til vægs - endnu engang. Manden er jo total blæst!
Han har det sgu også nemt mod Thomas Jensen-typerne. De har jo INTET begreb om selv helt basale sammenhænge. Og hvor det naturligvis medfører god underholdning at sætte sådan en type op mod én, der rent faktisk fatter lidt mere end en bjælde, så er det frem for alt en ubehageligt tragisk udvikling for os alle, at alle Thomas Jensen'erne overhovedet er at finde på tinge.
Smukt Ole, virkelig smukt.
Man gyser lidt når man hører Thomas Jensen's definition på demokrati. Det er ikke demokrati - det er flertalsdiktatur og den dag staten/politikkerne begynder at opdrage befolkningen så er det bare rendyrket diktatur.
Diktator aspiranter som Thomas Jensen er skræmmende og viser tydeligt at vores demokrati ikke kan overleve hvis ikke grundloven revideres og der lægges meget væsentlige begrænsninger på politikkernes magt.
Det danske demokrati er blevet til et flertalsdiktatur hvor vi har glemt at vi har en grundlov til at beskytte individet ret til sit eget liv, fra tosserne i EU, FN og folketinget.
+++ Rigtig godt formuleret.
Men OBO har jo også den fordel, at have fornuften på si side; det gør det hele lidt nemmere. ;o)
Jeg vil da give Thomas Jensen ret...! OBO kan da ikke sige, at en folketingsbeslutning, om en adfærdsregulerende lov - er "udemokratisk!"
Man kan være enig eller uenig med et flertal i folktinget - men at beskylde en vedtagelse for at være "udemokratisk" er godt nok blødt!
Jeg er enig med OBO i, at folk må ryge, æde og drikke sig ihjel på hver deres måde uden indblanding fra staten... Er der i folketinget et flertal der siger noget andet, så er det ikke udemokratisk, men vælgerne der har fejlet i stemmeboksene.
Når politikerne bestemmer hvordan vi skal gøre og lade, kaldes det flertalsdiktatur. Diktatur er udemokratisk.
Det er godt nok langt ude...! OBO har selv ladet sig vælge ind i den styreform vi har i Danmark - måske du og han skulle vælge et helt andet land?
I Danmark har vi et folkestyre, ledet af demokratisk valgte politikere, der laver lovene... Hvis vi er uenige i det, så kommer vi ikke langt med en debat!
"Det jeg så sagde, det var jo at; selve ånden i det, at man mener det er politikernes eller statens opgave at opdrage på borgerne (peger på Thomas Jensen), dét er i mod demokratiets ånd"
han snakker ikke om den demokratiske process gammelfar, kom nu ind i kampen.
Følger man din logik, kan vores politikere ALDRIG lave en udemokratisk lov - er du enig i det?
Ifølge meningsmålingerne er det de røde tosser og deres støtter som skulle vælge et andet land !
God tur......
Ahhh så når politikerne afskaffer stemmeretten, ytringsfriheden og den private ejendomsret er det demokratisk...
Vågn lige op Julius, dit skæg er i suppen...
Hvad så hvis politikerne har lovet noget helt andet da de gik på valg end den politik de vedtager i FT? Er det så heller ikke udemokratisk hvis en måling viser at der ikke er flertal for denne politik i befolkningen?
Næe egentlig ikke. Det hedder bare vælgerbedrag! Det må vælgerne så huske til næste valg... har vi så erfaring der viser, at vælgerne husker særlig godt? Næ, med det er dumhed og ikke manglende demokrati.
Tankevækkende du ikke mener det er udemokratisk. Politikerne giver en masse valgløfter før valget. Efter valget indfører man love der går stik imod befolkningens ønsker jf. polls.Hvis det ikke er udemokratisk hvadf er så?
Det er vælgerbedrag og brudte valgløfter. Hvad er det du vil? Alle vidste hvad rød stue står for... alligevel fik de flertal - Det hedder ikke udemokratisk; men vælgerdumhed.
True story, det er brudte valgløfter, vælgerbedrag og der er intet ulovligt i det. Men jeg mener stadigvæk det er udemokratisk.
Sandt, det er udemokratisk. Danmark har ikke demokrati (faktisk har meget få lande det), men i stedet repræsentativt demokrati. Vælgerbedrag er helt tilladt inden for de rammer, da man ikke stemmer om enkeltsager, men vælger repræsentanter til at stemme for sig.
Stemmeafgivningen på valgdagen bliver en parodi, hvis de opstillede ikke før valget faktisk siger, hvad de står for og efter valget søger at gennemføre netop det. Og bliver stemmeafgivningen en parodi, gælder det samme for demokratiet.
Ja, og det er DET vi skal forholde dem, der har stemt den nuværende regering til magten!
Næste valg bliver helt sikkert og uden tvivl netop med troværdighed som hovedemne.
Er det ikke mere demokratisk at man som forbruger hver eneste dag helt frit kan vælge hvilke produkter man ønsker (og dermed "stemmer" på de produkter man ønsker), end at en central-administration bestemmer det produkt man skal købe?
Central-administrationen er godt nok folkevalgt, men det er ikke sikkert man selv stemte for den, og derudover vælges central-administrationen ud fra en samlet pakke, og ikke de enkelte produkter man ønsker at forbruge.
Det er klart for mig hvilken af de to muligheder der er mest demokratiske.
Udemokratisk eller ej Jeg vil stadig havde mig frabedt, at en politiker på Christiansborg stiller sig til doms over hvad jeg skal spise, om jeg skal leve sundt eller usundt. Jeg går til valg for at vælge politikere til at lovgive for- og lede landet ikke for at holde mig i hånden.
Jeg er dybt chokeret over den totale ja himmelråbende mangel på respekt den nyvalgte regering viser over for befolkningen.
Enig. Men det er tåbeligt at påstå, at den nuværende regering ikke er demokratisk valgt! Et lovforslag - uanset hvor dumt og tåbeligt andre anser det for at være - er ikke udemokratisk.
Så OBO burde angribe formyndervirksomheden som den fejl den er og ikke, at den skulle være udemokratisk.
"Demokratiet virker desværre ikke, når over halvdelen af vælgerne er dumme!"
Til OBO..
En ting som ofte glemmes i denne debat.
Demokrati er at folket bestemmer, (hvis jeg forstår rigtig)..
Derved er afgifter udemokratiske, fordi politikerne prøver at gennemtvinge deres vilje på folket (så langt så godt).
Men at lade folk købe hvad de vil, er faktisk indbefattet i ægte demokrati, da folket selv vælger, og bestmmer.. Hvis en virksomhed sælger et produkt ingen vil købe, så er det blevet demokratisk valgt at denne virksomhed lukker.. Sælger virksomhede noget folk gerne vil købe så er det demokratisk valgt at denne virksomhed tjener kassen... Sælger en virksomhed noget som nogen vil købe, og lige kan over leve er dette også demokratisk..
Modsat den Danske regeringe hvor folk stemmer en gruppe ind som tror de må bestemme alt hvad der sker i borgerns liv, så er markedet den eneste ægte form for demokrati, da folket er dem der bestemmer om en virksomhed overlever eller dør.
Altså syntes jeg det for sjældent nævnes i folketinget at ægte demokrati er at lade folk stemme med deres pengepung.
Forkert!
Det er ikke "folket der bestemmer."
"Folket" (vælgerne) vælger 179 repræsentanter til folketinget - og det er DEM der bestemmer! Når de så har gjort det, så er det vælgerne der skal beslutte om vi vil genvælge dem. Tænk, der er nogen der har genvalgt sådan een som Ole Sohn... jeg hader det, men det er det der hedder demokrati.
Ja, repræsentativt demokrati er en stinker.
Derfor der burde være meget mere direkte demokrati men det modarbejder politikerne med næb og klør. Teknologien til at sende lovforslag til folkeafstemning via. fx internettet er der, men det er jo = mindre magt til politikerne så de vil jo selvfølgelig stritte imod.
Demokrati udstilles som at folket bestemmer, og ægte demokrati er netop dette. Men i Danmark vælger man nogle løgnhalse, som så bestemmer for os..
Disse løgnhalse bruger meget tid på at undgå at skulle få folkeafsteminger fordi de ikke vil risikere at få det "forkerte" svar..
Fordi politikere lyver (aka indgår kompromier - hvis man spørge dem selv), virker repræsentativ demokrati ikke, derfor skal vi væk fra at staten må blande sig i alt.
Men ægte demokrati er at folk får lov til at stemme med deres pengepung, altså væk med adfærdsregulerende afgifter, og mange af de andre skatter.
Bravo, efterfulgt af endnu et Bravo til at stemme med pengepungen! Det kan man iøvrigt gøre præventivt!
Der er godt nok ikke mange politikere på arbejde i dette klip. Er der overhovedet andre end de to kombattanter og formanden til stede?
Thomas Jensen. Jeg har lyttet til dine udtalelser på TV
Mener du virkelig i ramme alvor, at du skal lovgive om, hvad der er sundt for mig?
Mener du virkelig i ramme alvor, jeg er ude af stand til at tage vare på mig selv?
Mener du virkelig i ramme alvor, jeg ikke kan skeldne mellem sundt og usundt?
Mener du virkelig i ramme alvor at jeg ikke tåler at se f. eks. tobaksvarer i Fakta?
Hvis du som politiker i folketinget anser mig for at være vælger der er god nok til at få dig ind på Tinge, så vis mig da i det mindste et minimum af respekt. Spar mig for den totalt respektløse nedvurdering du og andre medlemmer af den socialistiske folketings gruppe lægger for dagen.
Venligst
Vera Madsen
Yep socialisme i en nøddeskald.
Folk er voksende nok til at stemme på politikere.
Men de er ikke voksende nok til at selv bestemme over noget som helst...
Faktisk så man helst stemmeretten afskaffet, og en formynder parti indsat... How det prøvede man jo i USSR.
Flere artikler fra Politik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien
Udgivet for 12 timer og 6 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 19:23 til Boblere af Klaus K
Kilde: metroxpress.dk
Danske ministre stiger 31% i løn
Udgivet for 10 timer og 46 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:05 til Boblere af Claus Tjørndal
Kilde: dr.dk
Minister vil lægge skat på vennetjenester
Udgivet for 21 timer og 2 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 10:23 til Boblere af hoffmann
Kilde: dr.dk
Lufthavnsansatte til kamp mod fagforeninger
Udgivet for 12 timer og 49 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 18:39 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: business.dk
Når moderinstinktet regerer
Udgivet for 21 timer og 54 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:35 til Boblere af Lennart Kiil
Kilde: manfo.dk
JP opgiver at leje sig ind i højhusprojekt på havnen i Århus. Tvunget væk?
Udgivet for 7 timer og 10 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 00:07 til Boblere af leif
Kilde: jp.dk
Skandale: Venstre vil indfører en millionærskat
Udgivet for 10 timer og 31 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:57 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: b.dk
Peter Kurrild-Klitgaard: Danske mediers største USA-hemmelighed
Udgivet for 7 timer og 10 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 23:27 til Boblere af Ola Hansen
Kendt journalist og Stasi-jæger mistænkes for at være storspionen, alle leder efter - Politiken.dk
Udgivet for 1 time og 27 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 01:07 til Boblere af Jeppe Juhl
Kilde: politiken.dk
Nu begynder den arabiske vinter
Udgivet for 7 timer og 10 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 21:19 til Boblere af Henrik Johansen
Kilde: blogs.jp.dk
Skats lange pokerarm klar til at hive internetudbydere i fogedretten
Udgivet for 15 timer og 41 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:47 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: version2.dk
Kommentatorer: Hele skattereformen kan ryge i skraldespanden
Udgivet for 15 timer og 32 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:57 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: politiken.dk
Skattereformen er socialt SKÆV!
Udgivet for 21 timer og 26 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:32 til Boblere af Jesper Lindgren Hejlesen
Når påbudt politisk korrekthed ikke virker nok --> slå autoritær despoti til
Udgivet for 7 timer og 10 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 21:37 til Boblere af liberfreak
Bent Jensen: Bureaukratisk-politisk censur af forskning
Udgivet for 1 dag, 7 timer og 35 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:14 til Boblere af Ola Hansen
Kilde: b.dk
Fagforeningsmafia: KRIFA medlem forsøgt presset ind i LO
Udgivet for 1 dag, 7 timer og 58 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:30 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: tv2nord.dk
Thorning vil give virksomheder strøre fradrag for investeringer
Udgivet for 14 timer siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:52 til Boblere af NickRohde
Kilde: politiken.dk
Kvinde, sælg din krop! | Damefrokosten
Udgivet for 13 timer og 45 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 14:33 til Boblere af Camilla-Dorthea
Kilde: damefrokosten.com
HTS: Dine pensionspenge tilhører regeringen nu
Udgivet for 1 dag, 16 timer og 17 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 14:19 til Boblere af Claus Due
Kilde: ekstrabladet.dk
Boligejere kan få smæk i skattereform
Udgivet for 1 dag, 6 timer og 43 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 22:24 til Boblere af Kenneth Eskegaard Nielsen
Kilde: b.dk
|
|
'Yes Scotland': Independence campaign seeks million signatures - YouTube Tilføjet 26/05 00:51 af NickRohde |
| Flere videoer | |
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 31 klik
Danske ministre stiger 31% i løn 25/05 20:05 - 30 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 24 klik
Post Danmark: 160 kroner i gebyr for 7 kroners told 16/02 08:31 - 22 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 994 klik
855.000 kr. skattekroner lige ned i lommen på 21-årig musiker 24/05 23:13 - 687 klik
Når moderinstinktet regerer 25/05 09:35 - 486 klik
Skattereformen er socialt SKÆV! 25/05 09:32 - 444 klik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 399 klik
|
|
Tænk at livet koster livet! Tilføjet 23/05 22:39 af Thyra Frank |
|
|
HILSEN FRA KANTEN AF DEPRESSIONEN Tilføjet 23/05 17:04 af Niels Peder Ravn |
|
|
LA har (mere end) et imageproblem med udlændingepolitikken Tilføjet 18/05 15:09 af Torben Mark Pedersen |
|
|
Ældrebyrdens komme varsler et varigt farvel til folkepensionen Tilføjet 09/05 18:31 af Sasha Renate Bermann |
|
|
Socialismens besnærende konformitet Tilføjet 06/05 10:21 af Rasmus Brygger |
| Flere klummer | |
|
|
'Yes Scotland': Independence campaign seeks million signatures - YouTube Tilføjet 26/05 00:51 af NickRohde |
| Flere videoer | |

Bookmarklet

