Post Danmark skyldig i bedrageri

I Danmark og i de fleste civiliserede lande er det stanghamrende ulovligt at sælge en vare eller tjenesteydelse, indkassere pengene og så undlade a...

Ikke angivet Ikke angivet,

07/08/2012

I Danmark og i de fleste civiliserede lande er det stanghamrende ulovligt at sælge en vare eller tjenesteydelse, indkassere pengene og så undlade at levere varen/ydelsen. 

Den slags er klokkeklart bedrageri.

Men det er, hvad Post Danmark gør, når du sender et brev med en hilsen til Vejlegården, betaler i dyre domme for frimærket og forventer, at du får den vare, du har betalt for: Forsendelsen når frem til modtageren.

Men det gør du ikke, for Post Danmark har besluttet at tage imod pengene uden at ville levere brevet til modtager. Det er altså i udgangspunktet ikke Vejlegården, som bliver snydt. Det er dig, der har sendt brevet og betalt portoen, selvom du er totalt uden lod eller del i konflikten.

Det får mig til at komme med to opfordringer:

1. Så mange som muligt bør sende hilsener - pr. brev (snail-mail) - til Vejlegården, gerne flere.

2. Når brevet ikke når frem, skal man indgive klage til Post Danmark, kræve pengene tilbage samt anmelde Post Danmark til politiet for bedrageri.

Jeg håber, du følger opfordringerne.

Kilde: