Radikale: Aalborg Portland er fortid
Udgivet for 36 dage siden i Politik
Tilføjet 17/01 09:39 til Boblere af Ole Birk Olesen
Kilde: nordjyske.dk
"Aalborg Portland har haft meget høj stemmeføring, men er i denne sammenhæng uinteressante. Det handler om fremtidens arbejdspladser, og det er ikke Aalborg Portland, der under nogen omstændigheder skal udfylde den rolle," siger energiordfører Rasmus Helveg Petersen.
Sagt med andre ord, vi er trætte af at høre på dig, din virksomhed passer ikke ind i regeringens 20 års plan, vi lukker dig ned, da vi skal bruge dine penge til at opstarte offentlige projekter der falder i vores smag.
Med den udmelding, kan staten uden videre lukke alle virksomheder, der ikke er "fremtid" i!
Gad vide om min arbejdsplads falder i Rasmus Helved Petersens fremtidsplaner.
Det er en ganske uhyggelig udmelding man til nøds kunne forvente fra et medlem af Enhedslisten, men ikke Radikale venstre.
Jeg mener at Rasmus Helveg burde retsforfølges for hans opfordring til vold mod private aktører. Men de får nok lukket Aalborg Portland og det får ingen konsekvenser for rette vedkommende. Demokrati??????
Jeg håber OBO følger op på dette?
Iøvrigt interessant, at avisen bringer et billed af en masse "damp" fra virksomhedens fabrik.
Hvorfor ikke bringe et billed af Aalborg Portland, mens de lægger fundament til en vindmølle?
Rasmus Helveg Petersen mener tydligvis ikke, at der vil blive bygget mere i fremtiden.
Opråb til danskerne - tilbage i jordhulerne - de radikale har talt.
Så naiv tror jeg nu ikke den 'kære' Rasmus er.
Hvis Portland og andre lignende virksomheder lukker eller flytter ud af landet vil Danmarks miljø regnskab blive 'renere'.
Dermed kan Rasmus og ligesindede klappe hinanden på skulderne, erklære sig som miljøets helte og drømme søde drømme om hvor gode de er.
Mararidtne overlader de så til de arbejdsløse...
Men det vil være svært at tage et billede af Portland, som støber fundament, når Portland ikke støber fundamenter.
Man kan da bare tage et billede af noget byggeri og sætte tekst under:
"Her bygges med Portland Cement".
Hvor svært kan det være. Det er da ligemeget hvem der bygger, materialet er Portland Cement.
Cement anvendes til støbning af fundament også.
Aalborg portland er Danmarks eneste cementproducent. Cement er ekstremt vigtigt for Danmark - det er grundstenen for ALT nybyggeri, også rejsning af vindmøller! Hvis betonleverandører skal til at købe cement i udlandet og lad os sige, at cementen nu bliver 20% dyrere hvilket nok ikke er usandsynligt, så vil det betyde enorme prisstigninger på alle anlægsprojekter, hvor der anvendes 10.000 vis af m3 beton.
Alt afhængig af betonstyrken, koster beton mellem 500 og 1000kr pr. m3 beton.
Beton består af cement, vand, sand og sten. Dvs prisen på beton afhænger kraftigt af, hvor den kan anskaffes.
Der tager du helt fejl.......
Aalborg Portland leverer ikke cement til folketingets byggeri af luftkasteller.
Føj for en ulækker udmelding.
Er der stadig flere lallenende, nyttige "liberale" som argumenterer for at Radikale er et "borgerligt" parti ?
Igen - føj.
Tjah, nu er de radikale vel ligeså borgerlige som i hvert fald O og V, men fred være med det - under alle omstændigheder er udtalelsen noget svineri.
Hahahahahahaha !!!!!
De støtter en rød regering, som vil optage lån i hidtil uset klasse, som vil åbne for passiv forsørget indvandring, de vil bombardere erhvervslivet med endnu flere afgifter og de vil ophøje passivt forsørgede til endnu højere ydelser, de vil hellere end gerne ofre selvbestemmelse for "samarbejde", de vil ....
... skal jeg blive ved ?
Nå ja. Vældigt "borgerligt".
Min påstand er ikke at de radikale er borgerlige. Blot at de er nogenlunde ligeså lidt borgerlige som V og O der øgede det offentlige forbrug til knapt 60% af BNP, der ansatte godt 40000 flere i den ogffentlgie sektor, der indførte flere forbud end nogen før dem. Skal jeg blive ved?
Så fordi "de andre" indførte nogle forbud, så er der ingen forskel overfor nogen der vil indføre ENDNU flere forbud, sætter skatten endnu mere op, indfører endnu flere afgifter (Hej Nox afgift, farvel 300 arbejdspladser i Aalborg), afgiver endnu mere suverænitet, lukker op for endnu mere passivt forsørget indvandring, fjerne starthjælp, fjerne kontanthjælpsloft, LÅNE penge for at få busser til at køre ...
Nej da. Ingen forskel. Lige så lidt borgerlige.
Shit hvor er det skræmmende! Rasmus Helveg Petersen er jo intet andet end en samfundsnedbryder!
Har socialister da absolut ingen respekt for andre menneskers ejendom? Hvad er det i den socialistiske persons karakter, der gør at de absolut vil gøre alt for at ødelægge andre menneskers ting?
Mangler vi ikke en ny håndfæstning af de tre statsmagter, så vi borgerekan have vores liv og ejendom i fred? En håndfæstning man kunne kalde Grundloven, og som skulle forhindre Folketinget i nogensinde at lave love, der indskrænker ytringsfriheden, brevhemmeligheden, ejendomsretten osv.
Det vender sig i mig hver eneste gang en levebrødspolitiker - specielt én af dem, fra den voksende mængde af verdensfjerne politikerfamilier - skal fortælle os dødelige, hvad vi skal leve af fremtiden. Hvad er det for en sindssyg, planøkonomisk tankegang? Lille-Helveg burde i stedet glæde sig over at Portland genererer arbejdspladser og gøre alt hvad han kan for at forbedre rammevilkårerne for hele det danske erhvervsliv - ikke blot den subsidierede politisk-korrekte del af det.
Absolut. Det er en familie fra et politikkerdynasti der ikke har haft et anstændigt arbejde i flere generationer.
Fremtidens arbejdspladser? Det må være Vestans de tænker på. Meget symptomatisk er der til højre for artiklen en annonce med en: ”Ny tvangsaktion”
Føj føj føj da!
Gid de radikal må lide en langsom død på bålet! Hvad er det dog for en direkte uanstændig udtalelse at komme med.
Hvad med om knægten fik sig et arbejde hvor han skulle arbejde for hans løn, nu sidder han så som en anden diktator og stikker snablen ned i andres hårdt tjente penge. Føj!
Det er vel meget typisk socialistisk: Hold nu kæft og gør som vi siger (og ikke som vi gør)!
Rasmus Helveg Petersen har næppe nogen sinde haft et rigtigt job, og han ved da slet ikke at cement er en forudsætning for at han kan køre til bal hos dronningen på sin fine cykel, at han kan få øko grøntsager leveret til kartoffelrækkerne eller whereever og at han overhovedet kan komme over på slotsholmen og hæve sin taburet-løn.
Typisk for levebrødspolitikerne fra politikerdynastierne og typisk, typisk, typisk fra de gutmenschen fra Radikale.
"ingen rolle at spille" ? "uinteressante" ? Er det han holdning til de mennesker, der betaler hans løn ?
Møghvalp. Uvorne, ignorante, lille møghvalp.
Som det fremgår af hans cv, har hans arbejdsliv hovedsageligt bevæget sig inden for den radikale families dagblade og lidt ved Information (og med et kort hop til JP, som øjensynligt ikke var en stor succes) og så ellers diverse NGO: Røde Kors, WWF, og et halv års rejse i Nepal og Indien betalt af Danida for her at fotograferer træer.
http://rasmushelvegpetersen.dk/om-rasmus-helveg-petersen/cv-rasmus-helveg-petersen/
Det tilkommer under ingen omstændigheder den uopdragne hvalp at beslutte hvilke virksomheder der bør overleve og hvilke der bør lukke. Må man anbefale knægten at søge sig et rigtigt arbejde.
Når jeg ser 180 grader sidder og skrive uopdragne hvalp og uvorne knægt om yngre politikere dom de ikke kan lide så blvier jeg stolt at vores demokrati og stolt af at danskerne har valgt nogen af 180graders modstanderne. 1000 gange hellere en uvorn hvalp en en gammel bitter autoritær mand
Ja. Jeg mener det er autoritært at ville afskaffe folketinget og dermed demokratiet og friheden til fordel for et firma vælde hvor dem med penge i lomme kunne bestemme hen over hovedet på os andre som mange her på 189 taler om. Jeg mener at det er autoritært at ville indsnævre demokratiet til kun at gælde visse grupper som en anden gruppe her på siden går ind for. jeg mener at det er autirotært at svine ministre til fordi de er unge. Der er undtagelser som du muligvis er.
Jeg mener, at det autoritære her netop er demokratiet og Folketinget. De har ingen som helst ret til at bestemme over mig, men gør det alligevel under trusler om fængsel og vold. :-)
Skal der da ikke være nogen der bestemmer hvilken side af vejen vi skal køre i? Er det ikke om alle omstændigheder at "bestemme over dig" for at andre og dig selv kan blive fri for ulykker?
Synes du, at der kan drages en direkte parallel mellem Rasmus Helveg Petersens ønske om at lukke Aalborg Portland og politiske overvejelser om hvilken side af vejen, der skal køres i, hvor ofte der skal være skudår, om danske hjemmesideadresser skal ende med .da eller .dk osv.?
Åbenbart ingen lyst til at svare på spørgsmålet af relevante personer, kun kiddie-kommentarer. Sørgeligt.
Uanset hvordan vi vender og drejer det vil nogen komme til at bestemme. jeg foretrækker at det er folket der gør det fremfor en eller anden udemokratisk størrelse. Som chuchil sagde "democracy is the worst form of goverment, exept for anything else"
Jeg er fuldstændig enig med dig, og mener ikke jeg nogensinde har underskrevet en slavekontrakt, hvor jeg accepterer ikke at have rettigheder, og samtidig betale for at pampere sørger for at jeg aldrig får dem igen.
Oprindelig betyder politiker en "politisk kyndig person"
Det er nok der kæden hopper af for mange i forhold til vores politikere. En del af dem er ikke kyndige i andet end tomgangssnak og varme luftkasteller.
Du misser pointen. Formentlig bevidst. Prøv at abstrahere fra den væmmelige tone og forhold dig til substansen: At en regering fyldt med unge, uerfarne teoretikere, der aldrig selv har præsteret noget som helst hvad angår virksomhedsopbygning og værdiskabelse, selvtilfredst afsiger dødsdomme over brancher og virksomheder, der ikke passer ind i deres naive og konstruerede forestilling om fremtiden. Det er faktisk uhyggeligt.
Det er muligt jeg er en bitter gammel knark (på 39). Men autoritær? Den må du længere ud på landet med. I øvrigt: Er det da ikke netop uopdragent at ville destruere noget skabende og konstruktivt, som andre mennesker har brugt flid og tid på at bygge op? Et demokrati betyder også, at om man vil have kontrol med produktionsmidler, må man enten banke en ny virksomhed op eller købe en eksisterende. Man kan ikke stemme sig til velstand. Man kan ikke, inden for rammerne af demokratiet, stemme om hvem der må dø.
Her ser vi det synlige bevis på, at vi har fået studenter og teoretikere til at regere landet. Erhverv og betydningen af dette blafrer i vinden! Aalborg Portland er en meget vigtig virksomhed for økonomi og beskæftigelsen her i det Nordjyske. Hvordan får vi den regering væk der er komme til veje ved at fylde befolkningen med løgn (Fair Løsning var luft og vindfrikadeller)
Jeg anklager ikke dig specifikt, ok, men helt ærligt, hvem har dog nogensinde troet på hverken hensigterne, holdbarheden for ikke at tale om den reelle overholdelse af Fair Løsning ?
Det var jo klokkeklart for alle at tallene ikke holdt og at store dele var praktisk umulige at gennemføre i praksis - det var blot den samlede danske journaliststand, der på en på-ingen-måde-konspiratorisk vis, nej, helt tilfældigt undlod at stille nogen som helst vedvarende dybdeborende spørgsmål til planen - de gad ikke engang dække dem, der rent faktisk gjorde.
Jeg er meget enig med dig kbh! Pressen ville åbenbart ikke gå til biddet med fair Løsning så folk kunne se hvad der gemte sig! Derfor blev der i store de af befolkning efterladt en indtryk af at fair løsning var et godt alternativ til den blå regerings politik. Det var dette der medførte den katastrofe vi står i lige nu, hvor det er gået op for befolkningen at fair løsning var lig med unfair løgn. Men nu er det for sent og vi må desværre trækkes rundt med det dilettantiske sommerselskab til næste valg og så håbe på at landet ikke i mellemtiden kommer til at dele skæbne med Grækenland.
hvem har dog nogensinde troet på hverken hensigterne, holdbarheden for ikke at tale om den reelle overholdelse af Fair Løsning ?
Svar: et mikroskopisk flertal af vælgerne bestående af:
- Stort set alle socialdemokrater, der gør hvad toppen siger, for ellers vinder vi ikke!
- Villy's tilhængere i SF, der lod sig blænde af hans "charme/humor/snakken udenom".
- Alle Enhedsliste-tilhængere, der så det som en "golden opportunity" til at komme frem.
- Størstedelen af RV's tilhængere, der så vejen til magten - og ikke mindst til et farvel til DF
- En lille del af den øvrige vælgerskare, der (naivt) troede på løgnen om Fair Løsning.
For sent opdagede de, at de burde have hørt det som "Fæl Løsning".
Jeg skal da lige love for at Hr. Helveg fik bekræftet min formodning om eksistensen af det elitære elfenbenstårn de radikale er flyttet ind i.
Måske er det fordi jeg er bosat i Aalborg, måske er det fordi jeg har venner og bekendte der arbejder på Portland. Lige meget årsagen er jeg stikhamrende tosset over denne arrogante radikale menneskehader. Hvor vover han at komme med sådanne udtagelser? Spille hazard med menneskers levevej uden at det synes at røre ham en smule, føj!
Indtil denne fantast kan diske op med alternative jobs bør han venligst lukke røven...
De hader ikke mennesker per definition, og da i sær ikke islamister, dem er de Radikale helt tossede med. Det er kun arbejdende Danskere de hader.
Spille hazard med menneskers levevej uden at det synes at røre ham en smule, føj!
Enig! - jeg vil dog udvide det til "hazard med hele det danske erhvervsliv og alle dets medarbejdere".
Opfordring til hr. Rasmus Helveg Petersen:
Kom med navnet på bare een dansk virksomhed, der ville kunne eksistere (og overleve) uden, at der i forvejen har været en god dansk murer eller arbejdsmand, der har svunget murerskeen med en klat god dansk cement fra Aalborg Portland.
PS - Jeg overså i farten din passus om "elfenbenstårnet" - men den giver jo forklaringen på, hvorfor RHP ikke mener at have behov for beton, han er jo omgivet at elfenben i sit tårn.
Det skal vel hævnes at nordjyderne alligevel ikke gav R et tillægsmandat ;-) R orienterer sig i høj grad i retning af Hovedstaden og Nordsjælland, så lidt "symbolpolitik" omkring "klima" eller "miljø" der støder lokale vælgere i Aalborg-kredsene væk fra partiet regnes sikkert for givet rigtig godt ud, ift vælgerne i de store kredse i københavnsområdet. Prøv at se artiklens kommentarspor.
Jeg troede i øvrigt R ville gøre op med "dem og os"-retorikken, og inkludere hele Danmarks befolkning lidt bedre, ikke ekskludere?
Det er en komplet tåbelig og provokerende udmelding. Det er muligt man mener "fremtidens arbejdspladser" skal være en anden type end dem Aalborg Portland repræsenterer, men så må man skabe fremtidens arbejdspladser, ikke starte med at nedlægge de gamle - hverken i ord eller handling. Især når nu man har fablet så længe om "vækst".
"Dem og os" ?
Nogen gange fristes man til at minde R-politikere om, at nedladende omtale af minoriteter også gælder politiske minoriteter.
Arrogante skid! Jeg får kvalme af den slags selvophøjede, bedrevidende vrøvl. Det sætter en tyk streg under, at Danmark er i en ledelsesmæssig krise, der vil medføre en tiltagende deroute til skade for alle, før én eller anden form for fornuft igen vil indfinde sig.
Politikere, der hellere vil drive virksomheder end politik, må forlade Christiansborg og forsøge sig på egen hånd, i stedet for at spilde andres penge på at booste deres manglende ego.
Chockerende og dybt naiv udmelding!
Aalborg Portlands arbejdspladser er åbenbart ikke "fine" nok til de radikale.
Sidste mand lukker og slukker.
Selvfølgeligt kan de det. Bare smæk et par ekstra-ekstra-ekstra afgifter på uønskede områder, så er the winners tilbage. Undskyld, men har du aldrig læst økonomi one-on-one for kommunister? ;)
Vi ved jo alle, at det rigtige, værdiskabende arbejde foregår hos Institut for Menneskerettigheder, Naturfredningsforeningen, Green Peace, Røde Kors, Dansk Flygtningehjælp, KVINFO, de offentlige forvaltninger og ministerier og til nød hos Vestas og indenfor velfærdsteknologien, som jo uden tvivl udgør fremtidens arbejdspladser.
Lad os skåle i en cafe latte fremstillet af en ung RUC studerende, hvis blik flakker hvileløst rundt i cafeen for at undgå enhver kontakt med kunderne. Man skulle jo nødigt udstille sine manglende evner som barista, og det er da meget federe at sludre med veninderne fra internationale udviklingsstudier i arbejdstiden.
Man er ikke barista, det er bare noget 'midlertidigt'.
Man vil meget hellere tale om sit multimedie-projekt om interaktive dimser til 3. verdens børn bygget af øko-bambus, om sin dannelsesrejse til Phuket, om hvorfor fascisterne på Politiken ikke ville publicere ens læserbrev, om sine studier i elektronisk musik med henblik på at danne en mangfoldigheds-elektrojazz-DJ-duo med sin bongkammerat ude fra køkkenet eller bare om den onde regering opposition og deres menneskesyn.
Lad os skåle i en cafe latte fremstillet af en ung RUC studerende, hvis blik flakker hvileløst rundt i cafeen for at undgå enhver kontakt med kunderne.
Og som arbejder frivilligt, fordi hun er for "psykisk nedbrudt" til at tage et studiejob.
Og det er selvfølgelig en Café i et massivt subsidieret kulturhus hun arbejder i. Hun er glad for studiejobbet, for der er aldrig sure miner over priserne og de andre der abejder der er dejligt afslappede.
Ja - og eftersom vi alle snart skal flytte til træpiloterde halmhuse med muslingetag uden vinduer, har vi jo ikke brug for cement.
Det gælder så ikke lige dem der bor i det bilfri mennesketomme KBH. Men den smule cement de så skal bruge til deres bygninger (og vindmøller langt fra KBH) kan vi jo købe i Kina. Der forurenes der ikke og sejlskibene der tranporterer cemeten forurender heller ikke.
Vi må da håbe cappocinomaskinerne også bygges på en fabrik i Kina med jordgulv og af stivede hampplanter.
Hr. Rasmus Helveg Petersen:
Når du tilsyneladende anser dig selv for at være kompetent nok til, at bestemme, hvilke virksomheder der skal overleve i dette land, bør du så ikke vise så megen pli, at du meddeler dette til de pågældende virksomheder samt disses medarbejdere, således at der kan træffes de nødvendige beslutninger angående lukning. I den forbindelse vil det ligeledes være ønskeligt at du og dit ministerium kunne anvise et arbejde til de, der efter lukningen af uønskede virksomheder, mister deres arbejde.
Må jeg endelig i al beskedenhed gøre opmærksom på, at alle minister og medlemmer af folketinget, på en eller anden måde er valgt af folket, hvilket bør kunne frembringe en hvis form for ydmyghed
MVH.Vera Madsen
Jeg kan godt li' dit ønske om lidt ydmyghed fra de herskende klasser. - Man må håbe for dem, at de ikke glemmer, at de er folkevalgte.
Skræmmende læsning
Naturligvis har Rasmus ret.
Han ved nemlig bedre end andre hvad fremtidens industri er, det er nok derfor han har haft en så gloværdig karriere i erhvervslivet som skaber af arbejdspladser....
Hør Rasmus, mens vi nu grubler og hvordan vi får nedbragt den gevaldige masse af arbejdsløse og folk placeret på passiv indkomst som tynger både vores økonomi og er ødelæggende for ramte individder, kunne du ikke stikke mig et investerings fif nu hvor du ved hvor fremtidens industri er?
Ahhh Vestas siger du?......glimrende, alt på vindmøller, tak!....hvad siger du? vent? Hvorfor det?...nå det var kun til og med sidste uge,...gælder ikke mere?....
Er der noget at sige til, at Danmark har en udfordring?
Først gør vi alle arbejdspladser for dyre pga. et enormt offentlig forbrug og medfølgende skattetryk. Hernæst anbringer vi hovedparten på passiv forsørgelse og kvæler et hvert initiativ.. og de stakler der evner at overleve dette dem kvæler vi så i målrettede afgifter.
Så mangler vi blot vi vil til at låne penge til håndtering normal driftsomkostninger....hvad siger du Rasmus...ahhh det har vi allerede planer om i forbindelse med betalingsringens seneste udvikling...se det er det vi kalder fair forandring...her kan Carina og kreditkortet ikke engang være med mere.
Hej Yan Si Bo,
Det lyder som en gang rigtig god dansk humor!
Hvor har du den humoristiske gave fra? - mer af samme slags, please !"%¤#"!
(jeg mener det squ)
Takker...det er muligvis fordi jeg er dansker :-)
Jeg er blot fraflyttet Danmark. Min kone er udlænding (kineser), men hun blev træt af den danske topskatte procent (akkurat lige så træt som jeg) og da hun så tv programmet de unge mødre var det sket - det kunne hun ikke holde til, at se hvor alle hendes skattekroner flød hen.
Jeg bor derfor nu sammen med hende i hendes hjemland, hvor jeg også arbejder. Yan Si bo er mit navn på de her kanter på pinyin (hanzi: 颜思博).
'De unge mødre' er en standing joke i hendes gren af familien herude (de nægter simplethen hen at tro på det kan være sandt).....jeg har på fornemmelsen at Helveg Pedersen har en lysende fremtid som ordsprog på kinesisk til skræk og advarsel.
De har allerede et som beskriver omgang med typer som ham. Det hedder: 对牛弹琴 (dui niu tan qin)
Når vi nu er ved komikken, så kunne jeg godt tænke mig at høre fra Poul Erik Skou Christensen. Han mener (mente?) jo at hans medlemmers interesser er tjent bedst af S-SF-R-EL...spændende at høre hvor han vil forklare bidraget til hans snart arbejdsløse medlemmer....
Manden er undskyldt da han er radigal:-)
Denne udmelding fra Rasmus Helveg Petersen burde medføre en mindst ligeså stor mediestorm som JBO's »jeg brækker mig« (som jeg i øvrigt bakkede op om).
Tror det vil være en kæmpe vindersag for LA at gå max ind i denne sag med det samme.
Kan meddele, at jeg har sendt ovenstående indlæg til Rasmus Helveg Petersen som mail og at denne føler sig lidt misforstået.
Vera Madsen
Hans citat kan efter min mening overhovedet ikke misforståes.
Rasmus Helveg Petersen er faktisk blevet fanget i at sige sin mening, han glemte bare at pakke det ind i politisk vrøvlesnak.
Åh da da, han føler sig misforstået....
Som medlem af det RV burde det ikke overraske ham. Det er helt normalt, at vi andre ofte kommer i tvivl om, hvad de egentlig mener.
Jeg er rasende! RASENDE! Magen til arrogant lille snothvalp skal man da lede længe efter. Det er lige præcis derfor politikere skal have så lidt magt som overhovedet muligt. Statmagten skal begrænses til et absolut minimum, så sådan en latterlig halvstudert røver ikke nogensinde kan få magt til at bestemme noget som helst væsentligt. Hvem tror han egentlig han er? Et lille erhvervsorakel der kan dømme virksomheder og brancher inde eller ude, alt efter hvad der lige passer ind i Centralkomitéens smag? Mage til planøkonomisk, fascistisk, retardokratisk diktaktorspire skal man lede længe efter!
På Facebook trækker Rasmus trods alt lidt i land:
"Tjaeh. Den blev strammet lidt over, hvad jeg egentlig mener. Jeg har intet imod Aalborg Portland, og ønsker foretagendet alt godt. Det eneste jeg har sagt er, at vi forventer at fremtidens vækst sker i andre brancher, de grønne brancher."
Det er for sent at trække i land. Han sagde jo sin mening, nemlig at produktive og nødvendige erhverv negligeres til fordel for, hvad politikerne tror/håber måske engang i fremtiden vil opleve vækst. Hasard med landets fremtid ligegyldigt hvordan, det formuleres. Det er grundholdningen, der er forstemmende. Ikke ordvalget.
Den centrale, tordnende tåbelige og samfundsnedbrydende ytring fra 3. generations-pamperen Helveg Petersen er denne: Vi forventer at fremtidens vækst sker i andre brancher.
Pamperens forventninger afspejler omtrent så meget klogskab, som man kan finde kradset ind i væggen på et offentligt lokum. Aalborg Portland er en stor, veldrevet virksomhed, der producerer cement, et basalt og uundværligt byggemateriale. Skal Danmark så importere cement? Gavner det miljøet, økonomien, beskæftigelsen - gavner det noget som helst andet end en halvstuderet lille pampers fornemmelse af at være Napoleon?
Hvis jeg var cementarbejder i Aalborg, ved jeg godt, hvordan jeg ville have lyst til at reagere.
Det er klart at fremtidens vækst kun kan ske i de grønne brancher hvis regeringen fortsætter med at hæve skatterne og i særdeleshed de grønne afgifter. Så er det jo kun virksomheder der lever af statssubsidier (de "grønne" virksomheder) der kan overleve. Selvfølgelig har manden noget imod Aalborg Portland.
Jeg mener ikke Folketinget spiller en rolle i fremtidens
samfund. Den største lykke der kunne overgå Danmark, var at få lukket det lort.
Grundloven blev til ved et kup mod den enevældige konge. Enevælden var kommet
til ved et krav fra folket i 1660, og medførte kongeloven af 1665. Gruppen af
kupmagere der tog magten i 1849, har sammen med deres efterfølgere været en
forbandelse for Danmark lige siden. Vi skal derfor afskaffe Folketinget og
ikke Ålborg Portland. Jeg anerkender kongeloven af 1665 og ikke grundloven.
Som minimum burde vi kunne outsource det til Fjernøsten. F.eks. Singapore, der har de noget større ekspertise.
Tøv nu lige en kende. . . - En markant del af Christiansborg (Rasmus Helveg Petersen's arbejdsplads) er bygget af jernbeton.
Burde det ikke få ham på bedre tanker (måske endda lidt ydmyg) at vide, at hans arbejdsplads rummer Danmarks ældste betonbyggeri?
Lars Kiil:
Ikke enig.Den nationalliberale bevægelse og dennes 16.000 mand stærke march imod kongen under trussel om folkelig opstand ved afvisning, var en absoult nødvendighed, kongen var diktatorisk. Bare der for fanden var ligeså resolutte kræfter idag imod det matriarkalske system-enevælde!
Næh, du Grundlovens utilstrækkelighed ud i at beskytte individets ret til at leve det frie og uantastede liv forudsat at statsborgeren ikke selv har røvet, bestjålet, bedraget, truet eller begået vold imod en anden borger, er den virkelig mangel. Grundlovens beskyttelse af individet er totalt utilstrækkelig.
Radikale Venstre ser ud til at HADE traditionelle arbejdspladser, hvor arbejdere og iværksættere skaber værdi.
Hver politisk korrekt arbejdsplads, der bliver skabt af planøkonomerne, vil koste 2 ægte arbejdspladser.
Jeg fyldes iskold rædsel. Denne regering er simpelthen forfærdelig. Det vidner om et land på vej mod afgrunden med sådanne udmeldinger om at store hædrekronede virksomheder bare kan forlade Danmark.
Hvordan forklarer R egentlig at Vestas - på trods af årtiers statstilskud til vindmølleindustrien - er på vej til at forlade landet - i hvert fald når det gælder produktion.
En sådan udmelding fra en regering, som ikke har gjort andet end åbne de offentlige kasser for folk på overførselsindkomst og overøse erhvervlivet med afgifter og ekstra skatter, er simpelthen rædselsfuld.
Den lille nepotisthvalp Helveg Petersen er kun i folketingsgruppen i kraft af sin nepotistiske far.
Ligesom Hækkerup klanen, Auken klanen, Vestager klanen, og Møger klanen i kraft af sin far som er direktør for Pension Danmark.
For slet ikke at snakke om sinkeklanen der stemmer på alle mulige fjolsesocialister. Er du snart klar til at lægge arm med JBO?
Jeg stemte på Liberal Alliance, derfor vil jeg spørge jer, hvad agter i at gøre ved dette?
I har en demokratisk forpligtelse til at kæmpe for at stoppe det her vanvid.
Jeg forudser LA en stor fremtid hvis regeringen fortsætter i samme spor.
Denne pressemeddelelse er udsendt fra LA:
http://link.globasemail.com/webversion.php?3d066602-f8b6075b-0540503e
Gid det må gå ligesådan for De Radikale:
"De Radikale har haft meget høj stemmeføring, men er i denne sammenhæng uinteressante. Det handler om fremtidens arbejdspladser, og det er ikke De Radikale, der under nogen omstændigheder skal udfylde den rolle"
Grimt som nogen vil slagte en gås, der lægger guldæg...
Freudian slip!
En folkesocialist eller suicidalakrobat ligge inde med samme hjernedøde holdninger, en Ida Auken eller Dan Jørgensen er formentlig fuldstændig enig i radigalningens synspunkter.
Nej nej Ida Auken instillede Aalborg Portland til EU´s miljøpris på baggrund af deres miljøredegørelse og grønne regnskab fra 2010 .
Det gjorde hun 7 november . . . . . . .
http://www.tv2nord.dk/artikel/180944:Erhverv--Aalborg-Portland-indstillet-til-miljoepris
Sandheden er vel egentlig den at den lovgivning inkl. kommentarerne om Portland der hidtil er gennemført (fedtafgift etc.) af regeringen er love der rammer de Radikale vælgere relativt lidt, men med fuld effekt på dem der ikke har så mange penge (S, EL og SF).
Der er vel ingen - alternativt meget få - af dem der bliver fyret hos Portland der har stemt Radikalt så hvorfor skulle de Radikale så bekymre sig om dem..???
Når jeg fra mit vindue på toppen af Nørresundby skuer ud over Limfjordens vande, aner jeg i det fjerne et af verdens mest moderne og miljøvenlige produktionsanlæg indenfor cement-branchen. Jeg ser en virksomhed der omstillede sin produktion henimod energieffektivitet, jeg ser et udkomme af hvad produktion og videnskab kan udrette i fællesskab.
Hr. Helveg ser en hindring for klap på skulderen næste gang han skal til møde i klimaklubben.
Det er jeg ret enig i, men de kommer sikkert til at automatisere mere derfor er det alligevel desværre lidt rigtigt det den radigale siger.
De radikale, lige som S/SF tror at vi kan klare os med et par akademikere, der laver lidt kunst, og det vil finansiere landet.
Problemet er at virkeligheden er groft sagt ca således..
1 akademikere laver noget som medførere
10-20 faglærte får noget at lave som medfører
10-100 ufaglærte får noget at lave..
(de faktiske tal variere enormt).
Men der er ikke nok arbejde til at vi kan havde 3 millioner akademikere, fordi det de laver har ingen værdi hvis det ikke bliver ført ud i livet, det kræver at der er nogen der kan realisere konceptet, og de efter nogen der kan producere konceptet.
Vi har næsten fuldstændigt fjernet de 2 nederest lag, og resten af verden har flere akademikere end vi har, så danmark har sådan ca intetn.
De radikale tror åbenbart vi skal satse på luft kasteller så som alternativ energi via vindmøller - og vi ved alle hvor godt det går, og vil gerne lukke all virksomheder der ikke hører hjemme i deres visioner på trods af at det på sigt skader miljøet, da hvis portland lukker, skal vi købe cement fra lande som har en mindre strikt miljø lovgivning. Det betyder mens de radikale, og soicialisterne kan sidde og klappe hænder over at Danmark ikke forurener, har vi bare eksporteret svineriet til andre lande (sammen med alle vores jobs).
Det her hedder at gamble med økonomien, lukke gamle relativ stabile virksomheder, i håb om at skabe nogle ustablie nye...
Hazardspil med fremtiden.. suk, skam man ikke kan fyre dem, eller melde sig ud af deres system.
Der er enorme modsætninger i de radikales grundlag, som de fremtræder i dag:
De vil være mere "humane" og "grønne" og "konsekvente" end venstrefløjen og mere "økonomisk fornuftige" end de liberale. Hørte forleden en radikal kalde sig liberal (det er en sjælden udmelding). Var det mon ikke Morten Østergaard? Han galper op tidligt og silde om de unge studerende og innovation.
Alle i regeringen har lært at sige: Vi skal have vækst og arbejdspladser!
Modsætningerne er bl.a. indbygget i de to poster her:
- Martin Lidegaard som miljø-, energi og bygningsminister (hvem sagde cement!)
- Margrethe Vestager som økonomi- og indenrigsminister (gentager: økonomi!)
Hvem vinder? Ja, Hvad interesserer de intellektuelle mest? Miljø eller "gammeldags" rygende arbejdspladser?
Fremtidens job skal ikke komme fra industrier som Aalborg Portland, men fra de nye tiltag i den grønne sektor oplyser Rasmus Helveg Petersen.
Jamen, Vestas har jo lige fyret 3.000 mand? Hvordan skal Vestas kunne profitere i fremtiden, hvis de mangler det fundament til deres møller som ALENE kan bygges med cement? Hvor meget koster det lige at fragte tonsvis af cement (af en ringere kvalitet) fra udlandet? Er han helt blæst?
Nu slår det mig pludselig hvorfor de er så vilde med vindmøller. De giver samme lyd som det indre af deres hoveder.
Hvis i har set IRobot kan i sikkert huske den altkontrollerende computers stemme : My logic is undeniable. I kan ikke fornægte min logik.
Et eksempel på dette er: pålæg en gruppe af virksomheder en afgift for at skaffe penge, luk derefter virskomheden.
Jo.. My logic is undeniable....
UPDATE: Rasmus Helveg Petersen er på TV2 NEWS her kl. 17.00
Mærkeligt at ikke også gartnerierne, landbruget og tårnproducenter til vindmølleindustrien fik kniven.
For sikke de sviner med ressourcer, det gør vi ikke i pæne Danmark.
Det bliver sku spændende at se, om vi virkeligt kan leve af at plukke hinanden.
Måske skulle vi tage en rask borgerkrig og få det her land delt op i øst og vest, Fynboerne kan selv bestemme hvilken bro vi skal sprænge i luften.
Gad nok vide om Aalborg Portlands arbejdere stemmer SSF næste gang?
Hvorfor får de ikke bare gjort det færdigt og får justeret den danske produktion på én gang, så vi kun producerer ting vi får det godt i maven af at tænke på...?!
Jeg forestiller mig et lovkrav der siger at eneste råvarer der må anvendes i produktionen fremover er luftkasteller, Co2, umættede fedtsyrer, bankbosser, lakrids og tobak...
Og eneste spildprodukt må være sælunger, regnbuer og mere is til polerne... Kom så F-A-RV-EL, sæt igang.
De er jo radikale. Havde man ventet andet?
Hvad skal man med cement når man har politikere med jord i hovedet?
Det må være rimeligt, at han fortæller hvilke andre brancher, der heller ikke passer ind
i regeringens fremtid.
Gad forresten vide, om ikke der bliver brug for lidt cement i forbindelse med regeringens så højt besungne kickstart. Noget tyder på at den iderige Rasmus Helveg Petersen ikke regner med at ideen om kickstart har nogen gang på jorden, så et eller andet roterer!
Der må vel påregnes brug af lidt cement i forbindelse med regeringens så højt besungne kickstart.
Åbenbart regner Den iderige Rasmus Helveg Petersen ikke med at denne kickstart har nogen gang på jorden så noget må roterer.
Der er simpelthen for mange i det folketing som aldrig har været på en arbejdsplads, eller i det hele taget ved hvad der foregår i det virkelige liv.
Flere artikler fra Politik
Dømt for mord i 2008 - laver røveri i 2012
Udgivet for 10 timer og 43 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 22:32 til Boblere af Kim Ursin
Kilde: ekstrabladet.dk
16 børn = 17 ansatte
Udgivet for 12 timer og 13 minutter siden i Politik
Pia Kjærsgaard frifundet i injurie-sag - Samarbejds-Politiken.dk
Udgivet for 13 timer og 53 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 18:12 til Boblere af Hans Und
Kilde: politiken.dk
Den røde blok har en hovedpine
Udgivet for 9 timer og 43 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 21:59 til Boblere af Henrik Lundquist
Nej-partier kræver folkeafstemning om finanspagt - dr.dk/Nyheder/Indland
Udgivet for 14 timer og 18 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 18:45 til Boblere af Censete libere
Kilde: dr.dk
Bambi i Prins Jørgens Gaard
Udgivet for 1 dag og 3 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 09:12 til Boblere af Ole Birk Olesen
Kilde: jarlcordua.dk
LA: Hvad er der nu galt med at lease sin bil, Søvndal?
Udgivet for 22 timer og 28 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 10:47 til Boblere af Ole Birk Olesen
Kilde: liberalalliance.dk
Højreradikale Michael Ellegaard fængslet en uge for skud mod betjent
Udgivet for 9 timer og 4 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 23:39 til Boblere af Polyb
Kilde: fyens.dk
Jeg sagde jo, at Christiansborg-pressen var sammenspist
Udgivet for 12 timer og 33 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 19:27 til Boblere af Carsten Jensen
Finanspagten udløser ikke folkeafstemning
Udgivet for 17 timer og 12 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 15:54 til Boblere af Einer T. Ludvigsen
Kilde: politiken.dk
Ingen folkeafstemning om EUs finanspagt - Politiko | www.b.dk
Udgivet for 16 timer og 24 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 16:32 til Boblere af Jan jacobsen
Kilde: b.dk
Regeringen har set sig sur på leje af bil
Udgivet for 23 timer og 18 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 09:57 til Boblere af Ole Birk Olesen
Kilde: dr.dk
Hvad sagde vi
Udgivet for 23 timer og 36 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 09:39 til Boblere af Carl Andersen
Finanspagten udløser ikke behov for folkeafstemning efter grundloven
Udgivet for 17 timer og 12 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 15:57 til Boblere af Censete libere
Leasing skat. Er det overhovedet realistisk?
Udgivet for 21 timer og 21 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 11:15 til Boblere af Bo Bennekov
Takstnedsættelser for 500 millioner kroner til tog og busser over hele landet er helt virkningsløs
Udgivet for 23 timer og 43 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 07:19 til Boblere af Ola Hansen
Den miljøfjendske regering slår til igen
Udgivet for 19 timer og 55 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 12:10 til Boblere af Carsten Jensen
Søvndals newspeak: Jeg synes faktisk, det er en ret stor sejr
Udgivet for 1 dag og 51 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 08:24 til Boblere af Helle
Kilde: politiken.dk
Ung og syg – gammel og frisk » Den Korte Avis - Klar – Skarp – Seriøs
Udgivet for 19 timer og 39 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 12:19 til Boblere af Lordsasa
Kilde: denkorteavis.dk
Det ser sort ud for dyrene i Danmark
Udgivet for 14 timer og 9 minutter siden i Politik
Tilføjet 22/02 14:50 til Boblere af LAndersson
|
Om Ole Birk Olesen Redaktør og medejer af 180Grader.dk. Medlem af Folketinget for Liberal Alliance. Født i 1972 og opvokset på en gård ved Agerskov i... Se Ole Birk Olesens profil eller Følg Ole Birk Olesen |
Dømt for mord i 2008 - laver røveri i 2012 22/02 22:32 - 81 klik
Den gode nyhed: 1 milliard mere i skat 22/02 21:14 - 80 klik
Niels Erik Hansen, Dansk Racisme Center, er ligeglad med jøderne. 22/02 18:20 - 61 klik
LA: Hvad er der nu galt med at lease sin bil, Søvndal? 22/02 10:47 - 766 klik
Bambi i Prins Jørgens Gaard 22/02 09:12 - 742 klik
Tysk forfatnings-domstol omstøder rygeforbud i Hamburg 22/02 12:58 - 635 klik
Fru Kinnock undgår - igen - beskatning, hvor er hun dog heldig. 22/02 08:15 - 547 klik
Hans børn er hverken drenge eller piger 22/02 16:04 - 474 klik
|
|
Komiske Ali grøn af misundelse Tilføjet 19/02 16:43 af Villum Christensen |
|
|
Borgerligt redepisseri eller konservativt harakiri? Tilføjet 19/02 22:26 af Jeppe Toft |
|
|
Følelsen af forår i februar- med en kulturdelegation i Moskva for 25 år siden Tilføjet 16/02 17:04 af Thomas Petersen |
|
|
Når kvinder hader Tilføjet 16/02 22:22 af suzanne bjerrehuus |
|
|
Brænd en bil, så får du integration Tilføjet 14/02 08:56 af Heidi Wang |
| Flere klummer | |

Bookmarklet

