Så dør baby!
Udgivet for 297 dage siden i Politik
Tilføjet 02/08 11:34 til Boblere af Søren Søltoft Holmboe
"Så dør baby", sådan lød det fra komikeren, Rune Klans figur (en hysterisk mor, der i dén grad havde sat sig på sin mand), når hun skulle argumentere overfor sin mand i satireprogrammet ”Tak for i aften”. Stort set uanset hvad "så dør baby". Det er den samme oplevelse, jeg har, når jeg ser store dele af de danske politikere på skærmen – uanset hvilken fløj, de repræsenterer.
Tillad mig at tage bladet fra munden.
De danske politikere - dette er en grov generalisering - er en samling visionsløse, indholdstomme, virkelighedsfjerne, kurveaflæsende men dog ikke forstående og på samme tid – eller netop derfor – skræmmeretorik benyttende, spejlblanke, kønsløse og udstyret med ingen røv i bukserne, vælgerangste og således ud fra meningsmålingernes pejling meningsomskiftelige og deraf vævende og på ingen måde bidragydende taburetklæbere!
De kan ikke bidrage med andet end: "Så dør baby!"
I stedet for at se hvad i alverden vi kan få ud af at gøre det hele på en ny måde, turer de frem med floskler som: "Så er vi usolidariske, og det går ud over de svageste. Så mister vi vores velfærdssamfund. Så må vi lukke skoler… SÅ DØR BABY!!!"
Hvem på Borgen kan se mulighederne? Hvem på Borgen tør fortælle borgerne, at deres skattekroner ikke skal gå til kollektiv velfærd, men i stedet til MÅLRETTET velfærd? For så længe alle skal have det samme – uanset behov – vil ingen få deres behov dækket ordentligt.
Isle of Man har en indkomstskat på maks. 20%, ingen selskabsskat, en voksende økonomi, lav arbejdsløshed og god velfærd. Alt imens vi danskere bliver lullet i søvn med, at vi skal blive ved med at fortsætte med det samme, uagtet at verden har ændret sig markant siden den danske velfærdsstats oprindelse.
Men at de danske politikere har visioner, gennemslagskraft og rygrad som et af Østersøens bunddyr, ville jeg kunne leve med, hvis det forholdt sig sådan, at den danske journaliststab og presse konfronterede dem med de manglende visioner på nationens vegne. Men dét sker heller ikke. I stedet bliver visionære politikere og personligheder skudt ned, fordi de bevæger sig uden for normen.
Sikke et tamt samfund, vi har fået os bygget her. Tænk hvis man hørte en journalist sige: ”Hey makker, 20% skat… Det lyder vildt. Hvordan i alverden vil du realisere dette? Fortæl fortæl…”. I stedet bliver han udstillet og latterliggjort.
På bedste politiker manér, kan jeg kun sige: Hvis vi ikke vender skuden nu, SÅ DØR BABY!!!
SUK!
Rune Klans figur minder på mange måder om vores politisk korrekte og fordømmende ”Big Mother”.
// Søren
God pointe
Hvorfor behandler du ikke modargumentet med at Isle of Man's lave skat fungerer så godt fordi den skummer fløden ved at en masse virksomheder flytter dertil fra fastlandet og betaler deres skat der i stedet for, og at landet som helhed ikke ville fungere med en skat på 20%?
Herligt, lad os lave Danmark om til europas "Isle of Man", så vi ville kunne have vores velfærd for tjente penge i stedet for lånte penge!
Ja for hunde.....men hvordan afskaffer vi nu lige gæld optaget i spekulationsøjemed? Ved at forbyde spekulationsaktiviteter? Den er jeg dælme med på. Der er ingen tvivl om, at spekulation er hamrende usundt for både den enkelte aktør og for samfundet.
Begrundelse: Spekulation er jo ikke andet end en legaliseret, systematiseret og anelse mere avanceret udgave af roulette. Hvor stor er tilliden til, at kuglen lander på sort, rød eller ligefrem et vindertal? Men det er samtidig en vital del af finansieringen af og i erhvervslivet. Så det lyder sgu' usundt. Intet under, at når man blander en feminin økonomi, der reagerer på følelser, sammen med det maskuline og lidt stive erhvervsliv, så må det slå gnister. Og føre til katastrofer. Nå ja, det er jo også det, det gør. Sorry, I rest my case.
Hvis du ser på den økonomiske udvikling i den vestlige verden de sidste 150 år, så har der været tale om en stabil eksponentiel stigning i velstanden, med en række mindre (MINDRE!) kurrer på tråden i forbindelse med krige og recessioner.
Men disse recessioner slår ikke "gnister". Danmarks BNP er for nuværende ca. på niveau med 2006. Og i 2006 var der ingen der talte om at Danmark var en økonomisk katastrofe. Megen af denne krisesnak bunder udelukkende i, om konjunkturerne er på vej op eller ned, ikke samfundets absolutte velstand på et givent tidspunkt.
Så hvis man vil gøre et mindre velstandstab, der efter alt at dømme kommer til at vare et par år, til en kæmpe katastrofe, ja så er det altså noget der foregår oppe i ens eget hovede og ikke i virkeligheden.
Danmarks egentlige økonomiske problem, er en for lav vækst i produktiviteten, pga. en for stor offentlig sektor og for højt et skattetryk. Dette skaber lav vækst på lang sigt.
Der er ikke selskabsskat paa Isle of Man, saa naar du siger at virksomheder flytter dertil og betaler deres skat der, saa er det ukorrekt.
Det er vidst selektiv læsning det her. Problemet er at han ikke tager stilling til at arbejdspladserne bliver skabt på bekostning af arbejdspladser andetsteds og bare konkluderer lav skat derfor er godt.
Sådan er det vel altid.
Du kan altid argumentere på bedste beton-socialistiske vis at en opstået arbejdsplads er en tabt arbejdsplads et andet sted.
Lad os bare lukrere på de andre fjolser, så kan bistandsklienterne flytte et andet sted hen.
Jeg tager slet ikke stilling til Isle of Man modellen her. Det er SLET ikke meningen med teksten... Det her handler om, at man ikke kan komme med alternative visioner (sågar modeller, der findes andre steder) i pressen, uden at det bliver heglet ned.
For tilsyneladende har pressen og politikerne det fælles fokus, at det handler om at sige det, vi gerne vil høre og vise os det, vi gerne vil se...
Det er uintelligent, fladt og det bidrager med intet. Og jeg tror ikke, at det var det, pressen så som sin fornemmeste opgave i begyndelsen.
Men sådan er det at leve i et land, hvor tilfredshed og leverpostej ligger side om side i købmandens køledisk.
Så må andre jo også sænke skatten. Lav skat er et konkurrenceparameter. Ufatteligt at nogen stadig ikke fatter dette.
En stor del af debatten om fremtidens samfund går da netop på hvordan vi kan tiltrække selskaber, booste iværksætteriet og i det hele taget få flere arbejdspladser.
Her har vi et eksempel på at lav personskat og ingen selskabsskat opnår lige præcis det, og så bliver du absolut nødt til at problematisere det, frem for at tage det til dig?
Det er ren idealisme du udviser. Uden skyggen af pragmatisme. Det håber jeg du selv kan se.
Hvad er det du mener med at arbejdspladserne skabes på bekostning af andre? Skal det nu være forbudt at flytte virksomheder til Danmark fra udlandet, fordi det er synd for de andre? Hvis der oprettes et selskab i Danmark som dækker et bestemt behov er der jo stadig sandsynligheden for at de udkonkurrerer en udenlandsk konkurrent som så må fyre sine medarbejdere som en direkte konsekvens af, at deres funktion er flyttet til Danmark. Vores efterspørgsel stiger jo ikke bare fordi der kommer flere udbydere på markedet, vel?
Du har ret. Ingen grund til at sætte skatterne ned herhjemme. Er jo ligegyldigt om arbejdspladserne (f.eks. slagteriarbejderne (Danish Crown)) flytter det hele til Polen. En arbejdsplads er jo en arbejdsplads.
Vi kan jo bare sætte skatten lidt mere op for de resterende arbejdspladser herhjemme...
Jeg vil svare jer alle kort. De virksomheder jeg snakker om er dem der flytter fra fastlandet dertil, eller vælger at bygge deres nye kontor der. Det er ikke at skabe nye arbejdspladser. Det er at flytte dem.
...?
Øen er selvstændig... Om disse arbejdspladser kommer fra Kina er et fedt...
For Øen er det jo ikke ligegyldigt. På samme måde som det heller ikke er ligegyldigt for os, om Danish Crown har arbejdspladserne i Danmark eller i Polen.
LOL - Ja, når en person får et job, så er han en egoist som bare vil rage til sig. For han tager jo jobbet fra en anden person...
hele eksemplet er lidt fallit, i og med Isle of Man er en lillebitte ø, der ligger isoleret fra resten af Storbritannien. Besværlig transport, besværlig infrastruktur - hvilke virksomheder ville have interesse i at flytte derud, bortset fra hvis de ville ligge i skattely? Hele pointen med den ekstremt lave skat er jo netop at lokke folk til, fordi det ikke er et attraktivt sted at være. Det gør det ikke op for alle de ekstraudgifter der ville være ved at drive virksomhed derovre. - og sådan er det jo typisk de steder hvor skatterne er ekstremt lave.
Det er fordi, du ikke er særligt vidende om økonomi, at du argumenterer, som du gør.
Det skal du nu ikke høre for - Helle Thorning har samme problem.
Der, hvor du går galt i byen, er når du antager, at dette er et nulsumsspil. Altså at hver krone tjent på IoM er tabt i fx UK.
Dette er ikke korrekt. Der vil være x antal investeringer, der er rentable på IoM, som ikke ville være det i fx UK eller Danmark. Det betyder altså, at x antal jobs skabes pga. den lavere selskabsskat.
Er det godt eller dårligt for verden, at der skabes flere jobs?
Jeg er godt klar over det ikke er 1:1, det er også derfor jeg holder mig til at snakke om de virksomheder der flytter deres kontor fra fastlandet dertil, eller vælger at bygge deres kontor der i stedet. Det er nok stadig ikke 1:1, men nok rimeligt tæt på.
Du prøver at forestille, at der er nogle firmaer, der bare kunne vælge det ene eller det andet sted. Men husk lige, at når de sparer penge på skat i det billigere sted, så er der også flere penge at investere.
Langt fra 1:1, faktisk :)
1. Lad os sige at virksomheden spare 1 million om året i skat, bare for at tage et rundt tal.
2. De penge vil virksomheden så gøre noget ved --- enten investere i virksomheden eller udbetale i udbytte.
2.a.Lad os for sjov skyld tage det første.
3. 1 million kroner i sparet skat investeret giver så N arbejdspladser et eller andet sted.
4. Det land som virksomheden flytter fra taber så X antal millioner kroner i skat, som igang betyder at landet må skærer M stillinger væk
5. Og endeligt, Isle of Man vinder (X-1) millioner kroner, som de så kan investerer, hvilket giver K ekstra arbejdspladser.
6. Så resultatet er at der bliver skat N+K-M arbejdspladser. Om det tal er positivt eller negativt afhænger af effektivten af fraflytterlandet, tilflytterlander og virksomheden.
7. Så hvis et effektivt firma flytter fra et land med en ineffektiv offentlig sektor (e.g. Danmark) til et land med en effektiv offentlig sektor, så skabes der en mængde job.
8. Omvendt, hvis et ineffektivt firma flytter til et ineffektiv land fra et effektivt (men skattemæssigt dyrere) land, tabes der arberjdspladser.
Min mavefornemmelse er, at lande med store offentlige sektorer er mindre effektive, hvorfor jeg tror 7 sker mere end 8. Det er dog bare noget jeg tror.
P.S: Hvis differencen udbetales, sker der lidt det samme, så er det bare dem der får det udbetalt der forbruger el. investerer og dermed overtager virksomhedens jobskabende rolle.
Crispy,
Hvis du har adgang til et videnskabeligt studie, der viser at hele den samlede vækst og velstand på Isle of Man udelukkende skyldes at virksomheder er flyttet dertil må du gerne henvise til det.
Kunne du måske forstille dig, at det også have noget at gøre med at de lokale arbejdede mere og at der var mindre sort arbejde?
Der er mange ting man kan forestille sig. Man kunne også forestille sig at vellønnede folk flytter derover fordi skatten er lav? Der er åbenbart en pæn befolkningstilvækst, såvel som stigning i gennemsnitsløn og tårnhøje ejendomspriser.
Jep og noget nyt kan endelig opstå. Sorry guys, men I tænker slet ikke ud af boksen, kun i de sædvanlige, gammelvante termer, og det skal nok hjælpe fedt. Held og lykke :)
Sport one ...
Sådan er det med demokrati :)
Fantastisk!
Søren is back :-)
Håber, at alt er vel hos dig!
Hej Rune,
Absolut. Jeg håber,det samme gælder hos dig.
Kommer du ikke snart over på "the dark side" - her er ret skægt ;-)
Som varm fortaler for 0 personskat, havde det været fantastisk med et: "Hey makker, ingen personskat… Det lyder vildt. Hvordan i alverden vil du realisere dette? Fortæl fortæl…”..
I dog. Det vidste jeg ikke. Helt sammenlignelige med Danmark? Interessant. Hvor?
Og hvis det er tilfældet, hvori er så det geniale i netop 20% personskat? Det er jo alt andet lige langt mere end nul?
Jeg er fuldstændig enig i pointen i denne klumme. Det er da besynderligt, at et enigt korps af politikere og journalister fastholder en beton-skepsis over for den liberale vej - altså at sænke de offentlige udgifter, lade borgerne disponere selv, og være kritiske over for ALLE offentlige investeringer og projekter som kan medføre højere skatter (inkl. afgifter).
Man skulle tro det ville være sådan med forslag om mere socialiste, stat og ensretning. For de historiske eksempler på død, tortur, frihedsberøvelse, menneskelig og økonomisk undergang står jo i kø for at blive fremhævet. Men nej. Både DF, V, K, R, S, SF og Ø har frit spil til at lufte deres liderlighed i forhold til love, kontrol, afgifter, skatter, forbud, påbud, reguleringer, mere skatteplyndring, og på stadig mere kreative måder.
Og hver gang slipper de afsted med at sige, at hvis ikke det offentlige varetager dette og hint, så dør baby. Det bliver en social massakre. Folk dør i gaderne. Det bliver helt forfærdeligt. Ingen vil kunne lide den slags egoistisk samfund. Ikke hvis man har det rigtige menneskesyn.
Bullshit!!!....siger jeg.
Der findes flere lande som er mere frie og liberale end Danmark. Ingen af disse steder er der indsat FN-soldater eller nødhjælps-lejre, for at håndtere de sultne masser af flygtninge, eller indsamle lig i gaderne til de sociale massegrave.
Den slags hører man bare ikke så meget om, vel?
Og hvorfor ikke?
Fordi så dør baby!
Så lukkes luften ud af den kollektive illusion vi lider under, hvor offentlig styring og kontrol, flere love og mere stat og kommune betyder mere velfærd til de svage. Stat + skat = velfærd. Det er den Hækkerup'ske logik. Og hvem vil ikke have velfærd til de svageste? Og hvem vil ikke selv have lidt?
Kandidaterne fra det lille socialliberale parti har en gigantisk opgave foran sig, hvis de vil vende udviklingen. For som Anders Samuelsen skriver på disse elektroniske pergamenter, så er det sidste chance (hvis den ikke allerede er forpasset). Antallet af nydere stiger, mens antallet af ydere falder støt.
Det er da besynderligt, at et enigt korps af politikere og journalister fastholder en beton-skepsis over for den liberale vej.
Det er åbenbart altid besynderligt, når andre oplever verden anderledes end én selv. Nej, lad os få knægtet alle dem, der ikke er enige i de liberalistiske tankesæt. Lad os indføre et liberalt diktatur, så vi kan vise verden, hvor vidunderligt skønt alting bliver, når vi tvinges til at udnytte alt og alle bedst muligt!! Yeeeeehaaaaa the last Redneck is still in town.
liberalt diktatur
Dette begreb er lige så selvmodsigende som en tavs kvinde, eller en fredelig revolution.
Alle tre dele er da tænkeligt :) Er der ikke et par stater i Østen der er omtrendt ligeså liberale som de Vestlige demokratier, men som er diktaturer? Kvinder er ofte tavse. Og herhjemme havde vi "påskekrisen"... en fredelig revolution.
Det er også tænkeligt, at man kan fange ål med en lasso.
Find lige navnene på de liberale stater i Østen. Så skal jeg fortælle dig om de er liberale, eller diktaturer. For de kan ikke være begge dele, med mindre man har en helt særlig definition af de to begreber (og har den helt for sig selv, da andre kun vil have hovedrysten og/eller medfølelse over for personer som siger sådan).
Med hensyn til revolution, så støtter jeg mig til bl.a. denne forklaring af begrebet, og det faktum, at en klassekamp-baseret overtagelse af MINE værdier ALDRIG vil blive fredelig. Mennesker vil komme til skade. Både de som kommer for at berøve mig mine værdier, og måske også mig selv (hvis de er nok, og har organiseret sig bedre end et gennemsnitligt landsråd i Enhedslisten). Det bliver langt fra fredeligt!!
Ang. liberalt diktatur. Jeg skrev med vilje "ligeså liberalt som vestlige demokratier". Ellers kan man jo altid fælde det på at ikke alle er lige for loven (altså diktatoren, svarende til f.eks. udenlandske diplomater, folketingspolitikere og andre). Så vi skal bare lede efter en meget tilbagetrukket diktator der kun dikterer landets love, en nogenlunde ukrænkelig ejendomsret etc. Det skulle ikke være umuligt... det er i hvert fald ikke utænkeligt.
Ang. revolution holder dit argument ikke vand, både fordi din definition er alt for snæver, men især fordi at du antager at en revolution berører dig. Vil du rejse til Argentina og kæmpe mod en revolution der? Hvad med en revolution på Tåsinge?
En bedre definition på revolution findes bl.a. på ordbog over det danske sprog: http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=revolution . (Og ja, det er reklame, ODS-på-nettet er noget af det fede der er sket under vores nuværende regering).
Ang. revolution holder dit argument ikke vand, både fordi din definition er alt for snæver, men især fordi at du antager at en revolution berører dig. Vil du rejse til Argentina og kæmpe mod en revolution der? Hvad med en revolution på Tåsinge?
Jeg vil slet ikke kæmpe aktivt mod nogen revolution, hverken her eller i udlandet. Men skulle en sådan opstå her, og den kom forbi min matrikel for at frarøve mig de sidste værdier, så ville der blive kamp.
Så vi skal bare lede efter en meget tilbagetrukket diktator der kun dikterer landets love, en nogenlunde ukrænkelig ejendomsret etc. Det skulle ikke være umuligt... det er i hvert fald ikke utænkeligt.
God fornøjelse med forskningen. Hejs flaget hvis du finder et land hvor folk på diktatorisk vis tvinges til at være frie og ansvarlige.
Liberalt diktatur er da ikke selvmodsigende. Rigtigt mange mennesker har jo endnu ikke fattet konceptet i kun at tilgodese sig selv. Og vil de ikke lære det, må de tvinges. Væk med alt det befamlende, kvalmende, sociale pis, og ind med den frie ejendoms - og udnyttelsesret, bevogtet af maskingeværer og selvstændige vagtkorps. Ingen våbenlov, ingen hindringer.
Hvad skal vi i det hele taget med politiet, når de alligevel ikke kan beskytte os mod kriminelle, asociale og psykisk syge nasserøve, romaer og bådflygtninge? Næ du. Afskaf policen og lad den enkelte borger selv betale for den beskyttelse, han eller hun har brug for. Så sparer vi ufatteligt mange skattekroner.
Og nu vi er ved det, så lad os for guds skyld også få fjernet samtlige subsidier til erhvervslivet, landbrug og fiskeri. De basseører har, om noget, det langt bedre i borgernes egne lommer. Det kan fanme ikke passe, at arbejdsmand Knokkelrøv og pensionist Humlefryd, via skatten, skal understøtte dele af erhvervslivet, de ikke selv er ansat i eller kan få del i overskuddet fra. Helt væk med de store perspektiver og på med de rigtigt små sko. Så skal vi nok komme deruda'!
Det liberale samfund tvinger ingen til at være liberale. Her er det fuldstændig frivilligt om man ønsker at leve socialistisk, med fælleskasser, bureaukrati og hele pivetøjet. Forskellen er blot, at man ikke kan tvinge mennesker til at deltage, hvis de ikke ønsker det. Med andre ord, så kan socialister være lige så socialistiske som de drømmer om i det liberale samfund, men kun sammen med ligesindede, naturligvis.
Dette i skærende kontrast til det socialistiske samfund, der ikke tillader liberalisme, men benytter sig af tvang, trusler og vold, overfor de der ikke deler den socialistiske verdensopfattelse.
Et diktatur behøver ikke at være baseret på vold (selvom det ofte er).Hvis f.eks. (næsten) alle var enige om at jeg bestemmer, ville vi få et ikke-voldeligt liberalt diktatur (fordi jeg nu tilfældigvis er liberal).
Det er ikke et krav at alle er enige om alt, bare de er enige om mig. Og med min smukke krop og blændende intellekt, hvordan kunne det så være anderledes ;)
Så når jeg i det samfund ikke vil have at du bestemmer over mit liv, min familie, min ejendom og mit firma, og jeg trodser dig. Hvad er så svaret? Tvang? For hvis du laver nogle regler, er det vel for at man skal følge dem, og hvad er så dit svar når jeg nægter.
Vold.
Et diktatur vil ALTID basere sig på vold. Det er hele pointen. Hvis ALLE synes at det var en skide god ide at du bestemte, så bestemte du jo allerede. Der er ingen grund til at diktere noget, hvis alle er enige. Jeg er ikke enig, hvad vil du gøre?
Vold / tvang
Alle samfund er baseret på (truslen om) vold mod det lille mindretal, der ikke vil indordne sig. Det gælder i alle samfund, også et ultimativt liberalt (i det tilfælde ville volden rette sig mod dem der prøvede at knægte andres vilje med vold, f.eks.).
En diktator behøver ikke at ville bestemme over individerne liv etc, blot lovene. Et diktatur kan i princippet sagtens være liberalt, ligesom et demokrati sagtens kan være totalitært.
Alle samfund er baseret på (truslen om) vold mod det lille mindretal, der ikke vil indordne sig. Det gælder i alle samfund, også et ultimativt liberalt (i det tilfælde ville volden rette sig mod dem der prøvede at knægte andres vilje med vold, f.eks.).
Nu bytter du jo rundt på årsag og virkning. I et liberalt samfund respekterer man ejendomsretten. Om det så er en pind, dit hus, dine ting eller hvad ved jeg. Hvis nogen krænker din ejendomsret (som er ukrænkelig, husk det), så må man forsvare sig mod krænkeren. Det er det du omtaler, og reaktionen hedder selvforsvar.
En diktator behøver ikke at ville bestemme over individerne liv etc, blot lovene. Et diktatur kan i princippet sagtens være liberalt
Det er MEGET teoretisk og aldrig forekommet. Ikke mindst da fødekæden til det slutresultat, aldrig vil gå gennem diktatur. Så "sagtens" er lige friskt nok.
Men hvis vi fandt en leder et sted med den holdning, var han jo blevet valgt med glæde, og var ikke en diktator.
ligesom et demokrati sagtens kan være totalitært.'
Enig, som det Kleptokrati vi på mange måder har herhjemme...
Nu bytter du jo rundt på årsag og virkning. I et liberalt samfund respekterer man ejendomsretten. Om det så er en pind, dit hus, dine ting eller hvad ved jeg. Hvis nogen krænker din ejendomsret (som er ukrænkelig, husk det), så må man forsvare sig mod krænkeren. Det er det du omtaler, og reaktionen hedder selvforsvar.
Selvforsvar er at forsvare sig selv og sine kære, ikke sine ting. Og husk, i alle liberale samfund er det (som regel) ikke én selv der forsvarer, men en eller anden form for myndighed. Præcist som den vold der ville blive anvendt i et socialistisk samfund mod dem der ikke vil dele. Jeg er selv liberal, og ville foretrække et væsentligt friere samfund en det vi har nu, men fraværet af vold er *ikke* det der adskiller et liberalt samfund fra f.eks. et diktatorisk eller et socialistisk. Det er retten til at bestemme over sig selv (med de vanlige forbehold).
Selvforsvar er at forsvare sig selv og sine kære, ikke sine ting.
Helt uenig. Hvis nogen vil tage mit hjem, min mad, frugten af mit arbejde, min bil etc. Så er det selvforsvar.
Og husk, i alle liberale samfund er det (som regel) ikke én selv der forsvarer, men en eller anden form for myndighed
Det kan jeg ikke huske, tænker du ikke på socialstater, hvor man har outsourcet individets frihed og forsvar til et voldsmonopol, det du kalder myndighed. De mest liberale steder jeg kender, har man da som det naturligste ret til at forsvare sig og sine (og ejendom). Castle Doctrine i USA og tilsvarende i Australien...
Rigtigt godt indlæg og rigtig gode pointer; Vores folkevalgte er visionsløse og skræmte over det altid forestående valg, hvor de risikerer at miste deres job. Al opmærksomhed anvendes på at sikre, at færrest muligt trædes over tæerne.
En del af problemet er, at folketingsmedlemmerne passiviseres fra dag 1, hvor de træder ind i Folketinget og underkastes en altomfattende og ødelæggende partidisciplin. Det dræber enhver konstruktiv debat fordi et forslag fra blå blok pr. definition skal mødes af kritik fra rød blok og vice versa.
Politisk diskussion består først og fremmest i at finde fem fejl. Som når SSH fremdrager Isle of Man som eksempel, så er der straks nogen der skal kaste sig over at finde små fejl i detaljen i stedet for at forholde sig til princippet. Eller når Anders Samuelsen kommer til at formulere sig som om han har haft besøg af en VVS-mand, så er der "gud hjælpe mig" nogen der gider bruge tid på at undersøge om det nu også passer i stedet for at forholde sig til det i øvrigt helt rigtige pointe vedrørende vores skattesystem.
indfør max. 2 perioder i folketinget / som politiker... så kunne vi måske slippe af med alle de elendige levebrødspolitikere der aldrig har lavet andet end sidde inde bag et skrivebord på borgen.
alle politikere burde have haft et rigtigt job før de blev politikere.
Kriminalisme eller parasitisme fungerer jo ikke, man kan ikke lave internationale aftaler for at spekulere i hvordan man får mest ud af at bryde dem og internationale aftaler er en del af den moderne verden. For 30-40 år siden var USA et fyrtårn af højteknologi, drivkraft og nye standarder, i dag er USA fanget i sit eget spind, slet ikke en reserve valuta værd. Det kan godt ske at sidegadevekselerene i LA ikke vil erkende det, men baby er død (som jo netop er en reference til parasitisme).
Klummen siger det helt klart. Vore politikere - uanset blå eller røde - er ganske visionsløse. Med det valgsystem vi har, som begunstiger partier og ikke personer, er det helt givet, at baby vil dø.
Venter på at komme på smerteklinik... Nå, heldigvis fik jeg sparket gang i det tunge bureaukrati igen, så mandag er den store dag. Det lykkedes mig, at LÆRE min egen læge, at hun skulle anvise mig til en offentlig og ikke en privat smerteklinik da den private klinik ikke havde sendt mig et brev fordi den ikke modtager anvisninger fra egen læge... Nå, der røg lige nogle måneder igen... Her er forhistorien.
Først bliver skaden kaldt en forstrækning. (På skadestuen). Så plager man (jeg) sin læge indtil hun tror på, at man ikke kan styre benet, og indtil hun ENDELIG anviser en til undersøgelse. Hov, der skal laves et korsbånd. Allan skal opereres. Venteliste... Ankommer til sygehuset... Hov, der skal ikke kun sættes et nyt korsbånd i. Der skal laves flere ting, for der er jo ingen ledbånd tilbage i knæet... "Øøøh, det skal vi altså være to specialister om, og vi skal først bestille noget særligt udstyr hjem for det der bliver en meget stor operation". Allan bliver sendt hjem igen... Venteliste... Operation... "Vi har lavet flere ting så nu er der fire skruer i knæet". "Du får det ikke sjovt de næste måneder"... Tjaa, han kunne lige så godt have sagt år... En del år.
Nej, jeg laver ikke en terrorhandling, men, GRRR.
Got it ?
Venlig hilsen
Tidligere fabriksarbejder, opvasker, tjener, bartender, rengøringsarbejder, sprøjtemaler, fabriksarbejder, "altmuligtmand" ect. 100 % ren straffeattest, 100 % gældfri + dybt had til det danske læge / sygehusvæsen, og generelt det offentlige monster.
Nej, der er ingen der kan bruge MIG til noget. Tak, det har I forlængst fortalt mig. Tja, det har jeg så bare indrettet mig efter. ;-)
Pst, taler og skriver flydende tysk og engelsk. Desuden er jeg ret god til tal..., og har tonsvis af livarfaring, men, sorry, ingen fin uddannelse. Godt der så er mange andre af den slags mennesker i Danmark...
Held og lykke med JBO og Co...!
Det lyder tosset. Jeg har selv haft den skade, to gange. Privat behandling, det tog næsten ingen tid. Kunne faktisk stå på benet samme aften. Hvis du forøvrigt kigger på YouTube under "ACL operation" kan du se at det er rutine. Specialisten laver dem næsten på samlebånd. Og fire skruer? Ved ikke hvordan du har vredet dig, men der var ikke noget med skruer der skulle tages ud bagefter.
Fire skruer for at "holde sammen på det hele". Der var en del der skulle laves. Bla. var alle ledbåndene i siden helt væk. Jeg gik på knoglerne i lang tid. Det gav bare endnu mere slidtage. Nå, lægerne gaaad jo ikke lytte... Næ, skruerne skulle ikke ud igen. Det føles som en stor fjeder med strøm i. Det kaldes vist nervesmerter eller noget i den stil.
Nej, der er ingen der kan bruge MIG til noget. Tak, det har I forlængst fortalt mig.
Nu har jeg ikke læst alle svar til dine indlæg, men jeg har dog aldrig set nogen der formulerede det ovenstående.
Argh. Nu tvinger du mig jo til, at skrive i denne tråd igen. Erhvervslivet har i årevis
ikke kunnet bruge mig til noget, så nu får erhvervslivet jo det bare tilbage af mig. Jeg talte til erhvervslivet generelt. Min baggrund er ikke "fin" nok. Fint. Det gør ikke noget. Jeg tager det med et smil. Uha, det lyder koldt. Tja, det handler ikke om følelser. I hvert fald ikke for mig.
Tja, jeg kan godt forstå, at der ikke er nogle virksomheder der kan bruge mig til noget... Jeg har jo ikke en fin uddannelse. Næ, men jeg er fanme ærlig!
Hvorfor betale til det offentlige monster ? Jeg er kommet så langt, at jeg blæser på penge. Selvstændig ? Det ville ikke blive i Danmark!
Nå, nu smider jeg mig lige ud af debatten igen. Jeg bliver UDE, og så bliver det jo interessant, at se hvad I har at byde på herinde. :-)
S får min stemme. Nej de fortjener det ikke, men, de såkaldte borgerlige / liberale partier fortjener endnu mindre at blive siden på magten. Feje taburetklæbere!
NU får jeres spindoktorer rigtigt travlt! (Jeg har forlængst lavet det nødvendige arbejde). JEG vælter VKO. Det har jeg lovet, og det holder jeg! Kom bare an!
Tja, men, der er ingen der vil have mig. Det må de selv om. Man må godt give mig et tilbud. Det er der bare ingen der gør. Ligegyldigt hvor jeg spørger. Det tager jeg med et smil.
Tjaa, der er dog et lille problem: Søvnløshed på grund af smerter. Har brugt en masse penge på piller, inklusive sovepiller. Næ, så er man ikke stabil. Jeg bruger min energi når den er der, og når jeg er vågen. Tjaa, det er ikke nemt at sove når det brænder som ind i helvede i knæet. Sådan er livet. You can't kill my spirit. ;-)
Fra nu af er vi gode mennesker. Dette er en ordre!
Flere artikler fra Politik
Løgnens imperium misregerer landet
Udgivet for 1 time og 51 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 06:33 til Boblere af Limfjord
Kilde: ekstrabladet.dk
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien
Udgivet for 13 timer og 59 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 19:23 til Boblere af Klaus K
Kilde: metroxpress.dk
Danske ministre stiger 31% i løn
Udgivet for 12 timer og 40 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:05 til Boblere af Claus Tjørndal
Kilde: dr.dk
Minister vil lægge skat på vennetjenester
Udgivet for 22 timer og 56 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 10:23 til Boblere af hoffmann
Kilde: dr.dk
Lufthavnsansatte til kamp mod fagforeninger
Udgivet for 14 timer og 43 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 18:39 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: business.dk
JP opgiver at leje sig ind i højhusprojekt på havnen i Århus. Tvunget væk?
Udgivet for 9 timer og 4 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 00:07 til Boblere af leif
Kilde: jp.dk
Skandale: Venstre vil indfører en millionærskat
Udgivet for 12 timer og 25 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:57 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: b.dk
Når moderinstinktet regerer
Udgivet for 23 timer og 47 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:35 til Boblere af Lennart Kiil
Kilde: manfo.dk
Nu begynder den arabiske vinter
Udgivet for 9 timer og 4 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 21:19 til Boblere af Henrik Johansen
Kilde: blogs.jp.dk
Peter Kurrild-Klitgaard: Danske mediers største USA-hemmelighed
Udgivet for 9 timer og 4 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 23:27 til Boblere af Ola Hansen
Kendt journalist og Stasi-jæger mistænkes for at være storspionen, alle leder efter - Politiken.dk
Udgivet for 3 timer og 21 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 01:07 til Boblere af Jeppe Juhl
Kilde: politiken.dk
Skats lange pokerarm klar til at hive internetudbydere i fogedretten
Udgivet for 17 timer og 35 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:47 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: version2.dk
Kommentatorer: Hele skattereformen kan ryge i skraldespanden
Udgivet for 17 timer og 26 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:57 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: politiken.dk
Skattereformen er socialt SKÆV!
Udgivet for 23 timer og 20 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:32 til Boblere af Jesper Lindgren Hejlesen
Når påbudt politisk korrekthed ikke virker nok --> slå autoritær despoti til
Udgivet for 9 timer og 4 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 21:37 til Boblere af liberfreak
EU-strid kan udløse folkeafstemning
Udgivet for 1 time og 9 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:17 til Boblere af Henrik Johansen
Kilde: jp.dk
Bent Jensen: Bureaukratisk-politisk censur af forskning
Udgivet for 1 dag, 9 timer og 29 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:14 til Boblere af Ola Hansen
Kilde: b.dk
Fagforeningsmafia: KRIFA medlem forsøgt presset ind i LO
Udgivet for 1 dag, 9 timer og 52 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:30 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: tv2nord.dk
Thorning vil give virksomheder strøre fradrag for investeringer
Udgivet for 15 timer og 54 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:52 til Boblere af NickRohde
Kilde: politiken.dk
Kvinde, sælg din krop! | Damefrokosten
Udgivet for 15 timer og 38 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 14:33 til Boblere af Camilla-Dorthea
Kilde: damefrokosten.com
|
|
Bill O'Reilly Caught on Tape Smearing Occupy as Terrorists Tilføjet 25/05 23:26 af NickRohde |
| Flere videoer | |
|
Om Søren Søltoft Holmboe 1. suppleant til Folketinget for Liberal Alliance og medlem af LA's hovedbestyrelse Ligestilling og positiv særbehandling er... Se Søren Søltoft Holmboes profil eller Følg Søren Søltoft Holmboe |
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 69 klik
Løgnens imperium misregerer landet 26/05 06:33 - 63 klik
Danske ministre stiger 31% i løn 25/05 20:05 - 55 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 41 klik
Knud Romer: Facebook er en kræftsvulst på internettet - Politiken.dk 26/05 03:54 - 39 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 1023 klik
855.000 kr. skattekroner lige ned i lommen på 21-årig musiker 24/05 23:13 - 613 klik
Når moderinstinktet regerer 25/05 09:35 - 501 klik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 455 klik
|
|
Tænk at livet koster livet! Tilføjet 23/05 22:39 af Thyra Frank |
|
|
HILSEN FRA KANTEN AF DEPRESSIONEN Tilføjet 23/05 17:04 af Niels Peder Ravn |
|
|
LA har (mere end) et imageproblem med udlændingepolitikken Tilføjet 18/05 15:09 af Torben Mark Pedersen |
|
|
Ældrebyrdens komme varsler et varigt farvel til folkepensionen Tilføjet 09/05 18:31 af Sasha Renate Bermann |
|
|
Socialismens besnærende konformitet Tilføjet 06/05 10:21 af Rasmus Brygger |
| Flere klummer | |
|
|
Bill O'Reilly Caught on Tape Smearing Occupy as Terrorists Tilføjet 25/05 23:26 af NickRohde |
| Flere videoer | |

Bookmarklet

