Skal jeg stemme på Liberal Alliance ved næste valg?
Udgivet for 776 dage siden i Politik
Tilføjet 10/04 13:37 til Boblere af Bent Adriansen
Som vælger, der traditionelt har stemt på V eller K ved alle tidligere folketingsvalg, er jeg naturligt nok kommet i tvivl om, hvor krydset skal sættes ved næste valg. Tvivlen skyldes ikke mindst regeringens aktuelle slingrekurs og manglende vilje til at iværksætte de økonomiske reformer, som de fleste af os kan se nødvendigheden af.
Set alene ud fra den økonomiske politik, er jeg absolut mest enig med Liberal Alliance på dette område, men hvordan forholder partiet sig til andre væsentlige områder som udlændingepolitik og EU, herunder de 4 forbehold.
Kan Liberal Alliance på udlændingeområdet tilslutte sig den politik regeringen fører sammen med Dansk Folkeparti, eller hælder man mere til den nærmest diametralt modsatte politik, som Det Radikale Venstre står for. Dette står lidt vagt i LA’s partiprogram, så det ville sikkert være interessant for mig og andre vælgere at vide, hvor partiet står henne på dette vigtige område.
Og hvordan med afskaffelsen af de 4 EU-forbehold? Jeg har læst mig til, at Liberal Alliance vil afskaffe forbeholdene, men modsat har jeg også bemærket, at Lars Seier Christensen har udtalt, at han er imod afskaffelsen af kronen. Hvordan hænger det sammen?
Men i det store hele vil en stemme på LA være en stemme på en borgerlig blok, med fokus på de økonomiske reformer. Som en eller anden kommentator sagde, så skal DF nok tage sig af det med udlændingene. Det er deres mærkesag. Jeg forestiller mig at DF vil "give" LA nogle indrømmelser på den økonomiske politik, imod at LA giver nogle indrømmelser på invandrer politikken. Og givet størrelsesforholdet, tror jeg at det bliver LA der kommertil at giove mest.
Så resultatet vil blive den velkendte borgerlige regering, med en smule mere økonomisk fornuft og de værste af udlændigelovgivningen reduceret en smule.
Men det er jo bare som jeg ser tingene.
Jeg tror, det var Lars Seier Christensen!
Men jeg ser frem til svar på dine spørgsmål.
LA er mere skarp i tonen på udlændinge-politikken end RV. Jeg spurgte faktisk Anders Samuelsen selv om udlændinge-politikken, på et møde i Kbh, hvor valgkamp-strategien blev fremlagt. Hans holdning var, at vi selvfølgelig ikke skal være dumme, og tillade radikale kræfter at sætte demokratiet ud af spil. Demokratiet skal kunne slå igen. Men han er helt sikkert ikke så hård i sin politik, som DF. Men husk, det kan jo ændre sig. Og har man stemt V eller K, så tror jeg ikke man får en mindre restriktiv indvandringspolitik med LA. Konstruktiv indvandring er ok. Destruktiv indvandring - det vil man gerne undgå, også i LA (så vidt jeg har forstået).
Hvad angår EU, så er argumentationen fra Lars Seier, at hvis man er med i Euroen, og lande som Spanien, Grækenland etc. kan ødelægge Euroen, så er den fordel en fælles valuta skaber, modsvaret godt og grundigt af de ulemper den medfører.
Jeg har selv været EU-fan, men er blevet mere skeptisk med tiden. EU er så småt ved at blive en over-national social-stat. Et sådan arrangement har jeg ingen interesse i at deltage i. Snart skifter EU-flaget vel fra blåt med stjerner, til rødt med stjerner. Jeg går ind for den frie handel, men ikke overførsel fra rige lande, til fattige lande, som Grækerne jo gerne ser.
Udlændinge med efterspurgte kvalifikationer skal være velkomne til at komme til Danmark for at yde et bidrag, så længe de respekterer landets love og accepterer at tage økonomisk ansvar for sig selv.
Opholds- og arbejdstilladelse bør derfor gives efter objektive krav som uddannelse, indkomst og formue.
Nyankomne udlændinges adgang til offentlige ydelser bør begrænses.
Integration - forstået som aktiv deltagelse i arbejds- og samfundslivet - bør omfatte alle bosiddende i Danmark.
Integrationsindsatsens fremmeste opgave er at skaffe folk i arbejde, modvirke radikalisering og styrke demokratiet.
Kræfter, der undergraver Danmarks identitet som et åbent, vestligt samfund, skal mødes med konsekvent modstand.
Demokratiet skal kunne slå fra sig.
Danmark skal ikke være et fristed for udenlandske kræfter, der støtter terror og undertrykkelse. Medlemskab af sådanne organisationer skal være tilstrækkeligt til at afvise visum, opholds- og arbejdstilladelse.
Religiøse mindretal skal have lov til at udøve deres religion, men religiøse hensyn kan aldrig stå over demokratiet og ytringsfriheden.
Jeg vurdere at den maglende politske vilje er den største trussel mod danske velfærd og samfundet, jeg støttes i den antagelse af nationalbankdirektøren, vismændende, stort set samtlige økonomer, tænketanke, erhvervsledere, OECD og EU. Bekymrende at resten af verden kan se hvad der er fejlen i systemet men på Christiansborg fornægter man udfordringerne undtagen i det mindste parti.
Jeg må indrømme at på min anden plads over vigtige emner står den personlige frihed og her synes jeg det groteske formynder samfund der nu vil lovgive om 3 kvinders burkaer, unges solarie brug, rygning, knivlængder og hvad de rnu har været på forsiden af Ekstra Bladet har taget overhånd og forringer min personlige frihed og fjerner mit ansvar for at tænke mig om - det bliver et pattebarns samfund.
På tredie pladsen finder jeg generationstyveriet som den ræverøde 68 generation har gennemført hvor man nu planlægger den sidste konfiskation af kommende generationser lykke ved at sikre sig alle mulige flottenheimer ordninger som efterløn (ophører når 68'erne har paseret pensions alderen, indefrysning af ejendomsskatter fordi man er 65 ?, billigere togbilleter
og tilskud til rengøring bare fordi man er 65.
Første et sted herefter finder jeg frygten for fundamentalister, og jeg tror ikke det er min tyrkiske grønthandler, persiske receptionist eller libanesiske skrædder. Men du må vurdere om hvad der er Danmarks største udfordring og hvis økonomien er højt på listen så er der kun et sted og stemme - det har VKO bevist og S-SF vil bare gøre det 30% værre.
Når man læser indlæg her på 180grader og andre medier der har bare en smule "kant", så bliver man virkelig opmærksom på de store udfordringer Danmark står over for, men åbner man så for TV-avisen både på DR og TV2, ja så virker det som om det er vigtigere at fortælle små petitesse historier om liggyldigheder - HVORFOR er der ikke nogle der HVER dag stiller vores folkevalgte kritiske spørgsmål til hvad Danmark skal leve af i fremtiden. HVORFOR er der ingen der stiller fremtidsscenarier op for Danmark hvis vi fortsætter ud af den sti, vi befinder os på nu i deadline eller lign. på TV - vi har jo tidligere set hvor "nemt" det egentligt er at påvirke vores populist-politikere med indslag i diverse medier.
Er det bare mig, der ser for sort på fremtiden, hvis der ikke sker noget NU!?
Stats-TV er bare en rigtig dårlig idé, forvent ikke at høre sandheden om "staten" fra denne kant.
Det er da åbenlyst, at dette parti er det ENESTE, der har nogetsomhelst mod til at forsøge at ændre på tingene. Men istedet fabulerer halvdelen af læserne om en "radikal"udlændingepolitik, de dog ikke kender eller har ønsket at sætte sig ind. Læs ovenfor i Aarups kommentar hvad der rent faktisk står i LAs program. Det er da rimeligt klart og ikke spor radikalt, i min optik?
Uanset hvad man mener om programmet, så giver det under alle omstændigheder sig selv at den næste borgerlige regering vil være afhængig af både DF og LA, hvis vores projekt lykkes. Det vil gøre det nødvendigt at finde en balance mellem DFs og LAs mærkesager, det siger sig selv.
DF har udlændingepolitik, vi har økonomiske reformer, lavere skat og personlig frihed som mærkesager. DF skal nok få indflydelse uanset om 180graders læsere stemmer på dem eller ej, så det ben er afdækket. Det her drejer sig om at sikre at LA også får indflydelse til at påvirke regeringen i liberal retning - og der har vi brug for al den støtte 180graders læsere kan give.Sværere er det ikke. Hvad angår Euroen og min holdning til samme (som der spørges om i den oprindelige artikel) er partiets politik at Danmark ikke skal gå ind i den fælles valuta, før der er gennemført gennemgribende og ansvarlige økonomiske reformer i alle Eurozonens lande. Den forudsætning kan jeg - selv som arg modstander af Euroen - godt leve med på nuværende tidspunkt.
Man kan ikke forvente at være 100% enig i et partis politik på alle områder, hvis man er et selvstændigt tænkende væsen. Problemet er blot at man efterhånden er tæt på at være 100% uenig i alt hvad Venstre og Konservative har stået for de senere år - og så må konsekvensen være at man prøver noget nyt - Liberal Alliance. Personligt ser jeg ikke andre nyskabelser i Danmark på nuværende tidspunkt.
Misforstå mig ikke, jeg spørger netop, fordi jeg er helt på linje med LA hvad angår behovet for økonomiske, skattepolitiske og arbejdsmarkedsreformer, men en sådan negligerende holdning til noget, som mange potentielle vælgere oplever som et problem i deres hverdag, kan da kun skræmme folk væk. Eller hvad tror du selv?
Hvormange muslimer tror du vil bliver i Danmark, hvis der ikke fandtes "gratis" penge og services betalt af skatteyderne?
Størrelsen på integrations problemet følger størrelsen på Staten.
Men at danske velfærdsydelser skulle komme ned på et niveau, hvor det ikke ville appellere til flygtninge (som selvfølgelig også i mange tilfælde kan have andet end rent økonomiske motiver) er ikke realistisk i den umiddelbare fremtid. Derfor er en stram flygtningepolitik en nødvendighed.
Hvad angår invandrere, som er villige til at indordne sig efter danske normer og til at forsørge sig selv og deres familie (hvilket gælder mange grupper af flygtninge/invandrere, der allerede er kommet her til landet), skal de være velkomne (stadigvæk i et moderat antal, naturligvis, Danmark er et lille land).
Der var helt sikkert et problem i 1990´erne, hvor vi så politikere ikke tage integrationsproblemerne seriøst, hvor de blot troede det hele vil ordne sig selv over tid - fuldstændig som idag, hvor politikerne behandler den offentlige økonomi på samme måde.
Der er behov for et offentlig økonomi stop - fuldstændig som der var behov for et udlændige stop. Og hvis vi i samme omgang, også kan få de mest utilfredse udlændinge til at skride (ekstremisme har det med at være blandt mennesker på offentlige forsørgelse, såsom SU, bistand og pension, fordi man dermed undgår at skulle indgå i handler/transaktioner/kompromiser med os andre i det daglige), så vil det være 2 fluer med et 1 smæk.
Follow the money...
Liberal Alliance " Nej tak"- Dette parti har prøvet m,ed så mange midler og på så forskellig vis, så det vikke være en farlig cocktail at støtte dem.Ingen ved helt sikkert, hvad de står for.
I politik kan man ikke komme uden om DF og det er ligemeget, hvordan man drejer det. Den politik de står for i flygtningespørgsmål, kan vi ikke undvære, men snarere strammes.- Næsten alle de større og bestemmende partier, har tilsluttet sig en del af den politik DF står for og det er ikke kun flygtninge, men også på hele det sociale område.-Vi kan jo se i øjeblikket, hvor DF fører taktstokken og sætter skub i Regeringen og det kan vi danskere ikke undvære og hvad med efterlønnen?? og her er LA ikke en sikker stemme.
Skulle der komme et andet flertal kan det nemt ske det, at de også her må have DF med.-Nej hold fingrene fra Liberal Alliance.
@ Mads Schmidt
Synes du skal prøve og finde et bedre alternativ end Liberal Alliance, det er det eneste parti i Danmark der tør at sige hvad de mener.
Jeg stemmer helt sikkert LA til næste valg, det er slut med VK; de har lagt de liberale synspunkter på hylden for lang tid siden.
Med hensyn til den økonomiske politik og reformer, så kan vi så bare håbe på, at LA efter næste valg bliver den berømte tunge på vægtskålen, så de kan tvinge VKO med til disse reformer. Selvom mange i V og K's bagland godt kan se nødvendigheden af reformer, så er det ikke realistisk, at regeringen af egen fri vilje kommer med et udspil og efterfølgende får DF med på det. Så hvis de ikke vil høre, så må de føle (med den nødvendige tvang fra LA)
Hvad angår EU-politikken og de danske forbehold, så er det bedste vi kan håbe på indtil videre, at en afstemning udskydes på ubestemt tid. Og hvem ved? Det kan være at udviklingen, som den idag er vidne til med Euro'en helt overflødiggør en afstemning. Hvis Euro'en bryder sammen og er væk om 4-5 år er der jo ret beset ikke noget at stemme om på dette område!
Om Mads Schmidt Eriksen seneste kommentarer vil jeg sige, at det er forkert at dømme LA alene ud fra deres noget kaotiske start. Mange nystartede partier har været i gennem noget lignende. Tag blot Dansk Folkeparti, der opstod på ruinerne af farceagtige tilstande i Fremskridtspartiet og se så hvad DF er blevet til idag. Man kan vel næppe sige, at det idag er uklart hvad DF står for.
På den henvendelser vi får i øjeblikket er du bestemt ikke alene med dine overvejelser. Forstået på den måde at vi hører fra en del vælgere, der hidtil har stemt V-K (eller R), som overvejer at stemme på Liberal Alliance ved næste valg.
Vi går til valg på at støtte Lars Løkke som statsminister for borgerlig regering. Ingen slingrekurs her! Og vi går til valg på at få indflydelse på FIRE områder 1. Mere effektivitet (i den måde vi kører den offentlige sektor på). 2. Mere vækst (gennem refomer) 3. Mere frihed (fra overregulering og forbud) og 4. Mindre skat (for privatpersoner og virksomheder). Vi stiller INGEN ultimative krav, men vi har en KLAR forventing om at få indflydelse på disse fire områder efter et kommende folketingsvalg.
Hva' så med udlændinge- og EU-politikken?
Mht. udlændingepolitikken er vores ønske, at betragte hertilkommende udlædinge som mennesker. Hverken som ofre eller skurke. Forbrydere skal straffes og udlændinge uden fast ophold skal udvises for grovere forbrydelser. Vi vil gerne have udlændinge til Danmark som arbejdskraft, men vi ønsker et opsparingsprincip for velfærdsydelser, så vi forhindrer mennesker i at komme til Danmark med det formål at leve på offentlig forsørgelse.
Mht. EU-politikken er partiet tilhænger af EU og ønsker at afskaffelse af EU-forbeholdene. Dog er det ikke partiets politik at afskaffe EURO-forbeholdet på nuværende tidspunkt.
Med venlig hilsen
Simon Emil Ammitzbøll
Folk er død trætte af:
Big governtment, EU, FN, klima
Regler og regulering for alt ting, burka, madpakker, hash, alkohol
Udlænding der ikke kan sendes hjem
Statens ensretning af alt ting, påbud og forbud
Lad det være op til Thyboerne om de ønsker de vindmøller, lad folk på Mors tage vare på Mors, gen ind før det lokale demokrati.
Bogen 1984 var en advarsel, ikke en manual.
Mere liberal inspiration kan fåes på ronpaul.com eller læs hans bog End The Fed
Jeg vil helst sikkert stemme på LA ved næste valg, i er cool, men jeg er lidt ked af jeres EU-glæde, som jeg bestemt ikke deler. Jeg ser EU som en socialistisk konstruktion, lidt Animal Farm-agtigt endda. En light-totalitær, ultra-regulerende byld på de europæiske folkeslag, som vil ensrette, harmonisere og omfordele Europa til døde. EU's nye anti-hatespeach anbefalinger kommer ovenpå seriøse indgreb i yttringsfriheden i mindst 13 EU-lande. I England er man på vej med en lovgivning, der gør det strafbart at "forhåne" grupper som tæller f.eks. Scientology.
I EU har vi millioner af landmænd som reelt er på bistandshjælp for EU-kroner. For 8-10 år siden blev EU's støtte til juletræsdyrkning sløjfet. De dyre træer kom på markedet til jul, og priserne var steget til over det dobbelte af forrige års priser. EU har altså givet massiv økonomisk støtte til dyrkning af juletræer! Gad vide hvad EU ellers støtter?
Omfordelingsmaskinen kører på højtryk i EU, med Danmark som nettobidragyder, og med modtagerbananrepublikker som Grækenland og Italien, hvor man f.eks. har en noget speciel tradition for afrapportering af økonomiske nøgletal til EU med flere.
De alt for åbne grænser har været den helt store gave til de organiserede kriminelle organisationer i det tidligere Østeuropa, som vælter ind over os.
Jeg er tilhænger af fri bevægelighed af arbejdskraft, frihandel og samarbejde de europæiske lande i mellem til gavn for erhvervslivet og dermed befolkningerne. Men jeg er ikke tilhænger af planøkonomi, udemokratiske beslutningsorganer, godheds-idealistisk mind control, pamperi i superklassen eller den effektive afskæring af folketingets beslutningskompetencer på alt for vigtige områder, som vi reelt har gennemført i kraft af vores EU-medlemsskab.
Jeg kan ikke forstå hvordan man som liberal kan være tilhænger af et projekt som EU i den form, og med den retning, som det har i dag.
Du kan læse om vores politik i de indlæg som vi har skrevet her på siden du finder os under grupper.
Godt indlæg Bent, men jeg giver nu Mads Schmidt Eriksen ret, - det var saftsusemig en uheldig start og det hænger nu stadig lidt ved. Måske er det fordi jeg får flimmer, når jeg hører noget om røde kors (Jørgen Poulsen). Men selvfølgelig har Anders Samuelsen da nogle gode pointer. Men for mig hænger det at ville afskaffe efterlønnen etc. uværgeligt sammen med at afskaffe el. at stramme gevaldigt op på alle former for bidrag eller understøttelse af uproduktive individer. Jo, DF skal nok tage sig af udlændingespørgsmålet, men var det egentlig ikke fair enough, hvis man indrømmede, at der er noget om snakken og ikke altid lod dem tage sig af den ubehagelige side alene. Problemet er jo ikke til at komme uden om. Så er det måske ikke så "fint" at snakke om, men man stod nu stærkere hvis flere partier bakkede op om projektet og ikke kun fordi man skal have noget at "handle" med.
Og jeg er helt på linje med Simon Emil om, at nu må al den formynderi holde op. Der er da snart ikke noget sjovt ved noget mere. Folk skal og må da tænke selv. Vi kan da ikke altid have barnepige med.
Forbudet imod salg af sommerhuse til udlændinge hører ikke under retsforbeholdet. Det er en særlig undtagelse, som Danmark har. Jeg tror ikke, at du skal være nervøs for at den skal blive afskaffet.
Mht. hele Ny Alliance-historien så mener jeg helt klart, at det er noget, vi har gjort os fri fra. Både Villum Christensen og jeg er først kommet med senere. Hhv. 2008 og 09. Anders Samuelsen har stået for den liberale linie hele vejen igennem.
Du har da helt ret i, at vi ud over afskaffelsen af efterlønnen også mener, at man ikke bare skal give understøttelse til hvem som helst. Vi vil gerne hjælpe syge og arbejdsløse. Men vi vil også gerne stramme op. Det er bl.a. derfor, at vi går ind for at halvere den periode, man kan få dagpenge i. Og vi vil indføre et opsparingsprincip for velfærdsydelser for indvandrere.
Ift. udlændingespørgsmålet er vi ikke helt på linie med DF. Vi synes f.eks. at de går lidt for meget op i forbud imod burkaer, moskeer og minareter. Vi går ind for en politik, hvor enhver skal have lov at have sin religion i fred - men ekstremister og terrorister vil vi selvfølgelig bekæmpe.
Og så er jeg glad for, at du støtter mig i kampen imod formynderiet. Barnepigesamfundet er ikke til at holde ud!
Mvh Simon Emil
Mette Loeber. Interessant det med sommerhusreglen. Det kunne jeg sådan set også godt tænke mig at få en LA-udmelding på. Jeg går absolut heller IKKE ind for en ophævelse af forbeholdet, da det vil have meget vidtrækkende og ødelæggende konsekvenser for Danmark og den i forvejen meget begrænsede natur vi har tilbage i de kystnære områder. Hvad mener du Simon Emil?
Og Mette, du har da helt ret med al rodet i starten af partiets tilblivelse. Røde Kors og Jørgen Poulsen var da vist toppen, der gav minder om landsbytossernes indtog hos Fremskridtspartiet i sin tid! Jeg tror og håber, at det nu er fortid hos LA.
Beklager at du synes, at det var for tyndbenet.
Jeg vil gerne forklare, havd jeg mente med hverken ofre eller forbrydere. I LA er vi trætte af, at folk med anden etnisk baggrund engang i mellem omtales som om de var potentielle forbrydere eller terrorister - alle som en. Og vi er ikke tilhængere af burka-, minaret eller moskeforbud.
Men vi har også gjort op med den radikale tilgang, som vi synes bærer præg af, at enhver udlænding, der kommer til Danmark er et offer, der skal hjælpes. Vi mener, at mennesker i udgangspunktet gerne vil klare sig selv og ikke skal offergøres.
Jeg håber, at det gav lidt bedre indblik.
Mht. 24-årsreglen så er vi imod den. Det er der ikke noget hemmeligt i. Men vi kan også godt tælle, og vi ved, at V, K, O og S alle er for. Men det er vores holdning, at danske statsborgere, der gifter sig skal kunne bo i Danmark med deres ægtefælle. Til gengæld er vi bekymrede for udgiftsniveauet til tilrejsende udlændinge, hvorfor vi går ind for et opsparingsprincip i forhold til velfærdsydelser for indvandrere.
Sommerhusreglen kan jeg ikke huske, at vi har diskuteret, men igen vil jeg bare understrege, at vi forventer indflydelse på de fire punkter, som jeg nævnte ovenfor, og som vi kører i vores kampagne. Det er de fire punkter, der er afgørende for Liberal Alliance.
Og igen - som Lars Seier også skrev ovenfor - hvis man virkelig går ind for reformer og en ny økonomisk politik, så er der KUN Liberal Alliance at stemme på.
Mvh Simon Emil
Jeg mener at alle med en dansk ansættelseskontrakt i hånden skal have opholds- og arbejdstilladelse i Danmark i kontraktperioden, hvis ellers arbejdet skal udføres herfra. For hvert år kan man så optjene frie opholdsmåneder til perioden efter ansættelsen, om man ikke straks får et nyt job.
Der hvor der skal ske stramninger er på det økonomiske område. De sociale kasser skal lukkes i - i øvrigt også for danskere.
I vil gerne hjælpe syge og arbejdsløse - men det er jo hele problemet i Danmark. Man straffer dem der arbejder, vil arbejde - og hjælper dem der ikke gider arbejde eller selv mener de er syge.
Politik er desværre også kompromis'ernes kunst - også for os vælgere, hvor vi ofte vælger det parti, hvor der er færrest dårlige ting vi kan leve med. For mig personligt ville et parti som en kloning mellem LA og DF nok være det der ville komme tættest på mine politiske holdninger. Men det er jo desværre nok ren utopi.
Og jo, jeg har læst partiprogrammet, det er dog et godt stykke tid siden, problemet er bare at vi hver især kan læse meget forskelligt ind i de formuleringer og begreber der bliver brugt i et sådan program.
Lad mig give et eksempel SEA sagde dette ovenfor:
”Og vi går til valg på at få indflydelse på FIRE områder 1. Mereeffektivitet (i den måde vi kører den offentlige sektor på). 2. Mere vækst(gennem reformer) 3. Mere frihed (fra overregulering og forbud) og 4. Mindreskat (for privatpersoner og virksomheder).”
Lad os tage område 2. Mere vækst. Her kan det læses at LA vil reformer vores udlændinge lovgivning så vi kan få flere udlændinge ind i Danmark for at arbejde, da flere hænder i arbejde giver øget vækst.
Åben porten og lad indvandring begynde. Hov, det var vist også det der skete i 60-70'erne, som er oversag til den udlændinge politik vi har i dag.
Med LA ledelsens fortid i de radikale og min generelle manglende tillid til politiker lyder dette scenarie ikke helt umuligt, desværre.
Jeg ved ikke om LA kommer til at få min stemme ved næste valg, men det hjælper at personer som SEA tager bladet fra munden og præciser LA's politik på udlændinge området, selv om jeg er uenig kan jeg nu bedre forholde mig til, hvad jeg vil få for min stemme til næste valg.
PS personligt er jeg modstander af udlændinge ikke kan købe sommerhus i Danmark, når nu danskerne gerne må/vil købe overalt i europa. Hvorfor denne forskel når super nationalisten Pia K altid holder ferie i sit sommerhus i Grækenland men ikke kan accepter at famillien fra Hamborg køber et hus på den Jydske vestkyst - det giver ingen mening medmindre man er en hykler.
Vil stemme på Venstre næste gang, og det eneste der kan få mig til at stemme et andet sted, er hvis LA formår at få 1.9% af stemmer, for hertil vil jeg stemme på dem udelukkende for at undgå spildt mælk.
Gætter på at LA ikke kommer i folketinget.
Venstre ved du hvor du har - i evig reform angst uden svar på udfordringerne,
Så held og lykke med dit valg håber du bliver glad for Klaus Hjort Frederiksens "vi skal ikke mene og gøre noget" politik (Den virker ikke som Lars Seier så rigtigt påpeger).
Jeg tror nok vi skal komme over de 2% - med den linie som er lagt af VKO kan rigtigt borgerlige ikke placere deres stemmer ved Lene og Lars.
Hvis rigtige borgerlige ikke kan stemme på VKO, kan EU-skeptikere så stemme på LA? Jeg er stadig i tvivl, hvilket var pointen med dette indlæg helt fra starten.
Jeg deler 100% LA's opfattelse af at økonomiske reformer er nødvendige, men er samtidig enig med Morten Messerschmidt, når det drejer sig om holdningen til EU.
Hvordan disse holdninger i øvrigt skulle kunne tilskrives en socialdemokrat har jeg meget svært ved at se Ole 123 - det er jo nærmest det diametralt modsatte! Men det kan enhver jo fortolke som han/hun vil.
DF er en kraftig eksponent for denne klinetliggørelse med deres ældrechecks og lignende populistiske tiltag.
Jeg er sikker på at jeg nok skal få lov til at stemme om EU forbeholdende og på det tidpunkt vil jeg krydse den bro - måske vil der på det tidpunkt være kommet regler for deltagelsen i euroen og konsekvenser hvis man ikke overholder reglerne - måske til den tid vil landendes skatte og finanspolitik blive dikteret fra EU, Men nu og de næste ti år så er udfordringen at få genskabt dansk konkurrenceevne, vækst, velstand og velfærd. ved at køre de tiltrængte reformer af skat, arbejdsmarked og velfærd - der er kun et parti som er garant for det sker og det er liberal allaince, men hvis du er bange for at DF stemmen ikke bliver hørt og det vigtigere for dig og din familie at køre en stram udlændinge linie så kan du bare placere din stemme i overenstemmelse hermed, men der er kun et lille parti som kæmper for fornuften.
Så håber jeg at du kan sove roligere om natten ved at stemme på Liberal Alliance.
Men er opstramningerne nødvendige eller gennemtænkte. Husk på at de også oprindeligt havde det samme fornuftige og velafbalancerede udgangspunkt.
Det må tiden vise, men min stemme ligger stadigvæk på K.
De andre partier tager ikke LA alvorligt fordi de ikke sidder på de afgørende mandater, og alle håber at de ved at ignorere det ubehagelige parti som afslører deres bluf, kan slippe for den dårlige samvittighed efter næste valg .
Jeg er enig med LA's politik på dette område. Folk må selvom de vil ryge 60 smøger om dagen, drikke osv. osv. osv.
Men jeg synes der mangler noget. Hvis vi skal have færre forbud osv. så kræver det en reform af sundhedsvæsenet, således at jeg ikke skal betale for folk der smadrer deres krop.
Hvad er LA's politik på dette område?
De høje sundhedsomkostninger i vore dage er jo en direkte funktion af velstanden - og nu bliver jeg kynisk, hvor vi holder liv i folk der fra naturens side ikke kan overleve af egen kraft pga. medfødte skavanker. 10-15% af danskerne lider af kroniske sygdomme og andre medfødte defekter, og de lægger beslag på omkring 50% af alle sundhedsudgifter - og tallet er stigende.
Rygning forkorte levetiden i snit, men nogle mennesker tager ikke alvorlig skade af rygning, mens folk med dårlige gener er voldsomt eksponeret for de giftstoffer der er i tobak. Som folk kan være eksponeret for mælkeprodukter, plastik, parfume og hvad ved jeg.
Vi har det lidt med - og det gælder også andre områder, at lave gennemsnitsberegninger. Men det kan vi ikke bruge til en skid. Nogle koster en bondegård i sundhedsudgifter, andre koster intet - og mellemgruppen koster en smule. For 85-90% af danskerne ville en forsikringsbaseret sundhedssystem være både billigere og bedre det nuværende system.
10-15% af danskerne er medfødt svage - udover dyre sundhedsudgifter trækker de også store veksler på de sociale sikringsprogrammer. Deres børn fødes også med fejl og/eller ind i store sociale problemer.
Jeg ved dette emne er tabu - og skæve eksistenser bliver i DK som oftest til store omkostninger placeret udenfor det normale samfund.
Men helt ærligt, det må være muligt at lave test om en person kan "tåle" at ryge eller ej. Hvis personen er ekstrem eksponeret så er det pille eller whatever behandling så tobakken afvænnes. Alternativt er det på egen risiko og på egen regning.
Vi kan hente inspiration fra fx Italien, hvor skæve eksistenser kommer i normale skoler - og på den måde for en mere normal og meget billigere tilværelse. Borgerne lærer fra skolen at disse mennesker er en del af samfundet, de får jobs og indgår på samfundet med de evner de nu måtte besidde - i stedet for at sidde på en institution og trække veksler på skatteborgerne.
Jeg tror en kortlægning af alt dette ville kunne bidrage positivt til løsning af de problemer der står i vejen for et friere samfund.
Jeg vil klart foretrække et 100% brugerbetalt sundhedssystem. Der er nogle mennesker der render til lægen konstant uden at fejle noget og der bliver kørt rovdrift for systemet - fordi man kan!
Jeg ser dagens Danmark som et "all inclusive" hotel. Hvis man har prøvet at bo på et sådant hotel vil man opleve, at man helt naturligt fx tager både 2 og 3 gange mere at spise end man egentlig har brug for. Man fx spiser og drikker meget mere end man normalt ville gøre hvis man selv skulle have tegnebogen op af lommen hver gang. Man har ikke brug for det, men man har jo allerede betalt så hvorfor ikke?
Det er nøjagtigt det samme i DK. Ikke kun på sundhedsområdet men overalt! Men jeg bebrejder skam ikke borgerne, men systemet. Systemet skal ikke tillade at det bliver udnyttet.
Just my 2 cents
Juristen
Skræksenariet for mig vil være at vi efter næste folketingsvalg fortsat har en handlingslammet og reformangst regering bestående af VC og O, og dermed kan se frem til 4 år mere, hvor krudtet bliver brugt på burkadebatter, hobbykniv- og madpakkelovgivning og bureaukrati og regelrytteri i det offentlige.
Hvis Danmark og velfærden skal fremtidssikres skal der andre borgerlige boller på suppen, og det eneste alternativ jeg ser til status quo er Liberal Alliance!LA får min stemme. Jeg tør simpelthen ikke lade være...
Flere artikler fra Politik
Løgnens imperium misregerer landet
Udgivet for 3 timer og 22 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 06:33 til Boblere af Limfjord
Kilde: ekstrabladet.dk
Liberal Alliance er blevet socialistisk
Udgivet for 1 time og 26 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 08:45 til Boblere af HansJoachim
Skal staten favorisere skilsmisse?
Udgivet for 1 time og 17 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 09:31 til Boblere af Kjeld Flarup
Kilde: politiken.dk
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien
Udgivet for 15 timer og 31 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 19:23 til Boblere af Klaus K
Kilde: metroxpress.dk
Mubarak tror på ny revolution i Ægypten, hvis præsidenten bliver islamist !
Udgivet for 34 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 09:49 til Boblere af Medhat Khattab
Danske ministre stiger 31% i løn
Udgivet for 14 timer og 11 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:05 til Boblere af Claus Tjørndal
Kilde: dr.dk
Nu begynder den arabiske vinter
Udgivet for 10 timer og 35 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 21:19 til Boblere af Henrik Johansen
Kilde: blogs.jp.dk
Lufthavnsansatte til kamp mod fagforeninger
Udgivet for 16 timer og 14 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 18:39 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: business.dk
Minister vil lægge skat på vennetjenester
Udgivet for 1 dag og 27 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 10:23 til Boblere af hoffmann
Kilde: dr.dk
JP opgiver at leje sig ind i højhusprojekt på havnen i Århus. Tvunget væk?
Udgivet for 10 timer og 36 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 00:07 til Boblere af leif
Kilde: jp.dk
Peter Kurrild-Klitgaard: Danske mediers største USA-hemmelighed
Udgivet for 10 timer og 36 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 23:27 til Boblere af Ola Hansen
Når moderinstinktet regerer
Udgivet for 1 dag, 1 time og 19 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:35 til Boblere af Lennart Kiil
Kilde: manfo.dk
Skandale: Venstre vil indfører en millionærskat
Udgivet for 13 timer og 57 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:57 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: b.dk
Kendt journalist og Stasi-jæger mistænkes for at være storspionen, alle leder efter - Politiken.dk
Udgivet for 4 timer og 52 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 01:07 til Boblere af Jeppe Juhl
Kilde: politiken.dk
Skats lange pokerarm klar til at hive internetudbydere i fogedretten
Udgivet for 19 timer og 7 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:47 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: version2.dk
Kommentatorer: Hele skattereformen kan ryge i skraldespanden
Udgivet for 18 timer og 57 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:57 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: politiken.dk
EU-strid kan udløse folkeafstemning
Udgivet for 2 timer og 40 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:17 til Boblere af Henrik Johansen
Kilde: jp.dk
Skattereformen er socialt SKÆV!
Udgivet for 1 dag og 51 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:32 til Boblere af Jesper Lindgren Hejlesen
Bent Jensen: Bureaukratisk-politisk censur af forskning
Udgivet for 1 dag, 11 timer og 1 minut siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:14 til Boblere af Ola Hansen
Kilde: b.dk
Kvinde, sælg din krop! | Damefrokosten
Udgivet for 17 timer og 10 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 14:33 til Boblere af Camilla-Dorthea
Kilde: damefrokosten.com
|
Om Bent Adriansen Født 1966 i Vamdrup ved Kolding Gift, bosiddende i Århus-omr. Cand.negot. fra Odense Universitet (1994) Boet og arbejdet i Tyskland og Frankrig,... Se Bent Adriansens profil eller Følg Bent Adriansen |
Løgnens imperium misregerer landet 26/05 06:33 - 106 klik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 82 klik
Danske ministre stiger 31% i løn 25/05 20:05 - 82 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 62 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 1056 klik
855.000 kr. skattekroner lige ned i lommen på 21-årig musiker 24/05 23:13 - 551 klik
Når moderinstinktet regerer 25/05 09:35 - 494 klik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 481 klik
|
|
Tænk at livet koster livet! Tilføjet 23/05 22:39 af Thyra Frank |
|
|
HILSEN FRA KANTEN AF DEPRESSIONEN Tilføjet 23/05 17:04 af Niels Peder Ravn |
|
|
LA har (mere end) et imageproblem med udlændingepolitikken Tilføjet 18/05 15:09 af Torben Mark Pedersen |
|
|
Ældrebyrdens komme varsler et varigt farvel til folkepensionen Tilføjet 09/05 18:31 af Sasha Renate Bermann |
|
|
Socialismens besnærende konformitet Tilføjet 06/05 10:21 af Rasmus Brygger |
| Flere klummer | |
|
|
Bill O'Reilly Caught on Tape Smearing Occupy as Terrorists Tilføjet 25/05 23:26 af NickRohde |
| Flere videoer | |

Bookmarklet

