Terrorlovstyranniet! - HELT UD AF EU.NU
Udgivet for 331 dage siden i Politik
Tilføjet 23/07 08:41 til Boblere af Joshua Dalgaard
Siden 11. September 2001 har både den danske stat i samarbejde med EU udarbejdet en lang stribe af terrorlove. At man gik totalt i selvsving over sammenstyrtningen af det daværende World Trade Center er forståeligt. Hvad der ikke er forståeligt er, at vi stadig skal trækkes med den lovgivning, når den ikke fanger terrorister, men du og jeg i stedet!
Men noget mere skræmmende er, at lovgivningen udspringer af ”ønsker” fra USA. Det er altså ikke lovgivning, som vi selv er ophavsmænd til, og det gør bare hele terrorlovstyranniet mere suspekt, at det stammer fra en del af verden, der på meget få områder kan sammenlignes med EU og Danmark i særdeleshed.
I det hele taget mangler der en undersøgelse af, hvordan terrorlovgivningen bliver brugt i Danmark.
Du og jeg er nu målet
I stedet for at fange terrorister benytter EU terrorlovgivning, lavet efter 11. September 2001, til at anklage og udlevere EU borgere i andre lande end deres hjemland. Det vil sige, efter du har været ude at rejse et eller andet sted i Europa, kan du, blive begæret udleveret af en dommer i det land, efter dette lands love, som kan være helt anderledes end dansk lovgivning på samme område.
Jacob Mchangama fra Cepos siger således til Information: »Det viser bare, at arrestordren ikke har meget med terror at gøre. Og at man ovenpå terrorangrebene den 11. september 2001 lovgav bredt. Læren er, at politikerne skal holde hovedet koldt i kølvandet på terrorangreb. Bagefter sidder vi jo i saksen,«
Denne overformynderiske kontrolinstans blev vedtaget under store protester tilbage i 2001, som en panikreaktion på 11. september. Hele proceduren for udlevering underminerer Danmarks retssikkerhed. Hvorfor skal vi danskere tyranniseres og ikke følge dansk straffelov og juridiske processer herhjemme? Er det fair, at over 20 danskere er blevet udleveret i andre EU lande efter denne såkaldte terrorparagraf siden 2001? – Ingen pga. terror! En lov, som var ment som en ”særlig undtagelseslov” er blevet brugt i flæng bl.a. til at anklage for stjålne cykler og desserter. Friheden for os danskere skrumper ind!
Vi skal ikke finde os i den behandling fra EU’s ikke-folkevalgte kommissærer, men tværtimod gå imod denne kontrolstats overstatslige stramninger. Nettet er endnu ikke strammet så meget, at der ikke er nogen vej tilbage for Danmark, men vi er tæt på. Hvis vi vil værne om vores suverænitet, skal vi kæmpe for at komme ud af EU hurtigst muligt.
Gå evt. ind på www.heltudafeu.nu for at være med at rejse et krav om en EU folkeafstemning.
Vi skal helt ud af EU NU!
yep..
har her for leden læst på børsen.dk, om at pga. "terrorlovgivningen", bliver ens adfærd gennem mobiltelefon registreret ca. 100.000 gange pr. år gennemsnitligt (knapt 300 gange pr. dag).. dvs. ikke "kun" hvad man siger i tlf-samtaler og skriver i sms'er, men nok også hvor man er, hvornår og hvor ofte..
En ny ting de arbejder på også er at logge alle data om rejsende EU borgere i 5 år.
BIG EU-BROTHER SER DIG - OG REGISTRERER DIG!
I princippet helt enig i pointen.
En væsentlig kommentar er dog om vi har nogen grund til at tro at den danske Bureaukrat-stat ikke er endnu værre end EU?
Danmark har længe været det sorte får på dette område. Det var således Danmark, der på vegne af US var fortaler for de biometriske pas. Og det danske Finansministerium overgår alle inkl. de mest vanvittige kommunikatiske regimer i centraliseret overvågning.
Jeg vil vove den påstand, at det er meget svært at få øje på respekt for borgerrettigheder i Danmark - specielt de såkaldt negative rettigheder, der f.eks. håndhæves væsentligt mere nidkært af den tyske Forfatningsdomstol.
I diskussionen af EU bør man samtidig fokusere på det desideret dysfunktionelle danske Folkestyre, hvor ingen har styr på Embedsvældet, der ikke lader EU noget at sige.
Jeg er i de grader enig. Tak for indlægget.
Jeg mener bare vi skal starte et sted og hvis vi fortsætter i EU er der snart ikke noget der hedder Danmark længere. Du ved at Barosso har udtalt at de arbejder hen mod de Forenede europæiske stater.
Så for at standse branden må vi væk med EU først.
Måske, men overvej lige om centraladministrationen i Danmark ikke er endnu mere magtarrogante og inkompetente end bureaukraterne i EU. Folk som f.eks. Lars Frelle i Digitaliseringsstyrelsen ville befinde sig godt og blive en stor success i Stasi-DDR - central styring og detailovervågning.
Et magttomrum vil altid blive udfyldt og du er nødt til at tænke i, hvilke strukturer, du reelt vil arbejde for.
Europas problem er en kombination er ideologisk Bureakrati, Planøkonomi, Kartelstrukturer og socialistisk krævementalitet. Det er ikke simpelt overvundet - og hvis man overlader det itl sig selv, så er det den direte vej til græske eller spanske tilstande.
Jeg foretrækker en mere koordineret process, hvor man gradvist styrker den enkelte borger og presser systemet til at effektivisere og tilpasse sig. Men om det er realistisk er svært at sige.
Selvom jeg er helt enig i at vi burde komme ud af EU hurtigst muligt, så har jeg svært ved at se at det er terror lovene der skal gøre en forskel. Faktisk mener jeg at den fælles europæiske sikkerhedspolitik burde være det mest oplagte (måske eneste) område for EU at beskæftige sig med.
Det at der findes et europaparlament, en EU ret hvor landene kan dømmes efter EU ret, samt en EU traktat, mener jeg er meget større argumenter for at melde sig ud.
Mange af de 'terrorønsker' som USA foreslog implementeret drejer sig jo i stort omfang om retsligt og efterforskningsmæssigt samarbejde, (hvilket jo i parantes bemærket sagtens kan finde sted mellem suveræne stater). Når USA vælger at præsentere dem for EU i stedet for for hvert land for sig, så er de jo for at få en større samlet opbakning når man f.eks skal indføre sanktioner mod slyngelstater.
De lande der står udenfor samarbejdet - Det så vi f.eks med Kina og Rusland i forhold til Iran - har det jo med at gå på tværs af sanktioner for at skaffe sig selv økonomiske fordele. Hvis Rusland og Kina havde indført handles embargo mod Iran sammen med EU og USA, tror jeg ikke Iran havde haft et atom program den dag i dag. Det er selvfølgelig bare min egen påstand.
Hvis man skruer tiden tilbage til før EF blev til EU var det jo i forhold til mellemøsten tit franskmændende der tidligere havde den rolle at man stak en kæp i hjulet i forhold til en fælles europæisk holdning. At vi nu går ud med en fælles holdning er efter min mening en af EUs ganske få succes'er..
Enig - Problemet er bare at man ikke fanger terrorister men det er dig og mig der bliver fanget i stedet.
Lovgivningen bliver simpelthen brugt forkert og det er derfor jeg kalder på en undersøgelse.
Det er kun gavneligt, hvis det amerikanske hegemoni over verden modsvares af andre magtcentre.
USA stod en gang for frihed men idag er det en korporatist fængselsstat, der eksporterer narkolove, copyright-lovgivning og andre politistatsregler til resten af verden.
Så hvis ophævelse af EUs terrorsamarbejde kunne føre til at USA ikke længere får det som det ønsker, er jeg kun tilfreds.
Med hensyn til Irans atomvåbenprogram, er der vel kun at sige, at suveræne stater har en absolut ret til at besidde våben til selvforsvar.
Det er hyklerisk at argumentere for, at der skal gælde et sæt regler for Iran og et andet for Israel.
Nu bryder jeg mig ikke om det iranske præstestyre, men lad dog Iran få atomvåben og giv Israel frie hænder til at forvandle landet til en ørken ved den første provokation.
We don't have a dog in this fight.
Den såkaldte terrorlovgivning er ren manipulation: Logningsbekendtgørelsen, den europæiske arrestordre og andre love er ikke begrænset til brug i rene terrorsager.
Jeg kunne personligt leve med dem, hvis anvendelsen udtrykkeligt blev afgrænset til terrorsager, men børneporno, narkohandel, menneskesmugling og piratkopiering har ikke en pindat gøre med terror og burde slet ikke smugles ind i pakken.
Jeg er bestemt ikke uenig med dine betragtninger i at anvendelsen af terror-pakkernes regler ikke bør kunne bruges generelt, men jeg deler ikke manges store modvilje grænsende til frygt for registreringer. Jeg vil hellere have nogle registre hvor adgangen til at læse i dem er beskyttet af dommerkendelser eller lignende, fremfor at afskaffe registrene.
Grunden til dette er at jeg også kan se at de kan bruges til at komme kriminalitet til livs, og her er det et helt nødvendigt værkstøj for politiets efterforskere. Uden PETs brug af internet aflytninger kunne vi meget vel have haft et dansk terror-angreb på JPs hovedkontor med adskillelige uskyldige dræbte danskere, der ville have udviklet sig til samme katastrofe som Breivik sagen..
Hvis man f.eks havde et nationalt DNA register, der knyttede alle CPR numre sammen med en DNA-kode, ville det jo gøre det til en form-sag at opklare eksempelvis voldtægtssager. Dette ville være til gavn for borgernes beskyttelse mod kriminalitet og hvis politiet kun kunne tilgå dette ved hjælp af en dommerkendelse, kan jeg ikke se faren ved sådan et register.
Det problematiske ved terrorlovgivningen er, at den forpligter private aktører til at generere databaser over folks private internet- og teletransaktioner.
Jeg har intet imod, at staten og offentlige myndigheder sammenkører deres egne databaser, da det er informationer der allerede er genereret i myndighedernes egne systemer.
Men der er en væsentlig forskel ppå sammenkøring af myndigheders databaser og f.x påbuddet i logningsbekendtgørelsen møntet på private virksomheder.
Det ene er kun et spørgsmål om sammenkøring af oplysninger, mens det andet griber ind i frivillige transaktioner mellem borgeren og andre private aktører og indirekte tvinger firmaer til at lege stikkervirksomhed for kundernes penge (indirekte indgreb i ejendomsretten)
Jeg synes, der er rigeligt elastik i din argumentation om at registrering/logning kan bidrage til opklaring af "kriminalitet" og argumentet for også at tvinge private aktører til registrering af borgernes brug af internettet.
For det første er kriminalitet jo et vidt begreb: Visse former for ikke-kommerciel fildeling; blasfemi og hate speech; ærekrænkende og anonyme udtalelser om fremmede stater, FN og andre internationale organisationer (ja et sådant forbud er indført i Straffelovens § 110 e) er jo alsammen "kriminalitet".
Da jeg ikke finder alle love, der forbyder "kriminalitet" legitime, kan jeg hellere ikke godtage dit argument om, at det i sig selv er legitimt at staten tvinger ISP'erne til at logge min netadfærd i 12 måneder, blot med tanke på at det senere kan bidrage til opklaringen af kriminalitet.
I øvrigt er en præmisse for accepten af logningen, at staten er god og vil forblive god.
Den er forkert, da der er utallige eksempler på, at demokratiske staters arkiver er blevet overtaget af diktaturer.
For det andet bryder logningsbekendtgørelsen jo med princippet om at generel overvågning af hele befolkningen er uacceptabel, fordi den mistænkeliggør hele befolkningen, uanset om der er individuel mistanke.
Det svarer til, at staten ved lov påbyder, at der i alle private hjem skal være indstalleret videokamera til præventiv overvågning med henblik på senere brug til fremtidige straffesager.
Jeg er ligeglad med, hvor "effektiv" en sådan overvågning er, da 100 % overvågning af alle mennesker jo med 100 % sikkerhed ville føre til større effektivitet i efterforskningen af kriminalitet.
Det ville være effektivt men helt uacceptabelt for privatlivets fred.
Derfor kan jeg hellr ikke godtage din præmisse om, at overvågning er i orden, uanset om den kan forebygge et terrorangreb. For det samme kunne utvivlsomt overvågning af alle private lokaler.
Hvis du læser artiklen ser du jo netop at EU terrorpolitik kommer fra USA.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Benjamin Franklin
Hvem stemte?
Joshua Dalgaard, Fremskridt, Word, Rudi Fouche, Frihedskaemperne, Rasmus Foght, Dorthe Elisa Dalgaard, Joshua Dalgaard, liberfreak, Simon Evensen, snielsson, Polemides, Benjamin , Kim Freyberg, andreas Bruhn, Kenneth K, googletorp, Thomas Christensen, Ruth Evensen, BoNordahlPedersen, Asbjørn Joseph Evensen, Ola Hansen, MajC, Anti- Karl, Michel Larsson
Lige en kende for kreativt.
Antallet er ikke afgørende. Det holder bare ikke, hvis man kan oprette flere profiler og stemme sine egne artikler op. I forvejen har Joshua jo både familie og menighed få stemmer fra, så det forekommer bare dobbelt stupidt at have flere profiler. Det trækker i mine øjne langt ned på troværdighedsskalaen.
Flere artikler fra Politik
Venstre: Slut med at være EU-duks - Danmark skal ikke længere være først og længst med at indføre EU-regler
Udgivet for 9 timer og 56 minutter siden i Politik
Tilføjet 19/06 19:16 til Boblere af mlp
Kilde: dr.dk
Nu vil borgmester hjælpe voldtægtsoffer for 18-årig somalier
Udgivet for 10 timer og 19 minutter siden i Politik
Tilføjet 19/06 18:53 til Boblere af mlp
Kilde: bt.dk
Skat skal fjerne 375 stillinger
Udgivet for 17 timer og 8 minutter siden i Politik
Tilføjet 19/06 10:16 til Boblere af Iceman
Kilde: bt.dk
En brystbombe under samfundet
Udgivet for 20 timer og 37 minutter siden i Politik
Tilføjet 19/06 08:32 til Boblere af Carl Tesbaum
Luksusrocker 'kan sidde megabøde af' på blot 60 dage
Udgivet for 2 timer og 13 minutter siden i Politik
Corydon frygter ikke EU-undersøgelse af SAS-støtte
Udgivet for 10 timer og 9 minutter siden i Politik
Tilføjet 19/06 19:03 til Boblere af mlp
Kilde: dr.dk
Thorning og Corydon provokerer Nyrup: Pinlig fødselsdagshilsen
Udgivet for 10 timer og 17 minutter siden i Politik
Tilføjet 19/06 18:54 til Boblere af mlp
Kilde: bt.dk
Debatten der lukker munden på hærdede debattører
Udgivet for 20 timer og 42 minutter siden i Politik
Tilføjet 19/06 08:29 til Boblere af mlp
Kilde: b.dk
Bibliotek i Tilst skærer i åbningstiden: De ansatte bliver kaldt for møgkællinger - Unge skaber uro i området.
Udgivet for 20 timer og 52 minutter siden i Politik
Tilføjet 19/06 08:20 til Boblere af mlp
Kilde: jyllands-posten.dk
Borgerlige raser over EU og børnecheck - ikke rimeligt, at en EU-borger kunne tage et kort sommerjob med børnecheck
Udgivet for 20 timer og 49 minutter siden i Politik
Tilføjet 19/06 08:22 til Boblere af mlp
Kilde: jyllands-posten.dk
Mads Qvortrup: Hvem skal lede De Konservative ud af krisen?
Udgivet for 12 timer og 44 minutter siden i Politik
Tilføjet 19/06 14:04 til Boblere af Jyskebank.tv
Kilde: jyskebank.tv
Brystet & Hånden
Udgivet for 18 timer og 58 minutter siden i Politik
Tilføjet 19/06 10:06 til Boblere af Einer T. Ludvigsen
Blå frygt for borgerløn
Udgivet for 20 timer og 48 minutter siden i Politik
Tilføjet 19/06 08:23 til Boblere af mlp
Kilde: b.dk
Folkeskole”reform”: Skal vi virkelig alle være lige dårlige?
Udgivet for 1 dag, 7 timer og 48 minutter siden i Politik
Tilføjet 18/06 21:12 til Boblere af Theresa Lange
Det kunne lade sig gøre: Zenia Stampes faktaresistens når nye højder!
Udgivet for 18 timer og 56 minutter siden i Politik
Tilføjet 18/06 19:06 til Boblere af Peacegunner
Merete Riisager: Forkælet feminisme
Udgivet for 1 dag, 16 timer og 29 minutter siden i Politik
Tilføjet 18/06 12:43 til Boblere af Torben Mark Pedersen
Kilde: b.dk
Ole Hyltoft: Det religiøse vanvids åg
Udgivet for 1 dag, 16 timer og 41 minutter siden i Politik
Tilføjet 18/06 12:31 til Boblere af Torben Mark Pedersen
Kilde: jyllands-posten.dk
DR vil ikke live-interviewe bestemte politikere
Udgivet for 1 dag, 21 timer og 42 minutter siden i Politik
Tilføjet 18/06 07:23 til Boblere af TTP
Kilde: journalisten.dk
Holstebro Kommune lider af overvægt
Udgivet for 18 timer og 9 minutter siden i Politik
Tilføjet 18/06 22:48 til Boblere af Jacob V. Vigtoft
Er Danmark til salg for højstbydende? - Et guldæg for potentielle købere.
Udgivet for 1 dag, 10 timer og 31 minutter siden i Politik
Tilføjet 18/06 17:23 til Boblere af Ursula Overgaard
|
Om Joshua Dalgaard Frihedskæmper af hjertet og erhvervsmand som arbejde. Se Joshua Dalgaards profil eller Følg Joshua Dalgaard |
Joachim B. Olsen og Henrik Qvortrup 19/06 18:22 - 64 klik
Ø-kandidat: Islamisme er den største fascistiske trussel 19/06 20:09 - 42 klik
De økonomiske vismænd ville spise skumfidusen nu 19/06 21:58 - 38 klik
En brystbombe under samfundet 19/06 08:32 - 1288 klik
Debatten der lukker munden på hærdede debattører 19/06 08:29 - 986 klik
Svenske højreekstremister dominerer på internettet 19/06 11:02 - 962 klik
Mor med klapvogn overfaldet med saks 16/06 10:06 - 2610 klik
Claus er sur på sin lortebank. 14/06 08:19 - 2214 klik
Amning er en menneskeret - det er cafebesøg ikke! 17/06 22:05 - 2170 klik
DR vil ikke live-interviewe bestemte politikere 18/06 07:23 - 2140 klik
Skal han udvises for voldtægt af 10-årig? 17/06 11:25 - 1909 klik
|
|
Amning er en menneskeret - det er cafebesøg ikke! Tilføjet 17/06 22:05 af Mersiha Cokovic |
|
|
Hundeloven - et bevis på at man indfører love, før loven er gennemtænkt Tilføjet 14/06 13:43 af Sabeena Sareen |
|
|
Min grundlovstale på Fejø Tilføjet 07/06 10:37 af Kim Fournais |
|
|
Hvad er farligst: atomkraft eller økologiske bønnespirer? Tilføjet 06/06 16:54 af Jakob Høppermann |
|
|
Jeg er indigneret over de borgerlige politikeres svigt Tilføjet 31/05 14:31 af Torben Mark Pedersen |
| Flere klummer | |
Bookmarklet

