Thorning udnytter tysk leasing-finte
Udgivet for 361 dage siden i Politik
Tilføjet 31/05 07:11 til Boblere af Karl Emil Nielsen
Kilde: business.dk
Socialdemokraten Nick Hækkerup udtaler "det kan ikke være rigtig, at de skal grine ad os andre hele vejen hen i banken fordi de sniger sig uden om (6 % moms). Det er jo et solidarisk system, for fanden !!!.
Vi udnytter reglerne til punkt og prikke. Det har Helle jo allerede fortalt en gang så hvorfort bliver de onde medier ved med at genere den rare dame
Da vi fandt ud af, vi gerne måtte betale skat begge steder, gjorde vi naturligvis det.
Hov,de har glemt at sløre nummerpladen.
Haha, Thorning er sgu en rigtig socialkammerat.
Skat, det er åbenbart noget vi andre udelukkende skal betale...
En ting er det usmagelige og dobbeltmoralen. Specielt her er Nicks udtalelser jo herlige.
Noget andet er at det udstiller en fatal mangel på dømmekraft hos HTS. En tro på at hun skam er hævet over alle andre og kan gøre som hun lyster og ikke vil komme i problemer. Selvfølgelig har hun "ret" til at gøre det, lige som hun har ret til at sende sine børn i privatskole. Men man kan ikke adskille privatpersonen og politikkeren så meget som hun åbenbart ønsker at gøre. Og det burde hun vide. Men lige ang. bilvalghar hun nok ikke spurgt Noa til råds, det skulle hun nu nok have gjort.
HVor meget drejer det her sig om at hun sparer? Håndører, og alligevel lader hun hensynet til kortsigtet egen vinding gå forrest. Det vinder desværre ikke om det store taktiske overblik og bidrager kun til at bekræfte indtrykket af en blank person.
Jep, Thorning forekommer spejlblank.
Men i grunden udlever THorning bare det rettighedssamfund som hun stiller i udsigt til sine vælgere.
I Thornings vision har alle borgere udstrakte rettigheder overfor staten fremfor pligter. Og borgere har nærmest pligt til at udnytte disse rettigheder fuldt ud, ellers bliver man jo "snydt" iforhold til "alle de andre" man formoder udnytter rettighederne fuldt ud.
Og Thorning udnytter jo bare sine rettigheder, muligheder fuldt ud.
Thorning og socialkammeraterne skulle så undlade den forældede moraliseren og disse ulidelige referencer til en solidaritet de ikke selv besidder eller praktiserer.
De bredeste skuldre skal bære mest siger Thorning!
Altså hvis man ikke kan finde et smuthul...
Den her er sgu da næsten værre end skattesagen... i skattesagen taler vi om mange penge men i dette tilfæde....
Tænk sig at være så selvretfærdig og samtidig smålig på samme tid !!
Hvis tallene passer i artiklen, så er det da alligevel 25.000 kr., hvilket også er en slags penge (dog nok ikke målt i forhold til at betale skat i Schweiz).
Spejlblank ved jeg ikke, men hun har ikke lyttet til mit råd, og har ikke læst side ét i statsmandens håndbog: KØR I EN STOR BIL! http://harelly.dk/?p=517
Ja, det er usympatisk som folk rager til sig af offentlige ydelser, at de uden at skamme sig får deres nabo til at betale 10-12.000 kr. efter skat om måneden til pasning af deres barn og lignende.
Man sparer 6% i moms? Klipper hun også aviser?
Gratis tilbud i Irma, den slags... jeg siger bare, er der nogen mening i at spare 6% på en lortebil af den type hun har på billedet?
Jeg må tilslutte mig udtrykket om bilen... Det er en skodbil. Dens trækkraft minder i høj grad om SSF's "plan".
Det ironiske er, at den sikkert er valgt, for at Helle Thorning-Schmidt skulle ligne en af os fra "pøblen".
Det er jo trods alt kvinden, som satte EU rekord i forbrugt rejsebudget på kr. ½ million om året eller hvad der svarer til at sætte ild til en 1 brugt dansk inregistrat VW Fox hver 50. dag hun sad i EU parlamentet.
Well,- så slipper hun for bompenge... Men ret beset hører en FOX ind under begrebet cykel.
Der ligger nok en politisk magtliderlig hund begravet i bagagerummet.
Google siger det tager 9 min. i bil eller 18 min. med offentlig transport ... hvis valget er imellem de 2 muligheder, så har Helle Thorning sikkert valgt det transportmiddel, som får hende i mindst kontakt med pøblen (de 9 min. hun sparer kunne hun sikkert også finde ved, at lave et daglig Facebook indlæg mindre, holde mindre styr på antal dage manden er hjemme, skrive mindre til offentlige myndigheder om hvormange dage manden er hjemme, eller hvad nu hun får tiden til at gå med).
Måske kørsels-afgiften i virkeligheden er for at ryde vejene, så Helle kan komme hurtigere frem, når hun er på hendes 9 min. daglige parade kørelse igennem pøblen i hendes bil med lav tysk moms og afgifter.
Google siger faktisk 22 minutter med offentlig transport jvf. dit link :)
Igen er budskabet at befolkningen spilde sin tid i offentlige transportmidler og udsættes for "betalingsring" og deslige - men lige netop Helle er SÅ vigtig, at hun skal køre i bil. Og have børnene i privatskole, så de kan slippe for de muslimske indvandrerbørn.
Satte hendes afrejse tid til kl. 6 om morgen, hvilket jeg antager er nogenlunde realistisk, hvorefter tiden med offentlig transport ændres til 18 min.
Hun har endog meget gode muligheder for offentlig transport - ca. 20 min. (inkl. gang hen til busstoppested), så hun skal kun gange med 2, hvis hun vælger offentlige transport frem for at tage bilen. Fyren der har inviteret Helle med på tur skal gange med 3, og personligt vil jeg skulle gange tidsforbruget med 4, hvis jeg tager offentlig transport fremfor bil.
Hun har altså alle muligheder for at "walk the talk" (meget kort afsted, og skal kun gange hendes tidsforbrug med 2 ved offentlig transport).
Det er - utroligt nok - lige blevet lovligt
http://markedsforing.dk/artikler/vis/artikel/paa-onsdag-begynder-kupon-helvede/
http://www.business.dk/medier-reklamer/onsdag-begynder-kupon-helvede
hvilke 6% taler du nu om der er sparet, momsen er 25% også i Glostrup.
Firma Fleegaard i tyskland ? hvornår er dette firma flyttet til Tyskland, i formiddags lå det stadig i Padborg.
Fleggaard Leasing GmBH?
http://www.fleggaard-leasing.dk/
Du griber vist alvorligt efter græsstrå i dit forsvar for Thornings moms-fiflerier.
Enten ER hun virkelig dum, eller også er hun 100% bevidst om, at hendes vælgere er fuldstændig ligeglade. De vil bare have "noget andet" end Lars Løkke, og derfor vinder hun.
Men lad os opsummere:
* Mand med millionindtægt i skattely
* Børn i privatskole
* Bil leaset i udlandet
* Familie i den absolutte europæiske elite
En vaskeægte socialdemokrat anno 2011.
Det bør specificeres, at familien i den "europæiske elite" er pamper-eliten - jvf. her kan man se, hvordan de har scoret 10 millioner pund:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1192894/Revealed-How-Kinnocks-enjoyed-astonishing-10m-ride-EU-gravy-train.html
Og så hører det jo med til historien, at superpamperne i Kinnock-familien også er dem som har skaffet barnet - Thornings mand - hans top-pamper-jobs i udlandet.
Ergo; det værste af det værste mht. levebrødspolitikere og superpampere.
* Mand med millionindtægt i skattely
Bare et spørgsmål: Betaler han ikke skat i Danmark nu? Det synes jeg, hun sagde engang på tv?
Egentlig under jeg gerne Thorning en billig bil og Mette Frederiksens barn at komme i en god, alternativ privatskole. Men det skal ikke være mens de prædiker og tvinger os andre ind i et afgifts- og skattehelvede, mens vores børn tvinges ind i dårlige, offentlige skoler.
Ja, det er jo netop det. Naturligvis skal de have lov til at have deres børn i en god skole uden indvandrere (som jo er hvad det handler om) - men de skal ikke prædike, at andre (pøbelen) skal have deres børn i folkeskolen (sammen med alle de muslimske indvandrere de samme politikere er skyldige i at bringe til landet).
Bemærk bannerreklamen fra S og SF:
"Styr på indtægterne"
Dagbladet Politiken bringer ikke historien i dag. Skal de så fratages portostøtten?
DR bringer den heller ikke. Derimod bragte de "historien" om redigeringen af Løkke interviewet.
Skal dog siges at Ritzau har været ude med den.
Jeg har netop tænkt, at den når IKKE den brede befolkning pga. den ikke kommer på DR.
DR bringer ellers alt hvad røde Ritzau kommer med, så det må virkelig have været en bevidst beslutning.
Det er ligesom med Bertel Haarders raseri. Politikeres emotionelle reaktionsmønstre er jo selvfølgelig langt vigtigere nyheder end politik, fusk og hykleri set med Public Service-briller....?!
(Og så vil de kære redaktører på DR ikke kaldes røde lejesvende...?)
Helles nye autobil
kør' i timen otte mil,
tøf tøf tøf tøf tøf,
tøf tøf tøf og tøf.
Hun har valgt en VW Fox,
passende til Goldilocks,
tøf tøf tøf tøf tøf,
tøf tøf tøf og tøf.
Den kan styre udenoms
vores høje danskermoms,
tøf tøf tøf tøf tøf,
tøf tøf tøf og tøf.
Send et vink og send et smil,
når du møder Helles bil,
tøf tøf tøf tøf tøf,
tøf tøf tøf og tøf.
Trænger bilen til et skub,
kald da på Nick Hækkerup,
tøf tøf tøf tøf tøf,
tøf tøf tøf og tøf.
Det kan ende med et knald,
næste gang vi skal til valg,
tøf tøf tøf tøf tøf,
tøf tøf tøf og tøf.
(Frit efter R. Rafaëlis)
Jeg var faktisk selv lige 10 minutter før Hr. Knockel på Facebook med denne ...
Helles nye autobil
Betaler ikke mange mil
Moms, moms, moms, moms, moms, moms, moms, moms, moms, moms
Bilen den er rød og fin
Ikke damen indeni’en
Skat, skat, skat, skat, skat, skat, skat, skat, skat, skat
Siger ét og gør’ lidt
Det gør føreren tit
Båt, båt, båt, båt, båt, båt, båt, båt, båt, båt
Bravo, hr. Kurrild-Klitgaard. Jeg ser frem til den dag, jeg kan trykke Deres hånd og give Dem en pilsner.
Nu venter vi så i åndeløs spænding på, at Nielsr (manden, der har skrevet 727 kommentarer og 0 artikler), Graa og co. fortæller os alle sammen, at der er noget alvorlig galt med vores psykiske habitus, fordi vi har en - fuldstændig udokumenteret mistanke om/mytoman fornemmelse af - at Helle Thorning-Schmidt er en beregnende person, der udnytter love og regler til det alleralleryderste, for det passer simpelthen ikke. Basta!
Det var sjusket gjort undskyld!
Så er den pot ude, og HTS er klar til næste dobbeltmoralske skandale.
Henrik Dahl havde ret ..... Hun er blank
Det næste bliver vel, at hendes Gucci-tasker afsløres som billige kopier produceret af børnearbejdere. Med vores skattetryk må man jo spare hvor spares kan.
Bare et spørgsmål, som jeg stillede længere oppe i tråden, men som folk vist har overset:
Betaler Thornings mand ikke skat i Danmark nu? Det synes jeg, hun sagde engang på tv?
Skats afgørelse konkluderede, at Stephen Kinnock ikke har skulle betale skat i Danmark. De blev altså "frifundet" og han betaler så vidt vides ikke skat til Danmark i dag.
Overblik over sagen
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2010/09/17/105752.htm
Helle Thorning-Schmidts mand må gerne arbejde i Danmark uden at betale skat. Ny afgørelse, der når frem til det modsatte i en anden sag , truer med at vække Thornings skattesag til live.
@ Thomas D - det ligger der netop en lille film på Youtube omkring: (det ligner noget VU-værk, men det beskriver vist sagen meget godt.
For NEJ - han betaler ikke skat i Danmark i dag.
Jeg synes godt nok det ser lidt sammenklippet ud? Det må da være muligt at finde et sammenhængende indslag eller artikel, hvor hun er blevet spurgt direkte og svarer?
Det HeTS lod sig citere for var: 'Da vi fandt ud af, at man kunne betale skat begge steder, gjorde vi naturligvis det'.
Jeg forstår godt, at socialdemokraterne ikke vil tildele de borgerlige aviser mediestøtte. Helle Thorning skulle jo gerne kunne slippe af sted med alt. Måske skulle vi bare følge hendes eksempel og undgå skat, moms og afgifter på enhver tænkelig måde. "S og SF vil i langt højere grad bruge afgifter til at reducere forbruget af usunde varer" - Fair Forandring side 3. Jeg vil gøre Helle stolt og købe ind i Tyskland, når nu afgifterne på usunde fødevarer stiger.
Jeg kan lige høre hendes undskyldning: Det er en beklagelig "sjuskefejl" !
tsk tsk tsk
Man føler sig godt og grundigt til grin når man betaler sin topskat og køber sin bil med dansk moms og dansk afgift - Helle og hendes mand viser vejen frem!
Helt enig, JesperM og Wi7n355
Hvis regeringen bliver rød efter næste valg, burde man omlægge sit privatforbrug mhb på at statskassen får færrest mulige indtægter fra moms og punktafgifter, fx ved som det nævnes at købe "usunde fødevarer" i Tyskland
Man kunne også sørge for i videst muligt omfang at indkøbe fx tøj i udlandet, købe bilen gennem fx Den Blå Avis således at staten mister momsindtægter
Det kunne i grunden blive en underholdende folkesport
Er vi ikke mange nok til at stemme dem ud af regeringskontorene, så må vi i det mindste kunne ryge dem ud!
Enig..
både www.12minNejTak.dk, www.UndgaaNick.dk og www.SkatteMinimering.dk er ledige.
Det kunne være gode steder at dele metoder, til at undgå at kronerne havnede i SSF's regeringens lommer - i sidste ende, hellere give dem væk til Ulandsbistand og score et fradrag !
Gør du ikke det allerede?
Her i huset køber vi ikke noget i Danmark, hvis det kan fås i udlandet til samme eller billigere pris.
Vi nægter at fylde socialisternes kasse mere end højst nødvendigt.
Den holdning kan man da sagtens tillægge sig! Men husk at melde det klart ud, hvis du en dag skal have brug for en hjerte og lungetransplantation og tilhørende livslang efterbehandling? Så skal du jo huske, at få det lavet for de penge du ikke ville tilføre fællesskabet med! For du er vel ikke en af samfundsnasserne?
Det samme "fællesskab" som HTS gerne vil undgå at betale til, senest ved at privatlease en bil i Tyskland, mens Nick Hækkerup tordner mod de, der benytter sig af muligheden? Ved at gemalen ikke svarer dansk skat før det bliver opdaget? Ved at Mette Frederiksen tordner mod brugen af privatskoler, mens hendes eget barn går der? Etc
Præcist! Der er en regning der skal betales... Hvorfor er der altid nogen der prøver at smuge sig uden om?
Fordi det er en helt almindelig menneskelig reaktion i mange tilfælde at gøre tingene så lette for sig selv som muligt
Det store problem med socialdemokrater er jo, at de netop tordner og moraliserer mod mennesker, som gør tingene på den måde men så fandme selv går hen og gør tingene på den måde!
Det er åbenbart en del af den socialdemokratiske DNA at prædike moral overfor almindelige mennesker, men så selv efterfølgende ikke efterleve den moral, som de kræver at andre lever op til
Omkring udgifter til sundhed, som du bringer på banen længere oppe, går jeg selvfølgelig ind for selvforsikring
Luk røven Julius!
Jeg betaler i forvejen over 250.000 alene i indkomstskat, og min kone kommer også godt derop af. Derudover bliver vi flået i boligskat, elafgifter, vandafgifter, registreringsafgifter og what not. Bare i vægtafgift betaler vi over 20.000 om året.
Så du kan bare pisse af med din samfundsnasserretorik; din latterlige lille socialist.
En sjuskefejl lige som "fair løsning" og "fair forandring" Haha.
Jacob Jensen fra Venstre har lige sagt Fair Leasing, undskyld Fair Løsning fra talerstolen, da han stillede et spørgsmål til Helle Thorning-Schmidt.
HTS=Helle taber slaget, bare vent og se.
Uanset meningsmålinger, så har HTS & Co, tabt, og kommer ikke til honningkrukken ved kommende valg.
Og lige Lars Løkke! Ritt Bjerregaard, det må være en ommer, jeg kan skaffe 25 CV ´er der er langt bedre, og med dokumenterede resultater, eller er det Old WOMMANS & Boys network.
Savner helt klart en udmelding fra DI.
Solidaritet i fagbevægelsen - hvordan definerer HeTS solidaritet og deling af sin velstand med de fattige?
Du godeste hvor er hun dum. Tænk engang, der er vitterligt nogen der gerne ser hende som Danmarks statsminister.
Misundelse er en grim ting....hvorfor leaser I ikke selv, fæhoveder, i det mindste lader som om det er en protest mod de høje bilafgifter (som jeg personligt ikke tror gavner landets økonomi på sigt)
Misundelse er en grim ting....
Du finder næppe mange på 180grader, der misunder Thorning en billig bil. Til gengæld møder du mange, som finder det forkert og dobbeltmoralsk, at hun udnytter reglerne, når hun selv vil pålægge alle andre forhøjede afgifter og skatter under sit moralske banner.
Alt andet lige, denne "historie" er det rene opspind!
Så burde hun jo have sådan en over hendes fidus-snude den klovn. Så storsnudet og arrogant en socialdemokrat har man da sjælden set. Var der en overgang en lille tvivl om, hvor man skal krydse ved næste valg, så er den da endelig afgjort. Det bevirker så, at højrefløjen skal at til at forholde sig til nye profiler på den røde halvside i salen, når Søvnigdal og Gucci-Thorning abdiserer.
Tak til de to fantaster for deres arrogancedans.
Et godt råd til socialdemokrater og socialister - spar jeres plakater og kampagner. Jeres spidskandidater er alt for storsnudede til danske forhold. Sådan et par blærerøve.
Hvor er180grader skribenter dog ynkelige, særlig når de er nødt til at manipulere med sandheden.
Helle Thorning har jo ikke været i Tyskland for at lease bil, men har blot som enhver anden dansker henvendt sig til en en dansk forhandler for at lease et køretøj.
At denne (borgelige) forhandler udnytter gældende regler (som VKO har indført) kan Helle Thorning da intet vide noget om, så måske skulle man rette kritikken mod Care Point i Glostrup som jo er dem der snyder statskassen for indtægterne, ligesom det er de samme bilforhandlerne der snyder med de såkaldte demobiler.
Men når det er erhverslivet der snyder og bedrager statskassen, så hører man aldrig nogen kritik fra 180grader og deres medløbende skribenter.
Helle Thorning udtaler til BT:
Jeg har ikke været i Tyskland og lease en bil, men har leaset den hos Care Point i Glostrup, som har en aftale med Fleggaard. - Det vigtigste for mig er selvfølgelig, at alt foregår helt efter reglerne, siger Socialdemokraternes formand
Jeg har ikke været i Tyskland og lease en bil, men har leaset den hos Care Point i Glostrup, som har en aftale med Fleggaard. - Det vigtigste for mig er selvfølgelig, at alt foregår helt efter reglerne, siger Socialdemokraternes formand
De er forhandler for Fleggard. Hvor mange af dem som Nick Hækkerup taler om, tror du der tager ned over grænsen for at skrive under på kontrakten?
Fra JP: http://jp.dk/indland/indland_politik/article2448728.ece
"Jeg har leaset min bil ude ved Care Point i Glostrup, og de har en aftale med et tysk selskab. Det hele foregår efter reglerne," siger Thorning-Schmidt, der ikke har lyst til at svare på, om hun var bekendt med den tyske moms, da hun leasede bilen."
Men når det er erhverslivet der snyder og bedrager statskassen, så hører man aldrig nogen kritik fra 180grader og deres medløbende skribenter.
Indrømmet, jeg har skrevet det flere gange i denne tråd, men alligevel. Thorning spiller moralsk og vil gennemføre ved lov og tvang, at alle andre skal betale højere afgifter og skatter, især de "brede skuldre"-segmentet, som hun selv tilhører, mens hun selv gør alt for at krybe udenom. Erhvervsfolk kræver sjældent af andre erhvervsfolk, at de skal betale mere i skat.
Jeg ser ikke noget direkte spørgsmål til Helle Thorning omkring kendskabet til momssatsen og jeg ser heller ikke noget svar, men kun en subjektiv udlægning af samtalen. Hvordan er spørgsmålet stillet og hvad har hun konkret svaret omkring momssatsen står hen i det uvisse, så der må jo være en grund til at det ikke skal citeres. Blåt spind som sædvanlig, hvis jeg skal gætte.
Jeg ser ikke noget dirkete spørgsmål til Helle omkring kendskabet til momssatsen
Det fremgår direkte, at hun er blevet spurgt om kendskabet til den tyske moms, hvilket hun ikke svarer på.
Følgende står på fleggaards hjemmeside:
"Du behøver ikke at tage til Tyskland for at hente din nye bil, find din forhandler her og afhent din nye bil i nærheden af din bopæl."
Muligvis er jeg en del klogere end HTS (?), men jeg ville da vide at bilen var fra tyskland hvis jeg skulle leje bil derfra.....
Hvor er det dog trættende at debatere på denne webside.
Helle Thorning har leaset en bil hos Care Point i Glostrup, Danmark ikke Flegggaard i Tyskland og så vidt jeg kan se står der ikke meget om leasing hos Care point, og da slet ikke om disse momskarruseller som forhandlerne har størst gavn af.
De 163 kr om måneden, somøjensynligt er differencen mellen dansk og tysk moms indgår nok ikike i HT overvejelser i valget af bil og hvor hun leaser den.
Der er der nok mere tale om hvor servicen er bedst, da hun dårligt i hendes stilling kan undvære en bil i dagligdagen.
Hvor er det dog trættende at debatere på denne webside.
Så gå dog et andet sted hen medmindre du ligefrem nyder er være træt
Hvor er det dog trættende at debatere på denne webside.
Hvorfor optræder du så herinde og trækker niveauet ned. Bilen er leaset hos Fleggaard. Care Point er blot en forhandler.
"Der er der nok mere tale om hvor servicen er bedst, da hun dårligt i hendes stilling kan undvære en bil i dagligdagen."
....?!?... forstår ikke helt? Kan hun ikke tage de offentlige transportmidler, ligesom hun vil tvinge alle os andre over i, -via bompenge og højere afgifter ?
Nåå, nu forstår jeg: Når Helle er blevet statsminister, -så har hun ministerbil, plus at hun jo nok ikke selv skal betale bompenge for at komme frem og tilbage på arbejde...
Meget få danskeren kender denne fidus og det er jo netop pointen . Ingen almindelige danskere kan vide at en dansk bilforhandleren benytter sig af regler der kan ændre den danske momsbetaling.
Ret kritikken mod erhverslivet, det er dem som på alle mulige og umulige måder forsøger at undgå skattebetaling - det burde liberalle skribenter da om nogen da snart vide.
Ret kritikken mod erhverslivet, det er dem som på alle mulige og umulige måder forsøger at undgå skattebetaling - det burde liberalle skribenter da om nogen da snart vide.
Og hvad skulle kritikken være? Enhver kan forstå folk, der forsøger at betale mindst muligt i skat, så længe det er inden for lovens rammer. Men hvis man kandiderer til landets mest magtfulde stilling under den parole, at de rigeste ved lov og tvang skal yde endnu mere, og at man selv på trods af sin rigdom ikke engang vil betale moms af en Polo, så har man mistet al troværdighed.
Hvor ved du fra, at Helle Thorning ikke vil betale dansk moms af hendes leasede bil?
Er det ikke bilforhandleren som afregner momsen, og er det ikke normalt at man som kunde blot skal forholde sig til den månedlige leasing ydelse, hvorefter man kan skrive under på kontrakten
Hvor ved du fra, at Helle Thorning ikke vil betale dansk moms af hendes leasede bil?
Det tror jeg også gerne, hun vil, nu hun er blevet opdaget.
Hun har ikke villet svare på, om hun havde kendskab til den tyske moms. Hun kunne ellers have svaret:
"Nej". Hvilket sandsynligvis ville have fremstillet hende som en sjusker, ikke en fusker.
"Ja". Hvilket ville have fremstillet hende som en fusker.
Jeg tror personligt på det sidste. For det første kan jeg sympatisere med det, da jeg også synes, vi betaler for meget for biler i Danmark. For det andet, fordi jeg ikke tror, hun er så dum ikke at være klar over forholdet.
Hvis spørgsmålet som Ekstra Bladet stiller for at få belyst sagen er i stil med dette, kan jeg godt forstå at det er svært at få et svarsom kan bruges som citat.
Det er typisk Ekstrablads jounalistik af den mest ulækre slags, og de skal være glade for at Helle Thorning er en velopdragent person. Bertel Haarder eller Lars Løkke ville været gået i selvsving over et sådan svinsk og useriøst spørgsmål
Hvordan har du det med, at du sparer 163 kroner, mens de nedslidte, de fattige og de syge samtidig går glip af 680 kroner på grund af din bil?
- Jeg skal spise frokost nu, lød svaret fra Helle Thorning-Schmidt i pausen fra tirsdagens afslutningsdebat i Folketinget.
... sådan svinsk og useriøs jounalistik ...
Men de vender jo blot hendes(og oppositionens) egen typiske argumentation mod hende selv. Hvor ofte har en af de røde ikke spurgt, hvorfor de fattige skal betale for de riges skattelettelser?
I spørgsmålet er der indbygget den forudsætning at Helle Thorning bevidst har undraget sig at betale dansk moms, og derfor er det et svinsk spørgsmål.
Off topic Med hensyn til de riges skattenedsætteser og de fattiges afsavn er der en klar sammenhæng, og derfor er sammenligningen bestemt relevant Faktisk var det VK selv argumenterde for at der både var råd til skattelettelser og velfærd , men virkeligheden viste sig at være en anden
I spørgsmålet er der indbygget den forudsætning at Helle Thorning bevidst har undraget sig at betale dansk moms, og derfor er det et svinsk spørgsmål.
Det har hun også, med mindre hun er dummere end snot, hvilket jeg nægter at tro på.
Med hensyn til de riges skattenedsætteser og de fattiges afsavn er der en klar sammenhæng,
Som er nøjagtig samme "sammenhæng" som i det forhold, at Helle slap for at betale dansk moms (en de facto lettelse, om du vil), som "de fattige" derefter må "lade afsavn" fra.
I spørgsmålet er der indbygget den forudsætning at Helle Thorning bevidst har undraget sig at betale dansk moms, og derfor er det et svinsk spørgsmål.
Hvor ser du, at den forudsætning ligger i spørgsmålet:
Hvordan har du det med, at du sparer 163 kroner, mens de nedslidte, de fattige og de syge samtidig går glip af 680 kroner på grund af din bil?
Det er jo sandt, såfremt vi følger den røde logik - uanset om Helle vidste det eller ej.
Præcis. I deres optik er det at nogen spare penge i skat og afgift, lig med at de syge og svage i samfundet lider. Er spørgsmålet fair og kan man stille det sådan op? Nej, naturligvis ikke. Men det er at bruge hendes egne argumenter imod hende, og det synes jeg er i orden...
> S-formand Helle Thorning-Schmidt udnytter helt privat en moms-finte, som et flertal i Folketinget - herunder Socialdemokraterne - ellers har stoppet med virkning fra 2013.
Også kendt som "S-finke udnytter momsfinte"
Ikke særligt klogt skrevet, men helt på niveau med 180 grader normale dækning af den politiske debat..
Så du mener at Helle Thorning-Schmidt vidste ingen ting... er der andre ting, som udgøre en væsentlig del af Helle Thorning-Schmidt daglig dag, men hvor du antager Helle Thorning-Schmidt er fuldstændig blank?
Du er vel klar over, at Helle Thorning-Schmidt vil være statsminister - dvs. hun vil holde dit, mit og 5.6 millioner andre menneskers liv og fremtid i hendes hænder. Personligt vil jeg mene det kræver, at man som minimum er mere opmærksom på hvad der foregår omkring en, end de 5.6 millioner mennesker - som f.eks. hvis man leaser en bil, eller befinder sig i skattemæssige gråzoner, så har man gjort sine lektier hjemmefra - ikke fordi man vil blive hørt i det, men fordi man vil være en del af det på allerhøjeste niveau.
Det er et meget fint og rammende ordspil fra Jonas Kölker.
Hun er utroværdig, udansk, magtsyg og udnytter ethvert smuthul. Hun er en skamplet for Danmark.
Bemærk bannerreklamen fra S og SF:
"Styr på indtægterne"
-
Tilføjelse:
Tænkt udtalelse fra en kendt dansk (?) kvindelig socialselvkammeratlig politiker
"- og de ska' sq ik' regn' med at få skat og moms fra mig og min mand!" ;-)
Off topic
Hvis i rejser til USA bliver det ikke jer. der betaler min pension, ( Jeg har iøvrigt en privat pensionsopsparing som vil blive modregnet den offentlige pension, så jeg vil selv financere det meste, så bare rolig; du slipper fra at betale for min pension. I USA skal du huske, at i selv skal tegne et hav afkostbare private forsikringer i USA, i bytte for en lidt mindre skat.
Hvis i liberale får lov til at bestemme her i landet, får vi en privat forsikringsordning, som skal give mindst 20% overskud. til ejerne Altså langt dyrere end i dag, og der vil være rigtig mange danskere som ikke ville havde råd til en forsikring, da skattelettelserne på deres i forvejen lave indtægt ikke ville være stor nok til at dække de øgede udgifter
Hvis alle bidrager som for 10 år siden, kan vi bibeholde det solidariske system vi kender, og som vel at mærke er langt billigere, da det ikke skal give afkast til aktionærere.
Hvad er den af, er du ikke blevet træt endnu, eller?
Hvor ved du fra at private forsikringsordninger skal give 20 % overskud? Og ligefrem gøre det dyrere at være dansker sammenlignet med i dag?
Kunne det mon tænkes, at markedet bestemte således, at der vil være fri konkurrence blandt udbyderne således at der vil være en forsikring, der passer til dine behov og din betalingsevne og -vilje og en forsikring, der passer til mine ditto?
Jo jeg er træt, ligesom så mange andre der har forsøgt at give jeres rabiate synspunkter en smule modvægt.Det er derfor alle indlæg ender med at være det renerygklapperi
15 % overskud kunne sikkert også gøre det og nej markedet kan ikke stå alene, alene af den grund at der vil være mange borgere som ikke vil kunne tegne en forsikring enten fordi den er for dyr eller fordi de ikke kan optages som kunde.
Idag er der mange som ikke kan få tandbehandling og muligheden for at tegne en forsikring der som høs lægen dækker alle udgifterne fiundes ikke.
Hvorfor er der ikke et forsikringsmarkede for det? Fordi dem der har brug for hjælp til tandbehandling er de fattige og de kan i sagens natur ikke betale en forsikringspræmie, og af samme grund har de heller ikke andre normale forsikringer, som vi andre velbjærgede har råd til.
Jeg kan ikke svare dig på hvorfor der ikke er et forsikringsmarked for de personer, du nævner, i dag
Til gengæld mener jeg, at man altså må tage ansvar for sig selv i den forstand, at blot fordi een tandlæge siger at et eller andet koster 10k eller 100k, skal man selvfølgelig ikke lade sig spise af med det
Man jo fx forsøge at forhandle, om ikke om prisen så dog om en afbetalingsordning (det har jeg selv gjort med succes hos min tandlæge), indhente tilbud fra andre tandlæger og huske på at danske tandlæger ER dyre, med hvilket jeg mener, at udenlandske altså er billigere
Der arrangeres sågar busture til Polen for den slags
Det er ikke så svært, det er bare at tage ansvar, rubbe neglene og komme i gang!
1. INGEN liberale gider bestemme hvordan du skal indrette dit liv, du kan altså betale til en fælleskasse ligesom idag. Liberale kræver blot ikke blive tvunget til at betale din personlige fælleskasse.
2. Et selskab kan tjene et hvilket som helst formål. Der er INTET som siger et selskab skal lave overskud. Der findes f.eks. masser af forsikringsselskaber som er non-profit, og nogle som er også er socialister f.eks. Alka, som er ejes primært af de forskellige LO forbund.
3. Hvis den offentlige sektor havde den samme størrelse som for blor 10 år siden, så kunne vi have sat skatter markant ned. Problemet er blot, at når noget er "gratis", så forsvinder mådeholdet også, og dermed er den danske offentlige sektor nu VERDENS STØRSTE NOGENSINDE I HELE VERDENSHISTORIEN - FRA THE BIG BANG TIL I DETTE ØJEBLIK! At du så ikke syntes det er stort nok til dit liv, og vil have andre til at betale ENDNU MERE, ja, det syntes helt oprigtgt talt at gøre du er den underlige her, og ikke alle andre.
Imens andre vil standse med at puste ballonen større (nul vækst), måske lukke lidt luft ud af den (besparelser), så vil SSF puste ballonen størrer end den NOGENSINDE har været før - imens de påstår at ballonen umulig kan sprænge (også kigger vi bare rundt i verden, hvor den er sprunget før).
Beder blot til at man betaler det som man gjorde som for 10 år siden. Uden skattelettelser på 80 mia havde landet ikke haft de problemer vi ser idag
Hvad er en personlig fælleskasse?
Ja jeg er den underlige skribent på 180grader som ikke er enig i de snævertsynede egoistiske synspunkter.
Jeg overlader igen scenen til rygklapperne på 180 grader.
Bare i 2009/2010 (2 år efter krisen begyndte) holdt den offentlige sektor lønfest for kr. 40 milliarder ekstra lønnings kroner. Det svarer stort set til al den handel som foregår på internettet i Danmark, og mere end selskabsskatten, eller topskatten osv.
Danskerne har aldrig tidligere betalt såmeget i Skat, som de har gjort under VK - den eneste åresag der har været til lavere skatteindtægter er pga. den globale finanskrise, som har kostet 200.000 private arbejdspladser, og overskudet i et utal af virksomheder.
Så pak dit "skattelettelser er skyld i alle problemer" argument sammen - det virker måske på Helle Thorning-Schmidt´s Facebook væg eller andre steder, hvor idiotiet samler sig.
Det er ikke korrekt, at privat er dyrere end off., fordi det private skal give overskud. De mistede indtægter ved inddragelsen er = opportunity cost ved pengenes investering andetsteds.
I øvrigt har jeg ikke lyst at være solidarisk med dig.
Jeg tror du mangler noget basal økonomisk viden omkring udbud og efterspørgsel. Danmark har verdens DYRESTE syge system i hele verden og tilgengæld får vi utrolig lidt tilbage. Men det opdager man selvfølgelig ikke hvis hele livet er foregået som kommunalt ansat.
Ang. Thornings skattesag mon ikke der dukker noget "materiale" op uder valgkampen ?
Som jeg husker det blev indtil flere ansatte hos skat afskediget, da de jo havde været inde i systemet og tjekke op på hendes selvangivelse. Mon ikke der findes nogle eksemplarer rundt omkring i nogle skuffer ?
Det ville være dejligt om der kom så meget snavs og sandhed frem om hendes utallige dobbeltmoralske handlinger.
Det her er så sindsygt.
Selv i sine gucci sko er hun den største pamper, endda større en Børsting og Co.
Vi er fan'me en nation af savlende fjog når op imod ½ af os stemmer på hendes blok.
Højere skat,bare ikke hende. Ingen fordele på højsbeskattede goder (biler), men kun for hende. Vores børn skal lægge krop til multikulturen og omvendt assimilation, nå nej bare ikke hendes børn.
Hvornår fanden fatter folk det ?
Stadig fuldstændig tavshed på DR? Mens Løkke's smøg-pause under et Berlingske interview er blevet til "Løkke-sagen" og snart antager Watergate'ske dimensioner på dr.dk?
Jeg ved det sikkert er en af samme type som køber en makulator for at destruere sine Fakta-boner, men en mulig spændende oplysning fra BT's debat:
Kend reglerne Af: Dan Henriksen, 21:24Kender man (Læs Helle) reglerne, så ved man hvor de kan bøjes, ja endda
hvor de kan brydes!
Mærk jer mine ord, man vil finde mere på Helle inden valget!
Kinnock den ægte rockefeller?
mange har peget på rockefeller som en ond person, eller ond familie, hvor det nærmere viser sig de var gode til at drive forretning. de spillede en stor rolle i at gøre petrolium billigt og let tilgængeligt etc.
kinnock er en familie som er god til politik, og som har valgt de socialistiske veje. de tror på en stor stat, skat, og styring af andres liv. Det er i virkeligheden en smule ondt
Stadig ikke et ord om sagen på DR:
http://www.180grader.dk/Krimi/stadig-intet-paa-dr-om-thornings-moms-fiflerier-dr-dknyhederallenyheder
Hvis jeg bliver taget i sort arbejde: *Jeg er glad for min regning*. Jubelnar.
Flere artikler fra Politik
Løgnens imperium misregerer landet
Udgivet for 2 timer og 46 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 06:33 til Boblere af Limfjord
Kilde: ekstrabladet.dk
Liberal Alliance er blevet socialistisk
Udgivet for 50 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 08:45 til Boblere af HansJoachim
Skal staten favorisere skilsmisse?
Udgivet for 41 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 09:31 til Boblere af Kjeld Flarup
Kilde: politiken.dk
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien
Udgivet for 14 timer og 55 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 19:23 til Boblere af Klaus K
Kilde: metroxpress.dk
Danske ministre stiger 31% i løn
Udgivet for 13 timer og 35 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:05 til Boblere af Claus Tjørndal
Kilde: dr.dk
Minister vil lægge skat på vennetjenester
Udgivet for 23 timer og 51 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 10:23 til Boblere af hoffmann
Kilde: dr.dk
Nu begynder den arabiske vinter
Udgivet for 9 timer og 59 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 21:19 til Boblere af Henrik Johansen
Kilde: blogs.jp.dk
JP opgiver at leje sig ind i højhusprojekt på havnen i Århus. Tvunget væk?
Udgivet for 9 timer og 59 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 00:07 til Boblere af leif
Kilde: jp.dk
Lufthavnsansatte til kamp mod fagforeninger
Udgivet for 15 timer og 38 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 18:39 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: business.dk
Peter Kurrild-Klitgaard: Danske mediers største USA-hemmelighed
Udgivet for 9 timer og 59 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 23:27 til Boblere af Ola Hansen
Når moderinstinktet regerer
Udgivet for 1 dag og 43 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:35 til Boblere af Lennart Kiil
Kilde: manfo.dk
Skandale: Venstre vil indfører en millionærskat
Udgivet for 13 timer og 20 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:57 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: b.dk
Kendt journalist og Stasi-jæger mistænkes for at være storspionen, alle leder efter - Politiken.dk
Udgivet for 4 timer og 16 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 01:07 til Boblere af Jeppe Juhl
Kilde: politiken.dk
Skats lange pokerarm klar til at hive internetudbydere i fogedretten
Udgivet for 18 timer og 30 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:47 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: version2.dk
Kommentatorer: Hele skattereformen kan ryge i skraldespanden
Udgivet for 18 timer og 21 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:57 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: politiken.dk
EU-strid kan udløse folkeafstemning
Udgivet for 2 timer og 4 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:17 til Boblere af Henrik Johansen
Kilde: jp.dk
Skattereformen er socialt SKÆV!
Udgivet for 1 dag og 15 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:32 til Boblere af Jesper Lindgren Hejlesen
Bent Jensen: Bureaukratisk-politisk censur af forskning
Udgivet for 1 dag, 10 timer og 24 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:14 til Boblere af Ola Hansen
Kilde: b.dk
Kvinde, sælg din krop! | Damefrokosten
Udgivet for 16 timer og 34 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 14:33 til Boblere af Camilla-Dorthea
Kilde: damefrokosten.com
Fagforeningsmafia: KRIFA medlem forsøgt presset ind i LO
Udgivet for 1 dag, 10 timer og 47 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:30 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: tv2nord.dk
|
|
Bill O'Reilly Caught on Tape Smearing Occupy as Terrorists Tilføjet 25/05 23:26 af NickRohde |
| Flere videoer | |
Løgnens imperium misregerer landet 26/05 06:33 - 106 klik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 82 klik
Danske ministre stiger 31% i løn 25/05 20:05 - 82 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 62 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 1056 klik
855.000 kr. skattekroner lige ned i lommen på 21-årig musiker 24/05 23:13 - 551 klik
Når moderinstinktet regerer 25/05 09:35 - 494 klik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 481 klik
|
|
Tænk at livet koster livet! Tilføjet 23/05 22:39 af Thyra Frank |
|
|
HILSEN FRA KANTEN AF DEPRESSIONEN Tilføjet 23/05 17:04 af Niels Peder Ravn |
|
|
LA har (mere end) et imageproblem med udlændingepolitikken Tilføjet 18/05 15:09 af Torben Mark Pedersen |
|
|
Ældrebyrdens komme varsler et varigt farvel til folkepensionen Tilføjet 09/05 18:31 af Sasha Renate Bermann |
|
|
Socialismens besnærende konformitet Tilføjet 06/05 10:21 af Rasmus Brygger |
| Flere klummer | |

Bookmarklet

