Tøjstrid: Asmaa nægtet adgang på fly
Udgivet for 331 dage siden i Politik
Tilføjet 29/06 23:22 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: politiken.dk
Den dansk-palæstinensiske socialrådgiver og tidligere folketingskandidat for Enhedslisten Asmaa Abdol-Hamid er blevet nægtet adgang til sit fly i Schweiz, fordi hun ikke ville tage sin overdel af.
Ved sikkerhedskontrollen blev hun bedt om at tage sin blazer af, men det ville Asmaa Abdol-Hamid, fordi hun kun havde en tynd stroptop på indenunder.
Tag dig sammen Asmaa.. Samme vilkår gælder for alle.
Hvis hun ikke kommer gennem sikkerhedskontrollen, kan hun hverken komme til Bruxelles som planlagt eller hjem til Danmark.
Åh, nej dog. Hvad skal vi gøre uden hende...?
Hvad havde hun på? Måske er det mig der ikke ved noget om mode.
Jeg fandt så dette her citat i artiklen...
»Jeg har aldrig oplevet noget lignende. Sådan bør ingen EU-borger behandles offentligt«
Og så står der, at hun har været folketingskandidat. Der må da være et minimum af ting man burde vide for at sidde i tinget. Altså, meget små ting som at Schweiz ikke er medlem af EU.
Dertil er EU-borgere åbenbart bedre end andre borgere :) Så meget for at være imod forskelsbehandling Asmaa
Fryd. Tag hjem, hvor du hører til, Astma.
"hun tilbød at tage tøjet af bag et forhæng, men politiet i lufthavnen insisterede på, at hun gjorde det offentligt."
Det er et problem - og problemet er sikkerhedskontrollens. De har bare at respektere passagerernes grænser. Det hører ingen steder hjemme. Emsige skrankepaver!
Jeg bryder mig ikke om Asmaa, men her har hun ret, hvis situationen er korrekt refereret.
"De har bare at respektere passagerernes grænser."
Hold da kæft for et roderi, hvis sikkerhedskontrollen skulle ta' hensyn til folks grænser.
Hvis situationen er korrekt refereret så synes jeg også at de burde have tilbudt checket bag et forhæng.
Jeg tvivler så på at situationen er refereret korrekt. Selviscenesættende fornærmelse er nem at opnå hvis man stiller sig på tværs til alting. Det ved jeg selvfølgelig ikke om hun har gjort. Det er kun en antagelse......
Super.
Min grænse går ved at de visiterer mig og røntgenscanner mig, på trods af at jeg har et synligt pistolhylster, kevlarvest og patroner lige under den åbne jakke.
Og i øvrigt nægter jeg at køre min riffel-case med et synligt "Colt Assault Rifle 15 - 5,56mm" igennem deres scanner.
Det krænker jo mine rettigheder. FØJ skrankepaver. De har jo bare at respektere passagerernes grænser ?
Du kan ikke slippe for hverken at blive visiteret eller scannet. Asmaa kan heller ikke slippe for at tage sit tøj af. Men hvis folk ønsker, at det ikke foregår offentligt, så skal det naturligvis efterkommes. Folk kan have alle mulige grunde hertil, og det rager ikke kontrollørerne..
Hey, hvad blev der af frihedstanken? - og mennesket før systemet? - Og aversionen mod myndighedsovergreb, og kollektivt tyranni?
Hvad der blev af den ?
Tja ud fra DIT indlæg kan jeg læse, at den i hvert fald gradueres forskelligt for Asmaa og for mig.
Læs indlæggende nedenfor. Alle og enhver ved, at
1) Man skal tage overtøjet af i sikkerhedskontrollen. Allerede da Asmaa påklædte sig samme dag, vidste hun, at jakken måtte og skulle af. Hun vidste også, at dette foregår FØR scanneren, altså før efter at man har gået igennem. Alle ved, at det at man affører sig jakken TIL NÅR man går igennem er et ufravigeligt krav. Ergo vidste hun også eller burde have vidst, at du slet ikke kan få lov til at gå igennem scanneren uden frakken og før du har nået til scanneren når du ikke til det punkt, hvor du visiteres personligt og hvor man korrekt rigtigt nok kan bede om at blive bedt om at afklæde sig.
Kø > lægge frakke, taske, evt bælte, evt sko på båndet > vis boarding pas > scanner > evt. visitation > om nødvendigt i afdækket lokale > boarding af fly.
Det er pissesimpelt og Asmaa ved det udmærket godt.
Når hun nægter at tage frakken allerede før scanneren ved hun, at de vil lægge mærke til hende.
2) Man ikke skal nægte noget som helst i sikkerhedskontrollen og hvis man gør det, kan man rigtigtnok senere 'få ret' og måske erstatning men man får aldrig, aldrig lov til at komme med sit fly. Det sker af hensyn til de øvrige passagerer.
Konklusion ? Asmaa klædte sig bevidst på og lavede bevidst en scene, så hun fik placeret sig selv som offer. Helst racismeoffer.
Helt enig.
Medmindre hun ikke har været ude at flyve de sidste 10 år så burde hun vide hvordan kontrollen foregår - det er det samme overalt.
Hun var jo på Koranskole i Yemen i 2009, så mon ikke den lille islamist har været ude at flyve for nyelig.
Nej, det gradueres ikke forskelligt. Hvordan i alverden læser du det? - Eller er det bare fordi du er vred på Asmaa i forvejen, at du ikke kan følge simpel logik?
Jeg kender godt proceduren i sikkerhedskontrollen. Og ja, det er simpelt, men har intet med sagen at gøre.
Naturligvis kan man ikke nægte at lade sig kontrollere. Men har man et ønske om at det foregår diskret skal ønsket naturligvis imødekommes. Hverken du eller andre skal afgøre hvad andre mennesker opfatter som ydmygende. Ellers må sikkerhedskontrollen varetages af flyselskaberne istedet for af politiet. Hos flyselskaberne er service nemlig en konkurrenceparameter.
Havde du fået problemer med din stomi-pose på vej i lufthavnen, og kun havde en tynd skjorte på under jakken, kunne det jo godt være at du også ville foretrække muligheden for at blive visiteret bag et forhæng.
Hverken du eller andre skal afgøre hvad andre mennesker opfatter som ydmygende.
Nu er det gudskelov ikke andre passagerers grænser for hvad der er ydmygende, der bestemmer hvordan min flysikkerhed skal være. Uanset hvad du påstår.
Proceduren har ALT med sagen at gøre.
Man har krav på at visitation og afklædning skal foregå på et diskret sted, eks. et aflukke. Men man har intet krav på at bevæge sig 1 eneste millimeter forbind scannerne med overtøj og tasker. Punktum.
Det ved alle. Jeg ved det. Asmaaa ved det. Selv du ved det.
Hvis jeg havde en stomi, så ville jeg netop vælge ikke at være i bar overkrop (som Asmaa af gode, subjektive grunde må føle sig i en lille stropbluse) under frakken når jeg kom til sikkerhedskontrollen. Jeg ville dermed bede om og forvente komplikationer og måske endda flyveforbud hvis jeg ved scanneren nægtede at tage jakken af. Uanset hvor god min grund, efterfølgende, viser sig at være.
Det er helt forudsigeligt og helt undgåeligt. Eks. ved at en stærkt troende når hun VED at jakken skal af påfører sig (for hende) dydigt beklædning under netop jakken. Eller hvis man ønsker diskretion om sin stomi, at man tager en trøje på under den frakke, som man VED skal af om et par minutter.
... og jo, det var forskelligt gradueret. Asmaa tog du hensyn til, mig gjorde du ikke (fordi jeg for DIG at se til var mere ekstrem. Igen den der subkjektive vurdering).
Nu er det gudskelov ikke andre passagerers grænser for hvad der er ydmygende, der bestemmer hvordan min flysikkerhed skal være. Uanset hvad du påstår
Jeg tror du kunne have gavn af at læse mine kommentarer igen. Noget helt vitalt er glippet for dig...
Jeg refererede faktisk dig i citatet, som du lige har revet ud, netop ovenfor. Hvis du forholder dig til det (og resten af mit indlæg), så forholder jeg mig til dit seneste indlæg bagefter.
Flysikkerheden er netop hvad det handler om, når vi diskuterer lufthavnsvisitation og scanning.
For dig handler det om "ydmygelse". For os andre handler det om om netop flysikkerhed.
Derudover er jeg bange for, at du forveksler "forstå" med at "give dig ret". En helt almindeligt forekommende fejltagelse på de radikale og røde overdrev.
Næh, jeg forveksler ikke noget. Slet ikke i dette tilfælde.
Måske du vil forklare mig, hvordan min holdning i denne sag kan være til skade for flysikkerheden. Nej, vel. Der kan du se. Du havde ikke fattet en skid...
Og så bliver jeg slået i hartkorn med de radikale og det røde overdrev. Det var vist dagens vits...
Ved sikkerhedskontrollen blev hun bedt om at tage sin blazer af, men det ville Asmaa Abdol-Hamid, fordi hun kun havde en tynd stroptop på indenunder.
Hun havde ingen trusser på, jeg tror det var derfor. Når jakken skal af, er det jo hele molevitten der skal af.
Det skulle hun nok have forudset og derfor have taget noget almindeligt vestligt tøj på denne dag.
"hun tilbød at tage tøjet af bag et forhæng, men politiet i lufthavnen insisterede på, at hun gjorde det offentligt."
Hvis situationen er korrekt refereret, så har hun retten på sin side.
Det fremgår iøvrigt af Zurich Lufthavns - deres største internationale lufthavn - hjemmeside, at "you may have to enter a booth to be searched."
Hun blev kun bedt om at lægge overtøjet. Intet andet. Som politiker må Asmaa have rejst før og være klar over, at hun ville blive bedt om at lægge jakken. Så derfor betragter jeg det som et stunt fra Asmaas side for at gøre sig selv og sin tro interessant.
Det er 100% et mediestunt.
Bare vent til vi kommer tættere på valget.
Det næste bliver vel at nogen nægter at tage burka af, fordi de helt tilfældigt kun har hofteholder indenunder. Arh men sikke en krænkelse.
Hvem kunne dog have forudset, at man blev bedt om at lægge sin frakke i en lufthavn.
Asmaa er den permanente krænkelses ypperstepræstinde, syltet ind i palæstinensisk had og løgn og historieforfalskning. En indvandrerfrontfigur, som den danske venstrefløj selvfølgelig må elske og støtte.
En indvandrerfrontfigur, som den danske venstrefløj selvfølgelig må elske og støtte.
Man skal dog ikke glemme at der i Enhedslisten også var en stor gruppe der ikke havde glemt det sekulære grundlag og derfor ikke ville acceptere Asmaa som kandidat.
Rigtigt. Der kan også have været nogle stykker, som huskede, hvordan det gik kommunister i islamiske lande som Iran og Indonesien. Men for de fleste venstreorienterede er der kun én kur mod Asmaa-feberen: En periode som beboer i Voldsmosen eller et andet af de ghettohelveder, den danske skatteyder betaler for opretholdelsen af.
Jeg har svært ved at se at der skulle være tale om forskelsbehandling. På den anden side har lufthavnen da helt klart ydet en ekstremt dårlig service. Hvorfor ikke lade en kunde få lov til at tage jakken af bag et forklæde, hvis det betyder så meget for kunden? Selvfølgelig er der tale om særbehandling, men det gives jo også til alle mulige andre i alle mulige andre sammenhænge, og er en del af begrebet "god service".
Emsige skrankepaver, dårlig service, ja. Men forskelsbehandling? - Nej.
Mon ikke den offentlige "afklædning" skyldes effektivitet. Hvis alle ytrer ønske om at tage jakken af i et særligt rum eller bag et forhæng, går der yderligere logistik i den, med flere forsinkelser til følge.
Enhver idiot ved, at man overalt skal tage OVERTØJET af i lufthavne.
Hvis man på forhånd har klædt sig, så man ikke kan tage frakken af uden at krænkes (!) så har man sat sig i situationen allerede da.
Det er 100% planlagt. Du har helt ret.
Asmaa er en provokatør. Hvis hun er på vej til Danmark kan hun jo tage toget. Hun må da være glad for at hun ikke skulle rejse ind i USA, hvor man bliver fotograferet - uden formummende tørklæder - og desuden får taget fingeraftryk.
Det undrer mig ærlig talt, at Asmaa Abdol-Hamid iklæder sig en overdel, der ikke tåler offentlighedens lys, når samme Asmaa er på vej til konference i Bruxelles det er jo ikke et bønne møde, og damen blev ikke bedt om at klæde sig af til undertøjet. Hvis det betyder så meget at bevare sin muslimske identitet, så OK, men man bliver alle visiteret i en lufthavn, dette kunne hun så havde taget højde for og iklædt sig en bluse med lange ærmer. Såre enkelt.
Var det en tilsigtet hændelse, en provokation al-la den med tørklædet i folketingssalen?
Hun kan bare tage toget, sådan er det.
Er man i Europa, må man tilpasse sig de regler man nu har her og særbehandling skal hun fandme ikke have.
Smut du bare hjem til hvor du kommer fra, hvis du er utilfreds i stedet for at tude.
Nu har eb.dk også sagen. Tror de havde håbet på en anden debat end den der er kommete ^^
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1579820.ece
Asmaa nægtede at strippe i lufthavnAsmaa Abdol-Hamid skulle i går med et fly fra Schweiz til Bruxelles - men nægtede at afføre sig blazerjakke, da hun blev om det
I min verden er det ikke at stippe at smide sin blazer. Utroligt hvad EB prøver at gøre ud af en historie der ikke er der.
Jeg tager til Italien om et par timer. Hvis der er paskontrol i Schweiz vil jeg nægte at vise mit pas grundet div. underlige samarbejder og samtidig vil jeg holde på at Schwiez er en del af EU :P
Hun har nu fået en undskyldning og billet refunderet.
Hvad mere er, så har hun fået en masse dejlig positiv omtale af sit lille stunt:
1 - offer set med øjnene af ikke-troende vælgere
2 - bevist for vælgere i egen minoritet, at man sagtens kan få særbehandling
3 - blevet enhedslistens eneste forsidehistorie i gud ved hvor mange måneder
Succes, bestemt. Så hun bliver næppe den sidste.
Hun har nu fået en undskyldning og billet refunderet.
Så fik hun hvad hun kom efter, gratis billet. Samfundsnasser/snyder til fingerspidserne. Føj!
Selviscenesættelse af værste karakter.
Offerrolle, PR, identifikation med andre alternative klædte.
100% PR. Det var jo ikke fordi ekstra bladet stod og holdt hende i hånden gennem kontrollen.
Mere om Asmaas rejse og målet for den:
http://snaphanen.dk/2011/06/30/asmaa-kom-for-sent-til-broderskabet-i-bryssel/
Jeg har grimme fodder men skal alligevel smide skoene hver gang jeg er i USA.
Da jeg ved jeg ikke kan aendre love som individuel har jeg sokker paa hver gang jeg rejser.
Asmaa du er amator, det er ikke sikkerheden det er galt med men din paaklaedning.
Flere artikler fra Politik
Løgnens imperium misregerer landet
Udgivet for 3 timer siden i Politik
Tilføjet 26/05 06:33 til Boblere af Limfjord
Kilde: ekstrabladet.dk
Liberal Alliance er blevet socialistisk
Udgivet for 1 time og 3 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 08:45 til Boblere af HansJoachim
Skal staten favorisere skilsmisse?
Udgivet for 55 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 09:31 til Boblere af Kjeld Flarup
Kilde: politiken.dk
Mubarak tror på ny revolution i Ægypten, hvis præsidenten bliver islamist !
Udgivet for 11 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 09:49 til Boblere af Medhat Khattab
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien
Udgivet for 15 timer og 8 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 19:23 til Boblere af Klaus K
Kilde: metroxpress.dk
Danske ministre stiger 31% i løn
Udgivet for 13 timer og 48 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:05 til Boblere af Claus Tjørndal
Kilde: dr.dk
Lufthavnsansatte til kamp mod fagforeninger
Udgivet for 15 timer og 52 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 18:39 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: business.dk
Minister vil lægge skat på vennetjenester
Udgivet for 1 dag og 5 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 10:23 til Boblere af hoffmann
Kilde: dr.dk
Nu begynder den arabiske vinter
Udgivet for 10 timer og 13 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 21:19 til Boblere af Henrik Johansen
Kilde: blogs.jp.dk
JP opgiver at leje sig ind i højhusprojekt på havnen i Århus. Tvunget væk?
Udgivet for 10 timer og 13 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 00:07 til Boblere af leif
Kilde: jp.dk
Peter Kurrild-Klitgaard: Danske mediers største USA-hemmelighed
Udgivet for 10 timer og 13 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 23:27 til Boblere af Ola Hansen
Når moderinstinktet regerer
Udgivet for 1 dag og 56 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:35 til Boblere af Lennart Kiil
Kilde: manfo.dk
Skandale: Venstre vil indfører en millionærskat
Udgivet for 13 timer og 34 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:57 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: b.dk
Kendt journalist og Stasi-jæger mistænkes for at være storspionen, alle leder efter - Politiken.dk
Udgivet for 4 timer og 29 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 01:07 til Boblere af Jeppe Juhl
Kilde: politiken.dk
Skats lange pokerarm klar til at hive internetudbydere i fogedretten
Udgivet for 18 timer og 44 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:47 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: version2.dk
Kommentatorer: Hele skattereformen kan ryge i skraldespanden
Udgivet for 18 timer og 34 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:57 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: politiken.dk
EU-strid kan udløse folkeafstemning
Udgivet for 2 timer og 18 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:17 til Boblere af Henrik Johansen
Kilde: jp.dk
Skattereformen er socialt SKÆV!
Udgivet for 1 dag og 28 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:32 til Boblere af Jesper Lindgren Hejlesen
Bent Jensen: Bureaukratisk-politisk censur af forskning
Udgivet for 1 dag, 10 timer og 38 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:14 til Boblere af Ola Hansen
Kilde: b.dk
Kvinde, sælg din krop! | Damefrokosten
Udgivet for 16 timer og 47 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 14:33 til Boblere af Camilla-Dorthea
Kilde: damefrokosten.com
|
|
Bill O'Reilly Caught on Tape Smearing Occupy as Terrorists Tilføjet 25/05 23:26 af NickRohde |
| Flere videoer | |
|
Om Jesper Ørsted Nationalliberal Kernekrafttilhænger Modstander af indvandring af uudannede personer fra den tredie verden Modstander af fri narko Mac... Se Jesper Ørsteds profil eller Følg Jesper Ørsted |
Løgnens imperium misregerer landet 26/05 06:33 - 106 klik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 82 klik
Danske ministre stiger 31% i løn 25/05 20:05 - 82 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 62 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 1056 klik
855.000 kr. skattekroner lige ned i lommen på 21-årig musiker 24/05 23:13 - 551 klik
Når moderinstinktet regerer 25/05 09:35 - 494 klik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 481 klik
|
|
Tænk at livet koster livet! Tilføjet 23/05 22:39 af Thyra Frank |
|
|
HILSEN FRA KANTEN AF DEPRESSIONEN Tilføjet 23/05 17:04 af Niels Peder Ravn |
|
|
LA har (mere end) et imageproblem med udlændingepolitikken Tilføjet 18/05 15:09 af Torben Mark Pedersen |
|
|
Ældrebyrdens komme varsler et varigt farvel til folkepensionen Tilføjet 09/05 18:31 af Sasha Renate Bermann |
|
|
Socialismens besnærende konformitet Tilføjet 06/05 10:21 af Rasmus Brygger |
| Flere klummer | |
|
|
Bill O'Reilly Caught on Tape Smearing Occupy as Terrorists Tilføjet 25/05 23:26 af NickRohde |
| Flere videoer | |

Bookmarklet

