Udmeldt af Liberal Alliance pr. dags dato
Udgivet for 376 dage siden i Politik
Tilføjet 15/05 16:13 til Boblere af Stephan W
Det startede så godt og mange af principperne i LA's program lyder godt, men efterleves skidt.
Derfor har jeg i dag meldt mig ud af LA, hvilket var utrolig nemt, når man følger et link i medlemsmedlem. Det var gode nyheder !
Hvorfor er jeg så utilfreds med LA?
Jo, jeg spurgte LA om hvad de havde tænkt sig at gøre, hvis det kom til forhandlinger om endnu en bankpakke 3-4-5
LA svarede at de ikke støttede bankpakker generelt, MEN mente ikke at de kunne lade bankerne gå ned.
Dette er et KÆMPESVIGT når man er Liberal. Der skal ikke statsstøttekroner til et erhverv, som selv har været forskyldt i sin undergang - selvom mange mennesker bliver ramt.
Dette betyder netop at bankerne har lært, at selvom de handler hjernedødt, så kommer Folketinget med skattekroner og redder deres røv.
Derudover spurgte jeg til EU spørgsmålet og fik en sang fra de varme lande om hvordan man så på samarbejdet bla bla bla bla. Man ville ikke adressere et af de problemer som jeg stillede op - netop de faktum at størstedelen af al lovgivning kommer fra EU og FV skal godkende disse - selvom de måske ikke er enige i det.
En anden ting er at LA ikke er IMOD Euroen, men bare vil afvente dens opblomstring og derefter støtte dens indførelse i DK. Nej tak siger jeg.
Jeg stemmer blank til næste valg eller på ........... ;)
På?
Hvad med Danske Bank?
Der er enighed om at hvis det ikke havde været for bankpakkerne ville Danske Bank være gået nedenom og hjem.
Mig bekendt sidder Straarup stadig som direktør. Det har i den grad også reddet hans røv, så dit argument holder ikke.
Kære Seidenfanden, det er ikke dem som har indlån i banken op til kr. 750.000 som jeg snakker om - nej det er f.eks. redningen af de store sindsyge lån som Roskilde Bank optog i udenlandske banker, og som kommer til at koste skatteyderne op mod 25 mia kr. Og grunden??
Jo, Danmarks kreditrating ville falde og det vil koste de andre banker op imod 0,5% point i ekstra betalt rente, hvis ikke SKATTEYDERNE betale disse lån tilbage.
LIBERAL MIN BAGDEL !!!
Jeg går ind for at den nuværende indskydergaranti bevares for private, men ikke mere end det.
Hælder mest til Blank
I så fald er du et fjols - I det mindste kan man gøre sig selv og samfundet den tjeneste at stemme på det mindste onde.
er der ingen tilfredsstillende kandidater har man intet andet valg end blankt. Hvorfor vise sin støtte til et system man ikke tror på?
Det er der intet alternativt til med mindre at man selv stifter sit eget parti og det kan vi jo ikke alle gøre. At sidde med armene over kors er både barnligt og kontraproduktivt.
Man kunne stemme på det parti der matcher ens egne holdninger mindst elendigt. Hvis befolkningen ser at med den slags folk i parlamentet går det nu egentlig meget godt, så ku' det være at flere blev trukket i den retning.
Når folk så er kommet derhen kunne man håbe på et udbryderparti der ligger mere i ens egen retning. Gentag nogle gange. Før man ved af det lever oldebørnene i ens idealsamfund ;-)
"Det mindste onde" er et af de største onder i dansk politik. Den slags opfattelser skaber Fogh-typer og fokusgruppe-politik, hvor marginalvælgermindretallet kommer til at styre politikudviklingen, uanset hvem der har magten, så længe vi har to fløje. For så længe man ikke reelt behøver at frygte at miste de 80 pct. af stemmerne, der ikke kunne finde på at gå til den anden fløj, så bekymrer man sig udelukkende om at tilfredsstille de sidste 20 pct. Gør dig selv en tjeneste og kræv aaf dine politikere, at de gør noget for dine synspunkter, før du belønner dem med din stemme.
At stemme blank, betyder at man ikke tilskynder til bevarelsen af det eksisterende - og det vil stemmen vise.
At kalde mig et fjols, STENERGUT (LOL) udstiller mere dig selv.
Hvis du mener at demokratiet er den bedste styreform, må jeg igen grine.
Se på Schweiz, lokale regeringer styrer bedre end Staten, som har indskrænket magt.
DECENTRALISERING er kodeordet venner !
en mikrostat? hvad i alverden er det
Dette betyder netop at bankerne har lært, at selvom de handler hjernedødt, så kommer Folketinget med skattekroner og redder deres røv.
Hvilket jo også er nøjagtigt det samme som staten lærte indbyggerne da de holdt hånden under folk med flekslån.
Jeg har selv et lån med variabel rente som jeg tog da der var luft i økonomien til det. Før havde jeg et fastforrentet lån.
Jeg kan ikke se hvorfor staten skal komme og redde mig når jeg i en periode havde tjent godt på at have gamblet.
Jeg forventer heller ikke at staten kommer og hjælper mig hvis jeg har købt skrabelodder for alle mine penge.
Jeg kender flere som reelt set ikke har økonomi til et flekslån fordi de ikke har noget økonomisk råderum. De har nu skiftet deres fastforrentede lån ud for som de siger "Vi vil skide gerne have vores lån betalt af hurtigst muligt og vi ved jo at staten sørger for at vi ikke går rabundus med et flekslån så hvorfor have et fastforrentet sikkert lån men hvor vi skal betale i mange flere år".
Staten har lært befolkningen at opfører de sig uansvarligt så er det ikke et problem for så skal staten nok komme og redde dem.
Henrik Madsen
Jeg kan kun slutte mig til forfatteren til indlægget.
Havde selv mine forhåbninger, men har også savnet meget mere klare udmeldinger på mange vigtige punkter. Så skuffelse herfra også. Jeg fortsætter med at stemme på det parti jeg hele tiden har stemt på. De er da i det mindste imod EU :)
Mens jeg er enig i at man "i princippet" bør lade bankerne sejl i deres egen sø, så synes jeg det er utrolig NAIVT at forvente at en seriost politiske parti ville mene det samme.
Har du så fundet det alternativt parti du ville stemme på ?
Nej. Fordi alle partier opfatter troværdigheden af bankerne som en vigtig grundsten i samfundet, som skal beskyttes for hel samfundets skyld.
Troværdigheden kunne et frit marked jo også løse på anden vis. Fx kunne der være en mærke-ordning der blev udbudt af tredjepart til bankerne som stillede krav til bankernes solvens, åbenhed osv. Så kunne forbrugeren enten vælge en bank med dette mærke og den højere sikkerhed, eller vælge en bank uden dette mærke og en højere rente.
Det nuværende system emmer af moral hazard.
Helt enig i din kritik. "Liberal" Alliance er ikke et liberalt, men socialliberalt parti. Liberal Alliance ønsker ikke at afskaffe velfærdsstaten, men er det liberalt? Nej! Rigtige liberalister går ind for en minimalstat. Dvs. en stat der kun tager sig af at beskytte borgerne mod overgreb fra andre.
På trods af dette vil jeg alligevel opfordre til at stemme på "Liberal" Alliance, ikke fordi de fortjener liberale stemmer, men fordi de er de mest liberale. Hvis man kan bruge systemet til at forhindre yderligere overgreb mod befolkningen (f.eks. i form af skat), så bør alle friheds elskende mennesker gøre dette.
Når først skaden er sket, er man næsten nødt til at redde en krakket bank. Kunsten er at indføre regler og kontrol, så man forhindrer det sker. Fx. stramninger i afdragsfrie lån og andet der hører bobleøkonomier til.
Man kan ikke finde et parti man er 100% enig med.
Jeg er selv stor modstander af Euroen og EU generalt men er stadigvæk dybt integreret i Liberal Alliance. LA er en Alliance af personer med et fælles omdrejningspunkt: de 4 mærkesager. Resten kan vi diskutere, dog er udgangspunktet altid vækst, frihed og et liberalt grundlag. Hvad angår Europa må du tænke på at bude Anders og Simon er gamle Radikale hehe:D
Jow jow - enig i dine synspunkter, men derfor skal man også selv overveje hvad der betyder mest.
Og Nej til EU og Euroen vejer meget tungt hos mig og pt. er det enten Enhedslisten eller Dansk Folkeparti, som har de samme holdninger.
Så hvad er din holdning til at man på den ene side prædiker
"åbne grænser, lukkede kasser"
men på den anden side støtter EU's ret til både at diktere udlændingepolitik og socialpolitik ?
Hvilken af de to ting tror DU, at Liberal Alliance *virkelig* mener ?
Jeg tror faktisk at LA mener begge dele - selvom det lyder utroligt.
Ideen med "åbne grænser" skal få folk til at kunne lide partiets politik, som så ikke fremstår fjendsk og hadsk, som DFs gør det.
Anders S ved udemærket godt, at man ikke kan gennemføre denne politik, pga. flere faktorer.
1) EU er imod det, da de ønsker masseindvandring for at få befolkningens fokus væk fra de magthavernes stadig større centralisering.
2) Der er kun DF som muligvis vil støtte forslaget.
Altså koster det intet at komme med det forslag, hverken rent politisk eller praktisk.
Altså enten mener de det ene eller det andet.
EU forhindrer os jo netop i at føre politiken.
Jeg tror som du på at Anders S (men muligvis ikke andre LA'ere) spiller fordækt spil. Jeg tro at 'lukkede kasser' er et røverudsagn designet til at få åbnet grænserne. AS har da også gang på gang gået i kødet på indvandringskritikere.
Derfor - er det det ene eller det andet ? Igen ved det og LA vil ikke svare.
Og hvordan vil LA gennemføre sin "åbne grænser, lukkede kasser" politik når det er i konflikt med EU's politik på området?
Svært at få svar på, når LA både officielt og her på siden synes at inkludere bevægelsesfriheden (der i medfør af Strassbourgdomstolen gælder også arbejdsløse socialshoppere og helt tilfældige 3. verdensborgere og deres familier) som een af de grundlæggende vigtige friheder ?
Det er er blålys.
Du er da tosset...
Så vil du altså sætte dig, fornærmet over i hjørnet, indtil der dukker et parti op du er 100,00% enig med? Jeg er ked af at måtte fortælle dig det her, men du kan vende folkestyret ryggen, men det betyder ikke at de lader dig være i fred.
Jeg synes Liberal Alliance er fantastiske friskt som parti.
Liberale er de dog næppe. De går ind for Euro, de går ind for større offentlige passive understøttelser (starthjælp=kontanthjælp) og de går som du selv siger ind for statssubsidier.
Af samme grund er det umuligt at tage deres påståede liberalisme og konstante udfald imod VKO sådan, du ved, rigtigt seriøst.
Værst af alt er dog den stille, samtykkende leflen for EU. Det er helt tydeligt, at der - om ikke i hele partiet som sådan - så i hvert fald i ledelsen er nogen, som drømmer om en guldrandet retræte post i parlament, embedsværk eller måske (gisp) kommisionen !
Men men men ... hvorom alting er, så er det stadigt et nødvendigt politisk parti lige nu. Og så er det fantastisk underholdende !
Kæmp eller flygt-responsen er jo ikke ny. Nogle vælger at flygte (og spille tøsefornærmede), mens andre kæmper den lange, seje kamp (og æren ved sejren).
Det er ganske naturligt. Det hele styres af det sympatiske nervesystem. Jeg synes dog ikke det er udpræget sympatisk at foretrække flugt frem for kamp. Især når kampen ikke er livstruende.
Jeg er ikke medlem af Liberal Alliance, eller noget andet politisk parti. Jeg er enig i, at et erklæret liberalt parti med hang til EU og andet end et frit marked har et forklaringsproblem. Men LA er et ungt parti, som er en alliance af pseudo-liberale, unge mennesker. Så lad dem nu finde deres fødder, og lad os alle hjælpe dem med at se lyset i liberalismen.
At kaste håndklædet i ringen har aldrig vundet nogle sejre, vel? Og hvor finder man et parti, som netop forener EU-skepsis med kærlighed til det frie marked? F og EL har en udtalt skepsis over for EU, men hylder de det frie marked? Nej, vel? Kun LA hylder (nogle gange, i et vist omfang) det frie marked, og nu må vi så sætte massivt ind, og anskueliggøre at et enormt, socialistisk EU er i direkte modstrid med tanken om frit marked og lave skatter.
Kom nu ind i kampen!
Jeg kan ikke huske en periode hvor politikerleden har været større end nu og det blandt folk der stort set stemmer på alle partier. Det burde være muligt at indføre en form for moralkodeks da politikerne ikke selv har den erkendelse der skal til. Man kunne jo begynde med at ændre reglerne således at opstillede skal bo i opstillingskredsen. Det kunne jo være at vedkommende så senere mødte enkelte af de der har stemt på vedkommende. At stemme blank er kun er bekræftelse af det nuværende system. Undladelse vil sænke stemmetallene og er ikke en blåstempling
fedt at høre men mindre superliberalegoist i saxobankpartiet :D
Flere artikler fra Politik
Løgnens imperium misregerer landet
Udgivet for 5 timer og 14 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 06:33 til Boblere af Limfjord
Kilde: ekstrabladet.dk
Liberal Alliance er blevet socialistisk
Udgivet for 3 timer og 17 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 08:45 til Boblere af HansJoachim
Skal staten favorisere skilsmisse?
Udgivet for 3 timer og 9 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 09:31 til Boblere af Kjeld Flarup
Kilde: politiken.dk
Mubarak tror på ny revolution i Ægypten, hvis præsidenten bliver islamist !
Udgivet for 2 timer og 25 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 09:49 til Boblere af Medhat Khattab
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien
Udgivet for 17 timer og 22 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 19:23 til Boblere af Klaus K
Kilde: metroxpress.dk
Danske ministre stiger 31% i løn
Udgivet for 16 timer og 2 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:05 til Boblere af Claus Tjørndal
Kilde: dr.dk
JP opgiver at leje sig ind i højhusprojekt på havnen i Århus. Tvunget væk?
Udgivet for 12 timer og 27 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 00:07 til Boblere af leif
Kilde: jp.dk
Lufthavnsansatte til kamp mod fagforeninger
Udgivet for 18 timer og 6 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 18:39 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: business.dk
Nu begynder den arabiske vinter
Udgivet for 12 timer og 27 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 21:19 til Boblere af Henrik Johansen
Kilde: blogs.jp.dk
Minister vil lægge skat på vennetjenester
Udgivet for 1 dag, 2 timer og 19 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 10:23 til Boblere af hoffmann
Kilde: dr.dk
Skandale: Venstre vil indfører en millionærskat
Udgivet for 15 timer og 48 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:57 til Boblere af Carl Andersen
Kilde: b.dk
Kendt journalist og Stasi-jæger mistænkes for at være storspionen, alle leder efter - Politiken.dk
Udgivet for 6 timer og 43 minutter siden i Politik
Tilføjet 26/05 01:07 til Boblere af Jeppe Juhl
Kilde: politiken.dk
Peter Kurrild-Klitgaard: Danske mediers største USA-hemmelighed
Udgivet for 12 timer og 27 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 23:27 til Boblere af Ola Hansen
Når moderinstinktet regerer
Udgivet for 1 dag, 3 timer og 10 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:35 til Boblere af Lennart Kiil
Kilde: manfo.dk
Skats lange pokerarm klar til at hive internetudbydere i fogedretten
Udgivet for 20 timer og 58 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:47 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: version2.dk
Kommentatorer: Hele skattereformen kan ryge i skraldespanden
Udgivet for 20 timer og 48 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 15:57 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: politiken.dk
EU-strid kan udløse folkeafstemning
Udgivet for 4 timer og 32 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 20:17 til Boblere af Henrik Johansen
Kilde: jp.dk
Skattereformen er socialt SKÆV!
Udgivet for 1 dag, 2 timer og 42 minutter siden i Politik
Tilføjet 25/05 09:32 til Boblere af Jesper Lindgren Hejlesen
Kvinde, sælg din krop! | Damefrokosten
Udgivet for 19 timer og 1 minut siden i Politik
Tilføjet 25/05 14:33 til Boblere af Camilla-Dorthea
Kilde: damefrokosten.com
Bent Jensen: Bureaukratisk-politisk censur af forskning
Udgivet for 1 dag, 12 timer og 52 minutter siden i Politik
Tilføjet 24/05 23:14 til Boblere af Ola Hansen
Kilde: b.dk
|
Om Stephan W Navn: Stephan Wehrsdorf Sælger af sølvmønter. Glødende Dansk Nationalist - tror på en mikrostat, frihed for alle - hjælpsomhed er naturligt... Se Stephan Ws profil eller Følg Stephan W |
Liberal Alliance er blevet socialistisk 26/05 08:45 - 213 klik
Løgnens imperium misregerer landet 26/05 06:33 - 160 klik
Danske ministre stiger 31% i løn 25/05 20:05 - 110 klik
De rige får beskåret børnechecken 26/05 08:11 - 109 klik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 107 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 972 klik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 562 klik
855.000 kr. skattekroner lige ned i lommen på 21-årig musiker 24/05 23:13 - 404 klik
Sådan begyndte det. Global opvarmnings bedraget! 25/05 12:52 - 361 klik
|
|
Tænk at livet koster livet! Tilføjet 23/05 22:39 af Thyra Frank |
|
|
HILSEN FRA KANTEN AF DEPRESSIONEN Tilføjet 23/05 17:04 af Niels Peder Ravn |
|
|
LA har (mere end) et imageproblem med udlændingepolitikken Tilføjet 18/05 15:09 af Torben Mark Pedersen |
|
|
Ældrebyrdens komme varsler et varigt farvel til folkepensionen Tilføjet 09/05 18:31 af Sasha Renate Bermann |
|
|
Socialismens besnærende konformitet Tilføjet 06/05 10:21 af Rasmus Brygger |
| Flere klummer | |
|
|
Bill O'Reilly Caught on Tape Smearing Occupy as Terrorists Tilføjet 25/05 23:26 af NickRohde |
| Flere videoer | |

Bookmarklet

