Vent lige 21 minutter. . . .

      Servicemål for AKUT vagt-telefon 1813 er, at 90 procent skal komme igennem til en læge sygeplejerske inden for tre minutter      De nye tal f...

Ikke angivet Ikke angivet,

08/08/2014

      Servicemål for AKUT vagt-telefon 1813 er, at 90 procent skal komme igennem til en læge sygeplejerske inden for tre minutter

     De nye tal for AKUT vagt-telefon1813 for juli foreligger nu.

    10 procent af dem, som ringede 1813 i juli, måtte vente over 21 minutter, før de kom igennem til en læge sygeplejerske.

    50 procent måtte vente mere end otte minutter.

    Hver tiende, som skulle igennem til en læge, måtte vente over 21 minutter ud over den oprindelige ventetid på sygeplejersken,

    Sundhedsstyrelsen har tidligere ønsket en ændring, grundet flere alvorlige uopdagede tilfælle som bl. a meningitis. Nu har man imidlertid atter placeret sig på divaneseren og sover sødt.

    God nat Danmark.

    Læs hele artiklen her :

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE6923284/lang-ventetid-plager-stadig-akuttelefon/

Kilde: