Vis dig som en mand, Lars Pilegård
Udgivet for 697 dage siden i Politik
Tilføjet 12/03 22:04 til Boblere af Lars Hedegaard
Det er vel ikke forbigået nogens opmærksomhed, at Lars Pilegård ikke kan lide mig og ikke forsømmer nogen lejlighed til at hænge mig ud. Det er hans hobby.
Nu er jeg "lam", "krysteragtig" og en "dobbeltmoralsk slapsvans", fordi jeg ikke vil forsvare Holocaust-benægtere og andre historiske revisionister. Og det vil jeg ifølge Pilegård ikke, fordi jeg er bange for at blive hængt ud som højreekstremist.
Det mener han, jeg har sagt. Jeg ved ikke, hvor jeg skulle have givet det som begrundelse for at ikke at invitere Holocaust-benægtere til at holde tale i Trykkefrihedsselskabet. Pilegaard ved det tydeligvis heller ikke.
Det ærgrer ham, for han ville så gerne have en yderligere anledning til at kalde mig som nazist.
I øvrigt bliver jeg jo rutinemæssigt hængt ud som højreekstremist af folk som Pilegård og hans venner på 180Grader, uanset hvad jeg siger, så hvad har jeg at frygte?
Det er rigtigt, at Trykkefrihedsselskabet fra tid til anden har modtaget opfordringer til at invitere folk som den løgnagtige forfatter David Irving til at holde tale. Det har vi afslået.
Og nu må Lars Pilegård koncentrere sig, for her kræves der logik.
Trykkefrihedsselskabet er modstander af love, der ulovliggør Holocaust-benægtelse. Vi vil heller ikke have love, der straffer folk, som tror, at 1. Verdenskrig fandt sted i 1700-tallet, at den flade Jord hviler på et fundament af meget store skildpadder, at Christian 4. i virkeligheden var kvinde og mor til Tycho Brahe, eller at George Bush og jøderne stod bag Tvillingetårnenes fald.
Vi slås for ytringsfriheden og finder det forkasteligt, at man fængsler mennesker med besynderlige meninger.
Vi kan af historiske grunde godt forstå, at man i Tyskland og Østrig har love mod Holocaust-benægtelse, men vi vil ikke have dem i Danmark og internationalt bekæmper vi dem. Det gælder både det danske Trykkefrihedsselskab, vore søsterorganisationer i Canada, USA og Finland samt Det Internationale Trykkefrihedsselskab.
Men det indebærer ikke, at vi vil give enhver "revisionist" eller crackpot en talerstol. Hvis David Irving eller diverse nazister vil forelæse om deres særprægede historiske teorier, må de selv leje et lokale eller finde en, der vil gøre det for dem.
Og de har jo Lars Pilegård, der har gode forbindelser til 180Grader.
Hvorfor sørger I ikke for at invitere sådanne folk til landet i stedet for at surmule over, at Trykkefrihedsselskabet ikke gør det?
Opmand dig nu, Lars Pilegård!
Har du nogensinde skrevet det samme til nogle af de højrenationale bloggere der udgiver flere indlæg om dagen?
Det er en undren som jeg bestemt også selv har delt. Raapil er meget aktiv på nettet og og skriver mange indlæg. Måske er det bare et spørgsmål om at prioritere sin tid, således at al ens fritid går med at passe sin blog og 180grader, mens man kan klare sig igennem på jobbet.
Hvad ved jeg? Men Sennels er bestemt ikke den første der undrer sig, og det er ikke kun Raapil som jeg er imponeret af, hvad angår evnen til at kombinere blog aktivitet og fuldtidsarbejde.
Jeg ved ikke hvem det er som står bag Snaphanen, måske en førtidspensionist?
En yngre fyr på job, indleder altid vor samtale med spørgsmålet: Har du fået nogle interessante trusler for nyligt?
http://www.uriasposten.net/?p=12660#comment-961017
Det handler jo bare om at prioritere sin tid.
Det er mit indtryk, at manden bag Snaphanen er professionel fotograf, og hvis han freelancer, har han formentlig stor frihed til at råde over sin tid og skal ikke møde dagligt fra 8-16.
Og så undrer det mig i øvrigt, hvad Sennels mener, at sådan en bemærkning gavner. Han kunne da bare maile Pilegård og spørge ham i stedet for at mistænkeliggøre ham.
Kan Hedegaard ikke selv huske noget derhenad? Ellers må jeg grave, og det gør jeg da gerne.
Skulle det vise sig, at jeg har været for langt fremme i skoene - og det er slet ikke umuligt, for det er sandelig ikke første gang det er sket - så er der en flaske snaps på vej til Hedegaard-familien i Valby (såfremt han lover ikke at drikke den i selskab med Asger Trier Engberg og et videokamera).
Derudover vil jeg nævne, at Hedegaard er vanlig ulden i munden hvad angår substansen - han modsætter sig på det skarpeste love der ulovliggør holocaust-benægtelse, i Danmark såvel som internationalt - blot ikke de love der reelt findes, nemlig dem i Tyskland og Østrig.
Altså en gratis omgang bavl.
Desuden mener jeg ikke at have hængt Hedegaard ud som højreekstremist, jeg har blot refereret hvad han selv siger. Skåret lidt skarpt op, som Hedegaard selv har for vane. Og endelig er det ikke min hobby at hænge hr. Hedegaard ud, Det er mit kald.
(ikke at jeg selv er for god, men jeg har bemærket, at hvis jeg gør den samme øvelse, så kan jeg også selv holde ud at læse det et par dage efter, når temperamentet har lagt sig)
Her er et klip på YouTube.
Jeg hælder mere til Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fallacies selvom den heller ikke er brugbar som kursus.
Måske man burde sætte debatteknik på folkeskol... ups... seminariernes pensum :-)
Nej, klippet her er lidt noget hø, det er egentlig mest selv-promovering...
Hans 2-timers videokurser er gode.
Såfremt Hedegaard eller andre af de ‘onde konservative’ havdekritiseret dommen over David Irving, så ville en broget skare aftolerante liberale og venstreradikale stå på tæerne af hinanden for atdrage associationer mellem nazismen og kulturkonservatismen.
http://www.uriasposten.net/?p=3242
Nå, jeg ser nu, at William kom mig i forkøbet.
Hedegaard er vanlig ulden i munden hvad angår substansen - han modsætter sig på det skarpeste love der ulovliggør holocaust-benægtelse, i Danmark såvel som internationalt - blot ikke de love der reelt findes, nemlig dem i Tyskland og Østrig.
[Hedegaard:]
Vi kan af historiske grunde godt forstå, at man i Tyskland og Østrig har love mod Holocaust-benægtelse, men vi vil ikke have dem i Danmark og internationalt bekæmper vi dem.
Kniber det ikke lidt med læsefærdighederne hos skolelæreren Pilegård? Hvordan kan "internationalt bekæmper vi dem" blive til, at østrigsk og tysk lovgivning er undtaget? Det kræver da i det mindste yderligere dokumentation!
Substansen er ligegyldig. Mathias Grøning ligner én, der kunne spille ond dværg i en gyserfilm. Det er tilstrækkeligt til at vi ikke gider høre eller se mere til ham.
http://www.180grader.dk/Politik/df-politiker-ekskluderet-for-voldsfantasier#c19455
Dine nedrige personangreb er i øvrigt typisk venstreekstrem retorik. Det undrer mig faktisk, at Hedegaard overhovedet nedlader sig til at svare på den slags underlødigt vrøvl.
Ville du gide høre på nogle som prædiker f.eks. jordens undergang næste år, eller at jorden er flad, eller at tyngdekraften ikke eksisterer, hvis du har beviser for det modsatte?
Blot fordi Lars Hedegaard går ind for ytringsfrihed, er det vel ikke ensbetydende med, at han vil lægge øre til hver eneste person med en mening. Ytringsfrihed betyder ikke "tvang til at lytte", men "frihed til at tale".
Er det på tide med et citat (omend ikke helt korrekt, men meningen er der):
"I do not agree with anything you say, but I'll defend to the death your right to say it".
Vis dig som en mand og gør det selv, i stedet for at kræve det af andre.
Så kan ordentlige mennesker som Hedegaard mv. vise deres foragt ved at blive væk.
Problemet er, at du ikke har faglig viden til at underbygge dem.
Ordentlige mennesker? Det er netop hvad jeg betvivler, at Lars Hedegaard er. Samt hans samarbejdspartnere og proselytter.
Og det kommer guddødemig fra en folkeskolelærer der nazigjorde en kun 17-årig dansk pige for lave en støttevideo til fordel for Kurt Westergaard (hendes venindes papfar) og offentligt plastrede hende til med guilt by association ud fra diverse løse bekendtskaber på hendes facebookprofil!
Du kunne ligeså godt selv have skrevet direkte til AFA for at få hende indført i deres absurde naziarkiv som pudsigt nok rummer flere tusinde mennesker der bare ikke er enige med dig og AFA.
Er du selv anstændighedens proselyt, så er anstændighedsbegrebet hermed nu officielt mere smadret end racismebegrebet.
Du vil have Hedegaard til at gøre som du opfordrer til, kun for at kunne køre guilt by association trick'et ham på ham efterfølgende, præcis som med den stakkels 17-årige pige du offentligt hadhetzede i din godhedsforklædte ondskab og i sædvanlig narcissistisk socialliberal arrogance, vurderer du, at dine politiske modstandere er for dumme til at spotte hvad formålet med dette skulle være for dit vedkommende - hvilket siger en hel del om din egen begavelse.
Lad os da lige afsluttende køre en guilt by association af På Lars Pilegaard og DRV:
Citat:
“Nazismen er ikke, som man først troede i Danmark (ogsaa i dette Blad), efter Septembervalget, en forbigaaende Stemningsbølge. Det er en storstilet national protest, rettet først og fremmest mod undertrykkerne udefra: Frankrig, Polen og Tjekkoslovakiet, men ogsaa mod Undertrykkerne indefra: de økonomiske Magtmisbrugere. I sin kamp på disse to felter vil Nazismen sejre i Kaft af sin indre Sandhed.“ (Knud Valdemar Bruun, hovedbestyrelsesmedlem i Radikal Ungdom, I den 11te Time – Europas Skæbnetime; i Radikal Ungdom 1931/5, s. 553f
Mener man stadig i DRV's rækker, at nazismens vanvid er et udtryk for en "indre sandhed?" Er det mon derfra at DRV's ditto sandhedspatenterende og borderline totalitære vanvid kommer fra? Er dette mon resultatet af denne sandheds sejr i DRV's egne rækker?
Så kan man så selv vurdere om det er rimeligt at stigmatisere via associationstricks!
Du er et simpelt r**hul Lars Pilegaard - kun lige en enkelt tand mindre blæst i roen end din stærkt skabsfascistoide partifælle, Margrethe Monika Hansen.
Pilegård er kendt under navnet "Råpil". Det eneste rå ved ham, er at han er upoleret og upålæst. Han er et opblæst fjols, der af guderne ved hvilken årsag har besluttet sig for at være skolelærer. Det er det mest skræmmende ved menesket Pilegård. Han hjernevasker faktisk dansk ungdom og skoleelever for jeres skattepenge - jeg bor jo heldigvis i Sverige (desværre er det som om hele Råpils familie er flyttet herover og kører hans fantastiske historiefordrejende virksomhed i de svenske skoler - men det forstår man jo, ellers bliver lærene jo intimiderede af muslimske forældre, der nok kender sine supramacistiske rettigheder, men ikke sin tros voldelige fundament!)
Altså med andre ord - på svensk: Skit i honom!
Det er meget muligt, at du tænker på Kim Møllers udsagn:
Såfremt Hedegaard eller andre af de ‘onde konservative’ havdekritiseret dommen over David Irving, så ville en broget skare aftolerante liberale og venstreradikale stå på tæerne af hinanden for atdrage associationer mellem nazismen og kulturkonservatismen.
Det offer-fetichistiske udsagn er Kim Møllers ansvar alene, og Hedegaard kan ikke lastes for det.
With all due respect... Jeg er ligeledes overrasket over, at Raapil ikke flyver langt under Hedegaards radar.
@ Hedegaard, du skriver: ...de har jo Lars Pilegård, der har gode forbindelser til 180Grader.
WJ: Det er en forbier. Pilegård har hverken mere eller mindre med 180grader at gøre end dig, Henrik Ræder Clausen eller undertegnede. Der er ingen særlig forbindelse mellem Pilegård og 180grader.
@ Hans Erling: Han hjernevasker faktisk dansk ungdom og skoleelever for jeres skattepenge...
WJ: Har du noget at have den meget grove beskyldning i? Jeg ser ingen konkret grund til at betvivle at Pilegård har et professionelt forhold til sit fag.
En sådan anklage skal bakkes op, eller trækkes tilbage.
Kilde:
http://www.180grader.dk/Udland/sekterisk-vold-presser-egyptisk-regering
Pilegård går grassat i moralsk ækvivalens, men har tilsyneladende ikke den store moralske ballast med selv, kun sofisterier og bevidste fejlfortolkninger af, hvad mere fornuftige mennesker siger.
Kan du præcisere? Jeg har lidt svært ved at se relevansen til ovennævnte debattråd?
Når muslimerne gør det, er de i 100%'s overeenstemmelse med muhammeds befalinger, når sekulariserede (papir)kristne gør det, er de ikke i overeenstemmelse med Jesus.
WJ: Hvorfor? Man kan sagtens være an anelse ude for mainstream, lidt til en side eller totalt skudt i låget, og stadigvæk have en professionel faglighed.
@ Bertel, du skriver: Pilegaard er jo Ole Birk Olesensangrebshund. OBO har i stor grad taget Raapil under sine vinger oggiver ham villigt en platform.
WJ: I hvilken forstand er Raapil OBO'ens angrebshund? I hvilken forstand har OBO'en tager Raapil under sine vinger? OBO'en har også villigt givet mig, dig og Lars Hedegaard en platform, hvad betyder det?
Raapil:
Når jeg skriver, at "jeg er ligeledes overrasket over, at Raapil ikke flyver langt under Hedegaards radar", så betyder det bare, at jeg er overrasket over at hans opmærksomhed er rettet mod dig. Det er et udsagn om Hedegaard, ikke om dig eller jeres troværdighed relativt til hinanden.
A)I hvilken forstand er Raapil OBO'ens angrebshund? I hvilken forstand har OBO'en tager Raapil under sine vinger?
B)OBO'en har også villigt givet mig, dig og Lars Hedegaard en platform, hvad betyder det?
A) I hele Hedegaards sagen.
B) Igen Hedegaards sagen samt pilegaard kan ikke skrive et indlæg uden det bliver til en klumme.
Udtryk som "OBO'ens angrebshund" og "tage under sine vinger" indikerer et samarbejde. Hedegaard-sagen indikerer bare enighed.
M.h.t. B:
Enhver kan udgive en klumme. Det er 100% skribenten selv, som bestemmer, hvor mange klummer han vil udgive, hvornår han vil udgive dem og hvad de handler om.
Jamen, så gå ind og skrive en klumme selv, og bliv overbevist om at enhver bruger kan skrive dem.
Du går ind under "skriv artikel", og skriv noget. Det udgives automatisk under kategorien klumme.
Hvorfor tage udgangspunkt i teorier om klumme-skriving på 180grader, når du selv kan afprøve og få bekræftet eller afkræftet din tese?
Ja, det var så netop without all due respect. Men jeg kan forstå at du hælder mere til, at Lars Hedegaard er troværdig, end at undertegnede er det.
Jeg er ligeledes overrasket men Pilegaard er jo Ole Birk Olesens angrebshund. OBO har i stor grad taget Raapil under sine vinger og giver ham villigt en platform.
Men under alle omstændigheder bør det rage Hedgaard en høstblomst hvad en skolelærer skriver på nettet. Opmærksomheden gavner Pilegaard og ikke Hedegaard.
Hvcorom alting er, så er Pilegård et forbillede. Den ubehagelige attitude han viser både med hensyn til opførsel overfor andre mennesker og indholdet i det han skriver, er så skarp, at jeg har svært ved at finde momenter, er skulle kunne holde denne ude fra det arbejde, han nu tilfældigvis har. At han ikke skulle anvende sit relativiserende fra katederet anser jeg som blind fornægtelse. Pilegård er simpelthen for ekstrem i sit altid udokumenterede sludder til at kunne holde det borte i 8 timer.
Ellers må jeg antage at manden lider af multipersonal syndrom - også kaldet personlighedsspaltning. Men da jeg ikke er doktor med eller psych, så skal jeg undlade at bedømme den del af mandens problemer.
Det er en forbier. Pilegård har hverken mere eller mindre med 180grader at gøre end dig, Henrik Ræder Clausen eller undertegnede. Der er ingen særlig forbindelse mellem Pilegård og 180grader.
Det er simpelthen forkert. OBO/180 HAR faktisk mere at gøre med Pilegard end med en tilfældig kommentarskribent. OBO har nogle faste gammelkendte klummeskrivere fra tiden før avisen blev brugergenereret. Pilegaard er en af dem. At være relativ fast klummeskribent var i hvert fald dengang udtryk for "en særlig forbindelse". Lagt sammen med de andre argumenter her, må William se i øjnene, at han har fejlet som forsvarsadvokat.
@ Kimpo:
I stand corrected!
De har en for-historie fra det gamle 180grader. Jeg modificerer min indvending, og reducerer den til:
Pilegård har hverken mere eller mindremed 180grader at gøre end dig, Henrik Ræder Clausen eller undertegnede.Der er ikke længere en særlig forbindelse mellem Pilegård og 180grader.
Du lader som om fortiden ikke tæller, men de fleste mennesker er præget af deres historie. De lever ikke i et nutidskvant, men i et historisk kontinuum. Jeg har ikke grund til at tro, at OBO og Raapil er anderledes end andre mennesker. Ergo ER der en særlig forbindelse mellem 180 og Raapil, fordi der VAR en særlig forbindelse. Ikke en formel forbindelse måske, men dog en særlig forbindelse.
"Historisk betragtet går volden og massakrerne i begge retninger, og kristne har ikke noget at lade muslimer høre."
I et historisk perspektiv har ingen af parterne noget at lade hinanden høre. I dag er muslimer der overfalder og massakrerer kristne sandsynligvis i flertal, men det er kun hvis vi ser bort fra diverse krige - i Afghanistan, Irak, Tjetjenien osv., som af mange muslimer regnes for netop overfald og massakrer. Uanset hvad du mener om disse krige og deres legitimitet.
Så dit ævl med; "historisk" tager jeg ikke alvorligt og du forsøger da også, at hive i land med en vag henvisning til nogle krige... og taler heller ikke meget om Darfur eller de daglige tilfælde af intern Islamisk vold.
Det er for tyndt, at du ikke bare står ved dit politiske verdensbillede...
Og stadigvæk, tror jeg Islam vinder i en "Body count" med betydelig flere "hits" en Kristne. Husk Lars, Kristendommen spredte sig nok, i starten ved vold og inkvisition (iøvrigt ofte i tyndt befolkede egne) men omvendt er stort set al Islamisk jord (Tyrkiet, Iran og store områder i Nordafrika, osv.), taget gennem erobring.
Islam, er jo ikke just kendt for fredelig mission. Men det ved du vel...
Så jeg holder fast i min konklusion; "... violence breaks out between Egypt’s Muslim majority and Coptic Christian minority." Altså ikke noget sekterisk hér men blot det sædvanlige; Muslimer overfalder kristne!
"Historisk betragtet går volden og massakrerne i begge retninger, og kristne har ikke noget at lade muslimer høre."Tag dig sammen og læs noget historie. Araberne erobrede i løbet af et århundrede 2/3 af den daværende kristne verden. Du kan f.eks. starte med The Legacy of Jihad.
Din historiske viden når ikke Hedegaards til sokkeholderne. Sæt dig dog ind i stoffet, inden du siger sådan nogle tåbeligheder.
Lad os lige se forpippet:
"Extensive primary and secondary source materials, many translated here for the first time into English, are presented, making clear that jihad conquests were brutal, imperialist advances..."
Ja, det er jo helt unikt for islam :)
Bostoms bog forekommer mig at være den slags der 'kommer lige til tiden', når det er politisk opportunt. Den er overraskende lidt anmeldt i seriøse MSM-aviser, så jeg går ud fra at seriøse historikere regner den for politisk motiveret snarere end væsentlig.
Og? Det er vel ikke erobringshastigheden, der er afgørende?Nej, det er den massive og systematiske brutalitet udøvet 'for Allahs skyld'.
Men jeg vil forvente, at den slags rager dig en høstblomst.
I øvrigt er et mindst lisså relevant spørgsmål, om du har læst ANDET end Bostoms bog?
Men det anede mig, at du ikke vil bruge andet end bøger, der er godkendt af den ubrugelige akademiske elite. Hvordan skulle du ellers undgå at sætte dig ind i det stof, du diskuterer?
Jeg kommer med en bogliste om lidt. Så kan du tage fat.
Hvis DF er enig med akademikeren, så er han 'dygtig', hvis man er uenig med ham, så er han 'elite'.
I øvrigt kan jeg ikke komme i tanker om noget der er mere elitært end at sidde og fede den på et brasserie i Bruxelles på skatteborgernes bekostning :)
Den der med 'eliten' - er det en i lærer på DF's kadre-kurser?Er perfiditet noget, man lærer på liberalist-kurser?
I stedet for at træne denne ubehagelige kvalitet yderligere, vil jeg anbefale dig at læse "Ivory Towers on Sand". Så vil du få nogle flere detaljer om, hvordan den akademiske verden er blevet undergravet af penge og diskret 'indflydelse' fra folk, der ikke holder sunde akademiske principper i hævd.
I øvrigt kan jeg ikke komme i tanker om noget der er mere elitært end at sidde og fede den på et brasserie i Bruxelles på skatteborgernes bekostning :)Er det en form for argument, eller hvad?
Du har STADIG ikke påpeget så meget som en eneste fejl - ikke 1 - i de 20 bøger, jeg henviste til. I stedet for at stå på sidelinjen og råbe "Idiot!" af alle andre, kunne du spille ind og demonstrere, at du selv ved noget om de ting, du fører dig frem omkring.
Kom an - vis, at du har andet end perfiditet at byde på!
I øvrigt betragter jeg dig som en af de mere nede-på-jorden-agtige DF'ere, en person der ikke fuldstændig har sluppet grebet om virkeligheden. Derfor skuffer det mig, at du affærdiger alverdens universitetsuddannede historikere med at de er en 'ubrugelig akademisk elite'.
Er du i øvrigt selv akademisk uddannet? Og er Lars Hedegaard også del af den ubrugelige akademiske elite? Hvis ikke, hvorfor?
Nej, jeg har jo ikke læst den.Hvor i alverden taler du så dårligt om Bostom - når du ikke engang ved, hvad han har skrevet???
Han har også skrevet en bog om islamisk anti-semitisme. Det er sikkert også et emne, du vil afskrive som utroværdigt, uvæsentligt og ikke værd at læse om?
Serge Trifkovic: Sword of the Prophet
Rachel Ehrenfeld: Funding Evil
Timur Kuran: Islam & Mammon
Taner Akcam: A Shameful Act
Robert Spencer: Politically Incorrect Guide to Islam
Dore Gold: Tower of Babble
Robert Spencer: The Truth About Muhammad
Christopher Deliso: The Coming Balkan Chaliphate
Dalin & Rothman: Icon of Evil
Craig Winn: Prophet of Doom
Martin Kramer: Ivory Towers on Sand
Caroline Fourest: Brother Tariq
Claeys & Dillen: A Bridge Too Far
Evan F. Kohlman: Al-Qaeda's Jihad in Europe
Ibn Ishaq: Life of Muhammad
Ayaan Hirsi Ali: Opbrud og oprør
Daniel Pipes: Militant Islam Reaches America
Mark A. Gabriel: Islam & Terrorism
Dore Gold: Hatred's Kingdom
Serge Trifkovic: Defeating Jihad
Det kan anbefales at studere, før man debatterer...
Men lad os se om jeg kan finde bøgerne positivt omtalt andre steder end blandt de sædvanlige mistænkte (JihadWatch osv.).
Jeg ser i øvrigt at Bostom er læge.Ja. Det betyder konkret, at han har en forskeruddannelse, til orientering.
Jeg finder det rablende dårlig debatstil at afvise hans bog - som du ikke har læst - fordi han ikke nøjagtigt er historiker. Må jeg udfordre dig til at finde blot en væsentlig fejl i den?
I øvrigt er Lars Hedegaard historiker. Men det lader ikke til, at du har mere respekt for ham?
Jeg forstår godt, at så mange søger til privatskolerne...
Jeg ved ikke, hvor jeg skulle have givet det som begrundelse for atikke at invitere Holocaust-benægtere til at holde tale iTrykkefrihedsselskabet.
Stråmand - Pilegård har så vidt jeg kan læse i det oprindelige indlæg intet sted krævet at du skulle invitere disse loonier til at holde tale i selskabet - han har blot krævet at du burde gå ud og forsvare deres ytringsfrihed.
Hedegaard beder mig om at 'mande mig op'. Det har jeg allerede gjort. Jeg ved da godt at jeg er forhadt i visse kredse, og det piver jeg ikke over. Heller ikke over at være blevet gjort til 'flyvende fuglevildt', for med min aggressive og perfide stil skulle det komme før eller siden.
@Tja: nu kører rouletten vist, og Hedegaard og undertegnede må afgøre tvisten på cowboyder-maner :)
for med min aggressive og perfide stil skulle det komme før eller siden.Ja. Det ville vinde mere respekt, hvis du først satte dig ind i de emner, du debatterer.
Kildekritik er ikke ligefrem raketvidenskab, men kræver dog masser af øvelse for at mestre faget.
Øvelse man sagtens kan få ved at arbejde selvstændigt med kilderne.
Normalt vil man gå ud fra, at der ligger substans bag den type nedgøring, Pilegård holder så meget af. Men det er en dårlig antagelse. I de fleste tilfælde er perfiditeten ikke udtryk for bedre viden, bare dårligere stil.
Jeg finder det instruktivt at følge og analysere detaljerne.
Skal jeg finde en håndfuld eksempler til dig?
WJ: Pilegaard er medlem af Liberal Alliance, både her og på Facebook. Han er, så vidt jeg kan overskue, en del af den borgerlige fløj i den dansk politik.
M.h.t. bred tilsvining, så kan højrefløjen også finde ud af det. En person der angiver af være medlem af dit parti, og som kommenterer på Uriasposten (Broholm) har beskyldt mig for at sympatisere med pædofili, og jeg er flere gange blevet beskyldt for pædofili af SIAD-kommentatoren WhoDares. Højrefløjen er ikke en skid bedre end venstrefløjen på det punkt.
Højrefløjen er ikke en skid bedre end venstrefløjen på det punkt.Jo, og det ganske uanset, at du kan finde modeksempler. Det er venstrefløjen, der systematisk bruger forsøg på karaktermord som debattaktik. Det er ret nemt at iagttage.
Hvis du har et forslag til, hvordan vi kan kvantifcere det, så kan vi sammenligne fløjene. Hvis du ikke har et sådant forslag, så må vi tage det på mavefornemmelsen, og der står jeg ved, at højrefløjen ikke er en skid bedre end venstrefløjen.
M.h.t. din bogliste længere oppe, så mangler Ibn Warraq "Why I Am Not A Muslim", som er mit bedste bud på en "hvis du kan skal læse en bog om Islam, så skal det være..."-bog.
M.h.t. din bogliste længere oppe, så mangler Ibn Warraq "Why I Am Not A Muslim".Ja, det kan man godt sige. Men jeg valgte bevidst kun at tage bøger med, jeg faktisk har læst.
som lærer.
Ignorer ham og hans indlæg.
Det er ligegyldig støj.
Jeg har en afsløring. Det virker muligvis useriøst og ved siden af den seriøse og vældigt berigende debat her, men jeg har faktisk en forklaring på hele konflikten. Forleden dag så jeg Lars Pilegård og Lars Hedegaard (Lars&Lars<3<3<3 fremover i dette indlæg) kysse meget passioneret på legepladsen, hvor de også spiste is og kørte i moonkarts. Det fik mig til at tænke på min egen tid i børnehave. Det var fantastisk. Anyway, kausalforklaringen på antagonismen kan være deres åbenbart store kærlighed til hinanden, og som man siger: Den man elsker, tugter man. Det forklarer jo alting. Og der er vist også en uoverensstemmelse omkring, hvem der har den største tissemand: Lars (Pilegård) er vist beskeden af natur, mens Lars (Hedegaard) ønsker, at han (Lars (Pilegård)) skal være en mand for ham (på alle mulige måder!!!), hvorfor "mandighed" kommer ind i diskussionen, men lad os da ikke tale alt for højt om det. Det er altså både usikkerheder og "commitment issues", der er i spil her!
I øvrigt har jeg et musikalsk indslag til det mandige emne her:
Stand Up and Be Counted,
Show the World that You're a Man
Stand Up and Be Counted,
Go with the TFS!
We Are a Sacred Brotherhood,
Who Love Our Country True,
We Can always be counted On,
If There's a Job to Do
We Serve Our Homeland Day and Night,
To Keep it Always Free
And Proudly Wear our Robes of White,
Defending Liberty!
YEAH!!!!
Flere artikler fra Politik
Spøgelser
Udgivet for 5 timer og 30 minutter siden i Politik
Tilføjet 08/02 14:20 til Boblere af Lennart Kiil
Kilde: manfo.dk
Fortsat nedtur hos S og SF dræner rød blok for vælgere
Udgivet for 10 timer og 12 minutter siden i Politik
Tilføjet 08/02 09:37 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: metroxpress.dk
Rygerforening: Nicorette er bag rygeforbud
Udgivet for 4 timer og 14 minutter siden i Politik
Tilføjet 08/02 15:35 til Boblere af Klaus K
Kilde: ekstrabladet.dk
Believe In A Return To The Gold Standard? You Are Now Officially An Extremist According To The FBI | ZeroHedge
Udgivet for 10 timer og 25 minutter siden i Politik
Tilføjet 08/02 09:02 til Boblere af michaltheil
Kilde: zerohedge.com
Politikere og eksperter har ideologisk modvilje imod sundhedsforsikringer
Udgivet for 13 timer og 27 minutter siden i Politik
Tilføjet 08/02 06:22 til Boblere af Martin Ågerup
Kilde: jp.dk
Jalving: Jeg troede, at det var mig, der var racist
Udgivet for 4 timer og 12 minutter siden i Politik
Tilføjet 08/02 14:09 til Boblere af Ola Hansen
Kilde: blogs.jp.dk
Herligt svar fra Karen Hækkerup
Udgivet for 7 timer og 32 minutter siden i Politik
Tilføjet 08/02 12:18 til Boblere af Sebastian Vikkelsøe-Engelbrecht
Kilde: detbedste.com
Usund kultur i forsvarets top
Udgivet for 3 timer og 50 minutter siden i Politik
Tilføjet 08/02 14:12 til Boblere af Illuminati
Senere mødetid giver glade og kvikke elever – metroXpress
Udgivet for 2 timer og 46 minutter siden i Politik
Tilføjet 08/02 14:43 til Boblere af Lars Andreassen
Kilde: metroxpress.dk
Hovedstadstolden og hovedstadsvolden
Udgivet for 5 timer og 13 minutter siden i Politik
Tilføjet 08/02 14:36 til Boblere af Podia
Kilde: podia.dk
Uffe Gravers Pedersen: Tværfagligheden er gået amok
Udgivet for 7 timer og 8 minutter siden i Politik
Tilføjet 08/02 11:52 til Boblere af Ola Hansen
Kilde: denkorteavis.dk
Sundhedsstyrelsen kritiseres for kræft-overvågning
Udgivet for 7 timer og 8 minutter siden i Politik
Tilføjet 08/02 12:13 til Boblere af Moelgaard
Kilde: altinget.dk
Hinsides højre og venstre
Udgivet for 4 timer og 2 minutter siden i Politik
Tilføjet 08/02 14:58 til Boblere af Einer T. Ludvigsen
Kilde: information.dk
Debat: Ny ægteskabslov er en kulturradikal magtdemonstration | Kristeligt Dagblad
Udgivet for 9 timer og 28 minutter siden i Politik
Tilføjet 08/02 10:06 til Boblere af MSorensen
Kilde: kristeligt-dagblad.dk
Danmarks Radio bruger flittigt propagandaorganet ”Leksikon.org” som kilde.
Udgivet for 1 dag, 1 time og 39 minutter siden i Politik
Tilføjet 07/02 18:05 til Boblere af liberalfristad
Messerschmidt: Narkissos som socialdemokrat?
Udgivet for 1 dag og 40 minutter siden i Politik
Tilføjet 07/02 18:56 til Boblere af Ola Hansen
Kilde: blogs.jp.dk
SF vil afskaffe private dagplejere
Udgivet for 19 timer og 1 minut siden i Politik
Tilføjet 07/02 23:49 til Boblere af Nikolaj F. Rasmussen
Kilde: bt.dk
TV: Se Thornings brøler på pressemøde
Udgivet for 1 dag, 6 timer og 25 minutter siden i Politik
Tilføjet 07/02 13:23 til Boblere af Afskaftopskattennu
Kilde: ekstrabladet.dk
Sex & Samfund - feminister under dække af oplysning
Udgivet for 1 dag, 10 timer og 33 minutter siden i Politik
Tilføjet 07/02 09:17 til Boblere af Lennart Kiil
Kilde: manfo.dk
Ekstra Bladet - Sverige lufter en pensionsalder på 75 år
Udgivet for 1 dag og 51 minutter siden i Politik
Tilføjet 07/02 17:24 til Boblere af michaltheil
Kilde: ekstrabladet.dk
|
Om Lars Hedegaard Forfatter og formand for Trykkefrihedsselskabet. Se Lars Hedegaards profil eller Følg Lars Hedegaard |
Fallit i straffesystemet: Voldsomt hjemmerøveri foran børn - 3 år! 08/02 10:46 - 154 klik
Rygerforening: Nicorette er bag rygeforbud 08/02 15:35 - 106 klik
Fortsat nedtur hos S og SF dræner rød blok for vælgere 08/02 09:37 - 106 klik
Spøgelser 08/02 14:20 - 93 klik
Kommunalarbejder fik mild dom - Glistrup straffedes 13 gange så hårdt! 08/02 15:59 - 89 klik
Købte SF sig til ... valgnederlag? 07/02 21:55 - 666 klik
Danmarks Radio bruger flittigt propagandaorganet ”Leksikon.org” som kilde. 07/02 18:05 - 665 klik
Politikere og eksperter har ideologisk modvilje imod sundhedsforsikringer 08/02 06:22 - 522 klik
TV: Se Thornings brøler på pressemøde 07/02 13:23 - 498 klik
Fortsat nedtur hos S og SF dræner rød blok for vælgere 08/02 09:37 - 489 klik
Hurra: ikke mere global opvarmning! 02/02 12:11 - 1302 klik
Fattigere og fattigere: Betal mere og mere i skat. 05/02 09:35 - 1049 klik
Ny IT-skandale: Regeringen lukker projekt til halv mia. 03/02 09:53 - 1035 klik
Fra Hayek til de Historieløse 05/02 13:50 - 1026 klik
TV: Se Thornings brøler på pressemøde 07/02 13:23 - 971 klik
|
|
Fra Hayek til de Historieløse Tilføjet 05/02 13:50 af Kasper Planeta Kepp |
|
|
Tobinskat: Den forkerte løsning på det forkerte problem Tilføjet 31/01 09:44 af Henrik Ræder Clausen |
|
|
Er de nyuddannede og studerende simpelthen bare for forkælede? Tilføjet 28/01 19:19 af Maria Holme Overgaard |
|
|
Skolens stjernestunder Tilføjet 26/01 08:37 af Lasse Birk Olesen |
|
|
Jeg havde en drøm... Tilføjet 24/01 17:25 af Allan H. Nielsen |
| Flere klummer | |

Bookmarklet

