Kontakt 180Grader.dk
30

Skrevet af _slettet_bruger_6416 572 dage siden - Direkte link

Kontrolløren kan jo ikke bygge sin anklage på noget han tror. Han skal jo bevise at billetten først er købt i det øjeblik han kommer for at kontrollere. Hvis ikke han kan bevise det ud fra tidspunktet på billetten og udfra hvor langt toget har kørt fra sidste station, så må tvivlen komme anklagede til gode


Skrevet af _slettet_bruger_64 572 dage siden - Direkte link

Ja, og DSB har som regel rod i alting, og SMS-tjenesterne kan af og til være timer om at levere, så når det er en tvist mellem DSB og en passager, skal passageren altid gå fri, for DSB har aldrig styr på nogetsomhelst.

Når DSBs stempelmaskiner fryser fast på kl. 5 om morgenen, og man ikke lige får set, hvad der bliver stemplet kl. 8, får man en bøde for det.

Når DSB har forsinkelser, vil passagererne gå på "Landets Puls" for at se, hvornår de kan komme videre, men da er sitet overbelastet, for DSB har kun dimensioneret det til, at ingen har brug for det.


Skrevet af Aarup 572 dage siden - Direkte link

Joh, den med frosne automater har jeg også prøvet FLERE gange. Har reddet den ved at løbe over den modsatte parron for at stemple, engang kom toget mens jeg stod på den anden parron (grr). Har også oplevet at alle 9 automater på stationen var i udu (grr).

Har flere gange oplevet at der blev stemplet forkert tid på biletten, så er det frem med mobilen og tage et billede af billetten holdt op imod et parronur, men hvad gør dem der ikke lige har et kamera ved hånden, eller dem som ikke lige fik kigget på billetten?

 

Mobiltklippekort har tilgengæld hidtil virket ganske upåklageligt, for mig. Fatter bare ikke at man kun kan købe 2-zone kort på den måde. Hvorfor skal man ikke kunne købe flere zoner, med tilsvarende rabat? Det var billigt i sommers, men pga. nuværende pris, er jeg tilbage til papklippekort (eller bil, når konen forbarmer sig, he he)


Skrevet af _slettet_bruger_6416 572 dage siden - Direkte link

Du kan spare lidt på denne måde hvis du skal mere end 2 zoner

http://www.180grader.dk/Oekonomi/saadan-kan-du-spare-lidt-i-ht-omraadet


Skrevet af Kristian Oestergaard 572 dage siden - Direkte link

Køb en bil!


Skrevet af Aarup 572 dage siden - Direkte link

Det har vi også, endda TO af slagsen nu, siden ovenstående blev skrevet ;-)


Skrevet af dessau 572 dage siden - Direkte link

I virkelighedens verden:

 

Klage over at stempelautomat ikke virker og bøde stadig udstedes

Intet svar

Venten

Intet svar

DSB: "Vi har vurderet sagen til vores fordel".

Klage over udfald med ny viden (kvindelig passager får klippet sit kort fordi stempelautomat ikke virker)

Intet svar

Rykkerskrivelse

Klage over rykker

Intet svar

DSB: "Vi har vurderet sagen til vores fordel"

INKASSO

Klage over inkasso og rykker gebyr i verserende sag

DSB: "Vi har vurderet sagen til vores fordel"

 

AAAAAARGH


Skrevet af Michael Andersen 572 dage siden - Direkte link

Siden hvornår har en kontrollør heddet en "revisor"? Hvorfor ikke tage skridtet fuldt ud og kalde dem Executive Ticketing Directors?


Skrevet af Grølheim 572 dage siden - Direkte link

Sig mig går folk her ikke ind for brugerbetaling?  :-)  Hvis private virksomheder kan få lov at være "kreative" med inkasso-buroer så kan DSB vel også eller hvad?


Skrevet af _slettet_bruger_64 572 dage siden - Direkte link

Klaphat!

DSB er et statsmopnopol, som får halvdelen af inbdtægterne, 5 Gkr./år fra skatteyderne, uanset om de rejser med DSB eller ej. Der er endda forbudt for busvognmænd og togselskaber at konkurrere med DSB, saå ynkeligt er foretagendet. 

Oveni de 5 Gkr. til DSB, får Bane Danmark 9 Gkr./år til at holde skinner og signaler i funktion.


Skrevet af merlyn55 572 dage siden - Direkte link

Kun en tåbe frygter ikke DSB.


Skrevet af Snor 572 dage siden - Direkte link

Hvor står det, at man ikke må vente med at købe billet indtil man ser en "revisor"? 


Skrevet af merlyn55 572 dage siden - Direkte link

Til høflig orientering er der på bagsiden af ethvert klippekort angivet:

"Klip kortet ved rejsens begyndelse. Kontroller selv at stemplingen er korrekt."

Og flere andre ting som er lygegyldige i denne sammenhæng.

 

Problemer opstår bl.a. når materiellet ikke virker, som det skal. F.eks. "kan ikke stemple", "forkert tidsangivelse","manglende tryksværte til stemplet" etc.

 

Tåbeligt når DSB (en underlig forkortelse af ordet katastrofe) således pålægger kunderne ansvaret for at deres maskiner ikke virker, eller deres instruktioner ikke tydelige.

 

SMS løsningen er moderne, men ikke særlig sikker. Jeg selv oplevet, at en sms sendt til mig først blev leveret til og modtaget af min tlf 2 måneder senere. Afsenderen sad pudsigt nok ved siden af mig ved modtagelsen. Vi havde adskillige gange talt om den forsvundne sms, da den pludselig ankom.

 

Ikke hverken let eller risikofrit at være kunde hos DSB.

 


Skrevet af Snor 572 dage siden - Direkte link
Nu drejede det sig jo om en såkaldt mobiltelefonbillet, ikke at jeg aner hvad det er, jeg har ikke taget toget i 20 år, men man kan vel ikke stikke sin mobil i en klippeautomat?

Skrevet af merlyn55 572 dage siden - Direkte link

Man køber sin billet via sms systemet, beløbet trækkes på ens taletidskonto og overføres til DSB.

 

Ikke noget særligt sikkert system, iht min ovenfor beskrevne erfaring. Jeg har iøvrigt oplevet forsinkelser på sms i andre sammenhænge, dog ikke så langvarige.


Skrevet af hmadsen 572 dage siden - Direkte link

Ja for slet ikke at tale om at systemet ihvertfald i starten var ramt af massivt snyderi fordi folk bare videresendte sms'er til hinanden så alle kunne køre på samme billet.

 

Står der ikke i sms'en hvornår den er afsendt...Altså direkte i teksten. På den måde er det da nemt at se om den lige var købt.

 

Henrik Madsen


Skrevet af Bjørn Thrane 572 dage siden - Direkte link

Hvad gør man så, hvis DSB-systemet har været overbelastet og ikke har kunnet sende sms'en umiddelbasrt efter at kunden har bestilt den?


Skrevet af _slettet_bruger_64 572 dage siden - Direkte link

Så betaler du straks 750 kr. til DSBs voldspsykopater, ellers slår de dig til invalid eller kvæler dig.

Se DSBs kundepleje her: 

http://multimedia.pol.dk/archive/00588/kontroll_rer_588767a.bmp

Du skal være logget ind for at kommentere artikler. Du kan logge ind her!

Flere artikler fra Rejser

10
14
6
7
3
13
4
6
16
8
3
27
40
18
5
43
5
28
10
17