Ron Paul lurer på overraskelsen
Udgivet for 164 dage siden i Udland
Tilføjet 14/12 09:46 til Boblere af Martin Rytter
Kilde: ekstrabladet.dk
Tre uger før det amerikanske primærvalg ser det overraskede ud til, at minimalstatspolitikeren Ron Paul kan gå hen og vinde. Det første primærvalg finder sted i Iowa. Her har Newt Gingrich længe været langt foran, men nu er Ron Paul pludselig kun et enkelt procentpoint bagud.
Sådan !!!
Det kunne være så stort hvis han vandt... Stop for krigen mod stoffer. (Meget) Bedre relationer med mellemøsten. Et rigere USA, der vil føre til et rigere Danmark.
Hvis Ron Pauls vision lykkes, og han har ret i alt det han siger om økonomien, bl.a. om centralbanker, så vil vi forhåbentligt lære af det i Danmark og gå i hans fodspor. Jeg ser mere frem til det amerikanske valg, end jeg gjorde til det Danske, da det amerikanske valg rent faktisk vil få indflydelse på os (hvis altså Ron Paul vinder, ellers så er det bare status quo derovre, ligesom herhjemme).
Jeg håber du har ret når du siger, at "[...] vi forhåbentlig lærer af det i Danmark [...]", men jeg tror desværre ikke det bliver tilfældet.
Ron Paul vil blive udnævnt til skør ultrahøjreorienteret tosse i mainstreammedierne herhjemme og ethvert eksempel på, at kopiere hans politik vil snarere blive latterliggjort, desværre.
Det forhindrer mig heldigvis ikke i, at udvandre til et Ron Paul-ledet USA! :-)
Det forhindrer mig heldigvis ikke i, at udvandre til et Ron Paul-ledet USA! :-)
Det gør et Ron Paul ledet USA tilgengæld - desværre (tror jeg - mindes at have set nogle ret hard-liner udtalelser i den retning).
Tror ikke du skal regne med han stopper for indvandringen fra vestlige lande - især veluddannede mennesker med ren straffeattest.
Det har været i forbindelse med illegal immigration du har set Ron Paul have nogle hårde udtalelser. Ikke legal immigration.
Man kan ikke have lempelig indvandring, før man har gjort op med de privilgier de automatisk får hvis de f.eks får børn.
Han kommer da ud for et "uheld", hvis han endelig skulle nærme sig verdens fineste embede. Det kan være hårdt for hjertet at føre valgkamp i hans alder ...
Det ville være stort hvis han vandt nomineringen, men tror ikke man skal håbe på mere end at der bliver sat nogle ting på dagsordnen - har får overordenligt svært ved at vinde midtervælgerne mod Obama til November.
http://gop12.thehill.com/2011/12/27.html
Adspurgt om Obama, uden navngiven modkandidat: Certain to vote against Obama 37%
Adspurgt om Obama mod Paul: Ron Paul 37%
Det er ikke et lovende udgangspunkt hvis kun de som for enhver pris vil stemme imod Obama kommer til at stemme for Ron Paul. På den anden siden kan abstrakte hensyn til "electablity" hurtigt suge alt ilt ud af valgkampen.
Muligvis. Omvendt kan man også sige, at som debatterne er rullet over skærmen, hvor MSM ikke har kunnet ignorere RP, har han vundet flere og flere tilhængere. Vinder han Iowa, vil det ikke længere være muligt at ignorere manden.
Se iøvrigt dette sammendrag af debatten d. 10:
http://www.youtube.com/watch?v=qFAvpdxxSYE
Vinder han, flytter jeg også..
Ron Paul spås også til at være den eneste med en reel mulighed for at slå Obama.
Det kom jo frem i MSM fornyligt at Ron Paul faktisk forudsagde krisen nøjagtigt, i omkring år 2002.
Det skal nok få nogle skeptikere til at spidse øre
Ron Paul spås også til at være den eneste med en reel mulighed for at slå Obama.
lol af hvem? (hint: det er ikke rigtigt)
Jo - det læste jeg også for flere måneder siden, men i dag, læser jeg mærkeligt nok præcis det modsatte.
Mange mener han har en réel chance, da uafhængige vælgere (independents) i høj grad foretrækker Ron Paul fremfor alle andre republikanske kandidater, og nogle polls viser også at de foretrækker Ron Paul over Obama. Folk regner så med at republikanske vælgere fortsat stemmer republikansk, hvis Ron Paul bliver den nominerede.
Læs denne artikel: http://www.csmonitor.com/USA/Politics/The-Vote/2011/1127/Ron-Paul-s-strategy-for-winning-Independent-and-cross-over-voters
Hvad kan Ron Paul rent faktisk gøre hvis han vinder?
Der er jo stadig kongressen at slås med. Ender han ikke bare som Obama?
Han kan gøre rigtig rigtig meget. USAs rolle i verden og deres War on Drugs er de første emner jeg kan komme i tanke om, hvor præsidenten har masser af magt.
Det bliver ikke uden problemer. Krig er en kæmpe industri, og dem som tjener penge på det, de virkelig magtfulde, vil ikke give sig uden kamp. Hvis tropperne skal hjem, så skal der også være et arbejde til dem. Hvis han forsøger at lave om på noget som helst, så vil der ikke blive andet end problemer
Hvis Ron Paul vinder vil han auditere Fed og flytte magten over dollaren tilbage til befolkningen fra Rothchilds kløer. Han ser gerne Fed helt nedlagt. De sidste 3-4 præsidenter der er gået Rothchild familiens interesser direkte imod ved netop dette er blevet henrettet. Den sidste var JFK og hans bror, som højest sandsynlig ikke ville omstøde Kennedy's 11110, røg lige bagefter. Derefter kom Lyndon B. Johnson til og han aflyste 11110 som noget af det første. Ham skete der så ikke noget med.
Ingen præsident har prøvet siden.
http://www.youtube.com/watch?v=LfQbQiAY1YA
Så det var altså jøderne der slog JFK ihjel? Der kan man bare se *host*.
PS: EO 11110 omstødte blot Kennedys egen beslutning fra 1961, og blev i øvrigt først omstødt af Reagan i 1987 (EO 12608). På dette tidspunkt var EO 11110 dog reelt sat ud af kraft grundet Public Law 97-258, promulgeret af Kongressen i 1982.
Jeg har stor sympati for de fleste af Ron Pauls synspunkter (inklusiv f.eks. hans abortmodstand, som sjovt nok sjældent fremhæves af danske liberale/libertarianere).
Det mest foruroligende ved at se Ron Paul eventuelt indtage det amerikanske præsidentembede er efter min opfattelse - fra et dansk perspektiv (og hvor skulle jeg ellers se tingene fra?) - hans tenderen mod amerikansk isolationisme og hans indstilling til NATO-samarbejdet. Misforstå mig ikke, det er helt legitime, og for så vidt også forståelige, synspunkter - specielt efter de såkaldte neocons og deres ideologiske dagsorden, som Obama tilsyneladende nølende har overtaget (Libyen) - men i dansk interesse er det ikke...
Så vidt jeg har forstået er Ron Paul moralsk imod abort; men at han ikke ønsker at blande sig fra Washington, men vil lade de enkelte stater formulere hver deres abort-lovgivning?
Ville det ikke være ønskeligt, hvis EU-landene ville være opføre sig mindre hovmodne, i forbindelse med "demokratisering" af verdens lande, hvis USA begynder at føre libertariansk udenrigspolitik?
Så vidt jeg har forstået er Ron Paul moralsk imod abort; men at han ikke ønsker at blande sig fra Washington, men vil lade de enkelte stater formulere hver deres abort-lovgivning?
Sådan har jeg også forstået det - med den tilføjelse, at RP altså vil tillade hver enkelt stat at indføre et outright abortforbud, uden indblanding fra den amerikanske højesteret, som ellers er dér, hvor abortslagsmålet er foregået siden Roe vs. Wade-dommen i 1973. (Dit andet spørgsmål er jeg ikke sikker på, at jeg helt forstår???)
Hvordan vil han bære sig af med det - rent teknisk? Roe vs. Wade bygger på the Fourteenth Amendment, og hvis han skulle relegere det tilbage til statsligt niveau, skal Fourteenth Amendment omstødes, hvilket virker urealistisk, da det er et af "The Reconstruction Amendments", og bl.a. garanterer sortes ret til at være borgere i USA.
Hvad ved jeg? Jeg gengiver bare, efter bedste evne, hvad jeg har forstået som værende Ron Pauls politik (og det er ikke nødvendigvis 100% rigtigt, enhver skal være velkommen til at korrigere mig). Ifølge Wikipedia har RP i øvrigt også to gange stemt for et føderalt forbud mod (de afskyelige!) partial-birth abortions...
Det var nu heller ikke for at starte en debat i denne tråd for eller imod abort. Som jeg skrev ovenfor, er min eneste - eller i hvert fald primære - indvending mod Ron Paul som Obamas efterfølger, at det ikke vil være i dansk interesse med en isolationistisk amerikansk præsident. Stakkels os! Hvem er vores allierede så? EU?? Rusland?? Kina???
Han er ikke isolationistisk. Han er bare imod at blande sig i andre landes foretagender. Hvis han var isolationistisk ville han ikke tillade frihandel mellem lande.
Vores allierede vil vel stadig være NATO, hvis et af medlemslandene skulle blive angrebet. Men USA vil nok ikke hjælpe os i de ligegyldige krige i mellemøsten.
Abortmodstanderne, herunder altså også Ron Paul, siger direkte, at de vil omstøde/ophæve Roe vs. Wade.
Jeg mener ikke, at det skulle være nødvendigt at ændre selve the Fourteenth Amendment eller forfatningen i øvrigt. Roe vs. Wade-dommen er jo bare et udtryk for højesterets fortolkning af forfatningen og tillæggene.
Jeg tror det skal forstås sådan, at præsidenten kan nominere højesteretsdommere, som har et andet syn på abortspørgsmålet end de nuværende. Og derefter kan højesteret omstøde dommen ved at anlægge en anderledes fortolkning af forfatningen.
Det er selvfølgelig en mulighed, men det kræver bekræftelse fra begge kamre, og det tager lang tid. Jeg tror det er helt usandsynligt at RP kan nå det på sine perioder. Det ville være langt mere effektivt at indføre et nyt Amendment, men: det er sandsynligt at nogle stater vil nægte at ratificere det, og så længe 3/4 af ratificerende stater nægter at ratificere, kan tilføjelsen ikke træde i kraft.
Det er muligt. Jeg er bestemt ikke ekspert i amerikansk politik. Jeg kan bare konstatere, at "repeal/reverse Roe vs. Wade" ofte bliver nævnt i den politiske debat, som noget der vil være muligt for en præsident.
Er det i øvrigt ikke kun senatet som skal godkende nye højesteretsdommere?
Jo, mea culpa.
Jeg har kigget lidt omkring, og åbenbart er Pauls strategi helt at afskaffe federal jurisdiction. Held og lykke, siger jeg bare.
Denne tråd er et perfekt eksempel på hvordan Ron Paul fans altid tager glæderne på forskud. Han har ikke vundet end skid endnu og i er allerede ved at planlægge hans præsidentembede.
Jeg må indrømme jeg ikke er en fan. For mig at se er han en loonie og har 0 % for at vinde mod Obama. Hans syn på USA i international sammenhæng er helt forkert og der synes jeg han har grimme meninger.
Håbløs naiv og han reelt set samme syn på USA internationalt som den ekstreme venstrefløj. Grade A loon, angående international politik.
http://www.youtube.com/watch?v=I8NhRPo0WAo
Ron Paul forudså desuden at vestens handlinger i mellemøsten ville føre til terrorangreb a la 11. september.
Umiddelbart er det mere dig det rabler for, når du sammenligner en patriot som Ron Paul, der udover militærtjeneste, også om nogen kæmper for sit lands forfatning, med en der synes USA havde godt af at blive terrorramt.
Og nej, jeg er ikke Ron Paul maniac, men respekterer en politiker med en track-record som hans. Det er sgu en sjældenhed nu til dags.
Har godt af det, har fortjent det, har forårsaget det. Vælg en eller alle tre. De er alle forkerte og skøre ideer.
Jeg er absolut heller ikke enig her. Hvad i alverden kan der være forkert i, ikke at ville blande sig i andre landes interne anliggender? ... det er jo ikke fordi det ligefrem er en kæmpesucces, at forsøge at påtvinge andre lande vestligt demokrati, er det? Det virker ligesom bedre, når lande som USA kan være forbilleder i stedet for fjendebilleder. Kig engang på den historiske udvikling i mellemøsten. Se på billeder som er f.eks. 30-50 år gamle, og se på billeder fra nu. Dengang var dele af mellemøsten altså mere vestlige, end de er i dag.
Ron Paul har faktisk også ret stor opbakning blandt eks-soldater. Større end mange andre præsidentkandidater.
USA og resten af vesten lavede handelsembargo mod Irak, der ifølge FN kostede mere end en halv million børn livet i landet. Giver det nu mening for dig, at de ikke kan lide os, og har lyst til at bombe os?
Ja vend da endelig bare det blinde øje til problemet, og bliv ved med at støtte en sindssyg udenrigspolitik der kun eskalerer problemet og sætter os allesammen i større fare for terrorisme, samtidig med vi ødelægger livet for mange millioner mennesker i lande som ikke ønsker vores indflydelse.
Sikke dog et useriøst svar. Det er muligt du er islam-kritisk, og mener at terrorismen skyldes islam. Men terrorisme har eksisteret i Irland, Tyskland, Spanien, og mange andre lande, uafhængigt af islam. Islam og terrorismen er en anden snak. Derfor kan USA jo godt inddirekte invitere til had imod dem, når de blander sig i andre landes interne anliggender.
Næh nej du, IRA er en islamisk jødisk terrorbevægelse der er styret af Bilderbergs.Det har jeg altid sagt. Al terror sker kun fordi magthaverne vil have det, ie. Bilderberg (!!!)
Go Ron!
Det er jo ligesom lidt for sent at omstøde afgangen fra guldstandarden så Ron starter med at være næsten 40 år for sent på den, men det kunne da godt nok være interessant og spændende om han blev valgt (ud fra en forudsætning om at man kunne se til fra sidelinien med sit på det tørre).
Hvorfor er det for sent? Det er jo ikke sådan at han vil fjerne alle dollarsedler og have folk til at betale med guldmønter i stedet. Han vil bare have, at 100 dollar er et vist antal gram guld værd.
Nixon var overhovedet ikke i tvivl om den amerikanske exceptionalisme derfor var han vældigt bekymret for hvor guldet blev af. Prøv at se på eksport per capita det giver måske et fingerpeg. I hans drøm skulle USA blot svæve over vandene og det har de jo nok tænkt sig at prøve at blive ved med.
Flere artikler fra Udland
Lagarde provokerer: Mere sympati for Afrika end for grækerne
Udgivet for 3 timer siden i Udland
Tilføjet 26/05 12:17 til Boblere af Tortor
Kilde: epn.dk
Messerschmidt: Rabat på rejser skal hjælpe Grækenland
Udgivet for 2 timer og 11 minutter siden i Udland
Tilføjet 26/05 13:01 til Boblere af kimsahleriksen
Kilde: dr.dk
"Høyresiden har hatt rett" -Aftenposten
Udgivet for 1 dag, 1 time og 10 minutter siden i Udland
Tilføjet 25/05 13:50 til Boblere af Malmzon
Kilde: aftenposten.no
Iranske flådeskibe hjalp Maersk Texas - CNN.com
Udgivet for 1 dag, 14 timer og 1 minut siden i Udland
Tilføjet 24/05 22:49 til Boblere af Callesen58
Kilde: edition.cnn.com
Amnesty vil reformere »forældet« Sikkerhedsråd
Udgivet for 2 dage siden i Udland
Tilføjet 24/05 03:01 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: bt.dk
Japansk atom-ulykke førte kun til små udslip
Udgivet for 2 dage siden i Udland
Tilføjet 23/05 17:22 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: nyhederne.tv2.dk
Lad grækerne få friheden tilbage
Udgivet for 3 dage siden i Udland
Tilføjet 23/05 08:41 til Boblere af Einer T. Ludvigsen
Kilde: borsen.dk
Næsten 60.000 cubanere sidder i fængsel
Udgivet for 3 dage siden i Udland
Tilføjet 23/05 07:06 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: jp.dk
USA: 2.000 fejldømte slap ud af fængslet
Udgivet for 2 dage siden i Udland
Tilføjet 23/05 20:08 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: jp.dk
Schweiz: Dom påbyder politiet at beskytte islamkritikere
Udgivet for 3 dage siden i Udland
Tilføjet 22/05 23:18 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: politisk-ukorrekt.dk
Ludere på kontrakt | Damefrokosten
Udgivet for 2 dage siden i Udland
Tilføjet 23/05 08:36 til Boblere af S. Hytteballe
Kilde: damefrokosten.com
David Littman: In Memoriam
Udgivet for 3 dage siden i Udland
Tilføjet 23/05 08:06 til Boblere af Henrik Ræder Clausen
Kilde: europenews.dk
Græsk venstreleder: Vi vil beholde euroen
Udgivet for 3 dage siden i Udland
Tilføjet 22/05 23:20 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: metroxpress.dk
Fitch sænker Japans kreditvurdering
Udgivet for 4 dage siden i Udland
Tilføjet 22/05 12:05 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: business.dk
Radigalninge: Vores støtte til massemorder kan vise sig at være "en sort plet"
Udgivet for 4 dage siden i Udland
Tilføjet 22/05 12:01 til Boblere af Hans Und
Kilde: radikale.net
Afværger piratangreb, anklages for at være skydegale - typisk DR logik
Udgivet for 4 dage siden i Udland
Tilføjet 21/05 22:01 til Boblere af Kaare Thode Jørgensen
Kilde: politiken.dk
Socialisme i praksis: en tur til Nordkorea
Udgivet for 4 dage siden i Udland
England: Multikulturel kampagne mod synlig kristendom - Sappho
Udgivet for 5 dage siden i Udland
Tilføjet 21/05 10:47 til Boblere af Jesper Ørsted
Kilde: sappho.dk
Er det et problem hvis Grækenland forlader Euroen?
Udgivet for 5 dage siden i Udland
Tilføjet 21/05 10:21 til Boblere af Christian Melgaard
Kilde: epn.dk
Nyt anti-ryge nederlag i Holland: Små cafeer kan fortsat tillade rygning, siger dom
Udgivet for 7 dage siden i Udland
Tilføjet 19/05 14:12 til Boblere af Klaus K
Kilde: dutchnews.nl
|
Om Martin Rytter Nørd med særlig interesse for frihed og softwareudvikling. Se Martin Rytters profil eller Følg Martin Rytter |
Liberal Alliance er blevet socialistisk 26/05 08:45 - 190 klik
Løgnens imperium misregerer landet 26/05 06:33 - 134 klik
Danske ministre stiger 31% i løn 25/05 20:05 - 102 klik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 91 klik
Minister vil lægge skat på vennetjenester 25/05 10:23 - 735 klik
Kommentar til Joachim B: Slutdato for forbud - og en note om økonomien 25/05 19:23 - 653 klik
Danske ministre stiger 31% i løn 25/05 20:05 - 455 klik
Liberal Alliance er blevet socialistisk 26/05 08:45 - 408 klik
|
|
Tænk at livet koster livet! Tilføjet 23/05 22:39 af Thyra Frank |
|
|
HILSEN FRA KANTEN AF DEPRESSIONEN Tilføjet 23/05 17:04 af Niels Peder Ravn |
|
|
LA har (mere end) et imageproblem med udlændingepolitikken Tilføjet 18/05 15:09 af Torben Mark Pedersen |
|
|
Ældrebyrdens komme varsler et varigt farvel til folkepensionen Tilføjet 09/05 18:31 af Sasha Renate Bermann |
|
|
Socialismens besnærende konformitet Tilføjet 06/05 10:21 af Rasmus Brygger |
| Flere klummer | |

Bookmarklet

