Sådan fungerer e-mail markedsføring

T Hansen,

04/11/2018

I bund og grund fungerer e-mail markedsføring på præcis samme måde, som du kender fra traditionelle e-mails, som du bruger til at kommunikere med omverdenen. Du sender en besked i form af tekst, giver den en titel i emnefeltet og sender den til en eller flere modtagere. Alt er altså metodemæssigt, som det plejer. Den store forskel ligger dog i formålet med at sende e-mailen af sted. Formålet er nemlig ikke blot at kommunikere med eller at sende en information videre til en eller flere personer, som med almindelige e-mails. Formålet med e-mail markedsføring er derimod at styrke din virksomhed, hvilket i sidste ende kan være vejen til målbare resultater.

Læs mere om email markedsføring

Professionel hjælp til e-mail marketing
Hvis du også ønsker at gøre mere ud af e-mail marketing i din markedsføringsstrategi, bør du måske overveje at få ekspertise udefra til at hjælpe dig godt på vej. Jeg har stor erfaring med at hjælpe virksomheder med at udvide deres e-maillister med relevante mails, som skaber grobund for, at du kan få succes med dine kampagner via mail. Jeg ved, hvad du skal satse på for at få kunderne til at tilmelde sig lige netop dit nyhedsbrev, og hvordan du fastholder og engagerer kunderne, når du først har fået dem på krogen. Sammen finder vi en løsning, som gør det muligt for dig at give konkurrenterne baghjul.

Læs mere om at få flere mails

Servicer den enkelte kunde med marketing automation
Din viden om kundernes adfærd og behov kommer fra demografisk data om kunderne, samt fra de såkaldte cookies, som kan spore dine besøgenes færden online. Marketing automation kan altså ses som en samlet platform, der samler alle dine værktøjer og data i én løsning. Det betyder, 

at din markedsføring bliver effektiviseret markant

manuelt arbejde reduceres, og du får en mere direkte linje mellem salg og marketing.

Find ud af hvad marketing automation er

Kilde: