Det globalististiske erhvervsliv er uhyre lokalt funderet

Jeg havde brug for en servicemedarbejder i forbindelse med en forsikringssag i Sverige, og jeg kunne komme i kontakt med hans hovedkontor via telef...

Ino Overgaard Olsen,

01/06/2018

Jeg havde brug for en servicemedarbejder i forbindelse med en forsikringssag i Sverige, og jeg kunne komme i kontakt med hans hovedkontor via telefon eller e-mail. Telefonen fravalgte jeg - hovedkontoret ligger i Gävle hvor man ikke forstår dansk tale - og det fungerede glimrende via e-mail.

Og dog. De fleste i min situation ville vælge en såkaldt skadesanmeldelse - en af formularmulighederne. Den prøvede jeg også, men netformularen krævede et svensk cpr-nummer, og så havde den globale virksomhed ligesom valgt side - lokal slagside skulle jeg mene. Det er ikke så ligetil at få et svensk cpr-nummer. Jeg har det ikke.

Men  jeg fandt heldigvis en anden og mindre krævende formular, og via et mindre antal e-mails fik jeg en aftale. Medarbejderen ville ringe før han kom. Det gjorde han også, men mit telefonnummer er desværre dansk, også når jeg er i Sverige, og firmaet tillader naturligvis ikke deres medarbejdere at ringe udenlands på tjenestemobilen, vel?

Proceduren er vistnok at medarbejderen skal ringe til hovedkontoret og bede dem ringe mig op og fortælle mig at medarbejderen er på vej. Suk! Hans GPS var tilmed stået af - vi bor et øde sted - men han fandt os trods alt.

Globalisering sucks - really!

Kilde: