Fysiske forretninger skal kunne begå sig online

Ikke angivet Ikke angivet,

06/01/2017

Det er mig en gåde, hvorfor der fortsat er mange fysiske forretninger, der ikke har valgt at starte en webshop. Det ene udelukker ikke det andet, hvis du spørger mig. Danskerne er vilde med at shoppe på nettet, og det bør selvfølgelig udnyttes. Der er skræmmende mange virksomhedsejere, der har en gammeldags tankegang om, at internettet ikke er det ideelle salgssted – men dét er det i dag.

Danskerne foretrækker e-handel

Der bliver hyppigt lavet nye undersøgelser om danske forbrugere og deres købsvaner. Resultaterne er svære at tage fejl af, da det er meget tydeligt, at danskerne foretrækker at handle på nettet. Det skyldes bl.a. den nemme tilgængelighed, de konkurrencedygtige priser og ikke mindst den høje brugervenlighed.

Danske webshops formår at give kunderne lidt ekstra, hvilket får kunderne til at knytte sig til e-handel. Det er efterhånden de færreste større brands, der ikke har valgt at forhandle deres varer på nettet. Danske, Virginstone, er et af de brands, der har opnået stor succes med deres online tilstedeværelse.

Derfor skal danske virksomheder bruge online salgskanaler

Jeg kan nævne adskillige gode grunde til, at danske virksomheder skal bruge online salgskanaler. I første omgang vil jeg fremhæve følgende:

  • Det er her, hvor forbrugerne er tilstede hver dag
  • Du tilgodeser alle forbrugere (forbrugerne skal ikke tage hensyn til åbningstider)
  • E-handel bliver kun mere og mere udbredt
  • Det kan bidrage til øget omsætning og øget vækst
  • Der kan skabes flere arbejdspladser 

Jeg ser kun positive ting ved, at fysiske forretninger bliver dygtigere til at begå sig online. 

Kilde: