Kontakt 180Grader.dk

- Annonce -

12

+3 Skrevet af Michael Thomsen 2 158 dage siden - Direkte link

Selvfølgelig kommer DSB aldrig til at køre uden statsstøtte. Det er ligesom narko, de er blevet afhængige af det. Der er for mange pambere med høje lønninger som går hele vejen ned til lokomotivførene som får meget høje lønninger i forhold til at de kan udskiftes nemt. Samt der sidder fagforeninger og presser citronen. Skulle det kunne lade sig gøre så skal DSB lukkes og alle kommunisterne og pamperne smides på porten. Lade dem dø i gaden. Så kunne det være at de næste ville gøre det bedre.


+1 Skrevet af Gitte Nielsen 158 dage siden - Direkte link

DSB er en selvstændig offentlig virksomhed og dermed fuldt statsejet. Det er transportministeren, der udfylder DSB’s ejerrolle.

 

DSB havde i 2016 et overskud før skat på 381 millioner kroner, hvilket selskabet anser som tilfredsstillende. 

 

Hvis de har så stort et overskud, hvorfor skal de så have statsstøtte ?

 

Et Statsejet selskab skal vel kun lige løbe rundt ?

 

De 381 millioner kunne bruges til at gøre billetterne billigere, så flere ville bruge offentlig transport.


Skrevet af Maj Lisgaard 101 dage siden - Direkte link

ha, den er god. Lad der nu komme lidt konkurrence indover. Det hjalp med Arriva. Det kan ikke passe, man skal blive ved med at poste penge i det selskab.

 

Min kammerat var ansat som togkontrollør eller "revisor", som det hed og han fik 40.000 kr. om måneden. Det er alt for høj en hyre for at kontrollere billetter og sælge slik fra en vogn.

 

Jeg gad godt se, hvor meget, de har fået postet ind af penge de seneste 10 år - og hvad det samlede overskud(læs: underskud) så har været.

Du skal være logget ind for at kommentere artikler. Du kan logge ind her!

Flere artikler fra Erhverv og finans

7
8
13
13
13
9
2
12
6
10
10
11
16
3
7
18
6
7
4
13

- Annonce -





- Annonce -