Man blir sgu så træt - denne gang Expert

Expert, Fona og lignende kæder har flere gange brokket sig over at kunderne kommer ind og tjekker udstyr og så køber det på nettet eller i Bilka

Kim Ursin,

30/12/2014

Expert, Fona og lignende kæder har flere gange brokket sig over at kunderne kommer ind og tjekker udstyr og så køber det på nettet eller i Bilka. Well, det er der sgu en grund til.

Jeg kommer ind og vil have en "intelligent højttaler med Bluetooth" (rettet sætning), den skal kunne virke med tablet og smartphone og det er sådan set det. Han præsenterer nogle lækre højtalere til 5999, så en B&O's lækre højtaler til 2500, vi kommer omkring en til 2200 og såmænd også en 1400 og så findes der ikke flere..... Man kan simpelthen ikke købe dem billigere end det.

I betragtningen af at min radiolytning består af 24-7 og lidt baggrundsstøj, så virker det ærlig talt noget dyrt. Så jeg købte ikke noget. Her til aften kiggede jeg så på nettet. Den billigste er i Bilka en Prosonic til 199 kroner, ja faktisk er der rigtig rigtig mange modeller fra 199 - 799 fra mange forskellige mærker. Selvfølgelig er de formentlig ikke ligeså gode, som Konos, B&O m.m., men fakta er at butikken ikke tilbyder dem, de fortier deres eksistens og jeg som forbruger mister derfor tilliden til dem. Havde han præsenteret dem til 199, så kunne det være endt med at jeg havde købt den til 1400 kroner.

Så her til aften kan jeg så køre forbi Bilka, der har åben til kl. 24, lytte til de forskellige anlæg, og mens jeg så er der, så ryger de der høretelefoner jeg også skal bruge jo også i kurven, og når jeg er der alligevel, mon ikke så at brødet, mælken, salaten også bliver købt der. Og det er jo ikke sådan at hvis jeg når frem til at det til 1400 er det rigtige, at jeg så kører tilbage til Expert og køber det der. Nu mistede de så salget og butikkerne omkring Expert mistede handel. Og ligeså slemt, gider jeg komme der igen? Formentlig ikke.

Hvis de "små" butikker ikke gennemskuer at Danmark anno 2014 (snart 2015) er markant anderledes end Danmark anno 1990, så forsvinder de, fordi de ganske enkelt skræmmer forbrugerne over til de store centre.

Kilde: