Værd at læse

00

Unødvendige motorveje, hindrer udvidelse af de virkelig trafikerede motorveje.

Forskellige trafikministre har plastret Jylland til med unødvendige motorveje for miliader af kr. hvor der næsten ingen trafik er. Nu er der ikke penge til at give bedre forhold til de bilister, der virkelig er plaget af tæt trafik, køer og dermed ventetid.
Jeg kører mange kilometer rundt i landet. Jeg har kørt flere gange på den Midtjyske Motorvej 

mellem Herning og Vejle. En yderst behagelig strækning, hvor der næsten ingen trafik er. Motorvejen mellem Nørresundby og Hirtshals, skulle efter sigende, også være veldig behagelig.
Det står i skærende kontrast til E20 og E45, hvor der er stærkt trafik og kødannelser særligt i trekantsområdet. Hen over Fyn kan man blive udsat for, at trafikken pludselig går i stå op til flere gange, ud af ingenting.

Det er næsten blevet sådan, at enhver større by, med respekt for sig selv, skal have sin egen motorvej, betalt af staten, om man har brug for den eller ej. Det er lige som om, at hvis man har en borgmester med den rigtige partifarve, kan alt lade sig gøre.
Man må ikke sige vennejenester, selv om det ser sådan ud. Men en kendsgerning er, at forarbejdet til så stort et projekt, kunne have været bedre i mange tilfælde.
Nu vil man lave en motorvej langs den Jydske højderyg. Det er også fint, men det er i trekantsomårdet tingene sker. Trafikken vil stadig ligge på E20 og E45, da disse 2 motorveje forbinder de store byer Fra Flensborg til Århus, og den anden vej forbinder E20 Kolding, Odense og København. Officielt laver man motorveje i de tyndt befolkede områder for at fremme erhvervsudviklingen, men det var måske bedre at man brugte motorvejspengene på udvidelse af motorvejene hvor trafikken er, og måske lavede flere 2 sporede omfartsveje andre steder.

Med venlig hilsen
Preben Hansen
Næstformand LA Vejen Se oplæget til dette indlæg. http://jyllands-posten.dk/politik/article4821853.ece

15 Kommentarer

Vis kommentarer

Log ind for at kommentere