Unge forbrugere dumper B&O

Trods forsøget på at imponere de unge er kløften mellem generationernes syn på B&O bredere end nogensinde, vurderer kendere af B&O

Jesper Ørsted,

05/02/2011

Trods forsøget på at imponere de unge er kløften mellem generationernes syn på B&O bredere end nogensinde, vurderer kendere af B&O.»Der er stadig mange i min generation, som ser på B&O med stor veneration. Men min datter på 19 år og hendes veninder er ret ligeglade med B&O. De vil langt hellere spare op til produkter fra Apple,« siger professor ved CBS Majken Schultz, som har fulgt B&O tæt og ser »meget pessimistisk« på B&Os fremtid.»Det er længe siden, B&O har præsenteret produkter og design, som har sat dagsordenen,« siger hun.Hun er ikke ene om at opleve generationskløften.»Dem, som er over 40 år, kender jo B&O for et fantastisk flot design, som danskerne kunne være stolte af, og som kunne henrykke internationalt,« siger Anne Glad, partner i reklamebureauet Sunrise.»Men de seneste to årtier har B&O udviklet sig til et luksusbrand med fuldstændig vanvittig prissætning og et design, som ikke længere er banebrydende,« siger hun.