DERFOR ER JØDERNE TERRORMÅL

Hvorfor bliver lige jøderne mål for terrorisme? Det korrekte svar er islams helligskrifter, som legitimerer, at de rettroende skal bekæmpe og dræbe...

Ikke angivet Ikke angivet,

04/03/2015

Hvorfor bliver lige jøderne mål for terrorisme?

Det korrekte svar er islams helligskrifter, som legitimerer, at de rettroende skal bekæmpe og dræbe vantro "hvor I møder dem" indtil "religionen er Guds", dvs. at islamisk lov styrer alle samfund (2:190-193). Blandt "dem, der er vantro", er de kristne, som har gjort sig til vantro ved at tilbede Kristus som Gud: "Vantro er de, der siger: 'Gud er Messias, Marias søn.'" (5:17; 5:72).

Værst blandt dem er jøderne.

Koranen hævder, at Allah forvandlede ulydige jøder til "aber, som man kyser bort!" (2:65, 7:166) og "aber og svin" (5:60). "I, der tror! Tag jer ikke jøder eller kristne til venner! De er venner indbyrdes. Den af jer, der slutter venskab med dem, bliver én af dem. Gud retleder ikke de folk, der handler uret." (5:51). Desuden er jøderne dem, "der er mest fjendtligt stemt overfor dem, der tror" (5:82) (alle citater er fra Koranen).

Det er sandt, at mange muslimer aldrig har været i nærheden af Koranen og måske ikke engang kan læse. Men de bliver hjulpet smukt på vej af muslimske retslærde og imamer, som udlægger teksterne og dermed får en enorm magt over de muslimske sjæle.

Det, vi oplevede i Krudttønden og den jødiske synagoge d. 14. januar og Charlie Hebdo d. 7. januar, er – til oplysning og perspektivering - hverdag i Israel. Er det også den fremtid, der venter Danmark?

(forgæves søgt trykt i en række dagblade)

Kilde: