Jeg sidder lige og udfylder en undersøgelse fra SKAT.
For så vidt veldædigt at institutionen forhører sig om kundernes præferenser, men det er godt nok nogle grundlæggende rettirheder man skal nedprioritere:
Markér de 6 udsagn, der er mindst vigtige for virksomheden, når I skal orientere jer om og ordne virksomhedens skatteforhold samt er i kontakt med SKAT. …
Klager over SKATs afgørelser og adfærd bliver behandlet professionelt
SKATs kontrol, told og sagsbehandling påvirker ikke virksomhedens drift unødigt
SKAT bruger ikke ressourcer på mellemværender, der ligger under en bagatelgrænse
SKAT starter ikke med at pålægge virksomheden bøde eller gebyr, hvis virksomheden ubevidst begår fejl
Det er enkelt for virksomheden selv at rette fejlindberetninger til SKAT
SKAT behandler virksomheder med samme skatteforhold på en ensartet måde
SKATs medarbejdere tydeliggør årsagen til en evt. restskat eller fejlindberetninger, således at virksomheden kan rette op på problemet Virksomheden modtager en påmindelse forud for frister for betaling eller indberetninger til SKAT (fx sms, mail m.m.)
SKAT anvender ikke virksomhedens øvrige indbetalinger (fx moms) til afvikling af gæld uden virksomhedens vidende
Det er nemt at gennemføre indbetalinger til SKAT
SKAT deler ikke virksomhedens skatteoplysninger med banker og lign. uden virksomhedens samtykke
Bevægelser på virksomhedens skattekonto er gennemskuelige
FUCK !
Jeg betragter stort set alle punkter som RETTIGHEDER jeg har i et retssamfund.